abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 23 mei 2023 @ 16:42:11 #201
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_209253219
Als er een dood gaat is Stefano de lul denk ik.
Heeft net alles op de rit en is last moment uitgenodigd was toen met Mike en het parachutespringen verhaal ook zo.
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
  dinsdag 23 mei 2023 @ 16:51:24 #202
436222 Japepk
Padvinder
pi_209253374
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 16:42 schreef Dr.Mikey het volgende:
Als er een dood gaat is Stefano de lul denk ik.
Heeft net alles op de rit en is last moment uitgenodigd was toen met Mike en het parachutespringen verhaal ook zo.
Of ze laten het weer in het midden. ''Wie drijft daar in het water''. En dat het dan ook Jonathan kan zijn of zo. Maar liever gewoon chaos en drama, en pas in het nieuwe seizoen de vraag of en wie het niet gaan redden. Overigens denk ik niet dat Laura nu iets overkomt, als het huwelijk zelf in de Rozenboom wordt voltrokken. Overigens wel raar dat er nog zo weinig buzz rond de cliff is. Van mij zouden ze die aflevering niet op videoland hoeven plaatsen vóór de uitzending op tv is geweest.
't Echte en 't ware!
pi_209253526
Kent iemand het personage 'Guus Tuinman' nog? Dit personage werd in 2005 (seizoenen 15/16) gespeeld door acteur Alexander van Heteren. Topacteur en toppersonage. Had een tijdje een relatie met Laura als ik het mij goed herinner.

Een onderzoek uit 2019 toonde dat 95 procent van de Nederlandse bevolking bewondering heeft voor de traditionele Zwarte Piet. Zwart is aantrekkelijk.
  dinsdag 23 mei 2023 @ 17:09:23 #204
268260 Dr.Mikey
pi_209253613
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 16:51 schreef Japepk het volgende:

[..]
Of ze laten het weer in het midden. ''Wie drijft daar in het water''. En dat het dan ook Jonathan kan zijn of zo. Maar liever gewoon chaos en drama, en pas in het nieuwe seizoen de vraag of en wie het niet gaan redden. Overigens denk ik niet dat Laura nu iets overkomt, als het huwelijk zelf in de Rozenboom wordt voltrokken. Overigens wel raar dat er nog zo weinig buzz rond de cliff is. Van mij zouden ze die aflevering niet op videoland hoeven plaatsen vóór de uitzending op tv is geweest.
Nou dat hoop ik toch wel mensen betalen er dik voor ze dan een week laten wachten voor een tv uitzending vind ik niet kunnen.

Videoland en rtl rekken het al extreem zo komt ex on the beach pas twee dagen na de tv uitzending online.

En masked singer, expedite robinson,verraders etc ook allemaal pas een dag later helaas wat lastig is met spoilers vermijden bij die programma’s.
R.I.P DTS.
  dinsdag 23 mei 2023 @ 17:15:32 #205
436222 Japepk
Padvinder
pi_209253672
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 17:01 schreef Kaatje2658 het volgende:
Kent iemand het personage 'Guus Tuinman' nog? Dit personage werd in 2005 (seizoenen 15/16) gespeeld door acteur Alexander van Heteren. Topacteur en toppersonage. Had een tijdje een relatie met Laura als ik het mij goed herinner.

[ afbeelding ]
Zeker kennen we hem nog. Dat is de vader van Arnie _O-
't Echte en 't ware!
pi_209253761
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 16:17 schreef Japepk het volgende:

[..]
Zat er vanmorgen ook aan te denken; er is al wel subtiel gemeld dat ze op een boot gaan trouwen. Dan kan een noodscenario inderdaad spektakel opleveren, maar dan hoop ik wel dat we morgen al beelden van die boot gaan zien. Als ze anders alles in één aflevering moeten gaan proppen wordt het wel héél vol. En alsnog jammer dat er nog niet echt aanleiding is om aan een rampscenario te denken. Met de explosie in de flat vorig jaar voelde je wel op je klompen al aan dat dat mis zou gaan. En wie heeft er nu aanleiding om expres iets te verpesten? Monica? Jonathan? Margriet? Mare? _O- Of kruipt Tom per ongeluk de techniekruimte in.
En dat is waar ik het meeste voor vrees, dat de uiteindelijke reden voor de bootramp vanuit het niets komt.
Om de vergelijking te trekken met de bootcliff van Goudkust: de consequentie voor de bom op de boot kwam voort uit een verhaallijn die anderhalf jaar eerder al was ingezet, en er werden in de weken voordien ook al hints gegeven naar een bomaanslag. En die opbouw werd in de een-na-laatste van het seizoen al afgetopt door de timer van de bom te tonen.
Binnen de verhalen van GTST op dit moment zie ik niet echt een situatie die zodanig kan escaleren dat het op een logische manier zal leiden tot chaos en paniek. Ja, of Jonathan/Margriet moet ineens compleet doorslaan, maar dan komt dat ook als een duveltje uit een doosje.

Enige voordeel is wel: eerdere seizoensfinales waarbij de hele cast betrokken was, waren tot nu toe altijd wel hele sterke. Denk maar aan die van seizoen 14 of 21. En om een parallel te trekken met de cliff van Goudkust: de eerste aflevering van seizoen 6 was misschien wel één van de beste afleveringen van heel de reeks, omdat de ramp ook grote consequenties had voor velen. Al is dat iets waar ik bij GTST ook nog weleens aan twijfel.
Op woensdag 13 november 2013 20:32 schreef luftersel het volgende:
Kelder! Wat doe jij nou hier? :D
pi_209257513
Morgen is de bruiloft al te zien uitgaande van de aflevering van vandaag. Explosie op een boot zou ook de boot van Luuk kunnen zijn.

Verder valt het me op dat er dit seizoen wel erg op de humor wordt ingezet. Het is me allemaal net iets te komisch voor een soap. Dat heeft GTST niet echt nodig vind ik, het was soms onbedoeld grappig in het verleden met meneer Harmsen en Jeff die ook wat onhandig was en dat was veel natuurlijker dan dat het nu vaak over komt. En dat komt met name door de verhaallijnen van Luuk, Linda en Henk. Mag wel een tandje minder. Henk (Johnny Kraaijkamp JR.) is het genre sitcoms wel bekend en oogt daar wat natuurlijker in, maar bij Linda en Luuk komt het net iets te gemaakt over, nog steeds.
Allemaal cabaretteketet!
pi_209257765
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 21:37 schreef freaky40 het volgende:
Morgen is de bruiloft al te zien uitgaande van de aflevering van vandaag. Explosie op een boot zou ook de boot van Luuk kunnen zijn.
De bruiloft vindt plaats in de Rozenboom, maar het feest erna op een partyboot ;) En daar loopt het vervolgens helemaal uit de klauwen, als we het persbericht mogen geloven.

quote:
Verder valt het me op dat er dit seizoen wel erg op de humor wordt ingezet. Het is me allemaal net iets te komisch voor een soap. Dat heeft GTST niet echt nodig vind ik, het was soms onbedoeld grappig in het verleden met meneer Harmsen en Jeff die ook wat onhandig was en dat was veel natuurlijker dan dat het nu vaak over komt. En dat komt met name door de verhaallijnen van Luuk, Linda en Henk. Mag wel een tandje minder. Henk (Johnny Kraaijkamp JR.) is het genre sitcoms wel bekend en oogt daar wat natuurlijker in, maar bij Linda en Luuk komt het net iets te gemaakt over, nog steeds.
Sowieso hebben ze het karakter van Linda finaal verpest met deze comeback. Is dit dezelfde vrouw die dertig jaar geleden nog ontzettend vilein en gehaaid was, zich door niets of niemand liet tegenhouden om haar doel(en) te bereiken en hier en daar nog een huwelijk torpedeerde? Is dit dezelfde Linda die een mode-imperium en modellenbureau runde?
Buiten het gebruik van de naam Linda Dekker en het feit dat Babette van Veen die rol nog speelt, is er geen enkele overeenkomst tussen de Linda van vroeger en nu. Vergeleken met deze ongein is haar comeback-lijn uit 2005 nog grandioos te noemen.
pi_209257810
Eens. Het is wel een keertje klaar met haar karakter. Had ook zeker niet terug hoeven komen na de dubbele exit met Joep Sertons. Die laatste had wat mij betreft dan wel weer terug mogen komen.

Leuk dat Jasmine Sendar is te zien in GTST, toch wat ONM vibes. Het lijkt er op dat dit een wat permanenter rolletje gaat worden dan ik dacht want ze vestigt zich in 'Meerdijk'. Meerdijk wat overigens wel wat meer op Amsterdam begint te lijken, ook door de tussenshots van de buiten locaties. Echt als dorpje profileert Meerdijk zich niet echt meer. Overigens is daar niets mis mee, wat mij betreft mag GTST zich gewoon wel in Amsterdam afspelen. Daar is bij ONM destijds ook voor gekozen.
Allemaal cabaretteketet!
pi_209258455
Ze mogen wat mij betreft vooral stoppen met het benoemen van de fictieve plaats. Zeker als ze dan ook echte plaatsnamen als Amsterdam, Utrecht of Middelburg gebruiken. Dat laatste kan prima wanneer de plaats waar GTST zich afspeelt anoniem blijft, zoals het in de eerste jaren ook was als simpelweg 'de stad'. Maar door de focus juist te leggen op de werkelijkheid in een duidelijk fictieve wereld als dat van 'Meerdijk' wordt het geheel juist bizar en onrealistisch. Helemaal als ze de boel maar blijven mengen. Een Chantal Janzen is in de wereld van Meerdijk een dominee, maar tegelijkertijd kunnen ze er wel naar RTL 4 kijken (zoals bleek in 2020, toen er een fictief item van EditieNL omtrent Lana en Bobby werd getoond). Dus is Chantal Janzen bij hun dan ook bekend? En beter nog: wat zien ze in Meerdijk als ze om 20:00 uur 's avonds naar RTL 4 zappen?

Lang verhaal kort: door de leefwereld van GTST zo abstract mogelijk te maken wordt het tastbaarder voor iedereen, van Alkmaar tot Zierikzee.
  woensdag 24 mei 2023 @ 01:11:39 #211
436222 Japepk
Padvinder
pi_209259224
In de pre-cliff aflevering nog geen spanningsopbouw. Ja, zieke Linda, ongeruste Laura en zenuwachtige Margriet. Het zou echt een Deus ex machina zijn als haar pakje een bom zou bevatten. En al gaan ze morgen helemaal los met effecten, tot nu toe is het een exacte kopie van de cliff van vorig jaar. De 'andere vrouw' in de relatie die een onheilspellend pakje komt droppen voor de bruiloft.
't Echte en 't ware!
  woensdag 24 mei 2023 @ 01:23:04 #212
418311 Claude_Viole
Loopt te kloten...
pi_209259246
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 23:01 schreef PeterKelder het volgende:
En beter nog: wat zien ze in Meerdijk als ze om 20:00 uur 's avonds naar RTL 4 zappen?
Goudkust :+
  woensdag 24 mei 2023 @ 10:20:51 #213
436222 Japepk
Padvinder
pi_209261294
Overigens denk ik dat de bedoeling van de schrijvers is om 'maximaal' te verrassen. Iedereen lijkt helemaal gelukkig en mooi naar de bruiloft te gaan, waar dan uit het niets een rampscenario zich moet voltrekken. Daarom is het misschien wel jammer als dat door toedoen van 'iemand' moet komen, en er niet gewoon een willekeurig ongeluk kan gebeuren.
't Echte en 't ware!
  woensdag 24 mei 2023 @ 22:15:26 #214
418311 Claude_Viole
Loopt te kloten...
pi_209270247
Als het meezit kunnen we even na middernacht op Videoland de cliff-aflevering zien.
  woensdag 24 mei 2023 @ 22:18:28 #215
268260 Dr.Mikey
pi_209270297
quote:
0s.gif Op woensdag 24 mei 2023 10:20 schreef Japepk het volgende:
Overigens denk ik dat de bedoeling van de schrijvers is om 'maximaal' te verrassen. Iedereen lijkt helemaal gelukkig en mooi naar de bruiloft te gaan, waar dan uit het niets een rampscenario zich moet voltrekken. Daarom is het misschien wel jammer als dat door toedoen van 'iemand' moet komen, en er niet gewoon een willekeurig ongeluk kan gebeuren.
Het slechte weer kan ook nog de boosdoener zijn.
R.I.P DTS.
  donderdag 25 mei 2023 @ 00:33:06 #216
268260 Dr.Mikey
pi_209271683
Toegeven ze hebben de kijkers mooi tuk.
R.I.P DTS.
pi_209271810
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 22% gewijzigd door Nizno op 25-05-2023 17:45:27 ]
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  donderdag 25 mei 2023 @ 01:23:25 #218
418311 Claude_Viole
Loopt te kloten...
pi_209271819
Vergeet de spoilers-tags niet :P

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  donderdag 25 mei 2023 @ 02:20:04 #219
436222 Japepk
Padvinder
pi_209271963
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2023 00:33 schreef Dr.Mikey het volgende:
Toegeven ze hebben de kijkers mooi tuk.
Absoluut. En de cliff zelf is ook absoluut cliffwaardig en origineel. Conclusie blijft dat het met een betere opbouw veel meer had kunnen zijn.
SPOILER
Los daarvan; groot drama, veel vragen en ongetwijfeld behoorlijke nasleep in het volgende seizoen. Deze cliff doet ook een hoop goed.
't Echte en 't ware!
  donderdag 25 mei 2023 @ 02:41:52 #220
418311 Claude_Viole
Loopt te kloten...
pi_209271993
SPOILER

[ Bericht 24% gewijzigd door Claude_Viole op 25-05-2023 09:15:28 ]
  donderdag 25 mei 2023 @ 04:02:16 #221
268260 Dr.Mikey
pi_209272056
quote:
1s.gif Op donderdag 25 mei 2023 02:41 schreef Claude_Viole het volgende: }:|
SPOILER
Doe dit maar in spoiler

[ Bericht 8% gewijzigd door Dr.Mikey op 25-05-2023 10:55:02 ]
R.I.P DTS.
  donderdag 25 mei 2023 @ 09:16:07 #222
418311 Claude_Viole
Loopt te kloten...
pi_209273194
Jij ook, he @Dr.Mikey ;)
pi_209278125
Ik kijk geen videoland, ben net bij de aflevering met Monica. Wat is haar verhaal met Bing ook alweer? Te lang geleden lol.

[ Bericht 40% gewijzigd door MadMaster op 25-05-2023 18:01:58 ]
pi_209280657
Een prima cliffhanger, maar ik heb toch het idee dat de makers zelf ook overvallen zijn door het besluit van RTL om dit jaar een maand eerder te stoppen.

SPOILER
  donderdag 25 mei 2023 @ 21:21:19 #225
268260 Dr.Mikey
pi_209281606
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2023 20:10 schreef GTST2021 het volgende:
Een prima cliffhanger, maar ik heb toch het idee dat de makers zelf ook overvallen zijn door het besluit van RTL om dit jaar een maand eerder te stoppen.

SPOILER
SPOILER
R.I.P DTS.
pi_209282246
Pff die Merel daar wil ik graag een beschuitje mee eten
pi_209282750
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2023 02:20 schreef Japepk het volgende:

[..]
Absoluut. En de cliff zelf is ook absoluut cliffwaardig en origineel. Conclusie blijft dat het met een betere opbouw veel meer had kunnen zijn.
SPOILER
Los daarvan; groot drama, veel vragen en ongetwijfeld behoorlijke nasleep in het volgende seizoen. Deze cliff doet ook een hoop goed.
De opbouw is dus weer waardeloos te noemen. Het was ook wel te denken.

En of deze cliff zo origineel is? Toegegeven, er zijn een hoop verschillen, maar als ik het zo lees doet het mij wel sterk denken aan het volgende fragment:

SPOILER
  vrijdag 26 mei 2023 @ 10:03:43 #228
436222 Japepk
Padvinder
pi_209285679
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2023 22:35 schreef PeterKelder het volgende:
De opbouw is dus weer waardeloos te noemen. Het was ook wel te denken.

En of deze cliff zo origineel is? Toegegeven, er zijn een hoop verschillen, maar als ik het zo lees doet het mij wel sterk denken aan het volgende fragment:
Zo waardeloos wil ik het niet noemen. Te meer omdat ze dit denk ik bewust hebben gedaan. We hebben al vaker benoemd hier dat de serie bewust grote pieken en diepe dalen qua gebeurtenissen lijkt te vermijden. Geen moord, brand en chantage meer, maar wat alledaagsere problematiek. Daarom willen ze niet een (weken)lange opbouw naar een soort noodlot, maar laten zien dat een 'ongeluk in een klein hoekje zit'. En daarom zit alles dus bewust in één aflevering, bruiloft, feest en drama. Wat ik wel jammer vind is dat dit dus dé bruiloft van Laura was, die er nu toch een beetje tussen de soep en de aardappelen door is gedraaid. Waar waren Noud, Jef of Robert? Een herinnering aan Arnie of Lotje? Iets als herinnering aan vroeger was leuk geweest.

Hoe dit dus denk ik verder gaat:
SPOILER
En uiteindelijk is verreweg het meeste al wel een keer vertoond op televisie, dus om nu te schermen dat ze de highlights van de Britse soap kopiëren, mwah. Overigens wel grappig om die verschillen te zien. Ook bij die fameuze weddingcrash van hollyoaks vind ik het er te dik opliggen dat het fake is ofzo. Bij GTST laten ze vaak wat minder expliciete details zien van zulke dingen, maar ik vind die suggestie dan wel realistischer dan dit, eigenlijk.
't Echte en 't ware!
pi_209285724
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2023 20:10 schreef GTST2021 het volgende:

SPOILER
Dat is toch niet zo? Zo lang als ik me kan herinneren is de cliffhanger in de week voor het pinksterweekend. Dat weet ik nog omdat ik vroeger op vrijdagavond mijn fiets klaar ging maken voor het luilakken (blikjes erachter) en dat rondom de cliffhanger moest doen :D
  vrijdag 26 mei 2023 @ 10:09:29 #230
436222 Japepk
Padvinder
pi_209285744
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 10:07 schreef Crohnjurist het volgende:

[..]
Dat is toch niet zo? Zo lang als ik me kan herinneren is de cliffhanger in de week voor het pinksterweekend. Dat weet ik nog omdat ik vroeger op vrijdagavond mijn fiets klaar ging maken voor het luilakken (blikjes erachter) en dat rondom de cliffhanger moest doen :D
De cliffhanger is vaak de vrijdag voor/van de eerste zomervakantie, dus begin juli. Dit is wel dik een maand eerder dan gebruikelijk. Pinksteren is op z'n laatst op 13 juni, dus dat kan volgens mij niet kloppen.
't Echte en 't ware!
  vrijdag 26 mei 2023 @ 11:46:27 #231
445555 GayGuy
Just your average gayguy
pi_209286992
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 10:07 schreef Crohnjurist het volgende:

[..]
Dat is al bijna 20 jaar niet meer zo
  vrijdag 26 mei 2023 @ 11:47:33 #232
445555 GayGuy
Just your average gayguy
pi_209287009
Ik vond de cliff echt heel sterk, mooi gefilmd, en als achtergrondmuziek, de chanson "formidable" maakte het echt af _O_
  vrijdag 26 mei 2023 @ 13:32:44 #233
268260 Dr.Mikey
pi_209288765
Ik heb nog een voorspelling
SPOILER
R.I.P DTS.
pi_209290371
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 10:03 schreef Japepk het volgende:

[..]
Zo waardeloos wil ik het niet noemen. Te meer omdat ze dit denk ik bewust hebben gedaan. We hebben al vaker benoemd hier dat de serie bewust grote pieken en diepe dalen qua gebeurtenissen lijkt te vermijden. Geen moord, brand en chantage meer, maar wat alledaagsere problematiek. Daarom willen ze niet een (weken)lange opbouw naar een soort noodlot, maar laten zien dat een 'ongeluk in een klein hoekje zit'.
Sorry, maar nee. Een ongeluk in een klein hoekje is een klapband, een boomstronk op de weg of een plotse wegonderbreking die niet goed is gezien of aangegeven. Dit is een verhaalbeat die een iets langere aanloop nodig had om als logisch gezien te worden. Want er is een groot verschil tussen neerslachtigheid en binnen no time zo doorslaan dat je bewust een ongeluk veroorzaakt. In dit geval zullen de makers gedacht hebben dit bewust als 'verrassing' neer te zetten, maar daardoor voelt het nu als een random 180-graden draai bij dit personage.
Zelfde als destijds met Rik en de sabotage van de parachute. Kan het? Uiteraard: iedereen is in staat om zoiets te doen. Maar het is wel van belang dat het niet als een complete verrassing uit de lucht komt vallen (no pun intended) voor de kijkers, immers volgen die het personage. Een goede opbouw daarin is van cruciaal belang, anders reageert het personage ineens totaal anders dan de kijker gewend is en raakt deze ervan vervreemd.

quote:
En daarom zit alles dus bewust in één aflevering, bruiloft, feest en drama. Wat ik wel jammer vind is dat dit dus dé bruiloft van Laura was, die er nu toch een beetje tussen de soep en de aardappelen door is gedraaid. Waar waren Noud, Jef of Robert? Een herinnering aan Arnie of Lotje? Iets als herinnering aan vroeger was leuk geweest.
Wat te denken van Sil? Leeft dat joch eigenlijk nog?
En Dennis? Ik weiger hem als volbloed kind van Laura en Robert te zien, maar toch vind ik het bizar dat hij al jaren doodgezwegen wordt.

quote:
Hoe dit dus denk ik verder gaat:
SPOILER
Mijn gok:

SPOILER
  vrijdag 26 mei 2023 @ 16:21:04 #235
436222 Japepk
Padvinder
pi_209291031
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 15:23 schreef PeterKelder het volgende:

[..]
Sorry, maar nee. Een ongeluk in een klein hoekje is een klapband, een boomstronk op de weg of een plotse wegonderbreking die niet goed is gezien of aangegeven. Dit is een verhaalbeat die een iets langere aanloop nodig had om als logisch gezien te worden. Want er is een groot verschil tussen neerslachtigheid en binnen no time zo doorslaan dat je bewust een ongeluk veroorzaakt. In dit geval zullen de makers gedacht hebben dit bewust als 'verrassing' neer te zetten, maar daardoor voelt het nu als een random 180-graden draai bij dit personage.
Zelfde als destijds met Rik en de sabotage van de parachute. Kan het? Uiteraard: iedereen is in staat om zoiets te doen. Maar het is wel van belang dat het niet als een complete verrassing uit de lucht komt vallen (no pun intended) voor de kijkers, immers volgen die het personage. Een goede opbouw daarin is van cruciaal belang, anders reageert het personage ineens totaal anders dan de kijker gewend is en raakt deze ervan vervreemd.
[..]
Oh mee eens hoor! Het is alleen een soort 'beleidskeuze' om niet heel die weg te laten zien. Ik zou het anders ook sterker vinden, maar je merkt wel dat ze er consequent mee omgaan. We zien de hele handel en wandel van een 'bad guy' niet meer, alleen de effecten die dat op onze personages heeft. Die vrouw die eigenaar werd van de Koning zagen we ook niet geheime plannetjes smeden, we zagen alleen wat het voor Saskia en Shanti voor gevolgen had.

quote:
Wat te denken van Sil? Leeft dat joch eigenlijk nog?
En Dennis? Ik weiger hem als volbloed kind van Laura en Robert te zien, maar toch vind ik het bizar dat hij al jaren doodgezwegen wordt.
[..]
Die zijn alleen nog nooit (voor Laura) terug komen opdraven. Ik dacht dat de banden met Bartho en Wilbert wel zo nauw waren dat die wel voor een afleveringetje acte de presence zouden geven. Dat impliceert voor mij ook wel dat Laura 'gewoon' haar leven oppakt volgend seizoen, want anders was er van haar bruiloft wel meer poeha gemaakt. Maar toch zonde.

quote:
Mijn gok:

SPOILER
[/quote]
Met zo'n reden dachten we ook dat Nina het slachtoffer zou zijn in de parachutesprong. Dat zou het beste verhaal opleveren. Je kunt verwachten dat het laaghangend fruit wordt geslachtofferd in de serie; Jonathan, Margriet of misschien Stefano. Luuk of Linda zou prima kunnen, kijkend naar het verhaal (dat is wel klaar). Misschien dat Robert voor Linda wel terugkomt :P
't Echte en 't ware!
pi_209296137
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 16:21 schreef Japepk het volgende:

[..]
Oh mee eens hoor! Het is alleen een soort 'beleidskeuze' om niet heel die weg te laten zien. Ik zou het anders ook sterker vinden, maar je merkt wel dat ze er consequent mee omgaan. We zien de hele handel en wandel van een 'bad guy' niet meer, alleen de effecten die dat op onze personages heeft. Die vrouw die eigenaar werd van de Koning zagen we ook niet geheime plannetjes smeden, we zagen alleen wat het voor Saskia en Shanti voor gevolgen had.
En dat is het grote zwaktebod. Kijk alleen al naar die hele wraakactie van Stefano jegens Ludo dit seizoen: wát was nu eigenlijk de motivatie erachter? Dat Daan, een personage dat Stefano helemaal niet kende, de rechterhand van Ludo was is reden genoeg om die laatste het leven compleet zuur te maken? Volgens de schrijvers wel, blijkbaar.
Toen Stefano in seizoen 11 zijn wraakplan jegens Ludo op touw zette had dat een logische reden: Ludo was (in)direct betrokken bij de dood van Bowien. Met die kennis kunnen de kijkers meevoelen met Stefano, zijn handelen zelfs begrijpen. Maar nu? Stefano komt terug, krijgt zijn zin niet en gaat dus maar als een verongelijkt kind zijn vader broer het leven zuur maken. Zonde van het personage Stefano, maar ook Ludo werd hierin niet gespaard door voor niks ineens compleet paranoïde te worden :|W

quote:
[..]
Die zijn alleen nog nooit (voor Laura) terug komen opdraven. Ik dacht dat de banden met Bartho en Wilbert wel zo nauw waren dat die wel voor een afleveringetje acte de presence zouden geven. Dat impliceert voor mij ook wel dat Laura 'gewoon' haar leven oppakt volgend seizoen, want anders was er van haar bruiloft wel meer poeha gemaakt. Maar toch zonde.
[..]
Volgens mij is Sil toch eens random met de kerstperiode voor een tweetal afleveringen teruggekomen? Vreemd dat dat wel kon, maar dat hij dat niet doet wanneer zijn moeder trouwt. Of hij moet bang zijn geweest de aanstaande neer te maaien met een haardpook :')
Maar bijvoorbeeld een Ruud Feltkamp heeft weleens aangegeven dat hij voor Jette altijd wil terugkeren; een personage als Noud lijkt mij wel het type dat zijn oma wil weggeven voor het altaar. En Wilbert en Bartho lijken mij ook de beroerdste niet om hun opwachting te maken voor een gelegenheid als dit. Een scène waarin Robert Henk op het hart drukt goed voor Laura te zorgen had een prachtig "passing the torch"-momentje kunnen zijn. Het lijkt er dus sterk op dat de schrijvers en producers er gewoon de moeite niet voor hebben genomen.

quote:
Met zo'n reden dachten we ook dat Nina het slachtoffer zou zijn in de parachutesprong. Dat zou het beste verhaal opleveren. Je kunt verwachten dat het laaghangend fruit wordt geslachtofferd in de serie; Jonathan, Margriet of misschien Stefano. Luuk of Linda zou prima kunnen, kijkend naar het verhaal (dat is wel klaar). Misschien dat Robert voor Linda wel terugkomt :P
Stefano zou zomaar eens geslachtofferd kunnen worden ja, wel lekker dramatisch nu hij zijn leven weer op de rit heeft. Luuk zou ook best kunnen, al zou dat zonde zijn: Kees Boot is een prima acteur, zijn personage is nog lang niet genoeg uitgediept (omdat de schrijvers teveel focussen op dat debiele romcom-lijntje) en daarmee zou er alweer een huisarts ontvallen. Jonathan zou met de juiste tools nog een interessant karakter kunnen worden (al betwijfel ik of de acteur beter kan dan het belabberde niveau wat hij nu haalt).

Ik mag in elk geval niet hopen dat deze finale wordt ingelost zoals sommigen al speculeren: it was all a dream. Dat zou echt het failliet van de serie betekenen.
  zaterdag 27 mei 2023 @ 08:57:43 #237
445555 GayGuy
Just your average gayguy
pi_209298910
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 21:58 schreef PeterKelder het volgende:

[..]
En dat is het grote zwaktebod. Kijk alleen al naar die hele wraakactie van Stefano jegens Ludo dit seizoen: wát was nu eigenlijk de motivatie erachter? Dat Daan, een personage dat Stefano helemaal niet kende, de rechterhand van Ludo was is reden genoeg om die laatste het leven compleet zuur te maken? Volgens de schrijvers wel, blijkbaar.
Toen Stefano in seizoen 11 zijn wraakplan jegens Ludo op touw zette had dat een logische reden: Ludo was (in)direct betrokken bij de dood van Bowien. Met die kennis kunnen de kijkers meevoelen met Stefano, zijn handelen zelfs begrijpen. Maar nu? Stefano komt terug, krijgt zijn zin niet en gaat dus maar als een verongelijkt kind zijn vader broer het leven zuur maken. Zonde van het personage Stefano, maar ook Ludo werd hierin niet gespaard door voor niks ineens compleet paranoïde te worden :|W
[..]
Volgens mij is Sil toch eens random met de kerstperiode voor een tweetal afleveringen teruggekomen? Vreemd dat dat wel kon, maar dat hij dat niet doet wanneer zijn moeder trouwt. Of hij moet bang zijn geweest de aanstaande neer te maaien met een haardpook :')
Maar bijvoorbeeld een Ruud Feltkamp heeft weleens aangegeven dat hij voor Jette altijd wil terugkeren; een personage als Noud lijkt mij wel het type dat zijn oma wil weggeven voor het altaar. En Wilbert en Bartho lijken mij ook de beroerdste niet om hun opwachting te maken voor een gelegenheid als dit. Een scène waarin Robert Henk op het hart drukt goed voor Laura te zorgen had een prachtig "passing the torch"-momentje kunnen zijn. Het lijkt er dus sterk op dat de schrijvers en producers er gewoon de moeite niet voor hebben genomen.
[..]
Stefano zou zomaar eens geslachtofferd kunnen worden ja, wel lekker dramatisch nu hij zijn leven weer op de rit heeft. Luuk zou ook best kunnen, al zou dat zonde zijn: Kees Boot is een prima acteur, zijn personage is nog lang niet genoeg uitgediept (omdat de schrijvers teveel focussen op dat debiele romcom-lijntje) en daarmee zou er alweer een huisarts ontvallen. Jonathan zou met de juiste tools nog een interessant karakter kunnen worden (al betwijfel ik of de acteur beter kan dan het belabberde niveau wat hij nu haalt).

Ik mag in elk geval niet hopen dat deze finale wordt ingelost zoals sommigen al speculeren: it was all a dream. Dat zou echt het failliet van de serie betekenen.
Ik mag toch echt niet hopen dat dit een koortsdroom van Laura, Henk, of Linda is
pi_209310052
Erg filmisch de cliff dit seizoen, maar vreemd dat er zo hard gereden werd in de mist, dat snapte ik dan weer niet. Hopelijk is Henk er nog gewoon bij en blijft. Vond dit wel een aardige vondst om hem in deze rol te zien en is zeker nog niet uitgespeeld. Laura zal er denk ik niet met zo'n cliff uit zijn, dat lijkt me sterk. Die moet er wel met een beetje klasse uit en niet door een noodlottig ongeval. Misschien valt het wel mee en zullen er een aantal in het ziekenhuis belanden die er uiteindelijk allemaal weer uit komen.
Benieuwd wanneer ze met de podcast gaan starten in de tussenliggende periode tot het volgende seizoen. Zou betekenen dat die langer wordt aangezien er een extra maand zomerstop is.
Allemaal cabaretteketet!
  zondag 28 mei 2023 @ 22:09:13 #239
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_209322295
Ik zat een paar maanden geleden bij het einde van de classics (seizoen 11), dus nu ongeveer 3 maanden niet meer gekeken, en kan weer een beetje vooruit. Al zal ik daar vast ook wel weer snel doorheen zijn. Van mij mogen ze alles erop gooien :D (Videoland)
pi_209325548
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 11:46 schreef GayGuy het volgende:

[..]
Dat is al bijna 20 jaar niet meer zo
Haha wat ik zei was ook zo'n 20 jaar geleden dus kan wel kloppen ja :')

Ik vind het eigenlijk wel lekker even geen gtst, twijfel ook of ik volgend seizoen nog wel ga kijken, vind het toch beetje matig tegenwoordig :O
pi_209338768
Ik vind de cliff wel spannend eigenlijk, maar niet de meest spectaculaire
  donderdag 1 juni 2023 @ 15:32:28 #242
433862 Mr.Pomtip
Voor u ist menéér Pomtip!
pi_209363507
Ben hier al heel lang niet geweest maar bijna de cliffhanger. Heb de aflevering nog niet gezien maar wel raar: cliffhanger maar nog geen zomer. Ondertussen kabbelt de boel rustig verder in Meerdijk. Vanavond maar kijken wat ze voor dit jaar verzonnen hebben.

Intussen stoor ik mij niet meer aan Stefano. Nola is een leuker personage dan haar moeder. Van Jonathan ben ik nog steeds niet onder de indruk en Steef vindt ik nog steeds een te groot verschil met de eerste Steef. Beter hadden ze harder geprobeerd om de eerdere acteur aan boord te houden. Het went allemaal wel. Personages moeten hun draai nog vinden of terugvinden, maar daar is niks mis mee. Zeker in de stille tijden waar Meerdijk zich dit seizoen in bevond. Na de zomer gaat de serie verder als 'Rustige Tijden'. Hoogste tijd voor een beetje actie en de lopende verhaallijnen wat meer power mee te geven.

Linda Dekker is vermoeiend en niet alleen voor dokter Luuk! Van de soapbitch die alleen aan zichzelf en haar carrière dacht, naar de roddelende, emmerende theemuts die ze nu is. Vroeger was Linda Dekker iemand die mannen om haar vinger wond en voortdurend profiteerde van anderen om hogerop te komen. Ze had ook goede kanten, maar ze koos altijd voor zichzelf. Vond het als kind altijd wat raar dat ze relaties met oude knarren als Robert Alberts of Herman Hoogendoorn begon, maar het was allemaal om er zelf beter van te worden. Nu kan ze niet eens de lokale dokter versieren. Een gemiddelde scene met Linda eindigt met het zuchten van Luuk of Henk. Vooral de verveelde blik van Luuk laat zien hoe weinig script er is om mee te werken. Ze komen samen, Linda twijfelt ergens aan, ze maken de relatie uit, vinden elkaar nog leuk en de cirkel herhaalt zich. Eén keer is prima. Vijf keer gaat ook nog. Ze doen dit nu al heel het seizoen!! Hoeveel keer zou dat zijn?! Vroeger was Linda Dekker een vrouw met een uitgesproken mening en een duidelijk beeld van wat ze wilde. Nu de schrijvers dat niet weten, weet het personage helemaal niets meer. Ze is echt de zeurende, miepende klaagmuts van de serie geworden. Over wat meer power gesproken: geef dat personage wat te doen! Wat Nina nu doet, deed Linda vroeger, maar je hoort haar er nooit over. Waarom niet? Omdat ze ineens doktersassistente was? Nee, Saskia is doktersassistente of past tenminste beter in die rol! Weet nog niet of ik het leuk vind, dat Julian en Saskia nu De Koning gaan runnen.

Dan was Linda met Anton toch een betere combinatie, al werd dat ook suf. Minder suf dan het steeds aan en uitmaken met zuchtende Luuk, maar dit irriteert gewoon. Als die twee in beeld komen, dan slaat de ergernis al toe. Logisch dat Henk kwaad werd! Waarom moet Linda grappig en onbeholpen voorstellen?

Jammer dat Nina vastzit in de serie samen met Bing. Ze kan er niet uit. Teveel vervlochten in de serie, nu als de (te jonge) ouders van 'toekomstige hoofdrollen'. Ik zie nog steeds niet zo'n goede combinatie in Nina en Bing, omdat op de relatie van Bing met Sjors destijds zo hard werd ingezet. Een betere combinatie, al vond ik Sjors ook een leuker personage dan Nina (indien gespeeld door Inge Schrama natuurlijk)! Al vaak zo geweest, maar als kijker moet je sympathie opbrengen voor de verwende rijkeluisdochter. Dat werkt niet, zeker als zij zelf de slechte keuzes maakt, zoals nu in die toestand met Ludo. Er zal wel weer iets hevigs gebeuren, waarna het met Ludo weer koek en ei is. Mogelijk door toedoen van Monica, die vast ook niet helemaal zonder reden terug is.

Hoop dat de cliffhanger vanavond spannend is, zoals beloofd. Las al enkele reacties hierboven. In ieder geval beter dan de cliffhanger met (die verschrikkelijke) Aysen en Loes, dat het zich na de zomerstop ineens maanden later afspeelde. Weg spanning, zoals altijd met "de schurk is ineens dood want acteurs inhuren kost geld, dus die zie je nooit meer". Vorig jaar was het ook matig, want zoveel bracht dat briefje van Mare niet teweeg. Er was nauwelijks een impact of spanning, dus hopelijk dit jaar iets beters. Volgend seizoen hebben ze hopelijk wel een goede start, met meer spanning om het verhaal mee voort te bouwen. Een hoop geklaag hier, maar de serie is nog steeds beter dan een aantal seizoenen geleden en ze kunnen nog vele kanten uit. Ook met Linda...

[ Bericht 4% gewijzigd door Mr.Pomtip op 01-06-2023 21:57:10 ]
  donderdag 1 juni 2023 @ 19:09:02 #243
436222 Japepk
Padvinder
pi_209365851
Cliff-day! Omdat hij me toch niet onberoerd laat, ga ik er klaar voor zitten om 20.00. Ouderwets op de buis, zoals het hoort. De laatste aflevering waarvoor ik dat deed was de jubileumaflevering 2 jaar geleden... Opvallend veel (geschreven) media aandacht voor de cliff én voor Laura deze dagen. Het AD pakt uit met een 2 pagina's lange levensloop en online besteden ook diverse blogs er aandacht aan. Heb nog niet gecheckt of de talkshows vandaag GTST'ers aan tafel hebben. Zouden ze gewoon aanslaan op het feit dat de cliffepisode om Laura draait, of weten ze meer?
't Echte en 't ware!
pi_209367482
Mooie cliff, dit kan alle kanten uit :Y
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  donderdag 1 juni 2023 @ 22:07:09 #245
433862 Mr.Pomtip
Voor u ist menéér Pomtip!
pi_209368851
Dit was een goede cliffhanger! Wat een geluk en vrolijkheid: BAM! Allemaal weg! Iedereen dood! Tenminste...

De vraag is nu natuurlijk wie er echt dood is. Groot contrast tussen het vrolijke begin en het lugubere einde, waardoor de klap harder aankwam. Hints zeggen niks maar nu kun je volop speculeren. Wat deed die moeder van Jonathan ineens in de auto bij Laura en Henk? Waarom moest Stefano zo nodig zijn gordel losmaken? Wie vloog er zo hard over de kop en... Waarom merkten zelfs de mensen die later kwamen aanrijden niets van de eerdere botsingen? Tot in september! Goede cliffhanger!

Denk dat Ludo, Janine, Nina en Bing wel veilig zijn. Die gaan er niet op deze manier uit. Het merendeel van de familie Verduyn vast ook niet, mede omdat het enorm zonde zou zijn. Is Jonathan een vaste rol? Hoop dat Henk en Laura het overleven, al was er een tijdje terug iets met het contract van Johnny Kraaijkamp? Luuk en Linda blijven vast ook, al is Linda natuurlijk wel ziek om haar toestand twijfelachtiger te maken? En de vergeten medicijnen van Laura? Eén ding is zeker: na de zomer gaat het verwijten en beschuldigingen regenen! Het kan echt alle kanten opgaan.

[ Bericht 6% gewijzigd door Mr.Pomtip op 01-06-2023 22:15:02 ]
pi_209369542
Is het een spectaculaire seizoensfinale? Jazeker.
Is het de beste seizoensfinale ooit? Nee.

Het is duidelijk dat de schrijvers ditmaal voor een afsluiter zijn gegaan die compleet onverwacht komt. Goed voor het schokeffect, dat absoluut. En waar de makers (door tijd- en geldgebrek) normaliter kiezen voor een auto-ongeluk off screen met een paar basic geluidseffecten, hebben ze ditmaal eens flink uitgepakt. Dat verdient zeker een compliment.

Maar goed, doordat het een finale met schokeffect is, ontbreekt het aan een (goede) opbouw. Natuurlijk was duidelijk dat Margriet mentaal van het padje raakte, maar wat ik niet begrijp is dat het zo ineens komt. Wekenlang is er niks aan de hand, is ze juist een steun en toeverlaat voor zowel Henk als Laura, doet nog mee aan allerlei activiteiten... en opeens zit ze er mentaal doorheen en slaat ze compleet door. Uiteraard kán dat, maar het voelt geforceerd. Daarbij: niemand heeft ook iets door dat zij de godganse huwelijksdag er als een apathische zombie bij zit en staat? Haar bloedeigen zoon, die toch duidelijk moet zien en doorhebben dat zijn moeder zich behoorlijk atypisch gedraagt, zet haar gewoon op een taxi en gaat weer verder met feesten :')
En ook: hoe is ze in die auto gekomen zonder dat iemand het doorhad, en welk doel had ze daarbij? En waarom trekt ze in godsnaam ineens aan die handrem? Vragen, vragen...

En ik blijf erbij: het is belachelijk dat er, buiten Julian, niemand van Laura's naaste familie aanwezig is. Waar waren Robert, Jef, Noud en Sil? Zelfs Dennis was wat mij betreft welkom geweest voor een cameo. En al konden de acteurs niet aanwezig zijn op de set omwille van agenda's, je kan mij niet wijsmaken dat een paar videoboodschappen niet gemaakt konden worden. Het is sowieso al een gotspe dat er geen gebruik van Laura's familie wordt gemaakt sinds haar Parkinson-diagnose, maar dit slaat echt alles. Of heeft Laura het huwelijk zó klein willen houden dat ze haar bloedeigen zoon(s) niet uitnodigt? Yeah right.

Afijn, het grote speculeren kan beginnen: wie overleeft deze dramatische kettingbotsing (niet)? Ik gok op Henk, Stefano en/of Luuk als dodelijke slachtoffers. Steef zal met die klap op het dashboard wel iets van een hersenbeschadiging oplopen, waardoor zijn studie HBO Rechten in duigen valt. Misschien zal iemand nog wel tijdelijk verlamd raken... En aangezien er net een fysiotherapeute is geïntroduceerd zal de halve cast wel last hebben van nek- en schoudertrauma's. Want de schrijvers kunnen de opbouw dan wel bewust achterwege laten, subtiel zijn ze nog altijd niet.
pi_209370414
Ik verwacht dat een onbelangrijk figuur het loodje legt, zoals die dokter of die Johanatan, of zn moeder maar zeker geen belangrijk personage.

Het zijn altijd van die figuren die je toch niet goed kent, waar je geen band mee hebt en die je na 2 maanden alweer bent vergeten.

Ik vond de cliffhanger trouwens goed gemaakt dit keer, de sfeer, de mist, de verschillende muziek en de kettingbotsing is goed in beeld gebracht.

Het was alleen lastig te volgen wie er in welke auto zat en wat de volgorde vd botsing was.

Waar gingen ze nou allemaal naar toe? Naar een volgende locatie of was het feest over en ging iedereen naar huis toe?

[ Bericht 40% gewijzigd door ZanneG op 02-06-2023 07:16:22 ]
pi_209370517
Dat denk ik ook niet nee. Denk een last in, first out gevalletje of zo en verder veel die in het ziekenhuis belanden maar die na een week al weer vrolijk rond hobbelen.
Allemaal cabaretteketet!
  vrijdag 2 juni 2023 @ 01:01:57 #249
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_209370542
Best wel een leuke cliffhanger, er is een goed open einde - "wie legt het loodje of is in ieder geval zwaar verlamd" en geef halfbakken gedoe met een briefje van Mare.

Het verhaal zelf, tsja... iedereen rijdt met 80+ km/u over een slecht verlichte landweg, tijdens dichte mist, en iedereen is afgeleid en ziet niet dat de sluitseinen achterlichten voor zich ineens gekke dingen doen? Tijd voor een verkeersschool in Meerdijk, lijkt me zo.

Mijn speculaties:
- Stefano, die net een carrière is begonnen als motivational speaker, vliegt met z'n hoofd door de voorruit en raakt zwaar verlamd. Belandt in een rolstoel, kan niet praten. Dag carrière.
- Julian, Saskia en Demi overleven het. Julian breekt waarschijnlijk iets waardoor hij sowieso niet in de Koning kan staan (misschien nooit meer) wat ook zijn verstandhouding met Shanti en Rik op scherp gaat zetten i.v.m. de pacht.
- Steef knalt met z'n hoofd tegen het dashboard en loopt een hersenbeschadiging op. Hij downplayt het, en begint aan z'n HBO rechten. Hij kan zich echter niet concentreren en z'n paniekaanvallen keren weer terug als gevolg.
- Henk, Laura en Margriet overleven het. Al snel wordt duidelijk wat er is gebeurd, en wordt Margriet gearresteerd voor een tweevoudige poging tot doodslag. Jonathan breekt de nodige dingen en gaat vervolgens Margriet verdedigen.
- De rest loopt kneuzingen enzo op maar verder is het prima.

Dat Linda of Luuk zou komen te overlijden ligt voor de hand (hun auto maakt zelfs een koprol) maar dat lijkt me er iets te dik bovenop liggen. Linda heeft in een recent verleden al een exit gehad, en zonder Luuk zou Ludo niet echt iemand meer hebben die binnen zijn "sociale kring" past.
pi_209371265
Ik kijk niet zo heel vaak, dus ik heb het waarschijnlijk gemist maar sinds wanneer kan Linda mensen trouwen?
Is zij tegenwoordig ambtenaar vd burgerlijke stand? Of was dit alleen een ceremonie en geen wettelijk huwelijk?

En wat is nu precies de achtergrond van Jonathan? Zijn moeder en Henk waren buren en gingen beiden vreemd tijdens hun huwelijk? Wist die overleden echtgenoot van wie ze zoveel zegt te houden ook dat zijn vrouw vreemd ging en hij het kind van Henk opvoedde?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')