Of ze laten het weer in het midden. ''Wie drijft daar in het water''. En dat het dan ook Jonathan kan zijn of zo. Maar liever gewoon chaos en drama, en pas in het nieuwe seizoen de vraag of en wie het niet gaan redden. Overigens denk ik niet dat Laura nu iets overkomt, als het huwelijk zelf in de Rozenboom wordt voltrokken. Overigens wel raar dat er nog zo weinig buzz rond de cliff is. Van mij zouden ze die aflevering niet op videoland hoeven plaatsen vóór de uitzending op tv is geweest.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 16:42 schreef Dr.Mikey het volgende:
Als er een dood gaat is Stefano de lul denk ik.
Heeft net alles op de rit en is last moment uitgenodigd was toen met Mike en het parachutespringen verhaal ook zo.
Nou dat hoop ik toch wel mensen betalen er dik voor ze dan een week laten wachten voor een tv uitzending vind ik niet kunnen.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 16:51 schreef Japepk het volgende:
[..]
Of ze laten het weer in het midden. ''Wie drijft daar in het water''. En dat het dan ook Jonathan kan zijn of zo. Maar liever gewoon chaos en drama, en pas in het nieuwe seizoen de vraag of en wie het niet gaan redden. Overigens denk ik niet dat Laura nu iets overkomt, als het huwelijk zelf in de Rozenboom wordt voltrokken. Overigens wel raar dat er nog zo weinig buzz rond de cliff is. Van mij zouden ze die aflevering niet op videoland hoeven plaatsen vóór de uitzending op tv is geweest.
Zeker kennen we hem nog. Dat is de vader van Arniequote:Op dinsdag 23 mei 2023 17:01 schreef Kaatje2658 het volgende:
Kent iemand het personage 'Guus Tuinman' nog? Dit personage werd in 2005 (seizoenen 15/16) gespeeld door acteur Alexander van Heteren. Topacteur en toppersonage. Had een tijdje een relatie met Laura als ik het mij goed herinner.
[ afbeelding ]
En dat is waar ik het meeste voor vrees, dat de uiteindelijke reden voor de bootramp vanuit het niets komt.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 16:17 schreef Japepk het volgende:
[..]
Zat er vanmorgen ook aan te denken; er is al wel subtiel gemeld dat ze op een boot gaan trouwen. Dan kan een noodscenario inderdaad spektakel opleveren, maar dan hoop ik wel dat we morgen al beelden van die boot gaan zien. Als ze anders alles in één aflevering moeten gaan proppen wordt het wel héél vol. En alsnog jammer dat er nog niet echt aanleiding is om aan een rampscenario te denken. Met de explosie in de flat vorig jaar voelde je wel op je klompen al aan dat dat mis zou gaan. En wie heeft er nu aanleiding om expres iets te verpesten? Monica? Jonathan? Margriet? Mare?Of kruipt Tom per ongeluk de techniekruimte in.
De bruiloft vindt plaats in de Rozenboom, maar het feest erna op een partybootquote:Op dinsdag 23 mei 2023 21:37 schreef freaky40 het volgende:
Morgen is de bruiloft al te zien uitgaande van de aflevering van vandaag. Explosie op een boot zou ook de boot van Luuk kunnen zijn.
Sowieso hebben ze het karakter van Linda finaal verpest met deze comeback. Is dit dezelfde vrouw die dertig jaar geleden nog ontzettend vilein en gehaaid was, zich door niets of niemand liet tegenhouden om haar doel(en) te bereiken en hier en daar nog een huwelijk torpedeerde? Is dit dezelfde Linda die een mode-imperium en modellenbureau runde?quote:Verder valt het me op dat er dit seizoen wel erg op de humor wordt ingezet. Het is me allemaal net iets te komisch voor een soap. Dat heeft GTST niet echt nodig vind ik, het was soms onbedoeld grappig in het verleden met meneer Harmsen en Jeff die ook wat onhandig was en dat was veel natuurlijker dan dat het nu vaak over komt. En dat komt met name door de verhaallijnen van Luuk, Linda en Henk. Mag wel een tandje minder. Henk (Johnny Kraaijkamp JR.) is het genre sitcoms wel bekend en oogt daar wat natuurlijker in, maar bij Linda en Luuk komt het net iets te gemaakt over, nog steeds.
Goudkustquote:Op dinsdag 23 mei 2023 23:01 schreef PeterKelder het volgende:
En beter nog: wat zien ze in Meerdijk als ze om 20:00 uur 's avonds naar RTL 4 zappen?
Het slechte weer kan ook nog de boosdoener zijn.quote:Op woensdag 24 mei 2023 10:20 schreef Japepk het volgende:
Overigens denk ik dat de bedoeling van de schrijvers is om 'maximaal' te verrassen. Iedereen lijkt helemaal gelukkig en mooi naar de bruiloft te gaan, waar dan uit het niets een rampscenario zich moet voltrekken. Daarom is het misschien wel jammer als dat door toedoen van 'iemand' moet komen, en er niet gewoon een willekeurig ongeluk kan gebeuren.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 22% gewijzigd door Nizno op 25-05-2023 17:45:27 ]Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Absoluut. En de cliff zelf is ook absoluut cliffwaardig en origineel. Conclusie blijft dat het met een betere opbouw veel meer had kunnen zijn.quote:Op donderdag 25 mei 2023 00:33 schreef Dr.Mikey het volgende:
Toegeven ze hebben de kijkers mooi tuk.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Los daarvan; groot drama, veel vragen en ongetwijfeld behoorlijke nasleep in het volgende seizoen. Deze cliff doet ook een hoop goed.'t Echte en 't ware!
[ Bericht 24% gewijzigd door Claude_Viole op 25-05-2023 09:15:28 ]
quote:Op donderdag 25 mei 2023 02:41 schreef Claude_Viole het volgende:
Doe dit maar in spoilerSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 8% gewijzigd door Dr.Mikey op 25-05-2023 10:55:02 ]They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
quote:Op donderdag 25 mei 2023 20:10 schreef GTST2021 het volgende:
Een prima cliffhanger, maar ik heb toch het idee dat de makers zelf ook overvallen zijn door het besluit van RTL om dit jaar een maand eerder te stoppen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
R.I.P DTS.
quote:Op donderdag 25 mei 2023 02:20 schreef Japepk het volgende:
[..]
Absoluut. En de cliff zelf is ook absoluut cliffwaardig en origineel. Conclusie blijft dat het met een betere opbouw veel meer had kunnen zijn.De opbouw is dus weer waardeloos te noemen. Het was ook wel te denken.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Los daarvan; groot drama, veel vragen en ongetwijfeld behoorlijke nasleep in het volgende seizoen. Deze cliff doet ook een hoop goed.
En of deze cliff zo origineel is? Toegegeven, er zijn een hoop verschillen, maar als ik het zo lees doet het mij wel sterk denken aan het volgende fragment:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zo waardeloos wil ik het niet noemen. Te meer omdat ze dit denk ik bewust hebben gedaan. We hebben al vaker benoemd hier dat de serie bewust grote pieken en diepe dalen qua gebeurtenissen lijkt te vermijden. Geen moord, brand en chantage meer, maar wat alledaagsere problematiek. Daarom willen ze niet een (weken)lange opbouw naar een soort noodlot, maar laten zien dat een 'ongeluk in een klein hoekje zit'. En daarom zit alles dus bewust in één aflevering, bruiloft, feest en drama. Wat ik wel jammer vind is dat dit dus dé bruiloft van Laura was, die er nu toch een beetje tussen de soep en de aardappelen door is gedraaid. Waar waren Noud, Jef of Robert? Een herinnering aan Arnie of Lotje? Iets als herinnering aan vroeger was leuk geweest.quote:Op donderdag 25 mei 2023 22:35 schreef PeterKelder het volgende:
De opbouw is dus weer waardeloos te noemen. Het was ook wel te denken.
En of deze cliff zo origineel is? Toegegeven, er zijn een hoop verschillen, maar als ik het zo lees doet het mij wel sterk denken aan het volgende fragment:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En uiteindelijk is verreweg het meeste al wel een keer vertoond op televisie, dus om nu te schermen dat ze de highlights van de Britse soap kopiëren, mwah. Overigens wel grappig om die verschillen te zien. Ook bij die fameuze weddingcrash van hollyoaks vind ik het er te dik opliggen dat het fake is ofzo. Bij GTST laten ze vaak wat minder expliciete details zien van zulke dingen, maar ik vind die suggestie dan wel realistischer dan dit, eigenlijk.'t Echte en 't ware!
quote:Op donderdag 25 mei 2023 20:10 schreef GTST2021 het volgende:
Een prima cliffhanger, maar ik heb toch het idee dat de makers zelf ook overvallen zijn door het besluit van RTL om dit jaar een maand eerder te stoppen.Dat is toch niet zo? Zo lang als ik me kan herinneren is de cliffhanger in de week voor het pinksterweekend. Dat weet ik nog omdat ik vroeger op vrijdagavond mijn fiets klaar ging maken voor het luilakken (blikjes erachter) en dat rondom de cliffhanger moest doenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
De cliffhanger is vaak de vrijdag voor/van de eerste zomervakantie, dus begin juli. Dit is wel dik een maand eerder dan gebruikelijk. Pinksteren is op z'n laatst op 13 juni, dus dat kan volgens mij niet kloppen.quote:Op vrijdag 26 mei 2023 10:07 schreef Crohnjurist het volgende:
[..]
Dat is toch niet zo? Zo lang als ik me kan herinneren is de cliffhanger in de week voor het pinksterweekend. Dat weet ik nog omdat ik vroeger op vrijdagavond mijn fiets klaar ging maken voor het luilakken (blikjes erachter) en dat rondom de cliffhanger moest doen
Dat is al bijna 20 jaar niet meer zoquote:Op vrijdag 26 mei 2023 10:07 schreef Crohnjurist het volgende:
[..]
Dat is toch niet zo? Zo lang als ik me kan herinneren is de cliffhanger in de week voor het pinksterweekend. Dat weet ik nog omdat ik vroeger op vrijdagavond mijn fiets klaar ging maken voor het luilakken (blikjes erachter) en dat rondom de cliffhanger moest doen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
R.I.P DTS.
Sorry, maar nee. Een ongeluk in een klein hoekje is een klapband, een boomstronk op de weg of een plotse wegonderbreking die niet goed is gezien of aangegeven. Dit is een verhaalbeat die een iets langere aanloop nodig had om als logisch gezien te worden. Want er is een groot verschil tussen neerslachtigheid en binnen no time zo doorslaan dat je bewust een ongeluk veroorzaakt. In dit geval zullen de makers gedacht hebben dit bewust als 'verrassing' neer te zetten, maar daardoor voelt het nu als een random 180-graden draai bij dit personage.quote:Op vrijdag 26 mei 2023 10:03 schreef Japepk het volgende:
[..]
Zo waardeloos wil ik het niet noemen. Te meer omdat ze dit denk ik bewust hebben gedaan. We hebben al vaker benoemd hier dat de serie bewust grote pieken en diepe dalen qua gebeurtenissen lijkt te vermijden. Geen moord, brand en chantage meer, maar wat alledaagsere problematiek. Daarom willen ze niet een (weken)lange opbouw naar een soort noodlot, maar laten zien dat een 'ongeluk in een klein hoekje zit'.
Wat te denken van Sil? Leeft dat joch eigenlijk nog?quote:En daarom zit alles dus bewust in één aflevering, bruiloft, feest en drama. Wat ik wel jammer vind is dat dit dus dé bruiloft van Laura was, die er nu toch een beetje tussen de soep en de aardappelen door is gedraaid. Waar waren Noud, Jef of Robert? Een herinnering aan Arnie of Lotje? Iets als herinnering aan vroeger was leuk geweest.
quote:Hoe dit dus denk ik verder gaat:Mijn gok:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh mee eens hoor! Het is alleen een soort 'beleidskeuze' om niet heel die weg te laten zien. Ik zou het anders ook sterker vinden, maar je merkt wel dat ze er consequent mee omgaan. We zien de hele handel en wandel van een 'bad guy' niet meer, alleen de effecten die dat op onze personages heeft. Die vrouw die eigenaar werd van de Koning zagen we ook niet geheime plannetjes smeden, we zagen alleen wat het voor Saskia en Shanti voor gevolgen had.quote:Op vrijdag 26 mei 2023 15:23 schreef PeterKelder het volgende:
[..]
Sorry, maar nee. Een ongeluk in een klein hoekje is een klapband, een boomstronk op de weg of een plotse wegonderbreking die niet goed is gezien of aangegeven. Dit is een verhaalbeat die een iets langere aanloop nodig had om als logisch gezien te worden. Want er is een groot verschil tussen neerslachtigheid en binnen no time zo doorslaan dat je bewust een ongeluk veroorzaakt. In dit geval zullen de makers gedacht hebben dit bewust als 'verrassing' neer te zetten, maar daardoor voelt het nu als een random 180-graden draai bij dit personage.
Zelfde als destijds met Rik en de sabotage van de parachute. Kan het? Uiteraard: iedereen is in staat om zoiets te doen. Maar het is wel van belang dat het niet als een complete verrassing uit de lucht komt vallen (no pun intended) voor de kijkers, immers volgen die het personage. Een goede opbouw daarin is van cruciaal belang, anders reageert het personage ineens totaal anders dan de kijker gewend is en raakt deze ervan vervreemd.
[..]
Die zijn alleen nog nooit (voor Laura) terug komen opdraven. Ik dacht dat de banden met Bartho en Wilbert wel zo nauw waren dat die wel voor een afleveringetje acte de presence zouden geven. Dat impliceert voor mij ook wel dat Laura 'gewoon' haar leven oppakt volgend seizoen, want anders was er van haar bruiloft wel meer poeha gemaakt. Maar toch zonde.quote:Wat te denken van Sil? Leeft dat joch eigenlijk nog?
En Dennis? Ik weiger hem als volbloed kind van Laura en Robert te zien, maar toch vind ik het bizar dat hij al jaren doodgezwegen wordt.
[..]
quote:Mijn gok:[/quote]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Met zo'n reden dachten we ook dat Nina het slachtoffer zou zijn in de parachutesprong. Dat zou het beste verhaal opleveren. Je kunt verwachten dat het laaghangend fruit wordt geslachtofferd in de serie; Jonathan, Margriet of misschien Stefano. Luuk of Linda zou prima kunnen, kijkend naar het verhaal (dat is wel klaar). Misschien dat Robert voor Linda wel terugkomt
't Echte en 't ware!
En dat is het grote zwaktebod. Kijk alleen al naar die hele wraakactie van Stefano jegens Ludo dit seizoen: wát was nu eigenlijk de motivatie erachter? Dat Daan, een personage dat Stefano helemaal niet kende, de rechterhand van Ludo was is reden genoeg om die laatste het leven compleet zuur te maken? Volgens de schrijvers wel, blijkbaar.quote:Op vrijdag 26 mei 2023 16:21 schreef Japepk het volgende:
[..]
Oh mee eens hoor! Het is alleen een soort 'beleidskeuze' om niet heel die weg te laten zien. Ik zou het anders ook sterker vinden, maar je merkt wel dat ze er consequent mee omgaan. We zien de hele handel en wandel van een 'bad guy' niet meer, alleen de effecten die dat op onze personages heeft. Die vrouw die eigenaar werd van de Koning zagen we ook niet geheime plannetjes smeden, we zagen alleen wat het voor Saskia en Shanti voor gevolgen had.
Volgens mij is Sil toch eens random met de kerstperiode voor een tweetal afleveringen teruggekomen? Vreemd dat dat wel kon, maar dat hij dat niet doet wanneer zijn moeder trouwt. Of hij moet bang zijn geweest de aanstaande neer te maaien met een haardpookquote:[..]
Die zijn alleen nog nooit (voor Laura) terug komen opdraven. Ik dacht dat de banden met Bartho en Wilbert wel zo nauw waren dat die wel voor een afleveringetje acte de presence zouden geven. Dat impliceert voor mij ook wel dat Laura 'gewoon' haar leven oppakt volgend seizoen, want anders was er van haar bruiloft wel meer poeha gemaakt. Maar toch zonde.
[..]
Stefano zou zomaar eens geslachtofferd kunnen worden ja, wel lekker dramatisch nu hij zijn leven weer op de rit heeft. Luuk zou ook best kunnen, al zou dat zonde zijn: Kees Boot is een prima acteur, zijn personage is nog lang niet genoeg uitgediept (omdat de schrijvers teveel focussen op dat debiele romcom-lijntje) en daarmee zou er alweer een huisarts ontvallen. Jonathan zou met de juiste tools nog een interessant karakter kunnen worden (al betwijfel ik of de acteur beter kan dan het belabberde niveau wat hij nu haalt).quote:Met zo'n reden dachten we ook dat Nina het slachtoffer zou zijn in de parachutesprong. Dat zou het beste verhaal opleveren. Je kunt verwachten dat het laaghangend fruit wordt geslachtofferd in de serie; Jonathan, Margriet of misschien Stefano. Luuk of Linda zou prima kunnen, kijkend naar het verhaal (dat is wel klaar). Misschien dat Robert voor Linda wel terugkomt
Ik mag toch echt niet hopen dat dit een koortsdroom van Laura, Henk, of Linda isquote:Op vrijdag 26 mei 2023 21:58 schreef PeterKelder het volgende:
[..]
En dat is het grote zwaktebod. Kijk alleen al naar die hele wraakactie van Stefano jegens Ludo dit seizoen: wát was nu eigenlijk de motivatie erachter? Dat Daan, een personage dat Stefano helemaal niet kende, de rechterhand van Ludo was is reden genoeg om die laatste het leven compleet zuur te maken? Volgens de schrijvers wel, blijkbaar.
Toen Stefano in seizoen 11 zijn wraakplan jegens Ludo op touw zette had dat een logische reden: Ludo was (in)direct betrokken bij de dood van Bowien. Met die kennis kunnen de kijkers meevoelen met Stefano, zijn handelen zelfs begrijpen. Maar nu? Stefano komt terug, krijgt zijn zin niet en gaat dus maar als een verongelijkt kind zijn vader broer het leven zuur maken. Zonde van het personage Stefano, maar ook Ludo werd hierin niet gespaard door voor niks ineens compleet paranoïde te worden
[..]
Volgens mij is Sil toch eens random met de kerstperiode voor een tweetal afleveringen teruggekomen? Vreemd dat dat wel kon, maar dat hij dat niet doet wanneer zijn moeder trouwt. Of hij moet bang zijn geweest de aanstaande neer te maaien met een haardpook
Maar bijvoorbeeld een Ruud Feltkamp heeft weleens aangegeven dat hij voor Jette altijd wil terugkeren; een personage als Noud lijkt mij wel het type dat zijn oma wil weggeven voor het altaar. En Wilbert en Bartho lijken mij ook de beroerdste niet om hun opwachting te maken voor een gelegenheid als dit. Een scène waarin Robert Henk op het hart drukt goed voor Laura te zorgen had een prachtig "passing the torch"-momentje kunnen zijn. Het lijkt er dus sterk op dat de schrijvers en producers er gewoon de moeite niet voor hebben genomen.
[..]
Stefano zou zomaar eens geslachtofferd kunnen worden ja, wel lekker dramatisch nu hij zijn leven weer op de rit heeft. Luuk zou ook best kunnen, al zou dat zonde zijn: Kees Boot is een prima acteur, zijn personage is nog lang niet genoeg uitgediept (omdat de schrijvers teveel focussen op dat debiele romcom-lijntje) en daarmee zou er alweer een huisarts ontvallen. Jonathan zou met de juiste tools nog een interessant karakter kunnen worden (al betwijfel ik of de acteur beter kan dan het belabberde niveau wat hij nu haalt).
Ik mag in elk geval niet hopen dat deze finale wordt ingelost zoals sommigen al speculeren: it was all a dream. Dat zou echt het failliet van de serie betekenen.
Haha wat ik zei was ook zo'n 20 jaar geleden dus kan wel kloppen jaquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |