abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 13 februari 2023 @ 16:35:18 #1
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_207982597
quote:
Oppositiepartijen in Amsterdam maken zich zorgen om de nieuwe volkshuisvestingsplannen van het stadsbestuur. Onderdeel daarvan is onder meer een verplichte verhuizing voor ouders op het moment dat hun kinderen uit huis zijn.

De plannen van GL-wethouder Zita Pels werden maandag bekend. ’Doorstroom’ lijkt het toverwoord, maar heeft wel consequenties. Een opvallende maatregel is dat de gemeente ouders wil verplichten om hun sociale gezinswoning te verlaten op het moment dat de kinderen uit huis zijn. „Dit betekent dat (…) wanneer de kinderen uitvliegen, de resterende bewoners het huis moeten verlaten”, is te lezen.

Het betekent dus ook dat kinderen niet ’terug’ naar die woning kunnen, als ze bijvoorbeeld na een paar jaar hun studentenwoning uit moeten of tegen een andere tegenvaller op de woningmarkt lopen.

„Dan gaat je kind het huis uit en moet je meteen verhuizen”, zegt Myron von Gerhardt (VVD). „Ik zie niet echt voor me hoe ze dit gaan doen. Wil je mensen dan gaan dwingen ofzo? Dan wordt het heel ingewikkeld.”

’Zeer onwenselijk’
FvD vindt het ’zeer onwenselijk dat we zomaar mensen uit hun huis gaan gooien’. „Dit is hoe eenzaamheid ontstaat. Mensen zijn niet allemaal schaakstukken die je even kan verplaatsen”, reageert fractievertegenwoordiger Tanay Bilgin.

Ook is er kritiek op een voorrangsregeling bij middeldure huurwoningen voor Amsterdammers die een sociale huurwoning achterlaten. Dat betekent dat Amsterdammers met een middeninkomen die niét verhuizen uit een sociale huurwoning, moeilijker een geschikte plek kunnen vinden. Denk aan starters die eerder met huisgenoten woonden of gescheiden ouders.

Tussen wal en schip
„Ik heb hiervoor met twee vrienden in een vrije sectorwoning gewoond”, zegt Von Gerhardt die nu in een middenhuurwoning woont. „Dan zou ik daar geen recht op hebben gehad omdat ik dan geen sociale huurwoning zou hebben achtergelaten.” Jongeren en starters die tussen wal en schip belanden dwing je volgens de VVD’er op die manier naar ’de heel dure vrije sector’.

Pels wil weer breken met het beleid van het vorige college, toen SP-wethouder Laurens Ivens wilde voorkomen dat meerdere huisgenoten op één huurcontract woonden. Ieder huurder moest een eigen contract krijgen. SP-fractievoorzitter Remine Alberts vindt afschaffing daarvan een ’verslechtering’ omdat er dan geen huurbescherming zou zijn.

Statushouders
Rechtse partijen zijn kritisch op de 30 procent van de sociale huurwoningen die naar ’kwetsbare groepen’ zullen gaan. Zo’n tweeduizend per jaar. „De grootste groep ’kwetsbaren’ die een sociale huurwoning krijgt is dit jaar statushouder. Hebben al deze gezinnen binding met Amsterdam? Met zo’n schaarste ga je toch eerst kijken dat kwetsbare ingezeten van je stad een woning krijgen?”, zegt duoraadslid Cas van Berkel (JA21). „En ook voorrang voor leraren, agenten en verpleegkundigen moet voorgaan op statushouders. Deze mensen zijn nodig voor de stad.”

Polariserend
De gemeente wil zich niet langer inzetten voor groepen als expats en internationale studenten. Daarmee klinken de plannen polariserend. „Ja, dat zijn ze ook”, vindt Von Gerhardt. „Ze maken heek duidelijk keuzes voor bepaalde groepen waardoor andere groepen, zoals bijvoorbeeld studenten en starters geen kans maken. Ik maak me ook een beetje zorgen over hoe ze deze plannen gaan betalen. Iedereen moet maar betaalbaar kunnen wonen Maar mensen moeten ook huizen kunnen bouwen en dat moet iets opleveren.”

Veel voornemens zijn afhankelijk van landelijk beleid. „Het is heel veel lobbyen bij het Rijk, terwijl we volgens mij heel veel zelf kunnen doen”, zegt Von Gerhardt.

https://www.telegraaf.nl/(...)gedwongen-verhuizing
Dit is toch volstrekt krankjorum. Die ambtenaren en wethouders staan wel heel ver van de werkelijkheid.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  Spellchecker maandag 13 februari 2023 @ 16:39:50 #2
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_207982627
Gelukkig is er een jarenlange wachtlijst voor starterswoningen. :+
pi_207982630
Je kunt er op wachten dat dit landelijk wordt ingevoerd evenals het verplicht woning delen met een vreemde.

Als problemen niet worden opgelost door de overheid maar alleen maar erger worden gemaakt resteren uiteindelijk alleen maar dit soort communistische maatregelen.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_207982661
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2023 16:40 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Je kunt er op wachten dat dit landelijk wordt ingevoerd evenals het verplicht woning delen met een vreemde.

Als problemen niet worden opgelost door de overheid maar alleen maar erger worden gemaakt resteren uiteindelijk alleen maar dit soort communistische maatregelen.
En as we niet van ontiegelijke domheid uit kunnen gaan, kunnen we alleen maar concluderen dat ze zaken verergeren opdat communistische maatregelen ingevoerd kunnen worden.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  maandag 13 februari 2023 @ 16:48:16 #5
431030 BlackEyedAngel
Allergic to morons and idiots.
pi_207982705
1 april valt vroeg dit jaar :D
It is possible to commit no mistakes and still lose. That is not a weakness, that is life.
pi_207982747
Er moet ruimte gemaakt worden voor al die asielzoekers met een groot gezin die ze binnen willen halen.
pi_207982759
Het is een absurd idee, maar laten we wel wezen: de woningnood in ons land wordt wel in stand gehouden door de 50 en 60 plussers - waarvan de kinderen het huis uit zijn - die niet willen of kunnen verhuizen naar een kleinere woning.

Als voorbeeld even mijn situatie hier in de straat met 11 koopwoningen van ongeveer 100-120 m². Daar wonen in totaal 18 mensen.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_207982770
De verwevenheid van de politiek met de woningbouwverenigingen moet echt eens ontvlochten worden :{
  maandag 13 februari 2023 @ 16:54:39 #9
403820 Aberkullie
Sicker than your average.
pi_207982773
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2023 16:52 schreef Jor_Dii het volgende:
Het is een absurd idee, maar laten we wel wezen: de woningnood in ons land wordt wel in stand gehouden door de 50 en 60 plussers - waarvan de kinderen het huis uit zijn - die niet willen of kunnen verhuizen naar een kleinere woning.
Niet zo gek als je halve vermogen in je woning zit en je voor datzelfde bedrag net een studio in een slaapstad kunt terugkopen.
pi_207982784
https://www.parool.nl/ams(...)n_sleutelrol_voor%2F

Volgens het Parool gaat het om mensen verleiden om te verhuizen, de Telegraaf heeft het over dwingen. Wie heeft gelijk?

Edit: ah ze onderzoeken de mogelijkheid om op termijn te gaan werken met tijdelijke contracten die ophouden wanneer de kinderen zijn verhuisd. Alleen dit kan wettelijk gezien helemaal niet. Huurrecht is dwingend recht. Dan zou er eerst een wetswijziging moeten komen door de overheid.
pi_207982792
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2023 16:54 schreef Aberkullie het volgende:

[..]
Niet zo gek als je halve vermogen in je woning zit en je voor datzelfde bedrag net een studio in een slaapstad kunt terugkopen.
Dat is ook het probleem. Verhuizen is te duur geworden als je in principe voor zeer lage of geen maandlasten kunt wonen. Mensen kiezen dan maar voor het blijven wonen in een te groot huis met te veel kamers / opslag en investeren - als het nodig is - wel in een traplift of aanpassing op de benedenverdieping. Gevolg is wel dat er 900k woningen bij moeten.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_207982802
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2023 16:54 schreef Aberkullie het volgende:

[..]
Daarnaast wil ze onderzoeken of op termijn bij nieuwe huurcontracten van grote betaalbare gezinswoningen (vier kamers of meer) een clausule kan worden opgenomen dat mensen moeten verhuizen als de kinderen het huis uit zijn.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_207982809
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2023 16:56 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Dat is ook het probleem. Verhuizen is te duur geworden als je in principe voor zeer lage of geen maandlasten kunt wonen.
Maar ondertussen werken dit soort NIMBY's ook alle woningbouw zoveel mogelijk tegen want stel je voor dat de waarde van hun huis daalt.
  maandag 13 februari 2023 @ 16:58:06 #14
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_207982813
Stap 1: Constateer dat een bepaalde groep mensen moeilijk aan een woning kan komen, en zet het in de krant.
Stap 2: Verzin een regeling die de betreffende groep voorrang verleent, of het anderszins makkelijker maakt om aan een woning te komen.
Stap 3: Wacht een jaar en kom er tot je volle verbazing achter dat deze regeling een negatief effect heeft op de woonkansen van andere groepen.
Stap 4: Begin weer bij 1.

Zowel binnen als buiten Amsterdam doen we al een jaar of dertig bovenstaande.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_207982844
Ik ken verschillende mensen die in hun eentje in sociale huurwoning wonen die groot genoeg is voor een gezin. Op zich is dat ook niet de bedoeling. Dus ik snap het probleem wel.
pi_207982906
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2023 17:00 schreef luxerobots het volgende:
Ik ken verschillende mensen die in hun eentje in sociale huurwoning wonen die groot genoeg is voor een gezin. Op zich is dat ook niet de bedoeling. Dus ik snap het probleem wel.
nvm, las 'sociale' niet.
pi_207982928
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2023 17:06 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Volgens wie is dat niet de bedoeling? Degene die de schaarste hebben gecreëerd? Wil je regels gaan opstellen voor hoeveel m2 elk mens mag bezitten?
Die regels bestaan nu ook al. Sociale huurwoningen worden opgedeeld in woningen voor 1 of 2 personen, voor 3 of 4 personen etc. Je kan in je eentje dus geen woning voor een gezin krijgen.
pi_207982935
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2023 17:08 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Die regels bestaan nu ook al. Sociale huurwoningen worden opgedeeld in woningen voor 1 of 2 personen, voor 3 of 4 personen etc. Je kan in je eentje dus geen woning voor een gezin krijgen.
Uhu, zie edit.
  maandag 13 februari 2023 @ 17:10:13 #19
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_207982947
Tja dit is ouderwets het probleem verschuiven in plaats van wat doen aan tekorten. En mensen hun huis uit dwingen is al helemaal een idioot idee om een waslijst aan redenen.

Beter ga je wat doen aan tekorten.
pi_207982960
Ik kende een dame van in de 70 die al 20 jaar in haar eentje een enorm grote sociale huurwoning (4slaapkamers, vrij bijzonder in A'dam) in hartje centrum A'dam bewoonde.
Ze vond het zelf overigens ook wel een beetje gênant gezien de woningnood en ze is onlangs via de woningbouw naar een passender appartement op IJburg verhuisd. Ze is daar oprecht blij mee, nieuwe buurt, leuke buren, veel nieuwer appartement.

Je moet mensen niet dwingen en ik vind dat jongeren die net uit huis gaan nog een aantal jaar terug moeten kunnen komen naar het ouderlijk huis, tot ze echt op eigen benen staan. Tot de jongste 25 is ofzo, od tot ze 5 jaar het huis uit zijn.

Maar nu is het wel zo dat er gezinswoningen die superschaars zijn in A'dam, tot ver voorbij de pensionering van de bewoners bezet wordt gehouden. Snap het ook wel, lekker voor 600,- pm in een gezinswoning, waarom zou je verhuizen? Ik vind een beetje aandringen en een goed aanbod doen aan deze mensen echt geen slecht plan.
  maandag 13 februari 2023 @ 17:13:54 #21
403820 Aberkullie
pi_207982984
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2023 17:10 schreef Hexagon het volgende:
Tja dit is ouderwets het probleem verschuiven in plaats van wat doen aan tekorten. En mensen hun huis uit dwingen is al helemaal een idioot idee om een waslijst aan redenen.

Beter ga je wat doen aan tekorten.
Haha huh, een probleem oplossen?

pi_207982985
Lees: Groenlinks wethouders willen nog meer statushouders met grote gezinnen in Amsterdam huisvesten.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
  maandag 13 februari 2023 @ 17:15:37 #23
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_207983004
Als ze het dan communistisch willen oplossen knal dan gewoon wat goedkope grijze betonflats neer. Ook niet ideaal maar beter dan dit.
pi_207983032
quote:

Als voorbeeld even mijn situatie hier in de straat met 11 koopwoningen van ongeveer 100-120 m². Daar wonen in totaal 18 mensen.
De woningnood wordt in stand gehouden door het niet bouwen van de juiste huizen. Als er kleinere huizen gebouwd worden met tuin dan zou de doorstroom wellicht wat groter worden.
  Forum Admin maandag 13 februari 2023 @ 17:18:20 #25
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_207983045
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2023 17:00 schreef luxerobots het volgende:
Ja verdomme je moet minstens 40% van je inkomen kwijt zijn aan woonlasten, doe je dat niet ben je een scheefwoner. Compleet uitknijpen die ratten. :r

Dat die mensen überhaupt niet kunnen verhuizen negeren we dan even.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_207983123
Ook wel grappig (en typerend) dat volledig aan het sociale aspect voorbij gegaan wordt.
pi_207983128
Het is het vastgoedkartel en haar corrupte politieke vriendjes gelukt om de bevolking tegen elkaar op te zetten.
pi_207983225
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2023 16:55 schreef Jaeger85 het volgende:
https://www.parool.nl/ams(...)n_sleutelrol_voor%2F

Volgens het Parool gaat het om mensen verleiden om te verhuizen, de Telegraaf heeft het over dwingen. Wie heeft gelijk?

Edit: ah ze onderzoeken de mogelijkheid om op termijn te gaan werken met tijdelijke contracten die ophouden wanneer de kinderen zijn verhuisd. Alleen dit kan wettelijk gezien helemaal niet. Huurrecht is dwingend recht. Dan zou er eerst een wetswijziging moeten komen door de overheid.
Wie zijn ze? Die huizen zijn helemaal niet van de gemeente, het is particulier bezit. Die huizen zijn gebouwd door verenigingen waarin mensen geld bij elkaar hebben gelegd, filantropen incluis, allemaal om de Nederlandse arbeider te verheffen.

Donder op met je omvolking, je buitenlandse studenten/klimaatterroristen en je inderdaad communistische regelzucht. Mensen uit hun huis dwingen omdat je idealen niet met elkaar en niet met de realiteit kloppen en je dus de stad incompetent hebt bestuurd.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_207983261
Volksrepubliek Amsterdam? :+
Incelfrikandel
pi_207983262

Een totaaldebiel maar hij heeft wel gelijk in deze.
pi_207983286
Dat ze maar eens opschieten met de republiek Amsterdam, zijn wij er vanaf.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  Moderator / Redactie Sport maandag 13 februari 2023 @ 17:44:55 #32
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_207983406
Ik snap niet hoe het gedwongen verhuizen naar kleine woningen het tekort aan kleine woningen op moet lossen.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  maandag 13 februari 2023 @ 17:46:17 #33
403820 Aberkullie
pi_207983422
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2023 17:44 schreef Nattekat het volgende:
Ik snap niet hoe het gedwongen verhuizen naar kleine woningen het tekort aan kleine woningen op moet lossen.
Lost ook niks op maar dan kunnen we wijzen naar ouderen die niet willen verhuizen in plaats van de politiek.

Een beetje zoals nu wordt gewezen naar asielzoekers.
pi_207983429
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2023 17:13 schreef Aberkullie het volgende:

[..]
Haha huh, een probleem oplossen?

[ afbeelding ]
Sinds wanneer is hij burgemeester van Amsterdam? Hij woont er niet eens.
zie email 27 oktober
  maandag 13 februari 2023 @ 17:48:13 #35
403820 Aberkullie
pi_207983451
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2023 17:46 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Sinds wanneer is hij burgemeester van Amsterdam? Hij woont er niet eens.
Oh pardon, ik had niet door dat de woningcrisis een Amsterdams probleem was.
  Moderator / Redactie Sport maandag 13 februari 2023 @ 17:50:02 #36
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_207983479
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2023 17:46 schreef Aberkullie het volgende:

[..]
Lost ook niks op maar dan kunnen we wijzen naar ouderen die niet willen verhuizen in plaats van de politiek.

Een beetje zoals nu wordt gewezen naar asielzoekers.
Asielzoekers dragen dus weldegelijk bij aan de krapte, daar valt niet over te twisten. Totaal onvergelijkbaar.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  maandag 13 februari 2023 @ 17:50:38 #37
403820 Aberkullie
pi_207983493
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2023 17:50 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Asielzoekers dragen dus weldegelijk bij aan de krapte, daar valt niet over te twisten. Totaal onvergelijkbaar.
Dat maakt ze niet persoonlijk schuldig aan de woningcrisis.
pi_207983569
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2023 17:50 schreef Aberkullie het volgende:

[..]
Dat maakt ze niet persoonlijk schuldig aan de woningcrisis.
Direct niet nee, indirect wel (imho).
Directe schuldige is dit kabinet, die nu gaten probeert te vullen met idiote maatregelen, waardoor de echte Nederlanders weer eens flink genaaid worden.

Wat is het volgende? Woning eigenaren onteigenen? :')
"Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"
pi_207983627
quote:
En wie ben jij om te bepalen dat ze dan maar onder dwang moeten verhuizen omdat ze niet willen? Laat ze dat lekker zelf beslissen.

quote:
Ja en? Eerlijk gekocht toch?

Maar he, die stomme boomers... Het is allemaal niet eerlijk... :(
pi_207983693
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2023 17:56 schreef KillerBee4ever het volgende:

[..]
Direct niet nee, indirect wel (imho).
Directe schuldige is dit kabinet, die nu gaten probeert te vullen met idiote maatregelen, waardoor de echte Nederlanders weer eens flink genaaid worden.

Wat is het volgende? Woning eigenaren onteigenen? :')
Woonabonnementen
  maandag 13 februari 2023 @ 18:09:42 #41
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_207983720
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2023 18:07 schreef ReplaR het volgende:

[..]
Woonabonnementen
“Het spijt ons zeer, maar uw abonnement wordt niet verlengd.”
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  maandag 13 februari 2023 @ 18:11:36 #42
346939 Janneke141
pi_207983744
quote:

[..]
Woonabonnementen
Tijdelijke contracten zijn echt geen gek idee voor huurwoningen die voor bepaalde doelgroepen bedoeld zijn. Maar die kan je pas invoeren als er voldoende alternatief is voor de mensen die moeten verkassen als het contract niet verlengd wordt, en dat is momenteel absoluut niet het geval.
pi_207983761
quote:
Woonabonnementen
DE oplossing van het woningtekort: een WONINGABONNEMENT ipv huur

quote:
Dames en heren, de toekomst is nu. We gaan stoppen met ouderwetse dingen zoals: huur betalen. En we gaan beginnen met moderne dingen zoals: een woonabonnement. Dat is volstrekt niet dystopisch en betekent heus niet dat mensen zomaar uit hun huis getyft kunnen worden terwijl ze veel te veel geld betalen voor een veel te kleine woning metzonder privacy. Het is juist urgent! En duurzaam! En modulair! En circulair! En duurzaam! En swipen! En duurzaam! Vandaar ook dat alles in het Engels moet, want anders is het niet duurzaam natuurlijk. Dus geen sportruimte maar een The Jungle-Junky Gym, geen dakterras maar The Breeze, geen parkeerplaats (voor je fiets, niet voor je auto natuurlijk, hahaha, een eigen auto) maar The Bike Hive, geen gemeenschappelijke keuken maar The Social Kitchen, geen conciërge maar The Ranger en geen tuin maar een For-Rest.
:') _!

En die bullshit wordt dan ook echt geschreven door The Urban Woods...

_O-

[ Bericht 1% gewijzigd door AchJa op 13-02-2023 18:19:22 ]
pi_207983778
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2023 18:03 schreef AchJa het volgende:

[..]
En wie ben jij om te bepalen dat ze dan maar onder dwang moeten verhuizen omdat ze niet willen? Laat ze dat lekker zelf beslissen.
[..]
Ja en? Eerlijk gekocht toch?

Maar he, die stomme boomers... Het is allemaal niet eerlijk... :(
Definieer eerlijk. Als een groep dermate veel van X heeft dat anderen er niet meer aan komen, is dat dan eerlijk? Daar kun je anders over denken, dat is de kern van politiek.

Alleen dit gedwongen verhuizen is natuurlijk idioot.
zie email 27 oktober
pi_207983811
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2023 18:14 schreef trein2000 het volgende:

Definieer eerlijk. Als een groep dermate veel van X heeft dat anderen er niet meer aan komen, is dat dan eerlijk? Daar kun je anders over denken, dat is de kern van politiek.
Ga jij nou met droge ogen beweren dat je het "niet eerlijk" vindt als mensen een huis hebben gekocht dat volgens jou te groot is voor diezelfde mensen?
pi_207983868
woning tekort.
oplossing: meer doorstromen.

okee..
  Moderator / Redactie Sport maandag 13 februari 2023 @ 18:20:19 #47
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_207983869
Kortom verbod op verkoop sociale huur
En vooral in dat segment bijbouwen.
Als we iets niet moeten doen is groepen mensen tegen elkaar uitspelen.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_207983909
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2023 16:40 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

Daar ga ik never nooit aan beginnen.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_207983913
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2023 18:16 schreef AchJa het volgende:

[..]
Ga jij nou met droge ogen beweren dat je het "niet eerlijk" vindt als mensen een huis hebben gekocht dat volgens jou te groot is voor diezelfde mensen?
Geen gemok, iedereen in een commieblok _O_
pi_207983942
Helemaal geen gek idee, ik heb hier al 15 jaar terug voor gepleit, als je een oudere bent en niet meer zo goed te voet, en niet gebonden voor je werk aan Amsterdam, dan kun je ook zo iemand vragen om je woning beschikbaar te maken voor iemand die wel aan de stad gebonden is, dan kun je zo een persoon wellicht in een vriendelijke woning in almere/lelystad plaatsen, mogelijk ook nog tegen een aantrekkelijke huur.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  Moderator / Redactie Sport maandag 13 februari 2023 @ 18:28:12 #51
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_207983980
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2023 18:25 schreef raptorix het volgende:
Helemaal geen gek idee, ik heb hier al 15 jaar terug voor gepleit, als je een oudere bent en niet meer zo goed te voet, en niet gebonden voor je werk aan Amsterdam, dan kun je ook zo iemand vragen om je woning beschikbaar te maken voor iemand die wel aan de stad gebonden is, dan kun je zo een persoon wellicht in een vriendelijke woning in almere/lelystad plaatsen, mogelijk ook nog tegen een aantrekkelijke huur.
Het is gewoon woningruil. Het echte probleem blijft bestaan.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_207983983
Er zou nog een nieuwe wet moeten komen.

Een wet om ambtenaren die dit soort dingen verzinnen op te sluiten voor landverraad.
pi_207983984
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2023 18:11 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Tijdelijke contracten zijn echt geen gek idee voor huurwoningen die voor bepaalde doelgroepen bedoeld zijn. Maar die kan je pas invoeren als er voldoende alternatief is voor de mensen die moeten verkassen als het contract niet verlengd wordt, en dat is momenteel absoluut niet het geval.
Dat is wel een gek idee. Ze zijn namelijk bedoeld voor mensen die dat als hun woonhuis hebben.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_207983997
quote:
Het gaat om ouders waar de kinderen van uit huis zijn.

Dan hoef je echt geen oudere te zijn, je hoeft zelfs nog geen 40 te zijn als je vroeg aan kinderen begonnen bent.

Het enige wat je nu gaat zien is dat kinderen langer thuis ingeschreven blijven staan om maar te zorgen dat hun ouders niet het huis uit hoeven.

Je zou je als (laatste) kind schuldig voelen om uit huis te gaan: ga je uit huis? Dan staan je ouders op straat.
pi_207984004
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2023 18:28 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Het is gewoon woningruil. Het echte probleem blijft bestaan.
Natuurlijk blijft dat bestaan, maar mijn buurt zit vol met ouwe vandagen in sociale huurwoningen. Gewoon plaats maken, klaar.
pi_207984018
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2023 18:30 schreef raptorix het volgende:

[..]
Natuurlijk blijft dat bestaan, maar mijn buurt zit vol met ouwe vandagen in sociale huurwoningen. Gewoon plaats maken, klaar.
Je kan ze altijd een goede aanbieding doen en misschien willen ze wel gaan.
Maar dwang is niet de manier.

Het is ook een andere groep dan in het nieuwsbericht.
Het gaat over "ouders", niet "ouderen".
pi_207984021
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2023 18:30 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Het gaat om ouders waar de kinderen van uit huis zijn.

Dan hoef je echt geen oudere te zijn, je hoeft zelfs nog geen 40 te zijn als je vroeg aan kinderen begonnen bent.

Het enige wat je nu gaat zien is dat kinderen langer thuis ingeschreven blijven staan om maar te zorgen dat hun ouders niet het huis uit hoeven.

Je zou je als (laatste) kind schuldig voelen om uit huis te gaan: ga je uit huis? Dan staan je ouders op straat.
Ik ben niet voor dwang, maar een sociale woning is een voorziening, geen recht, als je dat wilt moet je maar een huis kopen. Als er plaats genoeg was, dan was dat allemaal niet zo een probleem, maar ik vind het ronduit asociaal dat dit soort huurders lekker eensgezins woninginen blijven bezetten, terwijl we daar maar een zeer beperkt aantal van hebben in Amsterdam, zeker in de sociale voorraad.
pi_207984027
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2023 18:32 schreef raptorix het volgende:

[..]
Ik ben niet voor dwang, maar een sociale woning is een voorziening, geen recht, als je dat wilt moet je maar een huis kopen. Als er plaats genoeg was, dan was dat allemaal niet zo een probleem, maar ik vind het ronduit asociaal dat dit soort huurders lekker eensgezins woninginen blijven bezetten, terwijl we daar maar een zeer beperkt aantal van hebben in Amsterdam, zeker in de sociale voorraad.
Waarom is dat asociaal? Als de stad vol is, is het vol. Dan ga je toch buiten de stad wonen?
Als je vindt dat een ander wel buiten de stad kan gaan wonen, dan kan je dat zelf ook.
pi_207984031
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2023 18:31 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Je kan ze altijd een goede aanbieding doen en misschien willen ze wel gaan.
Maar dwang is niet de manier.

Het is ook een andere groep dan in het nieuwsbericht.
Het gaat over "ouders", niet "ouderen".
Ik ben niet zo van dwang, zeker niet bij de echt ouderen, ik kan me voorstellen dat iemand alleenstaand met een AOW heel blij zou zijn om vrijwillig te verhuizen met een korting van 300 extra op zijn huur.
pi_207984043
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2023 18:32 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Waarom is dat asociaal? Als de stad vol is, is het vol. Dan ga je toch buiten de stad wonen?
Als je vindt dat een ander wel buiten de stad kan gaan wonen, dan kan je dat zelf ook.
Omdat het voor iemand die gebonden is aan zijn stad voor werk, een stuk vervelender is als die 2 uur moet reizen ten opzichte van iemand die toch de hele tijd binnen zit.
pi_207984053
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2023 18:33 schreef raptorix het volgende:

[..]
Ik ben niet zo van dwang, zeker niet bij de echt ouderen, ik kan me voorstellen dat iemand alleenstaand met een AOW heel blij zou zijn om vrijwillig te verhuizen met een korting van 300 extra op zijn huur.
Die 300 Euro korting is er niet als je van sociale huur naar sociale huur gaat en het inkomen gelijk blijft.
pi_207984058
quote:
Verhuizen naar Almere :')

Wie wil dat nou in godsnaam
pi_207984062
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2023 18:34 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Die 300 Euro korting is er niet als je van sociale huur naar sociale huur gaat en het inkomen gelijk blijft.
Daarom schrijf ik ook dat dat als incentive goed zou kunnen werken.
pi_207984063
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2023 18:33 schreef raptorix het volgende:

[..]
Omdat het voor iemand die gebonden is aan zijn stad voor werk, een stuk vervelender is als die 2 uur moet reizen ten opzichte van iemand die toch de hele tijd binnen zit.
Het is een keuze om voor je werk gebonden te willen zijn aan Amsterdam.
Ik ben in m'n leven nooit gebonden geweest aan Amsterdam en hoefde ook geen 1,5 uur te rijden vanuit Friesland.

Misschien is er wel te veel werkgelegenheid in Amsterdam en kunnen ze beter wat bedrijven verplaatsen.
  Moderator / Redactie Sport maandag 13 februari 2023 @ 18:36:01 #65
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_207984069
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2023 18:30 schreef raptorix het volgende:

[..]
En die hoeven nergens te wonen?
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_207984071
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2023 18:35 schreef Dusthor92 het volgende:

[..]
Verhuizen naar Almere :')

Wie wil dat nou in godsnaam
Om een voorbeeld te geven, ik heb een buurvrouw van 78 met versleten knieën op 3 hoog, die komt nauwelijks nog de trap af, die zou een stuk beter gebaat zijn bij een vriendelijke beneden woning.
pi_207984084
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2023 18:35 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Het is een keuze om voor je werk gebonden te willen zijn aan Amsterdam.
Ik ben in m'n leven nooit gebonden geweest aan Amsterdam en hoefde ook geen 1,5 uur te rijden vanuit Friesland.
Je ware het alleen dat we in Amsterdam ook gewoon verpleegsters en onderwijzers nodig hebben.
pi_207984089
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2023 18:36 schreef raptorix het volgende:

[..]
Je ware het alleen dat we in Amsterdam ook gewoon verpleegsters en onderwijzers nodig hebben.
Die kunnen prima met OV vanuit Almere, je bent er zo, directe verbinding.
pi_207984090
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2023 18:36 schreef Nattekat het volgende:

[..]
En die hoeven nergens te wonen?
Je hoeft wat mij betreft niet je hele leven in de sociale huurwoning te wonen waar je gezeten hebt.
pi_207984105
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2023 18:36 schreef raptorix het volgende:

[..]
Werk jij in Amsterdam?
Hoe vaak ben je op de zaak?
Of zou je je werk ook remote kunnen doen vanuit Almere, zodat je je woning kan afstaan aan een verpleegkundige?
pi_207984122
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2023 18:16 schreef AchJa het volgende:

[..]
Ik heb überhaupt geen mening geuit. Maar als Miep en Kees in een huis met zes slaapkamers wonen en gezinnen met 6 kinderen niet verder komen dan een driekamerappartementje met een tijdelijk contract (of zelfs minder dan dat) dan zou je dat prima oneerlijk kunnen noemen. Ik zeg niet dat ik dat vind, maar ik vind dat ook geen onnavolgbare stellingname.

Vervolgens met de conclusie komen: en dus moeten we mensen gedwongen op straat zetten is echter van de gekke.
zie email 27 oktober
pi_207984137
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2023 18:38 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Werk jij in Amsterdam?
Soms, meestal werk ik thuis, maar net even voor je gekeken, gewoon vanuit een doorsneewijk in Almere naar Amsterdam is 1 uur 20 minuten, voor een onderwijzer die om 8 uur op school moet zijn betekend dat die rond 6 uur weg moet, en zo rond 7 uur thuis is, reistijd is 1 uur 20 minuten.
pi_207984150
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2023 18:40 schreef raptorix het volgende:

[..]
Soms, meestal werk ik thuis, maar net even voor je gekeken, gewoon vanuit een doorsneewijk in Almere naar Amsterdam is 1 uur 20 minuten, voor een onderwijzer die om 8 uur op school moet zijn betekend dat die rond 6 uur weg moet, en zo rond 7 uur thuis is, reistijd is 1 uur 20 minuten.
Als je je werk meestal thuis kan doen, dan kan je beter in Almere gaan woning en je woning vrijmaken voor iemand die niet kan thuiswerken, zoals een verpleegkundige. Je houdt nu onnodig een woning bezet.

Met een incentive van ¤300 per maand doe je dat vast wel.
pi_207984173
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2023 18:41 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Als je je werk meestal thuis kan doen, dan kan je beter in Almere gaan woning en je woning vrijmaken voor iemand die niet kan thuiswerken, zoals een verpleegkundige. Je houdt nu onnodig een woning bezet.

Met een incentive van ¤300 per maand doe je dat vast wel.
Ware het niet dat ik mijn woning gekocht heb, kortom het is geen gunst, het is een luxe die ik mezelf gepermitteerd heb, een heel groot verschil.
pi_207984194
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2023 18:40 schreef raptorix het volgende:

[..]
Intercity Almere Centraal naar Amsterdam Centraal doet het in 20 minuten.
Dus je zoekt wel echt de uithoeken dan.
  maandag 13 februari 2023 @ 18:44:45 #76
346939 Janneke141
pi_207984198
Een economisch centrum zal waarschijnlijk altijd een tekort aan woningen blijven hebben ten opzichte van het aantal mensen dat er wil wonen. Niet gek om dan even na te denken wie die beschikbare woningen het hardste nodig hebben.
pi_207984203
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2023 18:43 schreef raptorix het volgende:

[..]
Ware het niet dat ik mijn woning gekocht heb, kortom het is geen gunst, het is een luxe die ik mezelf gepermitteerd heb, een heel groot verschil.
Nou, weet ik niet, een verpleegkundige of leraar zou nuttiger zijn in dezelfde woning.
Wat jij doet kan je ook vanuit Almere of zelfs Groningen doen.
pi_207984217
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2023 18:44 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Intercity Almere Centraal naar Amsterdam Centraal doet het in 20 minuten.
Dus je zoekt wel echt de uithoeken dan.
Want alle scholen liggen op Centraal? En alle mensen in Almere wonen op het station? Ik heb gewoon een random wijk in Almere gepakt en mijn eigen adres waar ook schooltjes liggen. Daarnaast reis je kennelijk niet met het OV anders had je geweten waar de pijn ligt bij reizen met het OV.

Bekijk het zelf maar: https://www.google.com/ma(...)816!2d52.3639987!3e3
pi_207984243
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2023 18:28 schreef Dusthor92 het volgende:
Er zou nog een nieuwe wet moeten komen.

Een wet om ambtenaren die dit soort dingen verzinnen op te sluiten voor landverraad.
Hebben ambtenaren dit plan verzonnen ja?
pi_207984244
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2023 18:46 schreef raptorix het volgende:

[..]
Want alle scholen liggen op Centraal? En alle mensen in Almere wonen op het station? Ik heb gewoon een random wijk in Almere gepakt en mijn eigen adres waar ook schooltjes liggen. Daarnaast reis je kennelijk niet met het OV anders had je geweten waar de pijn ligt bij reizen met het OV.
Je hebt ongeveer de 2 verste uithoeken gezocht, ik kom bijna nooit op die reistijd in de 9292ov reisplanner als ik random wijken kies.

Maar goed, dan nog, als jij naar Almere verhuist, kan iemand die in Amsterdam werkt daar gaan wonen.

Als je daar zo voor bent, dan zou je het goede voorbeeld moeten geven.

Of gelden dat soort principes alleen voor anderen?
pi_207984278
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2023 18:48 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Je hebt ongeveer de 2 verste uithoeken gezocht, ik kom bijna nooit op die reistijd in de reisplanner als ik random wijken kies.

Maar goed, dan nog, als jij naar Almere verhuist, kan iemand die in Amsterdam werkt daar gaan wonen.

Als je daar zo voor bent, dan zou je het goede voorbeeld moeten geven.
Nee hoor, je reist dus nooit met het OV, je rekent alleen de trein, ten eerste moet je eerst bij de trein zien te komen, ten tweede moet je na de trein weer OV nemen, en in die eerste en tweede gaat voornamelijk de reisduur zitten. Ik durf te wedden dat je zelden tot nooit het OV naar je werk neemt.
pi_207984307
En over mij persoonlijk heel simpel, ik heb een koopwoning, een sociale huurwoning lijkt mij een gunst, geen recht. En als je dan naar gunsten kijkt, dan mag je wat mij betreft uitgaan dat dit geen eeuwigdurende gunst is.
pi_207984316
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2023 18:50 schreef raptorix het volgende:

[..]
Nee hoor, je reist dus nooit met het OV, je rekent alleen de trein, ten eerste moet je eerst bij de trein zien te komen, ten tweede moet je na de trein weer OV nemen, en in die eerste en tweede gaat voornamelijk de reisduur zitten. Ik durf te wedden dat je zelden tot nooit het OV naar je werk neemt.
Ik ben al 5 jaar met pensioen, dus nee, ik neem niet het OV naar het werk.

Maar nogmaals: jij kan je werk remote doen dus je zou in Almere kunnen gaan wonen. Dan kan iemand die wat bijdraagt aan de stad, zoals een verpleegkundige of leraar, in Amsterdam gaan wonen.

Goed idee toch? Woningruil.
pi_207984325
quote:

Die mensen houden de woningnood niet in stand, die mensen wonen gewoon waar ze wonen. Het is de overheid die de woningnood in stand houdt door niet in te spelen op demografische ontwikkelingen, de woningbouw frustreert met allerlei steeds wisselende regels en ondertussen volle bak mensen importeert die ook ergens moeten wonen.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_207984339
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2023 18:52 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Ik ben al 5 jaar met pensioen, dus nee, ik neem niet het OV naar het werk.

Maar nogmaals: jij kan je werk remote doen dus je zou in Almere kunnen gaan wonen. Dan kan iemand die wat bijdraagt aan de stad, zoals een verpleegkundige of leraar, in Amsterdam gaan wonen.

Goed idee toch? Woningruil.
Ja hoor, komt met een goed bod, overigens woon ik heel bescheiden, 50m2 met 2 personen op 4 hoog.
pi_207984352
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2023 18:53 schreef raptorix het volgende:

[..]
Ja hoor, komt met een goed bod, overigens woon ik heel bescheiden, 50m2 met 2 personen op 4 hoog.
Ik kom niet met een bod. Ik wil nog niet dood gevonden worden in de Randstad.
Druk, overhaast gedoe daar.

Het mooiste aan de Randstad is de A6 terug naar Fryslân.
  Moderator / Redactie Sport maandag 13 februari 2023 @ 18:54:33 #87
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_207984355
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2023 18:37 schreef raptorix het volgende:

[..]
Je hoeft wat mij betreft niet je hele leven in de sociale huurwoning te wonen waar je gezeten hebt.
Geen wonder dat BVNL bij jou bovenaan staat.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_207984357
Overigens heb ik in zekere zin al mijn bijdrage gedaan door deze woning te kopen van de woningbouw, met dat geld konden destijds 2 nieuwe woningen gebouwd worden.
pi_207984368
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2023 18:54 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Geen wonder dat BVNL bij jou bovenaan staat.
En wat staat bij jouw bovenen Femke?
pi_207984373
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2023 18:54 schreef raptorix het volgende:
Overigens heb ik in zekere zin al mijn bijdrage gedaan door deze woning te kopen van de woningbouw, met dat geld konden destijds 2 nieuwe woningen gebouwd worden.
Even los van of dat klopt: als een docent je woning had gekocht, was dat niet anders geweest.
Het is niet alsof je woning nu nog leeg had gestaan als jij er niet was gaan wonen.
  Moderator / Redactie Sport maandag 13 februari 2023 @ 18:56:16 #91
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_207984383
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2023 18:55 schreef raptorix het volgende:

[..]
En wat staat bij jouw bovenen Femke?
Ik heb nog niets ingevuld, maar traditiegetrouw zal het CDA wel weer hoog scoren.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_207984400
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2023 18:55 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Even los van of dat klopt: als een docent je woning had gekocht, was dat niet anders geweest.
Dat had destijds op zijn/haar salaris gekund, op dit moment zou dat vrij lastig worden.
pi_207984408
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2023 18:56 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Ik heb nog niets ingevuld, maar traditiegetrouw zal het CDA wel weer hoog scoren.
Gefeliciteerd, Jan Peter.
pi_207984420
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2023 18:57 schreef raptorix het volgende:

[..]
Dat had destijds op zijn/haar salaris gekund, op dit moment zou dat vrij lastig worden.
Nou, een docente die met een verpleegkundige getrouwd is dan.
Hoop geld voor een oversized kippenhok trouwens, zat even op Funda te kijken.
pi_207984458
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2023 18:58 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Nou, een docente die met een verpleegkundige getrouwd is dan.
Hoop geld voor een oversized kippenhok trouwens, zat even op Funda te kijken.
Je dat vindt jij, ik geef niet zoveel om meters omdat ik toch liever buiten ben, ik vind het fijn om 30 restaurants op 2 minuten te hebben, daarnaast heb ik een hekel aan autos en kan ik slecht tegen stilte.
pi_207984716
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2023 19:00 schreef raptorix het volgende:

[..]
Je dat vindt jij, ik geef niet zoveel om meters omdat ik toch liever buiten ben, ik vind het fijn om 30 restaurants op 2 minuten te hebben, daarnaast heb ik een hekel aan autos en kan ik slecht tegen stilte.
Maar misschien dat die ouderen ook wel graag een restaurant op loopafstand willen en kunnen ze ook slecht tegen stilte.

En die wil je dan wel de stad uit jagen, ook al zijn ze misschien geboren en getogen in Amsterdam?
pi_207984743
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2023 19:17 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Maar misschien dat die ouderen ook wel graag een restaurant op loopafstand willen en kunnen ze ook slecht tegen stilte.

En die wil je dan wel de stad uit jagen?
Ik ben van mening dat het niet nodig is om je hele leven gebruik te maken van een gewilde sociale huurwoning, en ik ben ook van mening dat dat niet via dwang hoeft maar ook kan via een aantrekkelijke regeling.
pi_207984785
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2023 19:19 schreef raptorix het volgende:

[..]
Ik ben van mening dat het niet nodig is om je hele leven gebruik te maken van een gewilde sociale huurwoning, en ik ben ook van mening dat dat niet via dwang hoeft maar ook kan via een aantrekkelijke regeling.
Jouw koopwoning is ook gewild. Ik zie geen verschil.

En nee, dwang lijkt me niet de manier
Bied mensen 10 jaar lang ¤2.500 om naar Oost Groningen te verhuizen, bijvoorbeeld (uiteraard alleen uitgekeerd per jaar dat je er woont).
pi_207984842
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2023 19:22 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Jouw koopwoning is ook gewild. Ik zie geen verschil.

En nee, dwang lijkt me niet de manier
Bied mensen 10 jaar lang ¤2.500 om naar Oost Groningen te verhuizen, bijvoorbeeld (uiteraard alleen uitgekeerd per jaar dat je er woont).
Het verschil tussen een koopwoning en een sociale woning is dat een sociale woning een voorziening is, mijn koopwoning is deels iets wat ik koop vanuit een stukje luxe wat ik me toe eigen. Overigens klopt je verhaal prima, want volgend jaar is het plan lekker te verhuizen naar Grand Canaria.
pi_207984852
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2023 18:32 schreef raptorix het volgende:

[..]
Heb jij er al ooit aan gedacht om de bouwwereld te dwingen om te bouwen naar wens? Dus voor iedere inwoner een of meerdere paleizen.
pi_207984873
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2023 19:25 schreef raptorix het volgende:

[..]
Het verschil tussen een koopwoning en een sociale woning is dat een sociale woning een voorziening is, mijn koopwoning is deels iets wat ik koop vanuit een stukje luxe wat ik me toe eigen. Overigens klopt je verhaal prima, want volgend jaar is het plan lekker te verhuizen naar Grand Canaria.
Zitten ze daar wel te wachten op Nederlandse gelukszoekers?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')