Goed idee PVDA, plek zat immers...quote:De Duitse overheid gaat visa verstrekken aan slachtoffers van de aardbevingen in Turkije en Syrië met familie in Duitsland, zodat zij maximaal drie maanden bij hen kunnen verblijven. De Partij van de Arbeid (PvdA) wil dat ook Nederland visa gaat verlenen aan aardbevingsslachtoffers.
Dat schrijft PvdA-Kamerlid Kati Piri op Twitter. Mensen met familie of vrienden in Nederland moeten hier wat haar betreft tijdelijk kunnen worden ondergebracht.
In Duitsland moet het verkrijgen van een visum zonder veel bureaucratie verlopen, laten de betrokken ministeries weten. Veel slachtoffers zijn namelijk hun paspoort kwijt. Bovendien is het moeilijk om bij een Duits consulaat te komen, en het bureau voor visumaanvragen voor Duitsland in het Turkse Gaziantep is getroffen door de aardbevingen. In Syrië is de Duitse ambassade in Damascus is al lange tijd gesloten.
In Duitsland wonen ongeveer 2,9 miljoen mensen met een Turkse achtergrond. De Syrische gemeenschap in Duitsland telt circa 924.000 mensen.
Ook België wil het voor aardbevingsslachtoffers makkelijker maken om bij familie in dat land te verblijven. Staatssecretaris voor Asiel en Migratie Nicole de Moor heeft de Dienst Vreemdelingenzaken opdracht gegeven om aanvragen voor visa van de slachtoffers versneld te behandelen.
https://nos.nl/artikel/24(...)a-ijvert-er-ook-voor
Ik bedoel maar. Ik zou er persoonlijk niks op tegen hebben als er een flinke geldsom gaat naar de wederopbouw daar, en noodvoorzieningen in het land zelf. Het is immers een veilig gebied (buiten de aardbevingen om, maar dat stopt wel weer) Prima om een miljard daar heen te sturen om tijdelijke woonvoorzieningen te bouwen, en te helpen met de wederopbouw. Maar hier even opvangen kan gewoonweg niet.quote:Op zaterdag 11 februari 2023 22:46 schreef Akathisia het volgende:
Ah men gaat weer door met bevolkingsdiefstal van landen die nodig heropgebouwd moeten worden.
Nou dat vraag ik mij af, zelfs al je heel erg voor de vluchtelingeninstroom bent heb je toch niet zo'n dik bord voor je kop dat je denkt dat dit een goed idee is?quote:Op zaterdag 11 februari 2023 22:55 schreef Nobu het volgende:
De PvdA ruikt een kans om wat extra zetels te importeren.
Ik hoop van harte dat ik deze vragen niet hoef te beantwoorden.quote:Op zaterdag 11 februari 2023 23:08 schreef Glazenmaker het volgende:
Een paar vragen.
Tijdelijk?
Waar?
Bij welke landen ben je dit nog meer van plan?
Daar gaat het ook niet om. De PvdA zit al jaren in een identiteitscrisis. De PvdA wordt geleid door mensen die totaal niet bij die partij passen. Zíj hebben geen last van die eindeloze immigratie. Voor hen zijn het statistieken en het gaat vooral om het binnenhalen van goedkope arbeidskrachten.quote:Op zaterdag 11 februari 2023 22:46 schreef PS. het volgende:
[..]
Ja precies, en zelfs dan, even van het goede uitgaan. Ook tijdelijk is er gewoon geen plek.
Dat is wmb dan ook prima. Maar gaan ze dan wel weer weg als er oplossingen in eigen land zijn?quote:Op zaterdag 11 februari 2023 23:36 schreef Cause_Mayhem het volgende:
Er is wel plaats voor die mensen, namelijk bij familie in huis.
Dit gaat dus niet om opvang in asiel centra, maar tijdelijke opvang bij mensen thuis mogelijk maken.
En dat lijkt me een prima plan.
Je weet dat ze hier al vrij makkelijk konden komen hè? Een werk visum hebben ze zo, verblijfsvergunning is niet zo heel lastig mits ze werk hebben.quote:Op zaterdag 11 februari 2023 23:38 schreef PS. het volgende:
[..]
Dat is wmb dan ook prima. Maar gaan ze dan wel weer weg als er oplossingen in eigen land zijn?
Ja als je wil werken inderdaad. Maar dat is een totaal ander verhaal dan binnenkomen door een crisis. Wellicht bevallen alle regelingen hier welquote:Op zaterdag 11 februari 2023 23:39 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Je weet dat ze hier al vrij makkelijk konden komen hè? Een werk visum hebben ze zo, verblijfsvergunning is niet zo heel lastig mits ze werk hebben.
Als ze hier wilde zijn waren ze er al.
Nogmaals, het is voor Turken helemaal niet zo heel moeilijk om hierheen te komen. Het enige wat gebeurd is dat het nu in Duitsland (waar het ook niet moeilijk is om heen te gaan verder voor Turkse mensen) heel even mogelijk is om snel dat tijdelijke visum te krijgen.quote:Op zaterdag 11 februari 2023 23:43 schreef PS. het volgende:
[..]
Ja als je wil werken inderdaad. Maar dat is een totaal ander verhaal dan binnenkomen door een crisis. Wellicht bevallen alle regelingen hier wel
Je hebt het artikel kennelijk niet helemaal goed begrepen, terwijl het al in de eerste zin genoemd staat: het plan is bedoeld om mensen te kunnen laten verblijven bij vrienden of familie.quote:Op zaterdag 11 februari 2023 22:44 schreef PS. het volgende:
[..]
Goed idee PVDA, plek zat immers...
En nee linkse FOK! collega's, ik ben echt niet tegen de opvang van mensen uit oorlogsgebieden, en ook niet uit rampgebieden zoals dit met deze omvang. Alleen zitten wij nog steeds met een gigantische vluchtelingenstroom, uit oa het Midden Oosten, Afrika, en Oekraïne. Als we nou een fatsoenlijk beleid hadden gehad de afgelopen 20 jaar, dan konden wij nu als land zeggen: Kom maar (tijdelijk)
Maar het lijkt mij geen hogere wiskunde, zeker naar de problematiek vorig jaar, met buiten slapende mensen bij het aanmeldcentrum, en dit jaar zal dat niet anders zijn. Er zijn gewoonweg niet genoeg opvangplekken. Dan kun je als politieke partij heel aardig dat aanbieden, maar waar moeten die mensen (en de huidige stroom vluchtelingen die gewoon door blijft gaan) En laten we ook onszelf even niet vergeten, jongeren die op zichzelf willen wonen na al 10 jaar op een wachtlijst te staan, dan terecht? Daarvoor is nu al geen plek, hoe wil je dit dan nog gaan regelen?
Als je een beetje gaat nadenken dan weet je dat zij nooit meer zullen vertrekken.quote:Op zondag 12 februari 2023 00:00 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Je hebt het artikel kennelijk niet helemaal goed begrepen, terwijl het al in de eerste zin genoemd staat: het is bedoeld zodat ze kunnen verblijven bij vrienden of familie.
Jij hebt het topic kennelijk niet helemaal goed gelezen, want dat is het probleem ook niet.quote:Op zondag 12 februari 2023 00:00 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Je hebt het artikel kennelijk niet helemaal goed begrepen, terwijl het al in de eerste zin genoemd staat: het plan is bedoeld om mensen te kunnen laten verblijven bij vrienden of familie.
Je zegt herhaaldelijk in je posts dat er niet voldoende opvangplekken voor deze mensen zullen zijn.quote:Op zondag 12 februari 2023 00:01 schreef PS. het volgende:
[..]
Jij hebt het topic kennelijk niet helemaal goed gelezen, want dat is het probleem ook niet.
Waarom zou dat zo zijn?quote:Op zondag 12 februari 2023 00:00 schreef Ciclon het volgende:
[..]
Als je een beetje gaat nadenken dan weet je dat zij nooit meer zullen vertrekken.
En daarbij had ik het oa ook specifiek over de aanmeldcentra...quote:Op zondag 12 februari 2023 00:06 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Je zegt herhaaldelijk in je posts dat er niet voldoende opvangplekken voor deze mensen zullen zijn.
Alleen gaan ze dus nooit meer weg. De situatie zal over 3 maanden geen haar beter zijn in Turkije en Syrië, alleen nog veel schrijnender. Gevolg: geen enkele partij zal het over hun hart kunnen krijgen om ze terug te sturen.quote:Op zondag 12 februari 2023 00:00 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Je hebt het artikel kennelijk niet helemaal goed begrepen, terwijl het al in de eerste zin genoemd staat: het plan is bedoeld om mensen te kunnen laten verblijven bij vrienden of familie.
En dit is ook niet geheel onbelangrijk natuurlijk.quote:Op zondag 12 februari 2023 00:08 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Alleen gaan ze dus nooit meer weg. De situatie zal over 3 maanden geen haar beter zijn in Turkije en Syrië, alleen nog veel schrijnender. Gevolg: geen enkele partij zal het over hun hart kunnen krijgen om ze terug te sturen.
Daarnaast zal het aangegrepen worden door parasieten die helemaal geen aardbevingslachtoffer zijn en wel een gemakkelijk ticket naar westerse landen willen krijgen.
Het lijkt op een plan van de PVDA om Nederland nog meer te overspoelen met migranten en nog meer multicultureel te maken.
Niemand in de politiek met invloed zal ooit de ballen krijgen om ze terug te sturen. Ze durven niet eens criminelen en verkrachtende asielzoekers het land uit te schoppen. De wederopbouw in Turkije en Syrië gaat jaren duren en deze mensen kunnen niet jaren met zijn vijftienen in een rijtjeshuis gaan wonen. Dus zullen ze op den duur ook een eigen plekje moeten krijgen want ze zijn hier al zo lang. Meer dan genoeg plek in Nederlandquote:Op zondag 12 februari 2023 00:06 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Je zegt herhaaldelijk in je posts dat er niet voldoende opvangplekken voor deze mensen zullen zijn.
Ja, dat las ik. Terwijl aanmeldcentra hier dus helemaal niets mee te maken hebben.quote:Op zondag 12 februari 2023 00:08 schreef PS. het volgende:
[..]
En daarbij had ik het oa ook specifiek over de aanmeldcentra...
Oh. Nog beter, gewoon via de douane op Schiphol binnen laten komenquote:Op zondag 12 februari 2023 00:21 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Ja, dat las ik. Terwijl aanmeldcentra hier dus helemaal niets mee te maken hebben.
quote:Op zondag 12 februari 2023 00:00 schreef Ciclon het volgende:
[..]
De etnostaten moeten en zullen kapot gaan, alles moet multicultureel. Ze zijn goed op weg om ons te vernietigen.
Als je als land zo kinderlijk naïef beleid gaat lopen maken, niets geleerd hebbende van de afgelopen jaren verdien je ook niet beter. In principe kan iedereen dan aankloppen.quote:In Duitsland moet het verkrijgen van een visum zonder veel bureaucratie verlopen, laten de betrokken ministeries weten. Veel slachtoffers zijn namelijk hun paspoort kwijt.
En die hebben hier niets mee van doen. Dit gaat niet over een asiel procedure.quote:Op zondag 12 februari 2023 00:08 schreef PS. het volgende:
[..]
En daarbij had ik het oa ook specifiek over de aanmeldcentra...
Eh, ja? Weet je überhaupt wat een visum is?quote:Op zondag 12 februari 2023 00:23 schreef PS. het volgende:
[..]
Oh. Nog beter, gewoon via de douane op Schiphol binnen laten komen
Deze mensen GAAN NOOIT MEER WEG!!!!!, ja op vakantie.. Net zoals de Eritreers, Afghanen en... de gastarbeiders uit de jaren '60.quote:Op zondag 12 februari 2023 00:24 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
En die hebben hier niets mee van doen. Dit gaat niet over een asiel procedure.
Dit gaat over tijdelijke visa verlenen. Ik zeg het nog maar een keer, wat allang mogelijk was, enkel nu wordt het even verkort ipv van dat je een weekje of twee erop moet wachten.
Deze mensen kunnen dat visum al krijgen, dat kunnen ze zonder deze regeling ook, alleen duurt het dan iets langer.
Zo zo, hoofdletters en ook nog vet. Als dat niet overtuigt, wat dan wel...?quote:Op zondag 12 februari 2023 00:26 schreef Ciclon het volgende:
De
[..]
Deze mensen GAAN NOOIT MEER WEG!!!!!, ja op vakantie.. Net zoals de Eritreers, Afghanen en... de gastarbeiders uit de jaren '60.
Schat van me. Het is een visum hè? Dat heeft echt geen ene drol met welke asiel procedure dan ook te maken.quote:Op zondag 12 februari 2023 00:26 schreef Ciclon het volgende:
De
[..]
Deze mensen GAAN NOOIT MEER WEG!!!!!, ja op vakantie.. Net zoals de Eritreers, Afghanen en... de gastarbeiders uit de jaren '60.
Waarom zou je met een visum in hemelsnaam tussen de asielzoekers terecht komen?quote:Op zondag 12 februari 2023 00:24 schreef cosmosis het volgende:
PVDA is echt het andersdenkende kindje van deze maatschappij...Wat een treurnis wat daar uit voort komt....\
VISA uitgeven aan aardbevingslachtoffers om zieltjes te winnen, serieus? Alsof ze zitten te wachten op een plekje in een overvol asielzoekerskamp...
Asiel zou tijdelijk zijn, niets is minder waar. Gastarbeiders zouden hier tijdelijk blijven, niets is minder waar. Ze zijn bijna allemaal (op wat Italianen en Spanjaarden na) gebleven en hebben het zelfs gepresteerd om het hele gezin hier naar toe te halen. We plukken er nu nog steeds de vruchten van. Marokkanen scoren op alle lijstjes mbt criminaliteit het hoogst van alle etnische groepen in Nederland. Van assimilatie is amper/geen sprakequote:Op zondag 12 februari 2023 00:27 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Zo zo, hoofdletters en ook nog vet. Als dat niet overtuigt, wat dan wel...?
Oh wacht, argumenten zouden wellicht helpen.
Geen zorgen, ze worden binnenkort opgeslokt door GroenLinks.quote:Op zondag 12 februari 2023 00:13 schreef FlippingCoin het volgende:
Wanneer gaat die partij eens een naamsverandering doorvoeren naar iets wat wel bij ze past?
Die veiligelanders hebben ook geen visum en die krijgen we ook het land niet uitquote:Op zondag 12 februari 2023 00:30 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Waarom zou je met een visum in hemelsnaam tussen de asielzoekers terecht komen?
Ben je wel eens op reis geweest naar een land waarvoor een visum nodig is? Kwam je toen ook in een opvang voor vluchtelingen terecht?
Waar ligt volgens Bas en ook Aad de oorzaak van de polarisatie?quote:Op zondag 12 februari 2023 00:30 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Geen zorgen, ze worden binnenkort opgeslokt door GroenLinks.
De polarisatie is compleet. We hebben partijen voor winnaars: VVD, D66, GL/PvdA. En voor afhakers: PVV, JA21, BBB, SP. Afschuwelijk dat het zover is gekomen.
Dat heeft hier toch allemaal helemaal niets mee te maken?quote:Op zondag 12 februari 2023 00:30 schreef Ciclon het volgende:
[..]
Asiel zou tijdelijk zijn, niets is minder waar. Gastarbeiders zouden hier tijdelijk blijven, niets is minder waar. Ze zijn bijna allemaal (op wat Italianen en Spanjaarden na) gebleven en hebben het zelfs gepresteerd om het hele gezin hier naar toe te halen. We plukken er nu nog steeds de vruchten van. Marokkanen scoren op alle lijstjes mbt criminaliteit het hoogst van alle etnische groepen in Nederland. Van assimilatie is amper/geen sprake
Nou ja iemand willen vernietigen zal wel meevallen, maar dat de PVDA daadwerkelijke logische oplossingen bied om Nederland op arbeidsniveau stappen in de positieve richting te bieden is ver te zoeken met hun beleid...Nu is het helaas met elke partij dramatisch gesteld (Ik ben geen PVDA kiezer, maar weet het helaas ook niet meer want alles is dramatisch)quote:Op zondag 12 februari 2023 00:27 schreef Ciclon het volgende:
[..]
PVDA zou mijn partij moeten zijn, opkomen voor de arbeiders. Maar in plaats daarvan kijken ze op ons neer en willen zij ons vernietigen.
Die zitten in de asiel procedures, dat is echt compleet andere koek dan een visum.quote:Op zondag 12 februari 2023 00:31 schreef Ciclon het volgende:
[..]
Die veiligelanders hebben ook geen visum en die krijgen we ook het land niet uit
In Nederland is het synoniem voor het woord 'tijdelijk' , 'permanent'.quote:Op zondag 12 februari 2023 00:31 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Dat heeft hier toch allemaal helemaal niets mee te maken?
'Ik snap niet echt waar dit over gaat, maar ik wil er toch iets over roepen'. Dat is kennelijk hoe het merendeel van de usertjes in dit topic rolt.quote:Op zondag 12 februari 2023 00:32 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Die zitten in de asiel procedures, dat is echt compleet andere koek dan een visum.
Dringt het echt niet tot je door dat visa al tijden verstrekt worden en dat ook zo blijft? Dat het enige verschil is dat het toekennen van dat visum een beetje sneller gaat?
Zoals de kapper al zei: ook permanent is maar tijdelijk.quote:Op zondag 12 februari 2023 00:33 schreef Ciclon het volgende:
[..]
In Nederland is het synoniem voor het woord 'tijdelijk' , 'permanent'.
Dat gaat over geld: immigratie, klimaat, de woningmarkt, voor de winnaars zijn dit allemaal verdienmodellen. De verliezers zijn de huurders in slechte wijken die lijden onder criminaliteit en de volle mep betalen voor gas en benzine omdat ze hun huis niet kunnen verduurzamen en niet met subsidie een tesla kunnen kopen.quote:Op zondag 12 februari 2023 00:31 schreef Ciclon het volgende:
[..]
Waar ligt volgens Bas en ook Aad de oorzaak van de polarisatie?
Ja met dat opvangen heb ik geen problemen maar die naïviteit dat het tijdelijk is is echt ergenis opwekkend.quote:
Ik denk eerder dat het ze zetels gaat kosten ipv opleveren.quote:Op zaterdag 11 februari 2023 22:55 schreef Nobu het volgende:
Emo-populisme.quote:Op zondag 12 februari 2023 08:00 schreef Jaeger85 het volgende:
Ze kunnen met een Schengenvisum al 90 dagen hier verblijven bij familie dus ik zie de meerwaarde van een apart visum niet zo.
Schoolshooter in spé gespotquote:Op zaterdag 11 februari 2023 23:52 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Omvolkingspleiters moeten vastgezet worden wegens landverraad, het in gevaar brengen
en in diskrediet brengen van de inheemse bevolking.
Ze komen hier niet voor een vakantie, toch? En hoeveel van de vreemdelingen die als slachtoffer van de een of andere gebeurtenis in het buitenland "tijdelijk" in Nederland worden opgevangen gaan uiteindelijk weer terug? Volgens mij is dat in overweldigende mate éénrichtingsverkeer. Verreweg de meesten vestigen zich hier voorgoed.quote:Op zondag 12 februari 2023 00:27 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Zo zo, hoofdletters en ook nog vet. Als dat niet overtuigt, wat dan wel...?
Oh wacht, argumenten zouden wellicht helpen.
Klopt. Ze willen vast nadat ze hier zijn geweest, weer massaal terug naar waar ze vandaan kwamen. Het is daar immers zo gezellig. Lekker buiten, zonder huis.quote:Op zondag 12 februari 2023 00:28 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Schat van me. Het is een visum hè? Dat heeft echt geen ene drol met welke asiel procedure dan ook te maken.
Deze mensen konden en kunnen dit al aanvragen. Afgelopen jaar heb ik zo de ouders van mijn vriend nog op bezoek gehad. Die gewoon weervoeren gegaan zijn, die moeten er niet aan denken hier te wonen.
Er gaan er juist héél veel weer terug maar pas na hun dood.quote:Op zondag 12 februari 2023 10:06 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Ze komen hier niet voor een vakantie, toch? En hoeveel van de vreemdelingen die als slachtoffer van de een of andere gebeurtenis in het buitenland "tijdelijk" in Nederland worden opgevangen gaan uiteindelijk weer terug? Volgens mij is dat in overweldigende mate éénrichtingsverkeer. Verreweg de meesten vestigen zich hier voorgoed.
Ditquote:Op zaterdag 11 februari 2023 22:55 schreef Nobu het volgende:
Tja, "gaan er levend weer terug" vond ik ook een beetje raar staan. Alsof je Bullet Canyon binnenstapt zodra je hier de grens over komt.quote:Op zondag 12 februari 2023 10:13 schreef Nober het volgende:
[..]
Er gaan er juist héél veel weer terug maar pas na hun dood.
Ik vind het niet netjes om dit over Fleur Agema, Pieter Omtzigt, Renske Leijten of Kees van der Staaij te zeggen. Dat neem je terugquote:Op zondag 12 februari 2023 10:06 schreef Confetti het volgende:
Absurde emotiepolitiek. Wat zijn politici toch infantiele wezens.
Dat moeten we niet willen hè, dat die lichamen hier in Nederland begraven kunnen wordenquote:Op zondag 12 februari 2023 10:20 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Tja, "gaan er levend weer terug" vond ik ook een beetje raar staan. Alsof je Bullet Canyon binnenstapt zodra je hier de grens over komt.![]()
Maar goed, op dat gebied is de situatie ook aan het veranderen nu we kunnen pronken met de "grootste islamitische begraafplaats van West-Europa".
Frustratie in Turkije: visum voor Europa steeds vaker afgewezenquote:Op zaterdag 11 februari 2023 23:48 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Nogmaals, het is voor Turken helemaal niet zo heel moeilijk om hierheen te komen. Het enige wat gebeurd is dat het nu in Duitsland (waar het ook niet moeilijk is om heen te gaan verder voor Turkse mensen) heel even mogelijk is om snel dat tijdelijke visum te krijgen.
Dat het gelijk gaat ipv een weekje of twee weekjes duurt.
Dit gaat gewoon om een soort van ‘vakantie visum’, wordt echt al lang en breed toegepast en veelvuldig ook. Alleen duurt het regelen normaal wat langer.
Het geeft geen enkele opmaat naar een verblijfsvergunning op zichzelf.
Klein verschil is wel dat jij en ik worden gecremeerd of na tien jaar worden geruimd. In dit kleine kikkerlandje krijgen moslims eeuwige grafrust.quote:Op zondag 12 februari 2023 10:22 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Dat moeten we niet willen hè, dat die lichamen hier in Nederland begraven kunnen worden
Ja, ach, lichamen... Ik denk inderdaad dat de permanente aanwezigheid van de islam en andere vormen van multiculturalisme in West-Europa in meer dan marginale aantallen geen goede ontwikkeling is. Niet dat mijn mening gewicht in de schaal legt, want die processen gaan gewoon door tot het klaar is.quote:Op zondag 12 februari 2023 10:22 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Dat moeten we niet willen hè, dat die lichamen hier in Nederland begraven kunnen worden
de eerste termijn is 20 of 30 jaar en geen 10. Wil je niet dat het graf geruimd wordt dan moet je gewoon wat meer betalen, wellicht biedt de lokale begraafplaats ook eeuwig durende grafrechten aanquote:Op zondag 12 februari 2023 10:27 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
Klein verschil is wel dat jij en ik worden gecremeerd of na tien jaar worden geruimd. In dit kleine kikkerlandje krijgen moslims eeuwige grafrust.
In de grote steden is tien jaar al heel gewoon. Lang genoeg wat mij betreft. Daarbij wordt de helft gecremeerd.quote:Op zondag 12 februari 2023 10:32 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
de eerste termijn is 20 of 30 jaar en geen 10. Wil je niet dat het graf geruimd wordt dan moet je gewoon wat meer betalen, wellicht biedt de lokale begraafplaats ook eeuwig durende grafrechten aan
Los van de omvolking-gekkies hier is het natuurlijk zo dat dit pure symboolpolitiek is. We kunnen die mensen veel en veel beter ter plekke helpen maar zo rolt links altijd: liever 1 persoon in Nederland helpen dan 100 op de rampplek. Want met die ene kunnen ze op de foto en knuffelen.quote:Op zondag 12 februari 2023 10:23 schreef theunderdog het volgende:
Is het mogelijk dat deze topic ook nog een soort middenweg krijgt tussen pvda-wereldvreemdheid en radicaalrechtse xenofobie?
Ik ben even kwijt waarom we dat moslims of die moslims begraafplaats moeten verwijten.quote:Op zondag 12 februari 2023 10:34 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
In de grote steden is tien jaar al heel gewoon. Lang genoeg wat mij betreft. Daarbij wordt de helft gecremeerd.
Als je een visum hebt kun je hier asiel aanvragen, en is Nederland land van aankomst in de EU.quote:Op zondag 12 februari 2023 00:22 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Kennelijk. Wat is er zo aantrekkelijk aan een visum? Het is geen verblijfsvergunning of zo.
Illegaal hier verblijven is ook niet echt een pretje ofzo. De meeste mensen willen dat niet.quote:Op zondag 12 februari 2023 10:11 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Klopt. Ze willen vast nadat ze hier zijn geweest, weer massaal terug naar waar ze vandaan kwamen. Het is daar immers zo gezellig. Lekker buiten, zonder huis.
Bij familie?quote:Op zaterdag 11 februari 2023 23:08 schreef Glazenmaker het volgende:
Een paar vragen.
Tijdelijk?
Waar?
Bij welke landen ben je dit nog meer van plan?
Goed idee, nu ze hand in hand met GL willen lopen.quote:Op zondag 12 februari 2023 00:13 schreef FlippingCoin het volgende:
Wanneer gaat die partij eens een naamsverandering doorvoeren naar iets wat wel bij ze past?
Het is puur speculatief om er vanuit te gaan dat ze illegaal zullen blijven.quote:Op zondag 12 februari 2023 10:41 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Illegaal hier verblijven is ook niet echt een pretje ofzo. De meeste mensen willen dat niet.
Idd, er is geen enkel bewijs dat zoiets zal gebeuren. Is hysterie.quote:Op zondag 12 februari 2023 10:43 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Het is puur speculatief om er vanuit te gaan dat ze illegaal zullen blijven.
Volgens mij staan qua criminaliteit Antillianen al jaren bovenaan.quote:Op zondag 12 februari 2023 00:30 schreef Ciclon het volgende:
[..]
Asiel zou tijdelijk zijn, niets is minder waar. Gastarbeiders zouden hier tijdelijk blijven, niets is minder waar. Ze zijn bijna allemaal (op wat Italianen en Spanjaarden na) gebleven en hebben het zelfs gepresteerd om het hele gezin hier naar toe te halen. We plukken er nu nog steeds de vruchten van. Marokkanen scoren op alle lijstjes mbt criminaliteit het hoogst van alle etnische groepen in Nederland. Van assimilatie is amper/geen sprake
Als je na je visum blijft ben je illegaal.quote:Op zondag 12 februari 2023 10:43 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Het is puur speculatief om er vanuit te gaan dat ze illegaal zullen blijven.
Veel van die mensen zullen als ze eenmaal hier zijn een asielprocedure starten.quote:Op zondag 12 februari 2023 00:32 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Die zitten in de asiel procedures, dat is echt compleet andere koek dan een visum.
Dringt het echt niet tot je door dat visa al tijden verstrekt worden en dat ook zo blijft? Dat het enige verschil is dat het toekennen van dat visum een beetje sneller gaat?
Verkeerd gelezen, geen idee of dit anders zal zijn dan een Schengenvisum.quote:
Dat betekent niet dat ze ook asiel krijgenquote:Op zondag 12 februari 2023 10:49 schreef Tanatos het volgende:
[..]
Veel van die mensen zullen als ze eenmaal hier zijn een asielprocedure starten.
Met een visum is Nederland land van aankomst in de EU.
Volstrekt begrijpelijk, maar daarom moeten we dit niet doen/willen.
Dat kunnen ze nu ook al. Met een schengenvisa reizen naar familie en na die 90 dagen asiel aanvragen.quote:Op zondag 12 februari 2023 10:49 schreef Tanatos het volgende:
[..]
Waarom zouden Syriërs geen asiel krijgen?quote:Op zondag 12 februari 2023 10:58 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Dat betekent niet dat ze ook asiel krijgen
Er zijn inderdaad Turken die asiel krijgen, een zeer kleine groep. Dat betekent niet dat elke Turk asiel krijgt. Dus om nu te doen alsof elk door de aardbeving getroffen Turk die voor drie maanden visum krijgt ook automatisch asiel krijgt is nergens op gebaseerdquote:Op zondag 12 februari 2023 11:09 schreef Tanatos het volgende:
[..]
Waarom zouden Syriërs geen asiel krijgen?
Er zijn trouwens ook Turken die asiel krijgen.
Nee, maar dat beweer ik dan ook helemaal niet.quote:Op zondag 12 februari 2023 11:17 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Er zijn inderdaad Turken die asiel krijgen, een zeer kleine groep. Dat betekent niet dat elke Turk asiel krijgt. Dus om nu te doen alsof elk door de aardbeving getroffen Turk die voor drie maanden visum krijgt ook automatisch asiel krijgt is nergens op gebaseerd
quote:'Zo meldden zich in Amsterdam Eritreërs en Soedanezen met een Turks studentenvisum terwijl ze geen enkele stad in Turkije konden noemen waar ze dan zouden hebben gestudeerd.'
Je hebt het inderdaad niet zo direct gezegd. Wat is dan wel jouw zorg in onderstaande teksten?quote:Op zondag 12 februari 2023 11:19 schreef Tanatos het volgende:
[..]
Nee, maar dat beweer ik dan ook helemaal niet.
Geen idee waar je dat onzin idee vandaan haalt.
Ga zelf rekenen, als het eeuwig is, hoe kan je dan voor pakweg 4 generaties grafrechten betalen? De kosten lopen gigantisch op.quote:Op zondag 12 februari 2023 10:38 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik ben even kwijt waarom we dat moslims of die moslims begraafplaats moeten verwijten.
Jeetje. Een moslims wil voor zijn graf de portemonnee trekken en de Nederlander niet. Wie is hier dan de oen? Voor beide kampen valt iets te zeggen
Zie hier alweer een user voor wie de eerste zin van de OP lezen zelfs al te moeilijk was.quote:Op zondag 12 februari 2023 11:24 schreef Chandler het volgende:
Tijdelijk mijn kont... het gaat die mensen niet helpen, hulp daar in hun eigen plaats is veel meer op z'n plaats...
Plus waar moeten we al die mensen kwijt? bij al die PVDA'ers!!!! dacht het niet...
Omdat ik verwacht dat het zeker tot een toename in asielaanvragen gaat leiden.quote:Op zondag 12 februari 2023 11:29 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Je hebt het inderdaad niet zo direct gezegd. Wat is dan wel jouw zorg in onderstaande teksten?
Als je een visum hebt kun je hier asiel aanvragen, en is Nederland land van aankomst in de EU.
Leg eens uit hoe dat zou werken dan? Hoe wordt een visum van 90 dagen een permanente verblijfsvergunning en waarom zou je dan een uitkering of een woning krijgen?quote:Op zondag 12 februari 2023 11:35 schreef Homey het volgende:
Dat tijdelijk wordt snel permanent en vervolgens hebben ze recht op een uitkering en voorrang op een woning. Verder, Turkije wil die mensen niet terugnemen.
klopt, welkom in mijn wereld. Net ff gedaan en reactie gewijzigd.quote:Op zondag 12 februari 2023 11:38 schreef Sodemieters het volgende:
Zie hier alweer een user voor wie de eerste zin van de OP lezen zelfs al te moeilijk was.
Er is een stuk grond en dat wordt een begraafplaats. Hoe 'zij' die begraafplaats exploiteren moeten ze toch zelf weten? Dat werkt bij een gemeentelijke of bijzondere begraafplaats toch ook zo?quote:Op zondag 12 februari 2023 11:37 schreef Homey het volgende:
[..]
Ga zelf rekenen, als het eeuwig is, hoe kan je dan voor pakweg 4 generaties grafrechten betalen? De kosten lopen gigantisch op.
We hebben hier al vele eeuwen Joodse begraafplaatsen waarvoor hetzelfde geldt. Misschien moet je daar eens gaan informeren hoe ze dat financieel doen.quote:Op zondag 12 februari 2023 11:37 schreef Homey het volgende:
[..]
Ga zelf rekenen, als het eeuwig is, hoe kan je dan voor pakweg 4 generaties grafrechten betalen? De kosten lopen gigantisch op.
Dat besluit de politiek dan. De historie wijst uit dat met asielzoekers niets tijdelijk is. Zeker niet uit landen als Turkije, die hun onderdanen niet meer terug willen. Dus blijven ze hier. En als ze hier blijven, hebben ze ook allerlei rechten. Over 90 dagen ligt Turkije overigens nog in puin.quote:Op zondag 12 februari 2023 11:43 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Leg eens uit hoe dat zou werken dan? Hoe wordt een visum van 90 dagen een permanente verblijfsvergunning en waarom zou je dan een uitkering of een woning krijgen?
Nee ga jij eens leggen hoe je als familie voor 4 generaties die rechten gaat betalen. Dat zijn snel oplopende bedragen.quote:Op zondag 12 februari 2023 11:44 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Er is een stuk grond en dat wordt een begraafplaats. Hoe 'zij' die begraafplaats exploiteren moeten ze toch zelf weten? Dat werkt bij een gemeentelijke of bijzondere begraafplaats toch ook zo?
Blijkbaar is het klip en klaar, wil jij die ene som van jou met ons delen?
Omdat mensen doorhebben dat dat zo wordt gebracht, maar in de realiteit zullen die mensen blijven en dus rechten krijgen op een uitkering en een woning. Zoveel leert de historie wel.quote:Op zondag 12 februari 2023 11:47 schreef omgevallenboom het volgende:
Waarom zijn er zoveel mensen er op tegen dat die mensen tijdelijk bij hun eigen familie in Nederland onderdak kunnen krijgen
Doe jij maar en informeer ons erover. We zijn benieuwd.quote:Op zondag 12 februari 2023 11:45 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
We hebben hier al vele eeuwen Joodse begraafplaatsen waarvoor hetzelfde geldt. Misschien moet je daar eens gaan informeren hoe ze dat financieel doen.
Als de begraafplaats een tientje per tien jaar vraagt is dat maar ¤ 100.quote:Op zondag 12 februari 2023 11:51 schreef Homey het volgende:
[..]
Nee ga jij eens leggen hoe je als familie voor 4 generaties die rechten gaat betalen. Dat zijn snel oplopende bedragen.
En welke begraafplaats vraagt maar een tientje dan? Wees eens specifiek. Onderbouw je nogal boude bewering.quote:Op zondag 12 februari 2023 11:56 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Als de begraafplaats een tientje per tien jaar vraagt is dat maar ¤ 100.
Vaak zit het met kosten anders op zulke begraaf plaatsen. Werkt dat via een stichting of een andere vorm.quote:Op zondag 12 februari 2023 11:51 schreef Homey het volgende:
[..]
Nee ga jij eens leggen hoe je als familie voor 4 generaties die rechten gaat betalen. Dat zijn snel oplopende bedragen.
De goedkoopste is Kerkrade, 50 euro per jaar, maar daar wil je niet dood gevonden wordenquote:Op zondag 12 februari 2023 11:59 schreef Homey het volgende:
[..]
En welke begraafplaats vraagt maar een tientje dan? Wees eens specifiek. Onderbouw je nogal boude bewering.
Ik heb geen idee wat het bij die islamitische begraafplaats kost en ik waarom we dat belachelijk moeten vindenquote:Op zondag 12 februari 2023 11:59 schreef Homey het volgende:
[..]
En welke begraafplaats vraagt maar een tientje dan? Wees eens specifiek. Onderbouw je nogal boude bewering.
Vraag het na bij wat begraafplaatsen.quote:Op zondag 12 februari 2023 12:14 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik heb geen idee wat het bij die islamitische begraafplaats kost en ik waarom we dat belachelijk moeten vinden
Ik denk niet dat dat in deze tijd voor zetels gaat zorgen.quote:Op zaterdag 11 februari 2023 22:55 schreef Nobu het volgende:
Is niet voldoende duidelijk gemaakt dat dit helemaal niets te maken heeft met asielzoekers?quote:Op zondag 12 februari 2023 11:47 schreef Homey het volgende:
[..]
Dat besluit de politiek dan. De historie wijst uit dat met asielzoekers niets tijdelijk is. Zeker niet uit landen als Turkije, die hun onderdanen niet meer terug willen. Dus blijven ze hier. En als ze hier blijven, hebben ze ook allerlei rechten. Over 90 dagen ligt Turkije overigens nog in puin.
Kortom; pure emo porno van de PvdA dat kan uitmonden in extra asielinstroom dat blijvend zal zijn. Ook een verkiezingsstunt want de PvdA probeert, voor de zoveelste keer, stemmen te winnen onder Turken en Syriërs in Nederland. Turken zijn al bijna een half miljoen en Syriërs al boven de 100k. Grote gemeenschappen dus.
Het antwoord begint met een x...quote:Op zondag 12 februari 2023 11:47 schreef omgevallenboom het volgende:
Waarom zijn er zoveel mensen er op tegen dat die mensen tijdelijk bij hun eigen familie in Nederland onderdak kunnen krijgen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Is dat zo? Hoeveel van al die vele duizenden Turken, die in het verleden een visum hebben gekregen voor familiebezoek, zijn vervolgens gebleven? Heb je daar een onderbouwing voor?quote:Op zondag 12 februari 2023 11:52 schreef Homey het volgende:
[..]
Omdat mensen doorhebben dat dat zo wordt gebracht, maar in de realiteit zullen die mensen blijven en dus rechten krijgen op een uitkering en een woning. Zoveel leert de historie wel.
Daar hoef ik niet naar te informeren, ik weet hoe dat werkt. Het staat bovendien al uitgebreid beschreven in het topic over die islamitische begraafplaats. Ik ga hier geen heel offtopic verhaal ophangen om jou te plezieren.quote:Op zondag 12 februari 2023 11:53 schreef Homey het volgende:
[..]
Doe jij maar en informeer ons erover. We zijn benieuwd.
Ga je nog proberen uit te leggen wat het probleem met die begraafplaats is of blijf je na vier posts nog steeds zo infantiel doen?quote:Op zondag 12 februari 2023 12:18 schreef Homey het volgende:
[..]
Vraag het na bij wat begraafplaatsen.
Jij denkt dat al die steden binnen 3 maanden weer zijn opgebouwd? Ik denk dat 3 decennia realistischer isquote:Op zondag 12 februari 2023 12:59 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Is dat zo? Hoeveel van al die vele duizenden Turken, die in het verleden een visum hebben gekregen voor familiebezoek, zijn vervolgens gebleven? Heb je daar een onderbouwing voor?
quote:Op zondag 12 februari 2023 12:57 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Het antwoord begint met een x...Men mag toch nog wel angst hebben voor vreemdelingen? Zeer zeker als het slechts de ondernemers zijn die geen overlast hebben van vreemdelingen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als je een visum hebquote:Op zondag 12 februari 2023 00:22 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Kennelijk. Wat is er zo aantrekkelijk aan een visum? Het is geen verblijfsvergunning of zo.
https://www.nederlandwere(...)um/aanvragen-turkijequote:Op zondag 12 februari 2023 12:59 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Is dat zo? Hoeveel van al die vele duizenden Turken, die in het verleden een visum hebben gekregen voor familiebezoek, zijn vervolgens gebleven? Heb je daar een onderbouwing voor?
Ik denk dat jij probeert om mij woorden in de mond te leggen.quote:Op zondag 12 februari 2023 13:39 schreef Ciclon het volgende:
[..]
Jij denkt dat al die steden binnen 3 maanden weer zijn opgebouwd? Ik denk dat 3 decennia realistischer is
Ok, uitgebreid fulmineren en uiteindelijk kom je met zo ongeveer hetzelfde plan als dat men voorstelt.quote:Op zondag 12 februari 2023 14:22 schreef suijkerbuijk het volgende:
[..]
https://www.nederlandwere(...)um/aanvragen-turkije
Voor 90dagen kunnen Turken een visum aanvragen.
Dat word niet eens geweigerd als het voor familie bezoek.is.
Dat onze achterlijke overheid een visum wilt afgeven is compleet achterlijk.
Omdat blijkbaar die imbecielen in de 2e kamer hun eigen wetten niet eens kennen.
Aangezien de visum zo met een formulier ingevuld kan worden.
Schengenvisum voor Nederland aanvragen in Turkije
Komt u voor maximaal 90 dagen naar Nederland voor bijvoorbeeld vakantie, een zakenreis of familiebezoek? Volg de stappen om een Schengenvisum aan te vragen in Turkije.
Er hoef dus geen speciale visum afgegeven worden wegens de aardbeving.
Wat ze wel kunnen doen is versnelt goed keuren.
En dan gewoon de zelfde aanvraag formulier aanhouden.
Aangezien ze daar moeten aangeven bij wie ze gaan verblijven.
Dit kan tegenwoordig met de internet en registratie systeem van inwoners in 10min gecontroleerd worden en goed gekeurd worden.
Voordat dadelijk valse papieren worden opgeven .
Met valse familie adressen.
Nee, dat mag niet. Zie voor studenten:quote:Op zondag 12 februari 2023 14:13 schreef suijkerbuijk het volgende:
[..]
Als je een visum heb
Mag je werken in Nederland.
Aangezien dat niet gescheiden is.
Er word veel studie visum afgegeven en dan komen de leerlingen niet eens naar school.
Ze gaan werken er mee en dat mag .
Dus als je deze mensen een visum gaat geven staat ze niks in de weg om te gaan werken.
Zwangeren vrouwen over brengen aangezien als het kind hier geboren worden.
Automatisch een Nederlander word.
Dat zijn de gevaren er van.
En iets wat ik dadelijk optimaal gebruik gaat worden.
Was gaat komen zijn parasieten en niks anders .
https://www.ad.nl/binnenl(...)enge-eisen~ae64ea2f/
Link bij gezet er over dat onderwerp.
Ik leg je helemaal geen woorden in de mond, ik stel een vraag..quote:Op zondag 12 februari 2023 14:28 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Ik denk dat jij probeert om mij woorden in de mond te leggen.
Daar zijn ze niet op tegen.quote:Op zondag 12 februari 2023 11:47 schreef omgevallenboom het volgende:
Waarom moet die chaos persé hier in het Noorden?quote:Op zondag 12 februari 2023 11:47 schreef omgevallenboom het volgende:
Mag niet maar word wel gedaanquote:Op zondag 12 februari 2023 14:38 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Nee, dat mag niet. Zie voor studenten:
https://www.nlarbeidsinsp(...)itenlandse-studenten
En in z'n algemeenheid:
https://www.nlarbeidsinsp(...)tenlandse-werknemers
Er is wel degelijk een verschil in doel van verschillende visa.quote:Op zondag 12 februari 2023 14:13 schreef suijkerbuijk het volgende:
[..]
Als je een visum heb
Er word veel studie visum afgegeven en dan komen de leerlingen niet eens naar school.
Dus als je deze mensen een visum gaat geven staat ze niks in de weg om te gaan werken.
En dat is dan ook precies wat er gebeurd. Geen speciaal visum, geen werk/studie visum, gewoon een versneld ‘vakantie’ visum.quote:Op zondag 12 februari 2023 14:22 schreef suijkerbuijk het volgende:
[..]
https://www.nederlandwere(...)um/aanvragen-turkije
Voor 90dagen kunnen Turken een visum aanvragen.
Dat word niet eens geweigerd als het voor familie bezoek.is.
Dat onze achterlijke overheid een visum wilt afgeven is compleet achterlijk.
Omdat blijkbaar die imbecielen in de 2e kamer hun eigen wetten niet eens kennen.
Aangezien de visum zo met een formulier ingevuld kan worden.
Schengenvisum voor Nederland aanvragen in Turkije
Komt u voor maximaal 90 dagen naar Nederland voor bijvoorbeeld vakantie, een zakenreis of familiebezoek? Volg de stappen om een Schengenvisum aan te vragen in Turkije.
Er hoef dus geen speciale visum afgegeven worden wegens de aardbeving.
Wat ze wel kunnen doen is versnelt goed keuren.
En dan gewoon de zelfde aanvraag formulier aanhouden.
Aangezien ze daar moeten aangeven bij wie ze gaan verblijven.
Dit kan tegenwoordig met de internet en registratie systeem van inwoners in 10min gecontroleerd worden en goed gekeurd worden.
Voordat dadelijk valse papieren worden opgeven .
Met valse familie adressen.
Ja, maar wat heb je daar aan als je na drie maanden terug moet naar die puinhopen?quote:Op zondag 12 februari 2023 16:46 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
En dat is dan ook precies wat er gebeurd. Geen speciaal visum, geen werk/studie visum, gewoon een versneld ‘vakantie’ visum.
Dan moeten ze handhaven.quote:Op zondag 12 februari 2023 14:57 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Daar zijn ze niet op tegen.
Maar dat er hier, uiteraard, misbruik van wordt gemaakt..
Er kan een hoop geregeld worden in drie maanden. En na die tijd hoop je toch wel dat de basis weer geregeld is zodat men vanuit daar kan werken.quote:Op zondag 12 februari 2023 16:51 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ja, maar wat heb je daar aan als je na drie maanden terug moet naar die puinhopen?
Daar is idd niets mis mee, maar ik kan me niet voorstellen dat Syriërs als ze eenmaal hier zijn geen asiel aanvragen.quote:Op zondag 12 februari 2023 11:20 schreef HSG het volgende:
Het gaat om een tijdelijke visum zodat ze max 3 maanden hier bij hun familie kunnen verblijven. niks mee toch?
In je vorige post was je nog uitgebreid aan het beargumenteren dat het wel mag.quote:Op zondag 12 februari 2023 16:29 schreef suijkerbuijk het volgende:
[..]
Mag niet maar word wel gedaan
Vandaar dat er ook een onderzoek word gedaan.
Dat de eerste chaos dan voorbij is.quote:Op zondag 12 februari 2023 16:51 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ja, maar wat heb je daar aan als je na drie maanden terug moet naar die puinhopen?
Dan moet je beter lezenquote:Op zondag 12 februari 2023 17:16 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
In je vorige post was je nog uitgebreid aan het beargumenteren dat het wel mag.
Ik zou mijn handen uit de mouwen steken en de hulpverleners helpen met zoeken of eventuele opbouw van het land. En als alles weer opgebouwd is zou ik pas denken aan logeren bij de kinderen of andere familie.quote:Op zondag 12 februari 2023 17:23 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Dat de eerste chaos dan voorbij is.
Als je nu in Turkije zit, zonder huis, zonder onderkomen, in een plek waar de hulpverlening nog nauwelijks op gang is gekomen, laat staan dat er al sprake is van wederopbouw... blijf je daar dan zitten, in je tentje? Of wil je dan graag even kunnen logeren bij je kinderen in Nederland?
Sommige mensen kunnen hulp verlenen, sommige mensen hebben hulp nodig.quote:Op zondag 12 februari 2023 17:55 schreef torentje het volgende:
[..]
Ik zou mijn handen uit de mouwen steken en de hulpverleners helpen met zoeken of eventuele opbouw van het land. En als alles weer opgebouwd is zou ik pas denken aan logeren bij de kinderen of andere familie.
In onderstaande post zeg je zelfs drie keer dat het mag. Ik heb de betreffende tekst even voor je onderstreept.quote:Op zondag 12 februari 2023 17:32 schreef suijkerbuijk het volgende:
[..]
Dan moet je beter lezen
En anders de link open die er bij zat waar het over gaat .
Moet ik nu letterlijk alles in tekst en uitleg inclusief rapportage van gaan maken ?
Nergens heb ik gezegt dat het wel mag
quote:Op zondag 12 februari 2023 14:13 schreef suijkerbuijk het volgende:
[..]
Als je een visum heb
https://www.maastrichtuni(...)oor-niet-nederlandsequote:Op zondag 12 februari 2023 19:11 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
In onderstaande post zeg je zelfs drie keer dat het mag. Ik heb de betreffende tekst even voor je onderstreept.
[..]
Oh, nou mag het toch weer wel? Je verandert elke post van mening hè? Nee, je mag niet zomaar gaan werken met alleen een (studenten)visum. De link naar de site van de Arbeidsinspectie heb ik je eerder al gegeven.quote:Op zondag 12 februari 2023 19:41 schreef suijkerbuijk het volgende:
[..]
https://www.maastrichtuni(...)oor-niet-nederlandse
https://www.thehagueinter(...)ring-your?parent=224
Dus ja je mag met een studie visum werken onder bepaalde voorwaarden.
Jip uitzondering bestaan .
Alleen buiten de eu dan niet en moet je een werk vergunning bij aanvragen.
"Diefstal"quote:Op zaterdag 11 februari 2023 22:46 schreef Akathisia het volgende:
Ah men gaat weer door met bevolkingsdiefstal van landen die nodig heropgebouwd moeten worden.
Die zitten idd niet te wachten op nutteloos 3 maanden stilzitten om vervolgens weer terug te gaan. Hier komen alleen maar mensen die er misbruik van gaan maken op af. Rare beslissingen dit.quote:Op zondag 12 februari 2023 20:06 schreef Kiwi7 het volgende:
[..]
"Diefstal"want wij krijgen hier echt de harde werkers en aanpakkers.
Beetje naïef wel. Waarom moet dat "tijdelijke opvangen" 1000en kilometers verderop?quote:Op zondag 12 februari 2023 16:54 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Dan moeten ze handhaven.
Ik zal eerlijk zijn, alles afvangen is vrijwel onmogelijk. Maar al met al zullen vele mensen even tijdelijk onderdak hebben en dingen kunnen regelen vanuit een veilige plaats waar alles ook gewoon werkt.
Daar werken belangrijke zaken zoals elektriciteit niet hè? Van buitenaf aansturen werkt beter dan om lekker tot over je oren in de shit te zitten. Familie en vrienden. Geld, mogelijkheden om dingen te regelen in deze eerste chaos, dat gaat veel beter vanuit een rustige plek met mensen om je heen die ook kunnen helpen ipv moeten nadenken hoe ze deze nacht weer door gaan komen.
Dit gaat niet om mensen die niets hebben, dit gaat om mensen die een ramp voor hun kiezen hebben gekregen en moeten herstellen.
Het is geen oorlog waarbij het nog wel even 5 jaar of meer gaat doen en in die tussentijd het een ellende blijft. Dit is niet zomaar even opgelost, maar mits we mensen de ruimte geven om dingen te kunnen doen zullen ze het ook aanpakken. Iig de meesten.
Je doet net of het een het ander uitsluit.quote:Op zondag 12 februari 2023 22:06 schreef Selenophilia het volgende:
Zijn er Turken hier die hun familie 3 maanden thuis willen hebben dan? Wat een nutteloze hulp. Help liever daar hun leven weer zo snel mogelijk op te bouwen. Help met tijdelijke woningen een baan enz.
Het visum is drie maanden geldig, dat betekent niet dat je dan drie maanden moet blijven. Wellicht is het maar een weekje, om even op adem te komen en dingen op een rijtje te kunnen zetten.quote:Op zondag 12 februari 2023 22:08 schreef Selenophilia het volgende:
[..]
Die zitten idd niet te wachten op nutteloos 3 maanden stilzitten om vervolgens weer terug te gaan. Hier komen alleen maar mensen die er misbruik van gaan maken op af. Rare beslissingen dit.
Dat 'hoeft' helemaal niet hier, dat 'mag' hier. Als familie behoefte heeft om steun bij elkaar te zoeken na zo'n drama, dan wil jij dat extra lastig gaan maken?quote:Op zondag 12 februari 2023 22:21 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Beetje naïef wel. Waarom moet dat "tijdelijke opvangen" 1000en kilometers verderop?
Investeer in noodvoorzieningen daar. Nu weet je al wat er gaat gebeuren..
Niet extra lastig. Gewoon net zo lastig als bij ieder andere willekeurige ramp op een willekeurige andere plek in de 3e wereld.quote:Op zondag 12 februari 2023 22:48 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Dat 'hoeft' helemaal niet hier, dat 'mag' hier. Als familie behoefte heeft om steun bij elkaar te zoeken na zo'n drama, dan wil jij dat extra lastig gaan maken?
Ja, extra lastig dus. Dan ga je de eisen voor Turken dus zelfs strenger maken ipv versoepelen.quote:Op zondag 12 februari 2023 22:55 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Niet extra lastig. Gewoon net zo lastig als bij ieder andere willekeurige ramp op een willekeurige andere plek in de 3e wereld.
Nou nou, mensen daar willen niet eens naar een 5 sterrenhotel die tijdelijke verblijf aanbied aan de slachtoffers. De arrogantie dat iedereen naar Europa snakt kan je wel achterwege laten. Ze blijven liever in hun eigen stad. Er zitten vast wel een paar tussen die wel even een weekje bij willen komen maar ik vrees toch dat mensen die er helemaal geen recht op hebben misbruik van gaan maken.quote:Op zondag 12 februari 2023 22:55 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Niet extra lastig. Gewoon net zo lastig als bij ieder andere willekeurige ramp op een willekeurige andere plek in de 3e wereld.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |