Goed idee PVDA, plek zat immers...quote:De Duitse overheid gaat visa verstrekken aan slachtoffers van de aardbevingen in Turkije en Syrië met familie in Duitsland, zodat zij maximaal drie maanden bij hen kunnen verblijven. De Partij van de Arbeid (PvdA) wil dat ook Nederland visa gaat verlenen aan aardbevingsslachtoffers.
Dat schrijft PvdA-Kamerlid Kati Piri op Twitter. Mensen met familie of vrienden in Nederland moeten hier wat haar betreft tijdelijk kunnen worden ondergebracht.
In Duitsland moet het verkrijgen van een visum zonder veel bureaucratie verlopen, laten de betrokken ministeries weten. Veel slachtoffers zijn namelijk hun paspoort kwijt. Bovendien is het moeilijk om bij een Duits consulaat te komen, en het bureau voor visumaanvragen voor Duitsland in het Turkse Gaziantep is getroffen door de aardbevingen. In Syrië is de Duitse ambassade in Damascus is al lange tijd gesloten.
In Duitsland wonen ongeveer 2,9 miljoen mensen met een Turkse achtergrond. De Syrische gemeenschap in Duitsland telt circa 924.000 mensen.
Ook België wil het voor aardbevingsslachtoffers makkelijker maken om bij familie in dat land te verblijven. Staatssecretaris voor Asiel en Migratie Nicole de Moor heeft de Dienst Vreemdelingenzaken opdracht gegeven om aanvragen voor visa van de slachtoffers versneld te behandelen.
https://nos.nl/artikel/24(...)a-ijvert-er-ook-voor
Ik bedoel maar. Ik zou er persoonlijk niks op tegen hebben als er een flinke geldsom gaat naar de wederopbouw daar, en noodvoorzieningen in het land zelf. Het is immers een veilig gebied (buiten de aardbevingen om, maar dat stopt wel weer) Prima om een miljard daar heen te sturen om tijdelijke woonvoorzieningen te bouwen, en te helpen met de wederopbouw. Maar hier even opvangen kan gewoonweg niet.quote:Op zaterdag 11 februari 2023 22:46 schreef Akathisia het volgende:
Ah men gaat weer door met bevolkingsdiefstal van landen die nodig heropgebouwd moeten worden.
Nou dat vraag ik mij af, zelfs al je heel erg voor de vluchtelingeninstroom bent heb je toch niet zo'n dik bord voor je kop dat je denkt dat dit een goed idee is?quote:Op zaterdag 11 februari 2023 22:55 schreef Nobu het volgende:
De PvdA ruikt een kans om wat extra zetels te importeren.
Ik hoop van harte dat ik deze vragen niet hoef te beantwoorden.quote:Op zaterdag 11 februari 2023 23:08 schreef Glazenmaker het volgende:
Een paar vragen.
Tijdelijk?
Waar?
Bij welke landen ben je dit nog meer van plan?
Daar gaat het ook niet om. De PvdA zit al jaren in een identiteitscrisis. De PvdA wordt geleid door mensen die totaal niet bij die partij passen. Zíj hebben geen last van die eindeloze immigratie. Voor hen zijn het statistieken en het gaat vooral om het binnenhalen van goedkope arbeidskrachten.quote:Op zaterdag 11 februari 2023 22:46 schreef PS. het volgende:
[..]
Ja precies, en zelfs dan, even van het goede uitgaan. Ook tijdelijk is er gewoon geen plek.
Dat is wmb dan ook prima. Maar gaan ze dan wel weer weg als er oplossingen in eigen land zijn?quote:Op zaterdag 11 februari 2023 23:36 schreef Cause_Mayhem het volgende:
Er is wel plaats voor die mensen, namelijk bij familie in huis.
Dit gaat dus niet om opvang in asiel centra, maar tijdelijke opvang bij mensen thuis mogelijk maken.
En dat lijkt me een prima plan.
Je weet dat ze hier al vrij makkelijk konden komen hè? Een werk visum hebben ze zo, verblijfsvergunning is niet zo heel lastig mits ze werk hebben.quote:Op zaterdag 11 februari 2023 23:38 schreef PS. het volgende:
[..]
Dat is wmb dan ook prima. Maar gaan ze dan wel weer weg als er oplossingen in eigen land zijn?
Ja als je wil werken inderdaad. Maar dat is een totaal ander verhaal dan binnenkomen door een crisis. Wellicht bevallen alle regelingen hier welquote:Op zaterdag 11 februari 2023 23:39 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Je weet dat ze hier al vrij makkelijk konden komen hè? Een werk visum hebben ze zo, verblijfsvergunning is niet zo heel lastig mits ze werk hebben.
Als ze hier wilde zijn waren ze er al.
Nogmaals, het is voor Turken helemaal niet zo heel moeilijk om hierheen te komen. Het enige wat gebeurd is dat het nu in Duitsland (waar het ook niet moeilijk is om heen te gaan verder voor Turkse mensen) heel even mogelijk is om snel dat tijdelijke visum te krijgen.quote:Op zaterdag 11 februari 2023 23:43 schreef PS. het volgende:
[..]
Ja als je wil werken inderdaad. Maar dat is een totaal ander verhaal dan binnenkomen door een crisis. Wellicht bevallen alle regelingen hier wel
Je hebt het artikel kennelijk niet helemaal goed begrepen, terwijl het al in de eerste zin genoemd staat: het plan is bedoeld om mensen te kunnen laten verblijven bij vrienden of familie.quote:Op zaterdag 11 februari 2023 22:44 schreef PS. het volgende:
[..]
Goed idee PVDA, plek zat immers...
En nee linkse FOK! collega's, ik ben echt niet tegen de opvang van mensen uit oorlogsgebieden, en ook niet uit rampgebieden zoals dit met deze omvang. Alleen zitten wij nog steeds met een gigantische vluchtelingenstroom, uit oa het Midden Oosten, Afrika, en Oekraïne. Als we nou een fatsoenlijk beleid hadden gehad de afgelopen 20 jaar, dan konden wij nu als land zeggen: Kom maar (tijdelijk)
Maar het lijkt mij geen hogere wiskunde, zeker naar de problematiek vorig jaar, met buiten slapende mensen bij het aanmeldcentrum, en dit jaar zal dat niet anders zijn. Er zijn gewoonweg niet genoeg opvangplekken. Dan kun je als politieke partij heel aardig dat aanbieden, maar waar moeten die mensen (en de huidige stroom vluchtelingen die gewoon door blijft gaan) En laten we ook onszelf even niet vergeten, jongeren die op zichzelf willen wonen na al 10 jaar op een wachtlijst te staan, dan terecht? Daarvoor is nu al geen plek, hoe wil je dit dan nog gaan regelen?
Als je een beetje gaat nadenken dan weet je dat zij nooit meer zullen vertrekken.quote:Op zondag 12 februari 2023 00:00 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Je hebt het artikel kennelijk niet helemaal goed begrepen, terwijl het al in de eerste zin genoemd staat: het is bedoeld zodat ze kunnen verblijven bij vrienden of familie.
Jij hebt het topic kennelijk niet helemaal goed gelezen, want dat is het probleem ook niet.quote:Op zondag 12 februari 2023 00:00 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Je hebt het artikel kennelijk niet helemaal goed begrepen, terwijl het al in de eerste zin genoemd staat: het plan is bedoeld om mensen te kunnen laten verblijven bij vrienden of familie.
Je zegt herhaaldelijk in je posts dat er niet voldoende opvangplekken voor deze mensen zullen zijn.quote:Op zondag 12 februari 2023 00:01 schreef PS. het volgende:
[..]
Jij hebt het topic kennelijk niet helemaal goed gelezen, want dat is het probleem ook niet.
Waarom zou dat zo zijn?quote:Op zondag 12 februari 2023 00:00 schreef Ciclon het volgende:
[..]
Als je een beetje gaat nadenken dan weet je dat zij nooit meer zullen vertrekken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |