abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_207957682
quote:
De Duitse overheid gaat visa verstrekken aan slachtoffers van de aardbevingen in Turkije en Syrië met familie in Duitsland, zodat zij maximaal drie maanden bij hen kunnen verblijven. De Partij van de Arbeid (PvdA) wil dat ook Nederland visa gaat verlenen aan aardbevingsslachtoffers.

Dat schrijft PvdA-Kamerlid Kati Piri op Twitter. Mensen met familie of vrienden in Nederland moeten hier wat haar betreft tijdelijk kunnen worden ondergebracht.

In Duitsland moet het verkrijgen van een visum zonder veel bureaucratie verlopen, laten de betrokken ministeries weten. Veel slachtoffers zijn namelijk hun paspoort kwijt. Bovendien is het moeilijk om bij een Duits consulaat te komen, en het bureau voor visumaanvragen voor Duitsland in het Turkse Gaziantep is getroffen door de aardbevingen. In Syrië is de Duitse ambassade in Damascus is al lange tijd gesloten.

In Duitsland wonen ongeveer 2,9 miljoen mensen met een Turkse achtergrond. De Syrische gemeenschap in Duitsland telt circa 924.000 mensen.

Ook België wil het voor aardbevingsslachtoffers makkelijker maken om bij familie in dat land te verblijven. Staatssecretaris voor Asiel en Migratie Nicole de Moor heeft de Dienst Vreemdelingenzaken opdracht gegeven om aanvragen voor visa van de slachtoffers versneld te behandelen.
https://nos.nl/artikel/24(...)a-ijvert-er-ook-voor
Goed idee PVDA, plek zat immers...

En nee linkse FOK! collega's, ik ben echt niet tegen de opvang van mensen uit oorlogsgebieden, en ook niet uit rampgebieden zoals dit met deze omvang. Alleen zitten wij nog steeds met een gigantische vluchtelingenstroom, uit oa het Midden Oosten, Afrika, en Oekraïne. Als we nou een fatsoenlijk beleid hadden gehad de afgelopen 20 jaar, dan konden wij nu als land zeggen: Kom maar (tijdelijk)

Maar het lijkt mij geen hogere wiskunde, zeker naar de problematiek vorig jaar, met buiten slapende mensen bij het aanmeldcentrum, en dit jaar zal dat niet anders zijn. Er zijn gewoonweg niet genoeg opvangplekken. Dan kun je als politieke partij heel aardig dat aanbieden, maar waar moeten die mensen (en de huidige stroom vluchtelingen die gewoon door blijft gaan) En laten we ook onszelf even niet vergeten, jongeren die op zichzelf willen wonen na al 10 jaar op een wachtlijst te staan, dan terecht? Daarvoor is nu al geen plek, hoe wil je dit dan nog gaan regelen?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 11-02-2023 22:45:35 ]
  zaterdag 11 februari 2023 @ 22:45:22 #2
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_207957703
"Tijdelijk"
pi_207957713
Ah men gaat weer door met bevolkingsdiefstal van landen die nodig heropgebouwd moeten worden.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_207957719
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2023 22:45 schreef BasEnAad het volgende:
"Tijdelijk"
Ja precies, en zelfs dan, even van het goede uitgaan. Ook tijdelijk is er gewoon geen plek.
pi_207957786
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2023 22:46 schreef Akathisia het volgende:
Ah men gaat weer door met bevolkingsdiefstal van landen die nodig heropgebouwd moeten worden.
Ik bedoel maar. Ik zou er persoonlijk niks op tegen hebben als er een flinke geldsom gaat naar de wederopbouw daar, en noodvoorzieningen in het land zelf. Het is immers een veilig gebied (buiten de aardbevingen om, maar dat stopt wel weer) Prima om een miljard daar heen te sturen om tijdelijke woonvoorzieningen te bouwen, en te helpen met de wederopbouw. Maar hier even opvangen kan gewoonweg niet.
pi_207957895
Goh, je weet dan gewoon van tevoren al wat er onder meer gaat gebeuren he.

- Achteraf blijken er allemaal mensen een visum te hebben gekregen die helemaal geen aardbevingsslachtoffer blijken te zijn, maar ja druk en moest met spoed enzo.
- Zodra het einde van die drie maanden in zicht komt, komt er een lobby op gang het toch maar te verlengen, want tja land ligt nog steeds aan puin he.
  zaterdag 11 februari 2023 @ 22:55:27 #7
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_207957913
De PvdA ruikt een kans om wat extra zetels te importeren.
pi_207957938
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 februari 2023 22:55 schreef Nobu het volgende:
De PvdA ruikt een kans om wat extra zetels te importeren.
Nou dat vraag ik mij af, zelfs al je heel erg voor de vluchtelingeninstroom bent heb je toch niet zo'n dik bord voor je kop dat je denkt dat dit een goed idee is?

Lijkt mij juist nadelig voor de PvdA, maar goed, misschien ben ik iets te optimistisch.
pi_207958053
Ach, als je niet relevant bent maakt het ook niet uit wat je zegt.
nielsgeode schreef het volgende:
Prachtig om te zien hoe mensen niet gehinderd door gebrek aan kennis precies denken te weten hoe het zit en daarbij de keiharde ongefundeerde conclusies ook zeer duidelijk op het forum plempen.
pi_207958149
Een paar vragen.
Tijdelijk?
Waar?
Bij welke landen ben je dit nog meer van plan?
pi_207958299
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2023 23:08 schreef Glazenmaker het volgende:
Een paar vragen.
Tijdelijk?
Waar?
Bij welke landen ben je dit nog meer van plan?
Ik hoop van harte dat ik deze vragen niet hoef te beantwoorden.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-02-2023 23:20:15 ]
pi_207958321
Tijdelijk :')
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_207958385
Gelukkig wordt er hier streng op gecontroleerd dat er geen misbruik van wordt gemaakt natuurlijk...
:')
  zaterdag 11 februari 2023 @ 23:21:12 #14
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_207958426
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2023 22:46 schreef PS. het volgende:

[..]
Ja precies, en zelfs dan, even van het goede uitgaan. Ook tijdelijk is er gewoon geen plek.
Daar gaat het ook niet om. De PvdA zit al jaren in een identiteitscrisis. De PvdA wordt geleid door mensen die totaal niet bij die partij passen. Zíj hebben geen last van die eindeloze immigratie. Voor hen zijn het statistieken en het gaat vooral om het binnenhalen van goedkope arbeidskrachten.
  zaterdag 11 februari 2023 @ 23:36:30 #15
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_207958678
Er is wel plaats voor die mensen, namelijk bij familie in huis.
Dit gaat dus niet om opvang in asiel centra, maar tijdelijke opvang bij mensen thuis mogelijk maken.

En dat lijkt me een prima plan.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_207958699
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2023 23:36 schreef Cause_Mayhem het volgende:
Er is wel plaats voor die mensen, namelijk bij familie in huis.
Dit gaat dus niet om opvang in asiel centra, maar tijdelijke opvang bij mensen thuis mogelijk maken.

En dat lijkt me een prima plan.
Dat is wmb dan ook prima. Maar gaan ze dan wel weer weg als er oplossingen in eigen land zijn?
  zaterdag 11 februari 2023 @ 23:39:59 #17
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_207958720
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2023 23:38 schreef PS. het volgende:

[..]
Dat is wmb dan ook prima. Maar gaan ze dan wel weer weg als er oplossingen in eigen land zijn?
Je weet dat ze hier al vrij makkelijk konden komen hè? Een werk visum hebben ze zo, verblijfsvergunning is niet zo heel lastig mits ze werk hebben.
Als ze hier wilde zijn waren ze er al.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_207958780
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2023 23:39 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]
Je weet dat ze hier al vrij makkelijk konden komen hè? Een werk visum hebben ze zo, verblijfsvergunning is niet zo heel lastig mits ze werk hebben.
Als ze hier wilde zijn waren ze er al.
Ja als je wil werken inderdaad. Maar dat is een totaal ander verhaal dan binnenkomen door een crisis. Wellicht bevallen alle regelingen hier wel ;)
pi_207958866
Nee en Nee..

Ook geen tijdelijk.. Laat die mensen daar blijven. Ze kunnen daar alles opnieuw opbouwen, dat is hard nodig.
We kunnen beter wat geld, voedsel en bouwmaterialen sturen. dat zijn ook op lange termijn beter af.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
  zaterdag 11 februari 2023 @ 23:48:03 #20
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_207958887
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2023 23:43 schreef PS. het volgende:

[..]
Ja als je wil werken inderdaad. Maar dat is een totaal ander verhaal dan binnenkomen door een crisis. Wellicht bevallen alle regelingen hier wel ;)
Nogmaals, het is voor Turken helemaal niet zo heel moeilijk om hierheen te komen. Het enige wat gebeurd is dat het nu in Duitsland (waar het ook niet moeilijk is om heen te gaan verder voor Turkse mensen) heel even mogelijk is om snel dat tijdelijke visum te krijgen.
Dat het gelijk gaat ipv een weekje of twee weekjes duurt.

Dit gaat gewoon om een soort van ‘vakantie visum’, wordt echt al lang en breed toegepast en veelvuldig ook. Alleen duurt het regelen normaal wat langer.
Het geeft geen enkele opmaat naar een verblijfsvergunning op zichzelf.
pi_207959140
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2023 22:44 schreef PS. het volgende:

[..]
Goed idee PVDA, plek zat immers...

En nee linkse FOK! collega's, ik ben echt niet tegen de opvang van mensen uit oorlogsgebieden, en ook niet uit rampgebieden zoals dit met deze omvang. Alleen zitten wij nog steeds met een gigantische vluchtelingenstroom, uit oa het Midden Oosten, Afrika, en Oekraïne. Als we nou een fatsoenlijk beleid hadden gehad de afgelopen 20 jaar, dan konden wij nu als land zeggen: Kom maar (tijdelijk)

Maar het lijkt mij geen hogere wiskunde, zeker naar de problematiek vorig jaar, met buiten slapende mensen bij het aanmeldcentrum, en dit jaar zal dat niet anders zijn. Er zijn gewoonweg niet genoeg opvangplekken. Dan kun je als politieke partij heel aardig dat aanbieden, maar waar moeten die mensen (en de huidige stroom vluchtelingen die gewoon door blijft gaan) En laten we ook onszelf even niet vergeten, jongeren die op zichzelf willen wonen na al 10 jaar op een wachtlijst te staan, dan terecht? Daarvoor is nu al geen plek, hoe wil je dit dan nog gaan regelen?
Je hebt het artikel kennelijk niet helemaal goed begrepen, terwijl het al in de eerste zin genoemd staat: het plan is bedoeld om mensen te kunnen laten verblijven bij vrienden of familie.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 12-02-2023 00:01:07 ]
  zondag 12 februari 2023 @ 00:00:59 #22
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_207959157
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2023 00:00 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Je hebt het artikel kennelijk niet helemaal goed begrepen, terwijl het al in de eerste zin genoemd staat: het is bedoeld zodat ze kunnen verblijven bij vrienden of familie.
Als je een beetje gaat nadenken dan weet je dat zij nooit meer zullen vertrekken.
pi_207959182
quote:
1s.gif Op zondag 12 februari 2023 00:00 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Je hebt het artikel kennelijk niet helemaal goed begrepen, terwijl het al in de eerste zin genoemd staat: het plan is bedoeld om mensen te kunnen laten verblijven bij vrienden of familie.
Jij hebt het topic kennelijk niet helemaal goed gelezen, want dat is het probleem ook niet.
pi_207959302
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2023 00:01 schreef PS. het volgende:

[..]
Jij hebt het topic kennelijk niet helemaal goed gelezen, want dat is het probleem ook niet.
Je zegt herhaaldelijk in je posts dat er niet voldoende opvangplekken voor deze mensen zullen zijn.
pi_207959319
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2023 00:00 schreef Ciclon het volgende:

[..]
Als je een beetje gaat nadenken dan weet je dat zij nooit meer zullen vertrekken.
Waarom zou dat zo zijn?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')