Snap nu ook waarom, gewoon Corona hebben...quote:Op zondag 5 maart 2023 22:32 schreef AchJa het volgende:
Drie dagen niet gelopen... Wat grieperig... Meer spierpijn bij het opstaan dan na 20km hobbelen...
Het is ook lastig, maar je moet jezelf afvragen wat jij verstaat onder 'alles er uit halen' en hoe dat matcht met je ambities en de tijd en energie die je hebt en bereid bent om in te steken.quote:Op maandag 6 maart 2023 23:47 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Ik loop zeker nog. Over 1,5e week een 30km wedstrijdje gepland die ik op marathon tempo ga lopen.
Trainingen gaan redelijk maar ik zit mezelf eet technisch wat dwars. Het lukt mij slecht om goed te eten, zeker na een lange duurloop en uiteindelijk loop ik de hele week weer te snaaien. En met nog minder dan 6 weken te gaan tot Rotterdam heb ik ook alweer het gevoel er dit keer weer niet alles er uit gehaald te hebben, dat blijft ook een frustratie
Dat eten is ook echt belangrijk ja. Ik eet wel behoorlijk (misschien één slechte maaltijd in het weekend), maar in tegenstelling tot de vorige keren marathontraining val ik nu niet af. Terwijl ik best één of twee kilo mag verliezen van mezelf.quote:Op maandag 6 maart 2023 23:47 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Ik loop zeker nog. Over 1,5e week een 30km wedstrijdje gepland die ik op marathon tempo ga lopen.
Trainingen gaan redelijk maar ik zit mezelf eet technisch wat dwars. Het lukt mij slecht om goed te eten, zeker na een lange duurloop en uiteindelijk loop ik de hele week weer te snaaien. En met nog minder dan 6 weken te gaan tot Rotterdam heb ik ook alweer het gevoel er dit keer weer niet alles er uit gehaald te hebben, dat blijft ook een frustratie
Die moet een best stel enkelbanden hebbenquote:Op dinsdag 7 maart 2023 16:08 schreef ruud.nl het volgende:
Als iemand nog op zoek is naar nieuwe hardloopschoenen, zo kan het ook:
[ afbeelding ]
Daarom gisteren om 6 uur opgestaan om voor mn werk nog te kunnen lopen. Ondanks de regen toch gegaan, heb mezelf maar voorgehouden dat het ook een goede mentale training was. Maar na afloop geeft dat zeker een supervoldaan gevoel.quote:Op maandag 6 maart 2023 08:13 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Hier hetzelfde hoor.
En dat plannen moet iedereen als het aantal trainingen en de afstand toenemen. Gewoon letterlijk je agenda erbij pakken en puzzelen. Maakt het voldane gevoel en het idee dat je er echt alles aan hebt gedaan alleen maar beter. [..]
En knieën en heupen ook denk ik.quote:Op woensdag 8 maart 2023 08:21 schreef kale_gehaktbal het volgende:
[..]
Die moet een best stel enkelbanden hebben
sla hem dit jaar over. Morgen 30 km rondje voor Rotterdamquote:Op vrijdag 10 maart 2023 07:33 schreef Neo-Mullen het volgende:
Wie doen er deze zondag nog meer mee aan de CPC loop in Den Haag?
Present. niet volle bak, maar op marathontempo.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 07:33 schreef Neo-Mullen het volgende:
Helaas, ik ga voor de Drunense Duinenloop zondag. Ook een HM.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 07:33 schreef Neo-Mullen het volgende:
Die wil ik ook al heel lang doen, maar ze hebben heel lang geen informatie daarover gedeeld, totdat ik me al ingeschreven had voor Den Haag. Volgend jaar dan maarquote:Op vrijdag 10 maart 2023 09:56 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Helaas, ik ga voor de Drunense Duinenloop zondag. Ook een HM.
Ja, ik was ook al heel druk naar de Stevensloop en de CPC aan het kijken, omdat er van Drunen maar niks kwam en toen ineens: plop! Kwam de Drunense Duinenloop toch.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 10:13 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
Die wil ik ook al heel lang doen, maar ze hebben heel lang geen informatie daarover gedeeld, totdat ik me al ingeschreven had voor Den Haag. Volgend jaar dan maar![]()
Zie wel nog een Vennenloop bij de Oisterwijkse bossen en vennen op 15 april. Vraag me wel af of je daar een medaille krijgt als aandenken, aangezien er maar 500 deelnemers meedoen.
Ik ook.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 09:56 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Helaas, ik ga voor de Drunense Duinenloop zondag. Ook een HM.
Dit. Was nog wel aan het twijfelen, maar heb meer zin om een lange duurloop te doen met op het einde een tempoblok.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 07:50 schreef linebear het volgende:
[..]
sla hem dit jaar over. Morgen 30 km rondje voor Rotterdam
Well done!quote:Op zondag 12 maart 2023 13:51 schreef ruud.nl het volgende:
Zo, net ruim 4 minuten onder m'n oude PR op de HM gelopen, nu staat hij op 1:40:40
Volgende keer maar eens proberen onder de 1:40 te lopen.
Zeker waar, maar m'n verwachtingen waren toch anders, omdat het lopen de laatste tijd best lekker ging en ik het plezier weer helemaal had gevondenquote:Op zondag 12 maart 2023 19:59 schreef ruud.nl het volgende:
Nou ja, je hebt hem in ieder geval uitgelopen. Afgaande op je posts het afgelopen jaar is het sowieso al een hele prestatie dat je weer een HM hebt gelopen. Vanaf nu zal het alleen maar beter gaan!
Ik merkte het na de finish inderdaad ook aan mijn benen, inmiddels voelt het wel weer oke.quote:Op zondag 12 maart 2023 21:40 schreef Tele6 het volgende:
Goed gedaan @:Neo-Mullen
En @:Nobereen cross is idd ook weer een heel andere uitdaging.
@:kale_gehaktbal ook al zo goed bezig
En @:ruud.nl![]()
Wat een loop-prestaties dit weekend!
Ik had zelf een 12 km survivalrun en dat viel vies tegen. Hindernis 45 van de ca 55 lukte na tig pogingen nog niet, dus bandje ingeleverd en naar de finish gehobbeld. Was een goede beslissing, want zelfs als die hindernis nog gelukt was, zou ik in de daaropvolgende hindernissen nog wel vastgelopen zijn. Dit was m'n eerste run van deze afstand (normaal loop ik ca 8 km) dus een hoop leerpuntjes(en stiekem had iedereen het gewoon heel zwaar, van mijn club hebben 2/7 hem helemaal kunnen lopen maar hun doeltempo's totaal niet gehaald). Trainen op knijpkracht, trainen op stabiel lopen in de modder/drek/klei, trainen op langer kunnen hangen. En nu op naar de 24 km run die ik in juni ga doen
Die gozer die in het eerste filmpje net wordt geklopt won vandaag de 5km bij de CPC.quote:Op zondag 12 maart 2023 22:03 schreef Nober het volgende:
Ik had deze finish van vorig jaar nog niet gezien.
[..]
Ik merkte het na de finish inderdaad ook aan mijn benen, inmiddels voelt het wel weer oke.
Bij survival runs/hindernisbanen/modderparkoersen blijf ik sowieso uit de buurt.
Hongerklop is echt bizar ja. Je voelt je als een zwak hoopje mens maar idd als je eenmaal thuis bent is alles weer weg (2x meegemaakt waaronder nog 5 weken geleden)quote:Op zondag 12 maart 2023 23:14 schreef Noisecontrollers het volgende:
Vandaag was zo dom![]()
Had een 30 km op het programma staan ter voorbereiding op Rotterdam.
Plan was ontbijten met wat witbrood met jam en dan een uurtje later vertrekken met wat gelletjes op zak.
Ik wilde bijna vertrekken, maar toen kreeg ik onverwachts bezoek aan de deur en dan is het ook weer zo asociaal om "nee" te zeggen
Dus het bezoek binnengelaten en uitgebreid bijgekletst en 2 koffie gedronken.
Uiteindelijk pas rond 12:00 de deur uit gegaan om te lopen, maar totaal niet meer nagedacht over mijn koolhydraten voor de 30, die uiteindelijk ook nog een 33 km bleek te worden.
Had op het moment van vertrek geen trek en gewoon heel stom niet over nagedacht, maar toen ik na een half uur al heel veel kreeg in mijn eerste gelletje viel het kwartje pas echt: ik had veel te weinig gegeten en dus ook te weinig bij me![]()
Uiteindelijk na zo'n 17 km een supermarkt tegengekomen en een zak winegums gekocht, echt goddelijk smaakten die en kon er weer tegenaan..
Dacht ik, maar een paar kilometer verderop merkte in gewoon die man met de hamer, het was echt een strijd aan het worden.
Uiteindelijk dus rond 15:30 thuisgekomen, 33 km gelopen met alleen een paar boterhammen meet jam, 2 gelletjes en een stuk of 15 winegums in de maag.
Was helemaal koud, rillerig en misselijk, dacht echt te moeten overgeven.
Nu inmiddels lekker warm gedoucht en op de bank geploft en had rond etenstijd ook gewoon weer eetlust, dus niks aan de hand nu.
Maar heb nog nooit zo moeten strijden voor de kilometers
Volgende keer toch maar het onverwacht bezoek weigeren (of gewoon beter nadenken!)
quote:Op vrijdag 24 februari 2023 09:12 schreef SEMTEX het volgende:
Iemand hier laatst had moeite om langzamer te lopen tijdens de duurlopen. Misschien is Eliud Kipchoge een inspiratie:
https://www.runnersworld.(...)5%%20van%20de%20tijd
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |