abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 6 maart 2023 @ 23:51:23 #94
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_208274041
quote:
1s.gif Op maandag 6 maart 2023 23:47 schreef DeLuna het volgende:

[..]
Ik loop zeker nog. Over 1,5e week een 30km wedstrijdje gepland die ik op marathon tempo ga lopen.

Trainingen gaan redelijk maar ik zit mezelf eet technisch wat dwars. Het lukt mij slecht om goed te eten, zeker na een lange duurloop en uiteindelijk loop ik de hele week weer te snaaien. En met nog minder dan 6 weken te gaan tot Rotterdam heb ik ook alweer het gevoel er dit keer weer niet alles er uit gehaald te hebben, dat blijft ook een frustratie :N
Het is ook lastig, maar je moet jezelf afvragen wat jij verstaat onder 'alles er uit halen' en hoe dat matcht met je ambities en de tijd en energie die je hebt en bereid bent om in te steken.

Even een extreem voorbeeld:
In mijn hardloopgroep zijn er gasten die 9-10 keer trainen per week. Even los van mijn belastbaarheid wil ik een dergelijke tijd niet eens in het hardlopen steken, al is het maar omdat het dan een soort van moeten wordt ipv plezier hebben. Daar denken zij overigens anders over.

En zo heeft iedereen een soort van plafond als het gaat om de hoeveelheid tijd en energie die je in de marathonvoorbereiding wil steken.
pi_208274072
quote:
1s.gif Op maandag 6 maart 2023 23:47 schreef DeLuna het volgende:

[..]
Ik loop zeker nog. Over 1,5e week een 30km wedstrijdje gepland die ik op marathon tempo ga lopen.

Trainingen gaan redelijk maar ik zit mezelf eet technisch wat dwars. Het lukt mij slecht om goed te eten, zeker na een lange duurloop en uiteindelijk loop ik de hele week weer te snaaien. En met nog minder dan 6 weken te gaan tot Rotterdam heb ik ook alweer het gevoel er dit keer weer niet alles er uit gehaald te hebben, dat blijft ook een frustratie :N
Dat eten is ook echt belangrijk ja. Ik eet wel behoorlijk (misschien één slechte maaltijd in het weekend), maar in tegenstelling tot de vorige keren marathontraining val ik nu niet af. Terwijl ik best één of twee kilo mag verliezen van mezelf.

Standaard dagelijks is nu:
Ontbijt: 250gr magere griekse yoghurt, met banaan en 60gr fruit, 60-70 gr havermout
Tussendoor: appel en ander fruit (druiven, mandarijnen)
Lunch: 6 bruine boterhammen met vlees en/of kaas.
Avondeten: gevarieerd.
's Avonds voor slapen: 200gr kwark met een klein lepeltje jam erin.

Qua drinken is het twee koffie, verder vooral water, één glas fris en een grote mok thee in de avond.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_208274458
Ik was zo lekker aan het trainen voor een snelle 10 in april en een relaxte halve marathon in juni, maar kreeg paar weken geleden knieproblemen. Geïrriteerd kraakbeen. Na enkele fysiobehandelingen en paar weken rust weer voorzichtig opgepakt. Lag weer een klein beetje op schema, test ik afgelopen weekend positief op Corona. Ben hartstikke ziek. Pffff ik baal.
Alius aliud dicit
pi_208278226
Als iemand nog op zoek is naar nieuwe hardloopschoenen, zo kan het ook:

pi_208285053
quote:
10s.gif Op dinsdag 7 maart 2023 16:08 schreef ruud.nl het volgende:
Als iemand nog op zoek is naar nieuwe hardloopschoenen, zo kan het ook:

[ afbeelding ]
Die moet een best stel enkelbanden hebben :D
  woensdag 8 maart 2023 @ 11:09:13 #100
12958 BOKA
Kung Pow!
pi_208286593
quote:
99s.gif Op maandag 6 maart 2023 08:13 schreef mosselmossel het volgende:

[..]
Hier hetzelfde hoor.
En dat plannen moet iedereen als het aantal trainingen en de afstand toenemen. Gewoon letterlijk je agenda erbij pakken en puzzelen. Maakt het voldane gevoel en het idee dat je er echt alles aan hebt gedaan alleen maar beter. [..]
Daarom gisteren om 6 uur opgestaan om voor mn werk nog te kunnen lopen. Ondanks de regen toch gegaan, heb mezelf maar voorgehouden dat het ook een goede mentale training was. Maar na afloop geeft dat zeker een supervoldaan gevoel.
Doctor Doom, A Man Of Science Doesn't Believe In Jesus, Why The Fuck Do You!?!
  woensdag 8 maart 2023 @ 11:09:44 #101
12958 BOKA
Kung Pow!
pi_208286597
quote:
1s.gif Op woensdag 8 maart 2023 08:21 schreef kale_gehaktbal het volgende:

[..]
Die moet een best stel enkelbanden hebben :D
En knieën en heupen ook denk ik. :X
pi_208309278
Wie doen er deze zondag nog meer mee aan de CPC loop in Den Haag? :)
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_208309345
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 maart 2023 07:33 schreef Neo-Mullen het volgende:
sla hem dit jaar over. Morgen 30 km rondje voor Rotterdam ;)
pi_208309473
quote:
Present. niet volle bak, maar op marathontempo.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 10-03-2023 08:14:16 ]
pi_208310364
quote:
Helaas, ik ga voor de Drunense Duinenloop zondag. Ook een HM.
pi_208310480
quote:
99s.gif Op vrijdag 10 maart 2023 09:56 schreef mosselmossel het volgende:

[..]
Die wil ik ook al heel lang doen, maar ze hebben heel lang geen informatie daarover gedeeld, totdat ik me al ingeschreven had voor Den Haag. Volgend jaar dan maar :)

Zie wel nog een Vennenloop bij de Oisterwijkse bossen en vennen op 15 april. Vraag me wel af of je daar een medaille krijgt als aandenken, aangezien er maar 500 deelnemers meedoen.
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_208310541
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 maart 2023 10:13 schreef Neo-Mullen het volgende:

[..]
Die wil ik ook al heel lang doen, maar ze hebben heel lang geen informatie daarover gedeeld, totdat ik me al ingeschreven had voor Den Haag. Volgend jaar dan maar :)

Zie wel nog een Vennenloop bij de Oisterwijkse bossen en vennen op 15 april. Vraag me wel af of je daar een medaille krijgt als aandenken, aangezien er maar 500 deelnemers meedoen.
Ja, ik was ook al heel druk naar de Stevensloop en de CPC aan het kijken, omdat er van Drunen maar niks kwam en toen ineens: plop! Kwam de Drunense Duinenloop toch.

Venneloop heeft mijn vrouw weleens gedaan. Was een gewoon leuk trailloopje van Taxandria. Geen medaille, wel gewoon leuk om te doen. En Oisterwijk is sowieso altijd mooi. Binnenkort van daaruit terug naar huis lopen, 35km.
pi_208310548
quote:
99s.gif Op vrijdag 10 maart 2023 09:56 schreef mosselmossel het volgende:

[..]
Ik ook.
  zaterdag 11 maart 2023 @ 20:49:18 #109
12958 BOKA
Kung Pow!
pi_208333061
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2023 07:50 schreef linebear het volgende:

[..]
sla hem dit jaar over. Morgen 30 km rondje voor Rotterdam ;)
Dit. Was nog wel aan het twijfelen, maar heb meer zin om een lange duurloop te doen met op het einde een tempoblok.
pi_208343246
Zo, net ruim 4 minuten onder m'n oude PR op de HM gelopen, nu staat hij op 1:40:40

Volgende keer maar eens proberen onder de 1:40 te lopen.
  Moderator zondag 12 maart 2023 @ 14:34:12 #111
155227 crew  Guppy
dus
pi_208343861
quote:
14s.gif Op zondag 12 maart 2023 13:51 schreef ruud.nl het volgende:
Zo, net ruim 4 minuten onder m'n oude PR op de HM gelopen, nu staat hij op 1:40:40

Volgende keer maar eens proberen onder de 1:40 te lopen.
Well done! *O*
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_208345789
Ik wilde marathontempo lopen, dat is gelukt. Laatste 5km nog wat versneld en soepel over de finish gekomen. Had vanaf 3km een groepje achter me lopen, dus gelijk ook eens voor haas gespeeld.

Zelden zo genoten van een halve marathon.
pi_208346863
Blij dat het vanmorgen zo goed als droog was.

Lokale cross viel toch wat tegen deels over zandpaden met houtsnippers.

Schema gemaakt zodat ik onder de 50 minuten zou eindigen. Ging helemaal goed maar aan de finish zat ik er toch 40 seconden boven.
pi_208348604
Vandaag de CPC HM gelopen. Na 5 min steken in zij, na 8km klauwende teen die pijnscheuten veroorzaakt, na 12km pijn aan voeten, en vanaf 15km was de tank leeg en om de paar 100 meter moeten wandelen met kramp in beide kuiten.

Zelfs wandelend over de finish gekomen met een brok in m'n keel van frustratie.
Wat een klote race, veruit de slechtste die ik ooit heb gelopen, bah.

Maar ik heb 'm uitgelopen, 17 minuten trager dan ik wilde (2:07:06). Mind over matter.

Op naar de volgende.
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_208348847
Nou ja, je hebt hem in ieder geval uitgelopen. Afgaande op je posts het afgelopen jaar is het sowieso al een hele prestatie dat je weer een HM hebt gelopen. Vanaf nu zal het alleen maar beter gaan!
pi_208350585
quote:
3s.gif Op zondag 12 maart 2023 19:59 schreef ruud.nl het volgende:
Nou ja, je hebt hem in ieder geval uitgelopen. Afgaande op je posts het afgelopen jaar is het sowieso al een hele prestatie dat je weer een HM hebt gelopen. Vanaf nu zal het alleen maar beter gaan!
Zeker waar, maar m'n verwachtingen waren toch anders, omdat het lopen de laatste tijd best lekker ging en ik het plezier weer helemaal had gevonden ;)

Maar de frustratie is weer wat gezakt. Er is werk aan de winkel en daar gaan we komende week mee aan de slag.

Mooie prestatie trouwens bij de Drunense duinenloop ^O^ klasse!
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_208350915
Goed gedaan @Neo-Mullen _O_
En @Nober _O_ een cross is idd ook weer een heel andere uitdaging.
@kale_gehaktbal ook al zo goed bezig _O_
En @ruud.nl _O_
Wat een loop-prestaties dit weekend!

Ik had zelf een 12 km survivalrun en dat viel vies tegen. Hindernis 45 van de ca 55 lukte na tig pogingen nog niet, dus bandje ingeleverd en naar de finish gehobbeld. Was een goede beslissing, want zelfs als die hindernis nog gelukt was, zou ik in de daaropvolgende hindernissen nog wel vastgelopen zijn. Dit was m'n eerste run van deze afstand (normaal loop ik ca 8 km) dus een hoop leerpuntjes _O- (en stiekem had iedereen het gewoon heel zwaar, van mijn club hebben 2/7 hem helemaal kunnen lopen maar hun doeltempo's totaal niet gehaald). Trainen op knijpkracht, trainen op stabiel lopen in de modder/drek/klei, trainen op langer kunnen hangen. En nu op naar de 24 km run die ik in juni ga doen _O-
pi_208351288
Ik had deze finish van vorig jaar nog niet gezien.

quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2023 21:40 schreef Tele6 het volgende:
Goed gedaan @:Neo-Mullen _O_
En @:Nober _O_ een cross is idd ook weer een heel andere uitdaging.
@:kale_gehaktbal ook al zo goed bezig _O_
En @:ruud.nl _O_
Wat een loop-prestaties dit weekend!

Ik had zelf een 12 km survivalrun en dat viel vies tegen. Hindernis 45 van de ca 55 lukte na tig pogingen nog niet, dus bandje ingeleverd en naar de finish gehobbeld. Was een goede beslissing, want zelfs als die hindernis nog gelukt was, zou ik in de daaropvolgende hindernissen nog wel vastgelopen zijn. Dit was m'n eerste run van deze afstand (normaal loop ik ca 8 km) dus een hoop leerpuntjes _O- (en stiekem had iedereen het gewoon heel zwaar, van mijn club hebben 2/7 hem helemaal kunnen lopen maar hun doeltempo's totaal niet gehaald). Trainen op knijpkracht, trainen op stabiel lopen in de modder/drek/klei, trainen op langer kunnen hangen. En nu op naar de 24 km run die ik in juni ga doen _O-
Ik merkte het na de finish inderdaad ook aan mijn benen, inmiddels voelt het wel weer oke.

Bij survival runs/hindernisbanen/modderparkoersen blijf ik sowieso uit de buurt. :')
pi_208351364
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2023 22:03 schreef Nober het volgende:
Ik had deze finish van vorig jaar nog niet gezien.

[..]
Ik merkte het na de finish inderdaad ook aan mijn benen, inmiddels voelt het wel weer oke.

Bij survival runs/hindernisbanen/modderparkoersen blijf ik sowieso uit de buurt. :')
Die gozer die in het eerste filmpje net wordt geklopt won vandaag de 5km bij de CPC.
pi_208352455
Vandaag was zo dom |:(
Had een 30 km op het programma staan ter voorbereiding op Rotterdam.
Plan was ontbijten met wat witbrood met jam en dan een uurtje later vertrekken met wat gelletjes op zak.

Ik wilde bijna vertrekken, maar toen kreeg ik onverwachts bezoek aan de deur en dan is het ook weer zo asociaal om "nee" te zeggen :P
Dus het bezoek binnengelaten en uitgebreid bijgekletst en 2 koffie gedronken.

Uiteindelijk pas rond 12:00 de deur uit gegaan om te lopen, maar totaal niet meer nagedacht over mijn koolhydraten voor de 30, die uiteindelijk ook nog een 33 km bleek te worden.
Had op het moment van vertrek geen trek en gewoon heel stom niet over nagedacht, maar toen ik na een half uur al heel veel kreeg in mijn eerste gelletje viel het kwartje pas echt: ik had veel te weinig gegeten en dus ook te weinig bij me :'(

Uiteindelijk na zo'n 17 km een supermarkt tegengekomen en een zak winegums gekocht, echt goddelijk smaakten die en kon er weer tegenaan..
Dacht ik, maar een paar kilometer verderop merkte in gewoon die man met de hamer, het was echt een strijd aan het worden.
Uiteindelijk dus rond 15:30 thuisgekomen, 33 km gelopen met alleen een paar boterhammen meet jam, 2 gelletjes en een stuk of 15 winegums in de maag.
Was helemaal koud, rillerig en misselijk, dacht echt te moeten overgeven.

Nu inmiddels lekker warm gedoucht en op de bank geploft en had rond etenstijd ook gewoon weer eetlust, dus niks aan de hand nu.
Maar heb nog nooit zo moeten strijden voor de kilometers :P
Volgende keer toch maar het onverwacht bezoek weigeren (of gewoon beter nadenken!)
pi_208352933
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2023 23:14 schreef Noisecontrollers het volgende:
Vandaag was zo dom |:(
Had een 30 km op het programma staan ter voorbereiding op Rotterdam.
Plan was ontbijten met wat witbrood met jam en dan een uurtje later vertrekken met wat gelletjes op zak.

Ik wilde bijna vertrekken, maar toen kreeg ik onverwachts bezoek aan de deur en dan is het ook weer zo asociaal om "nee" te zeggen :P
Dus het bezoek binnengelaten en uitgebreid bijgekletst en 2 koffie gedronken.

Uiteindelijk pas rond 12:00 de deur uit gegaan om te lopen, maar totaal niet meer nagedacht over mijn koolhydraten voor de 30, die uiteindelijk ook nog een 33 km bleek te worden.
Had op het moment van vertrek geen trek en gewoon heel stom niet over nagedacht, maar toen ik na een half uur al heel veel kreeg in mijn eerste gelletje viel het kwartje pas echt: ik had veel te weinig gegeten en dus ook te weinig bij me :'(

Uiteindelijk na zo'n 17 km een supermarkt tegengekomen en een zak winegums gekocht, echt goddelijk smaakten die en kon er weer tegenaan..
Dacht ik, maar een paar kilometer verderop merkte in gewoon die man met de hamer, het was echt een strijd aan het worden.
Uiteindelijk dus rond 15:30 thuisgekomen, 33 km gelopen met alleen een paar boterhammen meet jam, 2 gelletjes en een stuk of 15 winegums in de maag.
Was helemaal koud, rillerig en misselijk, dacht echt te moeten overgeven.

Nu inmiddels lekker warm gedoucht en op de bank geploft en had rond etenstijd ook gewoon weer eetlust, dus niks aan de hand nu.
Maar heb nog nooit zo moeten strijden voor de kilometers :P
Volgende keer toch maar het onverwacht bezoek weigeren (of gewoon beter nadenken!)
Hongerklop is echt bizar ja. Je voelt je als een zwak hoopje mens maar idd als je eenmaal thuis bent is alles weer weg (2x meegemaakt waaronder nog 5 weken geleden)

Als je 30km vandaag had, volg je dan het 10weken schema van Runnersworld?
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_208352942
Zal zelf ook weer eens posten (ik was uitgelogd en bijzonder lui weer in te loggen)

Maand geleden wilde ik Rotterdam -Kinderdijk-Dordrecht lopen maar na 3km kreeg ik steken in mn knie. Naar de fysio: “overbelast maar waarschijnlijk is t wel in 3/4 weken op te lossen”

Eigenwijs als ik was (Fysio zei: doe maar 5,6 km misschien) ben ik een week later van Hoek v Holland-Rotterdam (30km)gaan lopen. Prachtige route zo langs de waterweg maar toen kon ik daarna 2 dagen helemaal niet lopen :') |:(

Uiteindelijk heeft mn fysio alles los gekregen, heb nog veel kortere en langere stukkies gelopen zonder last en vandaag pr gelopen in cpc, wilde 1:30 maar tis 1:31 geworden. Al met al zie ik Rotterdam nu met vertrouwen tegemoet.

Nu ga ik ff alles teruglezen :Y)
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_208352969
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 09:12 schreef SEMTEX het volgende:
Iemand hier laatst had moeite om langzamer te lopen tijdens de duurlopen. Misschien is Eliud Kipchoge een inspiratie:
https://www.runnersworld.(...)5%%20van%20de%20tijd
^O^ op hartslag geloof ik er weinig van maar de meetladder van hoe je kan praten werkt een stuk beter (ik zit heel gauw op 150 hartslag maar kan daarin ook heel lang blijven lopen, of ik nou 6:00 of 5;00 loop)
pi_208353668
Wat een gave verhalen weer van halve marathons en nog langere lopen. Zonde @Neo-Mullen dat het niet ging zoals je wilde. Komt vast goed! Dan maar revanche op de Vestingloop ;)

Zelf liep ik de Drunense Duinenloop. Plan was om die in marathontempo te lopen, 5,39. Ietsje sneller gelopen, 5.32 gemiddeld, dus het had nog iets rustiger gekund, maar wel lekker vlak gelopen. Afgezien van ergens een kilometertje in 5.22 alles tussen de 5.29 en 5.36 gezeten. Echt van genoten. Dik tevreden en alle overtuiging dat ik dit over vijf weken 42 kilometer lang kan volhouden. Zeker als ik het nog een seconde of vier langzamer doe.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')