abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_207934805
quote:
Nieuwe Harry Potter-game leidt tot controverse in transgendergemeenschap

Lang was alles rond Harry Potter een garantie voor succes. Van de boeken over de beroemde tovenaarsleerling tot de acht films, die zo'n 7,7 miljard dollar opbrachten.

Twaalf jaar na de laatste film duikt de game-industrie - die qua grootte inmiddels de filmindustrie is voorbijgestreefd - op de Harry Potter-wereld met de game Hogwarts Legacy, die vandaag uitkomt. Gezien de vele lovende recensies lijkt het een zekerheid dat er miljoenen exemplaren van verkocht zullen worden.

Maar als het aan critici ligt, wordt er geen enkel exemplaar verkocht. Zelden leidde een spel tot zoveel controverse in de gamewereld én daarbuiten.

Dat heeft te maken met uitspraken die JK Rowling, de schrijfster van de boekenreeks, in 2020 heeft gedaan. In een online manifest schreef ze bezorgd te zijn over het groeiend aantal jongeren dat een transitie wil doormaken. Ook vindt ze dat die ontwikkeling ertoe leidt dat de wereld gevaarlijker wordt voor vrouwen. "Als je toiletten en kleedkamers openstelt voor iedere man die het idee heeft dat hij een vrouw is, dan zet je de deur in feite open voor iedere man die maar wil binnenkomen." Het was een uitspraak die veel mensen in het verkeerde keelgat schoot.

Diverse acteurs uit de films namen afstand van Rowlings uitspraken, onder wie Daniel Radcliffe, Rupert Grint en Emma Watson (Harry, Ron en Hermelien). Sindsdien ligt alles wat met Harry Potter te maken heeft onder een vergrootglas. Dus ook Hogwarts Legacy.

Boycot en discussie
Online wordt opgeroepen tot een boycot van de game. Weliswaar was Rowling zelf niet direct betrokken bij de productie van het spel, maar door het gebruik van de Harry Potter-merknaam verdient ze alsnog royalty's. Door het spel te kopen, steun je Rowling indirect en daarmee ook haar anti-transstandpunten, vinden activisten. In de conservatieve hoek klinkt de oproep om het spel juist te kopen, om de transgemeenschap een hak te zetten.

De polarisatie rond Hogwarts Legacy leidt ook tot discussie bij diverse media die te maken krijgen met het spel. Zo heeft gameforum ResetEra vorige maand besloten alle discussie over de game te verbannen. Andere media nemen in artikelen actief afstand van de uitspraken van Rowling. Dat gebeurde ook in Nederland, bij bijvoorbeeld gamesite IGN Benelux.

In de recensie van het spel staat dat de redactie achter de rechten van transgender personen staat. "We zijn het er als redactie niet mee eens hoe Rowling daarover denkt", zegt journalist Sven Rietkerk. "We vonden het extra belangrijk om ons daartegen uit te spreken, zeker omdat ze geld verdient met deze game. Ik heb zelf de recensie geschreven en daarna hebben we met enkele collega's overlegd om er extra duiding aan te geven."

Dilemma voor gamers
Voor sommige gamers is deze controverse even schrikken, zegt gameontwikkelaar Gwendolyn Kampen, zelf een transgender vrouw. "Stel dat je bent opgegroeid als Potter-fan, dan kom je nu voor een moeilijke ethische kwestie te staan: ga ik proberen van de game te genieten, wetende dat Rowling ervan profiteert, of sympathiseer ik met de transgendergemeenschap? Het is een dilemma waar de gemiddelde gamer zich niet uit zichzelf mee bezighoudt."

De uitgever van het spel, Warner Bros. Games, kreeg de afgelopen maanden al de nodige kritiek te verduren. Regisseur Alan Tew reageerde daar vorige maand op. "We weten dat de Harry Potter-wereld een divers publiek heeft. We wilden daarom ervoor zorgen dat het publiek, dat altijd van een dergelijke game heeft gedroomd, zich verwelkomd zou voelen. Dat ze zich ook thuis zouden voelen."

Bij de ontwikkeling van Hogwarts Legacy is daar rekening mee gehouden. Spelers moeten bij het opstarten van de game een karakter maken, waarmee ze het spel kunnen spelen. In de character creator krijgen ze de vrijheid om uiterlijke kenmerken te kiezen, zonder dat ze daarmee voor een specifieke gender kiezen. Aan het aangemaakte karakter wordt in het spel soms gerefereerd met onzijdige voornaamwoorden, zoals 'they'.

Het zijn zulke toevoegingen die veranderingen teweeg kunnen brengen, denkt Kampen. "Goede representatie van trans personen gebeurt wanneer het karakter meer is dan alleen de problemen waar een trans persoon mee worstelt. Een character creator in zo'n spel kan mensen helpen om te experimenteren met hun identiteit. Dat alles zou kunnen bijdragen aan de acceptatie van transgender mensen in de samenleving."

Maar de gameontwikkelaar wil andere mensen niet cancellen of vertellen wat ze moeten doen. "Ik denk dat veel mensen hebben uitgekeken naar deze game. Dan is het heel schokkend om te horen dat je indirect een transfobisch geluid steunt. Niemand wil horen dat-ie fout zit. Maar zelf kies ik er voor om iemand met transfobische ideeën niet te steunen en de game links te laten liggen."

Volgens Kampen draait het uiteindelijk om bewustwording. "Ik vergelijk het soms met R Kelly. Hij heeft mooie muziek gemaakt, maar is wel veroordeeld voor seksueel misbruik en afpersing van minderjarigen. Mensen moeten zelf weten wat ze met die informatie doen. Sommigen luisteren nog altijd graag naar zijn muziek en anderen niet meer. Hetzelfde geldt voor Hogwarts Legacy."
Nee.
Nee
NEE

ik word hier zo moe van...

quote:
Een character creator in zo'n spel kan mensen helpen om te experimenteren met hun identiteit. Dat alles zou kunnen bijdragen aan de acceptatie van transgender mensen in de samenleving."
Dus in deze vorm zou een oorlogs- / schietspel mensen kunnen helpen om te experimenteren met hun identiteit. Oja...

Nog maar eens NEE... moe... stop... ga weg...
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 10 februari 2023 @ 12:29:56 #2
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_207934858
#fophef
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_207934889
quote:
Volgens Kampen draait het uiteindelijk om bewustwording. "Ik vergelijk het soms met R Kelly. Hij heeft mooie muziek gemaakt, maar is wel veroordeeld voor seksueel misbruik en afpersing van minderjarigen. Mensen moeten zelf weten wat ze met die informatie doen. Sommigen luisteren nog altijd graag naar zijn muziek en anderen niet meer. Hetzelfde geldt voor Hogwarts Legacy."
Wat een rare vergelijking. R Kelly heeft onomstotelijk minderjarige kinderen seksueel misbruikt. J Rowling heeft enkel een mening die door sommigen als onwenselijk wordt gezien. Dat kun je toch niet vergelijken.
PWBF
  vrijdag 10 februari 2023 @ 12:35:49 #4
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_207934926
Voor de deze gemeenschap geldt; een dag niet gejankt, is een dag niet geleefd.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_207934957
Voor mensen die het spel spelen én op Reddit zitten; dezelfde transgendergemeenschap is daar actief spoilers aan te plaatsen.
In order to understand, I destroyed myself
- Fernando Pessoa
pi_207934972
Sorry, maar kan dit ook stoppen? Wat een onzin weer. Het wordt je echt opgedrongen ook.
Mensen zijn mannelijk of vrouwelijk en dat kun je middels een transitie omwisselen en dan ben je weer mannelijk of vrouwelijk. Mensen zijn nooit onzijdig.

Iemand die tweeslachtig geboren is, die wil ik nog wel tegemoet komen qua aanspreekvorm, maar niet iemand die zich onzijdig voelt.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_207935000
Je kan écht niets meer zeggen tegenwoordig.
So rest assured I have the key to every opening
To every wishing well that's deep enough to dream
I want to show you just how fascinating kissing is
When earth collides with all the space between
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 10 februari 2023 @ 12:44:31 #8
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_207935059
Pff, als ik dit spel was gaan spelen zonder ook maar enig artikel (of een titel daarvan) gezien te hebben, zou ik er niet eens bij stil hebben gestaan. Dan ga je door zo'n character creator heen, maak je je poppetje hoe je het wil en ga je spelen. Ik ga nieuwsberichten daarover mij er dus ook niet van laten weerhouden, niet door te denken 'jeetje, nu profiteert die vuile Rowling' en ook niet door te denken 'ach en wee, ze drukken het door mijn strot!!11!'.

Gewoon spelen als je het wilt spelen. En niet spelen als je het niet wilt spelen.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  vrijdag 10 februari 2023 @ 12:45:35 #9
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_207935073
Volgens mij is er behoorlijk grote overlap tussen (voormalig) die-hard Harry Potter fans en en mensen die termen als 'terf' enzo gebruiken, en alles transfoob noemen. Dat is denk ik ook waarom de ophef steeds zo relatief groot is.
pi_207935093
quote:
Voor sommige gamers is deze controverse even schrikken, zegt gameontwikkelaar Gwendolyn Kampen, zelf een transgender vrouw. "Stel dat je bent opgegroeid als Potter-fan, dan kom je nu voor een moeilijke ethische kwestie te staan: ga ik proberen van de game te genieten, wetende dat Rowling ervan profiteert, of sympathiseer ik met de transgendergemeenschap? Het is een dilemma waar de gemiddelde gamer zich niet uit zichzelf mee bezighoudt."
Een gemeenschap die zich kenmerkt door iedereen die kritisch is of een mening heeft die anders is te cancellen.

Wat mij betreft heeft het hele woke gebeuren zat kenmerken van fascisme. Transgenders zijn geen vrouwen. Dat je jezelf vervolgens anders voelt is een mogelijkheid, maar een echte vrouw zal je nooit zijn.
pi_207935111
Prima publiciteit voor deze game, mijn interesse is in ieder geval gewekt.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_207935117
Al sinds dinsdag deze game aan het spelen en het is een fantastische game.
Ook voor men die niets met Harry Potter hebben, zoals ik.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  vrijdag 10 februari 2023 @ 12:50:10 #13
22565 asco
Los in deze tent
pi_207935135
Ik kom uit een tijd dat transgenders voor niet helemaal 100 werden aangezien. En zo denk ik nog steeds.

En als je dat erg vindt ga je maar HUILEN. 👍
  Forum Admin vrijdag 10 februari 2023 @ 12:50:58 #14
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_207935148
Wat ik echt heel bijzonder vind is dat er zo ontzettend veel aandacht is voor zo'n klein groepje mensen. Dit is daar een voorbeeld van.. Net als dat gender gedoe, hoeveel procent van de bevolking heeft daar nu mee te maken?

Er zijn veel grotere demografische groepen die al jaren worden genegeerd.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  Forum Admin vrijdag 10 februari 2023 @ 12:52:32 #15
pi_207935174
Daarnaast is genderdysforie iets wat daadwerkelijk voorkomt maar volgens mij klopt de verhouding helemaal niet, wat zou betekenen dat inderdaad een boel mensen die nu als transgender door het leven gaan dat eigenlijk helemaal niet zijn. En die zorgen weer voor het gigantisch hoge suïcidecijfer.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_207935175
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 12:48 schreef StateOfMind het volgende:
Al sinds dinsdag deze game aan het spelen en het is een fantastische game.
Ook voor men die niets met Harry Potter hebben, zoals ik.
Ik wist niet dat ie er al was. Net een paar screenshots bekeken en het ziet er wel gelikt uit moet ik zeggen.
pi_207935179
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 12:50 schreef Straatcommando. het volgende:
Wat ik echt heel bijzonder vind is dat er zo ontzettend veel aandacht is voor zo'n klein groepje mensen. Dit is daar een voorbeeld van.. Net als dat gender gedoe, hoeveel procent van de bevolking heeft daar nu mee te maken?

Er is bijzonder weinig aandacht voor alleenstaande plattelandsvrouwen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_207935201
ik wil het ook wel spelen ik heb echter alleen nog maar zo'n ouwe PS4 dus moet nog paar maanden wachten gr gr
PWBF
pi_207935219
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 12:52 schreef Hathor het volgende:

[..]
Ik wist niet dat ie er al was. Net een paar screenshots bekeken en het ziet er wel gelikt uit moet ik zeggen.
Officiële release is vandaag, maar als je de Deluxe Edition gekocht hebt had je 72 uur eerder toegang.

Zo enorm veel sfeer en kleine details overal _O_
A murky, forgotten land.
pi_207935245
quote:

De vraag is eerder hoe deze groep fantasten zoveel invloed heeft weten te vergaren. Want je hebt helemaal gelijk dat het in veel gevallen kleine groepjes radicalen betreft, maar ondertussen weten ze wel grote bedrijven en organisaties te beïnvloeden, zorgen voor discussie op het hoogte politieke niveau, bewerkstelligen allerlei aanpassingen in het taalgebruik en krijgen een verscheidenheid aan mensen (bekend en onbekend) gecanceld en/of ontslagen. Kortom, ondanks de geringe grootte weet men een behoorlijk impact te hebben. Het is eigenlijk een tirannie van een absolute minderheid.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  Forum Admin vrijdag 10 februari 2023 @ 12:59:46 #21
pi_207935263
quote:
14s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 12:58 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
De vraag is eerder hoe deze groep fantasten zoveel invloed heeft weten te vergaren. Want je hebt helemaal gelijk dat het in veel gevallen kleine groepjes radicalen betreft, maar ondertussen weten ze wel grote bedrijven en organisaties te beïnvloeden, zorgen voor discussie op het hoogte politieke niveau, bewerkstelligen allerlei aanpassingen in het taalgebruik en krijgen een verscheidenheid aan mensen (bekend en onbekend) gecanceld en/of ontslagen. Kortom, ondanks de geringe grootte weet men een behoorlijk impact te hebben.
Klopt ja, heel merkwaardig. Ik zie er geen complot in oid, maar het is en niet in proportie tot het probleem en de relevantie is voor veel mensen zo goed als 0.
pi_207935265
quote:

Die ophef is er idd maar onder ren kleine groep.
Helaas schreeuwt die groep heel hard op social media (wat ben ik blij dat ik nooit aan social media gedaan heb) en krijgt daarmee heel veel aandacht helaas.

Vind je het kut en boehoe (Rowling heeft overigens helemaal niks met deze game te maken, al zal ze wel royalties krijgen), dan koop je het toch niet.

Zo, boterham op, ik zet de PS5 aan en ga lekker verder met Hogwarts Legacy *O*
A murky, forgotten land.
pi_207935275
quote:
6s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 12:54 schreef Nielsch het volgende:
ik wil het ook wel spelen ik heb echter alleen nog maar zo'n ouwe PS4 dus moet nog paar maanden wachten gr gr
4 April komt de PS4 en Xbox One versie uit.

De Switch versie in juli.
A murky, forgotten land.
pi_207935276
quote:
14s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 12:58 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
De vraag is eerder hoe deze groep fantasten zoveel invloed heeft weten te vergaren. Want je hebt helemaal gelijk dat het in veel gevallen kleine groepjes radicalen betreft, maar ondertussen weten ze wel grote bedrijven en organisaties te beïnvloeden, zorgen voor discussie op het hoogte politieke niveau, bewerkstelligen allerlei aanpassingen in het taalgebruik en krijgen een verscheidenheid aan mensen (bekend en onbekend) gecanceld en/of ontslagen. Kortom, ondanks de geringe grootte weet men een behoorlijk impact te hebben. Het is eigenlijk een tirannie van een absolute minderheid.
Omdat er een nog grotere groep is die de sores van de transgemeenschap gebruikt om eens ff lekker te deugen en anderen de morele maat te nemen.
pi_207935287
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 13:01 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
4 April komt de PS4 en Xbox One versie uit.

De Switch versie in juli.
ja 4 april dat is bijna 2 maanden he gr gr
PWBF
pi_207935292
quote:
6s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 13:01 schreef Nielsch het volgende:

[..]
ja 4 april dat is bijna 2 maanden he gr gr
Oh ja, was maart vergeten _O- :@
A murky, forgotten land.
pi_207935296
*neemt nog een kop koffie c_/
A murky, forgotten land.
pi_207935319
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 12:55 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Officiële release is vandaag, maar als je de Deluxe Edition gekocht hebt had je 72 uur eerder toegang.

Zo enorm veel sfeer en kleine details overal _O_
Ik vind alleen 60 euro voor een game wel een beetje over the top.
  vrijdag 10 februari 2023 @ 13:08:50 #29
46383 Tiemie
sowieso wel!
pi_207935369
Alles en iedereen boycotten met een andere mening, dat zal ze leren..
pi_207935372
Nevermind dat er ook een transgender personage in het spel zelf zit. _O- 8)7
pi_207935403
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 13:01 schreef muzas het volgende:

[..]
Omdat er een nog grotere groep is die de sores van de transgemeenschap gebruikt om eens ff lekker te deugen en anderen de morele maat te nemen.
Dit. White people hebben het opgepakt en groot gemaakt om lekker te deugen.

Dezelfde groep zou het een absolute ramp vinden als hun zoon/dochter een tranny zou zijn. Zo werkt het met die groep.
pi_207935414
Zal ik alvast een topic openen voor als GTA 6 uitkomt? Je kunt trouwens wel zien dat GTA 5 echt oud is gezien de karakters en taalgebruik, destijds ging het alleen om geweld :D
pi_207935455
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 13:12 schreef raptorix het volgende:
Zal ik alvast een topic openen voor als GTA 6 uitkomt? Je kunt trouwens wel zien dat GTA 5 echt oud is gezien de karakters en taalgebruik, destijds ging het alleen om geweld :D
Zoals het hoort, als er een spel niet politiek correct hoort te zijn, is het GTA wel. Lekker ouwe dametjes uit hun auto trekken en hun harses inslaan met een loden pijp. _O_
pi_207935467
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 13:16 schreef Hathor het volgende:

[..]
Zoals het hoort, als er een spel niet politiek correct hoort te zijn, is het GTA wel. Lekker ouwe dametjes uit hun auto trekken en hun harses inslaan met een loden pijp. _O_
Dikke transgender hoeren slaan met een gebroken fles :)
pi_207935478
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 13:17 schreef raptorix het volgende:

[..]
GotY _O_
A murky, forgotten land.
pi_207935487
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 13:17 schreef raptorix het volgende:

[..]
*O*
pi_207935581
"Aan het aangemaakte karakter wordt in het spel soms gerefereerd met onzijdige voornaamwoorden, zoals 'they'."

Begrijp ik nou goed, dat je hier verder geen keuze in hebt? Je bent als speler dus verplicht om in dat gebeuren mee te gaan, ondanks dat je wel voor "witch" of "wizard" kiest? Niet dat ik daar nou heel erg mee zit, maar het zou zeker niet mijn keuze zijn. Ik word liever NIET met "they" aangesproken en vind het principieel bekeken best nogal wat dat je daar de keuze niet meer toe krijgt (als ik het goed begrijp).. Je zou denken dat mensen vanuit de "pro trans"- hoek juist heel blij zijn nu met deze - in mijn ogen toch behoorlijke - "verworvenheid"?
Tails tell tales
  vrijdag 10 februari 2023 @ 13:26:36 #38
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_207935604
"Stel dat je bent opgegroeid als Potter-fan, dan kom je nu voor een moeilijke ethische kwestie te staan: ga ik proberen van de game te genieten, wetende dat Rowling ervan profiteert, of sympathiseer ik met de transgendergemeenschap? Het is een dilemma waar de gemiddelde gamer zich niet uit zichzelf mee bezighoudt."

Dit toont de decadentie van die hele woke groep wel mooi aan. Als dit een moeilijk ethisch dilemma is heb je dus geen ene reet meegemaakt in je leven. Logisch dat je dan zoveel tijd hebt om met dat gender bezig te zijn.

Verder zijn vergelijkingen met pedofiele mensenhandelaar R. Kelly echt te zot voor woorden. Woke is alle schaamte voorbij

Oh, zoek trouwens ook even op UvA professor Laurens Buijs en hoe hij geboycot en gedemoniseerd wordt door de alfabetmaffia. Dit is een epidemie in het Westen aan het worden.

[ Bericht 7% gewijzigd door EttovanBelgie op 10-02-2023 23:14:56 ]
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  vrijdag 10 februari 2023 @ 13:31:01 #39
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_207935655
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 13:25 schreef Forbry het volgende:
"Aan het aangemaakte karakter wordt in het spel soms gerefereerd met onzijdige voornaamwoorden, zoals 'they'."

Begrijp ik nou goed, dat je hier verder geen keuze in hebt? Je bent als speler dus verplicht om in dat gebeuren mee te gaan, ondanks dat je wel voor "witch" of "wizard" kiest? Niet dat ik daar nou heel erg mee zit, maar het zou zeker niet mijn keuze zijn. Ik word liever NIET met "they" aangesproken en vind het principieel bekeken best nogal wat dat je daar de keuze niet meer toe krijgt (als ik het goed begrijp).. Je zou denken dat mensen vanuit de "pro trans"- hoek juist heel blij zijn nu met deze - in mijn ogen toch behoorlijke - "verworvenheid"?
Dat is niet genoeg.

Heel de wereld moet net als zij 24 uur per dag bezig zijn met gender.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  vrijdag 10 februari 2023 @ 13:32:41 #40
413578 Hahug13
Parttime autist
pi_207935671
quote:
4s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 13:09 schreef SpaceOddity het volgende:
Nevermind dat er ook een transgender personage in het spel zelf zit. _O- 8)7
Het speelt zich toch af rond 1800? Toen bestond dat nog niet, of ze werden in elk geval in een gesticht opgesloten.
pi_207935704
quote:
15s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 12:25 schreef Frutsel het volgende:

[..]
Dus in deze vorm zou een oorlogs- / schietspel mensen kunnen helpen om te experimenteren met hun identiteit. Oja...

Nog maar eens NEE... moe... stop... ga weg...
Nou .. ik speel wel eens Overwatch, en dat klopt toch echt hoor. Het ene potje voel ik me een wetenschap beoefenende aap, het andere potje een hamster in een bal. Of een robot met Gandhi aspiraties, een Russische vrouw met roze haar, een Engels meisje op coke, een oorlogsveteraan met PTSD, een vliegende Egyptenaar, de eenogige moeder van die Egyptenaar, een robot bestuurd door een Afrikaans tienermeisje, een Zweedse dwerg, een Duitse tank.

En als ik Gran Turismo speel, voel ik me een Suzuki Escudo Pikes Peak version, vroemvroem.

Werkt echt hoor.
"Pools are perfect for holding water"
pi_207935747
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 13:26 schreef EttovanBelgie het volgende:
"Stel dat je bent opgegroeid als Potter-fan, dan kom je nu voor een moeilijke ethische kwestie te staan: ga ik proberen van de game te genieten, wetende dat Rowling ervan profiteert, of sympathiseer ik met de transgendergemeenschap? Het is een dilemma waar de gemiddelde gamer zich niet uit zichzelf mee bezighoudt."

Dit toont de decadentie van die hele woke groep wel mooi aan. Als dit een moeilijk ethisch dilemma is heb je dus geen ene reet meegemaakt in je leven. Logisch dat je dan zoveel tijd hebt om met dat gendergekut bezig te zijn.

Verder zijn vergelijkingen met pedofiele mensenhandelaar R. Kelly echt te zot voor woorden. Woke is alle schaamte voorbij
Helemaal mee eens.

quote:
Oh, zoek trouwens ook even op UvA professor Laurens Buijs en hoe hij geboycot en gedemoniseerd wordt door de alfabetmaffia. Dit is een epidemie in het Westen aan het worden.
Wordt hij gecancelt ja? Of zijn er studenten en medewerkers die het niet met zijn opvattingen over non-binair eens zijn, en daarom afstand van hem nemen? Wat natuurlijk iemands goed recht is wanneer je het niet eens met bent met een ander.

Naar mijn weten geeft hij nog steeds les, maar heeft de faculteit van de UvA zich van zijn uitspraken over non-binair gedistantieerd. Hij doet echter wel graag alsof hij het slachtoffer is, met zijn beroep op de klokkenluidersregeling.
  vrijdag 10 februari 2023 @ 13:43:44 #44
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_207935768
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 13:41 schreef probeer het volgende:

[..]
Helemaal mee eens.
[..]
Wordt hij gecancelt ja? Of zijn er studenten en medewerkers die het niet met zijn opvattingen over non-binair eens zijn, en daarom afstand van hem nemen? Wat natuurlijk iemands goed recht is wanneer je het niet eens met bent met een ander.

Naar mijn weten geeft hij nog steeds les, maar heeft de faculteit van de UvA zich van zijn uitspraken over non-binair gedistantieerd. Hij doet echter wel graag alsof hij het slachtoffer is, met zijn beroep op de klokkenluidersregeling.
Ik zou zijn blog even checken, waarin een precieze tijdslijn van het debacle staat. Het ging om een opiniestuk in het universiteitskrantje.

En uiteraard de oproep van studenten die academische vrijheid niet hebben begrepen dat Buijs geschorst dient te worden.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_207935773
Nou, dan boycotten ze toch lekker het spel door niet te kopen. Daar zal Rowling vast flink van onderdoor gaan! :')

Verder nog steeds dijenkletsen dat dit groepje beroepsklagers zoveel aandacht krijgen.
Conscience do cost.
  vrijdag 10 februari 2023 @ 13:45:40 #46
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_207935786
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 13:44 schreef ems. het volgende:
Nou, dan boycotten ze toch lekker het spel door niet te kopen. Daar zal Rowling vast flink van onderdoor gaan! :')

Verder nog steeds dijenkletsen dat dit groepje beroepsklagers zoveel aandacht krijgen.
Die eisen ze zelf wel op. Overal en altijd. Iedereen moet en zal met hen bezig zijn.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_207935801
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 13:43 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Ik zou zijn blog even checken, waarin een precieze tijdslijn van het debacle staat. Het ging om een opiniestuk in het universiteitskrantje.

En uiteraard de oproep van studenten die academische vrijheid niet hebben begrepen dat Buijs geschorst dient te worden.
Ik ken de kwestie.

https://laurensbuijs.org/(...)van-woke-extremisme/

Met het twitter draadje waaruit zijn gecanceld worden zou moeten blijken. https://twitter.com/laure(...)n-woke-extremisme%2F

Hij beweert veel, geen idee wat daar van klopt. De UvA heeft één keer publiekelijk gereageerd.

quote:
Wooptiefucking doo. Als hij zich daar door gecanceld voelt mag hij een wat dikkere huid kweken.
  vrijdag 10 februari 2023 @ 13:47:50 #48
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_207935827
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 13:46 schreef probeer het volgende:

[..]
Ik ken de kwestie.

https://laurensbuijs.org/(...)van-woke-extremisme/

Met het twitter draadje waaruit zijn gecanceld worden zou moeten blijken. https://twitter.com/laure(...)n-woke-extremisme%2F

Hij beweert veel, geen idee wat daar van klopt. De UvA heeft één keer publiekelijk gereageerd.
Ik zeg niet dat hij gecanceled is, ik zeg dat studenten al hebben opgeroepen dat meneer geschorst dient te worden.

M.b.t. je edit: ja, medunkt dat dat nogal een ernstige aantasting van academische vrijheid is, als studenten wegens 'gekwetst' zijn maar direct gaan roepen dat professoren op moeten stappen. Ben je het me hem oneens ga in debat. Je gaat niet - via Sylvana en Tim - maar lopen 'eisen' (letterlijk, EISEN) dat iemand geschorst wordt wegens een onwelgevallige mening.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  vrijdag 10 februari 2023 @ 13:47:52 #49
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_207935828
quote:
6s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 12:32 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Wat een rare vergelijking. R Kelly heeft onomstotelijk minderjarige kinderen seksueel misbruikt. J Rowling heeft enkel een mening die door sommigen als onwenselijk wordt gezien. Dat kun je toch niet vergelijken.
In de tegenwoordige cancel-cultuur wordt dat laatste vaak fouter aangevoeld dan het eerste. Het gaat om mensen die met het cancelen het idee krijgen dat ze belangrijk zijn.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_207935850
Wat is het volgende boek eigenlijk? "Pol Potter en de Steen des Aanstoots", waarin zijn brilletje vertrapt wordt door schuimbekkende revolutationairen die tegen intellectuelen zijn?

Dit gaat echt helemaal nergens meer over. Kanker op met dat gebuig voor die gevaarlijke sekte. Het is eigenlijk gewoon wéér een bizarre homofobe religie met een obsessie voor de genitale verminking van kinderen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_207935865
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 13:47 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Ik zeg niet dat hij gecanceled is, ik zeg dat studenten al hebben opgeroepen dat meneer geschorst dient te worden.
En sinds wanneer hechten we zoveel waarde aan wat enkele studenten oproepen?

Als men dat op mijn universiteit zou doen, zou het er nu een communistische enclave zijn. Mag je 1x raden naar de huidige organisatiestructuur. Juist, net als elke andere Nederlandse universiteit.
  vrijdag 10 februari 2023 @ 13:54:05 #52
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_207935908
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 13:50 schreef probeer het volgende:

[..]
En sinds wanneer hechten we zoveel waarde aan wat enkele studenten oproepen?

Als men dat op mijn universiteit zou doen, zou het er nu een communistische enclave zijn. Mag je 1x raden naar de huidige organisatiestructuur. Juist, net als elke andere Nederlandse universiteit.
Dat is dus het punt wat Buijs ook maakt: we gaan de Amerikaanse toer op waarin radicale studenten een onevenredige invloed gaan krijgen op hoe een universiteit moet functioneren. En daarbij gelden niet langer wetenschappelijke onderbouwingen, maar 'gevoelens'.

Dat n.a.v. een opiniestuk studenten maar direct oproepen tot de schorsing van een docent die ze daarna natuurlijk ook wegzetten als enge rechts-extremist, is een enorm probleem. Vreemd dat je dat niet ziet.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  vrijdag 10 februari 2023 @ 13:57:58 #53
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_207935949
Die trannies zouden maar wat graag een flesje wisseldrank hebben
pi_207936011
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 13:16 schreef Hathor het volgende:

[..]
Lui vermoorden is prima, zolang je maar niets dat dat de transgender gemeenschap boos maakt zit je goed (zie ook de hele saga rond DaBaby).
pi_207936019
Echt weer een jank artikel van de nos.

Beweren dat er een hoop mensen aanstoot nemen, dat de game gecanceld moet worden.

Donder op zeg, paar jank ballen die weer wat te zeiken moeten hebben.

Opzich prima als je het ergens niet mee eens bent, maar laten we niet doen alsof er hier hele volksstammen wakker van liggen.

Maargoed, de nos is al lang niet meer een nieuws medium wat puur met feiten komt
  vrijdag 10 februari 2023 @ 14:04:36 #56
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_207936022
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 13:32 schreef Hahug13 het volgende:

[..]
Het speelt zich toch af rond 1800? Toen bestond dat nog niet, of ze werden in elk geval in een gesticht opgesloten.
Toen werden heksen ook verbrand, dus lijkt me in een tovenaars wereld weer wat raar :+

Game schijnt trouwens erg goed te zijn. Sommige reviewers laten hem liggen vanwege JKR's opmerkingen. Wat wel grappig is want daardoor krijgt de game waarschijnlijk een hoger cijfer.

Game heeft verder ook niks te maken met JKR. Dus idd fophef.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_207936033
Bijna geneigd om dat kustpel te kopen :'). Gvd wat een zieke obsessie weer van de wokies.
  Moderator vrijdag 10 februari 2023 @ 14:06:01 #58
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_207936035
quote:

Dat heeft te maken met uitspraken die JK Rowling, de schrijfster van de boekenreeks, in 2020 heeft gedaan. In een online manifest schreef ze bezorgd te zijn over het groeiend aantal jongeren dat een transitie wil doormaken. Ook vindt ze dat die ontwikkeling ertoe leidt dat de wereld gevaarlijker wordt voor vrouwen. "Als je toiletten en kleedkamers openstelt voor iedere man die het idee heeft dat hij een vrouw is, dan zet je de deur in feite open voor iedere man die maar wil binnenkomen."
quote:
_O-
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_207936039
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 14:05 schreef GezondRechts het volgende:
Bijna geneigd om dat kustpel te kopen :').
Oeh, dat zal ze leren!
pi_207936040
Ik heb hem zojuist aangeschaft.
pi_207936058
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 14:06 schreef LinkseHippie het volgende:

[..]
Oeh, dat zal ze leren!
Oeh, een discussie tussen "GezondRechts" en "LinkseHippie"... go, go, go! *O*
Tails tell tales
  vrijdag 10 februari 2023 @ 14:07:50 #62
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_207936059
quote:
88s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 14:06 schreef sp3c het volgende:

[..]
[..]
_O-
SPOILER
Sci-fi lezers: first time?

Zovaak sci-fi boeken gelezen die ik erg vet vond, en dan achterhaf erachter kwam dat de schrijver een totale mongool was of religieuze fanatiek (ja vreemde combi maar het gebeurd). Vooral omdat veel klassieke sci-fi lang geleden geschreven is.

Blijf de boeken nog steeds gaaf vinden.
  Moderator vrijdag 10 februari 2023 @ 14:09:36 #63
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_207936093
quote:
2s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 14:07 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Sci-fi lezers: first time?

Zovaak sci-fi boeken gelezen die ik erg vet vond, en dan achterhaf erachter kwam dat de schrijver een totale mongool was of religieuze fanatiek (ja vreemde combi maar het gebeurd). Vooral omdat veel klassieke sci-fi lang geleden geschreven is.

Blijf de boeken nog steeds gaaf vinden.
bedoel meer dat je een toch redelijk matige opmerking zou moeten vergelijken met R Kelly zijn uitstapjens
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  vrijdag 10 februari 2023 @ 14:11:16 #64
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_207936115
quote:
88s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 14:09 schreef sp3c het volgende:

[..]
bedoel meer dat je een toch redelijk matige opmerking zou moeten vergelijken met R Kelly zijn uitstapjens
Aja zo, wat R kelly heeft gedaan is idd een stukje erger dan wat uitspraken doen.
pi_207936170
Dit soort geluiden moet je onmiddellijk vermorzelen. Ze hebben al veel te veel ruimte gehad.
  vrijdag 10 februari 2023 @ 14:17:04 #66
8369 speknek
Another day another slay
pi_207936197
quote:
6s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 12:32 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Het is natuurlijk niet alleen dat ze een mening heeft.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_207936217
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 14:17 schreef speknek het volgende:

[..]
Ze verkracht ook minderjarige transgenders?
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
  vrijdag 10 februari 2023 @ 14:29:44 #68
8369 speknek
Another day another slay
pi_207936349
quote:
10s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 14:19 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]
Ze verkracht ook minderjarige transgenders?
Geen idee, ze support wel haatgroepen die bijdragen aan een verdubbeling in geweld tegen transgenders.
(LGB alliance https://globalextremism.org/post/release-ireland-report/)

https://www.independent.c(...)igures-b2196759.html

Ze heeft ook sterk gelobbyd om geplande mensenrechtenwetgeving af te schaffen, ookal was 70% van de bevolking voor
https://www.forbes.com/si(...)ics/?sh=3d530b7912d3
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_207936376
Fuck off met je gejank. Iedereen moet lekker zelf weten welk geslacht 'ie wil zijn maar rot een eind op met al dat gejank joh
pi_207936405
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 14:29 schreef speknek het volgende:

[..]
Geen idee, ze support wel haatgroepen die bijdragen aan een verdubbeling in geweld tegen transgenders.

Ze heeft ook sterk gelobbyd om geplande mensenrechtenwetgeving af te schaffen, ookal was 70% van de bevolking voor
Dat zijn een heleboel vage en indirecte claims.

Dit is de eerste alinea over R. Kelly op Wikipedia:

quote:
Robert Sylvester Kelly (born January 8, 1967) is an American singer, songwriter, record producer, and sex offender convicted of racketeering and multiple sex offenses.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
  vrijdag 10 februari 2023 @ 14:51:11 #71
8369 speknek
Another day another slay
pi_207936639
quote:
10s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 14:33 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]
Dat zijn een heleboel vage en indirecte claims.

Dit is de eerste alinea over R. Kelly op Wikipedia:
[..]

Dit is de eerste alinea over Vladimir Putin:

quote:
Vladimir Vladimirovich Putin[c] (born 7 October 1952) is a Russian politician and former intelligence officer serving as the current president of Russia. Putin has served continuously as president or prime minister since 1999:[d] as prime minister from 1999 to 2000 and from 2008 to 2012, and as president from 2000 to 2008 and since 2012.[e][7
pi_207936667
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 14:51 schreef speknek het volgende:

[..]
Dit is de eerste alinea over Vladimir Putin:
[..]

Je maakt jezelf wel een beetje belachelijk nu hoor.
[..]
  vrijdag 10 februari 2023 @ 14:55:19 #73
8369 speknek
Another day another slay
pi_207936679
quote:
14s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 14:53 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]
Je maakt jezelf wel een beetje belachelijk nu hoor.
Hoezo?
Soms zitten er wat degrees of separation tussen, maakt het leed niet minder groot.
pi_207936701
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 14:55 schreef speknek het volgende:

[..]
Hoezo?
Soms zitten er wat degrees of separation tussen, maakt het leed niet minder groot.
Het leed van verkrachtte kinderen?
[..]
pi_207936734
Ik kan toch wel n beetje trots zeggen dat ik nog nooit een H.P. boek gelezen of film gezien heb :7

Verder is dit natuurlijk weer woke als shit.
"You can call me Susan if it makes you happy"
  vrijdag 10 februari 2023 @ 15:00:22 #76
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_207936741
quote:
17s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 12:40 schreef Speedfight het volgende:
Je kan écht niets meer zeggen tegenwoordig.
Doe even normaal. Wees blij dat je niet als doofstomme bent geboren.

Aangegeven bij de nationale ombudsman.

Gr gr Tjelle
  vrijdag 10 februari 2023 @ 15:03:36 #77
8369 speknek
Another day another slay
pi_207936773
quote:
10s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 14:57 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]
Het leed van verkrachtte kinderen?
verkracht Putin kinderen? :o.
pi_207936793
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 15:03 schreef speknek het volgende:

[..]
verkracht Putin kinderen? :o.
:')
[..]
pi_207936812
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 14:17 schreef speknek het volgende:

[..]
Nee, ze heeft de verkeerde mening, dat moeten we niet hebben natuurlijk.
pi_207936824
Ik ben er inmiddels van overtuigt dat de uitgevers (en andere grote bedrijven) zelf achter dit soort ophef zit. Zo'n Warner Bros heeft gewoon (in)direct duizenden social media bots/farms om of het eerste zaadje te planten of een marginale schreeuwer te versterken. Dit is onafhankelijk van politieke lijn of kleur want gebeurt met zo'n beetje alles tegenwoordig.

Uiteindelijk wordt de discussie breder en is het weer business as usual de 2 bekende partijen tegenover elkaar. Niemand heeft het meer over het spel specifiek maar het heeft wel een shitload aan gratis pers gehaald = profit :7

Waarom honderden miljoenen uitgeven aan marketingcampagnes als het ook zo kan?

/aluhoedje
pi_207936845
NOS figuurtjes zijn gewoon ziek in hun hoofd
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_207936877
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 14:29 schreef speknek het volgende:

[..]

Waar staat eigenlijk precies dat ze die haatgroepen support?
pi_207936900
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 15:12 schreef RegularOrange het volgende:

[..]
SPOILER
pi_207936912
quote:

[..]
Nergens, daarom noemde ik ze indirect en vaag.

Maar het is sowieso net zo erg als het verkrachten van kinderen, dat staat vast. Er zitten alleen wat extra lagen tussen.

_O-
[..]
pi_207936940
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 15:13 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
SPOILER
Mwoah, dat er veel geweld en haat tegen transgenders is lijkt me duidelijk. Ik zie alleen haar support hiervoor nergens terug.
pi_207936947
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 15:17 schreef RegularOrange het volgende:

[..]
Mwoah, dat er veel geweld en haat tegen transgenders is lijkt me duidelijk. Ik zie alleen haar support hiervoor nergens terug.
Die groepen die genoemd worden zijn daar ook niet voor natuurlijk. Het is allemaal onzin.
pi_207936984
quote:
Ook vindt ze dat die ontwikkeling ertoe leidt dat de wereld gevaarlijker wordt voor vrouwen. "Als je toiletten en kleedkamers openstelt voor iedere man die het idee heeft dat hij een vrouw is, dan zet je de deur in feite open voor iedere man die maar wil binnenkomen."
Wat? :') Nooit geweten dat ze zo'n complotwappie is. Verder moet iedereen lekker zelf weten wat ze wel en niet kopen, beetje vergezocht dit.
Incelfrikandel
pi_207937022
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 15:22 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]
Wat? :') Nooit geweten dat ze zo'n complotwappie is. Verder moet iedereen lekker zelf weten wat ze wel en niet kopen, beetje vergezocht dit.
Een logische gevolgtrekking is 'complotwappie'?
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  vrijdag 10 februari 2023 @ 15:29:18 #89
8369 speknek
Another day another slay
pi_207937054
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 15:07 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Nee, ze heeft de verkeerde mening, dat moeten we niet hebben natuurlijk.
Ik bedoel het lijkt me duidelijk dat je niet moet hebben dat teveel mensen er een hele foute mening op na houden, maar het probleem is niet zozeer dat mensen die hebben, maar dat ze hem ten uitvoer proberen te brengen.

Baudet vindt maar lekker wat hij wil, helaas zit hij in het parlement en voortdurend met zijn kop op tv zijn minions te proberen aan te sturen.
pi_207937070
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 15:26 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Een logische gevolgtrekking is 'complotwappie'?
Was jij niet dat gekkie die Biden 'desnoods met geweld' wil afzetten? Dan snap ik wil dat je hier een 'logische gevolgtrekking' in ziet :P

edit: ja dat was jij dus
Incelfrikandel
pi_207937089
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 15:29 schreef speknek het volgende:

[..]
Ik bedoel het lijkt me duidelijk dat je niet moet hebben dat teveel mensen er een hele foute mening op na houden, maar het probleem is niet zozeer dat mensen die hebben, maar dat ze hem ten uitvoer proberen te brengen.

Baudet vindt maar lekker wat hij wil, helaas zit hij in het parlement en voortdurend met zijn kop op tv zijn minions te proberen aan te sturen.
Je moet vooral niet hebben dat er teveel mensen zijn die denken te weten wat definitief 'fout' is en zichzelf daarmee de ruimte gunnen om verregaand in te grijpen in de vrijheid van anderen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Akathisia op 10-02-2023 15:38:35 ]
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  vrijdag 10 februari 2023 @ 15:34:36 #92
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_207937115
Dit interesseert echt niemand.
Rowling heeft ooit een ongelukkige uitspraak gedaan. Who the fuck cares, ze heeft niets met deze game te maken.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_207937119
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 15:30 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]
Was jij niet dat gekkie die Biden 'desnoods met geweld' wil afzetten? Dan snap ik wil dat je hier een 'logische gevolgtrekking' in ziet :P

edit: ja dat was jij dus
Geen idee meer wat de context was maar het klinkt als een goed idee, al zal je ook daar iets hebben gemist met je interpretatie.

Waarom is het géén logische gevolgtrekking?

Ieder die zich vrouw meent te voelen mag naar binnen -> Ieder die kan pretenderen zich vrouw te voelen, mag naar binnen.
  vrijdag 10 februari 2023 @ 15:41:05 #94
8369 speknek
Another day another slay
pi_207937217
quote:

[..]
Dit is haar met de LGB alliance

vrijdag 10 februari 2023 @ 15:41:24 #95
8369 speknek
Another day another slay
pi_207937219
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 15:32 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Je moet vooral niet hebben dat er teveel mensen zijn die denken te weten wat definitief 'fout' is en zichzelf daarmee de ruimte gunnen om verregaand in te grijpen in de vrijheid van anderen.
:O.
pi_207937250
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 15:35 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Geen idee meer wat de context was maar het klinkt als een goed idee, al zal je ook daar iets hebben gemist met je interpretatie.

Waarom is het géén logische gevolgtrekking?

Ieder die zich vrouw meent te voelen mag naar binnen -> Ieder die kan pretenderen zich vrouw te voelen, mag naar binnen.
oke gideon
Incelfrikandel
pi_207937295
Ik zie het alweer, de vrijmibo op de socialistische deugwerkplaats begon vandaag om drie uur.
pi_207937301
Dus even samenvatten: uit recensies blijkt dat het spel flink geld gaat opleveren (want allemaal positief en enthousiast) - slechts een heel klein groepje is aan het klagen - media heeft het over dat kleine groepen - en hier heeft nu ineens iedereen het over dat kleine groepje.

Woke hoeft maar weinig te doen om te winnen he? :)
pi_207937338
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 15:41 schreef speknek het volgende:

[..]
Dit is haar met de LGB alliance

[ afbeelding ]
Hoezo is dit een haatgroep??
  vrijdag 10 februari 2023 @ 15:51:05 #100
8369 speknek
Another day another slay
pi_207937342
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 15:46 schreef theunderdog het volgende:
Dus even samenvatten: uit recensies blijkt dat het spel flink geld gaat opleveren (want allemaal positief en enthousiast) - slechts een heel klein groepje is aan het klagen - media heeft het over dat kleine groepen - en hier heeft nu ineens iedereen het over dat kleine groepje.

Woke hoeft maar weinig te doen om te winnen he? :)
Pretty much, yep.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')