Thanksquote:Op woensdag 15 februari 2023 09:09 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Mooi verhaal! Het laat goed zien dat je - wie niet eigenlijk? - nog een hele ontwikkeling te gaan hebt. Kinderen zijn niet af, maar doen nieuwe ervaringen op en kunnen je verbazen. Ik was ook een introvert kind en nu vind ik het leuk om voor grote collegezalen te spreken. Maar er zijn dingen die ik nog steeds niet fijn vind, zoals interviews geven of het boegbeeld zijn van iets. Dat zeg ik ook gewoon: dat doe ik niet.
Nou dat heb ik ook. De kids van een goeie vriendin van me kan ik heel leuk mee. Maar de kids van andere vrienden van me zijn vlees geworden duivels.quote:Op woensdag 15 februari 2023 09:05 schreef LadyTagliatelle het volgende:
[..]
ik snap je helemaal!
Het is goed dat je dit van jezelf weet. Je zou ze de kost moeten geven die voor kinderen kiezen omdat het erbij zou horen.
Mensen moeten gewoon eens accepteren dat er ook mensen zijn die gewoon écht geen kinderen wíllen.
Ik had voorheen een collega die gewoon echt geen kinderen wilde. En zij kreeg continu gezeik van: “komt nog wel” .. “ik spreek je over 2 jaar nog wel”.
Of hun pasgeboren baby op schoot zette bij haar en dan zeiden: “nou door dit schatje wil je vast toch wel kinderen straks, geef maar toe”.
Walgelijk!
Zij vond kinderen van een ander heel leuk. Om af en toe mee te spelen of eens op te passen. Maar zelf? Absoluut niet!
Daarbij komt ook dat ik af en toe genoeg aan mezelf (en partner) heb om mee te dealen.quote:Op woensdag 15 februari 2023 09:13 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Nou dat heb ik ook. De kids van een goeie vriendin van me kan ik heel leuk mee. Maar de kids van andere vrienden van me zijn vlees geworden duivels.
Begrijpelijk. Er zit ook echt veel verschil tussen, hoe klein ze soms ook zijn.quote:Op woensdag 15 februari 2023 09:13 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Nou dat heb ik ook. De kids van een goeie vriendin van me kan ik heel leuk mee. Maar de kids van andere vrienden van me zijn vlees geworden duivels.
Je zult je verbazen over wat voor stigma er heerst over mensen die bewust geen kinderen willen. Schaar ik een beetje in hetzelfde hoekje als "geen alcohol drinken". Het hoort er toch bij??quote:
quote:Op woensdag 15 februari 2023 09:20 schreef miss_sly het volgende:
Het is beslist niet zo dat wanneer je zelf (een) kind(eren) hebt, je alle kinderen leuk vindt. Ik vind echt heel veel kinderen nog steeds niet leuk. En omdat ik toevallig zelf een kind heb, betekent dat niet dat ik baby's op schoot wil of het leuk vind met andermans kinderen bezig te zijn. Als ik nu een baby zie, voel ik weer hetzelfde als voor ik zelf een kind kreeg: "wat klein, wat kwetsbaar, wat een zorg heeft zo'n kleintje nodig, ik geloof nooit dat ik dat kan."
Hoewel ik dan moet zeggen dat ik nu kinderen van rondom de leeftijd van mijn dochter wel leuker vind dan vroeger de kleuters en klasgenootjes van school. Je kunt er leuke gesprekken mee hebben, ze hebben een mening over dingen, doen allerlei activiteiten die leuk zon om over te praten, hebben ideeën over de toekomst.
Ik drink geen alcohol maar heb wel kinderen. Dat wordt ingewikkeldquote:Op woensdag 15 februari 2023 09:26 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Je zult je verbazen over wat voor stigma er heerst over mensen die bewust geen kinderen willen. Schaar ik een beetje in hetzelfde hoekje als "geen alcohol drinken". Het hoort er toch bij??
Eh, wat voor stigma is er ten aanzien van geen alcohol drinken?quote:Op woensdag 15 februari 2023 09:26 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Je zult je verbazen over wat voor stigma er heerst over mensen die bewust geen kinderen willen. Schaar ik een beetje in hetzelfde hoekje als "geen alcohol drinken". Het hoort er toch bij??
https://www.metronieuws.n(...)aar-naar-je-gekeken/quote:Op woensdag 15 februari 2023 09:42 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Eh, wat voor stigma is er ten aanzien van geen alcohol drinken?
“Ah toe nou, ongezellig zeg.”quote:Op woensdag 15 februari 2023 09:42 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Eh, wat voor stigma is er ten aanzien van geen alcohol drinken?
Nooit iets van gemerkt. Ook niet van een stigma t.a.v. het al dan niet krijgen van kinderen trouwens.quote:Op woensdag 15 februari 2023 09:43 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
https://www.metronieuws.n(...)aar-naar-je-gekeken/
Het bestaat wel degelijk en vrij ernstig zelfs in bepaalde kringen/regio's.quote:Op woensdag 15 februari 2023 09:49 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Nooit iets van gemerkt. Ook niet van een stigma t.a.v. het al dan niet krijgen van kinderen trouwens.
Wat voor kringen en regio's?quote:Op woensdag 15 februari 2023 09:49 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Het bestaat wel degelijk en vrij ernstig zelfs in bepaalde kringen/regio's.
Je haalt wel de extremen aan, hoor.quote:Op woensdag 15 februari 2023 09:37 schreef LadyTagliatelle het volgende:
Ik vraag ook wel eens wat m’n dochter wil eten. Dan laat ik naar kiezen tussen optie 1. 2. Of 3. Maar ze maakt hier niet de dienst uit. Dat is overigens ook niet iets wat ze zou proberen![]()
Er zijn ( want ik ken ze ) mensen die gewoon vrijwel alle keuzes door de kinderen laten bepalen of onderhandelingen aan gaan. Daar kan ik me gewoonweg niet in vinden met kleine kinderen.
Qua straffen, ik sla sowieso niet. Heb haar ooit 3 of 4 keer op de gang gezet. Ik ga ook wel een gesprek aan, maar niet betuttelend.
De man van m’n zus corrigeerde hun vier jarige altijd met een betuttelende stem ( je kent het wel) “niet doen meisje, papa vindt dat niet fijn” wanneer ze koekjes van de salontafel pakte.
Werkte natuurlijk niet, want het kind bleef haar arm uitstrekken. Hij op dezelfde toon: “meisje als je dat echt blijft doen, word papa echt boos hè”
Kind bleef aan de gang.
Hij: “naam, meisje stop nu alsjeblieft“
X10
Daar kan ik gewoon niet tegen.
Het was oprechte interesse. Maar nee, natuurlijk hoef je het niet uit te leggen.quote:
Dit is een erg belangrijke ervaring voor zowel jou als moeder, als ook voor hem als vader. Het vertrouwen opbouwen dat je partner een volwaardige ouder is en dat je het prima aan de ander kan overlaten, kost tijd voor de meeste moeders. Vaak is die gelegenheid er niet, omdat de vader nauwelijks alleen voor zijn kind zorgt, maar de moeder er altijd bij is. Dan bouw je dit niet op en blijft het moeilijk als je een keer weg wil.quote:Op woensdag 15 februari 2023 09:00 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Als ik naar mezelf kijk, heb ik gewoon moeten ervaren dat een ander natuurlijk net zo goed voor mijn kind kan zorgen als ikzelf. Inclusief mijn man. Hij heeft in het eerste jaar een dag ouderschapsverlof gehad en die dag zorgde hij dus alleen voor onze dochter, want ik was dan werken. En dan zie je iedere keer weer dat ze allebei nog leven als je thuiskomt
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |