2.quote:Op zaterdag 11 februari 2023 19:53 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
En hoeveel kinderen heb jij rondscharrelen op je zolderkamer?
Hoe het komt weet ik niet. Wel weet ik dat als iedereen homo zou zijn, onze soort homo sapiens uitsterft binnen 1 generatie.quote:Op zaterdag 11 februari 2023 19:11 schreef corehype het volgende:
stusch heb je helijk alleen homo is niet oer se aangeboren he
Gefeliciteerd, maar als je denkt dat je een haar beter bent dan een ander alleen maar omdat je kinderen hebt heb je het goed mis.quote:
Ik denk dat letterlijk nog nooit iemand dat gedacht heeftquote:Op zaterdag 11 februari 2023 22:18 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Gefeliciteerd, maar als je denkt dat je een haar beter bent dan een ander alleen maar omdat je kinderen hebt heb je het goed mis.
Oh, dat zie ik toch echt wel eens voorbijkomen.quote:Op zaterdag 11 februari 2023 22:29 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Ik denk dat letterlijk nog nooit iemand dat gedacht heeft
Hoe sneu ben je dan?quote:Op zaterdag 11 februari 2023 22:31 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Oh, dat zie ik toch echt wel eens voorbijkomen.
Dat denk ik helemaal niet en ik heb geen idee hoe je daar bij komt. Ik ben ook maar een idioot met zijn eigen problemen verder.quote:Op zaterdag 11 februari 2023 22:18 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Gefeliciteerd, maar als je denkt dat je een haar beter bent dan een ander alleen maar omdat je kinderen hebt heb je het goed mis.
Ja, de argumenten variëren, ook in sneuheid.quote:
Ik kan deze lulpraat ook over homo's zeggen.quote:Op zaterdag 11 februari 2023 22:18 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Daar kies je tenminste niet voor in tegenstelling tot kinderenquote:Op zaterdag 11 februari 2023 23:46 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
Ik kan deze lulpraat ook over homo's zeggen.
Dit, precies dit.quote:Op zaterdag 11 februari 2023 23:41 schreef ChildoftheStars het volgende:
Alleen ik vind het overlast van onopgevoede kinderen vervelend en dat alles maar kindvriendelijk moet zijn ook.
Haha, alsof dat erg is. De grootste plaag is overbevolking.quote:Op zaterdag 11 februari 2023 21:47 schreef matigeuser het volgende:
[..]
Hoe het komt weet ik niet. Wel weet ik dat als iedereen homo zou zijn, onze soort homo sapiens uitsterft binnen 1 generatie.
En dan wordt het even wat rustiger, en voor je het weet is je (b)engeltje 12 en gaat hij/zij je uitschelden en met deuren slaan en zo. "Ik haat je!"quote:Op zondag 12 februari 2023 23:14 schreef DoubleDip het volgende:
Meeste dingen gelden denk ik vooral bij jonge kinderen?
Inderdaad veel kopzorgen, maar het hele proces van van alles mee kunnen geven aan de volgende generatie kan wel interessant zijn.quote:Ik heb tot nu toe nog geen voordelen van het hebben van kinderen kunnen ontdekken, behalve dat je bakken met geld krijgt van de staat (en dat meteen weer kwijt bent aan zo'n kind).
"Je krijgt er zoveel voor terug" wordt gezegd. Ja verantwoordelijkheid, allerlei kinderziektes/virussen en een hoop kopzorgen. Nee dankje, geef mijn portie maar aan fikkie.
Deze onzin is allang ontkrachtquote:Op zondag 12 februari 2023 23:16 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
Haha, alsof dat erg is. De grootste plaag is overbevolking.
Vooruit, kom maar opquote:Op zaterdag 11 februari 2023 23:46 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
Ik kan deze lulpraat ook over homo's zeggen.
Juist de onopgevoede kinderen merk je niet op in de supermarkt, want die worden op hun wenken bediend.quote:Op zondag 12 februari 2023 09:13 schreef Sunshine1982 het volgende:
Vorige week liep ik met een dreinend kind van 2 door de super die niet in de kinderwagen wilde, en alvast een appel wilde nuttigen. Ondanks dat mijn kind niet de vrolijkste was, was ik toen wèl bezig met opvoeden (of proberen te doen). Hij moest namelijk van mij in de kinderwagen en de appel krijgt hij pas wanneer ik die betaald heb. Dat weet hij, want zo gaat het altijd.
Ik vind het makkelijk om af te geven op ouders van 'onopgevoede' kinderen. Veel ouders die namelijk echt wel hun best, alleen is het soms gewoon lastige materie.
Touchéquote:Op maandag 13 februari 2023 10:19 schreef Viv het volgende:
[..]
Juist de onopgevoede kinderen merk je niet op in de supermarkt, want die worden op hun wenken bediend.
Oh, ze zijn er genoeg hoor. Dat zijn ouders met trophy kidsquote:Op zaterdag 11 februari 2023 22:29 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Ik denk dat letterlijk nog nooit iemand dat gedacht heeft
Bij mijn supermarkt ligt altijd gratis fruit (voor kinderen).quote:Op zondag 12 februari 2023 09:13 schreef Sunshine1982 het volgende:
Mwah, dat alles kindvriendelijk moet zijn daar ben ik het niet zo mee eens. Je hebt wel wat gelegenheden waar kinderen niet welkom zijn. Ook zijn er vakanties naar hotels waar je geen kinderen tegen komt.
Ik kan het wel snappen hoor, ik vind het gejengel van andermans kind ook niet tof. Voor de mijne ben ik ondertussen aardig immuun. Ik vind het alleen kut voor de mensen om me heen.
Vorige week liep ik met een dreinend kind van 2 door de super die niet in de kinderwagen wilde, en alvast een appel wilde nuttigen. Ondanks dat mijn kind niet de vrolijkste was, was ik toen wèl bezig met opvoeden (of proberen te doen). Hij moest namelijk van mij in de kinderwagen en de appel krijgt hij pas wanneer ik die betaald heb. Dat weet hij, want zo gaat het altijd.
Ik vind het makkelijk om af te geven op ouders van 'onopgevoede' kinderen. Veel ouders die namelijk echt wel hun best, alleen is het soms gewoon lastige materie.
Ja, die werd geslagen door z'n vader en emotioneel verwaarloosd.quote:Op vrijdag 10 februari 2023 08:56 schreef OxygeneFRL het volgende:
Dus Adolf Hitler heeft een slechte jeugd gehad?
Natuurlijk is het lastig, kan ik niet ontkennen. Maar je ziet normaal gesproken echt wel het verschil tussen ouders die er actief mee bezig zijn, er proberen er verbetering in te brengen en ouders die zoiets hebben van laissez faire, laissez allez.quote:Op zondag 12 februari 2023 09:13 schreef Sunshine1982 het volgende:
Mwah, dat alles kindvriendelijk moet zijn daar ben ik het niet zo mee eens. Je hebt wel wat gelegenheden waar kinderen niet welkom zijn. Ook zijn er vakanties naar hotels waar je geen kinderen tegen komt.
Ik kan het wel snappen hoor, ik vind het gejengel van andermans kind ook niet tof. Voor de mijne ben ik ondertussen aardig immuun. Ik vind het alleen kut voor de mensen om me heen.
Valt me op aan Duitse badgasten, dat ze hun kinderen "strakker" opvoeden dan Nl-ders. Van Duitse kinderen heb ik minder last en die zijn "rustiger" (?).quote:Op maandag 13 februari 2023 20:14 schreef Bargehassus het volgende:
Natuurlijk is het lastig, kan ik niet ontkennen. Maar je ziet normaal gesproken echt wel het verschil tussen ouders die er actief mee bezig zijn, er proberen er verbetering in te brengen en ouders die zoiets hebben van laissez faire, laissez allez.
Ik daar pertinent in, er wordt niks in de supermarkt gegeten totdat ik het betaald heb. Ook met dreinend kind. Bovendien beloon je dan dat gedrag in mijn optiek. Zo heeft ieder zijn dingquote:Op maandag 13 februari 2023 19:41 schreef ZarB het volgende:
[..]
Bij mijn supermarkt ligt altijd gratis fruit (voor kinderen).
Overigens ben ik in dit geval van pick your battles. Ik heb liever een kind met croissant netjes in het karretje tijdens het boodschappen doen (die ik dan uiteraard wel betaal) dan gezeur in het openbaar. Consequent zijn komt thuis wel weer.
Franse kinderen, daarentegenquote:Op maandag 13 februari 2023 20:25 schreef blomke het volgende:
[..]
Valt me op aan Duitse badgasten, dat ze hun kinderen "strakker" opvoeden dan Nl-ders. Van Duitse kinderen heb ik minder last en die zijn "rustiger" (?).
Ik geef de ouders van het misdragende kind vaak een "trek het je niet aan, soms is een kind gewoon vervelend, geen enkel probleem" glimlach zodat ze niet alleen maar die beoordelende blikken krijgen maar ook een vriendelijke. Ze voelen zich vaak al lullig genoeg. Kinderen zijn soms gewoon vervelend en dat is normaal lijkt mij. Volwassenen zijn dat soms ook.quote:Op vrijdag 10 februari 2023 15:36 schreef Lienekien het volgende:
Echt, wat nou ‘gebrek aan opvoeding’. Elk kind is wel eens vervelend. Het zou echt gek zijn als dat niet zo was.
En om de opvoedkundige kwaliteiten van de ouders dan te beoordelen aan de hand van wat je wel eens in het voorbijgaan meemaakt, vind ik ook veel te kort door de bocht.
Ik voel juist altijd wel mee met ouders die bijv. met hun tijdelijk slecht handelbare kind moeten dealen in het openbaar. Die voelen soms zichtbaar de beoordelende blikken op zich.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |