Dit is niet op beoordeeld op wat ik zie in het voorbij gaan maar kinderen die ik langer zie, gelukkig zijn het wel uitzonderingenquote:Op vrijdag 10 februari 2023 15:36 schreef Lienekien het volgende:
Echt, wat nou ‘gebrek aan opvoeding’. Elk kind is wel eens vervelend. Het zou echt gek zijn als dat niet zo was.
En om de opvoedkundige kwaliteiten van de ouders dan te beoordelen aan de hand van wat je wel eens in het voorbijgaan meemaakt, vind ik ook veel te kort door de bocht.
Ik voel juist altijd wel mee met ouders die bijv. met hun tijdelijk slecht handelbare kind moeten dealen in het openbaar. Die voelen soms zichtbaar de beoordelende blikken op zich.
Bestaan er nog bejaardentehuizen?quote:Op vrijdag 10 februari 2023 17:01 schreef corehype het volgende:
Ik zal nooit snappen waarom men geen nageslacht wilt.
Is het zo leuk in het bejaardentehuis? Toen ik er werkte tijdens taakstraf waren de oudjes elkaar aan het pesten, super slecht eten en koud, ongemotiveerde verzorgers....
Lekker hoor
Die zal vast kinderen hebben gewild want ze zijn niet gestopt toen ze mijn broer hadden. Mijn broer is ouder namelijk.quote:Op vrijdag 10 februari 2023 14:35 schreef eudaemonia het volgende:
[..]
Jij lijkt echt zoveel op je vader hé, misschien moet je eens met hem gaan praten.
In mijn ervaring zie ik mensen die kinderen krijgen bijna nooit meer.quote:Op vrijdag 10 februari 2023 15:27 schreef Seeburg54 het volgende:
Ongelooflijke hekel wil ik niet zeggen, maar ik heb niks met kinderen. Dat ik geen kinderen wilde wist ik ook al snel.
Ik heb er geen geduld voor, en zie er de lol niet van in. Ik ben ook zeker niet jaloers op vrienden van ons met kinderen.
Ik zou het kind gewoon een draai om de oren geven, maar dat mag in Nederland niet. Dan komt de jeugdzorg met gillende toeters en sirenes aangesjeesd om kleine Sterre mee te nemen want oei zieligquote:Op vrijdag 10 februari 2023 15:36 schreef Lienekien het volgende:
Echt, wat nou ‘gebrek aan opvoeding’. Elk kind is wel eens vervelend. Het zou echt gek zijn als dat niet zo was.
En om de opvoedkundige kwaliteiten van de ouders dan te beoordelen aan de hand van wat je wel eens in het voorbijgaan meemaakt, vind ik ook veel te kort door de bocht.
Ik voel juist altijd wel mee met ouders die bijv. met hun tijdelijk slecht handelbare kind moeten dealen in het openbaar. Die voelen soms zichtbaar de beoordelende blikken op zich.
Joh, dit is zo’n cliché-zeurverhaal.quote:Op vrijdag 10 februari 2023 17:27 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Ik zou het kind gewoon een draai om de oren geven, maar dat mag in Nederland niet. Dan komt de jeugdzorg met gillende toeters en sirenes aangesjeesd om kleine Sterre mee te nemen want oei zielig![]()
Dan maar en plein publique in de supermarkt de hele buurt bij mekaar laten krijsen omdat arme Sterre per se die hageslag met die gekleurde ' funny' dingetjes erin wil en het niet krijgt
Klopt hoor. Ik hoor het onze vrienden die kinderen kregen nog zeggen dat er niks zou veranderen, nog steeds af en toe uit eten met elkaar enz.. Dus niet. Maar omdat de kinderen nu ouder zijn komt dat weer wat terug.quote:Op vrijdag 10 februari 2023 17:24 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
In mijn ervaring zie ik mensen die kinderen krijgen bijna nooit meer.
Je levens lopen totaal uiteen namelijk zodra de een kinderen krijgt en de ander niet.
Nou zijn er inderdaad steeds meer mensen die kindvrij leven, maar ik ben ook nog maar 30. Misschien dat ze over 10 jaar allemaal in de luiers zitten.
Het lijkt me een goed idee dat als je een serieuze discussie zoekt, dat je dit soort stemmingmakerij achterwege laat.quote:Op vrijdag 10 februari 2023 17:27 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Ik zou het kind gewoon een draai om de oren geven, maar dat mag in Nederland niet. Dan komt de jeugdzorg met gillende toeters en sirenes aangesjeesd om kleine Sterre mee te nemen want oei zielig![]()
Dan maar en plein publique in de supermarkt de hele buurt bij mekaar laten krijsen omdat arme Sterre per se die hageslag met die gekleurde ' funny' dingetjes erin wil en het niet krijgt
Ok nou ik ben van mening dat het geven van een corrigerende draai om de oren een goede manier is om een kind op te voeden. Daar hoef jij het natuurlijk neit mee eens te zijn maar om dan meteen het topic dicht te gooien vind ik dan wel jammer.quote:Op vrijdag 10 februari 2023 18:06 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Het lijkt me een goed idee dat als je een serieuze discussie zoekt, dat je dit soort stemmingmakerij achterwege laat.
Hoef je ook niet. Next.quote:Op vrijdag 10 februari 2023 13:22 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Ben ik het niet mee eens. We worden dagelijks geconfronteerd met kinderen en ik vind dat dit onderwerp gewoon bespreekbaar moet zijn. Waarom zou iedereen kinderen moeten ? Waarom moet ik baby fotos schattig vinden ?
Ik kom er gewoon openlijk voor uit ik heb een hekel aan kinderen.
Het gaat niet om of ik het er wel of niet mee eens ben, en het gaat ook niet om of ik dit topic dicht gooi want immers, het is nog steeds open, maar als je dat soort gekleurde posts gaat maken met dequote:Op vrijdag 10 februari 2023 18:07 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Ok nou ik ben van mening dat het geven van een corrigerende draai om de oren een goede manier is om een kind op te voeden. Daar hoef jij het natuurlijk neit mee eens te zijn maar om dan meteen het topic dicht te gooien vind ik dan wel jammer.
Oh dus ik mag geen smiley gebruiken, ok dat is goed.quote:Op vrijdag 10 februari 2023 18:10 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Het gaat niet om of ik het er wel of niet mee eens ben, en het gaat ook niet om of ik dit topic dicht gooi want immers, het is nog steeds open, maar als je dat soort gekleurde posts gaat maken met deerbij etc...je snapt heel goed wat ik bedoel, dan zoek je niet een serieuze discussie, dan is dit topic niet meer dan een kapstokje om je mening over kinderen te ventileren, als ware het een monoloog, en dan moet je gewoon in KLB zijn, maar dan moet je niet in R&P zijn.
Dít is wat je uit die post haalt? Seriously?quote:Op vrijdag 10 februari 2023 18:11 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Oh dus ik mag geen smiley gebruiken, ok dat is goed.
Waarom?quote:Op vrijdag 10 februari 2023 03:33 schreef sirdanilot het volgende:
Misschien dat iemand me het kan uitleggen
Nou ja blijkbaar worden veel mensen intens gelukkig van kinderen. Op dit moment is het enige waar ik gelukkig van word bier.quote:Op vrijdag 10 februari 2023 18:13 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Waarom?
Als jij kinderen helemaal niks vind, is dat toch verder gewoon een prima gevoel/mening?
Waarom zou een ander, die misschien zélf een ander idee daarover heeft, jou moeten overtuigen precies zoals hem te denken... Is het niet fijn dat daartoe geen enkele reden is?
mensen zijn nu eenmaal erg verschillend...quote:Op vrijdag 10 februari 2023 18:23 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Nou ja blijkbaar worden veel mensen intens gelukkig van kinderen. Op dit moment is het enige waar ik gelukkig van word bier.
Ok en pianospelen vind ik nog wel leuk. En eten (ook koken).
Ja klopt misschien kan ik gewoon beter op vakantie gaan of zo want dat vind ik altijd wel leuk.quote:Op vrijdag 10 februari 2023 18:28 schreef RM-rf het volgende:
[..]
mensen zijn nu eenmaal erg verschillend...
je lijkt verder gewoon je gronden te hebben om er vanuit te gaan _niet_ gelukkig van kinderen te worden, dat is dan toch verder een prima vaststelling?
Waarom toch die neiging te gaan zitten mokken over het gegeven dat andere mensen over zulke zaken andere gevoelens en ervaringen hebben (en mischien wel meer geluk in hun leven ervaren) ?
volgens mij pest je daarmee hooguit jezelf... steek liever je energie in zaken die wel wat toevoegen aan je leven, dat zullen vast en zeker geen kinderen zijn in jouw geval.
Volgens mij word je van klagen geen gelukkiger mens.quote:Op vrijdag 10 februari 2023 18:29 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Ja klopt misschien kan ik gewoon beter op vakantie gaan of zo want dat vind ik altijd wel leuk.
Met relaties wil het ook niet echt vlotten, af en toe een one night stand en dat is het wel (ben homo dus seks is niet zo moeilijk). Dus kinderen zijn nog een ver van mijn bedshow.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |