abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_207910608

[ Bericht 97% gewijzigd door Blues op 08-02-2023 20:29:08 ]
pi_207910862
Danku, ik zag niet dat ik de een na laatste post had.
Lidl pakket met nieuwe koptelefoon is binnen, yey! Zo meteen even testen tijdens mn wandeling met podcast. Daarna nog een thesis die ik vanochtend had moeten doen, maar toen lag ik in het zonnetje in bed een boekje te lezen O-)
En daarna nog even bijlezen, viel tijdens het koken midden in de wasopsom dus kon het niet laten al daaraan bij te dragen voor de bijlees :+
pi_207911296
c_/
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_207911490
Ik ben eigenlijk op zoek naar een vlot lezend pakkend boek zonder enige moralistische of overtuiging georienteerd doel of motief..... brainless stevig doorlees materiaal zegmaar...

Iemand een idee?

Online bibliotheek suggereerde Donna Woolfolk Cross : Paus Johanna
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  woensdag 8 februari 2023 @ 19:38:21 #5
35189 Troel
scherp en bot
pi_207911726
Ff luchten: mijn nieuwe kleurtje is mislukt. Ik lijk wel ziek ;(
Hopelijk heeft de kapper morgen tijd om t aan te pakken.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_207912152
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2023 19:28 schreef fietsie het volgende:
Ik ben eigenlijk op zoek naar een vlot lezend pakkend boek zonder enige moralistische of overtuiging georienteerd doel of motief..... brainless stevig doorlees materiaal zegmaar...

Iemand een idee?

Orakel van Thomas Olde Heuvelt _O_
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_207912293
Ik ga ff kijken (ja al netjes op bed)
pi_207912347
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2023 20:02 schreef fietsie het volgende:
Ik ga ff kijken (ja al netjes op bed)
Vond de stukjes op een booreiland ook interessant, aangezien mijn pa jarenlang op zo'n eiland heeft gewerkt :7
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_207912495
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2023 20:04 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Vond de stukjes op een booreiland ook interessant, aangezien mijn pa jarenlang op zo'n eiland heeft gewerkt :7
Welk boek? :P
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  woensdag 8 februari 2023 @ 20:11:58 #10
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_207912521
Op dit eiland is het verrekte koud.. ik deed vanmiddag rond 15.30 een rondje en ik heb het nog steeds koud..
Zo eens kijken bij de chocolade melk met warme bolletjes.. hopelijk helpt dat *)
pi_207912566
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2023 20:10 schreef Barreltje het volgende:

[..]
Welk boek? :P
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2023 19:57 schreef Isabeau het volgende:

[..]
pi_207912589
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2023 20:11 schreef Barreltje het volgende:
Op dit eiland is het verrekte koud.. ik deed vanmiddag rond 15.30 een rondje en ik heb het nog steeds koud..
Zo eens kijken bij de chocolade melk met warme bolletjes.. hopelijk helpt dat *)
Waar bestaan de warme bolletjes uit?

En ik vind het hier buiten nu al koud, laat staan op zee brrrrrrrr.
  woensdag 8 februari 2023 @ 20:17:33 #13
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_207912643
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2023 20:15 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Waar bestaan de warme bolletjes uit?

En ik vind het hier buiten nu al koud, laat staan op zee brrrrrrrr.
Vers gebakken bolletjes met chocolade of rozijnen of kaas geloof ik..
Oh het gaat om 20.30 los..
pi_207912645
Ik ben weer naar mijn sportgroep geweest. Het was echt weer fijn O+ Het is ook een groep met vriendelijke en oprechte mensen met echte interesse enzo.

Het sporten ging beter dan verwacht. We deden weer circuittraining. Dat is mijn favoriet dus dat geeft wat extra zin. Ik kon 60% van wat ik eerst kon, dat viel best mee.

Bij thuiskomst was er shakshuka met feta :9
Spoilers!
pi_207912656
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2023 20:17 schreef Barreltje het volgende:

[..]
Vers gebakken bolletjes met chocolade of rozijnen of kaas geloof ik..
Oh het gaat om 20.30 los..
Binnen blijven dus met de warme choco en de verse bolletjes :9
pi_207912690
quote:
1s.gif Op woensdag 8 februari 2023 20:17 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik ben weer naar mijn sportgroep geweest. Het was echt weer fijn O+ Het is ook een groep met vriendelijke en oprechte mensen met echte interesse enzo.

Het sporten ging beter dan verwacht. We deden weer circuittraining. Dat is mijn favoriet dus dat geeft wat extra zin. Ik kon 60% van wat ik eerst kon, dat viel best mee.

Bij thuiskomst was er shakshuka met feta :9
Leuke mensen zijn wel lekker motiverend om te gaan ^O^ En je ging *O*
pi_207912705
't Was fris vandaag ja! Maar vanmiddag wel lekker, met die zon. Na een uurtje wandelen hadden we het zowaar warm.

We aten wel bijpassend winters: snert. En rodekrotensalade. Stoofperen toe.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  woensdag 8 februari 2023 @ 20:20:43 #18
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_207912714
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2023 20:14 schreef Isabeau het volgende:

[..]
[..]

Ohh.. ik ben niet van zulke boeken geloof ik..

Heb je de serie rig 49 gezien? (Kan ok 45 of 48 zijn ) _O-
pi_207912744
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2023 20:19 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Leuke mensen zijn wel lekker motiverend om te gaan ^O^ En je ging *O*
Het leek me echt niets, dat sporten in een groep. Maar ze zijn wel oprecht leuk en maken het ook leuker om te gaan. Ik had het nooit gedacht. Ik heb het sporten zelfs gemist :o

Hopelijk binnenkort ook weer zwemmen. Dat zijn nu nog even te veel prikkels.
Spoilers!
pi_207912750
quote:
1s.gif Op woensdag 8 februari 2023 20:20 schreef Barreltje het volgende:

Ohh.. ik ben niet van zulke boeken geloof ik..

Heb je de serie rig 49 gezien? (Kan ok 45 of 48 zijn ) _O-
Het is anders een super spannend boek met onverwachte wendingen :+ Wel met een bovennatuurlijk tintje.

Nee, ken de serie niet
pi_207912765
quote:
7s.gif Op woensdag 8 februari 2023 20:20 schreef sigme het volgende:
't Was fris vandaag ja! Maar vanmiddag wel lekker, met die zon. Na een uurtje wandelen hadden we het zowaar warm.

We aten wel bijpassend winters: snert. En rodekrotensalade. Stoofperen toe.
Nou, ik ging van huis met muts op, handschoenen aan, maar na een tijdje lopen was alles al in mijn zakken verdwenen en wilde ik mijn jas eigenlijk ook uitdoen.
pi_207913910
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2023 19:57 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Ik las Echo van hem. Huuuuuh :o O+

Voor echt dom doorlezen zonder pretenties wend ik me altijd tot het hele oeuvre van Lee Child.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_207913938
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2023 21:22 schreef Clubsoda het volgende:

Ik las Echo van hem. Huuuuuh O+

Voor echt dom doorlezen zonder pretenties wend ik me altijd tot het hele oeuvre van Lee Child.
Hex van hem vond ik doodeng :o Speelde zich wel af in het lieflijke plaatsje Beek waar ik ooit nog in de kroeg (naast de kerk) belandde.
pi_207913979
Ik las Echo op wintersport. Ook handig :') Hex zou ik willen lezen maar weet niet of ik durf :@
pi_207914023
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2023 21:25 schreef Clubsoda het volgende:
Ik las Echo op wintersport. Ook handig :') Hex zou ik willen lezen maar weet niet of ik durf :@
Hex komt wel weer terug in Orakel. Althans, een hoofdpersoon uit Hex wordt er bij geroepen omdat hij ervaring heeft met het bovennatuurlijke wat plaats vindt in Hex. En ik vond het echt heel leuk dat het zich gewoon in de moderne tijd afspeelt, met mobiele telefoons, twitter en facebook en zo :7
pi_207914329
Thomas Olde Heuvelt O+
Sterkheidsbaas van alles.
pi_207914374
Also had ik F. ein-de-lijk zo ver om After Life met me te kijken. Want het leek m niks.
Little did he know...

After Life O+ ;( :'( O+
pi_207914406
quote:
2s.gif Op woensdag 8 februari 2023 21:43 schreef Lonaa het volgende:
Also had ik F. ein-de-lijk zo ver om After Life met me te kijken. Want het leek m niks.
Little did he know...

Oh -O- Ja. O+ _O- :'(
pi_207914430
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2023 21:45 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Oh -O- Ja. O+ _O- :'(
Hij stamelde zo net na de laatste aflevering "ja..nou..ja het was eigenlijk wel echt Heel Goed *snif"
pi_207914447
quote:
2s.gif Op woensdag 8 februari 2023 21:46 schreef Lonaa het volgende:
Hij stamelde zo net na de laatste aflevering "ja..nou..ja het was eigenlijk wel echt Heel Goed *snif"
De combinatie heel veel humor & heel verdrietige thema's vond ik echt mooi.
pi_207914472
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2023 21:47 schreef Isabeau het volgende:

[..]
De combinatie heel veel humor & heel verdrietige thema's vond ik echt mooi.
Ja, het pakt echt al je emoties. Het is echt knap. En mooi. En verdrietig.
pi_207914538
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2023 19:28 schreef fietsie het volgende:

Iemand een idee?

Ik ging echt helemaal op in Het Achtste Leven. Echt een enorm familie-epos.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 8 februari 2023 @ 21:55:28 #33
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_207914617
Hex _O_
De andere boeken van TOH moet ik nog lezen.

Invaljuf bij de Yin. Waar de normale juf rustig de 5 minuten aantikt per houding is zij van de drie minuten. Dus was een andere les dan normaal :P
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  woensdag 8 februari 2023 @ 22:21:07 #34
35189 Troel
scherp en bot
pi_207915045
Ik heb After Life nog niet af gekeken. Werd er te emotioneel van :@
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_207915069
quote:
2s.gif Op woensdag 8 februari 2023 21:43 schreef Lonaa het volgende:
Little did he know...

:'(
Spoilers!
pi_207917152
Wat een geweldige verzameling en tvserie is nasrswunderkammer _O_ Wat die allemaal weet/verzamelt en er dan ook nog zo'n programma van weet te maken.
pi_207917521
After life O+ ;(
pi_207917522
Dat een hond zich vol afzet tegen je been, en je dus nu twee rode halen in je lies hebt :X :'(
pi_207917524
Ik wéét het @Vanyel - ik voel me er ook geregeld schuldig over. Mijn kleren zijn na een hele dag dragen en druk bezig zijn en er onhandig in wezen en 's avonds koken enzo echt niet fris en schoon meer en ik hou wel erg van fris en schoon. Dus tsja. Dat ik de aarde ermee vernietig, daar ben ik me van bewust :Y Wel draag ik kleren totdat ze echt compleet versleten zijn en koop ik eigenlijk alleen tweedehands maar het compenseert niet voor mijn wasdrang :N
Let me see you stripped down to the bone
pi_207917526
quote:
7s.gif Op donderdag 9 februari 2023 03:01 schreef Candaasje het volgende:
Dat een hond zich vol afzet tegen je been, en je dus nu twee rode halen in je lies hebt :X :'(
Au! Nare plek ook voor zulks, stel ik me zo voor.. Kus erop! 8-)
pi_207917527
After Life, ja? Hmmmm. Jullie zijn er enthousiast over, maar ik trek Ricky Gervais niet zo goed..
  donderdag 9 februari 2023 @ 06:07:59 #42
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_207917593
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2023 03:19 schreef minilot het volgende:
After Life, ja? Hmmmm. Jullie zijn er enthousiast over, maar ik trek Ricky Gervais niet zo goed..
+1

Verder een ruk nacht want (eerste en enige nacht) slapen op andere lokatie.. als ik die bug nou eens zou kunnen fixed.... :X }:|
pi_207917665
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2023 03:16 schreef minilot het volgende:
Ik wéét het @:Vanyel - ik voel me er ook geregeld schuldig over. Mijn kleren zijn na een hele dag dragen en druk bezig zijn en er onhandig in wezen en 's avonds koken enzo echt niet fris en schoon meer en ik hou wel erg van fris en schoon. Dus tsja. Dat ik de aarde ermee vernietig, daar ben ik me van bewust :Y Wel draag ik kleren totdat ze echt compleet versleten zijn en koop ik eigenlijk alleen tweedehands maar het compenseert niet voor mijn wasdrang :N
Oh, maar je hebt al een kind op de wereld gezet dus je bent sowieso al jaren af qua carbon footprint :7
pi_207917694
Ik vond Echo helemaal geen leuk boek, terwijl ik Hex wel echt geweldig vond.
  Moderator donderdag 9 februari 2023 @ 07:15:53 #45
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_207917702
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2023 03:16 schreef minilot het volgende:
Ik wéét het @:Vanyel - ik voel me er ook geregeld schuldig over. Mijn kleren zijn na een hele dag dragen en druk bezig zijn en er onhandig in wezen en 's avonds koken enzo echt niet fris en schoon meer en ik hou wel erg van fris en schoon. Dus tsja. Dat ik de aarde ermee vernietig, daar ben ik me van bewust :Y Wel draag ik kleren totdat ze echt compleet versleten zijn en koop ik eigenlijk alleen tweedehands maar het compenseert niet voor mijn wasdrang :N
Schuldig over voelen helpt natuurlijk geen donder :) Of het gedrag aanpassen of gewoon doorgaan en je er niet geestelijk mee belasten *O* Je hebt vast een hele groene energiemaatschappij en zulks en je zit niet vier keer per jaar in het vliegtuig :s)

Voor de statistieken, meestal heb ik kleding een dag of drie aan ofzo. En vaak laat ik het nog even luchten en dan kan het nog wel een paar dagen. Handdoeken pak ik elke keer douchen wel een nieuwe. Maar nu in de winter douche ik eigenlijk om de dag.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  donderdag 9 februari 2023 @ 07:19:05 #46
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_207917710
Zou dat geen kind hebben die 8 keer per jaar vliegen compenseren ja? :P
  donderdag 9 februari 2023 @ 07:20:48 #47
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_207917714
ik snap nooit zo goed waarom je een nieuwe handdoek nodig hebt na het douchen.. je bent toch SCHOON als je er onder vandaan komt? dan komt er dus toch schoon water op je handdoek?

behalve dan mini die zich graag met schuurpapier afdroogt en dat is het natuurlijk de 2e dag niet meer :P
pi_207917723
Noooo, we zijn op het treurige moment beland dat er geld uit een spaarpotje overgemaakt moest worden naar de normale betaalrekening. Ik ben daar altijd enorm slecht in. :') Voelt als een soort verboden gebied. Zelfs als ik bewust voor iets aan het sparen ben, haal ik liever niets van de spaarrekening.
pi_207917725
Poes eet haar ontbijt niet.
Poes eet ALTIJD haar ontbijt (en wat haar verder aangeboden wordt) /vuilnisbak
Poes zit wat sippig rond te kijken.
Geen gelukkige poes -O-

En ik ben vandaag de hele dag weg -O-

Nu wat lekkere dingetjes neergezet en hopen dat die vanmiddag in een wat blijere poes zijn gegaan. Ze heeft weleens van die buien, hopelijk waait deze ook weer snel over.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  donderdag 9 februari 2023 @ 07:28:11 #50
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_207917747
Overigens zit ik nu op een eiland met giraffes als uitzicht

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En daar hebben we nu dus herbruikbare waterflessen, want "dat is beter voor het milieu" :+
pi_207917772
Mogguh
pi_207917777
Hai
pi_207917784
Zo jij bent er ook vroeg bij. Hier scholierentransport.
Ik begrijp dat Atter Life a must see is?

Het ebook wat Ik gister op mn kobo zette bleek niet te werken op…. Een Kobo
pi_207917787
Oh en we werden gisteren door de makelaar gebeld. De nieuwe kopers hebben per ongeluk een hypotheekofferte die een paar dagen eerder verloopt dan dat we eigenlijk de overdracht zouden hebben, dus of we de overdracht een paar dagen eerder willen doen.

Niet het einde van de wereld, maar wel weer onwijs irritant. Dat verplaatst het verhuizen ook weer net van in het weekend, naar voor een weekend. Dan moet je er vrij voor nemen en kan niemand helpen. Ik ga ook niet een hele week eerder al naar m'n schoonvader, want daar zitten we echt al lang genoeg en ik kijk er niet echt naar uit.

Het voelt gemeen om moeilijk te doen over die paar dagen (van maandag naar vrijdag), maar ik ben het soms een beetje zat om altijd maar de goedzak te zijn die nooit zelf iets vraagt, maar wel altijd moet meewerken. :')
pi_207917794
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2023 07:36 schreef fietsie het volgende:
Wekker gaat door de week om 7:20, want trainen om 9:00. :7
pi_207917804
Eind reizen naar sporten ;)
pi_207917812
quote:
1s.gif Op donderdag 9 februari 2023 07:36 schreef fietsie het volgende:
Ik begrijp dat Atter Life a must see is?

Het ebook wat Ik gister op mn kobo zette bleek niet te werken op…. Een Kobo
Ik vind After Life een must see. :Y

Oh en @minilot en @Barreltje , F trekt Ricky Gervais ook niet zo goed, maar de serie is niet Ricky Gervais. vHet eerste seizoen moet je misschien even "door" als je hem niet zo goed trekt, maar er komt echt (meer) diepgang en all that. :Y Het zijn korte seizoenen van 6 afleveringen a 35 minuten.
pi_207917814
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2023 07:39 schreef fietsie het volgende:
Eind reizen naar sporten ;)
Tijd nodig om wakker te worden. :')
  donderdag 9 februari 2023 @ 07:41:00 #59
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_207917820
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2023 07:36 schreef Myraela het volgende:
Oh en we werden gisteren door de makelaar gebeld. De nieuwe kopers hebben per ongeluk een hypotheekofferte die een paar dagen eerder verloopt dan dat we eigenlijk de overdracht zouden hebben, dus of we de overdracht een paar dagen eerder willen doen.

Niet het einde van de wereld, maar wel weer onwijs irritant. Dat verplaatst het verhuizen ook weer net van in het weekend, naar voor een weekend. Dan moet je er vrij voor nemen en kan niemand helpen. Ik ga ook niet een hele week eerder al naar m'n schoonvader, want daar zitten we echt al lang genoeg en ik kijk er niet echt naar uit.

Het voelt gemeen om moeilijk te doen over die paar dagen (van maandag naar vrijdag), maar ik ben het soms een beetje zat om altijd maar de goedzak te zijn die nooit zelf iets vraagt, maar wel altijd moet meewerken. :')
ik zou dat ook niet tof vinden..
bij ons is dat dus net even andersom.. overdrachts datum is 1 april, dat is een zaterdag en nu krijgen we de sleutel dus op vrijdag.. wel mazzel voor ons, want een extra weekend erbij..
  donderdag 9 februari 2023 @ 07:42:51 #60
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_207917833
quote:
2s.gif Op donderdag 9 februari 2023 07:40 schreef Lonaa het volgende:

[..]
Ik vind After Life een must see. :Y

Oh en @:minilot en @:Barreltje , F trekt Ricky Gervais ook niet zo goed, maar de serie is niet Ricky Gervais. vHet eerste seizoen moet je misschien even "door" als je hem niet zo goed trekt, maar er komt echt (meer) diepgang en all that. :Y Het zijn korte seizoenen van 6 afleveringen a 35 minuten.
ik zal het eens voorstellen aan de chef.. we hebben nog wat binche-waardige series nodig :P

net Jeremy's farm gekeken.. de chef ziet mij al helemaal zoals jeremy rondrenen op het nieuwe landgoed :D
pi_207917847
Is er al een seizoen 2 van Jeremy ?
pi_207917873
Goedemorgen! Ik begon de dag met een bloedneus. Ik heb dat nooit, en ik kan niet tegen bloed, dus dat was even schrikken.

@Myreala, zou je wellicht verhuishulp kunnen inhuren en de rekening naar de kopers sturen? (en dat vooraf afspreken)

+1 op After Life. Ik vond het een prachtige balans tussen aangrijpend en humor.
pi_207917905
quote:
7s.gif Op donderdag 9 februari 2023 07:41 schreef Barreltje het volgende:
ik zou dat ook niet tof vinden..
bij ons is dat dus net even andersom.. overdrachts datum is 1 april, dat is een zaterdag en nu krijgen we de sleutel dus op vrijdag.. wel mazzel voor ons, want een extra weekend erbij..
Dat is wel de betere kant, ja. Een weekend eerder is altijd fijn. :D En 1 april komt er al snel aan!

quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2023 07:50 schreef Tuindier het volgende:
@:Myreala, zou je wellicht verhuishulp kunnen inhuren en de rekening naar de kopers sturen? (en dat vooraf overeen komen)
Ik vind onbekende verhuishulp echt verschrikkelijk, dus daar zit ik niet op te wachten. Ik weet nog geen goede oplossing. We gaan in ieder geval laten merken dat het voor ons een erg vervelende situatie is. Misschien komen ze zelf met een goede oplossing, en anders wil ik dat ze op z'n minst begrijpen dat ik gehaaster m'n huis uit moet en dus misschien niet alles even netjes achter kan laten als ik van plan was.
  donderdag 9 februari 2023 @ 08:07:18 #64
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_207917941
je kan toch gewoon zeggen dat jullie dat weekend gaan verhuizen en dat het niet uitkomt ?
nu is HUN probleem JOUW probleem geworden.. das niet tof.. laat hun maar met een oplossing komen
pi_207917979
quote:
7s.gif Op donderdag 9 februari 2023 08:07 schreef Barreltje het volgende:
je kan toch gewoon zeggen dat jullie dat weekend gaan verhuizen en dat het niet uitkomt ?
nu is HUN probleem JOUW probleem geworden.. das niet tof.. laat hun maar met een oplossing komen
Ja, daar zijn wij dus niet zo goed in. :D Ik weet ook niet zo goed hoe ingewikkeld het het maakt als zij de hypotheekofferte gewoon moeten verlengen. Ik vind het ook sneu voor ze als ze daardoor allemaal extra kosten hebben.

En dan ben ik ook nog eens sowieso onzeker over het verhuizen. Ik weet eigenlijk dat m'n huis een hartstikke fijn plekje is, en heb er altijd met erg veel plezier gewoond. Maar ben dan toch bang dat het voor hun straks tegenvalt oid en ze mij dat kwalijk gaan nemen. :') Dus dan wil ik in ieder geval al niet slecht beginnen ofzo.
pi_207917988
Oh daar zou ik ook niet blij mee zijn @Myraela . Dan moet je nu dagen vrij gaan nemen en alles omgooien qua planning, omdat de kopers niet hebben opgelet.

@minilot : Ricky Gervais is ook niet mijn komiek (ik heb het gewoon niet zo op heeul rijke mannen die een soort--semi-verontwaardigd-maar-er-toch-erg-dik-bovenop-verongelukt lopen te miepen dat ze zogenaamd niks meer mogen.... en daar heeft ie wel een beetje een handje van. Ondanks dat ie zich ook voor goede zaken inzet, dus ik heb een haat/liefde verhouding met hem geloof ik :D ) maar ik vind hem in After Life echt heel goed. Het is rauw, zonder filters, puur en met een hoop zelfspot en het legt vingers op alle zere plekken O+
pi_207918000
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2023 07:44 schreef fietsie het volgende:
Is er al een seizoen 2 van Jeremy ?
Morgen volgens mij
pi_207918014
Morgen komt ook Hogwarts Legacy. *O* *O* Ik hoop zo dat het een tof spel is, want ik heb er erg lang naar uitgekeken. :D
  donderdag 9 februari 2023 @ 08:25:45 #69
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_207918015
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2023 08:18 schreef Myraela het volgende:

[..]
Ja, daar zijn wij dus niet zo goed in. :D Ik weet ook niet zo goed hoe ingewikkeld het het maakt als zij de hypotheekofferte gewoon moeten verlengen. Ik vind het ook sneu voor ze als ze daardoor allemaal extra kosten hebben.

En dan ben ik ook nog eens sowieso onzeker over het verhuizen. Ik weet eigenlijk dat m'n huis een hartstikke fijn plekje is, en heb er altijd met erg veel plezier gewoond. Maar ben dan toch bang dat het voor hun straks tegenvalt oid en ze mij dat kwalijk gaan nemen. :') Dus dan wil ik in ieder geval al niet slecht beginnen ofzo.
ik zeg niet dat hun extra kosten moeten maken. wel dat ze evt een andere oplossing kunnen bedenken.. bv overdracht bij de notaris en dat jullie alsnog dat weekend kunnen verhuizen en dat ze dan de sleutel op maandag krijgen..
pi_207918021
Ik heb alweer een puist met een eigen postcode ;(
  donderdag 9 februari 2023 @ 08:29:01 #71
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_207918035
ik wil weer mn bed in ..
ohh wat heb ik zin in het weekend, alhowel de huisgast wsl dit weekend niet weg gaat .. die is met andere dingen bezig..
pi_207918114
quote:

[..]

Oh wauw :o :D zelfs als zou het zo zijn, heb je er dan last van? Is het niet gewoon hun probleem als ze al niet blij zouden zijn? Ik vind de vorige bewoners van ons huis ook ronduit sukkels (de kopers van ons oude huis ook trouwens :') ) maar daar merken zij helemaal niks van en het verandert mijn woonplezier ook niet.

Ik zou ook aangeven dat deze oplossing niet jullie voorkeur heeft en dat je graag hoort of er alternatieven zijn en dat je daarna graag verder praat.
  donderdag 9 februari 2023 @ 08:44:39 #73
35189 Troel
scherp en bot
pi_207918126
Ik vind mijn haar nog steeds kut. Zo kut dat ik de foto's die vandaag gepland had, af heb gezegd. Kapper heeft nog niet gereageerd op mijn appje :{
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_207918142
Aan het aan wachten totdat ze de lekkage komen inspecteren. Tussen nu en 11u zouden ze moeten komen.
En dan hopen dat het meevalt en ze het meteen kunnen fixen.
pi_207918407
De uitslag van m'n lisexcisie staat al online. Het ziekenhuis belt volgende week pas, dus ik ben zo vrij geweest om het zelf maar door te nemen. Volgens mij alles goed. *O* Gewoon de verwachtte CIN3, niets over kankercellen.
pi_207918415
Zo, nou, hoi. Met mij gaat alles eens een keertje GOED. Hajjeniegedacht eh :s)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_207918437
quote:
14s.gif Op donderdag 9 februari 2023 09:20 schreef Myraela het volgende:
De uitslag van m'n lisexcisie staat al online. Het ziekenhuis belt volgende week pas, dus ik ben zo vrij geweest om het zelf maar door te nemen. Volgens mij alles goed. *O* Gewoon de verwachtte CIN3, niets over kankercellen.
_O_

quote:
7s.gif Op donderdag 9 februari 2023 09:21 schreef Dr_Flash het volgende:
Zo, nou, hoi. Met mij gaat alles eens een keertje GOED. Hajjeniegedacht eh :s)
Met mij ook _O_
Spoilers!
pi_207918477
En woensdag wordt het DERTIEN graden O+
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_207918492
quote:
Fijn *O*
  donderdag 9 februari 2023 @ 09:35:28 #80
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_207918574
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2023 03:19 schreef minilot het volgende:
Dit

Nul match
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  donderdag 9 februari 2023 @ 09:40:15 #81
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_207918631
quote:
Top!
Jeej voor patiëntportalen O+

En vieren met een fles bubbels hoor, alle te vieren momenten lekker volop pakken *O*
  donderdag 9 februari 2023 @ 09:42:33 #82
35189 Troel
scherp en bot
pi_207918650
quote:
*O*
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 9 februari 2023 @ 09:51:55 #83
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_207918741
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2023 07:36 schreef Myraela het volgende:

Bij ons wilde de verkoper ineens een maand eerder overdracht. Die hebben toen onze dubbele lasten betaald.
Zou dus wel iets tegen over stellen als je akkoord gaat, je moet misschien een verhuizer extra huren of extra huur voor opslag. Dan ben je niet het ei dat zomaar akkoord gaat. :D

Edit: en volgens mij kost het verlengen van de offerte minder dan 1000 euro. Dus ja moet jij dan nu extra verhuis stress en vrije dagen opnemen omdat zij dat geld willen besparen?
Dan zou ik minimaal voorstellen dat ze jullie de helft betalen van wat ze anders aan de bank zouden betalen, win win!
pi_207918883
quote:

[..]
Ik zou als koper sowieso al zijn begonnen met verlengen (vaak kan dat 1x kosteloos volgens mij), voor ik het lef had om te vragen een overeengekomen datum te verplaatsen. Komop zeg. Probeer eerst je eigen probleem op te lossen voor je miemiemie naar de ander gaat
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_207918910
quote:
Wat een opluchting! :*

VOor de verhuistroubles lees ik al heel wat goede suggesties w/
Is er ook nog een eigen makelaar betrokken? Wat adviseert hij/zij?
Huis verkocht zichzelf. De courtage heeft hij al binnen…
pi_207919013
quote:

[..]

Je geeft ze gewoon 3 opties:
* Ze betalen 5000 verhuisvergoeding, overdracht & oplevering aanpassen
* Overdracht op papier eerder maar opleverdatum blijft gelijk
* Zij zorgen voor aangepaste hypotheekoffertegeldigheid, overdracht & opleverdatum blijft zoals ie is
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_207919056
quote:
1s.gif Op donderdag 9 februari 2023 10:02 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Ik zou als koper sowieso al zijn begonnen met verlengen (vaak kan dat 1x kosteloos volgens mij), voor ik het lef had om te vragen een overeengekomen datum te verplaatsen. Komop zeg. Probeer eerst je eigen probleem op te lossen voor je miemiemie naar de ander gaat
Ja, zo ben ik dus ook. Maar tegelijkertijd dus moeite om dat ook van een ander te verwachten.

quote:
1s.gif Op donderdag 9 februari 2023 10:04 schreef AnneX het volgende:
VOor de verhuistroubles lees ik al heel wat goede suggesties w/
Is er ook nog een eigen makelaar betrokken? Wat adviseert hij/zij?
Huis verkocht zichzelf. De courtage heeft hij al binnen…
Mja, de makelaar voelt vreemd genoeg niet echt als 'onze' makelaar. Hij is ook weer de verkoper van hun huidige huis, dus dat maakt het voor hem misschien dat hij niet echt aan onze kant staat. Of het in ieder geval eerst probeert, en niet gewoon al voor ons opkomt.

Dit is overigens niet het eerste met deze kopers hoor. Ze wilde ook al voordat de koopovereenkomst was getekend langskomen met een aannemer om alles op te meten. Dat vond ik de makelaar toen ook niet vreemd. Daarna zijn de ontbindende voorwaarden al een keer verlengd, want ze kregen het niet direct rond. En nu dus dit.
pi_207919091
quote:
Oh wat fijn!! Jeetje, dat ze dan volgende week pas bellen, dat is ook niet heel patiëntvriendelijk zeg. Zit je gewoon nog dagenlang extra in de stress. Dat ben ik wel anders gewend (gelukkig!).
pi_207919169
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2023 10:13 schreef Myraela het volgende:

[..]
Ja, zo ben ik dus ook. Maar tegelijkertijd dus moeite om dat ook van een ander te verwachten.
[..]
Mja, de makelaar voelt vreemd genoeg niet echt als 'onze' makelaar. Hij is ook weer de verkoper van hun huidige huis, dus dat maakt het voor hem misschien dat hij niet echt aan onze kant staat. Of het in ieder geval eerst probeert, en niet gewoon al voor ons opkomt.

Dit is overigens niet het eerste met deze kopers hoor. Ze wilde ook al voordat de koopovereenkomst was getekend langskomen met een aannemer om alles op te meten. Dat vond ik de makelaar toen ook niet vreemd. Daarna zijn de ontbindende voorwaarden al een keer verlengd, want ze kregen het niet direct rond. En nu dus dit.
Ja pfff…. Dan ga jij je toch niet meteen in bochten wringen om hen terwille te zijn?
Het feit dat ze het vragen, wil niet zeggen dat de oplossing alleen bij jullie kan liggen. Er zijn vast andere mogelijkheden waarvoor zij (en zij hebben het probleem!) dan moeite moeten doen.

Niet jullie probleem, niet jullie inspanning en gedoe. Als meebewegen jullie niks extra kost (qua tijd en energie) is het een aardige geste, maar zo te lezen is dat niet zo. En dat is toch een prima boodschap om terug te geven?

Hoeveel moeite/geld/tijd hebben zij over voor het fixen van hun probleem?
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  donderdag 9 februari 2023 @ 10:23:07 #90
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_207919176
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2023 10:13 schreef Myraela het volgende:

[..]
[..]

Ontbindende voorwaarden zijn nu wel verlopen? Dan loop je dus ook geen risico als je je nu wel wat harder opstelt. Je hoeft ze echt niet uit te knijpen, maar akkoord gaan zonder tegen prestatie lijkt me niet juist.
pi_207919207
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2023 10:16 schreef yinu het volgende:
Oh wat fijn!! Jeetje, dat ze dan volgende week pas bellen, dat is ook niet heel patiëntvriendelijk zeg. Zit je gewoon nog dagenlang extra in de stress. Dat ben ik wel anders gewend (gelukkig!).
Er staat volgende week een belafspraak met de arts. Misschien bellen ze toch al eerder, dat weet ik niet. Maar eigenlijk vind ik het hoe dan ook helemaal prima. Ik vind het een superfijn ziekenhuis en ben er eigenlijk alleen maar heel erg blij mee. Ook met het meteen behandelen en het andere traject, echt superblij met m'n arts en de hele poli. O+
pi_207919242
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2023 10:23 schreef gcjoel het volgende:
Ontbindende voorwaarden zijn nu wel verlopen? Dan loop je dus ook geen risico als je je nu wel wat harder opstelt. Je hoeft ze echt niet uit te knijpen, maar akkoord gaan zonder tegen prestatie lijkt me niet juist.
Die zijn toevallig vandaag verlopen. :D

Maar thanks wel, iedereen, voor het meedenken. O+ We zullen er inderdaad iets harder in gaan zitten, want dit is gewoon niet ons probleem eigenlijk.
pi_207919243
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2023 10:16 schreef yinu het volgende:

[..]
Oh dat had ik deze week ook met een poliepje. Stond al een week online volgens mij, werd gister gebeld. Ik was zelfs alweer vergeten dat ik al had gekeken ;(
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_207919249
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2023 10:27 schreef Myraela het volgende:

[..]

Maar thanks wel, iedereen, voor het meedenken. O+ We zullen er inderdaad iets harder in gaan zitten, want dit is gewoon niet ons probleem eigenlijk.
Niks harder inzitten.
Je bent niet meteen hard als je zegt joh we hebben dit niet voor niks zo afgesproken, hiervan afwijken levert ons problemen en kosten op dus daar kunnen we niet zonder meer mee akkoord gaan.
pi_207919268
quote:

[..]

Dat is niet hard of gemeen. Dat is wijzen op afspraken die jullie samen gemaakt hebben en waarbij de kopers bij hun deel de zaakjes niet goed hebben geregeld.
  donderdag 9 februari 2023 @ 10:31:41 #96
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_207919276
quote:

[..]

Oh en trouwens, ik herken het gevoel wel hoor. Ik zou het ook heel moeilijk vinden om dan toch voor mijn eigen gemak te kiezen. Maar mijn vriend is veel beter in het zakelijke aspect dus die regelt dan gewoon het contact over zoiets. Misschien kan jouw vriend daar ook mee helpen? Dan kan je zelf wat afstand nemen.
pi_207919315
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2023 10:24 schreef Myraela het volgende:

[..]
Er staat volgende week een belafspraak met de arts. Misschien bellen ze toch al eerder, dat weet ik niet. Maar eigenlijk vind ik het hoe dan ook helemaal prima. Ik vind het een superfijn ziekenhuis en ben er eigenlijk alleen maar heel erg blij mee. Ook met het meteen behandelen en het andere traject, echt superblij met m'n arts en de hele poli. O+
Dat is echt heel fijn, zo belangrijk als je je goed voelt bij je ziekenhuis O+

quote:
1s.gif Op donderdag 9 februari 2023 10:28 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Niks harder inzitten.
Je bent niet meteen hard als je zegt joh we hebben dit niet voor niks zo afgesproken, hiervan afwijken levert ons problemen en kosten op dus daar kunnen we niet zonder meer mee akkoord gaan.
Eens met dit. Niet meteen andermans probleem oplossen =/= je hard opstellen. Zij proberen gewoon wat uit, zonder aantoonbaar eerst moeite te doen om het zelf op te lossen. Zo zijn sommige mensen gewoon. Ik probeer me zelf altijd voor te houden om dat neutraal, dus niet persoonlijk, op te nemen (moeilijk!) en dus mijn reactie ook zo neutraal mogelijk te houden. Gewoon zeggen dat dat voor jullie lastig is zonder meteen een hele rits oplossingen aan te dragen. Daarmee maak je het jouw probleem en raak je er wel persoonlijk in verwikkeld.
pi_207919375
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2023 10:31 schreef gcjoel het volgende:

[..]
Oh en trouwens, ik herken het gevoel wel hoor. Ik zou het ook heel moeilijk vinden om dan toch voor mijn eigen gemak te kiezen. Maar mijn vriend is veel beter in het zakelijke aspect dus die regelt dan gewoon het contact over zoiets. Misschien kan jouw vriend daar ook mee helpen? Dan kan je zelf wat afstand nemen.
Mijn man doet de contacten al, maar hij is net zo meegaand. :D Maar we hebben al geleerd om niet direct 'ja' te zeggen en dit soort dingen dus eerst even te laten zakken en tijd te nemen om na te denken, dus dat helpt.
pi_207919897
Ik zit al in mijn 4e wachtkamer van vandaag trouwens. Vandaag hele reeks onderzoeken en aansluitend gesprek met de arts met de uitslag.
Wel een beetje raar om hier weer zo lang te zijn. Ik ben wel eerder terug geweest maar nu wandel ik weer het hele ziekenhuis door en zie ik weer overal mensen in bedden rondgereden worden - zoals ik ook, een half jaar geleden. Blij dat ik nu weer gewoon op de fiets kon komen!
pi_207920049
@yinu dat is een heel verschil dan idd :)
pi_207920069
Ik zit in meeting nr 2 van de 5 vandaag. Denk dat dit een record is voor mij tot nu toe. Deze meeting is een presentatie van iemand en ik weet eigenlijk alles al dus dat is lekker rustig _O-
Ik had wel net zo goed thuis kunnen blijven want al m'n vergaderingen zijn via Teams :')
pi_207920115
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2023 08:47 schreef Sarabi het volgende:
Aan het aan wachten totdat ze de lekkage komen inspecteren. Tussen nu en 11u zouden ze moeten komen.
En dan hopen dat het meevalt en ze het meteen kunnen fixen.
Dat viel tegen -O-
Het vakantiegeld gaat ook dit jaar niet naar een vakantie :')
  donderdag 9 februari 2023 @ 11:39:17 #103
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_207920122
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2023 11:38 schreef Sarabi het volgende:

[..]
Dat viel tegen -O-
Oh jee, dat is balen! Wat is er aan de hand?
pi_207920150
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2023 11:39 schreef Morgane89 het volgende:

[..]
Oh jee, dat is balen! Wat is er aan de hand?
We hadden lekkage bij de dakkapel. De vorige bewoners hebben (zoals op meerdere plekken) weer creatief geklust en de dakbedekking moet volledig opnieuw.
  donderdag 9 februari 2023 @ 11:43:00 #105
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_207920177
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2023 11:38 schreef Sarabi het volgende:

[..]
Dat viel tegen -O-
Oei wat is er lek?
Oh stond er al.

Dat is mooi klote! ben wat dat betreft wel blij dat wij hier alles wel hebben moeten verbouwen, zit je tenminste niet met gepruts van een vorige. (En de vorige hier was me toch een prutser, dus extra blij _O- )
pi_207920222
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2023 11:43 schreef gcjoel het volgende:

[..]
Oei wat is er lek?
Oh stond er al.

Dat is mooi klote! ben wat dat betreft wel blij dat wij hier alles wel hebben moeten verbouwen, zit je tenminste niet met gepruts van een vorige. (En de vorige hier was me toch een prutser, dus extra blij _O- )
Wij waren in het begin heel blij. We hebben totaal niets hoeven klussen, zelfs verven hadden ze dat jaar alles nog gedaan.

Maarja nu kom je achter steeds meer....
pi_207920507
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2023 11:46 schreef Sarabi het volgende:

[..]
Wij waren in het begin heel blij. We hebben totaal niets hoeven klussen, zelfs verven hadden ze dat jaar alles nog gedaan.

Wat een tegenvaller ;(

Net als gcjoel ben ik ook blij dat we veel hebben gedaan hier, dat we zeker weten wat er onder de vloer, in de muren etc zit. Maar ja, daar moet je maar net zin in hebben natuurlijk.

Inmiddels zijn we eindelijk in een fase terecht gekomen waarin we kunnen sparen voor onderhoud, niet alleen voor de volgende klus. Dat voelt ook echt goed.
Spoilers!
pi_207920555
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2023 12:09 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Wat een tegenvaller ;(

Net als gcjoel ben ik ook blij dat we veel hebben gedaan hier, dat we zeker weten wat er onder de vloer, in de muren etc zit. Maar ja, daar moet je maar net zin in hebben natuurlijk.

Inmiddels zijn we eindelijk in een fase terecht gekomen waarin we kunnen sparen voor onderhoud, niet alleen voor de volgende klus. Dat voelt ook echt goed.
Wij zijn voor zo'n klushuis echt niet handig genoeg. Maar groot respect voor jullie en dan weet je inderdaad zeker dat het goed zit.
pi_207920600
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2023 12:09 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Wat een tegenvaller ;(

Hoop voor je dat dat bij jou goedkoper is dan bij mij :D
  donderdag 9 februari 2023 @ 12:18:55 #110
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_207920629
Ik wil echt nog jiet weten wat er nog aan verborgen klus acties in het huis zitten..ik denk maar steeds:"het staat er al 345 jaar, komt vast goed" om meteen daarna te denken "fuck 345 jaar! Wat en gepruts moet er dan tussen zitten!!!" :o
pi_207920690
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2023 12:12 schreef Sarabi het volgende:
Wij zijn voor zo'n klushuis echt niet handig genoeg. Maar groot respect voor jullie en dan weet je inderdaad zeker dat het goed zit.
Wat een tegenvaller! Zo klinkt het net alsof je zonder het te weten toch een klushuis hebt gekocht.
pi_207920692
quote:
1s.gif Op donderdag 9 februari 2023 12:16 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Hoop voor je dat dat bij jou goedkoper is dan bij mij :D
Ik ook :D De lekkage die laatst is verholpen kostte 380 euro dus dat viel gelukkig mee.
Spoilers!
pi_207920719
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2023 12:24 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Ik ook :D De lekkage die laatst is verholpen kostte 380 euro dus dat viel gelukkig mee.
:o

Mijne kostte 27k, dus dat doe je al stukken beter _O-

[ Bericht 0% gewijzigd door Vanyel op 09-02-2023 12:40:47 ]
pi_207920767
Wij bellen dan de WBV *G*

Betalen ook genoeg huur }:|
  donderdag 9 februari 2023 @ 12:33:48 #115
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_207920820
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2023 12:12 schreef Sarabi het volgende:

[..]
Ik haat het ook echt hoor! haha maar alles kennen van je huis is wel een voordeel ;(
pi_207920856
quote:
80s.gif Op donderdag 9 februari 2023 12:29 schreef Blues het volgende:
Wij bellen dan de WBV *G*

Betalen ook genoeg huur }:|
Hypotheken zijn ook best prijzig. :D Ik ben benieuwd of er een omslagpunt komt waarop mensen huren als de gunstigere optie gaan zien.
  donderdag 9 februari 2023 @ 12:43:45 #117
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_207920919
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2023 12:37 schreef Myraela het volgende:

[..]
Hypotheken zijn ook best prijzig. :D Ik ben benieuwd of er een omslagpunt komt waarop mensen huren als de gunstigere optie gaan zien.
de huren worden toch ook steeds hoger ?
  donderdag 9 februari 2023 @ 12:46:57 #118
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_207920945
ohh..

https://www.nu.nl/cultuur(...)ing-rijksmuseum.html

wilde ik juist binnenkort naar het mauritshuis om dat schilderij te zien.. nouja, dan wordt het een middagje delft :)
pi_207920948
quote:
1s.gif Op donderdag 9 februari 2023 12:26 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Mijne kostte 27k, dus dat doe je al stukken beter _O-

Er is een paar jaar geleden wel deels een nieuw dak op gegaan voor 14k. Helpt dat?
Spoilers!
  donderdag 9 februari 2023 @ 12:48:55 #120
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_207920963
geschatte kosten voor mijn nieuwe dak

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ik moet nog even sparen geloof ik ..
  donderdag 9 februari 2023 @ 12:50:30 #121
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_207920977
Ik kan meepraten over dak kosten: 25K voor precies hetzelfde dak maar dan zonder asbest.
Dus eigenlijk geen nieuw dak alleen alles is eraf gehaald en er weer op gelegd :')
pi_207920989
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2023 12:47 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Er is een paar jaar geleden wel deels een nieuw dak op gegaan voor 14k. Helpt dat?
Enorm :Y

Dit was ook nieuw dak.
  donderdag 9 februari 2023 @ 12:51:43 #123
35189 Troel
scherp en bot
pi_207920990
Och, bij ons zou de lekkage verholpen zijn, maar t lekt toch en er kan pas gerepareerd worden als alle schademensen zijn geweest en en en

Hopelijk zo alle frustratie eruit bij het sporten *O*
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_207920996
quote:
7s.gif Op donderdag 9 februari 2023 12:43 schreef Barreltje het volgende:
De huren worden toch ook steeds hoger ?
Geen idee hoe dat werkt, ik heb nooit een huurwoning gehad. De mensen die ik ken die huren, zitten vaak best voordelig. Ik kan me zo voorstellen dat waar het eerst was dat je maar moest kopen, want elke maand eigendom was zo'n beetje geld verdienen. Terwijl je nu misschien beter kunt huren als je niet weet of je ergens lang blijft zitten.
pi_207921132
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2023 12:50 schreef gcjoel het volgende:
Ik kan meepraten over dak kosten: 25K voor precies hetzelfde dak maar dan zonder asbest.
Dus eigenlijk geen nieuw dak alleen alles is eraf gehaald en er weer op gelegd :')
Dat zijn echt frustrerende kosten. Wij hadden dat met de beschoeiing aan de sloot. 14k betaald voor iets dat we niet eens zien en dat er alleen maar voor zorgt dat de tuin niet in de sloot glijdt :{w
Spoilers!
  Moderator / Redactie Sport donderdag 9 februari 2023 @ 13:19:09 #126
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_207921319
quote:
7s.gif Op donderdag 9 februari 2023 12:46 schreef Barreltje het volgende:
ohh..

wilde ik juist binnenkort naar het mauritshuis om dat schilderij te zien.. nouja, dan wordt het een middagje delft :)
Inmiddels geboekt voor de Vermeer-tentoonstelling. Maar dan wel pas begin mei. Kortom het wordt ook eens naar het Mauritshuis voor Meisje met de Parel :+.
pi_207921331
quote:
7s.gif Op donderdag 9 februari 2023 12:46 schreef Barreltje het volgende:
ohh..

In het Mauritshuis was ik vorige week.
En ben niet eens naar de parel van het meisje gaan kijken. Druk, erg druk op een maandagmiddag.
Schilderijen van ouwe mannen en dansende boertjes. -O-
Het gebouw is interessant, het uitzicht fantastisch. En de plafond schildering (dd. +/-1988) in de centrale hal boven de trappen was kleurrijk.
Men kan heel dicht met de neus op de anatomische les by Rembrandt komen.
Zo dichtbij, dat ik nu denk dat er een canvas hangt. O-)
pi_207921450
De uitslag: het gaat best goed met mijn long. Wat er nog van over is dan.

SPOILER
Longfunctietest was wel interessant. Ik blaas toch nog 93% van normaal, met iets minder dan 70% van de longen. Dat kan zelfs nog wel wat beter worden als ik weer ga sporten. Toch fijn als je met een beetje voorsprong het ziekenhuis in gaat ;) en fijn dat ik niet rook enzo. :7 Dat denk ik elke keer als ik op de longafdeling rondloop. Jemig, wat een lijden is dat. En voor een groot deel te voorkomen.

Dat zou iedere tabakslobbyist en -marketeer wat mij betreft verplicht een week moeten doen: rondlopen op een gemiddelde longafdeling. En een praatje maken met al die mensen die ze welbewust verslaafd maken en zien hoe die kapot gaan. Kunnen we dat niet verplicht stellen?
In plaats van al die mensen aan te praten dat hun ‘zwakheid’ zorgt dat ze niet kunnen stoppen. Tuurlijk zouden ze dat moeten doen maar als de fabrikanten hun producten minder ‘lekker’ en verslavend zouden maken zou dat al zoveel schelen.
pi_207921508
Bouwkosten :o :wtf: :{w

Wij kregen een aantal offertes voor een nieuw (geïsoleerd) dak. Gemiddeld: ¤80.000. :X :o

Dus nu op zoek naar andere isolatiemaatregelen. Het dak is verder prima. Alleen lekt het nogal veel warmte.
pi_207921546
Wat fijn @yinu met de goede berichten en uitslagen. 💐
En wat goed, dat de longcapaciteit toch zó goed is bevonden!
(Dat scoor ik niet met beide doorrookte longen).
Je was toch weer rustig aan het wandelen?
En ben je gerustgesteld na de onrust over pijnklachten bij de schouder vorige week?
  donderdag 9 februari 2023 @ 13:37:38 #131
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_207921583
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2023 13:32 schreef yinu het volgende:
Bouwkosten :o :wtf: :{w

Wij kregen een aantal offertes voor een nieuw (geïsoleerd) dak. Gemiddeld: ¤80.000. :X :o

Dus nu op zoek naar andere isolatiemaatregelen. Het dak is verder prima. Alleen lekt het nogal veel warmte.
Fijn van je goede nieuws! *O*

En is van binnen uit isoleren geen optie? Hebben wij hier zelf gedaan.
pi_207921630
quote:
1s.gif Op donderdag 9 februari 2023 13:35 schreef AnneX het volgende:
Wat fijn @:yinu met de goede berichten en uitslagen. 💐
En wat goed, dat de longcapaciteit toch zó goed is bevonden!
(Dat scoor ik niet met beide doorrookte longen).
Je was toch weer rustig aan het wandelen?
En ben je gerustgesteld na de onrust over pijnklachten bij de schouder vorige week?
Ja wel weer een beetje gerustgesteld. En ze zei ook dat het heel normaal is dat ik daarvan in de stress schiet want het is ook niet normaal wat ik heb meegemaakt. En dat ik altijd laagdrempelig een foto kan laten maken.

Nog geen verwijzing voor de psych gekregen, daar moet ik eerst voor naar de huisarts. Zij kon wel de medisch maatschappelijk werkster weer mijn kant op sturen maar het leek me fijner om dan maar meteen te kijken naar een wat meer gespecialiseerd iemand.
pi_207921684
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2023 13:37 schreef gcjoel het volgende:

[..]
Fijn van je goede nieuws! *O*

En is van binnen uit isoleren geen optie? Hebben wij hier zelf gedaan.
Dat zou wel kunnen maar er zitten gewoon plafonds in enzo en dan is er weer risico op vocht/condens. We hadden zelfs al een offerte geaccepteerd van een bedrijf dat er steenwol- of cellulosevlokken in zou gaan blazen. Maar toen na overleg met diverse andere experts dat toch maar afgeblazen, omdat zelfs de fabrikant van het materiaal dat ze zouden gaan gebruiken het afraadde, omdat ze geen goed plan hadden voor dampremmende folies etc.

Je moet ook echt zelf een beetje weten waar je het over hebt, je kunt kennelijk dit soort bedrijven echt niet vertrouwen want ze zeggen maar wat. :(
  donderdag 9 februari 2023 @ 13:46:54 #134
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_207921709
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2023 13:45 schreef yinu het volgende:

[..]
Dat zou wel kunnen maar er zitten gewoon plafonds in enzo en dan is er weer risico op vocht/condens. We hadden zelfs al een offerte geaccepteerd van een bedrijf dat er steenwol- of cellulosevlokken in zou gaan blazen. Maar toen na overleg met diverse andere experts dat toch maar afgeblazen, omdat zelfs de fabrikant van het materiaal dat ze zouden gaan gebruiken het afraadde, omdat ze geen goed plan hadden voor dampremmende folies etc.

Je moet ook echt zelf een beetje weten waar je het over hebt, je kunt kennelijk dit soort bedrijven echt niet vertrouwen want ze zeggen maar wat. :(
Dat is echt klote ja, zit je mooi mee als je het wel had laten doen.
Ik weet niet hoe groot het is, maar plafonds kunnen eruit :+
zelfs als je dat allemaal doet ben je een stuk minder kwijt dan 80.000 euro.
pi_207922051
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2023 11:46 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Zo herkenbaar :D :D :D

Wij hadden de afgelopen maanden: lekkage bij de dakkapel, vocht in de gang, een thermostaatkraan in de douche die halfbakken werd gemonteerd en een afvoer van de wastafel in de badkamer die met allerlei flexpijp was gefabriceerd :P
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_207922293
@Troel wat een lief aanbod! Hoeveel kg is die jij hebt liggen en hoeveel wil je ervoor hebben incl verzendkosten?

@Tele6 het idee sprak me wel aan. Ik slaap vrij regelmatig periodes vrij slecht (moeilijk in slaap vallen, tussen 3-5 wakker worden en dan uren wakker liggen). Ik heb moeite met volledig ontspannen. En ik vind het altijd wel fijn om onder een dikke deken te liggen. En ze zeggen dat zo'n deken bij al die dingen kan helpen, en dat wat zwaardere gewicht op me lijkt me dus ook wel prettig, dus ik dacht, lijkt me wel een poging waard. Ik draai normaal gesproken wel heel veel in m'n slaap, ben benieuwd of ik door zo'n deken rustiger slaap waardoor ik dat niet nodig heb, of dat het juist vervelend is dat het meer moeite kost om te draaien.

Huren: elk jaar in juli krijg ik een huurverhoging. Ik begon in 2017 met ¤1100 per maand, nu op ¤1278 per maand. Kale huur dus. Aan de andere kant zou ik dit huis ook bij lange na niet kunnen kopen voor deze maandlasten. Los van dat ik in m'n eentje niet zoveel kan lenen, gaat dit huis voor rond de 5 ton weg denk ik, met 10jr rentevast zit je dan op ¤2572 per maand waarvan ¤1918 rente. Ik bouw dus niks op, maar woon wel in een fijner/nieuwer/ruimer huis dan ik zou kunnen wonen als ik wel iets zou kopen. Financieel dus minder gunstig, qua wooncomfort (ook met mn buren-vrienden O+) gunstiger :)

Ben wel heel benieuwd hoe hoog de verhoging komende juli gaat zijn.. aangezien de maximale verhoging gekoppeld is aan de inflatie, en nou ja, we weten wat daarmee is gebeurd :+
  donderdag 9 februari 2023 @ 14:21:30 #137
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_207922332
quote:
1s.gif Op donderdag 9 februari 2023 14:19 schreef vlindertje89 het volgende:
@:Troel wat een lief aanbod! Hoeveel kg is die jij hebt liggen en hoeveel wil je ervoor hebben incl verzendkosten?

@:Tele6 het idee sprak me wel aan. Ik slaap vrij regelmatig periodes vrij slecht (moeilijk in slaap vallen, tussen 3-5 wakker worden en dan uren wakker liggen). Ik heb moeite met volledig ontspannen. En ik vind het altijd wel fijn om onder een dikke deken te liggen. En ze zeggen dat zo'n deken bij al die dingen kan helpen, en dat wat zwaardere gewicht op me lijkt me dus ook wel prettig, dus ik dacht, lijkt me wel een poging waard. Ik draai normaal gesproken wel heel veel in m'n slaap, ben benieuwd of ik door zo'n deken rustiger slaap waardoor ik dat niet nodig heb, of dat het juist vervelend is dat het meer moeite kost om te draaien.

Huren: elk jaar in juli krijg ik een huurverhoging. Ik begon in 2017 met ¤1100 per maand, nu op ¤1278 per maand. Kale huur dus. Aan de andere kant zou ik dit huis ook bij lange na niet kunnen kopen voor deze maandlasten. Los van dat ik in m'n eentje niet zoveel kan lenen, gaat dit huis voor rond de 5 ton weg denk ik, met 10jr rentevast zit je dan op ¤2572 per maand waarvan ¤1918 rente.

Ben wel heel benieuwd hoe hoog de verhoging komende juli gaat zijn.. aangezien de maximale verhoging gekoppeld is aan de inflatie, en nou ja, we weten wat daarmee is gebeurd :+
Jeetje, dat is een hoop geld. Is het een groot huis dan? En woon je er alleen of samen?
pi_207922421
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2023 14:21 schreef Morgane89 het volgende:

[..]
Jeetje, dat is een hoop geld. Is het een groot huis dan? En woon je er alleen of samen?
Eengezinswoning, nieuwbouw en ik was eerste bewoner (opgeleverd in 2017 dus). Drie slaapkamers, nog een open zolder, standaard rijtjeshuis v 114m2. En 50m2 tuin en ik woon 2.5km fietsen van het centrum van Utrecht vandaan :).
Ik woon er alleen. Ben er in 2017 met ex gaan wonen, en toen we eind v zomer 2020 uit elkaar gingen ben ik hier alleen gebleven. Ik vind het idd veel geld, maar tegelijkertijd krijg ik er ook wel veel voor, gezien locatie etc.
  donderdag 9 februari 2023 @ 14:26:37 #139
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_207922436
@vlindertje89 dat is dan wel een particuliere woning dan toch? of, particuliere woningbouw zeg maar..
het is geen sociale woningbouw dan toch?
pi_207922468
quote:
@:Troel wat een lief aanbod! Hoeveel kg is die jij hebt liggen en hoeveel wil je ervoor hebben incl verzendkosten?

@:Tele6 het idee sprak me wel aan. Ik slaap vrij regelmatig periodes vrij slecht (moeilijk in slaap vallen, tussen 3-5 wakker worden en dan uren wakker liggen). Ik heb moeite met volledig ontspannen. En ik vind het altijd wel fijn om onder een dikke deken te liggen. En ze zeggen dat zo'n deken bij al die dingen kan helpen, en dat wat zwaardere gewicht op me lijkt me dus ook wel prettig, dus ik dacht, lijkt me wel een poging waard. Ik draai normaal gesproken wel heel veel in m'n slaap, ben benieuwd of ik door zo'n deken rustiger slaap waardoor ik dat niet nodig heb, of dat het juist vervelend is dat het meer moeite kost om te draaien.

Huren: elk jaar in juli krijg ik een huurverhoging. Ik begon in 2017 met ¤1100 per maand, nu op ¤1278 per maand. Kale huur dus. Aan de andere kant zou ik dit huis ook bij lange na niet kunnen kopen voor deze maandlasten. Los van dat ik in m'n eentje niet zoveel kan lenen, gaat dit huis voor rond de 5 ton weg denk ik, met 10jr rentevast zit je dan op ¤2572 per maand waarvan ¤1918 rente. Ik bouw dus niks op, maar woon wel in een fijner/nieuwer/ruimer huis dan ik zou kunnen wonen als ik wel iets zou kopen. Financieel dus minder gunstig, qua wooncomfort (ook met mn buren-vrienden O+) gunstiger :)

Klinkt idd alsof zo'n deken wel de moeite waard is voor jou! Omdraaien onder zo'n deken vind ik goed te doen, alleen overeind gaan zitten of de deken van je af gooien is even werken. De deken zijwaarts van je af laten glijden is dan weer minder moeite want dan werkt de zwaartekracht mee.

Naast gewicht kun je ook naar de maat kijken, een tweepersoons/twijfelaar formaat van 8 kg voelt waarschijnlijk lichter dan een eenpersoons deken van 6 kg ;)
pi_207922494
quote:
7s.gif Op donderdag 9 februari 2023 14:26 schreef Barreltje het volgende:
@:vlindertje89 dat is dan wel een particuliere woning dan toch? of, particuliere woningbouw zeg maar..
het is geen sociale woningbouw dan toch?
Nee, geen sociale woningbouw nee :+
Daar voldoe ik ook niet voor aan de inkomenseisen, dus ik kan ook niet sociale woning huren. Middenhuur via corporatie zou nog kunnen, maar is niet per se veel goedkoper.
Het is van een pensioenfonds, zij hebben het hele blok platgegooid en er nieuwe woningen neergezet en en die verhuren ze als investering. Met een vastgoedmanager ertussen die dat voor ze beheert. Ze zijn tot nu toe wel altijd behoorlijk redelijk geweest met huurverhogingen, dus ik hoop dat ze dit jaar niet wel ineens 10% erop gooien ofzo.
  donderdag 9 februari 2023 @ 14:29:48 #142
35189 Troel
scherp en bot
pi_207922496
quote:

Ik ga hem voor je wegen!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_207922537
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2023 14:29 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Nee, geen sociale woningbouw nee :+
Daar voldoe ik ook niet voor aan de inkomenseisen, dus ik kan ook niet sociale woning huren. Middenhuur via corporatie zou nog kunnen, maar is niet per se veel goedkoper.
Het is van een pensioenfonds, zij hebben het hele blok platgegooid en er nieuwe woningen neergezet en en die verhuren ze als investering. Met een vastgoedmanager ertussen die dat voor ze beheert. Ze zijn tot nu toe wel altijd behoorlijk redelijk geweest met huurverhogingen, dus ik hoop dat ze dit jaar niet wel ineens 10% erop gooien ofzo.
Pensioenfonds boks.
Al ga ik wel middenhuur wonen, dat moesten ze kennelijk van de gemeente om hier dit te mogen bouwen of zo. Alsnog een hoop geld :+
pi_207922560
Nog een halfuur tot m'n twee laatste vergaderingen voordat ik hier weg kan en weer met de verhuizing aan de slag kan.

En niet echt een klusje te doen voor een halfuur / de concentratie daarvoor.

Lalalalalalala *G* *O* *G*
  donderdag 9 februari 2023 @ 14:35:12 #145
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_207922579
ik moest middenhuur googlen :+
  donderdag 9 februari 2023 @ 14:35:43 #146
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_207922588
nog een uur totdat het vervoer hier weer op het dak staat en ik legaal een dutje kan doen *;
  Moderator / Redactie Sport donderdag 9 februari 2023 @ 14:36:16 #147
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_207922594
Tandarts heeft me weer een half jaartje goedgekeurd en ook periodiek schoonmaakwerk is uitgevoerd :P

Vanavond naar Jan Beuving in de Schouwburg :)
pi_207922763
Leuk @borisz! Ik ga eind april hier in de schouwburg :)
pi_207922794
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2023 12:23 schreef Myraela het volgende:

[..]
Wat een tegenvaller! Zo klinkt het net alsof je zonder het te weten toch een klushuis hebt gekocht.
Bijna wel he :D

quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2023 14:08 schreef PdeHoog het volgende:

[..]
Zo herkenbaar :D :D :D

Wij hadden de afgelopen maanden: lekkage bij de dakkapel, vocht in de gang, een thermostaatkraan in de douche die halfbakken werd gemonteerd en een afvoer van de wastafel in de badkamer die met allerlei flexpijp was gefabriceerd :P
Je krijgt toch liever andere verassingen....
pi_207922807
Huur voor het huis waar we nu wonen en vooral de grond er om heen zouden we op dit moment echt niet kunnen betalen.

Dus we blijven nog maar gewoon in een koophuis zitten :+ We klagen soms gewoon wat.
pi_207923109
quote:
1s.gif Op donderdag 9 februari 2023 14:25 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Eengezinswoning, nieuwbouw en ik was eerste bewoner (opgeleverd in 2017 dus). Drie slaapkamers, nog een open zolder, standaard rijtjeshuis v 114m2. En 50m2 tuin en ik woon 2.5km fietsen van het centrum van Utrecht vandaan :).
Ik woon er alleen. Ben er in 2017 met ex gaan wonen, en toen we eind v zomer 2020 uit elkaar gingen ben ik hier alleen gebleven. Ik vind het idd veel geld, maar tegelijkertijd krijg ik er ook wel veel voor, gezien locatie etc.
Ik betaalde daar nog geen 500 euro :P

Maar das even geleden. En ik had geen tuin. En alleen maar boven. Wel ongeveer evenveel oppervlak trouwens, hoe kan dat?
pi_207923152
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2023 13:46 schreef gcjoel het volgende:

[..]
Dat is echt klote ja, zit je mooi mee als je het wel had laten doen.
Ik weet niet hoe groot het is, maar plafonds kunnen eruit :+
zelfs als je dat allemaal doet ben je een stuk minder kwijt dan 80.000 euro.
Ja. Het is vrij groot dus. (Pand waar wij ons bedrijf in hebben en ook grotendeels wonen). Het dak is 350m2 :') en we hebben alle elektra etc in kabelgoten onder het plafond hangen. Het kan wel maar dan moeten we ook echt gedurende de duur van de werkzaamheden dicht, want plafonds eruit halen geeft altijd veel troep (ervaring mee). Het is een pand uit ongeveer 1930, met dito plafonds. Het dak is verder prima, in 2014 door vorige eigenaar vernieuwd.
pi_207923189
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2023 13:29 schreef yinu het volgende:
De uitslag: het gaat best goed met mijn long. Wat er nog van over is dan.

SPOILER
Longfunctietest was wel interessant. Ik blaas toch nog 93% van normaal, met iets minder dan 70% van de longen. Dat kan zelfs nog wel wat beter worden als ik weer ga sporten. Toch fijn als je met een beetje voorsprong het ziekenhuis in gaat ;) en fijn dat ik niet rook enzo. :7 Dat denk ik elke keer als ik op de longafdeling rondloop. Jemig, wat een lijden is dat. En voor een groot deel te voorkomen.

Dat zou iedere tabakslobbyist en -marketeer wat mij betreft verplicht een week moeten doen: rondlopen op een gemiddelde longafdeling. En een praatje maken met al die mensen die ze welbewust verslaafd maken en zien hoe die kapot gaan. Kunnen we dat niet verplicht stellen?
In plaats van al die mensen aan te praten dat hun ‘zwakheid’ zorgt dat ze niet kunnen stoppen. Tuurlijk zouden ze dat moeten doen maar als de fabrikanten hun producten minder ‘lekker’ en verslavend zouden maken zou dat al zoveel schelen.
Die denken alleen aan hun verdienmodel :r

En fijn dat t beter en zorgvuldig gaat :*
pi_207923224
Wij hebben ook kaarten voor Vermeer in t Rijks in mijn vrije maartweek *O*
Overigens is op de site van het Rijks een mooie rondleiding (met ingesproken tekst) te zien.

En mijn verjaardagskadootje (1 juni) ook net gekocht.
Kaarten voor fabrique lumieres in de westergasfabriek, thema Dali en Gaudi, muziek van Pink Floyd O+ O+ O+ hapje eten daarna O+ *O*
pi_207923246
quote:
1s.gif Op donderdag 9 februari 2023 15:25 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Ik betaalde daar nog geen 500 euro :P

Maar das even geleden. En ik had geen tuin. En alleen maar boven. Wel ongeveer evenveel oppervlak trouwens, hoe kan dat?
De huizen aan jouw kant van de staat zijn groter :). Nu althans. Misschien waren de huizen toen ook breder ofzo?
En ik heb een gewoon schuin dak op de zolder, dus wat meer vloeroppervlak dan de officiële meting zegt. Weet niet of jij rechte muren had?

@yinu goed nieuws van de longarts dus over je longfunctie, fijn! En prettig dat de artsen even met elkaar gaan overleggen om naar het totaalplaatje te kijken!
pi_207923270
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2023 15:40 schreef vlindertje89 het volgende:

De huizen aan jouw kant van de staat zijn groter :).
En ik heb een gewoon schuin dak op de zolder, dus wat meer vloeroppervlak dan de officiële meting zegt. Weet niet of jij rechte muren had?

Pittige huurprijs heb jij. :X

Wij zitten nog (net) onder de 1000 euro.
Als je ons huis wil kopen zit dat denk ik wel op de 6 ton.
https://walterliving.com/report/kennemergaard-4-bloemendaal
(Niet ons huisnr wel zelfde soort huis)

En dan nog flink verbouwen want wij houden alles schoon en netjes en soms een likkie verf of reparaties maar het blijft een huurwoning.

[ Bericht 6% gewijzigd door Blues op 09-02-2023 15:49:34 ]
  donderdag 9 februari 2023 @ 15:45:45 #157
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_207923292
*Mijmert* een jaar of 10 geleden woonden we nog in een appartement, 82m2 met aardig balkon voor zo'n 600 euro, redelijk centraal gelegen in Nijmegen. Dat waren nog eens prijzen ^O^

[ Bericht 0% gewijzigd door Morgane89 op 09-02-2023 15:59:35 ]
  donderdag 9 februari 2023 @ 15:49:10 #158
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_207923317
ohh!! net een overnachting in een molen geboekt.. O+ de chef gaat dat vast fantastisch vinden.. ik kreeg hem zowat niet weg uit kinderdijk :D
pi_207923332
quote:
1s.gif Op donderdag 9 februari 2023 15:43 schreef Blues het volgende:

[..]
Pittige huurprijs heb jij. :X
Wij zitten nog (net) onder de 1000 euro.
En dan nog flink verbouwen want wij houden alles schoon en netjes en soms een likkie verf of reparaties maar het blijft een huurwoning.
Yup. Niet uit elkaar gaan met mn ex had me 9k per jaar opgeleverd alleen al aan woonlasten (kunnen delen huur, verzekeringen, gemeentelijke belastingen, warmte/water/licht, tv&internet). Maar nu nog een huisgenoot nemen zie ik ook niet zitten. Als een van mn vriendinnen uit elkaar zou gaan met partner zou ze er wel bij mogen, maar een 'nieuw' iemand vind ik gewoon te tricky. En ik kan nog steeds wat sparen elke maand, dus het is te doen. Maar die 22k extra sinds het uit is was ook welkom geweest haha.

Hmm als ik op funda kijk, zegt hij dat mn huis ¤565-682k waard is. Eentje tegenover me, 15m2 groter is in okt verkocht met vraagprijs ¤629k, dus ik denk dat het eerder richting de ondergrens zit die funda geeft, maar alsnog meer dan ik al dacht. Maar in principe hoef je alleen de muren strak te maken op die in woonkamer na en laagje verf te geven, verder hoeft er niks te gebeuren.

[ Bericht 6% gewijzigd door vlindertje89 op 09-02-2023 15:58:26 ]
pi_207923421
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2023 15:51 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Yup. Niet uit elkaar gaan met mn ex had me 9k per jaar opgeleverd alleen al aan woonlasten (kunnen delen huur, verzekeringen, gemeentelijke belastingen, warmte/water/licht, tv&internet). Maar nu nog een huisgenoot nemen zie ik ook niet zitten. Als een van mn vriendinnen uit elkaar zou gaan met partner zou ze er wel bij mogen, maar een 'nieuw' iemand vind ik gewoon te tricky. En ik kan nog steeds wat sparen elke maand, dus het is te doen. Maar die 22k extra sinds het uit is was ook welkom geweest haha.
:o Als je het zo uitrekent is het wel heel pittig ja!
pi_207923452
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2023 15:59 schreef yinu het volgende:

[..]
:o Als je het zo uitrekent is het wel heel pittig ja!
Ja, bizar toch? En ik weet dat dat ook eigen keus is (ik had ook iets kleiners kunnen zoeken, ex betaalt +-¤350 per maand minder dan ik denk ik aan woonlasten, of toch een huisgenoot nemen) maar toch vind ik het soms stom haha.
pi_207923481
quote:
1s.gif Op donderdag 9 februari 2023 15:40 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
De huizen aan jouw kant van de staat zijn groter :). Nu althans. Misschien waren de huizen toen ook breder ofzo?

@:yinu goed nieuws van de longarts dus over je longfunctie, fijn! En prettig dat de artsen even met elkaar gaan overleggen om naar het totaalplaatje te kijken!
Wij woonden deels op die zolder, dat waren bij ons de slaapkamers :D
pi_207923518
quote:
1s.gif Op donderdag 9 februari 2023 16:03 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Wij woonden deels op die zolder, dat waren bij ons de slaapkamers :D
Ja ik weet natuurlijk niet hoe jullie huis eruit zag, want er staan nu allemaal nieuwe ;) mijn zolder is ook best groot hoor, zou je ook prima twee slaapkamers in kunnen maken naast het wasmachinehok. Maar de huizen die nu bij jouw oude staan, hebben minder schuine muren op de 2e verdieping dan mijne, en daarboven nog een zolder. Dus dan valt het oppervlak groter uit dan als je bij mijn muren de oppervlak braaf tot 1.50 hoog berekent :)
pi_207923563
Koffie
pi_207923575
Bij ons had de tweede verdieping rechte muren. De derde was schuin vanaf geen idee hoe hoog.
pi_207923605
Onze hypotheek is zo’n 1800 euro per maand. En dan hebben we dus een klushuis :+

Gelukkig heeft vriend een goedbetaalde baan zullen we maar zeggen. :D

Wel nog steeds heel blij met ons huisje O+ , ook al merken we dat we deze winter echt even een klusdip hebben. (Vroeg donker en koud helpt niet, maar gelukkig gaan we weer richting voorjaar).

Dakdekker moet hier ook nog komen voor de keuken. En boven moet uiteindelijk nog het halve dak open en een nieuwe dakkapel geplaatst worden. En tevens nieuwe badkamer. Maar eens bedenken wanneer we dat gaan doen.
pi_207923622
quote:
1s.gif Op donderdag 9 februari 2023 16:11 schreef Vanyel het volgende:
Bij ons had de tweede verdieping rechte muren. De derde was schuin vanaf geen idee hoe hoog.
Ja dus eigenlijk had jij mijn huis maar dan met nog een begane grond eronder? Dus begane grond waar iemand anders zat, en dan 1e en 2e verd met rechte muren en zolder? Of zaten jullie dan op 2e en zolder en iemand anders op begane en 1e?
Intrigerend wel, eens kijken of ik vanavond nog foto's van de oude staat van de buurt hier kan vinden online!
  Official ESF Kreviewer donderdag 9 februari 2023 @ 16:18:49 #168
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_207923663
quote:
1s.gif Op donderdag 9 februari 2023 15:43 schreef Blues het volgende:
Die van ons ook en dat is gewoon een fucking rijtjeshuis.
Vanaf morgen wel 606.000 euro want dan komt de houthaard en ga ik het huis tot 29 graden opstoken en naakt voor haard op mijn berevelletje liggen zweten.

Groetjes,

K.
  Official ESF Kreviewer donderdag 9 februari 2023 @ 16:19:51 #169
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_207923679
quote:
7s.gif Op donderdag 9 februari 2023 16:14 schreef Candaasje het volgende:
Onze hypotheek is zo’n 1800 euro per maand.
Netto? Wij hadden geluk hier met 1.6% rente dus ik betaal voor deze hut "maar" 1100.
  donderdag 9 februari 2023 @ 16:20:49 #170
35189 Troel
scherp en bot
pi_207923694
quote:
14s.gif Op donderdag 9 februari 2023 08:25 schreef Myraela het volgende:
Morgen komt ook Hogwarts Legacy. *O* *O* Ik hoop zo dat het een tof spel is, want ik heb er erg lang naar uitgekeken. :D
Vriend van me heeft het al maar kon nog niet echt zeggen of het wat was. De recensies waren goed.
Voor mij reden om het toch maar eens te gaan bekijken of ik hem wilde kopen.

Niet dus. Heb m gekregen van vriendlief. O+ En voor de mensen die mij kennen: ja, sprakeloos. Zeker 10 minuten :+

O en ik ben blij met een gelijkvloerse woning want de trap af is eng. Spiertjes willen niet meer }:|
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_207923843
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2023 16:15 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Ja dus eigenlijk had jij mijn huis maar dan met nog een begane grond eronder? Dus begane grond waar iemand anders zat, en dan 1e en 2e verd met rechte muren en zolder? Of zaten jullie dan op 2e en zolder en iemand anders op begane en 1e?
Intrigerend wel, eens kijken of ik vanavond nog foto's van de oude staat van de buurt hier kan vinden online!
Uhh nee sorry. 1e en 2e=zolder
  donderdag 9 februari 2023 @ 16:38:12 #172
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_207923925
quote:
14s.gif Op donderdag 9 februari 2023 16:18 schreef Kreator het volgende:

[..]
Die van ons ook en dat is gewoon een fucking rijtjeshuis.
Vanaf morgen wel 606.000 euro want dan komt de houthaard en ga ik het huis tot 29 graden opstoken en naakt voor haard op mijn berevelletje liggen zweten.

Groetjes,

K.
Wat is je adres?
pi_207923935
Ik vond de nieuwe hypotheek best een beetje spannend, maar na een aantal maanden dubbele hypotheek voelt de nieuwe hypotheek ineens toch niet meer zo hoog. :D Zou het iedereen aanbevelen. :D
pi_207924186
Wat een enorme woonlasten hebben jullie zeg :o Onze hypotheek is maar 684. Lineaire hypotheek dus elke maand een stukje lager.
Spoilers!
pi_207924216
quote:
1s.gif Op donderdag 9 februari 2023 17:00 schreef Lucky_Strike het volgende:
Wat een enorme woonlasten hebben jullie zeg :o Onze hypotheek is maar 684. Lineaire hypotheek dus elke maand een stukje lager.
Wow, dat is laag! Dat is zelfs veel minder dan we hier voor dit huis betalen. :D
pi_207924259
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2023 17:02 schreef Myraela het volgende:

[..]
Wow, dat is laag! Dat is zelfs veel minder dan we hier voor dit huis betalen. :D
Ons huis was erg goedkoop. Niet voor niets natuurlijk, maar wel fijn. We hebben ook maar 1 echt inkomen dus lage lasten zijn wel zo prettig.
Spoilers!
pi_207924346
Hier ongeveer dezelfde woonlasten als Lucky, we hebben volgens mij echt geluk gehad om in die tijd te kopen.
  Official ESF Kreviewer donderdag 9 februari 2023 @ 17:19:57 #178
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_207924436
quote:
1s.gif Op donderdag 9 februari 2023 17:04 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Ons huis was erg goedkoop. Niet voor niets natuurlijk, maar wel fijn. We hebben ook maar 1 echt inkomen dus lage lasten zijn wel zo prettig.
Mijn vorige huis was 152000 euro. Andere tijden...
  Official ESF Kreviewer donderdag 9 februari 2023 @ 17:20:43 #179
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_207924452
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2023 16:38 schreef gcjoel het volgende:

[..]
Wat is je adres?
Bij Candaasje en dan twee keer rechts. Nummer 11.
  Official ESF Kreviewer donderdag 9 februari 2023 @ 17:21:51 #180
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_207924466
Rakott Krumpli in de oven (met salami en prei want waarom ook niet. En kaas. Want Hollanders).

Goddelijk.
  donderdag 9 februari 2023 @ 17:25:15 #181
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_207924501
quote:
14s.gif Op donderdag 9 februari 2023 17:20 schreef Kreator het volgende:

[..]
Bij Candaasje en dan twee keer rechts. Nummer 11.
Ok top, ik kom kijken.
  Official ESF Kreviewer donderdag 9 februari 2023 @ 17:27:17 #182
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_207924527
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2023 17:25 schreef gcjoel het volgende:

[..]
Ok top, ik kom kijken.
Entree is ¤29,99.
  donderdag 9 februari 2023 @ 17:31:41 #183
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_207924578
quote:
14s.gif Op donderdag 9 februari 2023 17:27 schreef Kreator het volgende:

[..]
Entree is ¤29,99.
Kan ik pinnen?
pi_207924589
In een praatprogramma vanavond anywhere Trijntje. -O-
Burt Bacharach is overleden. “Raindrops keep falling on my head…”
pi_207924593
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2023 17:31 schreef gcjoel het volgende:

[..]
Kan ik pinnen?
Het is voor niks. w/

Buurman kwam even een groot stuk blauwe schimmelkaas brengen.
Was iets té scherp uitgevallen voor winkelverkoop.
Prima voor een saus met champignons en pasta :Y)
pi_207924603
Wij betalen zo'n 1100 euro voor een best groot en best nieuw huis. Daar hebben we mazzel mee, we hebben het vorige huis goed kunnen verkopen dus er zit een stuk eigen geld in, ik heb al jaren een deels aflossingsvrije hypotheek en de hypotheken zijn af/overgesloten toen de rente heel laag was. Voor ons absoluut gunstiger dan huren, maar zoals gezegd zit er een flinke factor geluk in.
  Official ESF Kreviewer donderdag 9 februari 2023 @ 17:43:32 #187
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_207924714
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2023 17:31 schreef gcjoel het volgende:

[..]
Kan ik pinnen?
Geef je wel een tikkie.
pi_207924750
quote:
9s.gif Op donderdag 9 februari 2023 17:19 schreef Kreator het volgende:

Mijn vorige bezemkasthuurhuisje was 350 euro. Andere tijden...
pi_207924865
quote:
9s.gif Op donderdag 9 februari 2023 17:19 schreef Kreator het volgende:

[..]
Mijn vorige huis was 152000 euro. Andere tijden...
7 jaar geleden waren de huizen precies erg laag inderdaad. Helaas verkochten we ons vorige huis daardoor onder water, dat was dan weer matig.
Spoilers!
pi_207924942
Christus te paard wat een bedragen.
Wij hadden natuurlijk nooit een serieuze hypotheek want onze huisjes zijn allemaal geen drol waard, maar we zijn nu ook al een tijdje volledig hypotheekvrij en dat is best aangenaam.
pi_207924959
Liefste besloot vandaag gewoon wéér een ritje Italië aan te nemen, dus nu moet ik opeens vanavond zorgen dat ik boodschappen die zodat ik morgen opnieuw voor 4 dagen decent home cooked voeder mee kan geven
  donderdag 9 februari 2023 @ 18:07:13 #192
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_207924984
Mijn landgoed gaat me omgerekend straks zo'n 1500 bruto kosten.. dan gaat er nog iets belastingtechnisch af geloof ik.. :+

Helaas gekocht bij een hogere rente stand nu.. :%
  donderdag 9 februari 2023 @ 18:09:58 #193
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_207925012
Ik geloof dat wij rond de 1800 zitten.
Bijna alle overwaarde zit in de verbouwing dus wel vrij hoge hypotheek. Maar vind het zeker waard *O*
pi_207925034
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2023 18:09 schreef gcjoel het volgende:
Ik geloof dat wij rond de 1800 zitten.
Bijna alle overwaarde zit in de verbouwing dus wel vrij hoge hypotheek. Maar vind het zeker waard *O*
Maar dan heb je ook wel een super plek O+
pi_207925152
Wij zitten straks netto rond de 2100. Gewoon zo min mogelijk over nadenken. Zolang er maar wat overblijft om andere dingen in het leven ook leuk te houden, ben ik blij.
  donderdag 9 februari 2023 @ 18:19:27 #196
35189 Troel
scherp en bot
pi_207925156
quote:
11s.gif Op donderdag 9 februari 2023 18:04 schreef sigme het volgende:
Liefste besloot vandaag gewoon wéér een ritje Italië aan te nemen, dus nu moet ik opeens vanavond zorgen dat ik boodschappen die zodat ik morgen opnieuw voor 4 dagen decent home cooked voeder mee kan geven
Pfoe.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Moderator / Redactie Sport donderdag 9 februari 2023 @ 18:19:29 #197
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_207925157
540+340. Hyp ende VVE. VVE is wel incluis voorschot blokverwarming. Maak er 540+270 van.
VVE was ooit 250 incluis. En de 540 is stabiel of kan de komende 15 jaar alleen maar naar beneden :s)
pi_207925161
quote:
11s.gif Op donderdag 9 februari 2023 18:04 schreef sigme het volgende:
Jij bent wel echt de liefste. O+
pi_207925174
Ik wilde net haten op hoe irritant het is om te betalen voor een VVE, toen ik me herinnerde dat we die straks ook hebben. Voor het buitenterrein en de parkeerplaatsen. :') Echt flut.
pi_207925213
quote:
1s.gif Op donderdag 9 februari 2023 17:00 schreef Lucky_Strike het volgende:
Zo weinig!
^O^
  Moderator / Redactie Sport donderdag 9 februari 2023 @ 18:27:45 #201
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_207925264
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2023 18:20 schreef Myraela het volgende:
Ik wilde net haten op hoe irritant het is om te betalen voor een VVE, toen ik me herinnerde dat we die straks ook hebben. Voor het buitenterrein en de parkeerplaatsen. :') Echt flut.
Zit in een jaren 60 flat en dat is te merken...
Er zijn flats in de buurt en die zitten al nog veel hoger...

Al is nu met de grote balkonrenovatie zijn we voor de komende tien jaar wel klaar met grote projecten.

Maar aan de andere kant mag ik ook niet klagen... Er zijn collega's die (veel) meer kwijt zijn voor veel minder. Ik heb iig nog 64m2 met woon, slaap en studiekamer aka rommelhok.
  donderdag 9 februari 2023 @ 18:28:05 #202
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_207925273
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2023 18:20 schreef Myraela het volgende:
NOG meer kosten!!!
Vve voor zulke ruimtes is denk ik wel minder kut dan echt voor je woning.
pi_207925277
quote:
1s.gif Op donderdag 9 februari 2023 18:23 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Zo weinig!
^O^
Ben er erg blij mee.

J heeft het wel al een aantal keer gehad over het ophogen van de hypotheek nu hij meer verdiend. We willen nog een echt grote verbouwing doen dus ik denk dat het die kant wel uit gaat. Maar ik vind dat niet zo'n geweldig vooruitzicht. Ik spaar liever. Maar een ton heb je niet zomaar bij elkaar gespaard, ook niet als je heel hard je best doet.
Spoilers!
pi_207925303
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2023 17:34 schreef Clubsoda het volgende:
Wij betalen zo'n 1100 euro voor een best groot en best nieuw huis. Daar hebben we mazzel mee, we hebben het vorige huis goed kunnen verkopen dus er zit een stuk eigen geld in, ik heb al jaren een deels aflossingsvrije hypotheek en de hypotheken zijn af/overgesloten toen de rente heel laag was. Voor ons absoluut gunstiger dan huren, maar zoals gezegd zit er een flinke factor geluk in.
Zusjeees
Wij betalen dat ook.
Alleen dan voor een groot genoeg best oud huis. Maar wel met grote tuin.
Wij kozen allebei een partner met ouders die wel wat wilden (en vooral konden) bijdragen O-)
pi_207925307
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2023 18:28 schreef gcjoel het volgende:

[..]
NOG meer kosten!!!
Vve voor zulke ruimtes is denk ik wel minder kut dan echt voor je woning.
Ik vind het juist extra kut. Bij een appartement verwacht je het. Bij een rijtjeshuis toch minder. Al schijnt het bij nieuwbouw steeds vaker te gebeuren omdat de gemeente niet verantwoordelijk wil zijn.
pi_207925401
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2023 18:27 schreef borisz het volgende:

[..]
Zit in een jaren 60 flat en dat is te merken...
Er zijn flats in de buurt en die zitten al nog veel hoger...

Al is nu met de grote balkonrenovatie zijn we voor de komende tien jaar wel klaar met grote projecten.

Maar aan de andere kant mag ik ook niet klagen... Er zijn collega's die (veel) meer kwijt zijn voor veel minder. Ik heb iig nog 64m2 met woon, slaap en studiekamer aka rommelhok.
Echt? Ik vind jouw VVE al zo hoog klinken. Al is het allemaal bij elkaar een prima bedrag om zo te kunnen zitten natuurlijk.
pi_207925440
En ton sparen is inderdaad niet zomaar geregeld, helaas. Wat voor verbouwing staat er nog op de planning Lucky?

Ik hou van Funda huizen bekijken, maar mijn smaak en wensen passen echt allesbehalve bij mijn potentiële budget :') . Het is ook een beetje dubbel, ik zou vooral graag een 'eigen' huis willen omdat ik dan bepaalde dingen toch wel zou aanpakken die ik nu niet doe want huurhuis (dan zou ik bv op zolder andere indeling maken met één of meer kamers ipv helemaal open). Maar verder zit ik op een voor mij perfecte locatie, met ontzettend fijne buren waarvan ik een paar ook echt als vrienden zie. Dat sociale netwerk hier maakt het alleen wonen zoveel makkelijker voor me. Er zijn drie buren die voor de katten willen zorgen als ik weg ben, eentje die ik op elk moment mag bellen als ik me niet goed voel en/of in paniek raak, drie die mn huissleutel hebben voor als ik m vergeten ben of er iets gebeurt oid. Dus eigenlijk zou ik vooral mn huidige huis willen kopen en dat de rest dat ook doet zodat we voorlopig allemaal blijven haha :+
  donderdag 9 februari 2023 @ 18:38:52 #208
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_207925443
quote:
1s.gif Op donderdag 9 februari 2023 18:28 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Ben er erg blij mee.

J heeft het wel al een aantal keer gehad over het ophogen van de hypotheek nu hij meer verdiend. We willen nog een echt grote verbouwing doen dus ik denk dat het die kant wel uit gaat. Maar ik vind dat niet zo'n geweldig vooruitzicht. Ik spaar liever. Maar een ton heb je niet zomaar bij elkaar gespaard, ook niet als je heel hard je best doet.
Ik ben blij dat wij de verbouwing in 1x kunnen doen zonder sparen. Maar we hebben wel die hoge maandlasten voor de hele looptijd.
pi_207925496
quote:
1s.gif Op donderdag 9 februari 2023 18:38 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik hou van Funda huizen bekijken, maar mijn smaak en wensen passen echt allesbehalve bij mijn potentiële budget :')
Wij hebben als tweeverdieners vast zo'n beetje dubbel jouw budget maar dit geldt voor ons ook gewoon hoor :D
pi_207925546
quote:
1s.gif Op donderdag 9 februari 2023 18:29 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Zusjeees
Wij betalen dat ook.
Alleen dan voor een groot genoeg best oud huis. Maar wel met grote tuin.
Wij kozen allebei een partner met ouders die wel wat wilden (en vooral konden) bijdragen O-)
Dat deed mijn echtgenote ook :+ Dat is ook een hoop mazzel natuurlijk, zulke ouders.
pi_207925599
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2023 18:46 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Dat deed mijn echtgenote ook :+ Dat is ook een hoop mazzel natuurlijk, zulke ouders.
Mazzelschmazzel

Ik huppelde al scoutend rond dat feestje, zoekend naar een arts (io) met rijke ouders.
Voor minder doe je het toch niet, zeg :{w
  Moderator / Redactie Sport donderdag 9 februari 2023 @ 18:49:50 #212
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_207925604
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2023 18:35 schreef Myraela het volgende:

[..]
Echt? Ik vind jouw VVE al zo hoog klinken. Al is het allemaal bij elkaar een prima bedrag om zo te kunnen zitten natuurlijk.
Het is ook hoog. Maar het geld gaat er ook heel hard weer uit. Van de 300k per jaar gaat 40% al op aan de reguliere dingen. Verzekeringen, schoonmaak (portieken, maar ook de glazenwasser), reguliere VVE-kosten, jaarlijkse keuringen + onderhoud enz.

En voor de balkonrenovatie +-125 balkons ben je een half miljoen verder.
pi_207925626
quote:
11s.gif Op donderdag 9 februari 2023 16:19 schreef Kreator het volgende:

[..]
Netto? Wij hadden geluk hier met 1.6% rente dus ik betaal voor deze hut "maar" 1100.
:Y Krijg je met zo'n landgoed hè :7

/alsjehetsnelzegtishetbijnaniks ;(

(Bijna 3% rente en nog wel bouwdebot erbovenop, dus de hypotheek is ook wel hoger dan de 475k die we boden. )

Na de verbouwing gaan we wel kijken of er wat minder uur buitenshuis gewerkt hoeft te worden. Op dit moment houden we gelukkig ondanks alle financiele klappen nog genoeg geld per maand over. Dus in die zin is het een flink bedrag (zeker omdat het nog excl de andere vaste lasten is) maar het is niet dat we er voor kromliggen.
pi_207925654
quote:
1s.gif Op donderdag 9 februari 2023 18:42 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Wij hebben als tweeverdieners vast zo'n beetje dubbel jouw budget maar dit geldt voor ons ook gewoon hoor :D
Dat schuift waarschijnlijk gewoon op inderdaad :D. Degenen die ik wel zou willen zitten tussen 5 ton en 1.3 miljoen haha, en dat is dan puur naar het huis gekeken, niet locatie. Ik zag er vandaag nog eentje voor 525k die ik wel zou willen, op de locatie na.. die was in Kanaleneiland :+
pi_207925656
quote:
1s.gif Op donderdag 9 februari 2023 18:49 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Mazzelschmazzel

Ik huppelde al scoutend rond dat feestje, zoekend naar een arts (io) met rijke ouders.
Voor minder doe je het toch niet, zeg :{w
Die van mij vond alleen maar een psycholoog ;(

Maar ik vind hypotheek betalen dus niet zo erg, want deels wordt het huis daarmee steeds een beetje meer van ons en deels stroomt het richting een pot die in vervolgens óóit weer eens erf. Of niet, dan verbrassen mijn ouders het lekker zelf, dat is ze ook van harte gegund :+
pi_207925666
Voor ons appartement in prachtkansenwijk betaalden we bijna 200 euro aan VvE :')
De hypotheek was natuurlijk wel heel wat lager dan nu. En op zich woonden we er echt prima voor de tijd die het duurde, maar ik mis vooralsnog enkel de familie Ekster op ons balkon, en het uitzicht op de wuivende kruinen van de bomen vanaf de bank. O+

Goed, eten en weer eens aan het werk. Te weinig geslapen. Teveel gehaast zojuist (auto moest ik nog ophalen bij de garage). Maar het komt vast allemaal wel weer goed. Ofzo. :')
pi_207925676
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2023 18:53 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Dat schuift waarschijnlijk gewoon op inderdaad :D. Degenen die ik wel zou willen zitten tussen 5 ton en 1.3 miljoen haha, en dat is dan puur naar het huis gekeken, niet locatie. Ik zag er vandaag nog eentje voor 525k die ik wel zou willen, op de locatie na.. die was in Kanaleneiland :+
Op :P

Alles wat ik op funda tof vind, is ook ver boven mijn budget. Maar ik heb ook helemaal geen zin in verhuizen, dat scheelt :P
pi_207925702
Het budget hoeft niet hoger, we moeten gewoon allemaal op een goedkoper plekje gaan wonen.
pi_207925863
Wij betalen ongeveer ¤900 aan het huisje elders in de stad, en ¤1800 voor ons bedrijfspand-plus-appartement. Allebei stomtoevallig gekocht op de bodem van de markt (in twee verschillende crises) en voor veel geld laten verbouwen. Maar voor dat vele geld wel veel waarde toegevoegd. De waarde op papier is nu veel hoger - maar daar hebben we niet zoveel aan want dat kan zomaar weer anders zijn, en we hebben op dit moment niet de intentie om te verkopen. We zijn voor ons inkomen afhankelijk van ons bedrijfspand en het huis is ook pensioen. Bedrijfspand is als het goed is over 10 jaar afbetaald (annuïteitenhypotheek) - mits we niet moeten ophogen voor een nieuw dak ofzo }:| en huis is aflossingsvrij maar wel met een spaar’product’ erbij, dat zit al in de kosten meegerekend. De rente zelf is heel laag, ook door stom toeval want toen de eerste rentevaste periode over was in 2020 kreeg ik volautomatisch een aanbod voor 1,8% voor de volgende periode. Dus daar sparen we flink en af en toe lossen we wat extra af. Allemaal prima in mijn comfortzone. Alleen de stookkosten van het bedrijfspand zijn… ehm… nogal buiten mijn comfortzone op dit moment. Dus daar proberen we zoveel mogelijk aan te doen. We hebben de temperatuur al flink verlaagd, toen we het kochten hebben we de vloer en de wanden al geïsoleerd maar niet het dak. Daar zijn we nog mee bezig. En met veel kleinere ingrepen hopen we het gasgebruik zo ver mogelijk terug te dringen. Dus moeten de leuke verbouwingen even wachten nu…
pi_207925884
quote:

[..]
Oh no 🙈
Ook nog gewoond tijdens m'n scheiding. In de personeelsfat t/o het Oudenrijn zkh waar ik toen werkte.
Maar was een prima tijdelijke oplossing voor ik naar de Surinamestraat kon verhuizen *O*
pi_207925914
quote:

[..]
Oh doe es linkje?

Edit: als het een enorm geüpgraded huis uit 1960 met een vrijstaand bad (O+) is, heb ik m al gevonden. Heel leuk inderdaad!

Ik ben altijd enorm fundaverslaafd en heb ook een voorliefde voor alles wat ver boven mijn budget ligt O+

[ Bericht 6% gewijzigd door yinu op 09-02-2023 19:24:00 ]
pi_207925939
Hoe is het nu met nietetende poes @Cat-astrophe? Nika had ook wat mindere dagen maar vandaag lijkt het weer goed te gaan

Mosterd na de maaltijd natuurlijk, maar ik zou de papieren overdracht eerder doen op voorwaarde dat jullie er op de geplande datum uitgaan @Myraela (geen idee trouwens of dat wel mag)

En wat een fijn nieuws van het onderzoek *O*
Ik kon ook de uitslag van de CT inzien en ik heb geen stenen of tumoren, wel artrose in de rug maar ja, da's én oud nieuws én veroorzaakt geen blaasontsteking.

Balen van de lekkage @Sarabi, helemaal van het vakantiegeld -O-

Fijn van de best goede uitslag @yinu Kan me voorstellen dat je iedere keer weer enorme buikpijn hebt.

Oef wat een huurprijzen. Mijn huidige huis was 155.000 gulden (in 1996) en ik kreeg nog 5.000 terug vanwege een subsidie. Betaal zo'n 400 per maand en krijg 95 terug. Wel ook 135 servicekosten. Vond dat altijd best veel maar nu ik door mijn werk zie hoeveel andere complexen aan servicekosten betalen ga ik niet meer klagen. Daarbij hebben wij behoorlijk wat in kas en hoeven we, stel dat het dak er af waait, niet extra in te leggen wat je ook wel tegenkomt.
Maar ik geloof dat ik dit huis met mijn huidige inkomen (echt niet slecht) niet zou kunnen kopen. Ben steeds blijer met mijn huis

En funda, ik kijk iedere dag wel even. Maar ben er steeds meer van overtuigd dat ik goed zit en ook lekker blijf zitten.

T is weekend *O*. Weer enorm druk. Volgende week weer een voortgangsgesprek, ben benieuwd.

Moest vandaag even mijn fiets wegbrengen voor een beurt en onderweg heb ik weer 2 potjes shallot sauce *O* gekocht bij de aziatische supermarkt. Helaas hebben ze geen grote blikken -O-
Terug naar huis met de bus en dat een half uur voordat die kwam. Snap er niets van, er is een staking in het streekvervoer, maar dit was een stadsbus die iedere 10 minuten moet rijden en de andere die ik kan nemen iedere 15 minuten.
We have far more in common than that which devides us..
pi_207925964
quote:
1s.gif Op donderdag 9 februari 2023 19:08 schreef Blues het volgende:

[..]
Oh no 🙈
Ook nog gewoond tijdens m'n scheiding. In de personeelsfat t/o het Oudenrijn zkh waar ik toen werkte.
Maar was een prima tijdelijke oplossing voor ik naar de Surinamestraat kon verhuizen *O*
Surinamestraat! O+ Ik ben in de jaren 90 in Lombok begonnen O+ en een van mijn beste vriendinnen woonde lang in de Paramaribo, en andere vrienden nog steeds in de Weltevreden.
  donderdag 9 februari 2023 @ 19:17:15 #224
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_207926018
ha

[ Bericht 99% gewijzigd door uniekhoorn op 09-02-2023 19:52:30 ]
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_207926752
Ik betaal ongeveer net zoveel als Kaatje, alleen is dit een sociale huurwoning die veel kleiner is met rare buren in een suffe 'stad'. Maar vergeleken met de rest hier betaal ik super weinig. Verder voor mij geen enkele reden om hier te willen blijven wonen, behalve de lage huurprijs.

yinu, kaatje en myraela goed nieuws *O* Fijn!

Ik vraag me wel eens af, zo'n uitslag online, zetten ze dat er áltijd op? Ook als het echt heel slecht nieuws is. Dat wil je dan toch niet zo tot je nemen, achter je schermpje, wachtend op de bus of met Boulevard op de tv voor je?
pi_207926821
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2023 19:57 schreef Isabeau het volgende:
Ik vraag me wel eens af, zo'n uitslag online, zetten ze dat er áltijd op? Ook als het echt heel slecht nieuws is. Dat wil je dan toch niet zo tot je nemen, achter je schermpje, wachtend op de bus of met Boulevard op de tv voor je?
Dat risico neem je zelf een beetje door te kijken toch? Je krijgt wel een waarschuwing elke keer dat je naar de uitslagen wil gaan, dat er uitslagen tussen kunnen staan die nog niet zijn besproken.

Ik zou het ook bij slecht nieuws wel fijn vinden om het zelf te lezen. Gewoon even in m'n eentje, tijd om dingen te verwerken en dan kun je je een beetje voorbereiden op het gesprek. Enige nadeel vind ik dat zo'n uitslag nog best ingewikkeld te begrijpen is.
pi_207926847
@vlindertje89, we hebben 3 ruimtes in huis: woonkamer, slaapkamer en keuken.

De woonkamer zit op de verkeerde plek in huis. De keuken is een zesdehandsje, daar is ook nog geen vloerverwarming. De slaapkamer is op zolder, zonder toilet op dezelfde verdieping. We werken in de koude slaapkamer. We wassen in de keuken waar ook de wasrekkenen mijn bedrijfsvoorraad staan.

We missen vooral een bijkeuken annex washok waar ik kan wecken enzo. Een koele ruimte voor het bewaren van aardappels en geweckt voedsel mos ik ook. Ergens waar we onze schoenen en jassen kunnen houden en aantrekken zou heel prettig zijn. Een kantoor annex sportkamer ook. Een woonkamer met uitzicht op de tuin is een must. En geen nieuwe keuken is echt geen optie. Wellicht een slaapkamer op de woonverdieping met het oog op de toekomst. Ik wil ook wel een tweede toilet, dichtbij de tuin.

We hebben aan ons huis vast 145 vierkante meter schuur. We kunnen ons huis een stukje bij bouwen. We hebben niet eens veel nodig, vooral een betere indeling plus wat extra.

J opperde laatst om gewoon een heel nieuw huis naast het onze te zetten. Zo'n kek nul op de meter huis ofzo.

Voorlopig kan de hypotheek niet omhoog en hebben we niet genoeg gespaard. We gaan binnenkort wel serieuzer nadenken over wat we willen. Het lijkt ons wel fijn om er langere tijd mee bezig te zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door Lucky_Strike op 09-02-2023 20:14:38 ]
Spoilers!
pi_207926904
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2023 20:00 schreef Myraela het volgende:

Dat risico neem je zelf een beetje door te kijken toch? Je krijgt wel een waarschuwing elke keer dat je naar de uitslagen wil gaan, dat er uitslagen tussen kunnen staan die nog niet zijn besproken.

Ik zou het ook bij slecht nieuws wel fijn vinden om het zelf te lezen. Gewoon even in m'n eentje, tijd om dingen te verwerken en dan kun je je een beetje voorbereiden op het gesprek. Enige nadeel vind ik dat zo'n uitslag nog best ingewikkeld te begrijpen is.
Ah, zo'n waarschuwing is dan wel ok. Ik ben alleen bekend met bloeduitslagen zelf bekijken en daar zit meestal niets schokkends tussen (qua kanker en dergelijke).
pi_207927025
quote:
Ik betaal ongeveer net zoveel als Kaatje, alleen is dit een sociale huurwoning die veel kleiner is met rare buren in een suffe 'stad'. Maar vergeleken met de rest hier betaal ik super weinig. Verder voor mij geen enkele reden om hier te willen blijven wonen, behalve de lage huurprijs.

Dat vroeg ik me ook af. Maar dan denk ik aan iemand die ik ken die een slechte uitslag van een onderzoek had en voordat de uitslag op internet kwam, belde de huisarts. Bij mij stond er ook dat een week na het onderzoek, de uitslag op de site stond.
pi_207927081
quote:
1s.gif Op donderdag 9 februari 2023 20:01 schreef Lucky_Strike het volgende:
@:vlindertje89, we hebben 3 ruimtes in huis: woonkamer, slaapkamer en keuken.

De woonkamer zit op de verkeerde plek in huis. De keuken is een zesdehandsje, daar is ook nog geen vloerverwarming. De slaapkamer is op zolder, zonder toilet op dezelfde verdieping. We werken in de koude slaapkamer. We wassen in de keuken waar ook de wasrekkenen mijn bedrijfsvoorraad staan.

We missen vooral een bijkeuken annex washok waar ik kan wecken enzo. Een koele ruimte voor het bewaren van aardappels en geweckt voedsel mos ik ook. Ergens waar we onze schoenen en jassen kunnen houden en aantrekken zou heel prettig zijn. Een kantoor annex sportkamer ook. Een woonkamer met uitzicht op de tuin is een must. En geen nieuwe keuken is echt geen optie. Wellicht een slaapkamer op de woonverdieping met het oog op de toekomst. Ik wil ook wel een tweede toilet, dichtbij de tuin.

We hebben aan ons huis vast 145 vierkante meter. We kunnen ons huis een stukje bij bouwen. We hebben niet eens veel nodig, vooral een betere indeling plus wat extra.

J opperde laatst om gewoon een heel nieuw huis naast het onze te zetten. Zo'n kek nul op de meter huis ofzo.

Voorlopig kan de hypotheek niet omhoog en hebben we niet genoeg gespaard. We gaan binnenkort wel serieuzer nadenken over wat we willen. Het lijkt ons wel fijn om er langere tijd mee bezig te zijn.
Maar jullie hebben toch ook zo'n grote ruimte wanneer je in de tuin staat kijkend naar de keuken en dan rechts? Tenminste dat staat me bij
pi_207927150
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2023 20:09 schreef Kaatje1 het volgende:

Dat vroeg ik me ook af. Maar dan denk ik aan iemand die ik ken die een slechte uitslag van een onderzoek had en voordat de uitslag op internet kwam, belde de huisarts. Bij mij stond er ook dat een week na het onderzoek, de uitslag op de site stond.
Oh ja, bij een serieus slechte uitslag verwacht je inderdaad een telefoontje van de huisarts/specialist zelf asap. Nog voor je het online hebt kunnen zien. Hier geldt denk ik geen nieuws = goed nieuws meestal wel.
pi_207927250
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2023 20:11 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Maar jullie hebben toch ook zo'n grote ruimte wanneer je in de tuin staat kijkend naar de keuken en dan rechts? Tenminste dat staat me bij
Ik vergat een heel belangrijk woord: schuur. We hebben een schuur van 145 vierkante meter dus. Een groot deel is daar niet van begaanbaar wegens instortingsgevaar. Het hele gebouw blijft niet al te lang meer overeind eigenlijk. Op veel plaatsen is lekkage en kunnen we niet overeind staan.

Het slopen van die schuur is stap 1 in welk verbouwingsplan dan ook. Alleen dat kost al 10-20k.
Spoilers!
  donderdag 9 februari 2023 @ 20:22:19 #233
35189 Troel
scherp en bot
pi_207927372
Mijn ervaring is ook dat met ernstige zaken je eerst contact hebt en dan pas uitslagen ziet.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_207927512
Ik kreeg reclame in beeld: Start nu extra voordelig met WW!

Ik staarde er naar, want ik begreep niet hoe je voordelig met een werkloosheids uitkering kon starten :?

SPOILER
pi_207927556
Ik vind er wat van dat het wettelijk zo geregelt is dat patiënten recht hebben om uitslagen in te kunnen zien nog vóór ze bij de arts zijn geweest.
Het geeft enorm veel onrust en angst teweeg en ik heb dagelijks mensen aan de lijn die de uitslagen niet kunnen duiden en eerder bij de arts willen komen wat vaak niet mogelijk is door redenen.
Toch plannen we zo kort mogelijk onderzoeken <-> arts.
pi_207927584
quote:
1s.gif Op donderdag 9 februari 2023 20:17 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Ik vergat een heel belangrijk woord: schuur. We hebben een schuur van 145 vierkante meter dus. Een groot deel is daar niet van begaanbaar wegens instortingsgevaar. Het hele gebouw blijft niet al te lang meer overeind eigenlijk. Op veel plaatsen is lekkage en kunnen we niet overeind staan.

Het slopen van die schuur is stap 1 in welk verbouwingsplan dan ook. Alleen dat kost al 10-20k.
Denk dat ik dat bedoelde. Wat jammer dat dat zo gammel is, want daar zou je (in goede staat uiteraard) een mooie werkruimte van kunnen maken. Maar die kan je er natuurlijk aanbouwen wanneer dat ding gesloopt is (en jullie de staatsloterij hebben gewonnen)
pi_207927609
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2023 20:33 schreef Blues het volgende:
Ik vind er wat van dat het wettelijk zo geregelt is dat patiënten recht hebben om uitslagen in te kunnen zien nog vóór ze bij de arts zijn geweest.
Het geeft enorm veel onrust en angst teweeg en ik heb dagelijks mensen aan de lijn die de uitslagen niet kunnen duiden en eerder bij de arts willen komen wat vaak niet mogelijk is door redenen.

Zelf interpreteren met dr Google *O* :')

Het is een tweesnijdend zwaard. Kan snel geruststelling geven of juist voor onrust zorgen.
  donderdag 9 februari 2023 @ 20:36:12 #238
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_207927612
quote:

Is afgedwongen door de patientfederaties.
pi_207927624
quote:

Ik vond het ook fijn, ook al snapte ik de uitslag van de scan wel (grotendeels) dat ik er uitleg van kreeg van @Isabeau. Heb iets meer vertrouwen in haar dan in mijn google skills
pi_207927671
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2023 19:11 schreef Kaatje1 het volgende:

Ik kon ook de uitslag van de CT inzien en ik heb geen stenen of tumoren, wel artrose in de rug maar ja, da's én oud nieuws én veroorzaakt geen blaasontsteking.

Dat is iig fijn, wanneer zie je dat arts?

quote:
T is weekend *O*. Weer enorm druk. Volgende week weer een voortgangsgesprek, ben benieuwd.
Wat verwacht je? En heb je zelf ook je hele lijst paraat >:)
quote:
Moest vandaag even mijn fiets wegbrengen voor een beurt en onderweg heb ik weer 2 potjes shallot sauce *O* gekocht bij de aziatische supermarkt. Helaas hebben ze geen grote blikken -O-

Ik vind het niet zoooooooooo lekker als verwacht dat spul. Koud lekkerder dan warm, wel wat umami smaak, erg vet en het mondgevoel ook niet even fijn.
Of hebben wij een fout blik }:|
pi_207927686
Ik kwam thuis bij een nog steeds sippige poes op dezelfde plek als waar ik haar achter liet.
Gelukkig waren er een paar hapjes eten uit de hand ingegaan voor ik vanmorgen vertrok.

Gevuld etensbakje was onaangeroerd maar blijkbaar was de route stoel-etensbak niet meer begaanbaar of zo. Want toen ik fingerfood aanbood was dat dikke prima en toen bakje daarnaast kwam te staan was het in twee ademteugen leeg.
Daar had ik net tijd voor, voordat ik een online overleg in ging, dus haar zoon had zijn diner nog niet gehad. Anderhalf uur later pas weer tijd, gelukkig is hij geduldig. En toen bedacht poes dat het ook al best lang geleden was dat zij had gehad, en ging er nog een halve portie in. Andere helft voor het slapen gaan, anders kotst ze het vast uit, zo snel na elkaar.

Helemaal blij is ze nog niet, maar dus wel een stuk beter te pas.
pi_207927703
Ik kan morgen uitslapen *O*

Morgenavond naborrelen met het koor, dus daar moet ik nog wel boodschapjes voor doen. Maar verder geen verplichtingen O+
  donderdag 9 februari 2023 @ 20:41:11 #243
63722 z80
I fink you freaky
pi_207927706
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2023 20:36 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Ik vond het ook fijn, ook al snapte ik de uitslag van de scan wel (grotendeels) dat ik er uitleg van kreeg van @:Isabeau. Heb iets meer vertrouwen in haar dan in mijn google skills
Ik hoop, maar verwacht het niet. Dat de AI in Bing wel aan duidelijke bronvermelding gaat doen.
Zeker met het zoeken op mogelijke medische uitdagingen.
Bij google zie je de link van de site er bij staan. Kun je er zelf voor kiezen een site van een ziekenhuis te bekijken of een vage doehetzelfer.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_207927725
quote:

Ik denk dat ik dat ook vind.

Al bekeek ik gisteren zelf de meest recente labuitslagen van de schildklierwaarden. Ik ga daar ook niet over bellen met de huisarts eigenlijk. Ik weet genoeg met alleen de cijfers. Maar ja, dat geldt voor maar heel weinig mensen denk ik.
Spoilers!
pi_207927726
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2023 19:13 schreef yinu het volgende:

Surinamestraat! O+ Ik ben in de jaren 90 in Lombok begonnen O+ en een van mijn beste vriendinnen woonde lang in de Paramaribo, en andere vrienden nog steeds in de Weltevreden.
O+

Begonnen in (eerste 4 jr naast het rivm in Bilhoven gewoond) '63 in v. Koetsveldstraat toen in '92 naar de Bataviastraat, in 99 tijdens scheiding een half jaar of iets langer in de v Kleffenslaan kanaole eilanT :P toen huurhuisje gekregen in de Surinamestraat van '99 tot '04.
(Heel handig met de kinderen, vader bleef in de Batavia)
Nu alweer bijna 20 jaar op 1 adres hier in Bloemendaal. Ook O+

[ Bericht 1% gewijzigd door Blues op 09-02-2023 21:17:35 ]
pi_207927743
quote:

Dat vraag ik me ook af ja. Het is bij mij wel echt het radiologisch verslag bijvoorbeeld, of echt het labresultaat. Dus zonder interpretatie of duiding. Daarom kijk ik zelf ook niet als ik denk dat het spannend kan zijn.
pi_207927791
quote:
1s.gif Op donderdag 9 februari 2023 20:41 schreef Lucky_Strike het volgende:

Al bekeek ik gisteren zelf de meest recente labuitslagen van de schildklierwaarden. Ik ga daar ook niet over bellen met de huisarts eigenlijk. Ik weet genoeg met alleen de cijfers. Maar ja, dat geldt voor maar heel weinig mensen denk ik.
Vooral radiologische uitslagen zijn lastig te duiden. Je ziet natuurlijk wel allerlei termen maar als je die googelt zegt het niet altijd iets over jouw ziektebeeld en de diagnose en verdere prognose.
Vaak zit er ook nog een MDO aan vast voor de arts het hele verhaal paraat heeft voor de patiënt.
En dan vooral als het oncologische dingen betreft is het vervelend dat ze het zelf al kunnen inzien.
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2023 20:36 schreef fietsie het volgende:

Is afgedwongen door de patientfederaties.
Ja.
Wat vind jij er van?
pi_207927804
quote:
1s.gif Op donderdag 9 februari 2023 20:36 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Zelf interpreteren met dr Google *O* :')

Het is een tweesnijdend zwaard. Kan snel geruststelling geven of juist voor onrust zorgen.
Dat ook natuurlijk :)
  donderdag 9 februari 2023 @ 20:52:45 #249
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_207927954
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2023 20:45 schreef Blues het volgende:

Ja.
Wat vind jij er van?
Het is mede oorzaak van de telefooninfarcten in ziekenhuizen.

En ik hang de niet populaire mening aan dat men in zorginstellingen structureel moet stoppen met dat apparaat. Willen we geen zorginfarct hebben over een jaar of 10.
Communicatiekanalen die geen beslag leggen op specifieke natuurlijke personen op niet door hen gecontroleerde tijdstippen verdienen mijns inziens de voorkeur, voorzien van de juiste waarschuwingen EN voorlichtingsmateriaal.

De tijd dat verpleegkundigen alles opzij legden om eens een goed belletje doen komt denk ik niet meer terug.
  donderdag 9 februari 2023 @ 20:54:35 #250
35189 Troel
scherp en bot
pi_207927994
quote:
1s.gif Op donderdag 9 februari 2023 20:41 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

De waardes van de vitamines end ergelijke kan ik zelf wel duiden. De schildklierwaarde is wat anders. Maar heb in juni weer een afspraak staan en dat kan echt wel tot die tijd wachten.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_207928033
Op zich is inzage in rapportage ook wel weer handig.
Bij ons kan cliënt en familie (als ze dat willen) meelezen en zelf dingen melden/doorgeven/vragen stellen.

En het houdt ons ook scherp. Opmerken dat een cliënt een eigenwijs stuk vreten is… doen we dan op andere, echt interne rapportageplekken :P
pi_207928101
Ik krijg ruim 400 euro van mijn daar al afgegeven geld van de energieboer terug *O*
pi_207928112
quote:
1s.gif Op donderdag 9 februari 2023 20:55 schreef Cat-astrophe het volgende:
Op zich is inzage in rapportage ook wel weer handig.
Bij ons kan cliënt en familie (als ze dat willen) meelezen en zelf dingen melden/doorgeven/vragen stellen.

En het houdt ons ook scherp. Opmerken dat een cliënt een eigenwijs stuk vreten is… doen we dan op andere, echt interne rapportageplekken :P
Wij hebben in HiX ook een invoerveld dat de pt niet kunnen zien :Y)
pi_207928205
quote:
1s.gif Op donderdag 9 februari 2023 20:58 schreef Cat-astrophe het volgende:
Ik krijg ruim 400 euro van mijn daar al afgegeven geld van de energieboer terug *O*
Ooooh nice *O*

Ik 265 *O* (maar ik had mijn maandbedrag expres wat te hoog gezet aan het eind van het jaar)
pi_207928225
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2023 20:52 schreef fietsie het volgende:

[..]
Het is mede oorzaak van de telefooninfarcten in ziekenhuizen.

En ik hang de niet populaire mening aan dat men in zorginstellingen structureel moet stoppen met dat apparaat. Willen we geen zorginfarct hebben over een jaar of 10.
Communicatiekanalen die geen beslag leggen op specifieke natuurlijke personen op niet door hen gecontroleerde tijdstippen verdienen mijns inziens de voorkeur, voorzien van de juiste waarschuwingen EN voorlichtingsmateriaal.

De tijd dat verpleegkundigen alles opzij legden om eens een goed belletje doen komt denk ik niet meer terug.

Op de telefoniestromen wordt enorm gestudeerd bij ons.
Het (zoveelste) project heet van A naar Beter :')
Wij noemen het van I tot Ingewikkelder *O* :X
pi_207928231
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2023 21:03 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Ooooh nice *O*

Ik 265 *O* (maar ik had mijn maandbedrag expres wat te hoog gezet aan het eind van het jaar)
Spaarpotjes *O*
pi_207928523
quote:
1s.gif Op donderdag 9 februari 2023 20:58 schreef Blues het volgende:

[..]
Wij hebben in HiX ook een invoerveld dat de pt niet kunnen zien :Y)
B-)

Wij hebben een onderling soort van messenger systeem. En sowieso vaak aan twee woorden genoeg. ‘Ooo… die ‘ :+
pi_207928549
quote:
1s.gif Op donderdag 9 februari 2023 21:18 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
B-)

Wij hebben een onderling soort van messenger systeem. En sowieso vaak aan twee woorden genoeg. ‘Ooo… die ‘ :+
Een heeeeeele oude internist had (foute) afkortingen die hij in het dossier schreef.
Bijv: nbu
_O- :X

SPOILER
  donderdag 9 februari 2023 @ 21:21:23 #259
35189 Troel
scherp en bot
pi_207928571
quote:
1s.gif Op donderdag 9 februari 2023 21:20 schreef Blues het volgende:

[..]
Een heeeeeele oude internist had (foute) afkortingen die hij in het dossier schreef.
Bijv: nbu
_O- :X
nbu?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_207928574
quote:

[..]
Ooooh nice *O*

Ik had mijn oude maandbedrag gewoon kunnen laten staan :')
Maar stress ende paniek ende hooooge gasprijzen dus Het Is Echt Verstandig het omhoog te zetten.

En omdat ik toch met financiën bezig was en het hier over hypotheken ging wilde wat extra aflossen vanuit mijn dedicated spaarpotje :9 Rabo app bokt. Dus lamaar. Voor nu.
pi_207928580
quote:
7s.gif Op donderdag 9 februari 2023 21:21 schreef Troel het volgende:

nbu?
Spoiler had tijd nodig mobiel :D
  donderdag 9 februari 2023 @ 21:22:56 #262
35189 Troel
scherp en bot
pi_207928592
quote:
1s.gif Op donderdag 9 februari 2023 21:22 schreef Blues het volgende:

[..]
WHAHAHAHAHA
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_207928603
quote:

Oké ja dus. Daar vind ik ook wel wat van ja.

Veel uitslagen zijn heel gewoontjes. Soms is het ronduit slecht en dan kan ik me wel voorstellen wat @Myraela zegt, dat je het dan liever in je eentje zou willen verwerken (hoewel ik dat zelf echt niet zou hebben willen doen). Maar mijn ervaring als patiënt: vaak wil je het echt niet een beetje zelf in je eentje zien. De meeste uitslagen zijn niet zo eenduidig ‘ja’ of ‘nee’, goed of slecht. Vaak is het heel onduidelijk, is er meer onderzoek vereist, is het slecht te interpreteren als leek, en kun je ook de consequenties niet overzien qua behandelmogelijkheden.
Ook een diagnose als ‘kanker’ heeft heel veel gezichten. Het is zelden een onmiddellijk doodsvonnis. En zeker in zo’n geval zou ik altijd graag meteen een arts spreken die in ieder geval iets in perspectief kan zetten.

Ik kijk wel naar uitslagen, bijvoorbeeld als ik precies weet wat er onderzocht is (HB, of andere onderzoeken die ik wel vaker heb). Maar voor grotere dingen niet.
pi_207928635
quote:
1s.gif Op donderdag 9 februari 2023 21:22 schreef Blues het volgende:

[..]
Deze ga ik stelen O+
pi_207928806
Wij zetten heel bewust geen uitslagen in het dossier zonder dat deze besproken zijn met de patiënt. Maar wij hebben dan ook weer een ingewikkeld systeem met geheimhouding wat verder voor geen enkele zorgverlener in het ziekenhuis geldt.
pi_207928832
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2023 20:39 schreef Blues het volgende:

[..]
Dat is iig fijn, wanneer zie je dat arts?
[..]
Wat verwacht je? En heb je zelf ook je hele lijst paraat >:)
[..]
Ik vind het niet zoooooooooo lekker als verwacht dat spul. Koud lekkerder dan warm, wel wat umami smaak, erg vet en het mondgevoel ook niet even fijn.
Of hebben wij een fout blik }:|
2 maart (onderzoeken en gesprek)
Nu alleen nog in mijn hoofd, dit weekend ga ik het voor mezelf op papier zetten
Ik moest er eerst even aan wennen, maar ik doe het op een tosti, da's heel erg lekker. Verder heb ik nog geen toepassingen bedacht
pi_207928840
quote:
1s.gif Op donderdag 9 februari 2023 21:25 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Deze ga ik stelen O+
Ik heb er nog een paar...

bs
zbs

ew
zew

kn

Breedsprakig
Zeer breedsprakig

Eigenwijs
Zeer eigenwijs

Knetter

Erg he :X
pi_207928870
Knetter _O-
Spoilers!
pi_207928883
quote:

[..]
Ooooh nice *O*

Durf niet te zeggen hoeveel ik terugkreeg. Maar ik had het ook wat hoger gezet en minder verbruikt. Ook heb ik het programma van de thermostaat wat "zuiniger" gezet. Dus niet meer op zaterdag en zondagochtend om 10 uur aan. Want dan ben ik nog wel lekker warm van bed en heb vaak een heel programma waar ik geen verwarming bij nodig heb. Ook niet meer om 18 uur 19gr en om 20 uur 20gr. maar gewoon 19 gr.
pi_207928884
quote:
1s.gif Op donderdag 9 februari 2023 21:32 schreef Clubsoda het volgende:
Wij zetten heel bewust geen uitslagen in het dossier zonder dat deze besproken zijn met de patiënt. Maar wij hebben dan ook weer een ingewikkeld systeem met geheimhouding wat verder voor geen enkele zorgverlener in het ziekenhuis geldt.
Ik kan van de psychologie alles zien in t dossier, psychiatrie niet, best bijzonder.
pi_207928889
quote:
1s.gif Op donderdag 9 februari 2023 21:35 schreef Blues het volgende:

[..]

bs
zbs

ew
zew

kn

Breedsprakig
Zeer breedsprakig

Eigenwijs
Zeer eigenwijs

Knetter

_O_
pi_207928914
quote:
1s.gif Op donderdag 9 februari 2023 21:38 schreef Blues het volgende:

[..]
Ik kan van de psychologie alles zien in t dossier, psychiatrie niet, best bijzonder.
Dan doet jullie psychologie-afdeling iets heel erg fout :X
pi_207928928
quote:
1s.gif Op donderdag 9 februari 2023 21:37 schreef Lucky_Strike het volgende:
Knetter _O-
Was ie zelf ook een beetje hoor :D
Ouderwetsige onconventionele internist. Pt waren dol op m.
Ik sprak m laatst op een jubileum, dik in de 80 en nog zó leuk/charmant.
pi_207928931
Breedsprakig durf ik wel gewoon zonder afkorting in rapportages te zetten O-)
pi_207928933
quote:

[..]

bs
zbs

ew
zew

kn

Breedsprakig
Zeer breedsprakig

Eigenwijs
Zeer eigenwijs

Knetter

Deze werd redelijk vaak gebruikt in de papieren dossiers: Ψ
  donderdag 9 februari 2023 @ 21:42:53 #276
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_207928974
Ik vond "Cerebrale Minus Variant" ook wel...
pi_207928985
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2023 21:40 schreef Clubsoda het volgende:

Dan doet jullie psychologie-afdeling iets heel erg fout :X
Correctie zelfs;
Ik zie alle naslag in het dossier..behalve psychiatrie dus..
Mss omdat ik key-user was/ben, maar vlgs mij kan iedereen dat wel van ons.
pi_207928988
quote:

[..]

bs
zbs

ew
zew

kn

Breedsprakig
Zeer breedsprakig

Eigenwijs
Zeer eigenwijs

Knetter

:o :D
pi_207929020
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2023 21:41 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Deze werd redelijk vaak gebruikt in de papieren dossiers: Ψ
Wat is dat :D
pi_207929046
quote:
1s.gif Op donderdag 9 februari 2023 21:45 schreef Blues het volgende:

Wat is dat :D
De psi uit het Griekse alfabet :7
Werd vaak hetzelfde als jouw kn mee bedoeld.
pi_207929104
quote:
1s.gif Op donderdag 9 februari 2023 21:43 schreef Blues het volgende:

[..]
Correctie zelfs;
Dom van ze, het mag namelijk echt niet :N
pi_207929178
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2023 21:49 schreef Clubsoda het volgende:

Dom van ze, het mag namelijk echt niet :N
Sinds we digitaal zijn is dit zo...ook met het overgaan naar hix.
We hebben uiteraard ons beroepsgeheim, maar ik weet echt niet beter.
  donderdag 9 februari 2023 @ 21:59:34 #283
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_207929288
quote:
1s.gif Op donderdag 9 februari 2023 21:53 schreef Blues het volgende:

[..]
Is een inrichtingsissue. Standaard doet meneer ChipSoft daar heel moeilijk over...

Over die afspraken nadat patiënten de resultaten hebben gezien. Tsja, je moet wmb vooral afspraken erover maken hoe een patiënt voorzien kan worden in zijn (al dan niet positieve) informatie.
Alles dicht zetten kan écht niet meer, alles open zetten is ook niet handig.

Je zou bijna zeggen, denk er van tevoren eens over na, bespreek het en regel het dan in per patiënt/situatie :o :o :P :P
En regel de aftercare, dat wordt echt vrijwel altijd vergeten.

Die verscholen data-invoervelden trouwens, moeten over een tijdje ook helemaal open :+
Wordt nog wat, moeten zorgverleners eindelijk echt eens nadenken over wat ze allemaal opnoteren

Lang verhaal kort: ik vind er wat van :+
pi_207929357
quote:
1s.gif Op donderdag 9 februari 2023 21:53 schreef Blues het volgende:

[..]
Ze horen inhoudelijk te rapporteren in de afgeschermde delen, dat kan gewoon in HiX. Brieven zijn wel zichtbaar maar daarvoor moet expliciet toestemming gevraagd zijn. Misschien dat ze toestemming vragen voor ieder individueel therapiesessieverslag, maar lijkt me wat omslachtig.
  donderdag 9 februari 2023 @ 22:04:11 #285
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_207929381
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2023 22:02 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Ze horen inhoudelijk te rapporteren in de afgeschermde delen, dat kan gewoon in HiX. Brieven zijn wel zichtbaar maar daarvoor moet expliciet toestemming gevraagd zijn. Misschien dat ze toestemming vragen voor ieder individueel therapiesessieverslag, maar lijkt me wat omslachtig.
Lui/onzorgvuldig informatiemanagement en geen kritische vakgroep is aannemelijker :T
pi_207929395
quote:
1s.gif Op donderdag 9 februari 2023 21:59 schreef Molo het volgende:

[..]
Is een inrichtingsissue. Standaard doet meneer ChipSoft daar heel moeilijk over...

Over die afspraken nadat patiënten de resultaten hebben gezien. Tsja, je moet wmb vooral afspraken erover maken hoe een patiënt voorzien kan worden in zijn (al dan niet positieve) informatie.
Alles dicht zetten kan écht niet meer, alles open zetten is ook niet handig.

Je zou bijna zeggen, denk er van tevoren eens over na, bespreek het en regel het dan in per patiënt/situatie :o :o :P :P
En regel de aftercare, dat wordt echt vrijwel altijd vergeten.

Die verscholen data-invoervelden trouwens, moeten over een tijdje ook helemaal open :+
Wordt nog wat, moeten zorgverleners eindelijk echt eens nadenken over wat ze allemaal opnoteren

Lang verhaal kort: ik vind er wat van :+
Ik hoop zo dat onze beroepsvereniging eens komt met richtlijnen voor rapporteren in een medische setting, want het is zo niet compatibel allemaal.
pi_207929414
quote:
1s.gif Op donderdag 9 februari 2023 22:04 schreef Molo het volgende:

[..]
Lui/onzorgvuldig informatiemanagement en geen kritische vakgroep is aannemelijker :T
Ik probeerde een positieve verklaring te bedenken :P
pi_207929426
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2023 21:46 schreef Isabeau het volgende:

[..]
De psi uit het Griekse alfabet :7
Werd vaak hetzelfde als jouw kn mee bedoeld.
Ik gebruikte dat vroegah in mijn bijbaantje om in de status te zetten dat er psychologisch onderzoek was gedaan.
Het kan ook aardig :Y
pi_207929455
quote:
1s.gif Op donderdag 9 februari 2023 22:04 schreef Molo het volgende:

[..]
Genant en de beroepsgroep onwaardig.
pi_207929508
quote:
1s.gif Op donderdag 9 februari 2023 21:43 schreef Blues het volgende:

[..]
Correctie zelfs;
Wij mogen niet in de dossiers ^O^ dat scheelt een heleboel ethische gedoe-dingen lijkt me zo. De specifieke info die ik nodig heb om m'n werk te kunnen doen, komt via een tamelijk archaïsch half-geanonimiseerd ondoorzoekbaar systeem. Daarin slaan we ook onze resultaten op. Die vervolgens automagisch "doorgeschoten" worden naar het patiëntendossier..... en slechts met heel veel moeite of zelfs niet teruggehaald/gerectificeerd kunnen worden. En niet alle collega's zijn op de hoogte van dat je ons systeem niet mag gebruiken voor "kladjes" maar dat het voor je het weet "doorgeschoten" is en niet zomaar teruggeschoten kan worden :X
Gaat ook altijd supersoepel, dat snap je :')
Echt WAAROM
pi_207929559
quote:
1s.gif Op donderdag 9 februari 2023 22:06 schreef Vanyel het volgende:

Ik gebruikte dat vroegah in mijn bijbaantje om in de status te zetten dat er psychologisch onderzoek was gedaan.
Het kan ook aardig :Y
Het werd door bepaalde artsen regelmatig gebruikt als ze dachten dat de klachten psycho-somatisch waren. Zelf een keer meegemaakt dat de klachten van een vrouw werden afgedaan als psycho-somatisch en ik totaal niet begreep waar dat op gebaseerd was. Maar ja, wist ik veel als jong co meelopend met zo'n arts. Die zou het toch wel weten? Ik zag haar later weer in het ziekenhuis. De psycho-somatiek werd veroorzaakt door metastasen die op haar ruggenmerg drukten. Nooit. Te. Snel. Conclusies. Trekken.
pi_207929645
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2023 22:13 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Het werd door bepaalde artsen regelmatig gebruikt als ze dachten dat de klachten psycho-somatisch waren. Zelf een keer meegemaakt dat de klachten van een vrouw werden afgedaan als psycho-somatisch en ik totaal niet begreep waar dat op gebaseerd was. Maar ja, wist ik veel als jong co meelopend met zo'n arts. Die zou het toch wel weten? Ik zag haar later weer in het ziekenhuis. De psycho-somatiek werd veroorzaakt door metastasen die op haar ruggenmerg drukten. Nooit. Te. Snel. Conclusies. Trekken.
Oh boy, ik lees dit nog té vaak :{
  donderdag 9 februari 2023 @ 22:20:42 #294
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_207929703
quote:
1s.gif Op donderdag 9 februari 2023 22:04 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Ik hoop zo dat onze beroepsvereniging eens komt met richtlijnen voor rapporteren in een medische setting, want het is zo niet compatibel allemaal.
Vanuit NIP zijn die er toch wel? Functioneel dan iig.

Moet wmb gewoon landelijk of EU breed geregeld worden wat dossiervoering is, en hoe dit uitgevoerd moet worden, zowel praktisch voor zorgverleners als voor de IT systemen etc

Dictatuur O+
  donderdag 9 februari 2023 @ 22:21:02 #295
35189 Troel
scherp en bot
pi_207929710
quote:

[..]
Ik moest even googelen. Maar damn.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_207929714
Oh over brieven, die zie ik niet van alle spec.!
pi_207929804
quote:
7s.gif Op donderdag 9 februari 2023 22:21 schreef Troel het volgende:
Ik moest even googelen. Maar damn.
Het is me heel goed bij gebleven. Ik herinner me al die momenten nog. Van het vriendelijk praten tegen betreffende patiënte die idd rare klachten presenteerde (allemaal te verklaren) en het daarna de artsenkamer binnenlopen van de arts met mij in haar kielzog hardop verkondigend dat het psycho-somatisch was. Tot het moment dat ik hoorde wat de werkelijke (catastrofale) oorzaak van haar problemen was. Mèn. Hele wijze les geweest. Op allerlei vlakken.
pi_207929813
quote:

[..]
Gebeurt nogal vaak bij vrouwen hè, schijnt.
pi_207929825
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2023 22:10 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Wij mogen niet in de dossiers ^O^ dat scheelt een heleboel ethische gedoe-dingen lijkt me zo. De specifieke info die ik nodig heb om m'n werk te kunnen doen, komt via een tamelijk archaïsch half-geanonimiseerd ondoorzoekbaar systeem. Daarin slaan we ook onze resultaten op. Die vervolgens automagisch "doorgeschoten" worden naar het patiëntendossier..... en slechts met heel veel moeite of zelfs niet teruggehaald/gerectificeerd kunnen worden. En niet alle collega's zijn op de hoogte van dat je ons systeem niet mag gebruiken voor "kladjes" maar dat het voor je het weet "doorgeschoten" is en niet zomaar teruggeschoten kan worden :X
Gaat ook altijd supersoepel, dat snap je :')
Echt WAAROM
Oh no 8)7
pi_207929832
quote:
1s.gif Op donderdag 9 februari 2023 22:25 schreef Vanyel het volgende:

De arts was ook een vrouw :7 Maar ja, vage rare klachten bij vrouwen worden minder serieus genomen.
pi_207929834
quote:
1s.gif Op donderdag 9 februari 2023 22:25 schreef Vanyel het volgende:

[..]
alles zit 'bij ons' tussen de oren
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')