Orakel van Thomas Olde Heuveltquote:Op woensdag 8 februari 2023 19:28 schreef fietsie het volgende:
Ik ben eigenlijk op zoek naar een vlot lezend pakkend boek zonder enige moralistische of overtuiging georienteerd doel of motief..... brainless stevig doorlees materiaal zegmaar...
Iemand een idee?
Online bibliotheek suggereerde Donna Woolfolk Cross : Paus Johanna
Vond de stukjes op een booreiland ook interessant, aangezien mijn pa jarenlang op zo'n eiland heeft gewerktquote:Op woensdag 8 februari 2023 20:02 schreef fietsie het volgende:
Ik ga ff kijken (ja al netjes op bed)
Welk boek?quote:Op woensdag 8 februari 2023 20:04 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Vond de stukjes op een booreiland ook interessant, aangezien mijn pa jarenlang op zo'n eiland heeft gewerkt
quote:
quote:
Waar bestaan de warme bolletjes uit?quote:Op woensdag 8 februari 2023 20:11 schreef Barreltje het volgende:
Op dit eiland is het verrekte koud.. ik deed vanmiddag rond 15.30 een rondje en ik heb het nog steeds koud..
Zo eens kijken bij de chocolade melk met warme bolletjes.. hopelijk helpt dat
Vers gebakken bolletjes met chocolade of rozijnen of kaas geloof ik..quote:Op woensdag 8 februari 2023 20:15 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Waar bestaan de warme bolletjes uit?
En ik vind het hier buiten nu al koud, laat staan op zee brrrrrrrr.
Binnen blijven dus met de warme choco en de verse bolletjesquote:Op woensdag 8 februari 2023 20:17 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Vers gebakken bolletjes met chocolade of rozijnen of kaas geloof ik..
Oh het gaat om 20.30 los..
Leuke mensen zijn wel lekker motiverend om te gaanquote:Op woensdag 8 februari 2023 20:17 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik ben weer naar mijn sportgroep geweest. Het was echt weer fijnHet is ook een groep met vriendelijke en oprechte mensen met echte interesse enzo.
Het sporten ging beter dan verwacht. We deden weer circuittraining. Dat is mijn favoriet dus dat geeft wat extra zin. Ik kon 60% van wat ik eerst kon, dat viel best mee.
Bij thuiskomst was er shakshuka met feta
Ohh.. ik ben niet van zulke boeken geloof ik..quote:
Het leek me echt niets, dat sporten in een groep. Maar ze zijn wel oprecht leuk en maken het ook leuker om te gaan. Ik had het nooit gedacht. Ik heb het sporten zelfs gemistquote:Op woensdag 8 februari 2023 20:19 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Leuke mensen zijn wel lekker motiverend om te gaanEn je ging
Het is anders een super spannend boek met onverwachte wendingenquote:Op woensdag 8 februari 2023 20:20 schreef Barreltje het volgende:
Ohh.. ik ben niet van zulke boeken geloof ik..
Heb je de serie rig 49 gezien? (Kan ok 45 of 48 zijn )![]()
Nou, ik ging van huis met muts op, handschoenen aan, maar na een tijdje lopen was alles al in mijn zakken verdwenen en wilde ik mijn jas eigenlijk ook uitdoen.quote:Op woensdag 8 februari 2023 20:20 schreef sigme het volgende:
't Was fris vandaag ja! Maar vanmiddag wel lekker, met die zon. Na een uurtje wandelen hadden we het zowaar warm.
We aten wel bijpassend winters: snert. En rodekrotensalade. Stoofperen toe.
Ik las Echo van hem. Huuuuuhquote:
Hex van hem vond ik doodengquote:Op woensdag 8 februari 2023 21:22 schreef Clubsoda het volgende:
Ik las Echo van hem. Huuuuuh![]()
Voor echt dom doorlezen zonder pretenties wend ik me altijd tot het hele oeuvre van Lee Child.
Hex komt wel weer terug in Orakel. Althans, een hoofdpersoon uit Hex wordt er bij geroepen omdat hij ervaring heeft met het bovennatuurlijke wat plaats vindt in Hex. En ik vond het echt heel leuk dat het zich gewoon in de moderne tijd afspeelt, met mobiele telefoons, twitter en facebook en zoquote:Op woensdag 8 februari 2023 21:25 schreef Clubsoda het volgende:
Ik las Echo op wintersport. Ook handigHex zou ik willen lezen maar weet niet of ik durf
Ohquote:Op woensdag 8 februari 2023 21:43 schreef Lonaa het volgende:
Also had ik F. ein-de-lijk zo ver om After Life met me te kijken. Want het leek m niks.
Little did he know...
After Life![]()
![]()
![]()
Hij stamelde zo net na de laatste aflevering "ja..nou..ja het was eigenlijk wel echt Heel Goed *snif"quote:
De combinatie heel veel humor & heel verdrietige thema's vond ik echt mooi.quote:Op woensdag 8 februari 2023 21:46 schreef Lonaa het volgende:
Hij stamelde zo net na de laatste aflevering "ja..nou..ja het was eigenlijk wel echt Heel Goed *snif"
Ja, het pakt echt al je emoties. Het is echt knap. En mooi. En verdrietig.quote:Op woensdag 8 februari 2023 21:47 schreef Isabeau het volgende:
[..]
De combinatie heel veel humor & heel verdrietige thema's vond ik echt mooi.
Ik ging echt helemaal op in Het Achtste Leven. Echt een enorm familie-epos.quote:Op woensdag 8 februari 2023 19:28 schreef fietsie het volgende:
Ik ben eigenlijk op zoek naar een vlot lezend pakkend boek zonder enige moralistische of overtuiging georienteerd doel of motief..... brainless stevig doorlees materiaal zegmaar...
Iemand een idee?
Online bibliotheek suggereerde Donna Woolfolk Cross : Paus Johanna
quote:Op woensdag 8 februari 2023 21:43 schreef Lonaa het volgende:
Also had ik F. ein-de-lijk zo ver om After Life met me te kijken. Want het leek m niks.
Little did he know...
After Life![]()
![]()
![]()
Au! Nare plek ook voor zulks, stel ik me zo voor.. Kus erop!quote:Op donderdag 9 februari 2023 03:01 schreef Candaasje het volgende:
Dat een hond zich vol afzet tegen je been, en je dus nu twee rode halen in je lies hebt![]()
+1quote:Op donderdag 9 februari 2023 03:19 schreef minilot het volgende:
After Life, ja? Hmmmm. Jullie zijn er enthousiast over, maar ik trek Ricky Gervais niet zo goed..
Oh, maar je hebt al een kind op de wereld gezet dus je bent sowieso al jaren af qua carbon footprintquote:Op donderdag 9 februari 2023 03:16 schreef minilot het volgende:
Ik wéét het @:Vanyel - ik voel me er ook geregeld schuldig over. Mijn kleren zijn na een hele dag dragen en druk bezig zijn en er onhandig in wezen en 's avonds koken enzo echt niet fris en schoon meer en ik hou wel erg van fris en schoon. Dus tsja. Dat ik de aarde ermee vernietig, daar ben ik me van bewustWel draag ik kleren totdat ze echt compleet versleten zijn en koop ik eigenlijk alleen tweedehands maar het compenseert niet voor mijn wasdrang
Schuldig over voelen helpt natuurlijk geen donderquote:Op donderdag 9 februari 2023 03:16 schreef minilot het volgende:
Ik wéét het @:Vanyel - ik voel me er ook geregeld schuldig over. Mijn kleren zijn na een hele dag dragen en druk bezig zijn en er onhandig in wezen en 's avonds koken enzo echt niet fris en schoon meer en ik hou wel erg van fris en schoon. Dus tsja. Dat ik de aarde ermee vernietig, daar ben ik me van bewustWel draag ik kleren totdat ze echt compleet versleten zijn en koop ik eigenlijk alleen tweedehands maar het compenseert niet voor mijn wasdrang
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En daar hebben we nu dus herbruikbare waterflessen, want "dat is beter voor het milieu"
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
Wekker gaat door de week om 7:20, want trainen om 9:00.quote:Op donderdag 9 februari 2023 07:36 schreef fietsie het volgende:
Zo jij bent er ook vroeg bij. Hier scholierentransport.
Ik vind After Life een must see.quote:Op donderdag 9 februari 2023 07:36 schreef fietsie het volgende:
Zo jij bent er ook vroeg bij. Hier scholierentransport.
Ik begrijp dat Atter Life a must see is?
Het ebook wat Ik gister op mn kobo zette bleek niet te werken op…. Een Kobo
ik zou dat ook niet tof vinden..quote:Op donderdag 9 februari 2023 07:36 schreef Myraela het volgende:
Oh en we werden gisteren door de makelaar gebeld. De nieuwe kopers hebben per ongeluk een hypotheekofferte die een paar dagen eerder verloopt dan dat we eigenlijk de overdracht zouden hebben, dus of we de overdracht een paar dagen eerder willen doen.
Niet het einde van de wereld, maar wel weer onwijs irritant. Dat verplaatst het verhuizen ook weer net van in het weekend, naar voor een weekend. Dan moet je er vrij voor nemen en kan niemand helpen. Ik ga ook niet een hele week eerder al naar m'n schoonvader, want daar zitten we echt al lang genoeg en ik kijk er niet echt naar uit.
Het voelt gemeen om moeilijk te doen over die paar dagen (van maandag naar vrijdag), maar ik ben het soms een beetje zat om altijd maar de goedzak te zijn die nooit zelf iets vraagt, maar wel altijd moet meewerken.
ik zal het eens voorstellen aan de chef.. we hebben nog wat binche-waardige series nodigquote:Op donderdag 9 februari 2023 07:40 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik vind After Life een must see.![]()
Oh en @:minilot en @:Barreltje , F trekt Ricky Gervais ook niet zo goed, maar de serie is niet Ricky Gervais. vHet eerste seizoen moet je misschien even "door" als je hem niet zo goed trekt, maar er komt echt (meer) diepgang en all that.Het zijn korte seizoenen van 6 afleveringen a 35 minuten.
Dat is wel de betere kant, ja. Een weekend eerder is altijd fijn.quote:Op donderdag 9 februari 2023 07:41 schreef Barreltje het volgende:
ik zou dat ook niet tof vinden..
bij ons is dat dus net even andersom.. overdrachts datum is 1 april, dat is een zaterdag en nu krijgen we de sleutel dus op vrijdag.. wel mazzel voor ons, want een extra weekend erbij..
Ik vind onbekende verhuishulp echt verschrikkelijk, dus daar zit ik niet op te wachten. Ik weet nog geen goede oplossing. We gaan in ieder geval laten merken dat het voor ons een erg vervelende situatie is. Misschien komen ze zelf met een goede oplossing, en anders wil ik dat ze op z'n minst begrijpen dat ik gehaaster m'n huis uit moet en dus misschien niet alles even netjes achter kan laten als ik van plan was.quote:Op donderdag 9 februari 2023 07:50 schreef Tuindier het volgende:
@:Myreala, zou je wellicht verhuishulp kunnen inhuren en de rekening naar de kopers sturen? (en dat vooraf overeen komen)
Ja, daar zijn wij dus niet zo goed in.quote:Op donderdag 9 februari 2023 08:07 schreef Barreltje het volgende:
je kan toch gewoon zeggen dat jullie dat weekend gaan verhuizen en dat het niet uitkomt ?
nu is HUN probleem JOUW probleem geworden.. das niet tof.. laat hun maar met een oplossing komen
ik zeg niet dat hun extra kosten moeten maken. wel dat ze evt een andere oplossing kunnen bedenken.. bv overdracht bij de notaris en dat jullie alsnog dat weekend kunnen verhuizen en dat ze dan de sleutel op maandag krijgen..quote:Op donderdag 9 februari 2023 08:18 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ja, daar zijn wij dus niet zo goed in.Ik weet ook niet zo goed hoe ingewikkeld het het maakt als zij de hypotheekofferte gewoon moeten verlengen. Ik vind het ook sneu voor ze als ze daardoor allemaal extra kosten hebben.
En dan ben ik ook nog eens sowieso onzeker over het verhuizen. Ik weet eigenlijk dat m'n huis een hartstikke fijn plekje is, en heb er altijd met erg veel plezier gewoond. Maar ben dan toch bang dat het voor hun straks tegenvalt oid en ze mij dat kwalijk gaan nemen.Dus dan wil ik in ieder geval al niet slecht beginnen ofzo.
Oh wauwquote:Op donderdag 9 februari 2023 08:18 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ja, daar zijn wij dus niet zo goed in.Ik weet ook niet zo goed hoe ingewikkeld het het maakt als zij de hypotheekofferte gewoon moeten verlengen. Ik vind het ook sneu voor ze als ze daardoor allemaal extra kosten hebben.
En dan ben ik ook nog eens sowieso onzeker over het verhuizen. Ik weet eigenlijk dat m'n huis een hartstikke fijn plekje is, en heb er altijd met erg veel plezier gewoond. Maar ben dan toch bang dat het voor hun straks tegenvalt oid en ze mij dat kwalijk gaan nemen.Dus dan wil ik in ieder geval al niet slecht beginnen ofzo.
quote:Op donderdag 9 februari 2023 09:20 schreef Myraela het volgende:
De uitslag van m'n lisexcisie staat al online. Het ziekenhuis belt volgende week pas, dus ik ben zo vrij geweest om het zelf maar door te nemen. Volgens mij alles goed.Gewoon de verwachtte CIN3, niets over kankercellen.
Met mij ookquote:Op donderdag 9 februari 2023 09:21 schreef Dr_Flash het volgende:
Zo, nou, hoi. Met mij gaat alles eens een keertje GOED. Hajjeniegedacht eh
Fijnquote:Op donderdag 9 februari 2023 09:20 schreef Myraela het volgende:
De uitslag van m'n lisexcisie staat al online. Het ziekenhuis belt volgende week pas, dus ik ben zo vrij geweest om het zelf maar door te nemen. Volgens mij alles goed.Gewoon de verwachtte CIN3, niets over kankercellen.
Ditquote:Op donderdag 9 februari 2023 03:19 schreef minilot het volgende:
After Life, ja? Hmmmm. Jullie zijn er enthousiast over, maar ik trek Ricky Gervais niet zo goed..
Top!quote:Op donderdag 9 februari 2023 09:20 schreef Myraela het volgende:
quote:Op donderdag 9 februari 2023 09:20 schreef Myraela het volgende:
Bij ons wilde de verkoper ineens een maand eerder overdracht. Die hebben toen onze dubbele lasten betaald.quote:Op donderdag 9 februari 2023 07:36 schreef Myraela het volgende:
Oh en we werden gisteren door de makelaar gebeld. De nieuwe kopers hebben per ongeluk een hypotheekofferte die een paar dagen eerder verloopt dan dat we eigenlijk de overdracht zouden hebben, dus of we de overdracht een paar dagen eerder willen doen.
Niet het einde van de wereld, maar wel weer onwijs irritant. Dat verplaatst het verhuizen ook weer net van in het weekend, naar voor een weekend. Dan moet je er vrij voor nemen en kan niemand helpen. Ik ga ook niet een hele week eerder al naar m'n schoonvader, want daar zitten we echt al lang genoeg en ik kijk er niet echt naar uit.
Het voelt gemeen om moeilijk te doen over die paar dagen (van maandag naar vrijdag), maar ik ben het soms een beetje zat om altijd maar de goedzak te zijn die nooit zelf iets vraagt, maar wel altijd moet meewerken.
Ik zou als koper sowieso al zijn begonnen met verlengen (vaak kan dat 1x kosteloos volgens mij), voor ik het lef had om te vragen een overeengekomen datum te verplaatsen. Komop zeg. Probeer eerst je eigen probleem op te lossen voor je miemiemie naar de ander gaatquote:Op donderdag 9 februari 2023 08:18 schreef Myraela het volgende:
[..]
Wat een opluchting!quote:Op donderdag 9 februari 2023 09:20 schreef Myraela het volgende:
Je geeft ze gewoon 3 opties:quote:Op donderdag 9 februari 2023 08:18 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ja, zo ben ik dus ook. Maar tegelijkertijd dus moeite om dat ook van een ander te verwachten.quote:Op donderdag 9 februari 2023 10:02 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik zou als koper sowieso al zijn begonnen met verlengen (vaak kan dat 1x kosteloos volgens mij), voor ik het lef had om te vragen een overeengekomen datum te verplaatsen. Komop zeg. Probeer eerst je eigen probleem op te lossen voor je miemiemie naar de ander gaat
Mja, de makelaar voelt vreemd genoeg niet echt als 'onze' makelaar. Hij is ook weer de verkoper van hun huidige huis, dus dat maakt het voor hem misschien dat hij niet echt aan onze kant staat. Of het in ieder geval eerst probeert, en niet gewoon al voor ons opkomt.quote:Op donderdag 9 februari 2023 10:04 schreef AnneX het volgende:
VOor de verhuistroubles lees ik al heel wat goede suggesties![]()
Is er ook nog een eigen makelaar betrokken? Wat adviseert hij/zij?
Huis verkocht zichzelf. De courtage heeft hij al binnen…
Oh wat fijn!! Jeetje, dat ze dan volgende week pas bellen, dat is ook niet heel patiëntvriendelijk zeg. Zit je gewoon nog dagenlang extra in de stress. Dat ben ik wel anders gewend (gelukkig!).quote:Op donderdag 9 februari 2023 09:20 schreef Myraela het volgende:
Ja pfff…. Dan ga jij je toch niet meteen in bochten wringen om hen terwille te zijn?quote:Op donderdag 9 februari 2023 10:13 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ja, zo ben ik dus ook. Maar tegelijkertijd dus moeite om dat ook van een ander te verwachten.
[..]
Mja, de makelaar voelt vreemd genoeg niet echt als 'onze' makelaar. Hij is ook weer de verkoper van hun huidige huis, dus dat maakt het voor hem misschien dat hij niet echt aan onze kant staat. Of het in ieder geval eerst probeert, en niet gewoon al voor ons opkomt.
Dit is overigens niet het eerste met deze kopers hoor. Ze wilde ook al voordat de koopovereenkomst was getekend langskomen met een aannemer om alles op te meten. Dat vond ik de makelaar toen ook niet vreemd. Daarna zijn de ontbindende voorwaarden al een keer verlengd, want ze kregen het niet direct rond. En nu dus dit.
Ontbindende voorwaarden zijn nu wel verlopen? Dan loop je dus ook geen risico als je je nu wel wat harder opstelt. Je hoeft ze echt niet uit te knijpen, maar akkoord gaan zonder tegen prestatie lijkt me niet juist.quote:Op donderdag 9 februari 2023 10:13 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ja, zo ben ik dus ook. Maar tegelijkertijd dus moeite om dat ook van een ander te verwachten.
[..]
Mja, de makelaar voelt vreemd genoeg niet echt als 'onze' makelaar. Hij is ook weer de verkoper van hun huidige huis, dus dat maakt het voor hem misschien dat hij niet echt aan onze kant staat. Of het in ieder geval eerst probeert, en niet gewoon al voor ons opkomt.
Dit is overigens niet het eerste met deze kopers hoor. Ze wilde ook al voordat de koopovereenkomst was getekend langskomen met een aannemer om alles op te meten. Dat vond ik de makelaar toen ook niet vreemd. Daarna zijn de ontbindende voorwaarden al een keer verlengd, want ze kregen het niet direct rond. En nu dus dit.
Er staat volgende week een belafspraak met de arts. Misschien bellen ze toch al eerder, dat weet ik niet. Maar eigenlijk vind ik het hoe dan ook helemaal prima. Ik vind het een superfijn ziekenhuis en ben er eigenlijk alleen maar heel erg blij mee. Ook met het meteen behandelen en het andere traject, echt superblij met m'n arts en de hele poli.quote:Op donderdag 9 februari 2023 10:16 schreef yinu het volgende:
Oh wat fijn!! Jeetje, dat ze dan volgende week pas bellen, dat is ook niet heel patiëntvriendelijk zeg. Zit je gewoon nog dagenlang extra in de stress. Dat ben ik wel anders gewend (gelukkig!).
Die zijn toevallig vandaag verlopen.quote:Op donderdag 9 februari 2023 10:23 schreef gcjoel het volgende:
Ontbindende voorwaarden zijn nu wel verlopen? Dan loop je dus ook geen risico als je je nu wel wat harder opstelt. Je hoeft ze echt niet uit te knijpen, maar akkoord gaan zonder tegen prestatie lijkt me niet juist.
Oh dat had ik deze week ook met een poliepje. Stond al een week online volgens mij, werd gister gebeld. Ik was zelfs alweer vergeten dat ik al had gekekenquote:Op donderdag 9 februari 2023 10:16 schreef yinu het volgende:
[..]
Oh wat fijn!! Jeetje, dat ze dan volgende week pas bellen, dat is ook niet heel patiëntvriendelijk zeg. Zit je gewoon nog dagenlang extra in de stress. Dat ben ik wel anders gewend (gelukkig!).
Niks harder inzitten.quote:Op donderdag 9 februari 2023 10:27 schreef Myraela het volgende:
[..]
Die zijn toevallig vandaag verlopen.![]()
Maar thanks wel, iedereen, voor het meedenken.We zullen er inderdaad iets harder in gaan zitten, want dit is gewoon niet ons probleem eigenlijk.
Dat is niet hard of gemeen. Dat is wijzen op afspraken die jullie samen gemaakt hebben en waarbij de kopers bij hun deel de zaakjes niet goed hebben geregeld.quote:Op donderdag 9 februari 2023 10:27 schreef Myraela het volgende:
[..]
Maar thanks wel, iedereen, voor het meedenken.We zullen er inderdaad iets harder in gaan zitten, want dit is gewoon niet ons probleem eigenlijk.
Oh en trouwens, ik herken het gevoel wel hoor. Ik zou het ook heel moeilijk vinden om dan toch voor mijn eigen gemak te kiezen. Maar mijn vriend is veel beter in het zakelijke aspect dus die regelt dan gewoon het contact over zoiets. Misschien kan jouw vriend daar ook mee helpen? Dan kan je zelf wat afstand nemen.quote:Op donderdag 9 februari 2023 10:27 schreef Myraela het volgende:
[..]
Dat is echt heel fijn, zo belangrijk als je je goed voelt bij je ziekenhuisquote:Op donderdag 9 februari 2023 10:24 schreef Myraela het volgende:
[..]
Er staat volgende week een belafspraak met de arts. Misschien bellen ze toch al eerder, dat weet ik niet. Maar eigenlijk vind ik het hoe dan ook helemaal prima. Ik vind het een superfijn ziekenhuis en ben er eigenlijk alleen maar heel erg blij mee. Ook met het meteen behandelen en het andere traject, echt superblij met m'n arts en de hele poli.
Eens met dit. Niet meteen andermans probleem oplossen =/= je hard opstellen. Zij proberen gewoon wat uit, zonder aantoonbaar eerst moeite te doen om het zelf op te lossen. Zo zijn sommige mensen gewoon. Ik probeer me zelf altijd voor te houden om dat neutraal, dus niet persoonlijk, op te nemen (moeilijk!) en dus mijn reactie ook zo neutraal mogelijk te houden. Gewoon zeggen dat dat voor jullie lastig is zonder meteen een hele rits oplossingen aan te dragen. Daarmee maak je het jouw probleem en raak je er wel persoonlijk in verwikkeld.quote:Op donderdag 9 februari 2023 10:28 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Niks harder inzitten.
Je bent niet meteen hard als je zegt joh we hebben dit niet voor niks zo afgesproken, hiervan afwijken levert ons problemen en kosten op dus daar kunnen we niet zonder meer mee akkoord gaan.
Mijn man doet de contacten al, maar hij is net zo meegaand.quote:Op donderdag 9 februari 2023 10:31 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Oh en trouwens, ik herken het gevoel wel hoor. Ik zou het ook heel moeilijk vinden om dan toch voor mijn eigen gemak te kiezen. Maar mijn vriend is veel beter in het zakelijke aspect dus die regelt dan gewoon het contact over zoiets. Misschien kan jouw vriend daar ook mee helpen? Dan kan je zelf wat afstand nemen.
Dat viel tegenquote:Op donderdag 9 februari 2023 08:47 schreef Sarabi het volgende:
Aan het aan wachten totdat ze de lekkage komen inspecteren. Tussen nu en 11u zouden ze moeten komen.
En dan hopen dat het meevalt en ze het meteen kunnen fixen.
Oh jee, dat is balen! Wat is er aan de hand?quote:Op donderdag 9 februari 2023 11:38 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Dat viel tegen![]()
Het vakantiegeld gaat ook dit jaar niet naar een vakantie
We hadden lekkage bij de dakkapel. De vorige bewoners hebben (zoals op meerdere plekken) weer creatief geklust en de dakbedekking moet volledig opnieuw.quote:Op donderdag 9 februari 2023 11:39 schreef Morgane89 het volgende:
[..]
Oh jee, dat is balen! Wat is er aan de hand?
Oei wat is er lek?quote:Op donderdag 9 februari 2023 11:38 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Dat viel tegen![]()
Het vakantiegeld gaat ook dit jaar niet naar een vakantie
Wij waren in het begin heel blij. We hebben totaal niets hoeven klussen, zelfs verven hadden ze dat jaar alles nog gedaan.quote:Op donderdag 9 februari 2023 11:43 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Oei wat is er lek?
Oh stond er al.
Dat is mooi klote! ben wat dat betreft wel blij dat wij hier alles wel hebben moeten verbouwen, zit je tenminste niet met gepruts van een vorige. (En de vorige hier was me toch een prutser, dus extra blij)
Wat een tegenvallerquote:Op donderdag 9 februari 2023 11:46 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Wij waren in het begin heel blij. We hebben totaal niets hoeven klussen, zelfs verven hadden ze dat jaar alles nog gedaan.
Maarja nu kom je achter steeds meer....
Wij zijn voor zo'n klushuis echt niet handig genoeg. Maar groot respect voor jullie en dan weet je inderdaad zeker dat het goed zit.quote:Op donderdag 9 februari 2023 12:09 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Wat een tegenvaller![]()
Net als gcjoel ben ik ook blij dat we veel hebben gedaan hier, dat we zeker weten wat er onder de vloer, in de muren etc zit. Maar ja, daar moet je maar net zin in hebben natuurlijk.
Inmiddels zijn we eindelijk in een fase terecht gekomen waarin we kunnen sparen voor onderhoud, niet alleen voor de volgende klus. Dat voelt ook echt goed.
Hoop voor je dat dat bij jou goedkoper is dan bij mijquote:Op donderdag 9 februari 2023 12:09 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Wat een tegenvaller![]()
Net als gcjoel ben ik ook blij dat we veel hebben gedaan hier, dat we zeker weten wat er onder de vloer, in de muren etc zit. Maar ja, daar moet je maar net zin in hebben natuurlijk.
Inmiddels zijn we eindelijk in een fase terecht gekomen waarin we kunnen sparen voor onderhoud, niet alleen voor de volgende klus. Dat voelt ook echt goed.
Wat een tegenvaller! Zo klinkt het net alsof je zonder het te weten toch een klushuis hebt gekocht.quote:Op donderdag 9 februari 2023 12:12 schreef Sarabi het volgende:
Wij zijn voor zo'n klushuis echt niet handig genoeg. Maar groot respect voor jullie en dan weet je inderdaad zeker dat het goed zit.
Ik ookquote:Op donderdag 9 februari 2023 12:16 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Hoop voor je dat dat bij jou goedkoper is dan bij mij
quote:Op donderdag 9 februari 2023 12:24 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik ookDe lekkage die laatst is verholpen kostte 380 euro dus dat viel gelukkig mee.
Ik haat het ook echt hoor! haha maar alles kennen van je huis is wel een voordeelquote:Op donderdag 9 februari 2023 12:12 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Wij zijn voor zo'n klushuis echt niet handig genoeg. Maar groot respect voor jullie en dan weet je inderdaad zeker dat het goed zit.
Hypotheken zijn ook best prijzig.quote:Op donderdag 9 februari 2023 12:29 schreef Blues het volgende:
Wij bellen dan de WBV
Betalen ook genoeg huur![]()
de huren worden toch ook steeds hoger ?quote:Op donderdag 9 februari 2023 12:37 schreef Myraela het volgende:
[..]
Hypotheken zijn ook best prijzig.Ik ben benieuwd of er een omslagpunt komt waarop mensen huren als de gunstigere optie gaan zien.
quote:Op donderdag 9 februari 2023 12:26 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Mijne kostte 27k, dus dat doe je al stukken beter
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ik moet nog even sparen geloof ik ..Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
Enormquote:Op donderdag 9 februari 2023 12:47 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]![]()
Er is een paar jaar geleden wel deels een nieuw dak op gegaan voor 14k. Helpt dat?
Geen idee hoe dat werkt, ik heb nooit een huurwoning gehad. De mensen die ik ken die huren, zitten vaak best voordelig. Ik kan me zo voorstellen dat waar het eerst was dat je maar moest kopen, want elke maand eigendom was zo'n beetje geld verdienen. Terwijl je nu misschien beter kunt huren als je niet weet of je ergens lang blijft zitten.quote:Op donderdag 9 februari 2023 12:43 schreef Barreltje het volgende:
De huren worden toch ook steeds hoger ?
Dat zijn echt frustrerende kosten. Wij hadden dat met de beschoeiing aan de sloot. 14k betaald voor iets dat we niet eens zien en dat er alleen maar voor zorgt dat de tuin niet in de sloot glijdtquote:Op donderdag 9 februari 2023 12:50 schreef gcjoel het volgende:
Ik kan meepraten over dak kosten: 25K voor precies hetzelfde dak maar dan zonder asbest.
Dus eigenlijk geen nieuw dak alleen alles is eraf gehaald en er weer op gelegd
Inmiddels geboekt voor de Vermeer-tentoonstelling. Maar dan wel pas begin mei. Kortom het wordt ook eens naar het Mauritshuis voor Meisje met de Parelquote:Op donderdag 9 februari 2023 12:46 schreef Barreltje het volgende:
ohh..
https://www.nu.nl/cultuur(...)ing-rijksmuseum.html
wilde ik juist binnenkort naar het mauritshuis om dat schilderij te zien.. nouja, dan wordt het een middagje delft
In het Mauritshuis was ik vorige week.quote:Op donderdag 9 februari 2023 12:46 schreef Barreltje het volgende:
ohh..
https://www.nu.nl/cultuur(...)ing-rijksmuseum.html
wilde ik juist binnenkort naar het mauritshuis om dat schilderij te zien.. nouja, dan wordt het een middagje delft
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Longfunctietest was wel interessant. Ik blaas toch nog 93% van normaal, met iets minder dan 70% van de longen. Dat kan zelfs nog wel wat beter worden als ik weer ga sporten. Toch fijn als je met een beetje voorsprong het ziekenhuis in gaaten fijn dat ik niet rook enzo.
Dat denk ik elke keer als ik op de longafdeling rondloop. Jemig, wat een lijden is dat. En voor een groot deel te voorkomen.
Dat zou iedere tabakslobbyist en -marketeer wat mij betreft verplicht een week moeten doen: rondlopen op een gemiddelde longafdeling. En een praatje maken met al die mensen die ze welbewust verslaafd maken en zien hoe die kapot gaan. Kunnen we dat niet verplicht stellen?
In plaats van al die mensen aan te praten dat hun ‘zwakheid’ zorgt dat ze niet kunnen stoppen. Tuurlijk zouden ze dat moeten doen maar als de fabrikanten hun producten minder ‘lekker’ en verslavend zouden maken zou dat al zoveel schelen.
Fijn van je goede nieuws!quote:Op donderdag 9 februari 2023 13:32 schreef yinu het volgende:
Bouwkosten![]()
![]()
![]()
Wij kregen een aantal offertes voor een nieuw (geïsoleerd) dak. Gemiddeld: ¤80.000.![]()
![]()
Dus nu op zoek naar andere isolatiemaatregelen. Het dak is verder prima. Alleen lekt het nogal veel warmte.
Ja wel weer een beetje gerustgesteld. En ze zei ook dat het heel normaal is dat ik daarvan in de stress schiet want het is ook niet normaal wat ik heb meegemaakt. En dat ik altijd laagdrempelig een foto kan laten maken.quote:Op donderdag 9 februari 2023 13:35 schreef AnneX het volgende:
Wat fijn @:yinu met de goede berichten en uitslagen. 💐
En wat goed, dat de longcapaciteit toch zó goed is bevonden!
(Dat scoor ik niet met beide doorrookte longen).
Je was toch weer rustig aan het wandelen?
En ben je gerustgesteld na de onrust over pijnklachten bij de schouder vorige week?
Dat zou wel kunnen maar er zitten gewoon plafonds in enzo en dan is er weer risico op vocht/condens. We hadden zelfs al een offerte geaccepteerd van een bedrijf dat er steenwol- of cellulosevlokken in zou gaan blazen. Maar toen na overleg met diverse andere experts dat toch maar afgeblazen, omdat zelfs de fabrikant van het materiaal dat ze zouden gaan gebruiken het afraadde, omdat ze geen goed plan hadden voor dampremmende folies etc.quote:Op donderdag 9 februari 2023 13:37 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Fijn van je goede nieuws!
En is van binnen uit isoleren geen optie? Hebben wij hier zelf gedaan.
Dat is echt klote ja, zit je mooi mee als je het wel had laten doen.quote:Op donderdag 9 februari 2023 13:45 schreef yinu het volgende:
[..]
Dat zou wel kunnen maar er zitten gewoon plafonds in enzo en dan is er weer risico op vocht/condens. We hadden zelfs al een offerte geaccepteerd van een bedrijf dat er steenwol- of cellulosevlokken in zou gaan blazen. Maar toen na overleg met diverse andere experts dat toch maar afgeblazen, omdat zelfs de fabrikant van het materiaal dat ze zouden gaan gebruiken het afraadde, omdat ze geen goed plan hadden voor dampremmende folies etc.
Je moet ook echt zelf een beetje weten waar je het over hebt, je kunt kennelijk dit soort bedrijven echt niet vertrouwen want ze zeggen maar wat.
Zo herkenbaarquote:Op donderdag 9 februari 2023 11:46 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Wij waren in het begin heel blij. We hebben totaal niets hoeven klussen, zelfs verven hadden ze dat jaar alles nog gedaan.
Maarja nu kom je achter steeds meer....
Jeetje, dat is een hoop geld. Is het een groot huis dan? En woon je er alleen of samen?quote:Op donderdag 9 februari 2023 14:19 schreef vlindertje89 het volgende:
@:Troel wat een lief aanbod! Hoeveel kg is die jij hebt liggen en hoeveel wil je ervoor hebben incl verzendkosten?
@:Tele6 het idee sprak me wel aan. Ik slaap vrij regelmatig periodes vrij slecht (moeilijk in slaap vallen, tussen 3-5 wakker worden en dan uren wakker liggen). Ik heb moeite met volledig ontspannen. En ik vind het altijd wel fijn om onder een dikke deken te liggen. En ze zeggen dat zo'n deken bij al die dingen kan helpen, en dat wat zwaardere gewicht op me lijkt me dus ook wel prettig, dus ik dacht, lijkt me wel een poging waard. Ik draai normaal gesproken wel heel veel in m'n slaap, ben benieuwd of ik door zo'n deken rustiger slaap waardoor ik dat niet nodig heb, of dat het juist vervelend is dat het meer moeite kost om te draaien.
Huren: elk jaar in juli krijg ik een huurverhoging. Ik begon in 2017 met ¤1100 per maand, nu op ¤1278 per maand. Kale huur dus. Aan de andere kant zou ik dit huis ook bij lange na niet kunnen kopen voor deze maandlasten. Los van dat ik in m'n eentje niet zoveel kan lenen, gaat dit huis voor rond de 5 ton weg denk ik, met 10jr rentevast zit je dan op ¤2572 per maand waarvan ¤1918 rente.
Ben wel heel benieuwd hoe hoog de verhoging komende juli gaat zijn.. aangezien de maximale verhoging gekoppeld is aan de inflatie, en nou ja, we weten wat daarmee is gebeurd![]()
Eengezinswoning, nieuwbouw en ik was eerste bewoner (opgeleverd in 2017 dus). Drie slaapkamers, nog een open zolder, standaard rijtjeshuis v 114m2. En 50m2 tuin en ik woon 2.5km fietsen van het centrum van Utrecht vandaanquote:Op donderdag 9 februari 2023 14:21 schreef Morgane89 het volgende:
[..]
Jeetje, dat is een hoop geld. Is het een groot huis dan? En woon je er alleen of samen?
Klinkt idd alsof zo'n deken wel de moeite waard is voor jou! Omdraaien onder zo'n deken vind ik goed te doen, alleen overeind gaan zitten of de deken van je af gooien is even werken. De deken zijwaarts van je af laten glijden is dan weer minder moeite want dan werkt de zwaartekracht mee.quote:Op donderdag 9 februari 2023 14:19 schreef vlindertje89 het volgende:
@:Troel wat een lief aanbod! Hoeveel kg is die jij hebt liggen en hoeveel wil je ervoor hebben incl verzendkosten?
@:Tele6 het idee sprak me wel aan. Ik slaap vrij regelmatig periodes vrij slecht (moeilijk in slaap vallen, tussen 3-5 wakker worden en dan uren wakker liggen). Ik heb moeite met volledig ontspannen. En ik vind het altijd wel fijn om onder een dikke deken te liggen. En ze zeggen dat zo'n deken bij al die dingen kan helpen, en dat wat zwaardere gewicht op me lijkt me dus ook wel prettig, dus ik dacht, lijkt me wel een poging waard. Ik draai normaal gesproken wel heel veel in m'n slaap, ben benieuwd of ik door zo'n deken rustiger slaap waardoor ik dat niet nodig heb, of dat het juist vervelend is dat het meer moeite kost om te draaien.
Huren: elk jaar in juli krijg ik een huurverhoging. Ik begon in 2017 met ¤1100 per maand, nu op ¤1278 per maand. Kale huur dus. Aan de andere kant zou ik dit huis ook bij lange na niet kunnen kopen voor deze maandlasten. Los van dat ik in m'n eentje niet zoveel kan lenen, gaat dit huis voor rond de 5 ton weg denk ik, met 10jr rentevast zit je dan op ¤2572 per maand waarvan ¤1918 rente. Ik bouw dus niks op, maar woon wel in een fijner/nieuwer/ruimer huis dan ik zou kunnen wonen als ik wel iets zou kopen. Financieel dus minder gunstig, qua wooncomfort (ook met mn buren-vrienden) gunstiger
Ben wel heel benieuwd hoe hoog de verhoging komende juli gaat zijn.. aangezien de maximale verhoging gekoppeld is aan de inflatie, en nou ja, we weten wat daarmee is gebeurd![]()
Nee, geen sociale woningbouw neequote:Op donderdag 9 februari 2023 14:26 schreef Barreltje het volgende:
@:vlindertje89 dat is dan wel een particuliere woning dan toch? of, particuliere woningbouw zeg maar..
het is geen sociale woningbouw dan toch?
Ik ga hem voor je wegen!quote:Op donderdag 9 februari 2023 14:19 schreef vlindertje89 het volgende:
Huren: elk jaar in juli krijg ik een huurverhoging. Ik begon in 2017 met ¤1100 per maand, nu op ¤1278 per maand. Kale huur dus. Aan de andere kant zou ik dit huis ook bij lange na niet kunnen kopen voor deze maandlasten. Los van dat ik in m'n eentje niet zoveel kan lenen, gaat dit huis voor rond de 5 ton weg denk ik, met 10jr rentevast zit je dan op ¤2572 per maand waarvan ¤1918 rente. Ik bouw dus niks op, maar woon wel in een fijner/nieuwer/ruimer huis dan ik zou kunnen wonen als ik wel iets zou kopen. Financieel dus minder gunstig, qua wooncomfort (ook met mn buren-vrienden) gunstiger
Pensioenfonds boks.quote:Op donderdag 9 februari 2023 14:29 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Nee, geen sociale woningbouw nee![]()
Daar voldoe ik ook niet voor aan de inkomenseisen, dus ik kan ook niet sociale woning huren. Middenhuur via corporatie zou nog kunnen, maar is niet per se veel goedkoper.
Het is van een pensioenfonds, zij hebben het hele blok platgegooid en er nieuwe woningen neergezet en en die verhuren ze als investering. Met een vastgoedmanager ertussen die dat voor ze beheert. Ze zijn tot nu toe wel altijd behoorlijk redelijk geweest met huurverhogingen, dus ik hoop dat ze dit jaar niet wel ineens 10% erop gooien ofzo.
Bijna wel hequote:Op donderdag 9 februari 2023 12:23 schreef Myraela het volgende:
[..]
Wat een tegenvaller! Zo klinkt het net alsof je zonder het te weten toch een klushuis hebt gekocht.
Je krijgt toch liever andere verassingen....quote:Op donderdag 9 februari 2023 14:08 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Zo herkenbaar![]()
![]()
Wij hadden de afgelopen maanden: lekkage bij de dakkapel, vocht in de gang, een thermostaatkraan in de douche die halfbakken werd gemonteerd en een afvoer van de wastafel in de badkamer die met allerlei flexpijp was gefabriceerd
Ik betaalde daar nog geen 500 euroquote:Op donderdag 9 februari 2023 14:25 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Eengezinswoning, nieuwbouw en ik was eerste bewoner (opgeleverd in 2017 dus). Drie slaapkamers, nog een open zolder, standaard rijtjeshuis v 114m2. En 50m2 tuin en ik woon 2.5km fietsen van het centrum van Utrecht vandaan.
Ik woon er alleen. Ben er in 2017 met ex gaan wonen, en toen we eind v zomer 2020 uit elkaar gingen ben ik hier alleen gebleven. Ik vind het idd veel geld, maar tegelijkertijd krijg ik er ook wel veel voor, gezien locatie etc.
Ja. Het is vrij groot dus. (Pand waar wij ons bedrijf in hebben en ook grotendeels wonen). Het dak is 350m2quote:Op donderdag 9 februari 2023 13:46 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Dat is echt klote ja, zit je mooi mee als je het wel had laten doen.
Ik weet niet hoe groot het is, maar plafonds kunnen eruit![]()
zelfs als je dat allemaal doet ben je een stuk minder kwijt dan 80.000 euro.
quote:Op donderdag 9 februari 2023 13:29 schreef yinu het volgende:
De uitslag: het gaat best goed met mijn long. Wat er nog van over is dan.Die denken alleen aan hun verdienmodelSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Longfunctietest was wel interessant. Ik blaas toch nog 93% van normaal, met iets minder dan 70% van de longen. Dat kan zelfs nog wel wat beter worden als ik weer ga sporten. Toch fijn als je met een beetje voorsprong het ziekenhuis in gaaten fijn dat ik niet rook enzo.
Dat denk ik elke keer als ik op de longafdeling rondloop. Jemig, wat een lijden is dat. En voor een groot deel te voorkomen.
Dat zou iedere tabakslobbyist en -marketeer wat mij betreft verplicht een week moeten doen: rondlopen op een gemiddelde longafdeling. En een praatje maken met al die mensen die ze welbewust verslaafd maken en zien hoe die kapot gaan. Kunnen we dat niet verplicht stellen?
In plaats van al die mensen aan te praten dat hun ‘zwakheid’ zorgt dat ze niet kunnen stoppen. Tuurlijk zouden ze dat moeten doen maar als de fabrikanten hun producten minder ‘lekker’ en verslavend zouden maken zou dat al zoveel schelen.![]()
En fijn dat t beter en zorgvuldig gaat![]()
De huizen aan jouw kant van de staat zijn groterquote:Op donderdag 9 februari 2023 15:25 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik betaalde daar nog geen 500 euro
Maar das even geleden. En ik had geen tuin. En alleen maar boven. Wel ongeveer evenveel oppervlak trouwens, hoe kan dat?
Pittige huurprijs heb jij.quote:Op donderdag 9 februari 2023 15:40 schreef vlindertje89 het volgende:
De huizen aan jouw kant van de staat zijn groter.
En ik heb een gewoon schuin dak op de zolder, dus wat meer vloeroppervlak dan de officiële meting zegt. Weet niet of jij rechte muren had?
Yup. Niet uit elkaar gaan met mn ex had me 9k per jaar opgeleverd alleen al aan woonlasten (kunnen delen huur, verzekeringen, gemeentelijke belastingen, warmte/water/licht, tv&internet). Maar nu nog een huisgenoot nemen zie ik ook niet zitten. Als een van mn vriendinnen uit elkaar zou gaan met partner zou ze er wel bij mogen, maar een 'nieuw' iemand vind ik gewoon te tricky. En ik kan nog steeds wat sparen elke maand, dus het is te doen. Maar die 22k extra sinds het uit is was ook welkom geweest haha.quote:Op donderdag 9 februari 2023 15:43 schreef Blues het volgende:
[..]
Pittige huurprijs heb jij.![]()
Wij zitten nog (net) onder de 1000 euro.
Als je ons huis wil kopen zit dat denk ik wel op de 6 ton.
En dan nog flink verbouwen want wij houden alles schoon en netjes en soms een likkie verf of reparaties maar het blijft een huurwoning.
quote:Op donderdag 9 februari 2023 15:51 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Yup. Niet uit elkaar gaan met mn ex had me 9k per jaar opgeleverd alleen al aan woonlasten (kunnen delen huur, verzekeringen, gemeentelijke belastingen, warmte/water/licht, tv&internet). Maar nu nog een huisgenoot nemen zie ik ook niet zitten. Als een van mn vriendinnen uit elkaar zou gaan met partner zou ze er wel bij mogen, maar een 'nieuw' iemand vind ik gewoon te tricky. En ik kan nog steeds wat sparen elke maand, dus het is te doen. Maar die 22k extra sinds het uit is was ook welkom geweest haha.
Ja, bizar toch? En ik weet dat dat ook eigen keus is (ik had ook iets kleiners kunnen zoeken, ex betaalt +-¤350 per maand minder dan ik denk ik aan woonlasten, of toch een huisgenoot nemen) maar toch vind ik het soms stom haha.quote:Op donderdag 9 februari 2023 15:59 schreef yinu het volgende:
[..]Als je het zo uitrekent is het wel heel pittig ja!
Wij woonden deels op die zolder, dat waren bij ons de slaapkamersquote:Op donderdag 9 februari 2023 15:40 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
De huizen aan jouw kant van de staat zijn groter. Nu althans. Misschien waren de huizen toen ook breder ofzo?
En ik heb een gewoon schuin dak op de zolder, dus wat meer vloeroppervlak dan de officiële meting zegt. Weet niet of jij rechte muren had?
@:yinu goed nieuws van de longarts dus over je longfunctie, fijn! En prettig dat de artsen even met elkaar gaan overleggen om naar het totaalplaatje te kijken!
Ja ik weet natuurlijk niet hoe jullie huis eruit zag, want er staan nu allemaal nieuwequote:Op donderdag 9 februari 2023 16:03 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Wij woonden deels op die zolder, dat waren bij ons de slaapkamers
Ja dus eigenlijk had jij mijn huis maar dan met nog een begane grond eronder? Dus begane grond waar iemand anders zat, en dan 1e en 2e verd met rechte muren en zolder? Of zaten jullie dan op 2e en zolder en iemand anders op begane en 1e?quote:Op donderdag 9 februari 2023 16:11 schreef Vanyel het volgende:
Bij ons had de tweede verdieping rechte muren. De derde was schuin vanaf geen idee hoe hoog.
Die van ons ook en dat is gewoon een fucking rijtjeshuis.quote:Op donderdag 9 februari 2023 15:43 schreef Blues het volgende:
Als je ons huis wil kopen zit dat denk ik wel op de 6 ton.
Netto? Wij hadden geluk hier met 1.6% rente dus ik betaal voor deze hut "maar" 1100.quote:Op donderdag 9 februari 2023 16:14 schreef Candaasje het volgende:
Onze hypotheek is zo’n 1800 euro per maand.
Vriend van me heeft het al maar kon nog niet echt zeggen of het wat was. De recensies waren goed.quote:Op donderdag 9 februari 2023 08:25 schreef Myraela het volgende:
Morgen komt ook Hogwarts Legacy.![]()
Ik hoop zo dat het een tof spel is, want ik heb er erg lang naar uitgekeken.
Uhh nee sorry. 1e en 2e=zolderquote:Op donderdag 9 februari 2023 16:15 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Ja dus eigenlijk had jij mijn huis maar dan met nog een begane grond eronder? Dus begane grond waar iemand anders zat, en dan 1e en 2e verd met rechte muren en zolder? Of zaten jullie dan op 2e en zolder en iemand anders op begane en 1e?
Intrigerend wel, eens kijken of ik vanavond nog foto's van de oude staat van de buurt hier kan vinden online!
Wat is je adres?quote:Op donderdag 9 februari 2023 16:18 schreef Kreator het volgende:
[..]
Die van ons ook en dat is gewoon een fucking rijtjeshuis.
Vanaf morgen wel 606.000 euro want dan komt de houthaard en ga ik het huis tot 29 graden opstoken en naakt voor haard op mijn berevelletje liggen zweten.
Groetjes,
K.
Wow, dat is laag! Dat is zelfs veel minder dan we hier voor dit huis betalen.quote:Op donderdag 9 februari 2023 17:00 schreef Lucky_Strike het volgende:
Wat een enorme woonlasten hebben jullie zegOnze hypotheek is maar 684. Lineaire hypotheek dus elke maand een stukje lager.
Ons huis was erg goedkoop. Niet voor niets natuurlijk, maar wel fijn. We hebben ook maar 1 echt inkomen dus lage lasten zijn wel zo prettig.quote:Op donderdag 9 februari 2023 17:02 schreef Myraela het volgende:
[..]
Wow, dat is laag! Dat is zelfs veel minder dan we hier voor dit huis betalen.
Mijn vorige huis was 152000 euro. Andere tijden...quote:Op donderdag 9 februari 2023 17:04 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ons huis was erg goedkoop. Niet voor niets natuurlijk, maar wel fijn. We hebben ook maar 1 echt inkomen dus lage lasten zijn wel zo prettig.
Ok top, ik kom kijken.quote:Op donderdag 9 februari 2023 17:20 schreef Kreator het volgende:
[..]
Bij Candaasje en dan twee keer rechts. Nummer 11.
Het is voor niks.quote:
quote:Op donderdag 9 februari 2023 17:19 schreef Kreator het volgende:
Mijn vorige bezemkasthuurhuisje was 350 euro. Andere tijden...
7 jaar geleden waren de huizen precies erg laag inderdaad. Helaas verkochten we ons vorige huis daardoor onder water, dat was dan weer matig.quote:Op donderdag 9 februari 2023 17:19 schreef Kreator het volgende:
[..]
Mijn vorige huis was 152000 euro. Andere tijden...
Maar dan heb je ook wel een super plekquote:Op donderdag 9 februari 2023 18:09 schreef gcjoel het volgende:
Ik geloof dat wij rond de 1800 zitten.
Bijna alle overwaarde zit in de verbouwing dus wel vrij hoge hypotheek. Maar vind het zeker waard
Pfoe.quote:Op donderdag 9 februari 2023 18:04 schreef sigme het volgende:
Liefste besloot vandaag gewoon wéér een ritje Italië aan te nemen, dus nu moet ik opeens vanavond zorgen dat ik boodschappen die zodat ik morgen opnieuw voor 4 dagen decent home cooked voeder mee kan geven
Jij bent wel echt de liefste.quote:Op donderdag 9 februari 2023 18:04 schreef sigme het volgende:
Liefste besloot vandaag gewoon wéér een ritje Italië aan te nemen, dus nu moet ik opeens vanavond zorgen dat ik boodschappen die zodat ik morgen opnieuw voor 4 dagen decent home cooked voeder mee kan geven
quote:Op donderdag 9 februari 2023 17:00 schreef Lucky_Strike het volgende:
Wat een enorme woonlasten hebben jullie zegOnze hypotheek is maar 684. Lineaire hypotheek dus elke maand een stukje lager.
Zit in een jaren 60 flat en dat is te merken...quote:Op donderdag 9 februari 2023 18:20 schreef Myraela het volgende:
Ik wilde net haten op hoe irritant het is om te betalen voor een VVE, toen ik me herinnerde dat we die straks ook hebben. Voor het buitenterrein en de parkeerplaatsen.Echt flut.
NOG meer kosten!!!quote:Op donderdag 9 februari 2023 18:20 schreef Myraela het volgende:
Ik wilde net haten op hoe irritant het is om te betalen voor een VVE, toen ik me herinnerde dat we die straks ook hebben. Voor het buitenterrein en de parkeerplaatsen.Echt flut.
Ben er erg blij mee.quote:
Zusjeeesquote:Op donderdag 9 februari 2023 17:34 schreef Clubsoda het volgende:
Wij betalen zo'n 1100 euro voor een best groot en best nieuw huis. Daar hebben we mazzel mee, we hebben het vorige huis goed kunnen verkopen dus er zit een stuk eigen geld in, ik heb al jaren een deels aflossingsvrije hypotheek en de hypotheken zijn af/overgesloten toen de rente heel laag was. Voor ons absoluut gunstiger dan huren, maar zoals gezegd zit er een flinke factor geluk in.
Ik vind het juist extra kut. Bij een appartement verwacht je het. Bij een rijtjeshuis toch minder. Al schijnt het bij nieuwbouw steeds vaker te gebeuren omdat de gemeente niet verantwoordelijk wil zijn.quote:Op donderdag 9 februari 2023 18:28 schreef gcjoel het volgende:
[..]
NOG meer kosten!!!
Vve voor zulke ruimtes is denk ik wel minder kut dan echt voor je woning.
Echt? Ik vind jouw VVE al zo hoog klinken. Al is het allemaal bij elkaar een prima bedrag om zo te kunnen zitten natuurlijk.quote:Op donderdag 9 februari 2023 18:27 schreef borisz het volgende:
[..]
Zit in een jaren 60 flat en dat is te merken...
Er zijn flats in de buurt en die zitten al nog veel hoger...
Al is nu met de grote balkonrenovatie zijn we voor de komende tien jaar wel klaar met grote projecten.
Maar aan de andere kant mag ik ook niet klagen... Er zijn collega's die (veel) meer kwijt zijn voor veel minder. Ik heb iig nog 64m2 met woon, slaap en studiekamer aka rommelhok.
Ik ben blij dat wij de verbouwing in 1x kunnen doen zonder sparen. Maar we hebben wel die hoge maandlasten voor de hele looptijd.quote:Op donderdag 9 februari 2023 18:28 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ben er erg blij mee.
J heeft het wel al een aantal keer gehad over het ophogen van de hypotheek nu hij meer verdiend. We willen nog een echt grote verbouwing doen dus ik denk dat het die kant wel uit gaat. Maar ik vind dat niet zo'n geweldig vooruitzicht. Ik spaar liever. Maar een ton heb je niet zomaar bij elkaar gespaard, ook niet als je heel hard je best doet.
Wij hebben als tweeverdieners vast zo'n beetje dubbel jouw budget maar dit geldt voor ons ook gewoon hoorquote:Op donderdag 9 februari 2023 18:38 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik hou van Funda huizen bekijken, maar mijn smaak en wensen passen echt allesbehalve bij mijn potentiële budget![]()
Dat deed mijn echtgenote ookquote:Op donderdag 9 februari 2023 18:29 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Zusjeees
Wij betalen dat ook.
Alleen dan voor een groot genoeg best oud huis. Maar wel met grote tuin.
Wij kozen allebei een partner met ouders die wel wat wilden (en vooral konden) bijdragen
Mazzelschmazzelquote:Op donderdag 9 februari 2023 18:46 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Dat deed mijn echtgenote ookDat is ook een hoop mazzel natuurlijk, zulke ouders.
Het is ook hoog. Maar het geld gaat er ook heel hard weer uit. Van de 300k per jaar gaat 40% al op aan de reguliere dingen. Verzekeringen, schoonmaak (portieken, maar ook de glazenwasser), reguliere VVE-kosten, jaarlijkse keuringen + onderhoud enz.quote:Op donderdag 9 februari 2023 18:35 schreef Myraela het volgende:
[..]
Echt? Ik vind jouw VVE al zo hoog klinken. Al is het allemaal bij elkaar een prima bedrag om zo te kunnen zitten natuurlijk.
quote:Op donderdag 9 februari 2023 16:19 schreef Kreator het volgende:
[..]
Netto? Wij hadden geluk hier met 1.6% rente dus ik betaal voor deze hut "maar" 1100.
Dat schuift waarschijnlijk gewoon op inderdaadquote:Op donderdag 9 februari 2023 18:42 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Wij hebben als tweeverdieners vast zo'n beetje dubbel jouw budget maar dit geldt voor ons ook gewoon hoor
Die van mij vond alleen maar een psycholoogquote:Op donderdag 9 februari 2023 18:49 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Mazzelschmazzel
Ik huppelde al scoutend rond dat feestje, zoekend naar een arts (io) met rijke ouders.
Voor minder doe je het toch niet, zeg
Opquote:Op donderdag 9 februari 2023 18:53 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Dat schuift waarschijnlijk gewoon op inderdaad. Degenen die ik wel zou willen zitten tussen 5 ton en 1.3 miljoen haha, en dat is dan puur naar het huis gekeken, niet locatie. Ik zag er vandaag nog eentje voor 525k die ik wel zou willen, op de locatie na.. die was in Kanaleneiland
Oh no 🙈quote:Op donderdag 9 februari 2023 18:53 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Dat schuift waarschijnlijk gewoon op inderdaad. Degenen die ik wel zou willen zitten tussen 5 ton en 1.3 miljoen haha, en dat is dan puur naar het huis gekeken, niet locatie. Ik zag er vandaag nog eentje voor 525k die ik wel zou willen, op de locatie na.. die was in Kanaleneiland
Oh doe es linkje?quote:Op donderdag 9 februari 2023 18:53 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Surinamestraat!quote:Op donderdag 9 februari 2023 19:08 schreef Blues het volgende:
[..]
Oh no 🙈
Ook nog gewoond tijdens m'n scheiding. In de personeelsfat t/o het Oudenrijn zkh waar ik toen werkte.
Maar was een prima tijdelijke oplossing voor ik naar de Surinamestraat kon verhuizen
Dat risico neem je zelf een beetje door te kijken toch? Je krijgt wel een waarschuwing elke keer dat je naar de uitslagen wil gaan, dat er uitslagen tussen kunnen staan die nog niet zijn besproken.quote:Op donderdag 9 februari 2023 19:57 schreef Isabeau het volgende:
Ik vraag me wel eens af, zo'n uitslag online, zetten ze dat er áltijd op? Ook als het echt heel slecht nieuws is. Dat wil je dan toch niet zo tot je nemen, achter je schermpje, wachtend op de bus of met Boulevard op de tv voor je?
Ah, zo'n waarschuwing is dan wel ok. Ik ben alleen bekend met bloeduitslagen zelf bekijken en daar zit meestal niets schokkends tussen (qua kanker en dergelijke).quote:Op donderdag 9 februari 2023 20:00 schreef Myraela het volgende:
Dat risico neem je zelf een beetje door te kijken toch? Je krijgt wel een waarschuwing elke keer dat je naar de uitslagen wil gaan, dat er uitslagen tussen kunnen staan die nog niet zijn besproken.
Ik zou het ook bij slecht nieuws wel fijn vinden om het zelf te lezen. Gewoon even in m'n eentje, tijd om dingen te verwerken en dan kun je je een beetje voorbereiden op het gesprek. Enige nadeel vind ik dat zo'n uitslag nog best ingewikkeld te begrijpen is.
Dat vroeg ik me ook af. Maar dan denk ik aan iemand die ik ken die een slechte uitslag van een onderzoek had en voordat de uitslag op internet kwam, belde de huisarts. Bij mij stond er ook dat een week na het onderzoek, de uitslag op de site stond.quote:Op donderdag 9 februari 2023 19:57 schreef Isabeau het volgende:
Ik betaal ongeveer net zoveel als Kaatje, alleen is dit een sociale huurwoning die veel kleiner is met rare buren in een suffe 'stad'. Maar vergeleken met de rest hier betaal ik super weinig. Verder voor mij geen enkele reden om hier te willen blijven wonen, behalve de lage huurprijs.
yinu, kaatje en myraela goed nieuwsFijn!
Ik vraag me wel eens af, zo'n uitslag online, zetten ze dat er áltijd op? Ook als het echt heel slecht nieuws is. Dat wil je dan toch niet zo tot je nemen, achter je schermpje, wachtend op de bus of met Boulevard op de tv voor je?
Maar jullie hebben toch ook zo'n grote ruimte wanneer je in de tuin staat kijkend naar de keuken en dan rechts? Tenminste dat staat me bijquote:Op donderdag 9 februari 2023 20:01 schreef Lucky_Strike het volgende:
@:vlindertje89, we hebben 3 ruimtes in huis: woonkamer, slaapkamer en keuken.
De woonkamer zit op de verkeerde plek in huis. De keuken is een zesdehandsje, daar is ook nog geen vloerverwarming. De slaapkamer is op zolder, zonder toilet op dezelfde verdieping. We werken in de koude slaapkamer. We wassen in de keuken waar ook de wasrekkenen mijn bedrijfsvoorraad staan.
We missen vooral een bijkeuken annex washok waar ik kan wecken enzo. Een koele ruimte voor het bewaren van aardappels en geweckt voedsel mos ik ook. Ergens waar we onze schoenen en jassen kunnen houden en aantrekken zou heel prettig zijn. Een kantoor annex sportkamer ook. Een woonkamer met uitzicht op de tuin is een must. En geen nieuwe keuken is echt geen optie. Wellicht een slaapkamer op de woonverdieping met het oog op de toekomst. Ik wil ook wel een tweede toilet, dichtbij de tuin.
We hebben aan ons huis vast 145 vierkante meter. We kunnen ons huis een stukje bij bouwen. We hebben niet eens veel nodig, vooral een betere indeling plus wat extra.
J opperde laatst om gewoon een heel nieuw huis naast het onze te zetten. Zo'n kek nul op de meter huis ofzo.
Voorlopig kan de hypotheek niet omhoog en hebben we niet genoeg gespaard. We gaan binnenkort wel serieuzer nadenken over wat we willen. Het lijkt ons wel fijn om er langere tijd mee bezig te zijn.
Oh ja, bij een serieus slechte uitslag verwacht je inderdaad een telefoontje van de huisarts/specialist zelf asap. Nog voor je het online hebt kunnen zien. Hier geldt denk ik geen nieuws = goed nieuws meestal wel.quote:Op donderdag 9 februari 2023 20:09 schreef Kaatje1 het volgende:
Dat vroeg ik me ook af. Maar dan denk ik aan iemand die ik ken die een slechte uitslag van een onderzoek had en voordat de uitslag op internet kwam, belde de huisarts. Bij mij stond er ook dat een week na het onderzoek, de uitslag op de site stond.
Ik vergat een heel belangrijk woord: schuur. We hebben een schuur van 145 vierkante meter dus. Een groot deel is daar niet van begaanbaar wegens instortingsgevaar. Het hele gebouw blijft niet al te lang meer overeind eigenlijk. Op veel plaatsen is lekkage en kunnen we niet overeind staan.quote:Op donderdag 9 februari 2023 20:11 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Maar jullie hebben toch ook zo'n grote ruimte wanneer je in de tuin staat kijkend naar de keuken en dan rechts? Tenminste dat staat me bij
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
Denk dat ik dat bedoelde. Wat jammer dat dat zo gammel is, want daar zou je (in goede staat uiteraard) een mooie werkruimte van kunnen maken. Maar die kan je er natuurlijk aanbouwen wanneer dat ding gesloopt is (en jullie de staatsloterij hebben gewonnen)quote:Op donderdag 9 februari 2023 20:17 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik vergat een heel belangrijk woord: schuur. We hebben een schuur van 145 vierkante meter dus. Een groot deel is daar niet van begaanbaar wegens instortingsgevaar. Het hele gebouw blijft niet al te lang meer overeind eigenlijk. Op veel plaatsen is lekkage en kunnen we niet overeind staan.
Het slopen van die schuur is stap 1 in welk verbouwingsplan dan ook. Alleen dat kost al 10-20k.
Zelf interpreteren met dr Googlequote:Op donderdag 9 februari 2023 20:33 schreef Blues het volgende:
Ik vind er wat van dat het wettelijk zo geregelt is dat patiënten recht hebben om uitslagen in te kunnen zien nog vóór ze bij de arts zijn geweest.
Het geeft enorm veel onrust en angst teweeg en ik heb dagelijks mensen aan de lijn die de uitslagen niet kunnen duiden en eerder bij de arts willen komen wat vaak niet mogelijk is door redenen.
Toch plannen we zo kort mogelijk onderzoeken <-> arts.
Is afgedwongen door de patientfederaties.quote:Op donderdag 9 februari 2023 20:33 schreef Blues het volgende:
Ik vind er wat van dat het wettelijk zo geregelt is dat patiënten recht hebben om uitslagen in te kunnen zien nog vóór ze bij de arts zijn geweest.
Het geeft enorm veel onrust en angst teweeg en ik heb dagelijks mensen aan de lijn die de uitslagen niet kunnen duiden en eerder bij de arts willen komen wat vaak niet mogelijk is door redenen.
Ik vond het ook fijn, ook al snapte ik de uitslag van de scan wel (grotendeels) dat ik er uitleg van kreeg van @Isabeau. Heb iets meer vertrouwen in haar dan in mijn google skillsquote:Op donderdag 9 februari 2023 20:33 schreef Blues het volgende:
Dat is iig fijn, wanneer zie je dat arts?quote:Op donderdag 9 februari 2023 19:11 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik kon ook de uitslag van de CT inzien en ik heb geen stenen of tumoren, wel artrose in de rug maar ja, da's én oud nieuws én veroorzaakt geen blaasontsteking.
Wat verwacht je? En heb je zelf ook je hele lijst paraatquote:T is weekend. Weer enorm druk. Volgende week weer een voortgangsgesprek, ben benieuwd.
Ik vind het niet zoooooooooo lekker als verwacht dat spul. Koud lekkerder dan warm, wel wat umami smaak, erg vet en het mondgevoel ook niet even fijn.quote:Moest vandaag even mijn fiets wegbrengen voor een beurt en onderweg heb ik weer 2 potjes shallot saucegekocht bij de aziatische supermarkt. Helaas hebben ze geen grote blikken
![]()
Ik hoop, maar verwacht het niet. Dat de AI in Bing wel aan duidelijke bronvermelding gaat doen.quote:Op donderdag 9 februari 2023 20:36 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik vond het ook fijn, ook al snapte ik de uitslag van de scan wel (grotendeels) dat ik er uitleg van kreeg van @:Isabeau. Heb iets meer vertrouwen in haar dan in mijn google skills
Ik denk dat ik dat ook vind.quote:Op donderdag 9 februari 2023 20:33 schreef Blues het volgende:
quote:Op donderdag 9 februari 2023 19:13 schreef yinu het volgende:
Surinamestraat!Ik ben in de jaren 90 in Lombok begonnen
en een van mijn beste vriendinnen woonde lang in de Paramaribo, en andere vrienden nog steeds in de Weltevreden.
Dat vraag ik me ook af ja. Het is bij mij wel echt het radiologisch verslag bijvoorbeeld, of echt het labresultaat. Dus zonder interpretatie of duiding. Daarom kijk ik zelf ook niet als ik denk dat het spannend kan zijn.quote:Op donderdag 9 februari 2023 19:57 schreef Isabeau het volgende:
Ik betaal ongeveer net zoveel als Kaatje, alleen is dit een sociale huurwoning die veel kleiner is met rare buren in een suffe 'stad'. Maar vergeleken met de rest hier betaal ik super weinig. Verder voor mij geen enkele reden om hier te willen blijven wonen, behalve de lage huurprijs.
yinu, kaatje en myraela goed nieuwsFijn!
Vooral radiologische uitslagen zijn lastig te duiden. Je ziet natuurlijk wel allerlei termen maar als je die googelt zegt het niet altijd iets over jouw ziektebeeld en de diagnose en verdere prognose.quote:Op donderdag 9 februari 2023 20:41 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik denk dat ik dat ook vind.
Al bekeek ik gisteren zelf de meest recente labuitslagen van de schildklierwaarden. Ik ga daar ook niet over bellen met de huisarts eigenlijk. Ik weet genoeg met alleen de cijfers. Maar ja, dat geldt voor maar heel weinig mensen denk ik.
Ja.quote:Op donderdag 9 februari 2023 20:36 schreef fietsie het volgende:
Is afgedwongen door de patientfederaties.
Dat ook natuurlijkquote:Op donderdag 9 februari 2023 20:36 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Zelf interpreteren met dr Google![]()
![]()
Het is een tweesnijdend zwaard. Kan snel geruststelling geven of juist voor onrust zorgen.
Het is mede oorzaak van de telefooninfarcten in ziekenhuizen.quote:
De waardes van de vitamines end ergelijke kan ik zelf wel duiden. De schildklierwaarde is wat anders. Maar heb in juni weer een afspraak staan en dat kan echt wel tot die tijd wachten.quote:Op donderdag 9 februari 2023 20:41 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik denk dat ik dat ook vind.
Al bekeek ik gisteren zelf de meest recente labuitslagen van de schildklierwaarden. Ik ga daar ook niet over bellen met de huisarts eigenlijk. Ik weet genoeg met alleen de cijfers. Maar ja, dat geldt voor maar heel weinig mensen denk ik.
Wij hebben in HiX ook een invoerveld dat de pt niet kunnen zienquote:Op donderdag 9 februari 2023 20:55 schreef Cat-astrophe het volgende:
Op zich is inzage in rapportage ook wel weer handig.
Bij ons kan cliënt en familie (als ze dat willen) meelezen en zelf dingen melden/doorgeven/vragen stellen.
En het houdt ons ook scherp. Opmerken dat een cliënt een eigenwijs stuk vreten is… doen we dan op andere, echt interne rapportageplekken
Ooooh nicequote:Op donderdag 9 februari 2023 20:58 schreef Cat-astrophe het volgende:
Ik krijg ruim 400 euro van mijn daar al afgegeven geld van de energieboer terug
Op de telefoniestromen wordt enorm gestudeerd bij ons.quote:Op donderdag 9 februari 2023 20:52 schreef fietsie het volgende:
[..]
Het is mede oorzaak van de telefooninfarcten in ziekenhuizen.
En ik hang de niet populaire mening aan dat men in zorginstellingen structureel moet stoppen met dat apparaat. Willen we geen zorginfarct hebben over een jaar of 10.
Communicatiekanalen die geen beslag leggen op specifieke natuurlijke personen op niet door hen gecontroleerde tijdstippen verdienen mijns inziens de voorkeur, voorzien van de juiste waarschuwingen EN voorlichtingsmateriaal.
De tijd dat verpleegkundigen alles opzij legden om eens een goed belletje doen komt denk ik niet meer terug.
Spaarpotjesquote:Op donderdag 9 februari 2023 21:03 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ooooh nice
Ik 265(maar ik had mijn maandbedrag expres wat te hoog gezet aan het eind van het jaar)
quote:Op donderdag 9 februari 2023 20:58 schreef Blues het volgende:
[..]
Wij hebben in HiX ook een invoerveld dat de pt niet kunnen zien
Een heeeeeele oude internist had (foute) afkortingen die hij in het dossier schreef.quote:Op donderdag 9 februari 2023 21:18 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]![]()
Wij hebben een onderling soort van messenger systeem. En sowieso vaak aan twee woorden genoeg. ‘Ooo… die ‘
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
nbu?quote:Op donderdag 9 februari 2023 21:20 schreef Blues het volgende:
[..]
Een heeeeeele oude internist had (foute) afkortingen die hij in het dossier schreef.
Bijv: nbu
![]()
Ik had mijn oude maandbedrag gewoon kunnen laten staanquote:Op donderdag 9 februari 2023 21:03 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ooooh nice
Ik 265(maar ik had mijn maandbedrag expres wat te hoog gezet aan het eind van het jaar)
Oké ja dus. Daar vind ik ook wel wat van ja.quote:Op donderdag 9 februari 2023 20:33 schreef Blues het volgende:
Deze ga ik stelenquote:
2 maart (onderzoeken en gesprek)quote:Op donderdag 9 februari 2023 20:39 schreef Blues het volgende:
[..]
Dat is iig fijn, wanneer zie je dat arts?
[..]
Wat verwacht je? En heb je zelf ook je hele lijst paraat![]()
[..]
Ik vind het niet zoooooooooo lekker als verwacht dat spul. Koud lekkerder dan warm, wel wat umami smaak, erg vet en het mondgevoel ook niet even fijn.
Of hebben wij een fout blik
Ik heb er nog een paar...quote:
Durf niet te zeggen hoeveel ik terugkreeg. Maar ik had het ook wat hoger gezet en minder verbruikt. Ook heb ik het programma van de thermostaat wat "zuiniger" gezet. Dus niet meer op zaterdag en zondagochtend om 10 uur aan. Want dan ben ik nog wel lekker warm van bed en heb vaak een heel programma waar ik geen verwarming bij nodig heb. Ook niet meer om 18 uur 19gr en om 20 uur 20gr. maar gewoon 19 gr.quote:Op donderdag 9 februari 2023 21:03 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ooooh nice
Ik kan van de psychologie alles zien in t dossier, psychiatrie niet, best bijzonder.quote:Op donderdag 9 februari 2023 21:32 schreef Clubsoda het volgende:
Wij zetten heel bewust geen uitslagen in het dossier zonder dat deze besproken zijn met de patiënt. Maar wij hebben dan ook weer een ingewikkeld systeem met geheimhouding wat verder voor geen enkele zorgverlener in het ziekenhuis geldt.
quote:Op donderdag 9 februari 2023 21:35 schreef Blues het volgende:
[..]
Ik heb er nog een paar...
bs
zbs
ew
zew
kn
Breedsprakig
Zeer breedsprakig
Eigenwijs
Zeer eigenwijs
Knetter
Erg he
Dan doet jullie psychologie-afdeling iets heel erg foutquote:Op donderdag 9 februari 2023 21:38 schreef Blues het volgende:
[..]
Ik kan van de psychologie alles zien in t dossier, psychiatrie niet, best bijzonder.
Was ie zelf ook een beetje hoorquote:
Deze werd redelijk vaak gebruikt in de papieren dossiers: Ψquote:Op donderdag 9 februari 2023 21:35 schreef Blues het volgende:
[..]
bs
zbs
ew
zew
kn
Breedsprakig
Zeer breedsprakig
Eigenwijs
Zeer eigenwijs
Knetter
Erg he
Correctie zelfs;quote:Op donderdag 9 februari 2023 21:40 schreef Clubsoda het volgende:
Dan doet jullie psychologie-afdeling iets heel erg fout
quote:Op donderdag 9 februari 2023 21:35 schreef Blues het volgende:
[..]
bs
zbs
ew
zew
kn
Breedsprakig
Zeer breedsprakig
Eigenwijs
Zeer eigenwijs
Knetter
Erg he
Wat is datquote:Op donderdag 9 februari 2023 21:41 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Deze werd redelijk vaak gebruikt in de papieren dossiers: Ψ
De psi uit het Griekse alfabetquote:
Dom van ze, het mag namelijk echt nietquote:Op donderdag 9 februari 2023 21:43 schreef Blues het volgende:
[..]
Correctie zelfs;
Ik zie alle naslag in het dossier..behalve psychiatrie dus..
Mss omdat ik key-user was/ben, maar vlgs mij kan iedereen dat wel van ons.
Sinds we digitaal zijn is dit zo...ook met het overgaan naar hix.quote:Op donderdag 9 februari 2023 21:49 schreef Clubsoda het volgende:
Dom van ze, het mag namelijk echt niet
Is een inrichtingsissue. Standaard doet meneer ChipSoft daar heel moeilijk over...quote:Op donderdag 9 februari 2023 21:53 schreef Blues het volgende:
[..]
Sinds we digitaal zijn is dit zo...ook met het overgaan naar hix.
We hebben uiteraard ons beroepsgeheim, maar ik weet echt niet beter.
Ze horen inhoudelijk te rapporteren in de afgeschermde delen, dat kan gewoon in HiX. Brieven zijn wel zichtbaar maar daarvoor moet expliciet toestemming gevraagd zijn. Misschien dat ze toestemming vragen voor ieder individueel therapiesessieverslag, maar lijkt me wat omslachtig.quote:Op donderdag 9 februari 2023 21:53 schreef Blues het volgende:
[..]
Sinds we digitaal zijn is dit zo...ook met het overgaan naar hix.
We hebben uiteraard ons beroepsgeheim, maar ik weet echt niet beter.
Lui/onzorgvuldig informatiemanagement en geen kritische vakgroep is aannemelijkerquote:Op donderdag 9 februari 2023 22:02 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ze horen inhoudelijk te rapporteren in de afgeschermde delen, dat kan gewoon in HiX. Brieven zijn wel zichtbaar maar daarvoor moet expliciet toestemming gevraagd zijn. Misschien dat ze toestemming vragen voor ieder individueel therapiesessieverslag, maar lijkt me wat omslachtig.
Ik hoop zo dat onze beroepsvereniging eens komt met richtlijnen voor rapporteren in een medische setting, want het is zo niet compatibel allemaal.quote:Op donderdag 9 februari 2023 21:59 schreef Molo het volgende:
[..]
Is een inrichtingsissue. Standaard doet meneer ChipSoft daar heel moeilijk over...
Over die afspraken nadat patiënten de resultaten hebben gezien. Tsja, je moet wmb vooral afspraken erover maken hoe een patiënt voorzien kan worden in zijn (al dan niet positieve) informatie.
Alles dicht zetten kan écht niet meer, alles open zetten is ook niet handig.
Je zou bijna zeggen, denk er van tevoren eens over na, bespreek het en regel het dan in per patiënt/situatie![]()
![]()
![]()
![]()
En regel de aftercare, dat wordt echt vrijwel altijd vergeten.
Die verscholen data-invoervelden trouwens, moeten over een tijdje ook helemaal open
Wordt nog wat, moeten zorgverleners eindelijk echt eens nadenken over wat ze allemaal opnoteren
Lang verhaal kort: ik vind er wat van
Ik probeerde een positieve verklaring te bedenkenquote:Op donderdag 9 februari 2023 22:04 schreef Molo het volgende:
[..]
Lui/onzorgvuldig informatiemanagement en geen kritische vakgroep is aannemelijker
Ik gebruikte dat vroegah in mijn bijbaantje om in de status te zetten dat er psychologisch onderzoek was gedaan.quote:Op donderdag 9 februari 2023 21:46 schreef Isabeau het volgende:
[..]
De psi uit het Griekse alfabet
Werd vaak hetzelfde als jouw kn mee bedoeld.
Genant en de beroepsgroep onwaardig.quote:Op donderdag 9 februari 2023 22:04 schreef Molo het volgende:
[..]
Lui/onzorgvuldig informatiemanagement en geen kritische vakgroep is aannemelijker
Wij mogen niet in de dossiersquote:Op donderdag 9 februari 2023 21:43 schreef Blues het volgende:
[..]
Correctie zelfs;
Ik zie alle naslag in het dossier..behalve psychiatrie dus..
Mss omdat ik key-user was/ben, maar vlgs mij kan iedereen dat wel van ons.
Het werd door bepaalde artsen regelmatig gebruikt als ze dachten dat de klachten psycho-somatisch waren. Zelf een keer meegemaakt dat de klachten van een vrouw werden afgedaan als psycho-somatisch en ik totaal niet begreep waar dat op gebaseerd was. Maar ja, wist ik veel als jong co meelopend met zo'n arts. Die zou het toch wel weten? Ik zag haar later weer in het ziekenhuis. De psycho-somatiek werd veroorzaakt door metastasen die op haar ruggenmerg drukten. Nooit. Te. Snel. Conclusies. Trekken.quote:Op donderdag 9 februari 2023 22:06 schreef Vanyel het volgende:
Ik gebruikte dat vroegah in mijn bijbaantje om in de status te zetten dat er psychologisch onderzoek was gedaan.
Het kan ook aardig
Oh boy, ik lees dit nog té vaakquote:Op donderdag 9 februari 2023 22:13 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Het werd door bepaalde artsen regelmatig gebruikt als ze dachten dat de klachten psycho-somatisch waren. Zelf een keer meegemaakt dat de klachten van een vrouw werden afgedaan als psycho-somatisch en ik totaal niet begreep waar dat op gebaseerd was. Maar ja, wist ik veel als jong co meelopend met zo'n arts. Die zou het toch wel weten? Ik zag haar later weer in het ziekenhuis. De psycho-somatiek werd veroorzaakt door metastasen die op haar ruggenmerg drukten. Nooit. Te. Snel. Conclusies. Trekken.
Vanuit NIP zijn die er toch wel? Functioneel dan iig.quote:Op donderdag 9 februari 2023 22:04 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ik hoop zo dat onze beroepsvereniging eens komt met richtlijnen voor rapporteren in een medische setting, want het is zo niet compatibel allemaal.
Ik moest even googelen. Maar damn.quote:Op donderdag 9 februari 2023 22:13 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Het werd door bepaalde artsen regelmatig gebruikt als ze dachten dat de klachten psycho-somatisch waren. Zelf een keer meegemaakt dat de klachten van een vrouw werden afgedaan als psycho-somatisch en ik totaal niet begreep waar dat op gebaseerd was. Maar ja, wist ik veel als jong co meelopend met zo'n arts. Die zou het toch wel weten? Ik zag haar later weer in het ziekenhuis. De psycho-somatiek werd veroorzaakt door metastasen die op haar ruggenmerg drukten. Nooit. Te. Snel. Conclusies. Trekken.
Het is me heel goed bij gebleven. Ik herinner me al die momenten nog. Van het vriendelijk praten tegen betreffende patiënte die idd rare klachten presenteerde (allemaal te verklaren) en het daarna de artsenkamer binnenlopen van de arts met mij in haar kielzog hardop verkondigend dat het psycho-somatisch was. Tot het moment dat ik hoorde wat de werkelijke (catastrofale) oorzaak van haar problemen was. Mèn. Hele wijze les geweest. Op allerlei vlakken.quote:
Gebeurt nogal vaak bij vrouwen hè, schijnt.quote:Op donderdag 9 februari 2023 22:13 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Oh noquote:Op donderdag 9 februari 2023 22:10 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Wij mogen niet in de dossiersdat scheelt een heleboel ethische gedoe-dingen lijkt me zo. De specifieke info die ik nodig heb om m'n werk te kunnen doen, komt via een tamelijk archaïsch half-geanonimiseerd ondoorzoekbaar systeem. Daarin slaan we ook onze resultaten op. Die vervolgens automagisch "doorgeschoten" worden naar het patiëntendossier..... en slechts met heel veel moeite of zelfs niet teruggehaald/gerectificeerd kunnen worden. En niet alle collega's zijn op de hoogte van dat je ons systeem niet mag gebruiken voor "kladjes" maar dat het voor je het weet "doorgeschoten" is en niet zomaar teruggeschoten kan worden
Gaat ook altijd supersoepel, dat snap je
Echt WAAROM
De arts was ook een vrouwquote:Op donderdag 9 februari 2023 22:25 schreef Vanyel het volgende:
Gebeurt nogal vaak bij vrouwen hè, schijnt.
alles zit 'bij ons' tussen de orenquote:Op donderdag 9 februari 2023 22:25 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Gebeurt nogal vaak bij vrouwen hè, schijnt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |