Orakel van Thomas Olde Heuveltquote:Op woensdag 8 februari 2023 19:28 schreef fietsie het volgende:
Ik ben eigenlijk op zoek naar een vlot lezend pakkend boek zonder enige moralistische of overtuiging georienteerd doel of motief..... brainless stevig doorlees materiaal zegmaar...
Iemand een idee?
Online bibliotheek suggereerde Donna Woolfolk Cross : Paus Johanna
Vond de stukjes op een booreiland ook interessant, aangezien mijn pa jarenlang op zo'n eiland heeft gewerktquote:Op woensdag 8 februari 2023 20:02 schreef fietsie het volgende:
Ik ga ff kijken (ja al netjes op bed)
Welk boek?quote:Op woensdag 8 februari 2023 20:04 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Vond de stukjes op een booreiland ook interessant, aangezien mijn pa jarenlang op zo'n eiland heeft gewerkt
quote:
quote:
Waar bestaan de warme bolletjes uit?quote:Op woensdag 8 februari 2023 20:11 schreef Barreltje het volgende:
Op dit eiland is het verrekte koud.. ik deed vanmiddag rond 15.30 een rondje en ik heb het nog steeds koud..
Zo eens kijken bij de chocolade melk met warme bolletjes.. hopelijk helpt dat
Vers gebakken bolletjes met chocolade of rozijnen of kaas geloof ik..quote:Op woensdag 8 februari 2023 20:15 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Waar bestaan de warme bolletjes uit?
En ik vind het hier buiten nu al koud, laat staan op zee brrrrrrrr.
Binnen blijven dus met de warme choco en de verse bolletjesquote:Op woensdag 8 februari 2023 20:17 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Vers gebakken bolletjes met chocolade of rozijnen of kaas geloof ik..
Oh het gaat om 20.30 los..
Leuke mensen zijn wel lekker motiverend om te gaanquote:Op woensdag 8 februari 2023 20:17 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik ben weer naar mijn sportgroep geweest. Het was echt weer fijnHet is ook een groep met vriendelijke en oprechte mensen met echte interesse enzo.
Het sporten ging beter dan verwacht. We deden weer circuittraining. Dat is mijn favoriet dus dat geeft wat extra zin. Ik kon 60% van wat ik eerst kon, dat viel best mee.
Bij thuiskomst was er shakshuka met feta
Ohh.. ik ben niet van zulke boeken geloof ik..quote:
Het leek me echt niets, dat sporten in een groep. Maar ze zijn wel oprecht leuk en maken het ook leuker om te gaan. Ik had het nooit gedacht. Ik heb het sporten zelfs gemistquote:Op woensdag 8 februari 2023 20:19 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Leuke mensen zijn wel lekker motiverend om te gaanEn je ging
Het is anders een super spannend boek met onverwachte wendingenquote:Op woensdag 8 februari 2023 20:20 schreef Barreltje het volgende:
Ohh.. ik ben niet van zulke boeken geloof ik..
Heb je de serie rig 49 gezien? (Kan ok 45 of 48 zijn )![]()
Nou, ik ging van huis met muts op, handschoenen aan, maar na een tijdje lopen was alles al in mijn zakken verdwenen en wilde ik mijn jas eigenlijk ook uitdoen.quote:Op woensdag 8 februari 2023 20:20 schreef sigme het volgende:
't Was fris vandaag ja! Maar vanmiddag wel lekker, met die zon. Na een uurtje wandelen hadden we het zowaar warm.
We aten wel bijpassend winters: snert. En rodekrotensalade. Stoofperen toe.
Ik las Echo van hem. Huuuuuhquote:
Hex van hem vond ik doodengquote:Op woensdag 8 februari 2023 21:22 schreef Clubsoda het volgende:
Ik las Echo van hem. Huuuuuh![]()
Voor echt dom doorlezen zonder pretenties wend ik me altijd tot het hele oeuvre van Lee Child.
Hex komt wel weer terug in Orakel. Althans, een hoofdpersoon uit Hex wordt er bij geroepen omdat hij ervaring heeft met het bovennatuurlijke wat plaats vindt in Hex. En ik vond het echt heel leuk dat het zich gewoon in de moderne tijd afspeelt, met mobiele telefoons, twitter en facebook en zoquote:Op woensdag 8 februari 2023 21:25 schreef Clubsoda het volgende:
Ik las Echo op wintersport. Ook handigHex zou ik willen lezen maar weet niet of ik durf
Ohquote:Op woensdag 8 februari 2023 21:43 schreef Lonaa het volgende:
Also had ik F. ein-de-lijk zo ver om After Life met me te kijken. Want het leek m niks.
Little did he know...
After Life![]()
![]()
![]()
Hij stamelde zo net na de laatste aflevering "ja..nou..ja het was eigenlijk wel echt Heel Goed *snif"quote:
De combinatie heel veel humor & heel verdrietige thema's vond ik echt mooi.quote:Op woensdag 8 februari 2023 21:46 schreef Lonaa het volgende:
Hij stamelde zo net na de laatste aflevering "ja..nou..ja het was eigenlijk wel echt Heel Goed *snif"
Ja, het pakt echt al je emoties. Het is echt knap. En mooi. En verdrietig.quote:Op woensdag 8 februari 2023 21:47 schreef Isabeau het volgende:
[..]
De combinatie heel veel humor & heel verdrietige thema's vond ik echt mooi.
Ik ging echt helemaal op in Het Achtste Leven. Echt een enorm familie-epos.quote:Op woensdag 8 februari 2023 19:28 schreef fietsie het volgende:
Ik ben eigenlijk op zoek naar een vlot lezend pakkend boek zonder enige moralistische of overtuiging georienteerd doel of motief..... brainless stevig doorlees materiaal zegmaar...
Iemand een idee?
Online bibliotheek suggereerde Donna Woolfolk Cross : Paus Johanna
quote:Op woensdag 8 februari 2023 21:43 schreef Lonaa het volgende:
Also had ik F. ein-de-lijk zo ver om After Life met me te kijken. Want het leek m niks.
Little did he know...
After Life![]()
![]()
![]()
Au! Nare plek ook voor zulks, stel ik me zo voor.. Kus erop!quote:Op donderdag 9 februari 2023 03:01 schreef Candaasje het volgende:
Dat een hond zich vol afzet tegen je been, en je dus nu twee rode halen in je lies hebt![]()
+1quote:Op donderdag 9 februari 2023 03:19 schreef minilot het volgende:
After Life, ja? Hmmmm. Jullie zijn er enthousiast over, maar ik trek Ricky Gervais niet zo goed..
Oh, maar je hebt al een kind op de wereld gezet dus je bent sowieso al jaren af qua carbon footprintquote:Op donderdag 9 februari 2023 03:16 schreef minilot het volgende:
Ik wéét het @:Vanyel - ik voel me er ook geregeld schuldig over. Mijn kleren zijn na een hele dag dragen en druk bezig zijn en er onhandig in wezen en 's avonds koken enzo echt niet fris en schoon meer en ik hou wel erg van fris en schoon. Dus tsja. Dat ik de aarde ermee vernietig, daar ben ik me van bewustWel draag ik kleren totdat ze echt compleet versleten zijn en koop ik eigenlijk alleen tweedehands maar het compenseert niet voor mijn wasdrang
Schuldig over voelen helpt natuurlijk geen donderquote:Op donderdag 9 februari 2023 03:16 schreef minilot het volgende:
Ik wéét het @:Vanyel - ik voel me er ook geregeld schuldig over. Mijn kleren zijn na een hele dag dragen en druk bezig zijn en er onhandig in wezen en 's avonds koken enzo echt niet fris en schoon meer en ik hou wel erg van fris en schoon. Dus tsja. Dat ik de aarde ermee vernietig, daar ben ik me van bewustWel draag ik kleren totdat ze echt compleet versleten zijn en koop ik eigenlijk alleen tweedehands maar het compenseert niet voor mijn wasdrang
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En daar hebben we nu dus herbruikbare waterflessen, want "dat is beter voor het milieu"
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
Wekker gaat door de week om 7:20, want trainen om 9:00.quote:Op donderdag 9 februari 2023 07:36 schreef fietsie het volgende:
Zo jij bent er ook vroeg bij. Hier scholierentransport.
Ik vind After Life een must see.quote:Op donderdag 9 februari 2023 07:36 schreef fietsie het volgende:
Zo jij bent er ook vroeg bij. Hier scholierentransport.
Ik begrijp dat Atter Life a must see is?
Het ebook wat Ik gister op mn kobo zette bleek niet te werken op…. Een Kobo
ik zou dat ook niet tof vinden..quote:Op donderdag 9 februari 2023 07:36 schreef Myraela het volgende:
Oh en we werden gisteren door de makelaar gebeld. De nieuwe kopers hebben per ongeluk een hypotheekofferte die een paar dagen eerder verloopt dan dat we eigenlijk de overdracht zouden hebben, dus of we de overdracht een paar dagen eerder willen doen.
Niet het einde van de wereld, maar wel weer onwijs irritant. Dat verplaatst het verhuizen ook weer net van in het weekend, naar voor een weekend. Dan moet je er vrij voor nemen en kan niemand helpen. Ik ga ook niet een hele week eerder al naar m'n schoonvader, want daar zitten we echt al lang genoeg en ik kijk er niet echt naar uit.
Het voelt gemeen om moeilijk te doen over die paar dagen (van maandag naar vrijdag), maar ik ben het soms een beetje zat om altijd maar de goedzak te zijn die nooit zelf iets vraagt, maar wel altijd moet meewerken.
ik zal het eens voorstellen aan de chef.. we hebben nog wat binche-waardige series nodigquote:Op donderdag 9 februari 2023 07:40 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik vind After Life een must see.![]()
Oh en @:minilot en @:Barreltje , F trekt Ricky Gervais ook niet zo goed, maar de serie is niet Ricky Gervais. vHet eerste seizoen moet je misschien even "door" als je hem niet zo goed trekt, maar er komt echt (meer) diepgang en all that.Het zijn korte seizoenen van 6 afleveringen a 35 minuten.
Dat is wel de betere kant, ja. Een weekend eerder is altijd fijn.quote:Op donderdag 9 februari 2023 07:41 schreef Barreltje het volgende:
ik zou dat ook niet tof vinden..
bij ons is dat dus net even andersom.. overdrachts datum is 1 april, dat is een zaterdag en nu krijgen we de sleutel dus op vrijdag.. wel mazzel voor ons, want een extra weekend erbij..
Ik vind onbekende verhuishulp echt verschrikkelijk, dus daar zit ik niet op te wachten. Ik weet nog geen goede oplossing. We gaan in ieder geval laten merken dat het voor ons een erg vervelende situatie is. Misschien komen ze zelf met een goede oplossing, en anders wil ik dat ze op z'n minst begrijpen dat ik gehaaster m'n huis uit moet en dus misschien niet alles even netjes achter kan laten als ik van plan was.quote:Op donderdag 9 februari 2023 07:50 schreef Tuindier het volgende:
@:Myreala, zou je wellicht verhuishulp kunnen inhuren en de rekening naar de kopers sturen? (en dat vooraf overeen komen)
Ja, daar zijn wij dus niet zo goed in.quote:Op donderdag 9 februari 2023 08:07 schreef Barreltje het volgende:
je kan toch gewoon zeggen dat jullie dat weekend gaan verhuizen en dat het niet uitkomt ?
nu is HUN probleem JOUW probleem geworden.. das niet tof.. laat hun maar met een oplossing komen
ik zeg niet dat hun extra kosten moeten maken. wel dat ze evt een andere oplossing kunnen bedenken.. bv overdracht bij de notaris en dat jullie alsnog dat weekend kunnen verhuizen en dat ze dan de sleutel op maandag krijgen..quote:Op donderdag 9 februari 2023 08:18 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ja, daar zijn wij dus niet zo goed in.Ik weet ook niet zo goed hoe ingewikkeld het het maakt als zij de hypotheekofferte gewoon moeten verlengen. Ik vind het ook sneu voor ze als ze daardoor allemaal extra kosten hebben.
En dan ben ik ook nog eens sowieso onzeker over het verhuizen. Ik weet eigenlijk dat m'n huis een hartstikke fijn plekje is, en heb er altijd met erg veel plezier gewoond. Maar ben dan toch bang dat het voor hun straks tegenvalt oid en ze mij dat kwalijk gaan nemen.Dus dan wil ik in ieder geval al niet slecht beginnen ofzo.
Oh wauwquote:Op donderdag 9 februari 2023 08:18 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ja, daar zijn wij dus niet zo goed in.Ik weet ook niet zo goed hoe ingewikkeld het het maakt als zij de hypotheekofferte gewoon moeten verlengen. Ik vind het ook sneu voor ze als ze daardoor allemaal extra kosten hebben.
En dan ben ik ook nog eens sowieso onzeker over het verhuizen. Ik weet eigenlijk dat m'n huis een hartstikke fijn plekje is, en heb er altijd met erg veel plezier gewoond. Maar ben dan toch bang dat het voor hun straks tegenvalt oid en ze mij dat kwalijk gaan nemen.Dus dan wil ik in ieder geval al niet slecht beginnen ofzo.
quote:Op donderdag 9 februari 2023 09:20 schreef Myraela het volgende:
De uitslag van m'n lisexcisie staat al online. Het ziekenhuis belt volgende week pas, dus ik ben zo vrij geweest om het zelf maar door te nemen. Volgens mij alles goed.Gewoon de verwachtte CIN3, niets over kankercellen.
Met mij ookquote:Op donderdag 9 februari 2023 09:21 schreef Dr_Flash het volgende:
Zo, nou, hoi. Met mij gaat alles eens een keertje GOED. Hajjeniegedacht eh
Fijnquote:Op donderdag 9 februari 2023 09:20 schreef Myraela het volgende:
De uitslag van m'n lisexcisie staat al online. Het ziekenhuis belt volgende week pas, dus ik ben zo vrij geweest om het zelf maar door te nemen. Volgens mij alles goed.Gewoon de verwachtte CIN3, niets over kankercellen.
Ditquote:Op donderdag 9 februari 2023 03:19 schreef minilot het volgende:
After Life, ja? Hmmmm. Jullie zijn er enthousiast over, maar ik trek Ricky Gervais niet zo goed..
Top!quote:Op donderdag 9 februari 2023 09:20 schreef Myraela het volgende:
quote:Op donderdag 9 februari 2023 09:20 schreef Myraela het volgende:
Bij ons wilde de verkoper ineens een maand eerder overdracht. Die hebben toen onze dubbele lasten betaald.quote:Op donderdag 9 februari 2023 07:36 schreef Myraela het volgende:
Oh en we werden gisteren door de makelaar gebeld. De nieuwe kopers hebben per ongeluk een hypotheekofferte die een paar dagen eerder verloopt dan dat we eigenlijk de overdracht zouden hebben, dus of we de overdracht een paar dagen eerder willen doen.
Niet het einde van de wereld, maar wel weer onwijs irritant. Dat verplaatst het verhuizen ook weer net van in het weekend, naar voor een weekend. Dan moet je er vrij voor nemen en kan niemand helpen. Ik ga ook niet een hele week eerder al naar m'n schoonvader, want daar zitten we echt al lang genoeg en ik kijk er niet echt naar uit.
Het voelt gemeen om moeilijk te doen over die paar dagen (van maandag naar vrijdag), maar ik ben het soms een beetje zat om altijd maar de goedzak te zijn die nooit zelf iets vraagt, maar wel altijd moet meewerken.
Ik zou als koper sowieso al zijn begonnen met verlengen (vaak kan dat 1x kosteloos volgens mij), voor ik het lef had om te vragen een overeengekomen datum te verplaatsen. Komop zeg. Probeer eerst je eigen probleem op te lossen voor je miemiemie naar de ander gaatquote:Op donderdag 9 februari 2023 08:18 schreef Myraela het volgende:
[..]
Wat een opluchting!quote:Op donderdag 9 februari 2023 09:20 schreef Myraela het volgende:
Je geeft ze gewoon 3 opties:quote:Op donderdag 9 februari 2023 08:18 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ja, zo ben ik dus ook. Maar tegelijkertijd dus moeite om dat ook van een ander te verwachten.quote:Op donderdag 9 februari 2023 10:02 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik zou als koper sowieso al zijn begonnen met verlengen (vaak kan dat 1x kosteloos volgens mij), voor ik het lef had om te vragen een overeengekomen datum te verplaatsen. Komop zeg. Probeer eerst je eigen probleem op te lossen voor je miemiemie naar de ander gaat
Mja, de makelaar voelt vreemd genoeg niet echt als 'onze' makelaar. Hij is ook weer de verkoper van hun huidige huis, dus dat maakt het voor hem misschien dat hij niet echt aan onze kant staat. Of het in ieder geval eerst probeert, en niet gewoon al voor ons opkomt.quote:Op donderdag 9 februari 2023 10:04 schreef AnneX het volgende:
VOor de verhuistroubles lees ik al heel wat goede suggesties![]()
Is er ook nog een eigen makelaar betrokken? Wat adviseert hij/zij?
Huis verkocht zichzelf. De courtage heeft hij al binnen…
Oh wat fijn!! Jeetje, dat ze dan volgende week pas bellen, dat is ook niet heel patiëntvriendelijk zeg. Zit je gewoon nog dagenlang extra in de stress. Dat ben ik wel anders gewend (gelukkig!).quote:Op donderdag 9 februari 2023 09:20 schreef Myraela het volgende:
Ja pfff…. Dan ga jij je toch niet meteen in bochten wringen om hen terwille te zijn?quote:Op donderdag 9 februari 2023 10:13 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ja, zo ben ik dus ook. Maar tegelijkertijd dus moeite om dat ook van een ander te verwachten.
[..]
Mja, de makelaar voelt vreemd genoeg niet echt als 'onze' makelaar. Hij is ook weer de verkoper van hun huidige huis, dus dat maakt het voor hem misschien dat hij niet echt aan onze kant staat. Of het in ieder geval eerst probeert, en niet gewoon al voor ons opkomt.
Dit is overigens niet het eerste met deze kopers hoor. Ze wilde ook al voordat de koopovereenkomst was getekend langskomen met een aannemer om alles op te meten. Dat vond ik de makelaar toen ook niet vreemd. Daarna zijn de ontbindende voorwaarden al een keer verlengd, want ze kregen het niet direct rond. En nu dus dit.
Ontbindende voorwaarden zijn nu wel verlopen? Dan loop je dus ook geen risico als je je nu wel wat harder opstelt. Je hoeft ze echt niet uit te knijpen, maar akkoord gaan zonder tegen prestatie lijkt me niet juist.quote:Op donderdag 9 februari 2023 10:13 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ja, zo ben ik dus ook. Maar tegelijkertijd dus moeite om dat ook van een ander te verwachten.
[..]
Mja, de makelaar voelt vreemd genoeg niet echt als 'onze' makelaar. Hij is ook weer de verkoper van hun huidige huis, dus dat maakt het voor hem misschien dat hij niet echt aan onze kant staat. Of het in ieder geval eerst probeert, en niet gewoon al voor ons opkomt.
Dit is overigens niet het eerste met deze kopers hoor. Ze wilde ook al voordat de koopovereenkomst was getekend langskomen met een aannemer om alles op te meten. Dat vond ik de makelaar toen ook niet vreemd. Daarna zijn de ontbindende voorwaarden al een keer verlengd, want ze kregen het niet direct rond. En nu dus dit.
Er staat volgende week een belafspraak met de arts. Misschien bellen ze toch al eerder, dat weet ik niet. Maar eigenlijk vind ik het hoe dan ook helemaal prima. Ik vind het een superfijn ziekenhuis en ben er eigenlijk alleen maar heel erg blij mee. Ook met het meteen behandelen en het andere traject, echt superblij met m'n arts en de hele poli.quote:Op donderdag 9 februari 2023 10:16 schreef yinu het volgende:
Oh wat fijn!! Jeetje, dat ze dan volgende week pas bellen, dat is ook niet heel patiëntvriendelijk zeg. Zit je gewoon nog dagenlang extra in de stress. Dat ben ik wel anders gewend (gelukkig!).
Die zijn toevallig vandaag verlopen.quote:Op donderdag 9 februari 2023 10:23 schreef gcjoel het volgende:
Ontbindende voorwaarden zijn nu wel verlopen? Dan loop je dus ook geen risico als je je nu wel wat harder opstelt. Je hoeft ze echt niet uit te knijpen, maar akkoord gaan zonder tegen prestatie lijkt me niet juist.
Oh dat had ik deze week ook met een poliepje. Stond al een week online volgens mij, werd gister gebeld. Ik was zelfs alweer vergeten dat ik al had gekekenquote:Op donderdag 9 februari 2023 10:16 schreef yinu het volgende:
[..]
Oh wat fijn!! Jeetje, dat ze dan volgende week pas bellen, dat is ook niet heel patiëntvriendelijk zeg. Zit je gewoon nog dagenlang extra in de stress. Dat ben ik wel anders gewend (gelukkig!).
Niks harder inzitten.quote:Op donderdag 9 februari 2023 10:27 schreef Myraela het volgende:
[..]
Die zijn toevallig vandaag verlopen.![]()
Maar thanks wel, iedereen, voor het meedenken.We zullen er inderdaad iets harder in gaan zitten, want dit is gewoon niet ons probleem eigenlijk.
Dat is niet hard of gemeen. Dat is wijzen op afspraken die jullie samen gemaakt hebben en waarbij de kopers bij hun deel de zaakjes niet goed hebben geregeld.quote:Op donderdag 9 februari 2023 10:27 schreef Myraela het volgende:
[..]
Maar thanks wel, iedereen, voor het meedenken.We zullen er inderdaad iets harder in gaan zitten, want dit is gewoon niet ons probleem eigenlijk.
Oh en trouwens, ik herken het gevoel wel hoor. Ik zou het ook heel moeilijk vinden om dan toch voor mijn eigen gemak te kiezen. Maar mijn vriend is veel beter in het zakelijke aspect dus die regelt dan gewoon het contact over zoiets. Misschien kan jouw vriend daar ook mee helpen? Dan kan je zelf wat afstand nemen.quote:Op donderdag 9 februari 2023 10:27 schreef Myraela het volgende:
[..]
Dat is echt heel fijn, zo belangrijk als je je goed voelt bij je ziekenhuisquote:Op donderdag 9 februari 2023 10:24 schreef Myraela het volgende:
[..]
Er staat volgende week een belafspraak met de arts. Misschien bellen ze toch al eerder, dat weet ik niet. Maar eigenlijk vind ik het hoe dan ook helemaal prima. Ik vind het een superfijn ziekenhuis en ben er eigenlijk alleen maar heel erg blij mee. Ook met het meteen behandelen en het andere traject, echt superblij met m'n arts en de hele poli.
Eens met dit. Niet meteen andermans probleem oplossen =/= je hard opstellen. Zij proberen gewoon wat uit, zonder aantoonbaar eerst moeite te doen om het zelf op te lossen. Zo zijn sommige mensen gewoon. Ik probeer me zelf altijd voor te houden om dat neutraal, dus niet persoonlijk, op te nemen (moeilijk!) en dus mijn reactie ook zo neutraal mogelijk te houden. Gewoon zeggen dat dat voor jullie lastig is zonder meteen een hele rits oplossingen aan te dragen. Daarmee maak je het jouw probleem en raak je er wel persoonlijk in verwikkeld.quote:Op donderdag 9 februari 2023 10:28 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Niks harder inzitten.
Je bent niet meteen hard als je zegt joh we hebben dit niet voor niks zo afgesproken, hiervan afwijken levert ons problemen en kosten op dus daar kunnen we niet zonder meer mee akkoord gaan.
Mijn man doet de contacten al, maar hij is net zo meegaand.quote:Op donderdag 9 februari 2023 10:31 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Oh en trouwens, ik herken het gevoel wel hoor. Ik zou het ook heel moeilijk vinden om dan toch voor mijn eigen gemak te kiezen. Maar mijn vriend is veel beter in het zakelijke aspect dus die regelt dan gewoon het contact over zoiets. Misschien kan jouw vriend daar ook mee helpen? Dan kan je zelf wat afstand nemen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |