Juist niet want dan wordt het daar duurder!quote:Op donderdag 16 februari 2023 18:03 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Dat is inherent aan steden , overal ter wereld, het is tijd dat men terug gaat naar het platteland geholpen door internet , afstand werken en online voorzieningen als online leren en online huisarts
Platteland is enorm goedkoop wonen , vooral in andere landen in de EUquote:Op zaterdag 18 februari 2023 11:39 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Juist niet want dan wordt het daar duurder!
Nee joh, dan kan je maar naar 1 supermarkt ipv 5 in dezelfde straat. Nee, blijf maar allemaal lekker in de Randstad. Ben ik net de dagelijkse files, drukte en ellende uit komt het mij vervolgens weer achternaquote:Op zaterdag 18 februari 2023 12:43 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Platteland is enorm goedkoop wonen , vooral in andere landen in de EU
wat jij wilquote:Op zaterdag 18 februari 2023 12:54 schreef Kiid het volgende:
[..]
Nee joh, dan kan je maar naar 1 supermarkt ipv 5 in dezelfde straat. Nee, blijf maar allemaal lekker in de Randstad. Ben ik net de dagelijkse files, drukte en ellende uit komt het mij vervolgens weer achterna
klopt, maar na jouw idee niet meerquote:Op zaterdag 18 februari 2023 12:43 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Platteland is enorm goedkoop wonen , vooral in andere landen in de EU
Trend of hickup?quote:Prijzen van koopwoningen waren in januari 1,5 procent hoger dan een maand eerder. Het was voor het eerst sinds juli dat ze maand op maand zijn gestegen.
Vorige maand zijn 13.126 huizen van eigenaar verwisseld. Dat zijn 6,6 procent minder transacties dan een jaar eerder. Gemiddeld betaalden kopers 424.681 euro voor hun nieuwe woning, blijkt uit cijfers van statistiekbureau CBS.
Kan nog van alles zijn. Daarnaast is het de gerapporteerde verkoopprijs ongecorrigeerd voor de grootte. Dus als om één of andere reden in januari gemiddeld grotere huizen verkocht werden dan in december dan lijkt resulteert dat ook in een prijsstijging, zelfs wanneer huizen goedkoper geworden zouden zijn.quote:Op woensdag 22 februari 2023 13:28 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
https://www.nu.nl/economie/6252236/huizenprijzen-stijgen-weer-na-vijf-maanden-van-daling.html
[..]
Trend of hickup?
Taxatieverslag van de gemeente niet voldoende? Dat voldeed voor onze hypotheekverstrekker en kost niks.quote:Op donderdag 23 februari 2023 01:55 schreef Leandra het volgende:
Toch maar even een Calcasa desktop taxatie aanvragen zodat de hypotheekrente naar beneden kan, want ik weet niet wat de gemeente met de WOZ-berekening gedaan heeft, maar die is lekker laag gebleven
Die was dus niet hoe genoegquote:Op donderdag 23 februari 2023 04:06 schreef laziness het volgende:
[..]
Taxatieverslag van de gemeente niet voldoende? Dat voldeed voor onze hypotheekverstrekker en kost niks.
Onze WOZ-waarde was bijna 24% gestegen. Niet ongebruikelijk zag ik ook bij de beleggingen in Amsterdam: bijna allemaal tussen de 17 en 30% op woningen . Ik ga ook even bij de hypotheekverstrekker verzoeken om een aangepaste rente ivm een verbeterde ltv.quote:Op donderdag 23 februari 2023 04:06 schreef laziness het volgende:
[..]
Taxatieverslag van de gemeente niet voldoende? Dat voldeed voor onze hypotheekverstrekker en kost niks.
Ja, die is wel voldoende maar de WOZ is bizar laagquote:Op donderdag 23 februari 2023 04:06 schreef laziness het volgende:
[..]
Hier ging ie in 2020 27% omhoogquote:Op donderdag 23 februari 2023 07:28 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Onze WOZ-waarde was bijna 24% gestegen. Niet ongebruikelijk zag ik ook bij de beleggingen in Amsterdam: bijna allemaal tussen de 17 en 30% op woningen . Ik ga ook even bij de hypotheekverstrekker verzoeken om een aangepaste rente ivm een verbeterde ltv.
Hier was het dit jaar 7,5% op de al lage WOZ van vorig jaar, want op 1 januari 2021 was het nog niet af, maar wel in 2021 gaan bewonen dus dan rekenen ze per 1 januari de opgeleverde staat ofzo, maar die was dus ook al absurd laag (kavel + bouwkosten ongeveer maar ex keuken, vloeren, schilders enz.) dus als je daar 7,5% bij doet zit je nog steeds niet op de alles incl. kosten die wij uitgegeven hebbenquote:Op donderdag 23 februari 2023 08:16 schreef laziness het volgende:
[..]
Hier ging ie in 2020 27% omhoogMaar goed het was gewoon in lijn van de verkoopprijzen.
Sinds vorig jaar zitten we in de laagste tariefklasse. Geen verlaging meer mogelijk helaas.
Als we verhuizen kunnen we nog weer één stapje omlaag maar dat gaat niet op basis van woz kunnen. Dat moet op basis van aflossen gaan gebeuren.
Ik heb trouwens nog steeds de nieuwe woz niet binnen. Slome gemeente
Hoezo?quote:Op donderdag 23 februari 2023 10:56 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Als je huis ook daadwerkelijk in 2021 38% mee waard is geworden, ben je spekkoper
En wat koop ik daarvoor?quote:Op donderdag 23 februari 2023 10:57 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Omdat je het dan veel beter gedaan hebt dan de woningmarkt in geheel
niets totdat je het huis verkooptquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |