quote:Het nieuwe seizoen van De slimste mens staat voor de deur. Vanaf maandag 13 december gaan de deelnemers uitmaken wie er dit seizoen de trofee van Lisa Loeb mag overnemen.
Onder leiding van Philip Freriks en het kritisch oog van kritisch en enig jurylid Maarten van Rossem gaan dagelijks drie prominente Nederlanders de strijd aan.
quote:Wie o wie is De slimste mens? Nieuwsmakers, politici, acteurs, en vele andere prominenten maken zich op voor de strijd om de eervolle titel van 'de slimste mens' in de wacht te slepen.
De slimste mens is een tv-quiz waarbij het niet alleen gaat om kennis en algemene ontwikkeling, maar ook om associatief kunnen denken. Kritisch jurylid Maarten van Rossem staat Philip Freriks bij en levert op zijn geheel eigen wijze commentaar op de kandidaten en hun kennis.
Iedere werkdag ontvangt presentator Philip Freriks drie Bekende Nederlanders die aanspraak maken op de titel 'de slimste mens'. Per aflevering valt één kandidaat af. De volgende dag komt een nieuwe deelnemer in de plaats. Wie zich het langst staande houdt in de vragenarena en de bloedspannende finale overleeft, mag zich De slimste mens noemen!
Helaas. Ook al wist Guido niet wat een sequoia was.quote:Op maandag 6 februari 2023 21:13 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Erik heeft 19 jaar aan finales gezien. Die is tactisch ijzersterk
Echt wel.quote:Op maandag 6 februari 2023 20:38 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
no way dat Erik eruit gaat als Guido Spek meedoet
En Seine welquote:Op maandag 6 februari 2023 21:32 schreef Cirilico het volgende:
Wat ook verbijsterend is, is dat Quasimodo/De klokkenluider van de Notre-Dame geen antwoord is bij een fragment van de Notre Dame.
Jinek over de finaleweek kennelijk zo.quote:Op maandag 6 februari 2023 21:17 schreef superniger het volgende:
[twitter]https://twitter.com/Jinek_RTL/status/1622634682188693507[/twitter]
Ik had ook gehoopt dat Erik erin zou blijven maar hij was ook gewoon niet goed vandaag. Was die boekengenres nou echt zo ingewikkeld? Zelfs als je het niet herkent heb je toch na de 2e wel door wat er gevraagd wordt?quote:Op maandag 6 februari 2023 21:19 schreef Scorpion_17 het volgende:
Godverdomme kutGuido flikker op man
Yup, net voor het nieuws van 6 uur.quote:Op dinsdag 7 februari 2023 18:23 schreef usagi414 het volgende:
[..]
Jij had de verkeerde promo gezien.
https://www.rtlboulevard.(...)mste-mens-finaleweek
Ik gok op Martin Rombouts of Quinty Misiedjan als winnaar, ik hoop Quinty!quote:Op dinsdag 7 februari 2023 17:30 schreef methodmich het volgende:
Wie wint dit, denken jullie?
Poll: Wie wint deze reeks van De Slimste Mens?
• Martin Rombouts
• Anniek Pheifer
• Mátyás Bittenbinder
• Quinty Misiedjan
• Guido Spek
• Haroon Ali
Tussenstand:
[ afbeelding ]
Ook een poll maken? Klik hier
Wie zijn datquote:Op dinsdag 7 februari 2023 18:42 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Ik gok op Martin Rombouts of Quinty Misiedjan als winnaar, ik hoop Quinty!
Je gebruikt de oude pollquote:Op dinsdag 7 februari 2023 17:30 schreef methodmich het volgende:
• Martin Rombouts
• Anniek Pheifer
• Mátyás Bittenbinder
• Quinty Misiedjan
• Guido Spek
• Haroon Ali
Tussenstand:
[ afbeelding ]
Zijn bekenden door hun deelname aan De Slimste Mensquote:Op dinsdag 7 februari 2023 18:45 schreef tong80 het volgende:
[..]
Wie zijn datHet horen toch BNers te zijn ?
quote:Op dinsdag 7 februari 2023 18:57 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Zijn bekenden door hun deelname aan De Slimste Mens
quote:Op dinsdag 7 februari 2023 17:30 schreef methodmich het volgende:
• Martin Rombouts
• Anniek Pheifer
• Mátyás Bittenbinder
• Quinty Misiedjan
• Guido Spek
• Haroon Ali
Tussenstand:
[ afbeelding ]
Haroonquote:Op dinsdag 7 februari 2023 17:30 schreef methodmich het volgende:
• Martin Rombouts
• Anniek Pheifer
• Mátyás Bittenbinder
• Quinty Misiedjan
• Guido Spek
• Haroon Ali
Tussenstand:
[ afbeelding ]
Ik had er nog nooit van gehoord.quote:Op dinsdag 7 februari 2023 20:46 schreef Cirilico het volgende:
Philip heeft haast.
Seltzer is walgelijk.
Als je niet houdt van spa rood of van de smaak van alcohol alleen, dan is het niks voor je.quote:
Spa rood is wel lekker, pure alcohol niet.quote:Op dinsdag 7 februari 2023 20:54 schreef Cirilico het volgende:
[..]
Als je niet houdt van spa rood of van de smaak van alcohol alleen, dan is het niks voor je.
Klopt.quote:Op dinsdag 7 februari 2023 21:01 schreef Felagund het volgende:
Rubber zat vorige week ook al in de slimste?
Was te vroeg om al naar 1 te gaan. Dan past Guido direct en dan mag Haroon 3 antwoorden geven in 1 seconde.quote:Op dinsdag 7 februari 2023 21:18 schreef Scorpion_17 het volgende:
Het is tenenkrommend dat niemand in NL het spel van naar 1 zakken nog steeds niet snapt
2 seconden dan. 2 antwoorden in 1 sec is te doen, meteen passen en dan zien wat de ander doet. Met 10 sec ben je vogel voor de kat.quote:Op dinsdag 7 februari 2023 21:21 schreef Cirilico het volgende:
[..]
Was te vroeg om al naar 1 te gaan. Dan past Guido direct en dan mag Haroon 3 antwoorden geven in 1 seconde.
En dan zakt Guido ook naar de 2 seconden en mag hij eerst.quote:Op dinsdag 7 februari 2023 21:23 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
2 seconden dan. 2 antwoorden in 1 sec is te doen, meteen passen en dan zien wat de ander doet. Met 10 sec ben je vogel voor de kat.
ik vraag me af of ie dat inzicht heeft. Spelers gaan voor zekerheid en dus naar 1. Met beetje geluk iets waar guido niks van weet of niet meteen (en das best wat) en dan ligt ie eralsnog uit. Maar Haroon viel me sowieso tegen in t finalespel na 2 sterke eerste dagen en n redelijke maandag.quote:Op dinsdag 7 februari 2023 21:24 schreef Cirilico het volgende:
[..]
En dan zakt Guido ook naar de 2 seconden en mag hij eerst.
Guido presteert absoluut boven verwachting. Eerlijk is eerlijk. Sterk hoor! Leuke gozer om erbij te hebben ook.quote:Op woensdag 8 februari 2023 00:17 schreef hhh38 het volgende:
Quinty is leuk en blijft me positief verrassen. Guido weet weinig maar is goed in het finalespel. Eind vorige week had ik eigenlijk verwacht dat Erik en Haroon het wel samen tot woensdag zouden halen en nu liggen ze er allebei uit.
Het blijft een onvoorspelbaar spelletje
Drie kwartfinalisten, niemand heeft een idee. Treurig.quote:
De kleur van de teletubbies weten ze dan weer welquote:Op woensdag 8 februari 2023 20:52 schreef Martinello het volgende:
[..]
Drie kwartfinalisten, niemand heeft een idee. Treurig.
Dat valt ook wel mee toch. Nou niet de allerbekendste oorlog.quote:
1967, een oorlog tussen Frankrijk en Spanje of zoiets, dat is toch ongekend dom?quote:Op woensdag 8 februari 2023 21:06 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dat valt ook wel mee toch. Nou niet de allerbekendste oorlog.
Ze praatten elkaar na, dat was niet zo slim. Ook wel een beetje de druk van het moment. En wat Quinty zegt is wel een dingetje. Kan me voorstellen dat je daar ook niet meer alles gaat zeggen wat in je opkomt omdat anders Maarten je uit gaat zitten lachen. Mag wel wat minder.quote:Op woensdag 8 februari 2023 21:11 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
1967, een oorlog tussen Frankrijk en Spanje of zoiets, dat is toch ongekend dom?
Die 1967 hadden zij niet verstaan. Ik ook niet, dus dat geloof ik graag.quote:Op woensdag 8 februari 2023 21:11 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
1967, een oorlog tussen Frankrijk en Spanje of zoiets, dat is toch ongekend dom?
Ik wist 'm ook niet.quote:Op donderdag 9 februari 2023 20:56 schreef la_perle_rouge het volgende:
Lieve hemel, op zijn minst hadden ze dat Rode Kruis toch moeten weten, net als wij.
Prijs jezelf gelukkig.quote:Op donderdag 9 februari 2023 21:08 schreef la_perle_rouge het volgende:
Ik zou hier dus helemaal niets over weten.
Voor op het toilet, heb ik opgezocht. Worden alleen gasten geacht hun handen na toiletbezoek te wassen?quote:
Wel de saaiste winnaar ooitquote:Op donderdag 9 februari 2023 21:18 schreef Szura het volgende:
Ik kan niet meer, wat een domheid dit seizoen
Alleen die dichter zou een terechte winnaar zijn
Tja, niveau van dit seizoen ligt toch wat onder de norm. Die dichter was goed, al viel hij de laatste aflevering ook tegen. Maar zien hoe hij het in de finale zal doen. Anniek was ook steeds goed, maar vandaag zeer matig.quote:Op donderdag 9 februari 2023 21:18 schreef Szura het volgende:
Ik kan niet meer, wat een domheid dit seizoen
Alleen die dichter zou een terechte winnaar zijn
Ze was steeds de slimste...quote:Op donderdag 9 februari 2023 21:15 schreef Scorpion_17 het volgende:
hahaha als je in de halve finale zit en t spel nog niet door hebt. Flikker op joh
En makkelijke vragen over Kanye West en dat soort dingen. Of die challenges. Nu ze een keer wat anders kreeg viel ze meteen door de mand. Ze is veel te lang erin gebleven.quote:
Haha, ze heeft het spel wel door natuurlijk. Dat was duidelijk te zien aan haar reactie toen ze pas zei. Dit was alleen wel een enorme fatale foutquote:Op donderdag 9 februari 2023 21:15 schreef Scorpion_17 het volgende:
hahaha als je in de halve finale zit en t spel nog niet door hebt. Flikker op joh
Dat vond ik nu juist erg moeilijke vragen!quote:Op vrijdag 10 februari 2023 00:17 schreef boskameel het volgende:
[..]
En makkelijke vragen over Kanye West en dat soort dingen. Of die challenges.
Dat namen van al die challenges dat weet toch iedereen? Kom nou toch.quote:Op vrijdag 10 februari 2023 12:17 schreef cafca het volgende:
[..]
Dat vond ik nu juist erg moeilijke vragen!
Niet alleen dat, maar de interesse wordt ook gewoon minder heb ik het idee. Ik kom zelf uit 1991, maar veel nieuwtjes, muziek, personen etc. uit de jaren 70 en 80 heb ik toch van mijn ouders meegekregen of via televisie en internet geleerd.quote:Op vrijdag 10 februari 2023 14:07 schreef TheVulture het volgende:
Je ziet het bij deze generatie zoals Quinty en ook Mattias met name dat zaken uit de jaren 80 en 90 een probleem worden omdat ze toen nog vloeibaar waren of net geboren.
Ik denk dat Maarten er geen een had kunnen noemen. "Is toch ook allemaal VOLSTREKTE ONZIN, wat een achterlijkheid zit er toch in dit programma!"quote:Op vrijdag 10 februari 2023 13:34 schreef GoldRushFrog het volgende:
[..]
Dat namen van al die challenges dat weet toch iedereen? Kom nou toch.
Ik ben niet iedereenquote:Op vrijdag 10 februari 2023 13:34 schreef GoldRushFrog het volgende:
[..]
#teammaartenquote:Op vrijdag 10 februari 2023 14:53 schreef Farenji het volgende:
[..]
Ik denk dat Maarten er geen een had kunnen noemen. "Is toch ook allemaal VOLSTREKTE ONZIN, wat een achterlijkheid zit er toch in dit programma!"
Nee. Ik doe niet aan challenges. Ik wist er een aantal omdat ze in het nieuws verschenen.quote:Op vrijdag 10 februari 2023 13:34 schreef GoldRushFrog het volgende:
[..]
Anniek, maar Martin zou ook een terechte winnaar zijnquote:Op vrijdag 10 februari 2023 20:44 schreef SilverEyes het volgende:
Voor wie zijn we?
Ik ben team Martin
Eens.quote:Op vrijdag 10 februari 2023 20:47 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Anniek, maar Martin zou ook een terechte winnaar zijn
Dan zit je 1 leeftijdsfase te vroegquote:Op vrijdag 10 februari 2023 20:50 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Nog nooit gehoord, en ik werk in het voortgezet onderwijs.
Mag ook wel in de finale.quote:Op vrijdag 10 februari 2023 20:55 schreef hhh38 het volgende:
Niveau is wel beter dan andere dagen tot nu toe
Inderdaad!quote:Op vrijdag 10 februari 2023 21:03 schreef hhh38 het volgende:
Komodo noemen zou genoeg moeten zijn als Yosemite dat ook is
Ik was meer fan van Pingu.quote:Op vrijdag 10 februari 2023 21:08 schreef Cirilico het volgende:
[..]
Daar werd ik altijd intens gelukkig van.
Als je het schelden bedoelt als ie 't niet weet, dan ja.quote:Op vrijdag 10 februari 2023 21:07 schreef SilverEyes het volgende:
Heb een paar afleveringen niet gezien, maar was Matyas altijd al zo irritant?
In dit geval had hij door kunnen gaan voor extra secondenquote:
Hij zag dat de tussenruimte met Anniek de 50 naderde.quote:Op vrijdag 10 februari 2023 21:10 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
In dit geval had hij door kunnen gaan voor extra seconden
Project runway past beter dan america got talentquote:
Klopt. Dat is hoe ze bekend geworden bij het grote publiek. In de jury van AGT heeft half Amerika al gezeten.quote:Op vrijdag 10 februari 2023 21:13 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Project runway past beter dan america got talent
Dit vat dit seizoen wel samen.quote:Op vrijdag 10 februari 2023 21:16 schreef Mexicanobakker het volgende:
Gewonnen door One Direction ach
Jammer voor Quinty, maar Martinquote:Op dinsdag 7 februari 2023 18:42 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Ik gok op Martin Rombouts of Quinty Misiedjan als winnaar, ik hoop Quinty!
Wat is een Franekerquote:Op vrijdag 10 februari 2023 22:58 schreef DJ11 het volgende:
Terechte winnaar, terechte nummer-2 (al sleepte ze die plek maar nipt binnen). Verder een seizoen met een verrassend laag niveau. Met als dieptepunt: niet weten wat Franeker is.
Of niemand die wist wie Salman Rushdie is.quote:Op vrijdag 10 februari 2023 22:58 schreef DJ11 het volgende:
Terechte winnaar, terechte nummer-2 (al sleepte ze die plek maar nipt binnen). Verder een seizoen met een verrassend laag niveau. Met als dieptepunt: niet weten wat Franeker is.
Tja ze moet toch nog steeds haar hoofd boven water houden.quote:Op maandag 17 juli 2023 10:22 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Benieuwd naar Froukje en Kees KwakGod
Kromo doet echt aan alles mee sinds ze gestopt is hè
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |