abonnement Unibet Coolblue
pi_207885927


quote:
Het nieuwe seizoen van De slimste mens staat voor de deur. Vanaf maandag 13 december gaan de deelnemers uitmaken wie er dit seizoen de trofee van Lisa Loeb mag overnemen.

Onder leiding van Philip Freriks en het kritisch oog van kritisch en enig jurylid Maarten van Rossem gaan dagelijks drie prominente Nederlanders de strijd aan.
quote:
Wie o wie is De slimste mens? Nieuwsmakers, politici, acteurs, en vele andere prominenten maken zich op voor de strijd om de eervolle titel van 'de slimste mens' in de wacht te slepen.

De slimste mens is een tv-quiz waarbij het niet alleen gaat om kennis en algemene ontwikkeling, maar ook om associatief kunnen denken. Kritisch jurylid Maarten van Rossem staat Philip Freriks bij en levert op zijn geheel eigen wijze commentaar op de kandidaten en hun kennis.

Iedere werkdag ontvangt presentator Philip Freriks drie Bekende Nederlanders die aanspraak maken op de titel 'de slimste mens'. Per aflevering valt één kandidaat af. De volgende dag komt een nieuwe deelnemer in de plaats. Wie zich het langst staande houdt in de vragenarena en de bloedspannende finale overleeft, mag zich De slimste mens noemen!

pi_207885934
Komt Haroon goed mee weg.
Hotapnyc
pi_207885945
Matige ep
Het beste adres voor al uw primeurs!
pi_207885972
Haha.
Hotapnyc
  maandag 6 februari 2023 @ 21:17:47 #8
155387 Martinello
Pretty, Pretty, Pretty Good
pi_207885989
Dat is croquet pipo.
Just remember, it’s not a lie if you believe it.
pi_207886015
Taken.
Hotapnyc
  maandag 6 februari 2023 @ 21:19:32 #12
155387 Martinello
Pretty, Pretty, Pretty Good
pi_207886023
Jammer
Just remember, it’s not a lie if you believe it.
pi_207886030
Godverdomme kutGuido flikker op man
Het beste adres voor al uw primeurs!
pi_207886118
Ik ben ook voor deelname van Philippe in België, Ramon Wiendels ook mee in het gevolg :)
pi_207886120
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2023 21:13 schreef Scorpion_17 het volgende:

[..]
Erik heeft 19 jaar aan finales gezien. Die is tactisch ijzersterk
Helaas. Ook al wist Guido niet wat een sequoia was.

Het verbaasde mij trouwens dat "plant" niet werd goedgerekend als "boom". Dat soort fratsen halen ze normaal wel uit.
Hotapnyc
pi_207886254
Wat ook verbijsterend is, is dat Quasimodo/De klokkenluider van de Notre-Dame geen antwoord is bij een fragment van de Notre Dame.

Maar bij een fragment van Marilyn Monroe is Kim Kardashian wél een antwoord. :')
Hotapnyc
pi_207886255
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2023 20:38 schreef Scorpion_17 het volgende:

[..]
no way dat Erik eruit gaat als Guido Spek meedoet
Echt wel. ;)
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_207886321
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2023 21:32 schreef Cirilico het volgende:
Wat ook verbijsterend is, is dat Quasimodo/De klokkenluider van de Notre-Dame geen antwoord is bij een fragment van de Notre Dame.


En Seine wel
pi_207886710
quote:
Jinek over de finaleweek kennelijk zo.
Hotapnyc
  maandag 6 februari 2023 @ 22:13:36 #21
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_207886972
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2023 21:19 schreef Scorpion_17 het volgende:
Godverdomme kutGuido flikker op man
Ik had ook gehoopt dat Erik erin zou blijven maar hij was ook gewoon niet goed vandaag. Was die boekengenres nou echt zo ingewikkeld? Zelfs als je het niet herkent heb je toch na de 2e wel door wat er gevraagd wordt?
pi_207887791
Dan hebben ze het dus weer over de gemiddeldes van elk seizoen (bij Jinek). Ja dat zegt niet zoveel. Zo heel veel verschil zal er nooit zijn want er is een vast aantal punten te verdienen. Daarnaast zijn er steeds drie kansen op een goed antwoord, dus dit zegt niks over hoe vaak men een antwoord paste. Maar voornamelijk zeggen de gemiddeldes niks over het aantal daadwerkelijk toegekende secondes. Dus het zegt verder weinig over hoeveel juiste antwoorden zijn gegeven.

Als ze met statistieken willen komen dan moeten ze kijken naar hoeveel foute antwoorden en hoeveel juiste antwoorden zijn gegeven (ook in het finalespel). En ze moeten kijken naar de moeilijkheidsgraad van de vragen. Ik heb bijvoorbeeld het idee dat er dit seizoen minder vergezochte rebussen bij zaten in de vierde ronde.

Maar goed, zelf zou ik ook gemiddeld scoren want van veel "algemene kennis" zaken weet ik ook niks omdat het onderwerp mij dan verder niet interesseert. :P
Hotapnyc
pi_207895410
Wie wint dit, denken jullie?

Poll: Wie wint deze reeks van De Slimste Mens?
Martin Rombouts
Anniek Pheifer
Mátyás Bittenbinder
Quinty Misiedjan
Guido Spek
Haroon Ali
Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  dinsdag 7 februari 2023 @ 18:23:17 #24
490486 usagi414
Subete ga ongakudesu
pi_207895844
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2023 21:32 schreef Montagui het volgende:

[..]
Echt wel. ;)
Jij had de verkeerde promo gezien.

https://www.rtlboulevard.(...)mste-mens-finaleweek
Life is what happens to you while you're busy making other plans
pi_207895972
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2023 18:23 schreef usagi414 het volgende:

[..]
Jij had de verkeerde promo gezien.

https://www.rtlboulevard.(...)mste-mens-finaleweek
Yup, net voor het nieuws van 6 uur.

;)

Ik was even in verwarring of ik een uitzending gemist had. Of dat Erik (ivm zijn oog) misschien toch afgezegd had.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')