abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_207866105
quote:
7s.gif Op zondag 5 februari 2023 14:59 schreef ExTec het volgende:

[..]
Ja, als je consequent de doelpalen maar blijft verschuiven doet rus het idd toppie, dat is zo.

En het winnen van een slag betekent idd niet per definitie het winnen van de oorlog nee. Maar volgens is er ook niemand hier die dat stelt.

Maar nu net doen alsof kherson verliezen "heulemaal" geen mislukking was , is ook weer zo :|W
Je leest wat je wilt horen. Ik stel nergens dat het geen mislukking is. Ik stel dat een terugtrekking op meerdere manieren kan worden geïnterpreteerd.

Als terugtrekking zorgt voor behoud van 20k militairen en 1000+ zwaar materiaal. Is t dan een verlies? Of een winst? Als het simpelweg niet verdedigbaar is, dan moet je terugtrekken en later terugkomen als je troepen weer opgebouwd zijn en er een beter plan ligt.
pi_207866106
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2023 14:52 schreef dudewhereismycar het volgende:

[..]
Loop mijn account maar eens.. en kom dan terug of ik een trol hem of niet.
maar wat is je punt nu precies, wat als alles precies klopt wat je denkt, wat moet er dan gebeuren volgens jou.
  zondag 5 februari 2023 @ 15:11:10 #253
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_207866150
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2023 15:05 schreef dudewhereismycar het volgende:

[..]
Ik zie een China dat al half Afrika en Zuid-Amerika in zijn broek heeft met grondstoffen en ook nog eens vriendjes is met Rusland?

Nee, jij denkt dat dit echt geen issue kan opleveren? Ik ben daar niet zo zeker van.
Nou ja, jij lijkt te denken dat proberen grondstoffen te exploiteren in een warzone :') geen issues oplevert?

Want daar leken we het over te hebben, niet waar de doelpaal nu ineens is geland, iets met China blijkbaar, die bijkans zelfs weigert rantsoenen te leveren, laat staan ander wapentuig ofzo, voordat we het nu ineens blijkbaar gaan hebben over dat china "ECH WEL!" rus ineens actief gaat steunen ofzo.
pi_207866198
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2023 15:00 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Ja daar zit veel leuks in de grond dat klopt. Ander vraagje. Hoe gaan ze dat nu rustig uit de grond halen terwijl er een oorlog bezig is op dat grondgebied?
Rusland en China denken aan de langetermijn. Metalen voor elektrische producten en vergroening zijn veel belangrijker dan olie op de langetermijn. Die hoef je de komende 20j niet te ontginnen, Rusland is groot zat.
  zondag 5 februari 2023 @ 15:14:52 #255
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_207866227
https://www.reddit.com/r/(...)te_wounded_soldiers/
RU pov: UA IFV trying to evacuate wounded soldiers gets hit and retreats, leaving UA soldiers behind who then get hit by artillery fire, gravely injuring/killing them.
pi_207866234
quote:
7s.gif Op zondag 5 februari 2023 15:11 schreef ExTec het volgende:

[..]
Nou ja, jij lijkt te denken dat proberen grondstoffen te exploiteren in een warzone :') geen issues oplevert?

Want daar leken we het over te hebben, niet waar de doelpaal nu ineens is geland, iets met China blijkbaar, die bijkans zelfs weigert rantsoenen te leveren, laat staan ander wapentuig ofzo, voordat we het nu ineens blijkbaar gaan hebben over dat china "ECH WEL!" rus ineens actief gaat steunen ofzo.
Waarom nu ontginnen? Leg mij dat eens uit? Ik snap niet dat users hier daar zo op hameren. Die grondstoffen liggen er over 20-100 jaar nog steeds.

Natuurlijk gaan ze dat niet ontginnen in tijden van oorlog. Rusland en China wachten wel
  zondag 5 februari 2023 @ 15:15:53 #257
6484 ExTec
pi_207866252
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2023 15:08 schreef dudewhereismycar het volgende:

[..]
Je leest wat je wilt horen. Ik stel nergens dat het geen mislukking is. Ik stel dat een terugtrekking op meerdere manieren kan worden geïnterpreteerd.
Behalve hier dan, hier stel je dat wel.

quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2023 14:37 schreef dudewhereismycar het volgende:
Ik zie dit meer als een logische stap en geen mislukking.
Maar ik snap dat als je zo heftig all over the place bent, als dat jij bent, een coherent verhaal afdraaien lastig is.

quote:
Als terugtrekking zorgt voor behoud van 20k militairen en 1000+ zwaar materiaal. Is t dan een verlies? Of een winst? Als het simpelweg niet verdedigbaar is, dan moet je terugtrekken en later terugkomen als je troepen weer opgebouwd zijn en er een beter plan ligt.
En dat staat dus niet ter discussie.

Vraag was: terugtrekking uit kherson mislukking, J/N.

En dat is J.
  zondag 5 februari 2023 @ 15:18:26 #258
6484 ExTec
pi_207866296
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2023 15:15 schreef dudewhereismycar het volgende:

[..]
Waarom nu ontginnen? Leg mij dat eens uit? Ik snap niet dat users hier daar zo op hameren. Die grondstoffen liggen er over 20-100 jaar nog steeds.

Natuurlijk gaan ze dat niet ontginnen in tijden van oorlog. Rusland en China wachten wel
Maar dan heeft het naderend tot geen waarde voor rus.

Want het staat helemaal niet vast dat rus uiteindelijk er met de buit vandoor kan gaan, het is immers oorlog, die gebieden zijn betwist.
pi_207866311
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2023 15:08 schreef Korenfok het volgende:

[..]
maar wat is je punt nu precies, wat als alles precies klopt wat je denkt, wat moet er dan gebeuren volgens jou.
Dat zeg ik nergens.. en voor de duidelijkheid: dit is een discussieforum, toch, toch?

Ik verdedig nergens Rusland. Ik praat nergens de invasie van Rusland goed, nergens.

Ik wijs in deze discussie op de totale onderschatting van Rusland en geef onderbouwing waaruit ik deze mening heb gevormd.

Mijn mening doodmaken door te roepen dat ik een trol ben is gewoon kanloos. En daarom nogmaals: trek al mijn posts na in dit forumdeel en kom dan als een wijsneus terug op je aanval. Ik ben altijd voor meer hulp geweest, no-flyzone en betere wapens.
pi_207866364
quote:
7s.gif Op zondag 5 februari 2023 15:15 schreef ExTec het volgende:

[..]
Behalve hier dan, hier stel je dat wel.
[..]
Maar ik snap dat als je zo heftig all over the place bent, als dat jij bent, een coherent verhaal afdraaien lastig is.
[..]
En dat staat dus niet ter discussie.

Vraag was: terugtrekking uit kherson mislukking, J/N.

En dat is J.
Nu haal je zaken door elkaar. Kherson terugtrekking is geen mislukking. Door mij nu te framen op je eerste quote: dat ging over de invasie in het algemeen.

Flauw en zelfs gevaarlijk door mensen te framen. Of quote de juist post of niet reageren. Mods mogen wat mij betreft strenger zijn
pi_207866393
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2023 15:18 schreef dudewhereismycar het volgende:

[..]
Dat zeg ik nergens.. en voor de duidelijkheid: dit is een discussieforum, toch, toch?

Ik verdedig nergens Rusland. Ik praat nergens de invasie van Rusland goed, nergens.

Ik wijs in deze discussie op de totale onderschatting van Rusland en geef onderbouwing waaruit ik deze mening heb gevormd.

Mijn mening doodmaken door te roepen dat ik een trol ben is gewoon kanloos. En daarom nogmaals: trek al mijn posts na in dit forumdeel en kom dan als een wijsneus terug op je aanval. Ik ben altijd voor meer hulp geweest, no-flyzone en betere wapens.
grappige is dat ik dit niet wilde doen, maar meer afvroeg wat vind je dat er moet gebeuren, een vraag stellen is iets heel normaals in een discussie.
  zondag 5 februari 2023 @ 15:24:59 #262
6484 ExTec
pi_207866462
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2023 15:21 schreef dudewhereismycar het volgende:

[..]
Nu haal je zaken door elkaar. Kherson terugtrekking is geen mislukking. Door mij nu te framen op je eerste quote: dat ging over de invasie in het algemeen.
Je had het specifiek over kherson:

quote:
Tactisch kon Kherson amper worden verdedigd door het doorkruisen van de rivier. Het haast een schiereiland. Niet heel verwonderlijk dat Rusland daar is vertrokken. Ik zie dit meer als een logische stap en geen mislukking.
quote:
Mods mogen wat mij betreft strenger zijn
_O-

Want mods zijn jouw personal army, die mensen die je geen gelijk geven dienen te bannen ofzo.
pi_207866467
quote:
7s.gif Op zondag 5 februari 2023 15:18 schreef ExTec het volgende:

[..]
Maar dan heeft het naderend tot geen waarde voor rus.

Want het staat helemaal niet vast dat rus uiteindelijk er met de buit vandoor kan gaan, het is immers oorlog, die gebieden zijn betwist.
Niet? Dus er is geen grondstoffen schaarste? Dat China alles opkoopt voor de toekomst is nepnieuws? Rusland zit er net zo in, of denk je dat Wagner in Afrika zit omdat t begaan is met de mensen?
pi_207866490
quote:
7s.gif Op zondag 5 februari 2023 15:24 schreef ExTec het volgende:

[..]
Je had het specifiek over kherson:
[..]
[..]
_O-

Want mods zijn jouw personal army, die mensen die je geen gelijk geven dienen te bannen ofzo.
Blijf framen.. je weet precies waar ik op doel.
  zondag 5 februari 2023 @ 15:26:48 #265
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_207866497
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2023 15:25 schreef dudewhereismycar het volgende:

[..]
Niet? Dus er is geen grondstoffen schaarste? Dat China alles opkoopt voor de toekomst is nepnieuws? Rusland zit er net zo in, of denk je dat Wagner in Afrika zit omdat t begaan is met de mensen?
China gaat Rusland opkopen :Y
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  zondag 5 februari 2023 @ 15:26:58 #266
6484 ExTec
pi_207866501
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2023 15:25 schreef dudewhereismycar het volgende:

[..]
Niet?
Kunnen ze ze exploiteren dan?
  zondag 5 februari 2023 @ 15:27:59 #267
6484 ExTec
pi_207866519
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2023 15:26 schreef dudewhereismycar het volgende:

[..]
Blijf framen.. je weet precies waar ik op doel.
Ik frame niet, en je mag echt gewoon vergeten dat ik het "deep down ech wel met je eens ben".
pi_207866521
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2023 14:11 schreef dudewhereismycar het volgende:

[..]
Een tank moet binnen 2-3km van zijn doel acteren. Dit is niet een Himars die je "veilig" op 80km van het front dumpt en los laat gaan.

Dus al zetten we 10 tanks per front in, dan doen ze niets tegen 10-20k Russische militairen.

Ik weet zeker dat Rusland dit momentum gaat gebruiken om nu een alles beslissende klap uit te delen. Wachten tot na april is kansloos voor Rusland.
Maar die 10-20k russische infanterie komt niet tegelijkertijd aangestormd. Doen ze dat wel is het simpelweg een hoeveelheid M30A1 raketten afschieten en honderdduizenden stukjes wolfraam maken gehakt van ze. En komen ze in kleine groepjes worden ze in kleine groepjes geslacht.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 05-02-2023 15:28:48 ]
  zondag 5 februari 2023 @ 15:29:50 #269
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_207866553
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2023 14:11 schreef dudewhereismycar het volgende:

[..]
Een tank moet binnen 2-3km van zijn doel acteren. Dit is niet een Himars die je "veilig" op 80km van het front dumpt en los laat gaan.

Dus al zetten we 10 tanks per front in, dan doen ze niets tegen 10-20k Russische militairen.

Ik weet zeker dat Rusland dit momentum gaat gebruiken om nu een alles beslissende klap uit te delen. Wachten tot na april is kansloos voor Rusland.
Je moet toeslaan voordat die 20k Russen ingezet kunnen worden. Dus HIMARS op de verblijfplaatsen van de Russen schieten.
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  zondag 5 februari 2023 @ 15:30:35 #270
6484 ExTec
  zondag 5 februari 2023 @ 15:30:42 #271
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_207866570
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2023 15:28 schreef Ulx het volgende:

[..]
Maar die 10-20k russische infanterie komt niet tegelijkertijd aangestormd. Doen ze dat wel is het simpelweg een hoeveelheid M30A1 raketten afschieten en honderdduizenden stukjes wolfraam maken gehakt van ze. En komen ze in kleine groepjes worden ze in kleine groepjes geslacht.
Oohja, die hebben ze ook natuurlijk :D
pi_207866620
quote:
10s.gif Op zondag 5 februari 2023 15:27 schreef ExTec het volgende:

[..]
Ik frame niet, en je mag echt gewoon vergeten dat ik het "deep down ech wel met je eens ben".
Door quotes aan elkaar te knopen en selectief daar weer zaken uit te halen, om een user onderuit te halen is puur framen. Dat is wat ik vind, mijn mening.

Samenvatting:
En wat ik vind en wat mijn mening is, is nog geen feit. Ik onderbouw mijn mening met de informatie die ik heb. En ik heb geen glazenbol. Mijn aanname is dat Rusland niet gaat afwachten op de wapenleveringen en daarom nog voor april in Kiev staat. Weet ik dat 100÷ zeker? Nee, hoop t niet, maar ben bangvan wel.
pi_207866670
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2023 15:04 schreef dudewhereismycar het volgende:

[..]
Idd ooh, wacht. Totdat de Russen niet weggaan en wel gaan ontginnen..

Ooh wacht...
Dat gaat lastig worden. Geheel Oekraïne is nu binnen bereik van de GLSDB.
pi_207866693
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2023 15:34 schreef dudewhereismycar het volgende:

[..]
Door quotes aan elkaar te knopen en selectief daar weer zaken uit te halen, om een user onderuit te halen is puur framen. Dat is wat ik vind, mijn mening.

Samenvatting:
En wat ik vind en wat mijn mening is, is nog geen feit. Ik onderbouw mijn mening met de informatie die ik heb. En ik heb geen glazenbol. Mijn aanname is dat Rusland niet gaat afwachten op de wapenleveringen en daarom nog voor april in Kiev staat. Weet ik dat 100÷ zeker? Nee, hoop t niet, maar ben bangvan wel.
En als ze Kyiv staan, dan wat? Is dan de oorlog voorbij?
pi_207866698
God was in Christ, reconciling the world unto himself, not imputing their trespasses unto them;
pi_207866714
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2023 15:34 schreef dudewhereismycar het volgende:

[..]

Samenvatting:
Je roept vooral allerlei extreme dingen op basis van dat Rusland 500k soldaten zou hebben nu. En oke, de luchtmacht is niet volledig ingezet. De vraag is of dat eigen wil is of omdat Oekraine ze als ze toch meer komen ze uit de lucht schiet. Verder niet echt een logische beredenering hoe Rusland dat klusje wel even zou klaren voor april, hoe dan ook, met stokken en stenen desnoods nota bene.

Vandaar dat je van verschillende mensen vragen krijgt en opmerkingen, niet omdat men je niet mag of omdat iedereen blind alles in het voordeel van Oekraine bekijkt ofzo.
pi_207867047
twitter
pi_207867076
twitter
pi_207867139
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2023 15:41 schreef 3rr0r het volgende:

[..]
Je roept vooral allerlei extreme dingen op basis van dat Rusland 500k soldaten zou hebben nu. En oke, de luchtmacht is niet volledig ingezet. De vraag is of dat eigen wil is of omdat Oekraine ze als ze toch meer komen ze uit de lucht schiet. Verder niet echt een logische beredenering hoe Rusland dat klusje wel even zou klaren voor april, hoe dan ook, met stokken en stenen desnoods nota bene.

Vandaar dat je van verschillende mensen vragen krijgt en opmerkingen, niet omdat men je niet mag of omdat iedereen blind alles in het voordeel van Oekraine bekijkt ofzo.
Die 350-500k voor het volgende offensief daar lijkt het wel op hoor, dat zeggen ook buitenlandse inlichtingendiensten. Dat is niet extreem of overdreven, maar gebaseerd op de data die we nu hebben.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_207867179
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2023 15:57 schreef 3rr0r het volgende:
[ twitter ]
Voor China of Turkije is dit gewoon een ver van m'n bed show natuurlijk, alsof Colombia in oorlog zou zijn met Venezuela. All about the money en eigen gewin.
  FOK!fotograaf zondag 5 februari 2023 @ 16:02:55 #281
364681 over_hedge
pi_207867187
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2023 15:13 schreef dudewhereismycar het volgende:

[..]
Rusland en China denken aan de langetermijn. Metalen voor elektrische producten en vergroening zijn veel belangrijker dan olie op de langetermijn. Die hoef je de komende 20j niet te ontginnen, Rusland is groot zat.
Oke dus ze hebben er nu nog helemaal niks aan. Dan zijn we het daar over eens.
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  zondag 5 februari 2023 @ 16:03:11 #282
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_207867190
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2023 15:41 schreef 3rr0r het volgende:

[..]

Die luchtmacht. Het zal me echt niet verbazen als meer dan de helft van die vliegtuigen al bij de eerste kilometer van ellende uit elkaar vallen en neerstorten. Maar laten we de Russen voor de zekerheid maar niet onderschatten.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_207867244
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2023 16:02 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Oke dus ze hebben er nu nog helemaal niks aan. Dan zijn we het daar over eens.
Dat heet investeren in de toekomst. Je hebt er nu niets aan, wellicht in de toekomst wel. Basis economie.
  FOK!fotograaf zondag 5 februari 2023 @ 16:04:52 #284
364681 over_hedge
pi_207867252
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2023 15:21 schreef dudewhereismycar het volgende:
je maakt een grapje he? Je zegt het letterlijk zelf... En nu gaat het opeens over heel de invasie.

En ook heel de invasie is een mislukking. Zelf al heb je straks over een jaartje of zo eindelijk heel Oekraïne ingenomen dan kan je dit toch onmogelijk een succes noemen.
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_207867276
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2023 16:00 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Die 350-500k voor het volgende offensief daar lijkt het wel op hoor, dat zeggen ook buitenlandse inlichtingendiensten. Dat is niet extreem of overdreven, maar gebaseerd op de data die we nu hebben.
Het gaat niet om of die 500k wel of niet kloppen. Het gaat erom dat hij doet alsof ze dankzij 500k mannen 'wel eventjes' de oorlog gaan winnen en Rusland voor april de klus geklaard heeft. Ook al geef je die 500k mannen stokken en stenen. Hoe hij ziet die allemaal te bevoorraden gezien wat Oekraine in huis heeft en Rusland geen overmacht heeft over Oekraine in de lucht, dat antwoord heeft hij niet. Alleen een aanname dat Rusland wat geleerd heeft en nu gaat zo'n operatie met 500k man magischerwijs vloeiend zonder obstakels.
  zondag 5 februari 2023 @ 16:09:21 #286
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_207867371
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2023 16:02 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Voor China of Turkije is dit gewoon een ver van m'n bed show natuurlijk, alsof Colombia in oorlog zou zijn met Venezuela. All about the money en eigen gewin.
Turkije eet van twee walletjes. De oorlog komt ze zelfs goed uit. Turkije gaat gebukt onder een extreme inflatie en deze oorlog zorgt ervoor dat Erdogan kan floreren: zich verzetten tegen Finland en Zweden mbt NATO en eisen stellen (maakt hem voor de turken een sterke leider). Een ander is de olie en gasmarkt. Waarbij Turkije als rotonde kan fungeren, wat weer tengoedekomt voor de economie.

En ook met tal van andere zaken houden de Turken zich nu bezig, waarbij landen uit t westen dit niet meer kunnen/mogen (sancties) en daarom weer aankloppen bij de Turken.

In die zin zitten ze in een "fijne" spagaat voor zichzelf.
pi_207867386
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2023 16:04 schreef over_hedge het volgende:

[..]
je maakt een grapje he? Je zegt het letterlijk zelf... En nu gaat het opeens over heel de invasie.

En ook heel de invasie is een mislukking. Zelf al heb je straks over een jaartje of zo eindelijk heel Oekraïne ingenomen dan kan je dit toch onmogelijk een succes noemen.
Mijn punt is duidelijk, waarom weer opengooien? Ik ga ook verder niet in op je vage reacties.
  FOK!fotograaf zondag 5 februari 2023 @ 16:12:26 #289
364681 over_hedge
pi_207867405
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2023 16:04 schreef dudewhereismycar het volgende:

[..]
Dat heet investeren in de toekomst. Je hebt er nu niets aan, wellicht in de toekomst wel. Basis economie.
Ik zeg: Het gaat niet goed met Rusland want ze hebben maar 20% van Oekraïne na een jaar vechten:
Dan kom jij aan: Ja maar je moet je eens in grondstoffen verdiepen want het is waardenvol! Waarmee je impliceert dat het dus wel goed gaat omdat ze waardevolle grond hebben.

Dan zeg ik: Daar hebben ze niks aan zolang het oorlog is. Daar ben je het mee eens. Maar het is voor de toekomst.

Oke prima. Maar dan ben je het dus eens dat het NU niet goed gaat voor rusland als je na een jaar pas 20% hebt. Wat er in de grond zit doet er niet toe zolang er oorlog is.
  FOK!fotograaf zondag 5 februari 2023 @ 16:13:46 #290
364681 over_hedge
pi_207867456
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2023 16:11 schreef dudewhereismycar het volgende:

[..]
Mijn punt is duidelijk, waarom weer opengooien? Ik ga ook verder niet in op je vage reacties.
Jij bent zelf vaag. Je begint zelfs of kherson. Om daarna vervolgens te zeggen. Nee dat bedoelde ik niet. Beetje raar vind je niet?
  FOK!fotograaf zondag 5 februari 2023 @ 16:14:58 #291
364681 over_hedge
pi_207867498
quote:

[..]
Oke maar simpele vraag dan. Stel je hebt gelijk. Rusland heeft in April gewonnen. Kiev is ingenomen.
Heeft 300k doden opgeleverd. Bijna alle munitie van raketten is op. Allemaal sancties van de rest van de wereld.

Zou je het dan een succes noemen?
pi_207867544
quote:

[..]
Mijn punt is duidelijk,
Niet echt.

Hoe kan Rusland deze oorlog winnen? Wanneer hebben zij gewonnen volgens jou? Want als ze Kyiv pakken, stop Oekraïne dan ineens met vechten?

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 05-02-2023 16:18:31 ]
pi_207867621
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2023 16:05 schreef 3rr0r het volgende:

[..]
Het gaat niet om of die 500k wel of niet kloppen. Het gaat erom dat hij doet alsof ze dankzij 500k mannen 'wel eventjes' de oorlog gaan winnen en Rusland voor april de klus geklaard heeft. Ook al geef je die 500k mannen stokken en stenen. Hoe hij ziet die allemaal te bevoorraden gezien wat Oekraine in huis heeft en Rusland geen overmacht heeft over Oekraine in de lucht, dat antwoord heeft hij niet. Alleen een aanname dat Rusland wat geleerd heeft en nu gaat zo'n operatie met 500k man magischerwijs vloeiend zonder obstakels.
We gaan het zien. Ik zet mijn geld erop in. Ik lees hier dagelijks, kijk veel nieuwsbronnen en op basis daarvan trek ik de conclusie dat Rusland onderschat wordt. Helaas heel veel ruis van propaganda van beide kampen.

Ook Zelenski geeft in zijn laatste interview aan dat het Oosten onder zware druk staat (wat we al langer lezen) en dat de Russen langzaam maar zeker terrein aan het winnen zijn.

Ook melden tal van bronnen (o.a. nos.nl) dat er een offensief aan zit te komen vanuit de Russen.

Waarom ben ik zo pessimistisch? Het Westen, met de US voorop hadden niet verwacht dat Oekraïne stand kon houden in februari 2022. En dat is een alarmbel die bij mij afgaat: blijkbaar is dat ingecalculeerd, anders hadden ze allang serieuzer gehandeld.. toch?

Oekraïne mocht vallen, maar nu Oekraïne sterker is dan verwacht gaan we Oekraïne helpen. Maar gezien de geringe en stroeve bereidheid zie ik Oekraïne dit op de langetermijn niet winnen.

Mijn 2 centjes.. meer niet.. eind april is al snel en hoop dat ik ongelijk krijg
pi_207867711
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2023 16:05 schreef 3rr0r het volgende:

[..]
Uh, je geeft zelf net zo goed allemaal aannames. Laten we het maar even afwachten gewoon.
  zondag 5 februari 2023 @ 16:28:16 #295
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_207867789
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2023 16:19 schreef dudewhereismycar het volgende:
Waarom ben ik zo pessimistisch? Het Westen, met de US voorop hadden niet verwacht dat Oekraïne stand kon houden in februari 2022. En dat is een alarmbel die bij mij afgaat: blijkbaar is dat ingecalculeerd, anders hadden ze allang serieuzer gehandeld.. toch?
De reden waarom men dat verwacht had, is omdat men verwacht had dat het Russische leger enorm sterk zou zijn, mede door alle investeringen die de laatste jaren gedaan zijn.

Op papier althans, in de praktijk bleek heel veel geld in diepe zakken verdwenen te zijn.

Juist door die corruptie bleek het Russische leger in de praktijk helemaal niet zo machtig en sterk te zijn, waardoor men ze tegen kon houden.

Toen dat eenmaal doordrong kwam er veel steun.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  FOK!fotograaf zondag 5 februari 2023 @ 16:30:55 #296
364681 over_hedge
pi_207867843
quote:
1s.gif Op zondag 5 februari 2023 16:28 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
De reden waarom men dat verwacht had, is omdat men verwacht had dat het Russische leger enorm sterk zou zijn, mede door alle investeringen die de laatste jaren gedaan zijn.

Op papier althans, in de praktijk bleek heel veel geld in diepe zakken verdwenen te zijn.

Juist door die corruptie bleek het Russische leger in de praktijk helemaal niet zo machtig en sterk te zijn, waardoor men ze tegen kon houden.

Toen dat eenmaal doordrong kwam er veel steun.
nou ook niet helemaal waar. De steun kwam er al meteen. Juist door die steun konden ze rusland tegenhouden. Zonder de anti tank wapens als de javelin en nlaws hadden ze wel kiev ingenomen.

Door die steun zag je al die leuke filmpjes van tankkoepels die een meter of 40 de lucht invliegen :P

Later kwam er nog een stuk meer waardoor ze die tegen aanval konden doen met himars etc. Maar ze hebben zeker vanaf dag 1 veel hulp gekregen.
pi_207867916
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2023 16:19 schreef dudewhereismycar het volgende:

[..]
We gaan het zien. Ik zet mijn geld erop in. Ik lees hier dagelijks, kijk veel nieuwsbronnen en op basis daarvan trek ik de conclusie dat Rusland onderschat wordt. Helaas heel veel ruis van propaganda van beide kampen.

Ook Zelenski geeft in zijn laatste interview aan dat het Oosten onder zware druk staat (wat we al langer lezen) en dat de Russen langzaam maar zeker terrein aan het winnen zijn.

Ook melden tal van bronnen (o.a. nos.nl) dat er een offensief aan zit te komen vanuit de Russen.

Oekraïne mocht vallen, maar nu Oekraïne sterker is dan verwacht gaan we Oekraïne helpen. Maar gezien de geringe en stroeve bereidheid zie ik Oekraïne dit op de langetermijn niet winnen.

Mijn 2 centjes.. meer niet.. eind april is al snel en hoop dat ik ongelijk krijg
Vorig jaar toen iedereen Rusland uitlachte omdat ze met ouwe troep vochten dacht ik ook, ze zullen wel eerst proberen of het lukt met hun ouwe meuk en hun goede spul er niet voor willen opofferen. Of achter de hand houden voor later en/of voor als men het denkt te moeten vechten tegen de NAVO. Dus geen onderschatting. Tot nu toe lijkt het dat ze gwoon niet beter kunnen. Raketjes vragen bij Iran en Noord-Korea helpt niet voor dat beeld.

Op mij komt het ook over alsof men in het Westen traag is en iedere keer door treuzelen bijna achter de feiten aanloopt met hun wapenleveringen en dan de vraag of de aantallen wel genoeg zijn om ook echt het bezette gebied terug te veroveren.

Aan de andere kant kan je ook wat vertrouwen hebben in de inlichtingen van de VS. Die zullen ook wel zicht hebben op wat Rusland zoal kan brengen nu en wat Oekraine dan wanneer nodig zou moeten hebben om op z'n minst stand te houden.

Dat Oekraine het nu lastig heeft in Bakhmut zegt niet zoveel over hoeveel kans Rusland maakt met een eventueel offensief. Oekraine gaat bewust de afgelopen tijd voor 'zo goed als lukt daar stand houden met de middelen en mensen die ze eraan kwijt willen' zodat ze vwb het hele plaatje voorbereid zijn op een groot offensief van Rusland of zelf voorbereid zijn voor hun eigen offensief als het weer (lente/zomer) wat beter is en als men meer wapenleveranties binnen heeft.
pi_207867956
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2023 16:24 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Uh, je geeft zelf net zo goed allemaal aannames. Laten we het maar even afwachten gewoon.
Zeg maar precies welke aanname ik geef die net zo ononderbouwd is als die van hem.
pi_207868029
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2023 16:14 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Oke maar simpele vraag dan. Stel je hebt gelijk. Rusland heeft in April gewonnen. Kiev is ingenomen.
Heeft 300k doden opgeleverd. Bijna alle munitie van raketten is op. Allemaal sancties van de rest van de wereld.

Zou je het dan een succes noemen?
Succes voor Rusland? Zeker, dit gaan zij als een succes zien. Waarom? Ik heb dit al een keer eerder gezegd:

Je kan de Russische maatschappij niet vergelijken met de onze. 90% van alle Russen heeft geen toegang tot goede informatievoorziening, geen toegang tot internet of überhaupt vrije media etc. Waar haal ik deze cijfers vandaan: wikipedia, demografie en andere nieuwsbronnen. Russen zijn grotendeels daarom ook zelfvoorzienend, voorzien zichzelf door het zelf verbouwen van grond van eten en drinken. De Russen die wij zien op socialmedia zijn bijna allemaal woonachtig in een grote stad.

Het enige wat de grote meerderheid ziet, is het nieuws dat Putin wil dat zij zien. Al meer dan 20 jaar lang heeft Putin alle vrije media verbannen uit Rusland. Vrije verkiezingen? Die bestaan ook al 20 jaar niet meer in Rusland. Zelfs de grondwet is gewijzigd om te zorgen dat Putin meer dan 2 termijnen mocht dienen. Medvedev was 1 termijn een puppet van Putin. En is er al oppositie, dan belanden ze in de gevangenis, of vallen ze uit een raam.

Waar ik heen wil met mijn verhaal?

Dat mensen in het westen moeten stoppen met het denken dat russen iets te verliezen hebben, dat russen iets merken van sancties, of dat russen het überhaupt een biet kan interesseren dat er in een oorlog miljoenen doden kunnen vallen. Het boeit ze niets. Dit hebben we gezien in WW2, Afghanistan en nu in Oekraïne. En natuurlijk zijn er mensen die WEL opstaan, die wel vluchten voor de mobilisatie en die niet voor oorlog zijn, uiteraard zijn die er, maar de meerderheid denkt daar echt anders over.

Rusland gaat niet verliezen in Oekrainie, nu niet, nooit niet. Ze gaan door totdat de laatste soldaat is ingezet en dat, dat maakt deze hele oorlog zo verschrikkelijk vies. We hebben hier te maken met een "valsspelende" verliezers. En daarbij, om de macht te kunnen blijven behouden (elite, Putin etc), is het letterlijk doorgaan of alles en iedereen gaat kapot. En blijkbaar is het westen hier toch wel flink van op de hoogte, anders hadden we Oekrainie allang en breed beter geholpen, of zelfs boots on the ground gehad. En roepen: ja, maar wij gooien dan nukes.. gast, ook Rusland heeft onderzeeërs met nukes die ergens zomaar kunnen oppoppen.

Ook die 500k.. echt jongens, dat is nog maar het begin. Er is geen opstand in Rusland die nu opstaat en die gaat er ook niet komen.

Het enige dat je kan doen is de bluf callen en er vol tegen aangaan, onderhandelen of pappen en nathouden gaat niets opleveren.

Weer en mening he.. don't shoot me.
  zondag 5 februari 2023 @ 16:36:54 #300
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_207868030
https://www.kp.ru/online/news/5127919/?from=twall
En Russen kunnen nog steeds niet naar Italie
sowieso niet naar Europa
quote:
Carnaval van Venetië begint in Italië
Het festival loopt tot 21 februari 2023
Sofia GONCHAROV
Carnaval van Venetië begint in Italië
Foto: REUTERS
Begin februari begon het carnaval van Venetië in Italië. Dit evenement wordt voor het eerst sinds 2019 zonder beperkingen gehouden.
Duizenden buurtbewoners. gekleed in kleurrijke kostuums met maskers en veren, verzameld bij het Canal Grande.
voor de toeschouwers is een parade van boten en een kleurrijke show voorbereid. In het licht van spotlights voeren dansers hun nummers op voor bewoners en gasten. Het festival loopt tot 21 februari 2023.

In 2020 dwong het coronavirus in Italië de autoriteiten van het land om het beroemde carnaval van Venetië twee dagen eerder dan gepland te beëindigen. Het festival van muziek en kleuren, dat begon op 8 februari, zou eindigen op 25 februari, maar de laatste festiviteiten vonden plaats op zondag.

Читайте на WWW.KP.RU: https://www.kp.ru/online/news/5127919/
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')