abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_207866105
quote:
7s.gif Op zondag 5 februari 2023 14:59 schreef ExTec het volgende:

[..]
Ja, als je consequent de doelpalen maar blijft verschuiven doet rus het idd toppie, dat is zo.

En het winnen van een slag betekent idd niet per definitie het winnen van de oorlog nee. Maar volgens is er ook niemand hier die dat stelt.

Maar nu net doen alsof kherson verliezen "heulemaal" geen mislukking was , is ook weer zo :|W
Je leest wat je wilt horen. Ik stel nergens dat het geen mislukking is. Ik stel dat een terugtrekking op meerdere manieren kan worden geïnterpreteerd.

Als terugtrekking zorgt voor behoud van 20k militairen en 1000+ zwaar materiaal. Is t dan een verlies? Of een winst? Als het simpelweg niet verdedigbaar is, dan moet je terugtrekken en later terugkomen als je troepen weer opgebouwd zijn en er een beter plan ligt.
pi_207866106
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2023 14:52 schreef dudewhereismycar het volgende:

[..]
Loop mijn account maar eens.. en kom dan terug of ik een trol hem of niet.
maar wat is je punt nu precies, wat als alles precies klopt wat je denkt, wat moet er dan gebeuren volgens jou.
  zondag 5 februari 2023 @ 15:11:10 #253
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_207866150
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2023 15:05 schreef dudewhereismycar het volgende:

[..]
Ik zie een China dat al half Afrika en Zuid-Amerika in zijn broek heeft met grondstoffen en ook nog eens vriendjes is met Rusland?

Nee, jij denkt dat dit echt geen issue kan opleveren? Ik ben daar niet zo zeker van.
Nou ja, jij lijkt te denken dat proberen grondstoffen te exploiteren in een warzone :') geen issues oplevert?

Want daar leken we het over te hebben, niet waar de doelpaal nu ineens is geland, iets met China blijkbaar, die bijkans zelfs weigert rantsoenen te leveren, laat staan ander wapentuig ofzo, voordat we het nu ineens blijkbaar gaan hebben over dat china "ECH WEL!" rus ineens actief gaat steunen ofzo.
pi_207866198
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2023 15:00 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Ja daar zit veel leuks in de grond dat klopt. Ander vraagje. Hoe gaan ze dat nu rustig uit de grond halen terwijl er een oorlog bezig is op dat grondgebied?
Rusland en China denken aan de langetermijn. Metalen voor elektrische producten en vergroening zijn veel belangrijker dan olie op de langetermijn. Die hoef je de komende 20j niet te ontginnen, Rusland is groot zat.
  zondag 5 februari 2023 @ 15:14:52 #255
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_207866227
https://www.reddit.com/r/(...)te_wounded_soldiers/
RU pov: UA IFV trying to evacuate wounded soldiers gets hit and retreats, leaving UA soldiers behind who then get hit by artillery fire, gravely injuring/killing them.
pi_207866234
quote:
7s.gif Op zondag 5 februari 2023 15:11 schreef ExTec het volgende:

[..]
Nou ja, jij lijkt te denken dat proberen grondstoffen te exploiteren in een warzone :') geen issues oplevert?

Want daar leken we het over te hebben, niet waar de doelpaal nu ineens is geland, iets met China blijkbaar, die bijkans zelfs weigert rantsoenen te leveren, laat staan ander wapentuig ofzo, voordat we het nu ineens blijkbaar gaan hebben over dat china "ECH WEL!" rus ineens actief gaat steunen ofzo.
Waarom nu ontginnen? Leg mij dat eens uit? Ik snap niet dat users hier daar zo op hameren. Die grondstoffen liggen er over 20-100 jaar nog steeds.

Natuurlijk gaan ze dat niet ontginnen in tijden van oorlog. Rusland en China wachten wel
  zondag 5 februari 2023 @ 15:15:53 #257
6484 ExTec
pi_207866252
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2023 15:08 schreef dudewhereismycar het volgende:

[..]
Je leest wat je wilt horen. Ik stel nergens dat het geen mislukking is. Ik stel dat een terugtrekking op meerdere manieren kan worden geïnterpreteerd.
Behalve hier dan, hier stel je dat wel.

quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2023 14:37 schreef dudewhereismycar het volgende:
Ik zie dit meer als een logische stap en geen mislukking.
Maar ik snap dat als je zo heftig all over the place bent, als dat jij bent, een coherent verhaal afdraaien lastig is.

quote:
Als terugtrekking zorgt voor behoud van 20k militairen en 1000+ zwaar materiaal. Is t dan een verlies? Of een winst? Als het simpelweg niet verdedigbaar is, dan moet je terugtrekken en later terugkomen als je troepen weer opgebouwd zijn en er een beter plan ligt.
En dat staat dus niet ter discussie.

Vraag was: terugtrekking uit kherson mislukking, J/N.

En dat is J.
  zondag 5 februari 2023 @ 15:18:26 #258
6484 ExTec
pi_207866296
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2023 15:15 schreef dudewhereismycar het volgende:

[..]
Waarom nu ontginnen? Leg mij dat eens uit? Ik snap niet dat users hier daar zo op hameren. Die grondstoffen liggen er over 20-100 jaar nog steeds.

Natuurlijk gaan ze dat niet ontginnen in tijden van oorlog. Rusland en China wachten wel
Maar dan heeft het naderend tot geen waarde voor rus.

Want het staat helemaal niet vast dat rus uiteindelijk er met de buit vandoor kan gaan, het is immers oorlog, die gebieden zijn betwist.
pi_207866311
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2023 15:08 schreef Korenfok het volgende:

[..]
maar wat is je punt nu precies, wat als alles precies klopt wat je denkt, wat moet er dan gebeuren volgens jou.
Dat zeg ik nergens.. en voor de duidelijkheid: dit is een discussieforum, toch, toch?

Ik verdedig nergens Rusland. Ik praat nergens de invasie van Rusland goed, nergens.

Ik wijs in deze discussie op de totale onderschatting van Rusland en geef onderbouwing waaruit ik deze mening heb gevormd.

Mijn mening doodmaken door te roepen dat ik een trol ben is gewoon kanloos. En daarom nogmaals: trek al mijn posts na in dit forumdeel en kom dan als een wijsneus terug op je aanval. Ik ben altijd voor meer hulp geweest, no-flyzone en betere wapens.
pi_207866364
quote:
7s.gif Op zondag 5 februari 2023 15:15 schreef ExTec het volgende:

[..]
Behalve hier dan, hier stel je dat wel.
[..]
Maar ik snap dat als je zo heftig all over the place bent, als dat jij bent, een coherent verhaal afdraaien lastig is.
[..]
En dat staat dus niet ter discussie.

Vraag was: terugtrekking uit kherson mislukking, J/N.

En dat is J.
Nu haal je zaken door elkaar. Kherson terugtrekking is geen mislukking. Door mij nu te framen op je eerste quote: dat ging over de invasie in het algemeen.

Flauw en zelfs gevaarlijk door mensen te framen. Of quote de juist post of niet reageren. Mods mogen wat mij betreft strenger zijn
pi_207866393
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2023 15:18 schreef dudewhereismycar het volgende:

[..]
Dat zeg ik nergens.. en voor de duidelijkheid: dit is een discussieforum, toch, toch?

Ik verdedig nergens Rusland. Ik praat nergens de invasie van Rusland goed, nergens.

Ik wijs in deze discussie op de totale onderschatting van Rusland en geef onderbouwing waaruit ik deze mening heb gevormd.

Mijn mening doodmaken door te roepen dat ik een trol ben is gewoon kanloos. En daarom nogmaals: trek al mijn posts na in dit forumdeel en kom dan als een wijsneus terug op je aanval. Ik ben altijd voor meer hulp geweest, no-flyzone en betere wapens.
grappige is dat ik dit niet wilde doen, maar meer afvroeg wat vind je dat er moet gebeuren, een vraag stellen is iets heel normaals in een discussie.
  zondag 5 februari 2023 @ 15:24:59 #262
6484 ExTec
pi_207866462
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2023 15:21 schreef dudewhereismycar het volgende:

[..]
Nu haal je zaken door elkaar. Kherson terugtrekking is geen mislukking. Door mij nu te framen op je eerste quote: dat ging over de invasie in het algemeen.
Je had het specifiek over kherson:

quote:
Tactisch kon Kherson amper worden verdedigd door het doorkruisen van de rivier. Het haast een schiereiland. Niet heel verwonderlijk dat Rusland daar is vertrokken. Ik zie dit meer als een logische stap en geen mislukking.
quote:
Mods mogen wat mij betreft strenger zijn
_O-

Want mods zijn jouw personal army, die mensen die je geen gelijk geven dienen te bannen ofzo.
pi_207866467
quote:
7s.gif Op zondag 5 februari 2023 15:18 schreef ExTec het volgende:

[..]
Maar dan heeft het naderend tot geen waarde voor rus.

Want het staat helemaal niet vast dat rus uiteindelijk er met de buit vandoor kan gaan, het is immers oorlog, die gebieden zijn betwist.
Niet? Dus er is geen grondstoffen schaarste? Dat China alles opkoopt voor de toekomst is nepnieuws? Rusland zit er net zo in, of denk je dat Wagner in Afrika zit omdat t begaan is met de mensen?
pi_207866490
quote:
7s.gif Op zondag 5 februari 2023 15:24 schreef ExTec het volgende:

[..]
Je had het specifiek over kherson:
[..]
[..]
_O-

Want mods zijn jouw personal army, die mensen die je geen gelijk geven dienen te bannen ofzo.
Blijf framen.. je weet precies waar ik op doel.
  zondag 5 februari 2023 @ 15:26:48 #265
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_207866497
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2023 15:25 schreef dudewhereismycar het volgende:

[..]
Niet? Dus er is geen grondstoffen schaarste? Dat China alles opkoopt voor de toekomst is nepnieuws? Rusland zit er net zo in, of denk je dat Wagner in Afrika zit omdat t begaan is met de mensen?
China gaat Rusland opkopen :Y
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  zondag 5 februari 2023 @ 15:26:58 #266
6484 ExTec
pi_207866501
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2023 15:25 schreef dudewhereismycar het volgende:

[..]
Niet?
Kunnen ze ze exploiteren dan?
  zondag 5 februari 2023 @ 15:27:59 #267
6484 ExTec
pi_207866519
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2023 15:26 schreef dudewhereismycar het volgende:

[..]
Blijf framen.. je weet precies waar ik op doel.
Ik frame niet, en je mag echt gewoon vergeten dat ik het "deep down ech wel met je eens ben".
pi_207866521
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2023 14:11 schreef dudewhereismycar het volgende:

[..]
Een tank moet binnen 2-3km van zijn doel acteren. Dit is niet een Himars die je "veilig" op 80km van het front dumpt en los laat gaan.

Dus al zetten we 10 tanks per front in, dan doen ze niets tegen 10-20k Russische militairen.

Ik weet zeker dat Rusland dit momentum gaat gebruiken om nu een alles beslissende klap uit te delen. Wachten tot na april is kansloos voor Rusland.
Maar die 10-20k russische infanterie komt niet tegelijkertijd aangestormd. Doen ze dat wel is het simpelweg een hoeveelheid M30A1 raketten afschieten en honderdduizenden stukjes wolfraam maken gehakt van ze. En komen ze in kleine groepjes worden ze in kleine groepjes geslacht.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 05-02-2023 15:28:48 ]
  zondag 5 februari 2023 @ 15:29:50 #269
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_207866553
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2023 14:11 schreef dudewhereismycar het volgende:

[..]
Een tank moet binnen 2-3km van zijn doel acteren. Dit is niet een Himars die je "veilig" op 80km van het front dumpt en los laat gaan.

Dus al zetten we 10 tanks per front in, dan doen ze niets tegen 10-20k Russische militairen.

Ik weet zeker dat Rusland dit momentum gaat gebruiken om nu een alles beslissende klap uit te delen. Wachten tot na april is kansloos voor Rusland.
Je moet toeslaan voordat die 20k Russen ingezet kunnen worden. Dus HIMARS op de verblijfplaatsen van de Russen schieten.
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  zondag 5 februari 2023 @ 15:30:35 #270
6484 ExTec
  zondag 5 februari 2023 @ 15:30:42 #271
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_207866570
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2023 15:28 schreef Ulx het volgende:

[..]
Maar die 10-20k russische infanterie komt niet tegelijkertijd aangestormd. Doen ze dat wel is het simpelweg een hoeveelheid M30A1 raketten afschieten en honderdduizenden stukjes wolfraam maken gehakt van ze. En komen ze in kleine groepjes worden ze in kleine groepjes geslacht.
Oohja, die hebben ze ook natuurlijk :D
pi_207866620
quote:
10s.gif Op zondag 5 februari 2023 15:27 schreef ExTec het volgende:

[..]
Ik frame niet, en je mag echt gewoon vergeten dat ik het "deep down ech wel met je eens ben".
Door quotes aan elkaar te knopen en selectief daar weer zaken uit te halen, om een user onderuit te halen is puur framen. Dat is wat ik vind, mijn mening.

Samenvatting:
En wat ik vind en wat mijn mening is, is nog geen feit. Ik onderbouw mijn mening met de informatie die ik heb. En ik heb geen glazenbol. Mijn aanname is dat Rusland niet gaat afwachten op de wapenleveringen en daarom nog voor april in Kiev staat. Weet ik dat 100÷ zeker? Nee, hoop t niet, maar ben bangvan wel.
pi_207866670
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2023 15:04 schreef dudewhereismycar het volgende:

[..]
Idd ooh, wacht. Totdat de Russen niet weggaan en wel gaan ontginnen..

Ooh wacht...
Dat gaat lastig worden. Geheel Oekraïne is nu binnen bereik van de GLSDB.
pi_207866693
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2023 15:34 schreef dudewhereismycar het volgende:

[..]
Door quotes aan elkaar te knopen en selectief daar weer zaken uit te halen, om een user onderuit te halen is puur framen. Dat is wat ik vind, mijn mening.

Samenvatting:
En wat ik vind en wat mijn mening is, is nog geen feit. Ik onderbouw mijn mening met de informatie die ik heb. En ik heb geen glazenbol. Mijn aanname is dat Rusland niet gaat afwachten op de wapenleveringen en daarom nog voor april in Kiev staat. Weet ik dat 100÷ zeker? Nee, hoop t niet, maar ben bangvan wel.
En als ze Kyiv staan, dan wat? Is dan de oorlog voorbij?
pi_207866698
God was in Christ, reconciling the world unto himself, not imputing their trespasses unto them;
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')