abonnement Unibet Coolblue
pi_207828071
quote:
WASHINGTON - Al enkele dagen volgen de Verenigde Staten een vermeende spionageballon van China boven Amerikaans grondgebied, melden militaire autoriteiten in het land. Ook is overwogen het luchtvaartuig neer te halen.

De Amerikaanse diensten volgen de ballon sinds hij een paar dagen geleden het Amerikaanse luchtruim binnenkwam via Canada, onder meer door hem te observeren met bemande militaire vliegtuigen. De ballon zou zich in de stratosfeer bevinden.

„Het is duidelijk dat de bedoeling van deze ballon spionage is”, zegt een niet nader genoemde topambtenaar van de Amerikaanse defensieministerie tegen persbureau Reuters.

Nadat de ballon eenmaal was ontdekt, kwam de Amerikaanse regering naar eigen zeggen onmiddellijk in actie om het verzamelen van gevoelige informatie te voorkomen. Op enig moment werd overwogen de ballon uit de lucht te schieten. Die plannen werden opgeborgen wegens het risico van neerstortend puin.

Het incident toont hoe ver beide grootmachten gaan om elkaar te bespioneren te midden van toenemende spanningen.

https://www.telegraaf.nl/(...)llon-gespot-boven-vs
twitter


twitter


[ Bericht 17% gewijzigd door #ANONIEM op 03-02-2023 01:46:57 ]
pi_207828077
pi_207828090
Ballonnen :') Leven die Chinezen nog in 1910 ofzo.

Vind het sowieso een bijzonder verhaal, dat ding haal je dan toch meer om te kijken wat er onder hangt. Ze kunnen een raket op de centimeter nauwkeurig laten terugkomen, dus kunnen ze ook wel zo'n ding neerhalen en ongeveer bepalen dat hij niet midden op timesquare neer komt.

[ Bericht 49% gewijzigd door #ANONIEM op 03-02-2023 01:58:08 ]
pi_207828120
Raar verhaal. Geloof er geen reet van dat dat ding ongezien Amerika binnenvliegt en dat ze hem dagenlang niet neerhalen.
pi_207828260
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 02:10 schreef TheJanitor het volgende:
Raar verhaal. Geloof er geen reet van dat dat ding ongezien Amerika binnenvliegt en dat ze hem dagenlang niet neerhalen.
Ze kunnen hem wel neerhalen hoor, desnoods met een laser, probleem is dat dat spul ook ergens neerkomt.
Overigens is het niet verboden om iets te laten vliegen boven een land, alleen is het wel gebruikelijk om je te melden. De russen vliegen ook gewoon dagelijks boven Nederland met hun bears.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_207828280
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 05:01 schreef raptorix het volgende:

[..]
Ze kunnen hem wel neerhalen hoor, desnoods met een laser, probleem is dat dat spul ook ergens neerkomt.
Overigens is het niet verboden om iets te laten vliegen boven een land, alleen is het wel gebruikelijk om je te melden. De russen vliegen ook gewoon dagelijks boven Nederland met hun bears.
Wat een hoop gelul in je post. Zeg dan niks, want er komt alleen maar onzin uit je.

En dan als klap op de vuurpijl nog posten dat de Russen dagelijks boven Nederland vliegen _O-
pi_207828296
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 05:15 schreef PS. het volgende:

[..]
Wat een hoop gelul in je post. Zeg dan niks, want er komt alleen maar onzin uit je.

En dan als klap op de vuurpijl nog posten dat de Russen dagelijks boven Nederland vliegen _O-
Wat klopt er niet aan?
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_207828315
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 05:22 schreef raptorix het volgende:

[..]
Wat klopt er niet aan?
Wat wel?

De laatste keer dat er Bears in Nederlands luchtruim vlogen, is al bijna 10 jaar geleden. En nee, luchtruim is niet "boven Nederland" En nee, ze doen dat ook niet stiekem, want die dingen hoor je van 50 kilometer afstand al aankomen.
pi_207828322
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 05:27 schreef PS. het volgende:

[..]
Wat wel?

De laatste keer dat er Bears in Nederlands luchtruim vlogen, is al bijna 10 jaar geleden. En nee, luchtruim is niet "boven Nederland" En nee, ze doen dat ook niet stiekem, want die dingen hoor je van 50 kilometer afstand al aankomen.
https://eenvandaag.avrotr(...)-luchtruim-opzoeken/
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_207828325
quote:
Ja, en nu? Kun je lezen? Ze zijn niet eens in Nederlands luchtruim geweest toen. En is dit je bron dat er dagelijks Russen in Bears boven Nederland vliegen? Een artikel uit 2021 waar ze niet eens het luchtruim invlogen?
pi_207828330
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 05:32 schreef PS. het volgende:

[..]
Ja, en nu? Kun je lezen? Ze zijn niet eens in Nederlands luchtruim geweest toen. En is dit je bron dat er dagelijks Russen in Bears boven Nederland vliegen? Een artikel uit 2021 waar ze niet eens het luchtruim invlogen?
Echt wat een user :') :') :') :')
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_207828331
quote:
Ja, en nu? Kun je lezen? Ze zijn niet eens in Nederlands luchtruim geweest toen. En is dit je bron dat er dagelijks Russen in Bears boven Nederland vliegen? Een artikel uit 2021 waar ze niet eens het luchtruim invlogen?
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 05:35 schreef raptorix het volgende:

[..]
Echt wat een user :') :') :') :')
Ah, ik heb gelijk dus ga je het maar op die tour gooien
pi_207828336
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 05:35 schreef PS. het volgende:

[..]
Ja, en nu? Kun je lezen? Ze zijn niet eens in Nederlands luchtruim geweest toen. En is dit je bron dat er dagelijks Russen in Bears boven Nederland vliegen? Een artikel uit 2021 waar ze niet eens het luchtruim invlogen?
[..]
Ah, ik heb gelijk dus ga je het maar op die tour gooien
Als je een beetje het nieuws van de laatste 30 jaar had gevolgd, dan weet je dat dit niet heel bijzonder is, je bent trouwens ook bekend dat dit ook gewoon heel lang gereguleerd was via het Open Skies verdrag? Alleen wordt er ingegrepen wanneer ze hun transponder uit zetten, dan vliegen er vliegtuigjes mee om te laten zien: We hebben jullie in de gaten. Maar goed, je kunt dit zelf ook gewoon even googlen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_207828348
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 05:38 schreef raptorix het volgende:

[..]
Als je een beetje het nieuws van de laatste 30 jaar had gevolgd, dan weet je dat dit niet heel bijzonder is, je bent trouwens ook bekend dat dit ook gewoon heel lang gereguleerd was via het Open Skies verdrag? Alleen wordt er ingegrepen wanneer ze hun transponder uit zetten, dan vliegen er vliegtuigjes mee om te laten zien: We hebben jullie in de gaten. Maar goed, je kunt dit zelf ook gewoon even googlen.
Nou prima jongen, als jij een Russisch militair vliegtuig boven Nederland ziet, hoor ik het graag van je.
pi_207828350
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 05:45 schreef PS. het volgende:

[..]
Nou prima jongen, als jij een Russisch militair vliegtuig boven Nederland ziet, hoor ik het graag van je.
Je dacht dat ze op 3KM boven Rotterdam vlogen om ons zo angst aan te jagen?
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_207828352
Ik denk gewoon een weerballon en daar worden er zeel veel en vaak van opgelaten. Ophef om niks.
pi_207828356
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 05:45 schreef raptorix het volgende:

[..]
Je dacht dat ze op 3KM boven Rotterdam vlogen om ons zo angst aan te jagen?
Doe niet zo achterlijk joh, met je dagelijks. Laatste keer dat er een Bear in Nederlands luchtruim is geweest was in 2015.

Je hoeft mij hier echt niet proberen uit te lullen hoor :D
pi_207828375
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 05:47 schreef PS. het volgende:

[..]
Doe niet zo achterlijk joh, met je dagelijks. Laatste keer dat er een Bear in Nederlands luchtruim is geweest was in 2015.

Je hoeft mij hier echt niet proberen uit te lullen hoor :D
Echt je bent te dom om te poepen: https://nos.nl/artikel/24(...)pt-boven-de-noordzee

En dit is onderschept he? We hebben het niet over de keren dat ze er gewoon gedentificeerd vlogen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_207828384
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 05:55 schreef raptorix het volgende:

[..]
Echt je bent te dom om te poepen: https://nos.nl/artikel/24(...)pt-boven-de-noordzee

En dit is onderschept he? We hebben het niet over de keren dat ze er gewoon gedentificeerd vlogen.
Nee, jij bent dat wel.

Dit is wederom niet boven Nederland, en ook niet het Nederlands luchtruim. Dit is boven internationale wateren, waar Nederland de NAVO verantwoordelijk voor is, waar Nederland toevallig ook bij hoort.

En ook nu maar met het bewijs van AL die keren dat ze wel gedentificeerd boven Nederland vliegen, of in Nederlands luchtruim, of gewoon ergens anders mag zelfs. Is namelijk hele makkelijke data, aangezien vliegtuigen met een transponder gewoon via ADS-B te vinden zijn.

Succes met het zoeken, ga je niet vinden daar de Bears nooit hun transponder gebruiken. Maar succes als je zo weer met het volgende domme linkje komt, heb ik weer wat te lachen.
pi_207828388
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 06:01 schreef PS. het volgende:

[..]
Nee, jij bent dat wel.

Dit is wederom niet boven Nederland, en ook niet het Nederlands luchtruim. Dit is boven internationale wateren, waar Nederland de NAVO verantwoordelijk voor is, waar Nederland toevallig ook bij hoort.

En ook nu maar met het bewijs van AL die keren dat ze wel gedentificeerd boven Nederland vliegen, of in Nederlands luchtruim, of gewoon ergens anders mag zelfs. Is namelijk hele makkelijke data, aangezien vliegtuigen met een transponder gewoon via ADS-B te vinden zijn.

Succes met het zoeken, ga je niet vinden daar de Bears nooit hun transponder gebruiken. Maar succes als je zo weer met het volgende domme linkje komt, heb ik weer wat te lachen.
Ah, je gaat nu terugvallen dat het geen Nederlands territorium is, ja dat klopt technisch gezien doen we dat in Navo verband, maar goed, jij beweert dat de laatste keer in 2015 was, wat dus niet zo is. Daarnaast geef ik je gewoon aan dat het niet illegaal is, zoek maar even op het open skies verdrag, maar goed, blijf vooral je dommigheid spuien.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_207828395
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 06:03 schreef raptorix het volgende:

[..]
Ah, je gaat nu terugvallen dat het geen Nederlands territorium is, ja dat klopt technisch gezien doen we dat in Navo verband, maar goed, jij beweert dat de laatste keer in 2015 was, wat dus niet zo is. Daarnaast geef ik je gewoon aan dat het niet illegaal is, zoek maar even op het open skies verdrag, maar goed, blijf vooral je dommigheid spuien.
Omdat ze toen wel in het Nederlands luchtruim vlogen. https://www.rtlnieuws.nl/(...)sische-bommenwerpers
2014 zelfs, en dat was de laatste keer.

Ik zeg ook nergens dat het verboden is. Ze doen het alleen nooit, zeker niet met transponder aan, want die hebben ze nooit aan.
  vrijdag 3 februari 2023 @ 07:09:00 #22
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_207828481
Weten de Amerikanen ook eens hoe het is.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_207828641
Hoe hebben ze gezien dat die ballon uit China komt, als ie helemaal in de stratosfeer hangt?
-nee-
  vrijdag 3 februari 2023 @ 07:57:34 #24
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_207828651
quote:
14s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 07:55 schreef Marsenal het volgende:
Hoe hebben ze gezien dat die ballon uit China komt, als ie helemaal in de stratosfeer hangt?
Staat Made in China op de zijkant.
  vrijdag 3 februari 2023 @ 08:05:41 #25
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_207828690
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 05:46 schreef Niels0Kurovski het volgende:
Ik denk gewoon een weerballon en daar worden er zeel veel en vaak van opgelaten. Ophef om niks.
Dit. Maar China zal en moet de hoek van vijanden in, ongeacht wat ze doen.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  Jaap van Dissel-award 2022 vrijdag 3 februari 2023 @ 08:10:07 #26
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_207828703
Google heeft in Amerika in de stratosfeer internetballonnen hangen. Zal het dit niet zijn?
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Jaap van Dissel-award 2022 vrijdag 3 februari 2023 @ 08:11:22 #27
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_207828710
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_207828711
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 08:05 schreef LXIV het volgende:

[..]
Dit. Maar China zal en moet de hoek van vijanden in, ongeacht wat ze doen.
De VS is al een tijdje aan het oorloghitsen met China.
pi_207828759


They float, they all float *HAHAHAHAHAHA*

"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_207828782
Overigens speelde Tim Curry ook een geweldige hotelmanager in Home Alone 2 _O_
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_207828822
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  vrijdag 3 februari 2023 @ 08:27:04 #32
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_207828828
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 08:11 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
De VS is al een tijdje aan het oorloghitsen met China.
Tijd dat trump terugkomt
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_207828852
pi_207828867
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 08:11 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
De VS is al een tijdje aan het oorloghitsen met China.
Als Killary president was geweest, dan zaten we allang onder de grond.
  Jaap van Dissel-award 2022 vrijdag 3 februari 2023 @ 08:34:20 #35
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_207828882
quote:
Overduidelijk een Chinese spionageballon. Er staat "Grgr Xi" op :P
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_207828915
Ik dacht even dat het het hoofd van Poetin was dat daar vloog
pi_207828971
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 08:11 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
De VS is al een tijdje aan het oorloghitsen met China.
Ligt alles weer eens aan de VS ja? :')
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_207828989
quote:
De internetballonen hebben andere zonnepanelen dan wat we op die paar fotojes van dit ding hebben kunnen zien, zo leerde een kleine zoekopdracht mij :P
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_207829042
Heeft China geen satellieten ofzo? Is toch veel handiger spioneren.
  Jaap van Dissel-award 2022 vrijdag 3 februari 2023 @ 09:05:03 #40
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_207829162
quote:
2s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 08:47 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
De internetballonen hebben andere zonnepanelen dan wat we op die paar fotojes van dit ding hebben kunnen zien, zo leerde een kleine zoekopdracht mij :P
Niet op google gekeken nog :P Ik vind het zo'n gek verhaal namelijk :D
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_207829168
Flinke route heeft dat ding afgelegd ook:
twitter
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 3 februari 2023 @ 09:05:56 #42
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympir:
pi_207829171
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 05:46 schreef Niels0Kurovski het volgende:
Ik denk gewoon een weerballon en daar worden er zeel veel en vaak van opgelaten. Ophef om niks.
Ah, even het Pentagon bellen om te melden dat ze er weer eens he-le-maal naast zitten en dat iemand on the FOK!forum het gelukkig wel beter wist.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympir in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Jaap van Dissel-award 2022 vrijdag 3 februari 2023 @ 09:08:03 #43
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_207829192
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 09:05 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Ah, even het Pentagon bellen om te melden dat ze er weer eens he-le-maal naast zitten en dat iemand on the FOK!forum het gelukkig wel beter wist.
Misschien waren dit ook de Chinezen :P

In 1947, A High-Altitude Balloon Crash Landed in Roswell. The Aliens Never Left
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Jaap van Dissel-award 2022 vrijdag 3 februari 2023 @ 09:10:33 #44
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_207829221
quote:
6s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 09:05 schreef xpompompomx het volgende:
Flinke route heeft dat ding afgelegd ook:
[ twitter ]
Bijzonder ook dat ze dit ding in Amerika hebben weten te krijgen. Ze kunnen dus heel precies bepalen wat de wind doet over 2 weken :o
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_207829234
quote:
84s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 09:05 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Niet op google gekeken nog :P Ik vind het zo'n gek verhaal namelijk :D
Dit is juist al een oude beproefde methode, voorbeeldje van vroegah:
https://en.wikipedia.org/wiki/Project_Moby_Dick
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_207829252
Vaag verhaal. Is het neerschieten ook de enige manier?
Je kan hem toch ook gewoon vastpakken en naar beneden trekken/duwen (ja, daar zal tegenwoordig vast wel apparatuur voor zijn)
"This is your life and it's ending one minute at a time." - Tyler Durden
"Sand is overrated. It's just tiny, little rocks." - Joel
pi_207829270
quote:
84s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 09:10 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Bijzonder ook dat ze dit ding in Amerika hebben weten te krijgen. Ze kunnen dus heel precies bepalen wat de wind doet over 2 weken :o
Was mij net aan het afvragen hoe dat ding dan in Amerika terecht kwam, maar de wind blijkbaar. Toch wel interessant.
pi_207829277
quote:
84s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 09:10 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Bijzonder ook dat ze dit ding in Amerika hebben weten te krijgen. Ze kunnen dus heel precies bepalen wat de wind doet over 2 weken :o
HAARP 😱

Of zoals het in China heet, HAALP :7
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  Jaap van Dissel-award 2022 vrijdag 3 februari 2023 @ 09:15:46 #49
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_207829283
quote:
2s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 09:11 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Dit is juist al een oude beproefde methode, voorbeeldje van vroegah:
https://en.wikipedia.org/wiki/Project_Moby_Dick
WTF :D _O-

Waarom weet ik dit niet :o
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Jaap van Dissel-award 2022 vrijdag 3 februari 2023 @ 09:15:57 #50
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_207829286
quote:
11s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 09:15 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
HAARP 😱

Of zoals het in China heet, HAALP :7
_O-
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_207829425
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 09:13 schreef Gremen het volgende:
Vaag verhaal. Is het neerschieten ook de enige manier?
Je kan hem toch ook gewoon vastpakken en naar beneden trekken/duwen (ja, daar zal tegenwoordig vast wel apparatuur voor zijn)
Wordt wel een hele lange kabel dan als dat ding op een aantal km hoogte zweeft, misschien met een haak achter een vliegtuig meetrekken naar een gebied waar ze hem wel kunnen neerknallen?
pi_207829542
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 09:25 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]
Wordt wel een hele lange kabel dan als dat ding op een aantal km hoogte zweeft, misschien met een haak achter een vliegtuig meetrekken naar een gebied waar ze hem wel kunnen neerknallen?
Als je dat ding al gevangen hebt ga je hem niet meer kapotschieten natuurlijk. Je hebt er meer aan als zoiets zo intact mogelijk in handen krijgt.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_207829548
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 08:51 schreef Fietsenrek het volgende:
Heeft China geen satellieten ofzo? Is toch veel handiger spioneren.
Dit is een lekker goedkope methode.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_207829579
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_207829612
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 09:25 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]
Wordt wel een hele lange kabel dan als dat ding op een aantal km hoogte zweeft, misschien met een haak achter een vliegtuig meetrekken naar een gebied waar ze hem wel kunnen neerknallen?
Je kijkt teveel films
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_207829615
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 09:25 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]
Wordt wel een hele lange kabel dan als dat ding op een aantal km hoogte zweeft, misschien met een haak achter een vliegtuig meetrekken naar een gebied waar ze hem wel kunnen neerknallen?
En welk vliegtuig kan naar 14km? vliegen en met een redelijk beheerste snelheid een ballon uit de lucht grijpen met een haak? :D

Ik heb geen zin om te rekenen, maar hier zou je ergens de minimale snelheid uit kunnen halen. Succes!

http://www.aerostudents.c(...)-aircraft-limits.pdf
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_207829642
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 09:39 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]
En welk vliegtuig kan naar 14km? vliegen en met een redelijk beheerste snelheid een ballon uit de lucht grijpen met een haak? :D
De VS heeft wel veel ervaring met zulke dingen, maar niet op die hoogte natuurlijk ;)
https://en.wikipedia.org/wiki/Mid-air_retrieval
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_207829659
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 09:39 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]
En welk vliegtuig kan naar 14km? vliegen en met een redelijk beheerste snelheid een ballon uit de lucht grijpen met een haak? :D

Ik heb geen zin om te rekenen, maar hier zou je ergens de minimale snelheid uit kunnen halen. Succes!

http://www.aerostudents.c(...)-aircraft-limits.pdf
Je huurt toch arnold in om op de kop van een f16 te staan en die springt zo naar die ballon hoor. Dan neemt hij de besturing over en land veilig.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_207829662
quote:
2s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 09:41 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
De VS heeft wel veel ervaring met zulke dingen, maar niet op die hoogte natuurlijk ;)
https://en.wikipedia.org/wiki/Mid-air_retrieval
"NASA operated a Shorts Skyvan airplane nicknamed the “Ugly Hooker”, which was used for several years to recover instrument packages ejected from sounding rockets and unmanned research balloons."

:D _O-
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_207829726
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 09:39 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]
En welk vliegtuig kan naar 14km? vliegen en met een redelijk beheerste snelheid een ballon uit de lucht grijpen met een haak? :D

Ik heb geen zin om te rekenen, maar hier zou je ergens de minimale snelheid uit kunnen halen. Succes!

http://www.aerostudents.c(...)-aircraft-limits.pdf
De Lockheed U-2 is een strategisch verkenningsvliegtuig, ontworpen voor langdurige operaties op 21 km hoogte, in alle weersomstandigheden en bij dag en nacht.

Ik denk dat een raketje makkelijker is.
pi_207829756
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 09:49 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
De Lockheed U-2 is een strategisch verkenningsvliegtuig, ontworpen voor langdurige operaties op 21 km hoogte, in alle weersomstandigheden en bij dag en nacht.
Dan klinkt het verhaal te geloofwaardig. Ik hou het bij de f16 waar arnold via de neus op de ballon springt.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_207829801
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 09:49 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
De Lockheed U-2 is een strategisch verkenningsvliegtuig, ontworpen voor langdurige operaties op 21 km hoogte, in alle weersomstandigheden en bij dag en nacht.

Ik denk dat een raketje makkelijker is.
Dus geen ballonvangvliegtuig.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_207829830
quote:
2s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 09:57 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Dus geen ballonvangvliegtuig.
Misschien kan de U2 zulke missies uitvoeren, geen idee. De VS hadden vroeger het zgn emmer aan een touw-programma waarbij door satellieten uitgeworpen filmrollen in de lucht werden opgevangen toen er nog geen digitale fotografie bestond, maar werkelijk geen idee welke toestellen ze daarvoor gebruikten.
pi_207829864
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 10:00 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Misschien kan de U2 zulke missies uitvoeren, geen idee. De VS hadden vroeger het zgn emmer aan een touw-programma waarbij door satellieten uitgeworpen filmrollen in de lucht werden opgevangen toen er nog geen digitale fotografie bestond, maar werkelijk geen idee welke toestellen ze daarvoor gebruikten.
Dat deden ze met speciaal omgebouwde transportvliegtuigen:
https://en.wikipedia.org/(...)-air_recovery_system
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  vrijdag 3 februari 2023 @ 10:08:03 #65
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_207829887
Ze hadden een coca cola advertentie erop moeten schilderen, dan had niemand geloofd dat het van China kwam _O-
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_207830265
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 09:39 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Je kijkt teveel films
Klopt, is die skyhook actie in The Dark Knight wat mij op dat idee bracht :P

Vraag mij wel af of dit de juiste manier om te spioneren is, je bent toch erg afhankelijk van de wind, zou toch makkelijker zijn om wat satellieten de ruimte in te knallen om daarmee te spioneren, wat natuurlijk al gebeurd.
pi_207830286
quote:
2s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 10:08 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Ze hadden een coca cola advertentie erop moeten schilderen, dan had niemand geloofd dat het van China kwam _O-
Of hem een lichtblauwe kleur geverfd waardoor hij minder goed zichtbaar was met het blote oog.
  vrijdag 3 februari 2023 @ 10:59:16 #68
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_207830310
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 10:56 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]
Of hem een lichtblauwe kleur geverfd waardoor hij minder goed zichtbaar was met het blote oog.
En dan een chinees die in een mandje eronder hangt en hem bij zonsondergang snel oranje schildert.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  vrijdag 3 februari 2023 @ 11:01:43 #69
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_207830332
Geen Good Guy with a Gun?
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_207830487
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 10:54 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]
Klopt, is die skyhook actie in The Dark Knight wat mij op dat idee bracht :P

Vraag mij wel af of dit de juiste manier om te spioneren is, je bent toch erg afhankelijk van de wind, zou toch makkelijker zijn om wat satellieten de ruimte in te knallen om daarmee te spioneren, wat natuurlijk al gebeurd.
Denk wel dat dat een reden is waarom de VS zich voorlopig de moeite bespaard deze ballon te onderscheppen, want hij zal toch weinig nieuws kunnen vinden buiten wat China toch al weet.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_207830702
17 april vorig jaar zag ik ook iets in de lucht boven Zuid-Limburg/Belgie (maasmechelen/lanaken), fototje van geschoten met de telefoon. Ik dacht een weerballon, had zoiets nog nooit gezien reallife. Bewoog best langzaam, maar bewoog wel. Vond hem ook erg hoog, had geen vergelijking op dat moment maar mijn gok was wel dat deze "ballon" op vliegtuig hoogte zat, maar misschien nu wel een ballon van China, nja oordeelt u zelf: (foto is in te zoomen, betere kwaliteit kon ik helaas niet schieten met die aardappel)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 3% gewijzigd door J.A.R.V.I.S. op 03-02-2023 11:43:41 ]
pi_207831129
quote:
84s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 09:10 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Bijzonder ook dat ze dit ding in Amerika hebben weten te krijgen. Ze kunnen dus heel precies bepalen wat de wind doet over 2 weken :o
Op grote hoogte is de wind naast harder ook constanter. En dus een stuk beter te voorspellen dan op het aardoppervlakte.

Van Amsterdam naar New York vliegen is ook altijd een uurtje langer vliegen dan vice versa vanwege de wind op die hoogte. En daar is al rekening mee gehouden in de schema's
pi_207831161
quote:
84s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 09:10 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Bijzonder ook dat ze dit ding in Amerika hebben weten te krijgen. Ze kunnen dus heel precies bepalen wat de wind doet over 2 weken :o
Klopt, dan kan iedere metereoloog. Dat zoeken ze op in een tabel of een computerprogramma laat dit zien.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_207831164
Hij's ook te volgen op flightradar24:
https://www.flightradar24.com/HBAL617/2f098365

edit: Volgens mij was dit toch een andere ;)
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_207831171
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 01:55 schreef PS. het volgende:
Ballonnen :') Leven die Chinezen nog in 1910 ofzo.

Vind het sowieso een bijzonder verhaal, dat ding haal je dan toch meer om te kijken wat er onder hangt. Ze kunnen een raket op de centimeter nauwkeurig laten terugkomen, dus kunnen ze ook wel zo'n ding neerhalen en ongeveer bepalen dat hij niet midden op timesquare neer komt.

Nee ze hebben in Nederland ook politiebureaus.
pi_207831173
quote:
10s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 12:14 schreef xpompompomx het volgende:
Hij's ook te volgen op flightradar24:
https://www.flightradar24.com/HBAL617/2f098365
Goede spionageballon dan _O-
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  Jaap van Dissel-award 2022 vrijdag 3 februari 2023 @ 12:17:17 #77
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_207831204
quote:
10s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 12:14 schreef xpompompomx het volgende:
Hij's ook te volgen op flightradar24:
https://www.flightradar24.com/HBAL617/2f098365
Wat zitten de Amerikanen dan op te scheppen dat ze hem onderschept hebben. Kijken ze nooit op Flightradar ofzo? :')

Zonder gekheid, is dit niet wat anders? Zo'n internetballon waar ik eerder over gepost heb?
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_207831205
In de koude oorlog had je tenminste nog deze vliegen


_O_
  Jaap van Dissel-award 2022 vrijdag 3 februari 2023 @ 12:20:49 #79
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_207831256
quote:
10s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 12:14 schreef xpompompomx het volgende:
Hij's ook te volgen op flightradar24:
https://www.flightradar24.com/HBAL617/2f098365

edit: Volgens mij was dit toch een andere ;)
ff op google gekeken.

Is deze:
THUNDERHEAD BALLOON SYSTEMS

https://aerostar.com/capabilities
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Jaap van Dissel-award 2022 vrijdag 3 februari 2023 @ 12:23:53 #80
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_207831291
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_207831315
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 12:17 schreef tjoptjop het volgende:
In de koude oorlog had je tenminste nog deze vliegen

[ afbeelding ]
_O_
Daar kunnen ze hem gewoon mee lekprikken.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_207831365
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 05:27 schreef PS. het volgende:

[..]
Wat wel?

De laatste keer dat er Bears in Nederlands luchtruim vlogen, is al bijna 10 jaar geleden. En nee, luchtruim is niet "boven Nederland" En nee, ze doen dat ook niet stiekem, want die dingen hoor je van 50 kilometer afstand al aankomen.
Ik vind zo'n Bear wel een machtig mooi vliegtuig _O_
pi_207831748
twitter
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  vrijdag 3 februari 2023 @ 13:06:59 #84
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_207831797
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 10:56 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]
Of hem een lichtblauwe kleur geverfd waardoor hij minder goed zichtbaar was met het blote oog.
Dit. Ik zie het net op het journaal en denk; "Waarom heeft die ballon dan zo'n lichte kleur?" :D
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_207832204
quote:
5s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 13:03 schreef Aether het volgende:
[ twitter ]
Lijkt me wel lastig om te escorteren in een straaljager. He snel zal zo'n ballon gaan? 50-100km/u? Kom je daar dan steeds met je F16 voorbij scheren :D
pi_207832217
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 12:29 schreef tjoptjop het volgende:

[..]
Ik vind zo'n Bear wel een machtig mooi vliegtuig _O_
Gewoon even omhoog kijken dus, volgens @raptorix vliegen ze hier elke dag wel over :Y
pi_207832243
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 13:06 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Dit. Ik zie het net op het journaal en denk; "Waarom heeft die ballon dan zo'n lichte kleur?" :D
Zou je het eigenlijk niet pikzwart moeten maken, iets als Vantablack? Ik lees nergens de hoogte maar dat kan makkelijk >20km hoog zijn dan valt het vanzelf wel uit het zicht maar een lichtgekleurde ballon reflecteert veel zonlicht waardoor je het wel weer goed ziet.
pi_207832254
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 13:50 schreef PS. het volgende:

[..]
Gewoon even omhoog kijken dus, volgens @:raptorix vliegen ze hier elke dag wel over :Y
Ik dacht er vorige week eentje te horen maar het bleek m'n buurman te zijn die aan het grasmaaien was
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 3 februari 2023 @ 16:17:33 #89
408813 crew  trein2000
pi_207834073
twitter

Anthony Blinken blijft toch maar thuis.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_207834167
Verwachting

When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_207834348
Tijd voor van Gerwen of van Barneveld
pi_207834563
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 13:49 schreef tjoptjop het volgende:

[..]
Lijkt me wel lastig om te escorteren in een straaljager. He snel zal zo'n ballon gaan? 50-100km/u? Kom je daar dan steeds met je F16 voorbij scheren :D
Gewoon in de 'cruisen over de boulevard' stand zetten die F16 :Y

Inclusief booskijkende piloot die schuin in de stoel zit, met de arm uit het raam 8-)
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_207835972
twitter
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 3 februari 2023 @ 19:11:27 #94
408813 crew  trein2000
pi_207836430
twitter

Hij kan bewegen. Weerballon, uhuh.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_207836490
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 18:37 schreef Houtenbeen het volgende:
[ twitter ]
Dat vind ik wat ongeloofwaardig, woont geen hond in die regionen. Het is daar geen Randstad oid qua bevolkingsdichtheid :D
pi_207836569
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 19:17 schreef tjoptjop het volgende:

[..]
Dat vind ik wat ongeloofwaardig, woont geen hond in die regionen. Het is daar geen Randstad oid qua bevolkingsdichtheid :D
Ging meer om de ''the size of the payload''
pi_207836585
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 19:24 schreef Houtenbeen het volgende:

[..]
Ging meer om de ''the size of the payload''
Maar als die neerstort op een grasveld is dat toch niet zo'n probleem? :?

Of zijn ze bang voor een bom oid?
pi_207836609
Spionage? Misschien is de ballon wel gewoon uit een lab ontsnapt.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_207836821
twitter
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  vrijdag 3 februari 2023 @ 20:40:26 #100
293744 RichardHammond
Tante van Jan en Monique
pi_207837884
Waar zijn die lullo's van de eerste pagina die de VS beschuldigen van China in de hoek drijven. :') De Amerikanen weten over het algemeen vrij goed wat er speelt en dit bewijst het maar weer.
pi_207837950
quote:
2s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 08:44 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Ligt alles weer eens aan de VS ja? :')
Weet je toch. Sinds ze in 1944 gingen oorlog hitsen tegen de nazis in Europa kunnen ze niks anders.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 3 februari 2023 @ 20:46:39 #102
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_207837993
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 19:11 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Hij kan bewegen. Weerballon, uhuh.
Gewoon de wind joh. Allemaal propaganda van de elite.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_207838353
Ik geloof er niks van dat ze het niet uit de lucht omdat het gevaarlijk is. Waarschijnlijk zit het boven onbelangrijk gebied en zijn ze nu alles zorgvuldig aan het monitoren wat de apparatuur allemaal uitzendt e.d.
  vrijdag 3 februari 2023 @ 21:25:43 #104
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_207838757
twitter
pi_207839079
Dat ding blijft eeuwig rondzweven of storten die 3 schoolbussen binnenkort ergens op aarde neer?
  Jaap van Dissel-award 2022 vrijdag 3 februari 2023 @ 22:30:10 #107
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_207839809
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_207840614
twitter


pi_207841728
twitter
pi_207841737
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 21:04 schreef tjoptjop het volgende:
Ik geloof er niks van dat ze het niet uit de lucht omdat het gevaarlijk is. Waarschijnlijk zit het boven onbelangrijk gebied en zijn ze nu alles zorgvuldig aan het monitoren wat de apparatuur allemaal uitzendt e.d.
Ja je schiet er toch simpel een gaatje in en laat hem beheerst naar beneden komen…
Mocht die een trailer raken, bouw je toch een mooi stenen huis voor terug?

Dat ding heel naar beneden halen lijkt me toch zeer interessant.
  zaterdag 4 februari 2023 @ 04:08:23 #112
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_207841838
Duurt maar lang allemaal. Valt me tegen van Amerika dat ze er zo goed over nadenken voor ze hem neerhalen.

Zou het toch van hun zelf zijn? :+
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_207841993
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 21:26 schreef Houtenbeen het volgende:
[ twitter ]
Dat is gigantisch. Normale weerballon is zo groot toch niet.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_207842003
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2023 06:34 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Dat is gigantisch. Normale weerballon is zo groot toch niet.
Misschien liegen de Chinezen wel.

Hoe weet de VS trouwens dat dit ding van China is? Is dat al bekend?
Je bent wel cool, maar dat komt doordat je in mijn schaduw staat
pi_207842177
En er is er nog 1 gespot, boven Colombia / Venezuela :o

https://nos.nl/artikel/24(...)oven-latijns-amerika

Dat zijn er dus al 2, dus nog 97 te gaan :Y
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_207842822
Ik geloof maar weinig van dit verhaal. Klopt niks van in mijn ogen.

een onbekend autootje wordt daar al beschoten als het probeert weg te rijden, laat staan een mega spionage ballon.
Vakman pur sang
pi_207842956
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 februari 2023 06:45 schreef Multatilu het volgende:

[..]
Misschien liegen de Chinezen wel.

Hoe weet de VS trouwens dat dit ding van China is? Is dat al bekend?
China's reactie hield de deur open.

When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_207843079
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 februari 2023 06:45 schreef Multatilu het volgende:

[..]
Misschien liegen de Chinezen wel.

Hoe weet de VS trouwens dat dit ding van China is? Is dat al bekend?
Staat heel groot op “Made in China”
Vakman pur sang
pi_207843153
Er hangt volgens mij ook wat onder, zullen wel weer geniepige apparaatjes zijn om de boel te bespioneren.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_207843180
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2023 10:02 schreef raptorix het volgende:
Er hangt volgens mij ook wat onder, zullen wel weer geniepige apparaatjes zijn om de boel te bespioneren.
Dat meen je niet!! Dacht dat het alleen een ballon was joh!
Vakman pur sang
pi_207843198
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_207843217
quote:
Er hangt podium verlichting onder. :o
Vakman pur sang
  zaterdag 4 februari 2023 @ 11:58:13 #123
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_207844977
quote:
Dat is niet deze Chinese ballon btw, maar eentje die er waarschijnlijk veel op lijkt.

Ik zeg het maar even voor de zekerheid ;)
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_207845010
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 februari 2023 09:55 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Staat heel groot op “Made in China”
😏
Je bent wel cool, maar dat komt doordat je in mijn schaduw staat
pi_207845135
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 februari 2023 09:55 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Staat heel groot op “Made in China”
En daaronder "This is not a spy balloon"
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  zaterdag 4 februari 2023 @ 12:11:42 #126
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_207845138
De russen doen er niet voor onder. ;)

And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_207845163
quote:
6s.gif Op zaterdag 4 februari 2023 12:11 schreef ondeugend het volgende:
De russen doen er niet voor onder. ;)

[ afbeelding ]
Dat is een cluster ballon 😱
Als die open gaat komen er allemaal kleine ballonnetjes uit :{
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_207845337
quote:
2s.gif Op zaterdag 4 februari 2023 11:58 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Dat is niet deze Chinese ballon btw, maar eentje die er waarschijnlijk veel op lijkt.

Ik zeg het maar even voor de zekerheid ;)
Ja klopt, ik las op een Reddit trouwens dat ze hem mogelijk wel een beetje kunnen sturen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  zaterdag 4 februari 2023 @ 12:25:42 #129
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_207845342
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 februari 2023 12:13 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Dat is een cluster ballon 😱
Als die open gaat komen er allemaal kleine ballonnetjes uit :{
Ja de ballon onder de ballonen!
De moederballon
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_207845400
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 02:10 schreef TheJanitor het volgende:
Raar verhaal. Geloof er geen reet van dat dat ding ongezien Amerika binnenvliegt en dat ze hem dagenlang niet neerhalen.
Zelfde mening hier.
Geen idee wat er zou kunnen spelen maar in Montana wonen er 2 mensen op een vierkante kilometer dus uit de lucht knallen zou geen probleem moeten zijn. (in ons land wonen we met 400 op een km2)
"Sommige mensen hebben juist genoeg gelezen om verkeerd te citeren."
pi_207845492
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 februari 2023 12:25 schreef ondeugend het volgende:

[..]
Ja de ballon onder de ballonen!
De moederballon
De MOAB 😱😱😱
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_207846018
Trump had dat ding allang op de grond gekregen :') ;)

pi_207846058
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2023 13:13 schreef 3rr0r het volgende:
Trump had dat ding allang op de grond gekregen :') ;)

[ afbeelding ]
"SHOOT DOWN THE BALLOON!"

https://www.businessinsid(...)e-spy-balloon-2023-2
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_207846146
quote:
Ah ja, lag voor de hand. Wel teleurstellend dat grootmacht USA zo'n ding niet even normaal naar de grond kan krijgen. Dan denk ik dat ze haast wel zoals hier eerder werd gesuggereerd nog bezig zijn met uitvogelen wat het aan data zendt, als ze zoiets uberhaupt kunnen kraken en voor zover China al niet is gestopt met communiceren ermee.
pi_207846339
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2023 13:23 schreef 3rr0r het volgende:

[..]
Ah ja, lag voor de hand. Wel teleurstellend dat grootmacht USA zo'n ding niet even normaal naar de grond kan krijgen. Dan denk ik dat ze haast wel zoals hier eerder werd gesuggereerd nog bezig zijn met uitvogelen wat het aan data zendt, als ze zoiets uberhaupt kunnen kraken en voor zover China al niet is gestopt met communiceren ermee.
Andersom werkt het natuurlijk ook zo. Als je dat ding neer wil schieten (op wat voor manier dan ook, ik weet niet welke) zal je ballon eerst met allerlei radars en weet ik veel wat voor systemen moeten 'beschijnen' voor je kan gaan schieten en waar het lijkt me niet uitgesloten dat er op die ballon ook weer sensoren zitten om die signalen te onderscheppen en de data daarvan weer terug te seinen naar China. Kan me dan ook wel voorstellen dat de VS er niet op zit te wachten dat China info over dergelijke systemen in handen krijgt.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  zaterdag 4 februari 2023 @ 13:58:07 #136
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_207846522
Het meest voor de hand liggende is imo nog steeds gewoon falende weer ballonnen. Het is niet ongewoon dat ze per groep worden opgelaten, en die raketten die China soms omhoog schiet falen ook zo nu en dan met ruimtepuin dat maar ergens neer komt.

Als de VS gewoon weet dat het weer ballonnen zijn die flink van koers zijn geraakt zullen ze die ook niet neerschieten. Sterker nog, als het echt weerballonnen zijn staat China elk uur dat die dingen boven de VS zweven eigenlijk een beetje voor gek. Ik denk dat het leger van de VS gewoon zit te grinniken om weer een falend stukje Chinese techniek. Maargoed.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  zaterdag 4 februari 2023 @ 14:34:33 #137
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_207846878
quote:
2s.gif Op zaterdag 4 februari 2023 13:58 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Het meest voor de hand liggende is imo nog steeds gewoon falende weer ballonnen. Het is niet ongewoon dat ze per groep worden opgelaten, en die raketten die China soms omhoog schiet falen ook zo nu en dan met ruimtepuin dat maar ergens neer komt.

Als de VS gewoon weet dat het weer ballonnen zijn die flink van koers zijn geraakt zullen ze die ook niet neerschieten. Sterker nog, als het echt weerballonnen zijn staat China elk uur dat die dingen boven de VS zweven eigenlijk een beetje voor gek. Ik denk dat het leger van de VS gewoon zit te grinniken om weer een falend stukje Chinese techniek. Maargoed.
En ze weten dat wel goed uit te melken in de VS. Geef ze eens ongelijk :D
heitieh
pi_207846975
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2023 13:23 schreef 3rr0r het volgende:

[..]
Ah ja, lag voor de hand. Wel teleurstellend dat grootmacht USA zo'n ding niet even normaal naar de grond kan krijgen. Dan denk ik dat ze haast wel zoals hier eerder werd gesuggereerd nog bezig zijn met uitvogelen wat het aan data zendt, als ze zoiets uberhaupt kunnen kraken en voor zover China al niet is gestopt met communiceren ermee.
Wedden dat dit gewoon een reclame stunt is van een of ander bedrijf.
Iedereen serieuze dingen bedenken _O-
Vakman pur sang
pi_207847019
Gok dat de Amerikanen nog op zoek zijn naar mijnwerkers om een gat in die ballon te drillen
pi_207847079
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2023 14:46 schreef byah het volgende:
Gok dat de Amerikanen nog op zoek zijn naar mijnwerkers om een gat in die ballon te drillen
We hevb hier nog wel wat drillrappers voor ze.
Mogen ze zo ophalen.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_207847109
Elon Musk ofzo.
Test voor nieuwe types satellieten die 100x goedkoper zijn
Vakman pur sang
pi_207848298
Het incident maakte Amerikaanse topambtenaren boos, waarbij Blinken zei dat hij Peking had verteld dat de aanwezigheid van de ballon "een duidelijke schending van de Amerikaanse soevereiniteit en het internationaal recht" en "een onverantwoordelijke daad" was. Hij noemde het "onaanvaardbaar" en "nog onverantwoordelijker om aan de vooravond van een lang gepland bezoek te komen".

:D
En nu dus al 2 weerballonnen van koers geraakt en helemaal tot boven N en Z Amerika geraakt.
  zaterdag 4 februari 2023 @ 16:45:42 #143
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_207848379
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 februari 2023 14:42 schreef Lospedrosa het volgende:
Wedden dat dit gewoon een reclame stunt is van een of ander bedrijf.
Iedereen serieuze dingen bedenken _O-
Het zijn ook altijd dezelfde bedrijven met dat soort debiele aandachtstrekkerij :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_207848411
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 februari 2023 16:37 schreef Za het volgende:
Het incident maakte Amerikaanse topambtenaren boos, waarbij Blinken zei dat hij Peking had verteld dat de aanwezigheid van de ballon "een duidelijke schending van de Amerikaanse soevereiniteit en het internationaal recht" en "een onverantwoordelijke daad" was. Hij noemde het "onaanvaardbaar" en "nog onverantwoordelijker om aan de vooravond van een lang gepland bezoek te komen".

:D
En nu dus al 2 weerballonnen van koers geraakt en helemaal tot boven N en Z Amerika geraakt.*
* Volgens China ( :') )
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_207849856
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 01:55 schreef PS. het volgende:
Ballonnen :') Leven die Chinezen nog in 1910 ofzo.

Vind het sowieso een bijzonder verhaal, dat ding haal je dan toch meer om te kijken wat er onder hangt. Ze kunnen een raket op de centimeter nauwkeurig laten terugkomen, dus kunnen ze ook wel zo'n ding neerhalen en ongeveer bepalen dat hij niet midden op timesquare neer komt.

Dit is pas een trollactie als het bewust is gedaan.
God was in Christ, reconciling the world unto himself, not imputing their trespasses unto them;
pi_207849918
Ze gaan hem uit de lucht halen zo gauw de ballon boven de oceaan is.
pi_207850251
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2023 18:50 schreef theNull het volgende:
Ze gaan hem uit de lucht halen zo gauw de ballon boven de oceaan is.
Waarom? Voor een reclamestunt?
Vakman pur sang
pi_207851410
Zo te zien bijna de kust bereikt, bij Wilmington. Er is een no fly zone ingesteld en volgens meerdere twitter berichten zijn er gevechtsvliegtuigen in de lucht. Zo te zien ook meerdere tankvliegtuigen in de buurt.
Ballon zal zo boven het water wel uit de lucht geschoten worden.
Voorheen Post ID 101472
  Intelligentste user 2022 zaterdag 4 februari 2023 @ 20:13:44 #150
222817 Recce
pi_207851483
Ik ben benieuwd hoe ze 'm gaan neerschieten. Een straaljager met het boordkanon lijkt me het meest logisch.
  Intelligentste user 2022 zaterdag 4 februari 2023 @ 20:15:21 #151
222817 Recce
pi_207851525
Wel een belachelijke ophef eigenlijk. _O-
pi_207851612
twitter
  Jaap van Dissel-award 2022 zaterdag 4 februari 2023 @ 20:23:51 #154
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_207851733
Cool! Hopelijk komt er een livestream :D
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Intelligentste user 2022 zaterdag 4 februari 2023 @ 20:24:07 #155
222817 Recce
  Intelligentste user 2022 zaterdag 4 februari 2023 @ 20:29:01 #156
222817 Recce
pi_207851859
twitter
  Intelligentste user 2022 zaterdag 4 februari 2023 @ 20:29:39 #157
222817 Recce
pi_207851873
Nadat de ballon geknapt is, gaat het nog wel even duren voordat de boel in zee valt. 20 km vallen duurt een tijdje.
pi_207851905
quote:
Heel geloofwaardig, ze volgen al een uur een ballon met een camera die op meer dan 20km hoogte vliegt _O_
  Jaap van Dissel-award 2022 zaterdag 4 februari 2023 @ 20:31:13 #159
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_207851913
BRRRRT
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_207851938
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2023 20:29 schreef Recce het volgende:
Nadat de ballon geknapt is, gaat het nog wel even duren voordat de boel in zee valt. 20 km vallen duurt een tijdje.
Volgens mij komt er normaal gesproken bij een weerballon een parachute bij een bepaalde hoogte als de ballon geklapt is.
pi_207852054
Is er ook ergens te lezen waarom een land zo'n opzichtig ding als spionagemiddel zou gebruiken? :')
  zaterdag 4 februari 2023 @ 20:39:57 #162
463823 Rodgrod
Lekker met vanillekwark
pi_207852110
Hij is down!
❤️🐤🐤🐤🐤🐤🐤🐤🐤❤️
Doet rubber om staven
  User die overal opduikt 2022 zaterdag 4 februari 2023 @ 20:39:59 #163
186611 Haags
pi_207852111
BOOOMMMM
Zonder wrijving geen glans
pi_207852117
w/ w/ w/ w/ *O*
pi_207852119
Boem
Voorheen Post ID 101472
  Intelligentste user 2022 zaterdag 4 februari 2023 @ 20:40:50 #166
222817 Recce
pi_207852135
Moeilijk te zien waarmee ze hebben geschoten. Je zag de straaljager nog wel daarna.
pi_207852138
twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_207852163
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2023 20:37 schreef CR7 het volgende:
Is er ook ergens te lezen waarom een land zo'n opzichtig ding als spionagemiddel zou gebruiken? :')
https://www.thedrive.com/(...)re-troubling-pattern
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  Intelligentste user 2022 zaterdag 4 februari 2023 @ 20:42:22 #169
222817 Recce
pi_207852173
Het zware deel is al buiten beeld naar beneden gevallen. Het gaat eeuwig duren voordat die ballon op de grond is.
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 4 februari 2023 @ 20:42:44 #170
408813 crew  trein2000
pi_207852180
De vogel is gevlogen, ik herhaal de vogel is gevlogen.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_207852201
Hoe gaat China nu reageren?
  zaterdag 4 februari 2023 @ 20:43:37 #172
307622 Perox
(niet de echte)
pi_207852214
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 februari 2023 20:43 schreef BeriBeri het volgende:
Hoe gaat China nu reageren?
NOEKS! *O*
pi_207852237
twitter
  zaterdag 4 februari 2023 @ 20:44:35 #174
307622 Perox
(niet de echte)
pi_207852248
Ik geloof niet dat ze op de livestream van Fox doorhebben dat ze alleen een stuk doek filmen. De rest is er al vanaf gevallen.
  Jaap van Dissel-award 2022 zaterdag 4 februari 2023 @ 20:44:52 #175
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_207852258
BIEM
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_207852372
twitter
  Intelligentste user 2022 zaterdag 4 februari 2023 @ 20:50:37 #178
222817 Recce
pi_207852472
quote:
Ze hebben een Sidewinder gebruikt zo te zien.
  Intelligentste user 2022 zaterdag 4 februari 2023 @ 20:53:15 #179
222817 Recce
pi_207852534
Zo te zien werd het ding onder de ballon direct geraakt. Dat is wel zonde, dat is nu redelijk beschadigd dan.
  zaterdag 4 februari 2023 @ 20:53:45 #180
307622 Perox
(niet de echte)
pi_207852548
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2023 20:50 schreef Recce het volgende:

[..]
Ze hebben een Sidewinder gebruikt zo te zien.
Ik vraag me af wat die rare pufjes waren die na een tijdje vallen van de ballon te zien waren.
  Intelligentste user 2022 zaterdag 4 februari 2023 @ 20:55:17 #181
222817 Recce
pi_207852591
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2023 20:53 schreef Perox het volgende:

[..]
Ik vraag me af wat die rare pufjes waren die na een tijdje vallen van de ballon te zien waren.
Geen idee. Misschien brandende lithiumbatterijen of zo?

EDIT: Nee, het kwam uit de ballon zelf. Stukjes folie/ballon?
pi_207852687
Bevroren gas uit de ballon, soort van koolzuur sneeuw?
Voorheen Post ID 101472
pi_207852732
quote:
MURICA FUCK YEAH
pi_207852752
VS vliegen zelf jaren gevechtsvliegtuigen langs de kust van China en Noord-Korea als provocatie. Dezelfde tactiek deden zij via poppetjes in de Caucasus om Rusland uit te lokken. Nu vliegt 1 weerballon van China naar Amerika en meteen vliegen alle fascistoide Wokies op de kast! :D

[ Bericht 4% gewijzigd door Belugastroop op 04-02-2023 23:26:18 ]
pi_207852806
Beetje mosterd na de maaltijd. Dat ding heeft een week lang boven de VS gehangen en informatie kunnen versturen (als het idd een spionageballon was).
pi_207853057
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2023 19:10 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ik denk toch dat het goed is dat mensen beseffen dat de EU en de VS gewoon geen haar beter zijn dan landen als China. Allemaal bespioneren ze de bevolking.
De bevolking bespiedt elkaar dagelijks via social media en is absoluut niet te beroerd om vrijwillig een nagenoeg compleet profiel van zichzelf achter te laten.

Als je inkijk in iemands priv wilt - facebook en instagram
Als je wilt weten wat iemands gedachtenstroom en politieke voorkeur is - twitter.
etc

Daarnaast wil de bevolking meer veiligheid, dus komen er beveiligingscamera's in "publieke" ruimtes die ze vervolgens zelf weer bekritiseren.

En als je Marc Overmars heet dan deel je je lul er ook nog bij

Het enige wat je als 3e hoeft te doen is social media volgen en aantekeningen maken. Dan weet je waar iemand woont, wie de familie is, hoe het huis er van binnen uitziet etc. Hoezo willen we dan nog privacy beschermen?

Delen van de Nederlandse bevolking vindt het gewoon vervelend dat ze niet onder de radar met criminele zaken bezig kunnen en dat trekt zich door in deze discussie.
pi_207853161
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 februari 2023 20:43 schreef BeriBeri het volgende:
Hoe gaat China nu reageren?
Sambal bij *O*
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  zaterdag 4 februari 2023 @ 21:13:46 #188
55835 ZaZoe
The spice of life
pi_207853169
..ff een ballonnetje doorprikken
Een pond moed is meer waard dan een ton geluk
pi_207853171
Werd tijd

  zaterdag 4 februari 2023 @ 21:14:20 #190
431496 girlnextdoor.
Could be mine, could be yours.
pi_207853189
De telegraaf kopt al dat dit een tweede Oekrane kan worden. Zo klaar met die bangmakerij overal..
With love :*
pi_207853261
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2023 20:53 schreef Recce het volgende:
Zo te zien werd het ding onder de ballon direct geraakt. Dat is wel zonde, dat is nu redelijk beschadigd dan.
Bewussie

Zo kunnen ze vol blijven houden dat het een spionageballon was

Wat er ook onder hing, al was het echt een weerballon, niemand die het nu ooit nog kan bewijzen dat het geen spionageballon was
pi_207853387
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 februari 2023 21:16 schreef SnodeSnuiter het volgende:

[..]
Bewussie

Zo kunnen ze vol blijven houden dat het een spionageballon was

Wat er ook onder hing, al was het echt een weerballon, niemand die het nu ooit nog kan bewijzen dat het geen spionageballon was
:')
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_207853410
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 februari 2023 21:00 schreef Belugastroop het volgende:
VS vliegen zelf jaren gevechtsvliegtuigen langs de kust van China en Noord-Korea als provocatie. Dezelfde tactiek deden zij via poppetjes in de Caucasus om Rudland uit te lokken. Nu vliegt 1 weerballon van China naar Amerika en meteen vliegen alle fascistoide Wokies op de kast! :D
Oh, vertel!
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_207853411
twitter
  zaterdag 4 februari 2023 @ 21:23:34 #195
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_207853451
quote:
10s.gif Op zaterdag 4 februari 2023 21:22 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Oh, vertel!
Conn3ct t3h d0tz!
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_207853501
quote:
zE mOeTeN hEm NeErScHiEtEn!11
Kan iemand mij vertellen waarom precies? Want dit komt een beetje hysterisch en slecht doordacht over.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  zaterdag 4 februari 2023 @ 21:27:31 #197
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  zaterdag 4 februari 2023 @ 21:32:02 #198
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  zaterdag 4 februari 2023 @ 21:32:52 #199
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_207853749
NSA heeft 1 foto kunnen redden. .

How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  zaterdag 4 februari 2023 @ 21:33:34 #200
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_207853914
quote:
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  zaterdag 4 februari 2023 @ 21:39:28 #202
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_207853960
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 februari 2023 20:43 schreef BeriBeri het volgende:
Hoe gaat China nu reageren?
1) schadevergoeding claimen voor hun kapotte weerballon.
2) of toegeven dat het inderdaad een spionageballon was.
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
  zaterdag 4 februari 2023 @ 21:40:38 #203
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_207854056
quote:
88s.gif Op zaterdag 4 februari 2023 21:39 schreef monkyyy het volgende:

[..]
1) schadevergoeding claimen voor hun kapotte weerballon.
2) of toegeven dat het inderdaad een spionageballon was.
3) Ontkennen
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  zaterdag 4 februari 2023 @ 21:44:21 #205
438527 MissButterflyy
Fladderend vlindertje
pi_207854110
quote:
Europa?
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_207854328
quote:
2s.gif Op zaterdag 4 februari 2023 21:42 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
3) Ontkennen
4) Nieuwe oplaten?
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
pi_207854417
De volgende ballon met een nuke sturen
pi_207854732
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2023 21:40 schreef slashdotter3 het volgende:
Met een F-22 nog wel :D
[ twitter ]
Las ergens dat de F-22 de unieke eigenschap heeft om op extreme hoogtes te opereren.
  zaterdag 4 februari 2023 @ 22:13:14 #209
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_207854914
Nog meer over rare ballonnen. :P

quote:
Are you familiar with this spy balloon story? The USA sent balloons over Soviet Russia, China and Eastern Europe in the 50’s for intelligence gathering. The cameras used film because digital technology hadn’t been invented yet. Some of the balloons failed and the Soviets salvaged the unused film which they used for their Luna 3 moonprobes. The film was resistant to the higher radiation levels at high altitude and the Soviets hadn’t formulated their own version.
The American program was called project Genetrix.
Here’s an article about Project Genetrix
.
https://stratocat.com.ar/stratopedia/28.htm
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_207854928
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 februari 2023 22:06 schreef Gehrman het volgende:
F-22
20 KM.

Deze kon nog 6 KM meer :)

🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_207855572
Ome Joe had woensdag al de OK gegeven om die China troep neer te halen.

quote:
"On Wednesday when I was briefed on the balloon, I ordered the Pentagon to shoot it down — on Wednesday — as soon as possible," the president told reporters in Hagerstown, Maryland.

"They decided, without doing damage to anyone on the ground, they decided that the best time to do that was as it got over water ... within a 12-mile limit. They successfully took it down and I want to compliment our aviators who did it," the president added.

Asked if that was a recommendation from his national security team, Biden reiterated: “I told them to shoot it down. They said to me, 'Let’s wait for the safest place to do it.'”
Brokstukken bergen zal redelijk makkelijk zijn:

quote:
Multiple US Navy and Coast Guard vessels are in the area where the suspected Chinese spy balloon went down and are securing a perimeter, according to a senior US military official said.

The official told CNN that the Navy had anticipated having to recover debris in deeper water, but it landed at a depth of about 47 feet, which "will make it fairly easy."

The official said "capable Navy divers" will go down as needed into the water to assist in the operation. There are also “unmanned vessels that can go down to get the structure and lift it back up on the recovery ship,” the official added.

The official did not know how long it would take crews to recover any salvageable equipment from the downed aircraft but noted that recovery could take "a relatively short time."
  zaterdag 4 februari 2023 @ 22:48:06 #212
156145 Lucifer_Doosje
Licht ontvlambaar
pi_207855700
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2023 22:13 schreef raptorix het volgende:

[..]
20 KM.

Deze kon nog 6 KM meer :)

[ afbeelding ]
Alleen had een SR71 nooit die ballon neer kunnen halen
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
pi_207855805
twitter
  Moderator zaterdag 4 februari 2023 @ 22:58:24 #214
236264 crew  capricia
pi_207855999
Ik vind het voornamelijk ongehoord brutaal van China.
Definitely not CIA
pi_207856671
Fucking L-O-L. Wat als de corporate media eens net zoveel aandacht schonk aan Project Veritas en Pfizer deze week. In plaats van aan een Chinese weerballon.

Het zou echt lachen zijn als het daadwerkelijk maar een weerbalon betrof. Het westen is zo decadent en ronduit achterlijk geworden. Mischien is het wel een goed idee als Poetin hier daadwerkelijk alles gewoon platgooit. Klaar mee. "The great reset" die iedereen hier zo graag wilt hebben.
pi_207856879
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2023 23:24 schreef Belugastroop het volgende:
Fucking L-O-L. Wat als de corporate media eens net zoveel aandacht schonk aan Project Veritas en Pfizer deze week. In plaats van aan een Chinese weerballon.

Het zou echt lachen zijn als het daadwerkelijk maar een weerbalon betrof. Het westen is zo decadent en ronduit achterlijk geworden. Mischien is het wel een goed idee als Poetin hier daadwerkelijk alles gewoon platgooit. Klaar mee. "The great reset" die iedereen hier zo graag wilt hebben.
Verder gaat het wel?
pi_207856980
quote:
14s.gif Op zaterdag 4 februari 2023 22:13 schreef Hyperdude het volgende:
Nog meer over rare ballonnen. :P
[..]
.
https://stratocat.com.ar/stratopedia/28.htm
Dat is natuurlijk niet zo heel spannend, satellieten bestonden toen nog niet. Daarom vraag ik me wel af wat nou de meerwaarde is van zo'n ballon. Denk eerder provocatie.
pi_207856990
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2023 23:24 schreef Belugastroop het volgende:
Fucking L-O-L. Wat als de corporate media eens net zoveel aandacht schonk aan Project Veritas en Pfizer deze week. In plaats van aan een Chinese weerballon.

Het zou echt lachen zijn als het daadwerkelijk maar een weerbalon betrof. Het westen is zo decadent en ronduit achterlijk geworden. Mischien is het wel een goed idee als Poetin hier daadwerkelijk alles gewoon platgooit. Klaar mee. "The great reset" die iedereen hier zo graag wilt hebben.
pi_207857113
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2023 23:24 schreef Belugastroop het volgende:
Fucking L-O-L. Wat als de corporate media eens net zoveel aandacht schonk aan Project Veritas en Pfizer deze week. In plaats van aan een Chinese weerballon.

Het zou echt lachen zijn als het daadwerkelijk maar een weerbalon betrof. Het westen is zo decadent en ronduit achterlijk geworden. Mischien is het wel een goed idee als Poetin hier daadwerkelijk alles gewoon platgooit. Klaar mee. "The great reset" die iedereen hier zo graag wilt hebben.
Anders verhuis je misschien beter naar een niet Westers land. Is dat niet veel fijner?
Je bent wel cool, maar dat komt doordat je in mijn schaduw staat
pi_207857258
quote:
2s.gif Op zaterdag 4 februari 2023 22:48 schreef Lucifer_Doosje het volgende:

[..]
Alleen had een SR71 nooit die ballon neer kunnen halen
Hij had er doorheen kunnen vliegen ;)
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_207857429
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2023 23:24 schreef Belugastroop het volgende:
Fucking L-O-L. Wat als de corporate media eens net zoveel aandacht schonk aan Project Veritas en Pfizer deze week. In plaats van aan een Chinese weerballon.

Het zou echt lachen zijn als het daadwerkelijk maar een weerbalon betrof. Het westen is zo decadent en ronduit achterlijk geworden. Mischien is het wel een goed idee als Poetin hier daadwerkelijk alles gewoon platgooit. Klaar mee. "The great reset" die iedereen hier zo graag wilt hebben.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_207857567
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2023 23:56 schreef raptorix het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 05:01 schreef raptorix het volgende:

[..]
Ze kunnen hem wel neerhalen hoor, desnoods met een laser, probleem is dat dat spul ook ergens neerkomt.
Overigens is het niet verboden om iets te laten vliegen boven een land, alleen is het wel gebruikelijk om je te melden. De russen vliegen ook gewoon dagelijks boven Nederland met hun bears.
Bedenk goed wat je een ander verwijt knul _O-
pi_207857685
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2023 00:01 schreef PS. het volgende:

[..]
[..]
Bedenk goed wat je een ander verwijt knul _O-
Oh jij was die user die mij elke keer om bronnen vroeg, en als ik die poste je ze ging door ziften op kleine technische onvolkomenheden, bijvoorbeeld dat het geen Nederlands luchtruim was, maar Navo/Benelux? Jij was die user die beweerde dat dat voor het laatst in 2015 was, en toen ik een bericht uit 2021 poste je alsnog begon te beweren dat het niet waar was, dat was jij toch?
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_207857763
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2023 00:06 schreef raptorix het volgende:

[..]
Oh jij was die user die mij elke keer om bronnen vroeg, en als ik die poste je ze ging door ziften op kleine technische onvolkomenheden, bijvoorbeeld dat het geen Nederlands luchtruim was, maar Navo/Benelux? Jij was die user die beweerde dat dat voor het laatst in 2015 was, en toen ik een bericht uit 2021 poste je alsnog begon te beweren dat het niet waar was, dat was jij toch?
Ik was die user die met bronnen kwam, ook duidelijk aanwees dat het bericht uit 2021 niet eens in ons luchtruim was, maar in de buurt, en bovendien wel zo helder ben dat AL had je gelijk, een keertje in 2021 alles behalve dagelijks is.

Maargoed, probeer vooral nog eens je gelijk te halen, heb mij dood gelachen om je die ochtend.
pi_207858388
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2023 21:40 schreef slashdotter3 het volgende:
Met een F-22 nog wel :D
[ twitter ]
Over overkill gesproken. Dit konden ze nog wel met hun museumstukken uit wo2 doen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_207858447
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2023 23:24 schreef Belugastroop het volgende:
Fucking L-O-L. Wat als de corporate media eens net zoveel aandacht schonk aan Project Veritas en Pfizer deze week. In plaats van aan een Chinese weerballon.

Het zou echt lachen zijn als het daadwerkelijk maar een weerbalon betrof. Het westen is zo decadent en ronduit achterlijk geworden. Mischien is het wel een goed idee als Poetin hier daadwerkelijk alles gewoon platgooit. Klaar mee. "The great reset" die iedereen hier zo graag wilt hebben.
Ah die onzin weer.


Het is vrij zeldzaam om een weerballon over iemand anders zijn continent te sturen. Nog zeldzamer om het 3x te doen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_207858572
maar ik zie ook het nut niet van een spionage ballon, dit zo doen. t is de eerste wereldoorlog niet toch.. wtf. heb je geen satellieten die lekker de VS kunnen bespieden.
pi_207858840
twitter
pi_207859033
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2023 01:07 schreef pokkerdepok het volgende:
maar ik zie ook het nut niet van een spionage ballon, dit zo doen. t is de eerste wereldoorlog niet toch.. wtf. heb je geen satellieten die lekker de VS kunnen bespieden.
Vaak zijn dit ook een beetje politieke pesterijtjes, kijken hoe ver je kunt gaan.
Terroristen doen dit soort trucjes ook vaak onder het mom van een dry run.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_207859171
Het is letterlijk een bubbel. De VS met zijn ongevenaarde staatsschuld :')
Nosce te ipsum.
pi_207859243
Er waren toch nog meer ballonnen? Schieten ze die ook uit de lucht?

Beetje overdreven gedoe weer van die Yankees
pi_207859251
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2023 02:12 schreef raptorix het volgende:

[..]
Vaak zijn dit ook een beetje politieke pesterijtjes, kijken hoe ver je kunt gaan.
Terroristen doen dit soort trucjes ook vaak onder het mom van een dry run.
ja dat is nog wel een verklaring. gewoon irritant doen, omdat ze de VS irritant vinden doen met taiwan.
pi_207859257
Komt wel heel dichtbij, ik stond 30min te wachten op newark voordat ze het kreng neer hadden geschoten.
pi_207859373
twitter
pi_207859381
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2023 02:12 schreef raptorix het volgende:

[..]
Vaak zijn dit ook een beetje politieke pesterijtjes, kijken hoe ver je kunt gaan.
Terroristen doen dit soort trucjes ook vaak onder het mom van een dry run.
Is het nou een politiek pesterijtje of een terroristische dry run?
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_207859385
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2023 04:31 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Is het nou een politiek pesterijtje of een terroristische dry run?
Het staat er gewoon, wellicht dat je even eerst moet lezen voor vragen te stellen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_207859397
Dat is een bekend smoesje – weermetingen zijn de verklaring voor radars, landingsbanen en militaire installaties op eilandjes die China in betwiste gebieden in de Zuid-Chinese Zee heeft opgespoten.

Het zijn weer eens weermetingen.

Naast een militaire reactie is er de politieke weerslag: zou Washington zwijgen over deze ballon, net zoals eerder over enkele Chinese ballonnen die zich in Donald Trumps regeerperiode kortstondig ophielden bij Amerikaanse militaire doelen?

En Trump liet zich weer eens inpakken.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_207859399
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2023 02:12 schreef raptorix het volgende:

[..]
Terroristen doen dit soort trucjes ook vaak onder het mom van een dry run.
Vaak? Dagelijks zeker?
pi_207859495
twitter
  zondag 5 februari 2023 @ 06:51:49 #240
241690 kibo
Semper Fidelis
pi_207859553
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2023 00:06 schreef raptorix het volgende:

[..]
Oh jij was die user die mij elke keer om bronnen vroeg, en als ik die poste je ze ging door ziften op kleine technische onvolkomenheden, bijvoorbeeld dat het geen Nederlands luchtruim was, maar Navo/Benelux? Jij was die user die beweerde dat dat voor het laatst in 2015 was, en toen ik een bericht uit 2021 poste je alsnog begon te beweren dat het niet waar was, dat was jij toch?
Niks geen "kleine technische onvolkomenheden", je zat weer eens feitelijk onjuiste informatie te posten.
pi_207859649
Chinezen zijn blijkbaar wel erg slecht in spioneren :')
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_207859665
Is al bekend wat er nu onder die ballon hing, hebben ze al een paspoort van winnie de pooh tussen de brokstukken gevonden. :D
  zondag 5 februari 2023 @ 10:14:54 #243
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_207860712
quote:
China boos op VS om neerhalen ballon: dreigt met ‘passende reactie’

BEIJING - Het Chinese ministerie van Buitenlandse Zaken heeft zondag zijn „ernstige afkeuring” uitgesproken en bezwaar aangetekend over het uit de lucht schieten door de Amerikaanse luchtmacht van een vermeende spionageballon. China behoudt zich het recht voor op een passende manier te reageren, aldus een verklaring.

In de verklaring noemt het ministerie het gebruik van geweld door de Verenigde Staten „een overduidelijke overreactie”, die in strijd is met internationale praktijken. Zo lieten de VS niet van tevoren aan China weten dat de ballon zou worden neergehaald, toen die beslissing eenmaal genomen was.

De Chinese ballon ter grootte van drie bussen vloog dagenlang boven de VS en werd zaterdag boven de Atlantische Oceaan neergehaald. Volgens China ging het om een afgedreven weerballon. De Amerikaanse president Joe Biden had woensdag al toestemming gegeven om de ballon uit de lucht te schieten, zodra dit op een manier kon die geen Amerikaanse levens in gevaar bracht.

Daarom werd ervoor gekozen te wachten tot de ballon boven zee was. Het ministerie van Defensie in Washington noemt de Chinese actie, die zou zijn gericht op het bespioneren van „strategische locaties”, onacceptabel.

De neergeschoten ballon is terechtgekomen ten oosten van de badplaats Myrtle Beach, in de staat South Carolina. De brokstukken zullen worden opgevist en onderzocht.

Colombia

De Colombiaanse luchtmacht heeft bevestigd vrijdagochtend ook een object in het luchtruim te hebben waargenomen dat op een ballon leek. Het was op 17 kilometer hoogte het luchtruim van Colombia binnengekomen. Het object vloog vanuit het noorden met een snelheid van ongeveer 45 kilometer per uur, maar verwijderde zich ook weer.

Volgens de luchtmacht was verder geen actie nodig, omdat niets erop wees dat de ballon of iets dergelijks een gevaar vormde voor de nationale veiligheid of voor de luchtvaart. De Colombiaanse luchtmacht probeert nu in samenwerking met andere landen te achterhalen waar het ding vandaan kwam
https://www.telegraaf.nl/(...)met-passende-reactie

Nou, ze zijn nogal gepikeerd over een weerballon. Als je als land zo’n ballon niet meer onder controle hebt - en dat claimen ze - dan is neerschieten een volstrekt legitieme actie.

Benieuwd wat ze met gepaste reactie bedoelen. Gaan ze dan een weerballon van de VS neerhalen wanneer die zich boven China bevindt?
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_207860783
quote:
1s.gif Op zondag 5 februari 2023 10:14 schreef thedeedster het volgende:

Benieuwd wat ze met gepaste reactie bedoelen. Gaan ze dan een weerballon van de VS neerhalen wanneer die zich boven China bevindt?
Precies dit inderdaad :D
pi_207860818
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2023 01:46 schreef myShizzle het volgende:
[ twitter ]
China, het land dat het luchtruim en territoriale wateren van anderen al jaren actief overschrijdt zegt dit :')

[ Bericht 0% gewijzigd door Aether op 05-02-2023 10:28:01 ]
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_207860852
Overduidelijk een vorm van decoy. Voor welke event zal de komende tijd wel blijken.

Heb er een heel slecht gevoel bij.
blablablabla
pi_207861133
Er is al 40 jaar geleden een liedje gemaakt over luchtballonnen en panisch reagerende overheden. :P


  zondag 5 februari 2023 @ 10:55:58 #248
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_207861349
Wat een hysterisch gedrag weer. Om niets. En zo hypocriet. Amerika spioneert en bombardeert andere landen naar willekeur.
Het zieligste vond ik nog de opgeklopte vreugde toen deze ballon was neergehaald de mededeling “without tje lss of American lives “. Omdat andere levens blijkbaar geen waarde hebben voor de Amerikanen.

Het is natuurlijk allemaal geregisseerd, deze fophef. Waarschijnlijk met als doel de spanningen tussen de us en China te vergroten.

Ik hoop dat Amerika zijn neus een keer hard, heel hard, gaat stoten.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_207861370
quote:
1s.gif Op zondag 5 februari 2023 10:14 schreef thedeedster het volgende:

[..]
https://www.telegraaf.nl/(...)met-passende-reactie

Nou, ze zijn nogal gepikeerd over een weerballon. Als je als land zo’n ballon niet meer onder controle hebt - en dat claimen ze - dan is neerschieten een volstrekt legitieme actie.

Benieuwd wat ze met gepaste reactie bedoelen. Gaan ze dan een weerballon van de VS neerhalen wanneer die zich boven China bevindt?
Sterker nog dan waarschuw je anderen en schiet je hem zelf neer voordat er slachtoffers vallen.

Maar de Chinezen hebben daar schijt aan en lanceren ook gewoon raketten over bewoonde gebieden en laten dan onderdelen naar beneden regenen.

Overigens gebeurde dit tijdens Trump ook al.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_207861397
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2023 10:55 schreef LXIV het volgende:
Wat een hysterisch gedrag weer. Om niets. En zo hypocriet. Amerika spioneert en bombardeert andere landen naar willekeur.
Het zieligste vond ik nog de opgeklopte vreugde toen deze ballon was neergehaald de mededeling “without tje lss of American lives “. Omdat andere levens blijkbaar geen waarde hebben voor de Amerikanen.

Het is natuurlijk allemaal geregisseerd, deze fophef. Waarschijnlijk met als doel de spanningen tussen de us en China te vergroten.

Ik hoop dat Amerika zijn neus een keer hard, heel hard, gaat stoten.
Waarom hoop je dat? Wij zijn er waarschijnlijk niet bij gebaat.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_207861402
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2023 02:22 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Ja je schiet er toch simpel een gaatje in en laat hem beheerst naar beneden komen…
Mocht die een trailer raken, bouw je toch een mooi stenen huis voor terug?

Dat ding heel naar beneden halen lijkt me toch zeer interessant.
Ohja de domste persoon van FOK! weet wel even hoe het moet.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_207861428
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2023 11:00 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Ohja de domste persoon van FOK! weet wel even hoe het moet.
Zeker, dat zag ik in mijn glazen bol.
pi_207861436
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2023 10:55 schreef LXIV het volgende:
Het zieligste vond ik nog de opgeklopte vreugde toen deze ballon was neergehaald de mededeling “without tje lss of American lives “. Omdat andere levens blijkbaar geen waarde hebben voor de Amerikanen.
:')
pi_207861481
quote:
7s.gif Op zondag 5 februari 2023 10:22 schreef Aether het volgende:

[..]
China, het land dat het luchtruim en territoriale wateren van anderen al jaren actief overschrijdt zegt dit :')
Inderdaad overal schijt aan hebben en dan de vermoorde onschuld spelen.
"Sommige mensen hebben juist genoeg gelezen om verkeerd te citeren."
  zondag 5 februari 2023 @ 11:06:30 #255
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_207861491
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2023 11:00 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Waarom hoop je dat? Wij zijn er waarschijnlijk niet bij gebaat.
Om het leedvermaak dat het me brengen zal.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_207861509
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2023 10:55 schreef LXIV het volgende:
Wat een hysterisch gedrag weer. Om niets. En zo hypocriet. Amerika spioneert en bombardeert andere landen naar willekeur.
Het zieligste vond ik nog de opgeklopte vreugde toen deze ballon was neergehaald de mededeling “without tje lss of American lives “. Omdat andere levens blijkbaar geen waarde hebben voor de Amerikanen.

Het is natuurlijk allemaal geregisseerd, deze fophef. Waarschijnlijk met als doel de spanningen tussen de us en China te vergroten.
Ik hoop dat Amerika zijn neus een keer hard, heel hard, gaat stoten.
Deze idioterie lees je steeds vaker. Enig idee wat het voor ons zou betekenen als Amerika zijn neus een keer heel hard gaat stoten? :')
We hebben letterlijk alles wat we hier aan vrijheden hebben te danken aan de VS en zijn militaire slag en daadkracht. Zij zijn de absolute wereldmacht, zij laten derhalve zich niet bespioneren of kleineren door die fucking Chinezen. Tevens zijn zij de belangrijkste schakel waarom Rusland bijvoorbeeld nog niet Polen of De Baltische staten heeft aangevallen.

Ja Amerika is kut, maar communisme en het idee van de totalitaire staat zonder democratie is pas echt een vieze bitch.
blablablabla
pi_207861582
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2023 11:07 schreef Elan het volgende:

[..]
Deze idioterie lees je steeds vaker. Enig idee wat het voor ons zou betekenen als Amerika zijn neus een keer heel hard gaat stoten? :')
We hebben letterlijk alles wat we hier aan vrijheden hebben te danken aan de VS en zijn militaire slag en daadkracht. Zij zijn de absolute wereldmacht, zij laten derhalve zich niet bespioneren of kleineren door die fucking Chinezen. Tevens zijn zij de belangrijkste schakel waarom Rusland bijvoorbeeld nog niet Polen of De Baltische staten heeft aangevallen.

Ja Amerika is kut, maar communisme en het idee van de totalitaire staat zonder democratie is pas echt een vieze bitch.
Inderdaad. Er valt veel aan te merken op onze nieuwsgierige broeder Amerika, maar elk ander regiem is tig keer erger. Dat er blijkbaar nog mensen zijn die dat niet zien stemt mij intens treurig
pi_207861584
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2023 10:55 schreef LXIV het volgende:
Wat een hysterisch gedrag weer. Om niets. En zo hypocriet. Amerika spioneert en bombardeert andere landen naar willekeur.
Het zieligste vond ik nog de opgeklopte vreugde toen deze ballon was neergehaald de mededeling “without tje lss of American lives “. Omdat andere levens blijkbaar geen waarde hebben voor de Amerikanen.

Het is natuurlijk allemaal geregisseerd, deze fophef. Waarschijnlijk met als doel de spanningen tussen de us en China te vergroten.

Ik hoop dat Amerika zijn neus een keer hard, heel hard, gaat stoten.
Goed man, ga jij lekker onder Chinees regime leven, blijf ik in het door de VS gedomineerde deel van de westerse wereld. Kun je alleen niet meer op FOK! vrees ik.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  zondag 5 februari 2023 @ 11:13:23 #259
491169 cleanfreak
Houd van schoonmaken
pi_207861588
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2023 11:07 schreef Elan het volgende:

[..]
Deze idioterie lees je steeds vaker. Enig idee wat het voor ons zou betekenen als Amerika zijn neus een keer heel hard gaat stoten? :')
We hebben letterlijk alles wat we hier aan vrijheden hebben te danken aan de VS en zijn militaire slag en daadkracht. Zij zijn de absolute wereldmacht, zij laten derhalve zich niet bespioneren of kleineren door die fucking Chinezen. Tevens zijn zij de belangrijkste schakel waarom Rusland bijvoorbeeld nog niet Polen of De Baltische staten heeft aangevallen.

Ja Amerika is kut, maar communisme en het idee van de totalitaire staat zonder democratie is pas echt een vieze bitch.
Ah de bekende angst kaart wordt gespeelt.

"Zonder Amerika kan het niet"

Mensen moeten eens wat minder Hollywood films kijken.
pi_207861755
twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_207861848
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2023 11:13 schreef cleanfreak het volgende:

[..]
Ah de bekende angst kaart wordt gespeelt.

"Zonder Amerika kan het niet"

Mensen moeten eens wat minder Hollywood films kijken.


Hollywood films uhu.
blablablabla
  zondag 5 februari 2023 @ 11:30:08 #262
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_207861849
Waarom zou China gaan spioneren met zo’n enorm opvallende luchtballon? Zijn er in deze tijd niet veel minder opvallende en makkelijkere andere manieren te bedenken om te spioneren?

Haalt niet weg dat ze ook weer niet verbaasd kunnen zijn dat de VS hem neer haalt. Dat zouden ze zelf ook doen als het andersom zou zijn.

Die oplopende spanningen geven me in ieder geval geen fijn gevoel; benieuwd waar dit naar toe gaat. Het is op wereldwijd niveau vooral escaleren; heb niet het idee dat er echt veel geprobeerd wordt met diplomatie.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_207861957
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2023 11:30 schreef AlwaysHappy het volgende:
Waarom zou China gaan spioneren met zo’n enorm opvallende luchtballon? Zijn er in deze tijd niet veel minder opvallende en makkelijkere andere manieren te bedenken om te spioneren?

Haalt niet weg dat ze ook weer niet verbaasd kunnen zijn dat de VS hem neer haalt. Dat zouden ze zelf ook doen als het andersom zou zijn.

Die oplopende spanningen geven me in ieder geval geen fijn gevoel; benieuwd waar dit naar toe gaat. Het is op wereldwijd niveau vooral escaleren; heb niet het idee dat er echt veel geprobeerd wordt met diplomatie.
Het is waarschijnlijk een opzet naar verdere escalatie, we hebben hetzelfde gedrag gezien met Rusland de jaren voordat ze Oekrane binnenvielen kwamen ze regelmatig met antieke Bearbommenwerpers over NAVO-gebied vlogen.

Taiwan is next
blablablabla
pi_207862137
twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  zondag 5 februari 2023 @ 11:46:10 #265
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_207862199
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2023 11:35 schreef Elan het volgende:

[..]
Het is waarschijnlijk een opzet naar verdere escalatie, we hebben hetzelfde gedrag gezien met Rusland de jaren voordat ze Oekrane binnenvielen kwamen ze regelmatig met antieke Bearbommenwerpers over NAVO-gebied vlogen.

Taiwan is next
Is China daar wel klaar voor? Die zitten nog met flinke gevolgen vanuit Corona en ook hun ervaren lasten door de oorlog in Oekrane. Ze gaan Taiwan echt wel een keer proberen te krijgen, maar op relatief korte termijn acht ik die kans klein. Dit doet de band tussen China en de VS iig niet goed.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_207862494
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2023 11:06 schreef LXIV het volgende:

[..]
Om het leedvermaak dat het me brengen zal.
En daarna komt het leed ook onze kant op zoals altijd het geval is. Ik zie daar weinig vermaak aan. En tot nu zijn de Amerikanen behoorlijk rustig. De lessen van Irak en Afghanistan blijven nog wel 10 a 20 jaar van kracht.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_207862526
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2023 11:35 schreef Elan het volgende:

[..]
Het is waarschijnlijk een opzet naar verdere escalatie, we hebben hetzelfde gedrag gezien met Rusland de jaren voordat ze Oekrane binnenvielen kwamen ze regelmatig met antieke Bearbommenwerpers over NAVO-gebied vlogen.

Taiwan is next
Het Navo luchtruim binnenvliegen doen ze al decennia, dat is echt niet iets van de laatste jaren hoor.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_207862527
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2023 11:46 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Is China daar wel klaar voor? Die zitten nog met flinke gevolgen vanuit Corona en ook hun ervaren lasten door de oorlog in Oekrane. Ze gaan Taiwan echt wel een keer proberen te krijgen, maar op relatief korte termijn acht ik die kans klein. Dit doet de band tussen China en de VS iig niet goed.
Lijkt me gezien de activiteiten in de Zuid Chinese zee dat ze wel e.e.a. plannen. Hoeft ook niet per se een invasie of berhaupt een militaire actie te zijn.
De reactie van de VS is ook veelzeggend, ze hebben die ballon met een supergeavanceerde F-22 neergehaald, de eerste officile air to air kill van dat toestel. Wat ook wel weer humoristisch is, meest geavanceerde toestel ooit op een ballon afsturen.

[ Bericht 2% gewijzigd door Elan op 05-02-2023 12:08:47 ]
blablablabla
pi_207862591
quote:
1s.gif Op zondag 5 februari 2023 12:00 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Het Navo luchtruim binnenvliegen doen ze al decennia, dat is echt niet iets van de laatste jaren hoor.
In de Koude Oorlog wellicht maar die grootschalige reeks incidenten met opzichtig NAVO-luchtruim schenden en de reacties testen is begonnen in 2014 als ik me niet vergis. Zo rond de annexatie van De Krim.

https://www.nato.int/cps/en/natohq/news_114274.htm
blablablabla
pi_207862667
twitter
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_207862689
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Quick_Reaction_Alert

Die gaat maar terug tot 2004, maar in dat overzicht komen meerdere scrambles voor voor onderscheppingen van Russische bommenwerpers.
Ook in de jaren 90 en de 2000's kwam het regelmatig voor.

[ Bericht 0% gewijzigd door StateOfMind op 05-02-2023 12:25:01 ]
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_207862702
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2023 12:01 schreef Elan het volgende:

[..]
Lijkt me gezien de activiteiten in de Zuid Chinese zee dat ze wel e.e.a. plannen. Hoeft ook niet per se een invasie of berhaupt een militaire actie te zijn.
De reactie van de VS is ook veelzeggend, ze hebben die ballon met een supergeavanceerde F-22 neergehaald, de eerste officile air to air kill van dat toestel.
De F22 is wat ik kan zien op de F15 na het enige Jachtvliegtuig wat 20 KM haalt, daarnaast zoveel verschillende Jachtvliegtuigen hebben ze ook weer niet.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_207862743
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2023 12:04 schreef Elan het volgende:

[..]
In de Koude Oorlog wellicht maar die grootschalige reeks incidenten met opzichtig NAVO-luchtruim schenden en de reacties testen is begonnen in 2014 als ik me niet vergis. Zo rond de annexatie van De Krim.

https://www.nato.int/cps/en/natohq/news_114274.htm
Dat is nooit gestopt.

http://news.bbc.co.uk/2/h(...)_islands/6641999.stm
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_207862745
quote:
1s.gif Op zondag 5 februari 2023 12:09 schreef StateOfMind het volgende:
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Quick_Reaction_Alert

Die gaat maar terug tot 2004, maar in dat overzicht komen meerdere scrambles voor voor onderscheppingen van Russische bommenwerpers.
Ook in de 90 en de 2000'skwam het regelmatig voor.
Vorig jaar nog, ik zal maar niet roepen "Nederlands" luchtruim, anders wordt een bepaalde gebruiker hier woest.

https://www.bbc.com/news/(...)ey-shetland-60231014
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_207862842
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 februari 2023 21:09 schreef Beathoven het volgende:

[..]
De bevolking bespiedt elkaar dagelijks via social media en is absoluut niet te beroerd om vrijwillig een nagenoeg compleet profiel van zichzelf achter te laten.

Als je inkijk in iemands priv wilt - facebook en instagram
Als je wilt weten wat iemands gedachtenstroom en politieke voorkeur is - twitter.
etc

Daarnaast wil de bevolking meer veiligheid, dus komen er beveiligingscamera's in "publieke" ruimtes die ze vervolgens zelf weer bekritiseren.

En als je Marc Overmars heet dan deel je je lul er ook nog bij

Het enige wat je als 3e hoeft te doen is social media volgen en aantekeningen maken. Dan weet je waar iemand woont, wie de familie is, hoe het huis er van binnen uitziet etc. Hoezo willen we dan nog privacy beschermen?

Delen van de Nederlandse bevolking vindt het gewoon vervelend dat ze niet onder de radar met criminele zaken bezig kunnen en dat trekt zich door in deze discussie.
Kennelijk mis je dat de EU nu alles wil meelezen wat jij in WhatsApp en aanverwanten stuurt. En een compleet overzicht van iedere uitgave boven de 100 euro. 100 euro, dat is zo'n beetje iedere uitgave die je doet, want zelfs bij de Appie moet je heel erg je best doen om daaronder te blijven.

Dus als jij nu eens ipv Facebook gewoon ook de krant gaat lezen...
pi_207862877
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 februari 2023 21:14 schreef girlnextdoor. het volgende:
De telegraaf kopt al dat dit een tweede Oekrane kan worden. Zo klaar met die bangmakerij overal..
Op zich klopt het wel, maar dan vooral omdat Amerika meer en meer de confrontatie met China aan het zoeken is. Dus heel veel geopolitieke deskundigen waarschuwen al enige tijd voor een conflict met China, net zoals ze dat deden inzake Rusland.

Wat jij anderhalf jaar geleden vast nog had afgedaan als 'bangmakerij'. ;)
pi_207863064
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2023 12:18 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Op zich klopt het wel, maar dan vooral omdat Amerika meer en meer de confrontatie met China aan het zoeken is. Dus heel veel geopolitieke deskundigen waarschuwen al enige tijd voor een conflict met China, net zoals ze dat deden inzake Rusland.

Wat jij anderhalf jaar geleden vast nog had afgedaan als 'bangmakerij'. ;)
Zowel China als de VS zullen elkaar niet "even" aanvallen, wat er wel kan gebeuren is dat Taiwan een "ukraine" voor de VS kan worden. Maar ik moet het nog maar zien Taiwan is een eiland, en Taiwan is tot op de tanden bewapend met zeer goede moderne middelen. China kan wel met heel veel zijn, ze moeten er toch door de lucht doorheen. Daarnaast zijn ze qua aantallen manschappen ongeveer gelijk (als je reservisten meetelt).

Hier mooie beschouwing: https://www.dw.com/en/how(...)t-support/a-62669521
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_207863135
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2023 11:07 schreef Elan het volgende:

[..]
Deze idioterie lees je steeds vaker. Enig idee wat het voor ons zou betekenen als Amerika zijn neus een keer heel hard gaat stoten? :')
We hebben letterlijk alles wat we hier aan vrijheden hebben te danken aan de VS en zijn militaire slag en daadkracht. Zij zijn de absolute wereldmacht, zij laten derhalve zich niet bespioneren of kleineren door die fucking Chinezen. Tevens zijn zij de belangrijkste schakel waarom Rusland bijvoorbeeld nog niet Polen of De Baltische staten heeft aangevallen.

Ja Amerika is kut, maar communisme en het idee van de totalitaire staat zonder democratie is pas echt een vieze bitch.
Jij gelooft nog in democratie. Maar de praktijk is dat de politici in de VS 100% is de zak zitten van de grote bedrijven.

En dan blijft dus een ander soort totalitarisme over. Waarbij we van China eigenlijk niet zoveel last hebben. Maar als Amerika iets wil, moeten we opzitten en pootjes geven.

Sowieso: hoeveel landen zijn de afgelopen decennia aangevallen door China? En hoeveel door de VS? En heb je een beetje meegekregen wat de VS nu in Afrika aan het doen is? Waar China beschuldigd wordt van macht verkrijgen en de VS nu tegen aan het stribbelen is. Maar waar b.v. de OESO concludeert dat waar China investeerde en de werkzaamheden uitgevoerd werd door Afrikanen, nu de VS weer met de leiders (waarschijnlijk middels omkoping) heeft bedacht dat nu Amerikaanse bedrijven daar zich gaan vestigen en wederom dat continent verder leegroven.

Amerika geeft alleen maar om Amerika. En zelfs dat is te ruimhartig: alleen maar om de rijke bovenlaag van Amerika.
pi_207863202
quote:
1s.gif Op zondag 5 februari 2023 11:12 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Inderdaad. Er valt veel aan te merken op onze nieuwsgierige broeder Amerika, maar elk ander regiem is tig keer erger. Dat er blijkbaar nog mensen zijn die dat niet zien stemt mij intens treurig
Ziende blind.

Van China heb ik geen last. Hun spionagemethodes kan ik simpel voorkomen door geen gebruik te maken van b.v. TikTok. Of meuk uit China. Amerika dwingt gewoon de EU om data af te geven. En de EU kan niet anders dan luisteren, want we zitten compleet in de tang bij de VS. Wat ook heel veel zegt over de puinhoop hier.
pi_207863217
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2023 12:33 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ziende blind.

Van China heb ik geen last. Hun spionagemethodes kan ik simpel voorkomen door geen gebruik te maken van b.v. TikTok. Of meuk uit China. Amerika dwingt gewoon de EU om data af te geven. En de EU kan niet anders dan luisteren, want we zitten compleet in de tang bij de VS. Wat ook heel veel zegt over de puinhoop hier.
Bij welke bank zit je?
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_207863277
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2023 12:26 schreef raptorix het volgende:

[..]
Zowel China als de VS zullen elkaar niet "even" aanvallen, wat er wel kan gebeuren is dat Taiwan een "ukraine" voor de VS kan worden. Maar ik moet het nog maar zien Taiwan is een eiland, en Taiwan is tot op de tanden bewapend met zeer goede moderne middelen. China kan wel met heel veel zijn, ze moeten er toch door de lucht doorheen. Daarnaast zijn ze qua aantallen manschappen ongeveer gelijk (als je reservisten meetelt).

Hier mooie beschouwing: https://www.dw.com/en/how(...)t-support/a-62669521
Een directe oorlog is niet in het belang van de VS en niet in het belang van China. En China heeft momenteel in ieder geval geen kans. Ook niet nucleair (de VS heeft volgens mij ruim 10x zoveel arsenaal 350 tov 5000 uit mijn hoofd).

Maar er zit natuurlijk wel een fors belang achter en dat is de wapenindustrie. En doordat de politiek in de VS extreem afhankelijk is van donateurs krijg je dat zo'n belang dus politiek veel zwaarder weegt dan veiligheid.

Zelfde met Rusland. Daar heeft de VS ook aangestuurd op het op de spits drijven van het conflict. Waar Oekrane nu een extreem zware prijs voor betaalt.

Het spijt mij hoor, maar de overmacht van de VS op de rest van de wereld is bepaald niet een stabiliserende factor.
pi_207863288
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2023 12:34 schreef raptorix het volgende:

[..]
Bij welke bank zit je?
Ik zit bij heel veel banken. Waarom?
pi_207863335
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2023 12:38 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ik zit bij heel veel banken. Waarom?
Ik heb er een paar jaar gewerkt, en daar lopen zoveel Chinezen rond die bij de data kunnen dat ik vermoed dat alle data al in China ligt.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_207863364
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2023 12:38 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Een directe oorlog is niet in het belang van de VS en niet in het belang van China. En China heeft momenteel in ieder geval geen kans. Ook niet nucleair (de VS heeft volgens mij ruim 10x zoveel arsenaal 350 tov 5000 uit mijn hoofd).

Maar er zit natuurlijk wel een fors belang achter en dat is de wapenindustrie. En doordat de politiek in de VS extreem afhankelijk is van donateurs krijg je dat zo'n belang dus politiek veel zwaarder weegt dan veiligheid.

Zelfde met Rusland. Daar heeft de VS ook aangestuurd op het op de spits drijven van het conflict. Waar Oekrane nu een extreem zware prijs voor betaalt.

Het spijt mij hoor, maar de overmacht van de VS op de rest van de wereld is bepaald niet een stabiliserende factor.
Mwoah Nucleair gaat het niet zozeer om de hoeveelheden, maar meer om je lanceer mogelijkheden, alleen als je al een paar duikboten hebt met nucleaire koppen dan kun je je daar al bijna niet tegen verdedigen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_207863432
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2023 12:33 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ziende blind.

Van China heb ik geen last. Hun spionagemethodes kan ik simpel voorkomen door geen gebruik te maken van b.v. TikTok. Of meuk uit China. Amerika dwingt gewoon de EU om data af te geven. En de EU kan niet anders dan luisteren, want we zitten compleet in de tang bij de VS. Wat ook heel veel zegt over de puinhoop hier.
Wellicht hebben we daar (nog) geen last van, maar China is al jaren bezig om gestaag een/de supermacht te worden.
Zowel op militair als economisch gebied.
Kwestie van tijd voordat ze op of zelfs boven het niveau van de de VS zitten.

En als wij onze huidige levensstijl willen behouden, kunnen we beter in de tang van de VS zitten dan in de tang van China.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_207863532
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2023 12:29 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Jij gelooft nog in democratie. Maar de praktijk is dat de politici in de VS 100% is de zak zitten van de grote bedrijven.

En dan blijft dus een ander soort totalitarisme over. Waarbij we van China eigenlijk niet zoveel last hebben. Maar als Amerika iets wil, moeten we opzitten en pootjes geven.

Sowieso: hoeveel landen zijn de afgelopen decennia aangevallen door China? En hoeveel door de VS? En heb je een beetje meegekregen wat de VS nu in Afrika aan het doen is? Waar China beschuldigd wordt van macht verkrijgen en de VS nu tegen aan het stribbelen is. Maar waar b.v. de OESO concludeert dat waar China investeerde en de werkzaamheden uitgevoerd werd door Afrikanen, nu de VS weer met de leiders (waarschijnlijk middels omkoping) heeft bedacht dat nu Amerikaanse bedrijven daar zich gaan vestigen en wederom dat continent verder leegroven.

Amerika geeft alleen maar om Amerika. En zelfs dat is te ruimhartig: alleen maar om de rijke bovenlaag van Amerika.
Dat soort gedrag is dus inherent aan een supermacht, het streven is werelddominantie en overal een zo groot mogelijke vinger in de pap hebben en houden.
Amerika is ook een walgelijk teringland inderdaad en net zo goed een klassensamenleving als China, echter is China een dictatuur en Amerika een democratie dat is een wezenlijk verschil wat sommige mensen hier nogal makkelijk terzijde schuiven.

Als je dan vervolgens hun PoHi door bladert bestaat 50% van hun post uit kritiek op van alles en nog wat. Als je dan pro China gaat zitten oreren heb je er maar heel weinig van begrepen.
blablablabla
pi_207863553
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2023 12:41 schreef raptorix het volgende:

[..]
Ik heb er een paar jaar gewerkt, en daar lopen zoveel Chinezen rond die bij de data kunnen dat ik vermoed dat alle data al in China ligt.
En ik vermoed ook dat de data al lang en breed in de VS ligt.

Maar goed, dat blijft natuurlijk te gek voor woorden, dat privacy compleet genegeerd wordt door overheden. Deels buitenwettelijk, maar ook steeds vaker wordt de wet zo aangepast dat overheden maar alles over je mogen weten.

Dat was een aanleiding om tot decentrale valuta te komen, maar ook dat wordt inmiddels zo gereguleerd dat ook daar privacy wel weer zal verdwijnen.

Maar goed, dat ligt ook aan ons allemaal. Want het beste zou zijn om dan maar weer allemaal over te gaan op contact geld. Misschien dat het nog eens gaat gebeuren. Of dat straks iedereen kan betalen met Monero.
pi_207863575
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2023 12:42 schreef raptorix het volgende:

[..]
Mwoah Nucleair gaat het niet zozeer om de hoeveelheden, maar meer om je lanceer mogelijkheden, alleen als je al een paar duikboten hebt met nucleaire koppen dan kun je je daar al bijna niet tegen verdedigen.
Ik verwacht toch niet dat China denkt dat het wel zal loslopen als ze de VS met nucleaire wapens gaan aanvallen.
pi_207863645
quote:
1s.gif Op zondag 5 februari 2023 12:45 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Wellicht hebben we daar (nog) geen last van, maar China is al jaren bezig om gestaag een/de supermacht te worden.
Zowel op militair als economisch gebied.
Kwestie van tijd voordat ze op of zelfs boven het niveau van de de VS zitten.

En als wij onze huidige levensstijl willen behouden, kunnen we beter in de tang van de VS zitten dan in de tang van China.
Dat betwijfel ik. De VS is heel sterk de mening toegedaan dat het dominant moet zijn en de Amerikaanse waarden opgedrongen moeten worden aan de rest van de wereld. Dat geluid is in China heel anders. Ze willen graag ons geld en onze welvaart. En een supermacht zijn. Maar opdringen van hun waarden? Nope. Andere landen aanvallen om dat af te dwingen? Enlighten me.

Amerika heeft een PR praatje wat er kennelijk ingaat als koek. Maar als ik gewoon naar daden kijk, dan is de VS veruit de grootste bedreiging voor de soevereiniteit van andere staten. Eenzaam aan de top!
pi_207863757
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2023 12:50 schreef Elan het volgende:

[..]
Dat soort gedrag is dus inherent aan een supermacht, het streven is werelddominantie en overal een zo groot mogelijke vinger in de pap hebben en houden.
Amerika is ook een walgelijk teringland inderdaad en net zo goed een klassensamenleving als China, echter is China een dictatuur en Amerika een democratie dat is een wezenlijk verschil wat sommige mensen hier nogal makkelijk terzijde schuiven.

Als je dan vervolgens hun PoHi door bladert bestaat 50% van hun post uit kritiek op van alles en nog wat. Als je dan pro China gaat zitten oreren heb je er maar heel weinig van begrepen.
Ik ben niet zo zeer pro-China. Ik zie meer en meer hoe gevaarlijk de VS is.

En nee, de VS is geen democratie. Want de politici hebben hun ziel al verkocht aan de grote bedrijven. Allemaal. Ja, ze zullen vast ook wel wat goed doen. Doen de Chinezen ook wel hoor. Ik heb contacten in China en dus ook met de communistische partij, want dat gaat daar niet anders. En ik zou ook liever in de VS willen wonen dan in China. Maar van de andere kant: in China wonen is helemaal niet zo naar en onvrij. Mits je maar geen machtshebbers op de tenen trapt. Maar dat moet je in de VS ook niet doen.

Ik snap best dat je zegt dat de intenties van de VS op zichzelf minder kwalijk lijken (zeker als je naar de excessen kijkt), maar daar staat wel tegenover dat de VS in de praktijk gewoon het gevaarlijkst is. Want de VS is het land dat by far de meeste andere landen is binnengevallen (tegen het internationale recht in). De VS is het die de EU knevelt als het moet. Het is de VS die in de praktijk allesbehalve alleen maar goed doet. Kijk gewoon naar wat er nu in Afrika gebeurt (eind 2022 is dat, recent verhaal). Waar de bevolking gewoon weer buitenspel wordt gezet en wederom de grote bedrijven alles krijgen.

De VS verkoopt het heel mooi. Maar kijk door de praatjes heen naar de daden.
pi_207864688
Bij welke "US interests" denkt men hier dat de derde Chinese ballon rondhangt?
pi_207864732
quote:
1s.gif Op zondag 5 februari 2023 13:53 schreef Za het volgende:
Bij welke "US interests" denkt men hier dat de derde Chinese ballon rondhangt?
De BNW interests.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_207864769
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2023 12:12 schreef raptorix het volgende:

[..]
Vorig jaar nog, ik zal maar niet roepen "Nederlands" luchtruim, anders wordt een bepaalde gebruiker hier woest.

https://www.bbc.com/news/(...)ey-shetland-60231014
Dagelijks toch?
pi_207864859
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2023 12:55 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Dat betwijfel ik. De VS is heel sterk de mening toegedaan dat het dominant moet zijn en de Amerikaanse waarden opgedrongen moeten worden aan de rest van de wereld. Dat geluid is in China heel anders. Ze willen graag ons geld en onze welvaart. En een supermacht zijn. Maar opdringen van hun waarden? Nope. Andere landen aanvallen om dat af te dwingen? Enlighten me.

Amerika heeft een PR praatje wat er kennelijk ingaat als koek. Maar als ik gewoon naar daden kijk, dan is de VS veruit de grootste bedreiging voor de soevereiniteit van andere staten. Eenzaam aan de top!
Sorry, ik moest heel hard proesten, koffie zit nu aan de muur.

Je vergeet heel even alle Oeigoeren? Of Hongkong? Of Taiwan?

Gewoon de helft van de waarheid achterwege houden en dan een conclusie typen.. je komt er wel...
pi_207865184
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2023 12:52 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ik verwacht toch niet dat China denkt dat het wel zal loslopen als ze de VS met nucleaire wapens gaan aanvallen.
Zo werkt nucleair niet.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')