abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_207828071
quote:
WASHINGTON - Al enkele dagen volgen de Verenigde Staten een vermeende spionageballon van China boven Amerikaans grondgebied, melden militaire autoriteiten in het land. Ook is overwogen het luchtvaartuig neer te halen.

De Amerikaanse diensten volgen de ballon sinds hij een paar dagen geleden het Amerikaanse luchtruim binnenkwam via Canada, onder meer door hem te observeren met bemande militaire vliegtuigen. De ballon zou zich in de stratosfeer bevinden.

„Het is duidelijk dat de bedoeling van deze ballon spionage is”, zegt een niet nader genoemde topambtenaar van de Amerikaanse defensieministerie tegen persbureau Reuters.

Nadat de ballon eenmaal was ontdekt, kwam de Amerikaanse regering naar eigen zeggen onmiddellijk in actie om het verzamelen van gevoelige informatie te voorkomen. Op enig moment werd overwogen de ballon uit de lucht te schieten. Die plannen werden opgeborgen wegens het risico van neerstortend puin.

Het incident toont hoe ver beide grootmachten gaan om elkaar te bespioneren te midden van toenemende spanningen.

https://www.telegraaf.nl/(...)llon-gespot-boven-vs
twitter

twitter

[ Bericht 17% gewijzigd door #ANONIEM op 03-02-2023 01:46:57 ]
pi_207828077
pi_207828090
Ballonnen :') Leven die Chinezen nog in 1910 ofzo.

Vind het sowieso een bijzonder verhaal, dat ding haal je dan toch meer om te kijken wat er onder hangt. Ze kunnen een raket op de centimeter nauwkeurig laten terugkomen, dus kunnen ze ook wel zo'n ding neerhalen en ongeveer bepalen dat hij niet midden op timesquare neer komt.

[ Bericht 49% gewijzigd door #ANONIEM op 03-02-2023 01:58:08 ]
pi_207828120
Raar verhaal. Geloof er geen reet van dat dat ding ongezien Amerika binnenvliegt en dat ze hem dagenlang niet neerhalen.
pi_207828260
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 02:10 schreef TheJanitor het volgende:
Raar verhaal. Geloof er geen reet van dat dat ding ongezien Amerika binnenvliegt en dat ze hem dagenlang niet neerhalen.
Ze kunnen hem wel neerhalen hoor, desnoods met een laser, probleem is dat dat spul ook ergens neerkomt.
Overigens is het niet verboden om iets te laten vliegen boven een land, alleen is het wel gebruikelijk om je te melden. De russen vliegen ook gewoon dagelijks boven Nederland met hun bears.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_207828280
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 05:01 schreef raptorix het volgende:

[..]
Ze kunnen hem wel neerhalen hoor, desnoods met een laser, probleem is dat dat spul ook ergens neerkomt.
Overigens is het niet verboden om iets te laten vliegen boven een land, alleen is het wel gebruikelijk om je te melden. De russen vliegen ook gewoon dagelijks boven Nederland met hun bears.
Wat een hoop gelul in je post. Zeg dan niks, want er komt alleen maar onzin uit je.

En dan als klap op de vuurpijl nog posten dat de Russen dagelijks boven Nederland vliegen _O-
pi_207828296
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 05:15 schreef PS. het volgende:

[..]
Wat een hoop gelul in je post. Zeg dan niks, want er komt alleen maar onzin uit je.

En dan als klap op de vuurpijl nog posten dat de Russen dagelijks boven Nederland vliegen _O-
Wat klopt er niet aan?
pi_207828315
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 05:22 schreef raptorix het volgende:

[..]
Wat klopt er niet aan?
Wat wel?

De laatste keer dat er Bears in Nederlands luchtruim vlogen, is al bijna 10 jaar geleden. En nee, luchtruim is niet "boven Nederland" En nee, ze doen dat ook niet stiekem, want die dingen hoor je van 50 kilometer afstand al aankomen.
pi_207828322
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 05:27 schreef PS. het volgende:

[..]
Wat wel?

De laatste keer dat er Bears in Nederlands luchtruim vlogen, is al bijna 10 jaar geleden. En nee, luchtruim is niet "boven Nederland" En nee, ze doen dat ook niet stiekem, want die dingen hoor je van 50 kilometer afstand al aankomen.
https://eenvandaag.avrotr(...)-luchtruim-opzoeken/
pi_207828325
quote:
Ja, en nu? Kun je lezen? Ze zijn niet eens in Nederlands luchtruim geweest toen. En is dit je bron dat er dagelijks Russen in Bears boven Nederland vliegen? Een artikel uit 2021 waar ze niet eens het luchtruim invlogen?
pi_207828330
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 05:32 schreef PS. het volgende:

[..]
Ja, en nu? Kun je lezen? Ze zijn niet eens in Nederlands luchtruim geweest toen. En is dit je bron dat er dagelijks Russen in Bears boven Nederland vliegen? Een artikel uit 2021 waar ze niet eens het luchtruim invlogen?
Echt wat een user :') :') :') :')
pi_207828331
quote:
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 05:35 schreef raptorix het volgende:

[..]
Echt wat een user :') :') :') :')
Ah, ik heb gelijk dus ga je het maar op die tour gooien
pi_207828336
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 05:35 schreef PS. het volgende:

[..]
[..]
Ah, ik heb gelijk dus ga je het maar op die tour gooien
Als je een beetje het nieuws van de laatste 30 jaar had gevolgd, dan weet je dat dit niet heel bijzonder is, je bent trouwens ook bekend dat dit ook gewoon heel lang gereguleerd was via het Open Skies verdrag? Alleen wordt er ingegrepen wanneer ze hun transponder uit zetten, dan vliegen er vliegtuigjes mee om te laten zien: We hebben jullie in de gaten. Maar goed, je kunt dit zelf ook gewoon even googlen.
pi_207828348
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 05:38 schreef raptorix het volgende:

[..]
Als je een beetje het nieuws van de laatste 30 jaar had gevolgd, dan weet je dat dit niet heel bijzonder is, je bent trouwens ook bekend dat dit ook gewoon heel lang gereguleerd was via het Open Skies verdrag? Alleen wordt er ingegrepen wanneer ze hun transponder uit zetten, dan vliegen er vliegtuigjes mee om te laten zien: We hebben jullie in de gaten. Maar goed, je kunt dit zelf ook gewoon even googlen.
Nou prima jongen, als jij een Russisch militair vliegtuig boven Nederland ziet, hoor ik het graag van je.
pi_207828350
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 05:45 schreef PS. het volgende:

[..]
Nou prima jongen, als jij een Russisch militair vliegtuig boven Nederland ziet, hoor ik het graag van je.
Je dacht dat ze op 3KM boven Rotterdam vlogen om ons zo angst aan te jagen?
pi_207828352
Ik denk gewoon een weerballon en daar worden er zeel veel en vaak van opgelaten. Ophef om niks.
Rule of acquisition #214. Never begin a business negotiation on an empty stomach.
pi_207828356
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 05:45 schreef raptorix het volgende:

[..]
Je dacht dat ze op 3KM boven Rotterdam vlogen om ons zo angst aan te jagen?
Doe niet zo achterlijk joh, met je dagelijks. Laatste keer dat er een Bear in Nederlands luchtruim is geweest was in 2015.

Je hoeft mij hier echt niet proberen uit te lullen hoor :D
pi_207828375
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 05:47 schreef PS. het volgende:

[..]
Doe niet zo achterlijk joh, met je dagelijks. Laatste keer dat er een Bear in Nederlands luchtruim is geweest was in 2015.

Je hoeft mij hier echt niet proberen uit te lullen hoor :D
Echt je bent te dom om te poepen: https://nos.nl/artikel/24(...)pt-boven-de-noordzee

En dit is onderschept he? We hebben het niet over de keren dat ze er gewoon geïdentificeerd vlogen.
pi_207828384
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 05:55 schreef raptorix het volgende:

[..]
Echt je bent te dom om te poepen: https://nos.nl/artikel/24(...)pt-boven-de-noordzee

En dit is onderschept he? We hebben het niet over de keren dat ze er gewoon geïdentificeerd vlogen.
Nee, jij bent dat wel.

Dit is wederom niet boven Nederland, en ook niet het Nederlands luchtruim. Dit is boven internationale wateren, waar Nederland de NAVO verantwoordelijk voor is, waar Nederland toevallig ook bij hoort.

En ook nu maar met het bewijs van AL die keren dat ze wel geïdentificeerd boven Nederland vliegen, of in Nederlands luchtruim, of gewoon ergens anders mag zelfs. Is namelijk hele makkelijke data, aangezien vliegtuigen met een transponder gewoon via ADS-B te vinden zijn.

Succes met het zoeken, ga je niet vinden daar de Bears nooit hun transponder gebruiken. Maar succes als je zo weer met het volgende domme linkje komt, heb ik weer wat te lachen.
pi_207828388
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 06:01 schreef PS. het volgende:

[..]
Nee, jij bent dat wel.

Dit is wederom niet boven Nederland, en ook niet het Nederlands luchtruim. Dit is boven internationale wateren, waar Nederland de NAVO verantwoordelijk voor is, waar Nederland toevallig ook bij hoort.

En ook nu maar met het bewijs van AL die keren dat ze wel geïdentificeerd boven Nederland vliegen, of in Nederlands luchtruim, of gewoon ergens anders mag zelfs. Is namelijk hele makkelijke data, aangezien vliegtuigen met een transponder gewoon via ADS-B te vinden zijn.

Succes met het zoeken, ga je niet vinden daar de Bears nooit hun transponder gebruiken. Maar succes als je zo weer met het volgende domme linkje komt, heb ik weer wat te lachen.
Ah, je gaat nu terugvallen dat het geen Nederlands territorium is, ja dat klopt technisch gezien doen we dat in Navo verband, maar goed, jij beweert dat de laatste keer in 2015 was, wat dus niet zo is. Daarnaast geef ik je gewoon aan dat het niet illegaal is, zoek maar even op het open skies verdrag, maar goed, blijf vooral je dommigheid spuien.
pi_207828395
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 06:03 schreef raptorix het volgende:

[..]
Ah, je gaat nu terugvallen dat het geen Nederlands territorium is, ja dat klopt technisch gezien doen we dat in Navo verband, maar goed, jij beweert dat de laatste keer in 2015 was, wat dus niet zo is. Daarnaast geef ik je gewoon aan dat het niet illegaal is, zoek maar even op het open skies verdrag, maar goed, blijf vooral je dommigheid spuien.
Omdat ze toen wel in het Nederlands luchtruim vlogen. https://www.rtlnieuws.nl/(...)sische-bommenwerpers
2014 zelfs, en dat was de laatste keer.

Ik zeg ook nergens dat het verboden is. Ze doen het alleen nooit, zeker niet met transponder aan, want die hebben ze nooit aan.
  vrijdag 3 februari 2023 @ 07:09:00 #22
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_207828481
Weten de Amerikanen ook eens hoe het is.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_207828641
Hoe hebben ze gezien dat die ballon uit China komt, als ie helemaal in de stratosfeer hangt?
-nee-
  vrijdag 3 februari 2023 @ 07:57:34 #24
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_207828651
quote:
14s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 07:55 schreef Marsenal het volgende:
Hoe hebben ze gezien dat die ballon uit China komt, als ie helemaal in de stratosfeer hangt?
Staat Made in China op de zijkant.
  vrijdag 3 februari 2023 @ 08:05:41 #25
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_207828690
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 05:46 schreef Niels0Kurovski het volgende:
Ik denk gewoon een weerballon en daar worden er zeel veel en vaak van opgelaten. Ophef om niks.
Dit. Maar China zal en moet de hoek van vijanden in, ongeacht wat ze doen.
The End Times are wild
  vrijdag 3 februari 2023 @ 08:10:07 #26
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_207828703
Google heeft in Amerika in de stratosfeer internetballonnen hangen. Zal het dit niet zijn?
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  vrijdag 3 februari 2023 @ 08:11:22 #27
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_207828710
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_207828711
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 08:05 schreef LXIV het volgende:

[..]
Dit. Maar China zal en moet de hoek van vijanden in, ongeacht wat ze doen.
De VS is al een tijdje aan het oorloghitsen met China.
pi_207828759

They float, they all float *HAHAHAHAHAHA*

"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_207828782
Overigens speelde Tim Curry ook een geweldige hotelmanager in Home Alone 2 _O_
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_207828822
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  vrijdag 3 februari 2023 @ 08:27:04 #32
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_207828828
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 08:11 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Tijd dat trump terugkomt
The End Times are wild
pi_207828852
pi_207828867
quote:

[..]
Als Killary president was geweest, dan zaten we allang onder de grond.
  vrijdag 3 februari 2023 @ 08:34:20 #35
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_207828882
quote:
Overduidelijk een Chinese spionageballon. Er staat "Grgr Xi" op :P
pi_207828915
Ik dacht even dat het het hoofd van Poetin was dat daar vloog
pi_207828971
quote:

[..]
Ligt alles weer eens aan de VS ja? :')
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_207828989
quote:
De internetballonen hebben andere zonnepanelen dan wat we op die paar fotojes van dit ding hebben kunnen zien, zo leerde een kleine zoekopdracht mij :P
pi_207829042
Heeft China geen satellieten ofzo? Is toch veel handiger spioneren.
  vrijdag 3 februari 2023 @ 09:05:03 #40
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_207829162
quote:
2s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 08:47 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
De internetballonen hebben andere zonnepanelen dan wat we op die paar fotojes van dit ding hebben kunnen zien, zo leerde een kleine zoekopdracht mij :P
Niet op google gekeken nog :P Ik vind het zo'n gek verhaal namelijk :D
pi_207829168
Flinke route heeft dat ding afgelegd ook:
twitter
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 3 februari 2023 @ 09:05:56 #42
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_207829171
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 05:46 schreef Niels0Kurovski het volgende:
Ah, even het Pentagon bellen om te melden dat ze er weer eens he-le-maal naast zitten en dat iemand on the FOK!forum het gelukkig wel beter wist.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  vrijdag 3 februari 2023 @ 09:08:03 #43
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_207829192
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 09:05 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Ah, even het Pentagon bellen om te melden dat ze er weer eens he-le-maal naast zitten en dat iemand on the FOK!forum het gelukkig wel beter wist.
Misschien waren dit ook de Chinezen :P

In 1947, A High-Altitude Balloon Crash Landed in Roswell. The Aliens Never Left
  vrijdag 3 februari 2023 @ 09:10:33 #44
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_207829221
quote:
6s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 09:05 schreef xpompompomx het volgende:
Flinke route heeft dat ding afgelegd ook:
[ twitter ]
Bijzonder ook dat ze dit ding in Amerika hebben weten te krijgen. Ze kunnen dus heel precies bepalen wat de wind doet over 2 weken :o
pi_207829234
quote:
84s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 09:05 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Niet op google gekeken nog :P Ik vind het zo'n gek verhaal namelijk :D
Dit is juist al een oude beproefde methode, voorbeeldje van vroegah:
https://en.wikipedia.org/wiki/Project_Moby_Dick
pi_207829252
Vaag verhaal. Is het neerschieten ook de enige manier?
Je kan hem toch ook gewoon vastpakken en naar beneden trekken/duwen (ja, daar zal tegenwoordig vast wel apparatuur voor zijn)
"This is your life and it's ending one minute at a time." - Tyler Durden
"Sand is overrated. It's just tiny, little rocks." - Joel
pi_207829270
quote:
84s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 09:10 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Bijzonder ook dat ze dit ding in Amerika hebben weten te krijgen. Ze kunnen dus heel precies bepalen wat de wind doet over 2 weken :o
Was mij net aan het afvragen hoe dat ding dan in Amerika terecht kwam, maar de wind blijkbaar. Toch wel interessant.
pi_207829277
quote:

[..]
HAARP 😱

Of zoals het in China heet, HAALP :7
A murky, forgotten land.
  vrijdag 3 februari 2023 @ 09:15:46 #49
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_207829283
quote:
2s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 09:11 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Dit is juist al een oude beproefde methode, voorbeeldje van vroegah:
https://en.wikipedia.org/wiki/Project_Moby_Dick
WTF :D _O-

Waarom weet ik dit niet :o
  vrijdag 3 februari 2023 @ 09:15:57 #50
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_207829286
quote:
11s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 09:15 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
HAARP 😱

Of zoals het in China heet, HAALP :7
_O-
pi_207829425
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 09:13 schreef Gremen het volgende:
Vaag verhaal. Is het neerschieten ook de enige manier?
Je kan hem toch ook gewoon vastpakken en naar beneden trekken/duwen (ja, daar zal tegenwoordig vast wel apparatuur voor zijn)
Wordt wel een hele lange kabel dan als dat ding op een aantal km hoogte zweeft, misschien met een haak achter een vliegtuig meetrekken naar een gebied waar ze hem wel kunnen neerknallen?
pi_207829542
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 09:25 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]
Wordt wel een hele lange kabel dan als dat ding op een aantal km hoogte zweeft, misschien met een haak achter een vliegtuig meetrekken naar een gebied waar ze hem wel kunnen neerknallen?
Als je dat ding al gevangen hebt ga je hem niet meer kapotschieten natuurlijk. Je hebt er meer aan als zoiets zo intact mogelijk in handen krijgt.
pi_207829548
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 08:51 schreef Fietsenrek het volgende:
Heeft China geen satellieten ofzo? Is toch veel handiger spioneren.
Dit is een lekker goedkope methode.
pi_207829579
pi_207829612
quote:

[..]
Je kijkt teveel films
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_207829615
quote:

[..]
En welk vliegtuig kan naar 14km? vliegen en met een redelijk beheerste snelheid een ballon uit de lucht grijpen met een haak? :D

Ik heb geen zin om te rekenen, maar hier zou je ergens de minimale snelheid uit kunnen halen. Succes!

http://www.aerostudents.c(...)-aircraft-limits.pdf
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_207829642
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 09:39 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]
En welk vliegtuig kan naar 14km? vliegen en met een redelijk beheerste snelheid een ballon uit de lucht grijpen met een haak? :D
De VS heeft wel veel ervaring met zulke dingen, maar niet op die hoogte natuurlijk ;)
https://en.wikipedia.org/wiki/Mid-air_retrieval
pi_207829659
quote:

[..]

Ik heb geen zin om te rekenen, maar hier zou je ergens de minimale snelheid uit kunnen halen. Succes!

Je huurt toch arnold in om op de kop van een f16 te staan en die springt zo naar die ballon hoor. Dan neemt hij de besturing over en land veilig.
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_207829662
quote:
2s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 09:41 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
De VS heeft wel veel ervaring met zulke dingen, maar niet op die hoogte natuurlijk ;)
https://en.wikipedia.org/wiki/Mid-air_retrieval
"NASA operated a Shorts Skyvan airplane nicknamed the “Ugly Hooker”, which was used for several years to recover instrument packages ejected from sounding rockets and unmanned research balloons."

:D _O-
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_207829726
quote:

[..]

De Lockheed U-2 is een strategisch verkenningsvliegtuig, ontworpen voor langdurige operaties op 21 km hoogte, in alle weersomstandigheden en bij dag en nacht.

Ik denk dat een raketje makkelijker is.
Rule of acquisition #214. Never begin a business negotiation on an empty stomach.
pi_207829756
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 09:49 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
De Lockheed U-2 is een strategisch verkenningsvliegtuig, ontworpen voor langdurige operaties op 21 km hoogte, in alle weersomstandigheden en bij dag en nacht.
Dan klinkt het verhaal te geloofwaardig. Ik hou het bij de f16 waar arnold via de neus op de ballon springt.
pi_207829801
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 09:49 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]

Ik denk dat een raketje makkelijker is.
Dus geen ballonvangvliegtuig.
pi_207829830
quote:
2s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 09:57 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Dus geen ballonvangvliegtuig.
Misschien kan de U2 zulke missies uitvoeren, geen idee. De VS hadden vroeger het zgn emmer aan een touw-programma waarbij door satellieten uitgeworpen filmrollen in de lucht werden opgevangen toen er nog geen digitale fotografie bestond, maar werkelijk geen idee welke toestellen ze daarvoor gebruikten.
pi_207829864
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 10:00 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Misschien kan de U2 zulke missies uitvoeren, geen idee. De VS hadden vroeger het zgn emmer aan een touw-programma waarbij door satellieten uitgeworpen filmrollen in de lucht werden opgevangen toen er nog geen digitale fotografie bestond, maar werkelijk geen idee welke toestellen ze daarvoor gebruikten.
Dat deden ze met speciaal omgebouwde transportvliegtuigen:
https://en.wikipedia.org/(...)-air_recovery_system
  vrijdag 3 februari 2023 @ 10:08:03 #65
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_207829887
Ze hadden een coca cola advertentie erop moeten schilderen, dan had niemand geloofd dat het van China kwam _O-
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_207830265
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 09:39 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Je kijkt teveel films
Klopt, is die skyhook actie in The Dark Knight wat mij op dat idee bracht :P

Vraag mij wel af of dit de juiste manier om te spioneren is, je bent toch erg afhankelijk van de wind, zou toch makkelijker zijn om wat satellieten de ruimte in te knallen om daarmee te spioneren, wat natuurlijk al gebeurd.
pi_207830286
quote:
2s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 10:08 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Ze hadden een coca cola advertentie erop moeten schilderen, dan had niemand geloofd dat het van China kwam _O-
Of hem een lichtblauwe kleur geverfd waardoor hij minder goed zichtbaar was met het blote oog.
  vrijdag 3 februari 2023 @ 10:59:16 #68
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_207830310
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 10:56 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]
Of hem een lichtblauwe kleur geverfd waardoor hij minder goed zichtbaar was met het blote oog.
En dan een chinees die in een mandje eronder hangt en hem bij zonsondergang snel oranje schildert.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  vrijdag 3 februari 2023 @ 11:01:43 #69
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_207830332
Geen Good Guy with a Gun?
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_207830487
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 10:54 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]
Klopt, is die skyhook actie in The Dark Knight wat mij op dat idee bracht :P

Vraag mij wel af of dit de juiste manier om te spioneren is, je bent toch erg afhankelijk van de wind, zou toch makkelijker zijn om wat satellieten de ruimte in te knallen om daarmee te spioneren, wat natuurlijk al gebeurd.
Denk wel dat dat een reden is waarom de VS zich voorlopig de moeite bespaard deze ballon te onderscheppen, want hij zal toch weinig nieuws kunnen vinden buiten wat China toch al weet.
pi_207830702
17 april vorig jaar zag ik ook iets in de lucht boven Zuid-Limburg/Belgie (maasmechelen/lanaken), fototje van geschoten met de telefoon. Ik dacht een weerballon, had zoiets nog nooit gezien reallife. Bewoog best langzaam, maar bewoog wel. Vond hem ook erg hoog, had geen vergelijking op dat moment maar mijn gok was wel dat deze "ballon" op vliegtuig hoogte zat, maar misschien nu wel een ballon van China, nja oordeelt u zelf: (foto is in te zoomen, betere kwaliteit kon ik helaas niet schieten met die aardappel)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 3% gewijzigd door J.A.R.V.I.S. op 03-02-2023 11:43:41 ]
pi_207831129
quote:

[..]
Op grote hoogte is de wind naast harder ook constanter. En dus een stuk beter te voorspellen dan op het aardoppervlakte.

Van Amsterdam naar New York vliegen is ook altijd een uurtje langer vliegen dan vice versa vanwege de wind op die hoogte. En daar is al rekening mee gehouden in de schema's
pi_207831161
quote:

[..]
Klopt, dan kan iedere metereoloog. Dat zoeken ze op in een tabel of een computerprogramma laat dit zien.
pi_207831164
Hij's ook te volgen op flightradar24:
https://www.flightradar24.com/HBAL617/2f098365

edit: Volgens mij was dit toch een andere ;)
pi_207831171
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 01:55 schreef PS. het volgende:
Ballonnen :') Leven die Chinezen nog in 1910 ofzo.

Vind het sowieso een bijzonder verhaal, dat ding haal je dan toch meer om te kijken wat er onder hangt. Ze kunnen een raket op de centimeter nauwkeurig laten terugkomen, dus kunnen ze ook wel zo'n ding neerhalen en ongeveer bepalen dat hij niet midden op timesquare neer komt.

Nee ze hebben in Nederland ook politiebureaus.
pi_207831173
quote:
10s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 12:14 schreef xpompompomx het volgende:
Goede spionageballon dan _O-
A murky, forgotten land.
  vrijdag 3 februari 2023 @ 12:17:17 #77
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_207831204
quote:
Wat zitten de Amerikanen dan op te scheppen dat ze hem onderschept hebben. Kijken ze nooit op Flightradar ofzo? :')

Zonder gekheid, is dit niet wat anders? Zo'n internetballon waar ik eerder over gepost heb?
pi_207831205
In de koude oorlog had je tenminste nog deze vliegen

_O_
  vrijdag 3 februari 2023 @ 12:20:49 #79
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_207831256
quote:

edit: Volgens mij was dit toch een andere ;)
ff op google gekeken.

Is deze:
THUNDERHEAD BALLOON SYSTEMS

https://aerostar.com/capabilities
  vrijdag 3 februari 2023 @ 12:23:53 #80
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_207831291
pi_207831315
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 12:17 schreef tjoptjop het volgende:
In de koude oorlog had je tenminste nog deze vliegen

[ afbeelding ]
_O_
Daar kunnen ze hem gewoon mee lekprikken.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_207831365
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 05:27 schreef PS. het volgende:

[..]
Wat wel?

Ik vind zo'n Bear wel een machtig mooi vliegtuig _O_
pi_207831748
twitter
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  vrijdag 3 februari 2023 @ 13:06:59 #84
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_207831797
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 10:56 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]
Dit. Ik zie het net op het journaal en denk; "Waarom heeft die ballon dan zo'n lichte kleur?" :D
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_207832204
quote:
5s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 13:03 schreef Aether het volgende:
[ twitter ]
Lijkt me wel lastig om te escorteren in een straaljager. He snel zal zo'n ballon gaan? 50-100km/u? Kom je daar dan steeds met je F16 voorbij scheren :D
pi_207832217
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 12:29 schreef tjoptjop het volgende:

[..]
Ik vind zo'n Bear wel een machtig mooi vliegtuig _O_
Gewoon even omhoog kijken dus, volgens @raptorix vliegen ze hier elke dag wel over :Y
pi_207832243
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 13:06 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Dit. Ik zie het net op het journaal en denk; "Waarom heeft die ballon dan zo'n lichte kleur?" :D
Zou je het eigenlijk niet pikzwart moeten maken, iets als Vantablack? Ik lees nergens de hoogte maar dat kan makkelijk >20km hoog zijn dan valt het vanzelf wel uit het zicht maar een lichtgekleurde ballon reflecteert veel zonlicht waardoor je het wel weer goed ziet.
pi_207832254
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 13:50 schreef PS. het volgende:

[..]
Gewoon even omhoog kijken dus, volgens @:raptorix vliegen ze hier elke dag wel over :Y
Ik dacht er vorige week eentje te horen maar het bleek m'n buurman te zijn die aan het grasmaaien was
pi_207834073
twitter

Anthony Blinken blijft toch maar thuis.
zie email 27 oktober
pi_207834167
Verwachting

When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_207834348
Tijd voor van Gerwen of van Barneveld
pi_207834563
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 13:49 schreef tjoptjop het volgende:

[..]
Lijkt me wel lastig om te escorteren in een straaljager. He snel zal zo'n ballon gaan? 50-100km/u? Kom je daar dan steeds met je F16 voorbij scheren :D
Gewoon in de 'cruisen over de boulevard' stand zetten die F16 :Y

Inclusief booskijkende piloot die schuin in de stoel zit, met de arm uit het raam 8-)
A murky, forgotten land.
pi_207835972
twitter
pi_207836430
twitter

Hij kan bewegen. Weerballon, uhuh.
zie email 27 oktober
pi_207836490
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 18:37 schreef Houtenbeen het volgende:
[ twitter ]
Dat vind ik wat ongeloofwaardig, woont geen hond in die regionen. Het is daar geen Randstad oid qua bevolkingsdichtheid :D
pi_207836569
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 19:17 schreef tjoptjop het volgende:

[..]
Dat vind ik wat ongeloofwaardig, woont geen hond in die regionen. Het is daar geen Randstad oid qua bevolkingsdichtheid :D
Ging meer om de ''the size of the payload''
pi_207836585
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 19:24 schreef Houtenbeen het volgende:

[..]
Ging meer om de ''the size of the payload''
Maar als die neerstort op een grasveld is dat toch niet zo'n probleem? :?

Of zijn ze bang voor een bom oid?
pi_207836609
Spionage? Misschien is de ballon wel gewoon uit een lab ontsnapt.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_207836821
twitter
  vrijdag 3 februari 2023 @ 20:40:26 #100
293744 RichardHammond
Tante van Jan en Monique
pi_207837884
Waar zijn die lullo's van de eerste pagina die de VS beschuldigen van China in de hoek drijven. :') De Amerikanen weten over het algemeen vrij goed wat er speelt en dit bewijst het maar weer.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')