abonnement Unibet Coolblue
pi_207918857
quote:
1s.gif Op donderdag 9 februari 2023 02:35 schreef investeerdertje het volgende:
Maar dat zijn gevoelskwesties. Gevoelskwesties moet je niet als financieel advies verpakken, zelfs niet met disclaimers.
Ik geef dan ook geen advies, dat lees en maak jij er van.

Ik heb eerder in het topic een tip gegeven (Meesman) en daarbij expliciet gezegd dat het een tip is en geen advies.
pi_207919732
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2023 09:54 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
ik heb inmiddels een spaarrekening bij Renault bank aangevraagd, het eenjaarsdeposito bij LPB biedt zelfs amper meer rente dan een lopende spaarrekening bij Renault of Bunq. En de lopende rente is amper meer dan een grootbank. Ik kan me niet voorstellen dat ze niet te maken gaan krijgen met een flinke teruggang. Misschien hebben ze het geld niet nodig en dan is dat prima maar voor mij is het punt wel gekomen dat de verschillen voldoende zijn dat het gaat lonen om mijn spaargeld daar weg te halen.
Dat had ik al een tijdje terug. Ik houd alleen nog een kleine buffer aan bij LPB maar de rest is weg.
pi_207927961
Iemand enig idee hoelang het duurt voordat een 'grote' betaling van 20k+ via ABN op een Bunq spaarrekening wordt gestort? Ik deed net een proefbetaling van 100 euro en dat stond er gelijk op.
pi_207928373
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2023 20:52 schreef CR7 het volgende:
Iemand enig idee hoelang het duurt voordat een 'grote' betaling van 20k+ via ABN op een Bunq spaarrekening wordt gestort? Ik deed net een proefbetaling van 100 euro en dat stond er gelijk op.
Ik stort het geld bij bunq via een idealbetaling vanuit de bunq app. Dat staat het per direct op de rekening. Met 20k moet dan wellicht in delen.

[ Bericht 0% gewijzigd door KrekelJapie op 09-02-2023 23:44:19 ]
  donderdag 9 februari 2023 @ 23:34:50 #155
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_207930693
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2023 20:52 schreef CR7 het volgende:
Iemand enig idee hoelang het duurt voordat een 'grote' betaling van 20k+ via ABN op een Bunq spaarrekening wordt gestort? Ik deed net een proefbetaling van 100 euro en dat stond er gelijk op.
ABN naar Bunq is instant payment.

[ Bericht 5% gewijzigd door ondeugend op 10-02-2023 15:04:19 ]
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
  Redactie Sport vrijdag 10 februari 2023 @ 05:19:44 #156
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_207931191
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2023 09:39 schreef ES_FOK het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)ease-plan-profiteert

Leaseplan verdient genoeg, zij hebben ons spaargeld niet zo hard nodig.
Ze zullen hun rente dan vast niet zo hard omhoog gooien als de concurrentie doet.
Je zou zeggen dat ze dan juist geld nodig hebben om meer auto's te kopen om die te kunnen verleasen (is dat Nederlands?).
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_207932411
Bigbank:
quote:
Met ingang van vandaag, 10 januari 2023, kunt u nog meer rendement behalen uit uw spaargeld door gebruik te maken van ons product "Flexibel Sparen". De rente voor uw Flexibel Sparen deposito is verhoogd van 1,30% naar 1,55%.
pi_207932852
Bigbank2:
quote:
Geachte klant,

In de recente communicatie over onze rentewijziging, ontdekten wij helaas een fout in de vermelde datum. Onze oprechte excuses hiervoor.

De rente van ons product "Flexibel Sparen" is met ingang van vandaag, 10 februari 2023, verhoogd van 1,30% naar 1,55%.
  vrijdag 10 februari 2023 @ 15:16:11 #159
340341 Blester
Membre très utile
pi_207936927
Vandaag gespot bij Raisin: BluOr Bank AS (Letland) deposito voor 1 jaar: 3,06%. Hebben blijkbaar A+ rating. Twijfelde aan een deposito bij Orange Bank (Frans garantiestelsel) via Raisin voor 2,65% 1 jaar.
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_207937162
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 15:16 schreef Blester het volgende:
Vandaag gespot bij Raisin: BluOr Bank AS (Letland) deposito voor 1 jaar: 3,06%. Hebben blijkbaar A+ rating. Twijfelde aan een deposito bij Orange Bank (Frans garantiestelsel) via Raisin voor 2,65% 1 jaar.
20% bronbelasting, 10% na invullen formulier. Daarmee is de rente minder dan andere deposito's. Nog altijd meer dan Orange maar minder dan bijv. Haitong.
pi_207939790
Wat denken jullie van 1 jaar deposito bij Klarna via Raisin? 2,4%

Kan nu via een vriend op een uitnodiging ingaan voor raisin waarbij we ook beide 50 euro cadeau krijgen.

Zijn er risico's of helemaal niet?
pi_207940798
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 19:15 schreef archito het volgende:
Wat denken jullie van 1 jaar deposito bij Klarna via Raisin? 2,4%

Kan nu via een vriend op een uitnodiging ingaan voor raisin waarbij we ook beide 50 euro cadeau krijgen.

Zijn er risico's of helemaal niet?
Raisin is een platform van een bedrijf met een eigen bankvergunning. Daardoor is er sprake van toezicht op het reilen en zeilen vanuit in dit geval duitsland. Klarna is een bekende aanbieder van kleinere betaalkredieten uit zweden.

Het voordeel is dat de inleg bij Klarna al heel laag mogelijk is (vanaf 500 euro). Als je van plan bent meer geld in te leggen, dan zou ik adviseren in het Raisin platform te kijken welke andere aanbieders er zijn. Je kan daarbij zowel kijken naar de betrouwbaarheid van de aanbieder zelf, alsmede in welk land ze gevestigd zitten. Dat land is belangrijk vanuit belastingregels en de garanties die jij als spaarder hebt als er wel iets met die bank zou gebeuren.

Klarna heeft de hoogst mogelijke rating voor de mate waarop zij gefinancieerd is, maar biedt (daardoor) ook lang niet de hoogste rente.

Uiteindelijk moet je zelf bepalen waar jij je lekker bij voelt. Sommige users vertrouwen in alle garanties die er zijn en kijken daardoor alleen naar de hoogste rente en de belasting elementen, andere users willen niet investeren in specifieke landen omdat het verkapte bananenrepublieken zijn of anderzijds geen vertrouwen geven.
pi_207944720
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 20:02 schreef snabbi het volgende:

[..]
Raisin is een platform van een bedrijf met een eigen bankvergunning. Daardoor is er sprake van toezicht op het reilen en zeilen vanuit in dit geval duitsland. Klarna is een bekende aanbieder van kleinere betaalkredieten uit zweden.

Het voordeel is dat de inleg bij Klarna al heel laag mogelijk is (vanaf 500 euro). Als je van plan bent meer geld in te leggen, dan zou ik adviseren in het Raisin platform te kijken welke andere aanbieders er zijn. Je kan daarbij zowel kijken naar de betrouwbaarheid van de aanbieder zelf, alsmede in welk land ze gevestigd zitten. Dat land is belangrijk vanuit belastingregels en de garanties die jij als spaarder hebt als er wel iets met die bank zou gebeuren.

Klarna heeft de hoogst mogelijke rating voor de mate waarop zij gefinancieerd is, maar biedt (daardoor) ook lang niet de hoogste rente.

Uiteindelijk moet je zelf bepalen waar jij je lekker bij voelt. Sommige users vertrouwen in alle garanties die er zijn en kijken daardoor alleen naar de hoogste rente en de belasting elementen, andere users willen niet investeren in specifieke landen omdat het verkapte bananenrepublieken zijn of anderzijds geen vertrouwen geven.
Het ligt inderdaad aan je eigen risicotolerantie.
pi_207946303
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 20:02 schreef snabbi het volgende:
Uiteindelijk moet je zelf bepalen waar jij je lekker bij voelt. Sommige users vertrouwen in alle garanties die er zijn en kijken daardoor alleen naar de hoogste rente en de belasting elementen, andere users willen niet investeren in specifieke landen omdat het verkapte bananenrepublieken zijn of anderzijds geen vertrouwen geven.
Dat heb ik dus met Garantibank , Yapi Kredi Bank Anadolubank en Credit Europe.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_207946706
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2023 09:46 schreef blomke het volgende:
Dat heb ik dus met Garantibank , Yapi Kredi Bank Anadolubank en Credit Europe.
Nochtans geen gedoe met tussenpersonen én ‘gewoon’ Nederlands depositogarantiestelsel.
pi_207948259
quote:
3s.gif Op zaterdag 11 februari 2023 10:12 schreef Socios het volgende:
Nochtans geen gedoe met tussenpersonen
Zijn er banken die spaarrekeningen via tussenpersonen regelen...
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_207948855
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2023 12:13 schreef blomke het volgende:

[..]
Zijn er banken die spaarrekeningen via tussenpersonen regelen...
Raisin
pi_207948869
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2023 12:58 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Raisin
Ah ja, daar zou ik dus niet voor kiezen....
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_207980266
KNAB zakelijk per 1 april

Rente tot 100.000 euro 0,5%

Was 0% vanaf 50.000 en 0,25 tot 50.000.
Spoilers!
pi_207980482
BigBank naar 1,55%
quote:
Graag brengen wij u op de hoogte van een wijziging in onze rentetarieven voor ons product "Flexibel Sparen".

Met ingang van 10 februari 2023 kunt u nog meer rendement behalen uit uw spaargeld door gebruik te maken van Flexibel Sparen. De rente voor Flexibel Sparen is met 0,25% verhoogd van 1,30% naar 1,55%.
  maandag 13 februari 2023 @ 16:13:07 #171
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_207982374
quote:
1s.gif Op maandag 13 februari 2023 13:28 schreef Lucky_Strike het volgende:
KNAB zakelijk per 1 april

Rente tot 100.000 euro 0,5%

Was 0% vanaf 50.000 en 0,25 tot 50.000.
Inderdaad, voor de mensen die vinden dat LPB traag is.. Knab gaat per 1 april naar 0,5%, niet alleen zakelijk maar ook particulier.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_207982909
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2023 16:13 schreef De_Hertog het volgende:
Inderdaad, voor de mensen die vinden dat LPB traag is.. Knab gaat per 1 april naar 0,5%, niet alleen zakelijk maar ook particulier.
Wat niet vreemd is. KNAB-Bank is onderdeel van Aegon. En Aegon wil van zijn bancaire activiteiten in Nederland af. Dus nu worden de achterblijvers gesensibiliseerd om te vertrekken.
pi_207983338
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2023 17:06 schreef Groepfunder het volgende:

[..]
Wat niet vreemd is. KNAB-Bank is onderdeel van Aegon. En Aegon wil van zijn bancaire activiteiten in Nederland af. Dus nu worden de achterblijvers gesensibiliseerd om te vertrekken.
Dan hadden ze de rente beter op 0% kunnen zetten of zoals is onderzocht wat beter werkt is de kosten voor de de rekening ook kunnen verhogen.
  maandag 13 februari 2023 @ 19:34:27 #174
340341 Blester
Membre très utile
pi_207985015
Daar waar transacties bij OpenBank echt realtime op de rekening staan, duurt het me bij Raisin wel erg lang. Vrijdag ochtend geld storten, maandag einde middag pas bij Raisin, dinsdag middag op de Renault spaarrekening. Moet toch allemaal sneller kunnen zou je zeggen…
~ Love comes unseen; we only see it go
  maandag 13 februari 2023 @ 19:37:45 #175
340341 Blester
Membre très utile
pi_207985090
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2023 17:06 schreef Groepfunder het volgende:

[..]
Wat niet vreemd is. KNAB-Bank is onderdeel van Aegon. En Aegon wil van zijn bancaire activiteiten in Nederland af. Dus nu worden de achterblijvers gesensibiliseerd om te vertrekken.
Alle Nederlandse activiteiten van Aegon, waaronder KNAB, worden al overgenomen door ASR. Dus daar is Aegon al ‘vanaf’. Totaal geen link met de rente dus.
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_207990101
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2023 19:34 schreef Blester het volgende:
Daar waar transacties bij OpenBank echt realtime op de rekening staan, duurt het me bij Raisin wel erg lang. Vrijdag ochtend geld storten, maandag einde middag pas bij Raisin, dinsdag middag op de Renault spaarrekening. Moet toch allemaal sneller kunnen zou je zeggen…
Het gaat niet heel snel. Mijn ervaring is dat als je 's-ochtends geld over maakt, het in de loop van de middag bij Raisin is en dan de ochtend erna bij Renault.

Ik ben trouwens begonnen met het verder leeghalen van LPB spaarrekening.
  dinsdag 14 februari 2023 @ 09:18:08 #177
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_207990493
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2023 19:34 schreef Blester het volgende:
Daar waar transacties bij OpenBank echt realtime op de rekening staan, duurt het me bij Raisin wel erg lang. Vrijdag ochtend geld storten, maandag einde middag pas bij Raisin, dinsdag middag op de Renault spaarrekening. Moet toch allemaal sneller kunnen zou je zeggen…
Wou ik net over klagen idd. Gistermorgen vroeg Renault --> Raisin wat terugeboekt. Nog steeds niets. Blijkbaar verdienen ze zo hun geld met geld vasthouden.
pi_207990543
quote:
2s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 09:18 schreef Gunner het volgende:

[..]
Wou ik net over klagen idd. Gistermorgen vroeg Renault --> Raisin wat terugeboekt. Nog steeds niets. Blijkbaar verdienen ze zo hun geld met geld vasthouden.
Houdt je ons op de hoogte wanneer het bij Raisin is en nog belangrijker wanneer het op je betaalrekening staat? Want dat is wel handig om te weten voor de toekomst.
  dinsdag 14 februari 2023 @ 09:25:48 #179
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_207990555
Ja doe ik. Het is leuk hoor met die rente maar in dit geval is een tussenpersoon wel erg vervelend. Ik ga denk ik ook meer bij OpenBank doen dan via Raisin.
pi_207990574
quote:
2s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 09:25 schreef Gunner het volgende:
Ja doe ik. Het is leuk hoor met die rente maar in dit geval is een tussenpersoon wel erg vervelend. Ik ga denk ik ook meer bij OpenBank doen dan via Raisin.
Ik hoop vooral dat LPB over de brug gaat komen want daar ben ik al jaren klant en technisch werkt het ook goed. Alleen komen ze 0,8% rente tekort :D
pi_207990758
Nou, nou,:
quote:
Laatste grote bank over de brug: ING verhoogt spaarrente

Na Rabobank, ABN Amro en de Volksbank (SNS, ASN, Regiobank) zal ook ING de spaarrente verhogen. Per 1 maart krijgen spaarders 0,50% rente over de eerste ¤10.000, daarboven wordt de vergoeding 0,40%.
Zakelijke klanten krijgen 0,45% rente over de eerste ¤25.000, daarna 0,40% tot ¤10 miljoen.
https://www.telegraaf.nl/(...)-verhoogt-spaarrente
pi_207990781
quote:
2s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 09:18 schreef Gunner het volgende:

[..]
Wou ik net over klagen idd. Gistermorgen vroeg Renault --> Raisin wat terugeboekt. Nog steeds niets. Blijkbaar verdienen ze zo hun geld met geld vasthouden.
Nee, daar verdienen ze niets mee. Dat is namelijk bij Europese wetgeving verboden.

Ik denk dat je moet begrijpen waarmee je bezig bent en hoe Europese banken werken. Daar zit vertraging in voor de verwerking / overboeking. Vroeger was dat gerust 3 dagen, tegenwoordig 1 dag. Er is geen Instant Payment tussen Europese banken.

Als dat allemaal een probleem is, dan moet je je geld in Nederland houden en blijven alleen Bunq (met allerlei restricties), LPB (met lagere rente) en OpenBank (inkomend gratis, uitgaand tegen betaling en max 6k) over.

[ Bericht 1% gewijzigd door GereDathan op 14-02-2023 10:10:50 ]
pi_207990808
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 09:24 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
Houdt je ons op de hoogte wanneer het bij Raisin is en nog belangrijker wanneer het op je betaalrekening staat? Want dat is wel handig om te weten voor de toekomst.
Daarvoor hoef je niet op de hoogte gehouden te worden, dat is al heel lang hetzelfde. Overboeken duurt een werkdag, dus van NL bank -> Raisin en van Raisin -> Partnerbank.
  dinsdag 14 februari 2023 @ 09:52:11 #184
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_207990822
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 09:49 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Nee, daar verdienen ze niets mee. Dat is namelijk bij Europese wetgeving verboden.
Thanks, weer wat geleerd. Dat gezegd hebbende gebeurde het vroeger wel dat geschuf met valuta/rentedatum

quote:
Als dat allemaal een probleem is, dan moet je je geld in Nederland houden en blijven alleen Bunq (met allerlei restricties) en LPB (met lagere rente) over.
Het is in zoverre geen probleem, maar we zijn verwend met Instant Payments binnen nederland. Natuurlijk heb ik nog genoeg geld direct beschikbaar (LPB/Huisbank) maar het gevoel dat een bedrag ergens 'zweeft' is onprettig ;)

Ben een controlfreak wat dat betreft.
pi_207990859
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2023 19:34 schreef Blester het volgende:
Daar waar transacties bij OpenBank echt realtime op de rekening staan, duurt het me bij Raisin wel erg lang. Vrijdag ochtend geld storten, maandag einde middag pas bij Raisin, dinsdag middag op de Renault spaarrekening. Moet toch allemaal sneller kunnen zou je zeggen…
OpenBank (Santander) doet mee met Instant Payments, dus dat is logisch. Maar het is alleen inkomend gratis, uitgaand kost 2 euro en is gelimiteerd op 6k.

Raisin en Renault Bank niet. Dus duurt het +/- 1 werkdag. Maar wat boeit het? Het is vooraf bekend dat dit zo is. Vroeger was het veel langer. Als dit je niet bevalt, dan zal je een andere bestemming moeten zoeken voor je centen lijkt mij.

[ Bericht 5% gewijzigd door GereDathan op 14-02-2023 10:11:15 ]
pi_207990888
quote:
2s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 09:52 schreef Gunner het volgende:

[..]
Thanks, weer wat geleerd. Dat gezegd hebbende gebeurde het vroeger wel dat geschuf met valuta/rentedatum
Zo kan ik nog wel wat dingen noemen die vroeger anders waren ;)

Tegenwoordig mag dit niet meer. Mensen denken onterecht dat het bijvoorbeeld bij het openen van een Deposito of Spaarrekening wel gebeurd, maar dat heeft enkel en alleen te maken met het feit dat er iets geopend moet worden waardoor er vertraging optreedt. Je ziet dit wel terug bij Raisin, je geld staat dan gereserveerd. Maar omdat Raisin geen rente geeft zie je het verder niet en verlies je ook niets.

quote:
Het is in zoverre geen probleem, maar we zijn verwend met Instant Payments binnen nederland. Natuurlijk heb ik nog genoeg geld direct beschikbaar (LPB/Huisbank) maar het gevoel dat een bedrag ergens 'zweeft' is onprettig ;)

Ben een controlfreak wat dat betreft.
In dat geval zou ik mijn geld bij de huisbank houden. Als je met je geld andere markten betreedt (van buitenlandse banken tot beleggen tot crypto en alles wat ik vergeet) zal je bepaalde controle uit handen moeten geven. Daar moet je je verder niet druk over maken, als je dat wel doet dan moet je het lekker bij de huisbank laten staan.

Overigens heb ik OpenBank toegevoegd aan mijn post, die ondersteunen Instant Payments (deels tegen extra betaling).

[ Bericht 0% gewijzigd door GereDathan op 14-02-2023 10:10:12 ]
pi_207990897
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 09:55 schreef GereDathan het volgende:

[..]
OpenBank (Santander) doet mee met Instant Payments, dus dat is logisch.

En dat gaat maar weer ten dele op.
Als ik geld overboek van mijn Nederlandse rekening naar de OpenBank staat het er meestal binnen een uur op maar omgedraaid gaat er bijna altijd een werkdag overheen.
pi_207990988
quote:
14s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 10:00 schreef Horsemen het volgende:

[..]
En dat gaat maar weer ten dele op.
Als ik geld overboek van mijn Nederlandse rekening naar de OpenBank staat het er meestal binnen een uur op maar omgedraaid gaat er bijna altijd een werkdag overheen.
Tsjah, dan moet je wat extra betalen. Uitgaande Instant Payment kost 2 euro en heeft een limiet van 6k.
Een gratis rekening is maar tot een bepaalde hoogte gratis.
pi_207991045
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 10:09 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Tsjah, dan moet je wat extra betalen. Uitgaande Instant Payment kost 2 euro en heeft een limiet van 6k.
Een gratis rekening is maar tot een bepaalde hoogte gratis.
Het maakt mij niks uit dat het langer duurt en aan 6k zou ik zo wie zo niet genoeg hebben. Het gaat mij er om dat wat je schreef maar ten dele klopte ;)
  dinsdag 14 februari 2023 @ 10:16:39 #190
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_207991062
sowieso
pi_207991064
quote:
14s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 10:15 schreef Horsemen het volgende:

[..]
Het maakt mij niks uit dat het langer duurt en aan 6k zou ik zo wie zo niet genoeg hebben. Het gaat mij er om dat wat je schreef maar ten dele klopte ;)
Ik heb het aangepast om het te verduidelijken, maar het stuk wat je quote klopte wel.
pi_207991179
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 10:16 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Ik heb het aangepast om het te verduidelijken, maar het stuk wat je quote klopte wel.
Maar het was niet volledig en dan klopte het dus voor de gemiddelde meelezer (en OpenBank klant) niet ;)

Maar nu is het volledig en klopt het.

En door.
pi_207992483
quote:
14s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 10:16 schreef Gunner het volgende:
sowieso
Thumbs up x 1000
  dinsdag 14 februari 2023 @ 17:11:21 #194
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_207995841
Ondanks dat het een internationale transactie is vind ik 1,5 dag wel erg lang om geld op uberhaupt de tussenrekening te krijgen (Renault/Raisin)
pi_207996175
De transactie duurt gewoon 1 dag. Er is een bepaald moment in de dag dat bank A iets naar Target2 stuurt en er is een bepaald moment in de dag dat bank B het van Target2 haalt.

Die "1,5 dag" is omdat het moment op de dag voor bank A en bank B niet hetzelfde is, maar effectief is het gewoon 1 werkdag.
  dinsdag 14 februari 2023 @ 17:51:55 #196
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_207996181
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 17:50 schreef snabbi het volgende:
De transactie duurt gewoon 1 dag. Er is een bepaald moment in de dag dat bank A iets naar Target2 stuurt en er is een bepaald moment in de dag dat bank B het van Target2 haalt.

Die "1,5 dag" is omdat het moment op de dag voor bank A en bank B niet hetzelfde is, maar effectief is het gewoon 1 werkdag.
Bedankt voor de verheldering, maar voor mij is het gewoon 1,5 en wss twee werkdagen :P
  woensdag 15 februari 2023 @ 12:27:41 #197
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_208004874
Goed transactie is nog steeds niet verwerkt. Bijna 2,5 dagen verder. Ondanks de uitleg van snabbi blijf ik het bijzonder dat dat zo lang moet duren. Dat hele tussenpersoongedoe begint me aardig tegen te staan inmiddels.
pi_208005034
quote:
2s.gif Op woensdag 15 februari 2023 12:27 schreef Gunner het volgende:
Dat hele tussenpersoongedoe begint me aardig tegen te staan inmiddels.
Dat onderbuikgevoel heb ik al decennia.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  donderdag 16 februari 2023 @ 10:04:00 #199
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_208016354
Goed, geld was uiteindelijk rond 1600 op de tussenrekening gister. Direct overgeboekt naar ABN en dat was er al voor tienen vanmorgen.
  donderdag 16 februari 2023 @ 12:12:43 #200
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_208017941
ING gaat de spaarrente verdubbelen!
Van 0,25 naar 0,5 % van 0 tot 10.000 euro.

Anyway, ze hebben de kosten van het betaalpakket ook weer met 80 ct (16%) verhoogd. Vorig jaar ook al met 15% en het jaar ervoor ook etc. Ik ga waarschijnlijk naar de SNS die een betaalpakket heeft wat minder dan de helft kost per maand.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')