Wat vervelend zeg, die spanning die je hebt. Hopelijk geeft even niet werken rust. Bij mij helpt (zwangerschaps)yoga ook goed om dat dolgedraaide hoofd een beetje kalm te krijgen.quote:Op vrijdag 24 februari 2023 16:50 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
Hier tot in ieder geval begin april even niet werken vanwege overspanning. Dus voelt al bijna als een soort zwangerschapsverlof. Ik probeer tot rust te komen maar slapen gaat echt dramatisch en ik droom ontzettend veel en actief. Voel echt aan alles dat er spanning in mijn lijf zit. Net bij de POH-GGZ geweest en weer wat praktische tips gekregen om meer rust voor mezelf te creëeren.
Ik ben dus vooral heel moe en gespannen, maar mentaal voel ik me wel goed. Ik geniet echt van de momenten dat ik de baby voel bewegen
Nee hoor, nog nooit zo'n potje in huis gehad, mijn ouders ook niet.quote:Op zondag 26 februari 2023 14:43 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
Verloskundige gebeld vanwege harde buiken dit weekend. Vind het zo vroeg met 20 weken, maar ook niet gek gezien de algehele spanning in mijn lijf.
Moet morgen voor de zekerheid urine inleveren, maar ik moet eerst even een potje ophalen dus dat wordt dinsdag. Maar dan vraag ik me altijd af, had ik al van die potjes in huis moeten hebben? Hebben anderen dat? Ik kan me niet herinneren dat mijn ouders altijd van die potjes al in huis hadden dus ik weet niet wat normaal is
Ik dus ook niet. Maar gewoon een omgespoeld potje van iets kan dus ook? Want dat heb ik volgens mij nog wel.quote:Op zondag 26 februari 2023 14:46 schreef Viv het volgende:
[..]
Nee hoor, nog nooit zo'n potje in huis gehad, mijn ouders ook niet.Maar wij hebben ook nooit blaasontsteking of zo.
Die ene keer dat mijn man urine moest inleveren hebben we een omgespoeld potje van Hak gebruikt.![]()
Waar moet je de urine inleveren? Hier hebben ze bij zowel huisarts als bij bloedprikgebeuren een bak staan met potjes. Daarmee naar de wc's lopen, potje vullen, label invullen en het potje weer inleveren.quote:Op zondag 26 februari 2023 14:43 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
Verloskundige gebeld vanwege harde buiken dit weekend. Vind het zo vroeg met 20 weken, maar ook niet gek gezien de algehele spanning in mijn lijf.
Moet morgen voor de zekerheid urine inleveren, maar ik moet eerst even een potje ophalen dus dat wordt dinsdag. Maar dan vraag ik me altijd af, had ik al van die potjes in huis moeten hebben? Hebben anderen dat? Ik kan me niet herinneren dat mijn ouders altijd van die potjes al in huis hadden dus ik weet niet wat normaal is
Ik vraag altijd een potje bij de balie van de huisarts en vang het dan op bij hun in het toilet zodat ik het meteen in kan leveren.quote:Op zondag 26 februari 2023 14:43 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
Op Thuisarts.nl staat alleen dat het een schoon potje moet zijn:quote:Op zondag 26 februari 2023 14:50 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
[..]
Ik dus ook niet. Maar gewoon een omgespoeld potje van iets kan dus ook? Want dat heb ik volgens mij nog wel.
quote:Plas in een schoon potje en sluit dit goed af.
Breng het potje plas binnen 2 uur naar de praktijk.
Kunt u het pas later brengen? Zet het potje dan meteen in de koelkast en breng het binnen 24 uur.
quote:Op zondag 26 februari 2023 14:56 schreef Elleska het volgende:
[..]
Waar moet je de urine inleveren? Hier hebben ze bij zowel huisarts als bij bloedprikgebeuren een bak staan met potjes. Daarmee naar de wc's lopen, potje vullen, label invullen en het potje weer inleveren.
Bij de huisarts. Maar dan heb je toch niet de ochtendurine? Tenminste, mij gaat het niet lukken het zo lang op te houdenquote:Op zondag 26 februari 2023 14:57 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Ik vraag altijd een potje bij de balie van de huisarts en vang het dan op bij hun in het toilet zodat ik het meteen in kan leveren.
Inmiddels zijn ze hier (voor de zekerheid) op voorraad ja: https://www.kruidvat.nl/kruidvat-urinecontainers/p/1606004quote:Op zondag 26 februari 2023 14:43 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
Hebben anderen dat? Ik kan me niet herinneren dat mijn ouders altijd van die potjes al in huis hadden dus ik weet niet wat normaal is
Zwitserland. Mijn grote gaat zo naar skiles en wij hangen een beetje in het huisje met uitzicht op de bergen, wandelen kleine stukjes en ik ga lekker zwemmenquote:Op maandag 27 februari 2023 09:50 schreef Debsterr het volgende:
Lekker dames, dat genieten van het verlof! Daar kijk ik ook wel echt naar uit.
@:margaretha_01 fijn nog even die uitstapjes!
@:clubsoda heerlijk, vakantie. Waar zijn jullie heen?
@:thegirlnextdoor goed dat je je rust pakt, yoga helpt mij mentaal heel erg om een beetje ruimte te maken, misschien voor jou ook fijn? En ja, pies gewoon in een random schoon bakje en dan eventueel meteen zo’n potje meenemen van de huisarts voor de toekomst. Hopelijk niks geks aan de hand!
Yayquote:
Geen extra controles omdat er feitelijk niets valt te controleren, maar over 4 dagen zijn we in ieder geval 1 dag verder dan toen Mina overleed. Dus daar kijk ik erg naar uit. En volgende week donderdag weer een echo, voor de geslachtsbepaling.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 15:36 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
[..]
Yay
En bijna voorbij die spannende termijn? Heb je nu extra controles?
Ah, oke. Ik snap heel goed dat je daar naar uitkijkt. Af en toe denk ik aan julliequote:Op dinsdag 28 februari 2023 15:38 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Geen extra controles omdat er feitelijk niets valt te controleren, maar over 4 dagen zijn we in ieder geval 1 dag verder dan toen Mina overleed. Dus daar kijk ik erg naar uit. En volgende week donderdag weer een echo, voor de geslachtsbepaling.
Dat is echt heel liefquote:Op dinsdag 28 februari 2023 15:42 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
[..]
Ah, oke. Ik snap heel goed dat je daar naar uitkijkt. Af en toe denk ik aan jullieEn leuk, geslachtsbepaling! Ik ben benieuwd of Mina een broertje of zusje krijgt
quote:Op dinsdag 28 februari 2023 15:43 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Dat is echt heel liefnee dat is een stofje, ik hoef heus niet om alles te huilen
Wat zal het een opluchting zijn om daar voorbij te zijn! Ik denk nog regelmatig aan jullie en Mina, vind het zo fijn voor je dat je nu weer zwanger bent en het zo goed gaat.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 15:38 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Geen extra controles omdat er feitelijk niets valt te controleren, maar over 4 dagen zijn we in ieder geval 1 dag verder dan toen Mina overleed. Dus daar kijk ik erg naar uit. En volgende week donderdag weer een echo, voor de geslachtsbepaling.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |