abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_208151008
quote:
17s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 16:50 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
Hier tot in ieder geval begin april even niet werken vanwege overspanning. Dus voelt al bijna als een soort zwangerschapsverlof. Ik probeer tot rust te komen maar slapen gaat echt dramatisch en ik droom ontzettend veel en actief. Voel echt aan alles dat er spanning in mijn lijf zit. Net bij de POH-GGZ geweest en weer wat praktische tips gekregen om meer rust voor mezelf te creëeren.

Ik ben dus vooral heel moe en gespannen, maar mentaal voel ik me wel goed. Ik geniet echt van de momenten dat ik de baby voel bewegen O+
Wat vervelend zeg, die spanning die je hebt. Hopelijk geeft even niet werken rust. Bij mij helpt (zwangerschaps)yoga ook goed om dat dolgedraaide hoofd een beetje kalm te krijgen.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  zondag 26 februari 2023 @ 14:43:32 #127
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_208153737
Verloskundige gebeld vanwege harde buiken dit weekend. Vind het zo vroeg met 20 weken, maar ook niet gek gezien de algehele spanning in mijn lijf.

Moet morgen voor de zekerheid urine inleveren, maar ik moet eerst even een potje ophalen dus dat wordt dinsdag. Maar dan vraag ik me altijd af, had ik al van die potjes in huis moeten hebben? Hebben anderen dat? Ik kan me niet herinneren dat mijn ouders altijd van die potjes al in huis hadden dus ik weet niet wat normaal is :')
What you forget, you are gonna repeat.
|| justdiggit.org ||
  Manager PR/Moderator zondag 26 februari 2023 @ 14:46:48 #128
269689 crew  Viv
pi_208153769
quote:
17s.gif Op zondag 26 februari 2023 14:43 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
Verloskundige gebeld vanwege harde buiken dit weekend. Vind het zo vroeg met 20 weken, maar ook niet gek gezien de algehele spanning in mijn lijf.

Moet morgen voor de zekerheid urine inleveren, maar ik moet eerst even een potje ophalen dus dat wordt dinsdag. Maar dan vraag ik me altijd af, had ik al van die potjes in huis moeten hebben? Hebben anderen dat? Ik kan me niet herinneren dat mijn ouders altijd van die potjes al in huis hadden dus ik weet niet wat normaal is :')
Nee hoor, nog nooit zo'n potje in huis gehad, mijn ouders ook niet. :) Maar wij hebben ook nooit blaasontsteking of zo.

Die ene keer dat mijn man urine moest inleveren hebben we een omgespoeld potje van Hak gebruikt. :D :@
  zondag 26 februari 2023 @ 14:50:20 #129
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_208153814
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2023 14:46 schreef Viv het volgende:

[..]
Nee hoor, nog nooit zo'n potje in huis gehad, mijn ouders ook niet. :) Maar wij hebben ook nooit blaasontsteking of zo.

Die ene keer dat mijn man urine moest inleveren hebben we een omgespoeld potje van Hak gebruikt. :D :@
Ik dus ook niet. Maar gewoon een omgespoeld potje van iets kan dus ook? Want dat heb ik volgens mij nog wel.
|| justdiggit.org ||
pi_208153873
quote:

Waar moet je de urine inleveren? Hier hebben ze bij zowel huisarts als bij bloedprikgebeuren een bak staan met potjes. Daarmee naar de wc's lopen, potje vullen, label invullen en het potje weer inleveren.
pi_208153885
quote:

Ik vraag altijd een potje bij de balie van de huisarts en vang het dan op bij hun in het toilet zodat ik het meteen in kan leveren. :')
  Manager PR/Moderator zondag 26 februari 2023 @ 14:59:31 #132
269689 crew  Viv
pi_208153910
quote:
17s.gif Op zondag 26 februari 2023 14:50 schreef TheGirlNextDoor het volgende:

[..]
Ik dus ook niet. Maar gewoon een omgespoeld potje van iets kan dus ook? Want dat heb ik volgens mij nog wel.
Op Thuisarts.nl staat alleen dat het een schoon potje moet zijn:

quote:
Plas in een schoon potje en sluit dit goed af.
Breng het potje plas binnen 2 uur naar de praktijk.
Kunt u het pas later brengen? Zet het potje dan meteen in de koelkast en breng het binnen 24 uur.
  zondag 26 februari 2023 @ 15:05:33 #133
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_208154061
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2023 14:56 schreef Elleska het volgende:

[..]
Waar moet je de urine inleveren? Hier hebben ze bij zowel huisarts als bij bloedprikgebeuren een bak staan met potjes. Daarmee naar de wc's lopen, potje vullen, label invullen en het potje weer inleveren.
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2023 14:57 schreef Lokasenna het volgende:

[..]
Ik vraag altijd een potje bij de balie van de huisarts en vang het dan op bij hun in het toilet zodat ik het meteen in kan leveren. :')
Bij de huisarts. Maar dan heb je toch niet de ochtendurine? Tenminste, mij gaat het niet lukken het zo lang op te houden :P
|| justdiggit.org ||
pi_208154210
Als je zwanger bent bestaat er toch niet echt meer zoiets als 'eerste plas van de dag'? :P
pi_208154524
quote:
Hebben anderen dat? Ik kan me niet herinneren dat mijn ouders altijd van die potjes al in huis hadden dus ik weet niet wat normaal is :')
Inmiddels zijn ze hier (voor de zekerheid) op voorraad ja: https://www.kruidvat.nl/kruidvat-urinecontainers/p/1606004 :P
Onze huisarts geeft ze blijkbaar zelf niet meer mee ofzo :')
  maandag 27 februari 2023 @ 09:50:45 #136
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_208162451
Lekker dames, dat genieten van het verlof! Daar kijk ik ook wel echt naar uit O+.

@margaretha_01 fijn nog even die uitstapjes!
@Clubsoda heerlijk, vakantie :). Waar zijn jullie heen?

@TheGirlNextDoor goed dat je je rust pakt, yoga helpt mij mentaal heel erg om een beetje ruimte te maken, misschien voor jou ook fijn? En ja, pies gewoon in een random schoon bakje en dan eventueel meteen zo’n potje meenemen van de huisarts voor de toekomst. Hopelijk niks geks aan de hand!
Once in a while, I just wanna dance and feel good
  maandag 27 februari 2023 @ 10:06:38 #137
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_208162716
Heb gewoon bij de huisarts in de wc in een potje gepiest, zoals Loka zei. Ook omdat ochtendurine toch al niet echt te fixen was met mijn plasmomenten om 3 uur en half 6 :') Na 11:00 bellen voor de uitslag. Ik verwacht eigenlijk niets, maar de verloskundige wil het natuurlijk kunnen uitsluiten.

Een extra potje meenemen, zo slim ben ik dan weer niet geweest. Als ik nog eens moet inderdaad maar even twee potjes pakken. Ze liggen gewoon voor het grijpen samen met de formulieren, dus dat is wel chill :Y

En yoga heb ik tijdens mijn vorige zwangerschap veel gedaan maar somehow heb ik daar nu een interne weerstand tegen. Maar mediteren, wandelen en mandala kleuren heb ik wel weer opgepakt, dat zou ook moeten helpen. Thanks voor de tips tho O+
|| justdiggit.org ||
  maandag 27 februari 2023 @ 10:39:02 #138
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_208163253
Drankje was gelukkig niet zo erg! Maar man wat heb ik een honger nu, haha! En mag natuurlijk nog niets eten. Hopelijk gaat de tijd snel!
pi_208163255
quote:
17s.gif Op maandag 27 februari 2023 09:50 schreef Debsterr het volgende:
Lekker dames, dat genieten van het verlof! Daar kijk ik ook wel echt naar uit O+.

@:margaretha_01 fijn nog even die uitstapjes!
@:clubsoda heerlijk, vakantie :). Waar zijn jullie heen?

@:thegirlnextdoor goed dat je je rust pakt, yoga helpt mij mentaal heel erg om een beetje ruimte te maken, misschien voor jou ook fijn? En ja, pies gewoon in een random schoon bakje en dan eventueel meteen zo’n potje meenemen van de huisarts voor de toekomst. Hopelijk niks geks aan de hand!
Zwitserland. Mijn grote gaat zo naar skiles en wij hangen een beetje in het huisje met uitzicht op de bergen, wandelen kleine stukjes en ik ga lekker zwemmen O+
pi_208163276
Ik heb na de gtt meteen gebakken eieren met kaas gegeten :') Ik ontbijt al nooit met zoet, maar drie uur met zo'n klats suiker in je buik... ugh.
  maandag 27 februari 2023 @ 12:17:06 #141
318361 Bienelientjee
pi_208164614
Ik had boterhammen met kaas en ham bij me, die hebben nog nooit zo goed gesmaakt! :D Nu wachten tot morgen, krijg de uitslag voor of na de scan!
  dinsdag 28 februari 2023 @ 15:31:51 #142
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_208178833
Goede NIPT O+ *O*
  dinsdag 28 februari 2023 @ 15:36:49 #143
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_208178890
quote:
17s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 15:31 schreef Debsterr het volgende:
Goede NIPT O+ *O*
Yay *O*
En bijna voorbij die spannende termijn? Heb je nu extra controles?
|| justdiggit.org ||
  dinsdag 28 februari 2023 @ 15:38:09 #144
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_208178911
quote:
17s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 15:36 schreef TheGirlNextDoor het volgende:

[..]
Yay *O*
En bijna voorbij die spannende termijn? Heb je nu extra controles?
Geen extra controles omdat er feitelijk niets valt te controleren, maar over 4 dagen zijn we in ieder geval 1 dag verder dan toen Mina overleed. Dus daar kijk ik erg naar uit. En volgende week donderdag weer een echo, voor de geslachtsbepaling.
  dinsdag 28 februari 2023 @ 15:42:54 #145
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_208178976
quote:
17s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 15:38 schreef Debsterr het volgende:

[..]
Geen extra controles omdat er feitelijk niets valt te controleren, maar over 4 dagen zijn we in ieder geval 1 dag verder dan toen Mina overleed. Dus daar kijk ik erg naar uit. En volgende week donderdag weer een echo, voor de geslachtsbepaling.
Ah, oke. Ik snap heel goed dat je daar naar uitkijkt. Af en toe denk ik aan jullie O+ En leuk, geslachtsbepaling! Ik ben benieuwd of Mina een broertje of zusje krijgt O+
|| justdiggit.org ||
  dinsdag 28 februari 2023 @ 15:43:44 #146
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_208178981
quote:
17s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 15:42 schreef TheGirlNextDoor het volgende:

[..]
Ah, oke. Ik snap heel goed dat je daar naar uitkijkt. Af en toe denk ik aan jullie O+ En leuk, geslachtsbepaling! Ik ben benieuwd of Mina een broertje of zusje krijgt O+
Dat is echt heel lief O+ nee dat is een stofje, ik hoef heus niet om alles te huilen :@
  dinsdag 28 februari 2023 @ 15:44:50 #147
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_208178992
Over huilen gesproken, we hadden gister via Teams kennismaking met een geboortefotograaf, en toen liet ze een voorbeeld slideshow zien van wat we een beetje zouden kunnen verwachten. Nou, dat werd snotteren natuurlijk :'). Maar gelukkig mijn man ook, die was toch ook wel erg geëmotioneerd *;
  dinsdag 28 februari 2023 @ 16:14:02 #148
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_208179376
quote:
17s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 15:43 schreef Debsterr het volgende:

[..]
Dat is echt heel lief O+ nee dat is een stofje, ik hoef heus niet om alles te huilen :@
O+ :*
|| justdiggit.org ||
pi_208180046
quote:
17s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 15:38 schreef Debsterr het volgende:

[..]
Wat zal het een opluchting zijn om daar voorbij te zijn! Ik denk nog regelmatig aan jullie en Mina, vind het zo fijn voor je dat je nu weer zwanger bent en het zo goed gaat. O+

Ben ook heel benieuwd of het een broertje of zusje voor Mina wordt! Heb je zelf een gevoel?
  dinsdag 28 februari 2023 @ 21:28:49 #150
318361 Bienelientjee
pi_208184082
*O* Geen zwangerschaps diabetes! *O* Nuchter 4.3, en 2 uur later 5.0! *O* En haar afmetingen waren allemaal prima dit keer. Buikje was nu normaal 75th percentile. En allemaal goed voor 24+4 zwangerschap!

En ze lag lekker te slapen en te duim zuigen! :D

En echt hoor, ze vinden altijd wel weer wat. Nu vonden ze mijn vruchtwater wat aan de hogere kant (niet eens alarmerend hoog ofzo!) Maar voor de zekerheid dus weer bloed laten afnemen om nu te checken voor infectie en WEER een scan in 2 weken! -O-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')