Ik hoop het ook voor je, wat zijn er toch een hoop belangrijke momenten in die periode!quote:Op woensdag 22 februari 2023 15:31 schreef Debsterr het volgende:
Morgen 13 weken echo, hoop toch ook wel snel de NIPT binnen te krijgen.

. Placenta schijnt voor te liggen, das wel jammer.
. Placenta schijnt voor te liggen, das wel jammer.

Ja, echt enormquote:Op woensdag 22 februari 2023 15:07 schreef Anne het volgende:
En wat moeten we veel keuzes maken hè?
Mijn hoofd tolt er af en toe van.

Oooh er gaat nog een hele hormonale wereld voor je open binnenkortquote:Op woensdag 22 februari 2023 16:32 schreef Piles het volgende:
[..]
Ja, echt enorm
En dan zit ik nog in de modus 'Het is pas februari, we zijn nog niet op de helft'. Maar daar denkt wederhelft anders over
Bevalplan lees ik hier voor het eerst, heb ik nog niks over gehoord
Zal niet ingewikkeld worden, 'gewoon' in het ziekenhuis hier in de buurt. Zou niet weten wat je daar verder nog aan kan plannen

Ja, daar was ik al bang voorquote:Op woensdag 22 februari 2023 16:39 schreef SQ het volgende:
[..]
Oooh er gaat nog een hele hormonale wereld voor je open binnenkort

SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.quote:Op woensdag 22 februari 2023 16:40 schreef Clubsoda het volgende:
Je krijgt het vanzelf van je verloskundige, wordt ergens rond 30 weken vaak besproken.Ik wacht het af.
Enige wat ik nu weet is dat de verloskundige-in-opleiding er absoluut niet bij mag zijn

Die van mij hebben het ook nooit heel bont gemaakt
 Die van mij hebben het ook nooit heel bont gemaakt   Ja met geld uitgeven misschien
 Ja met geld uitgeven misschien   

Scholen zijn soms ook nodig om vrij op tijd te regelenquote:Op woensdag 22 februari 2023 16:50 schreef SQ het volgende:
Dat van kinderdagverblijf en kraamzorg voor je test droog is regelen is overigens helaas wel bittere noodzaak.
Maar met andere dingen kun je gerust nog wel even wachten. Al weet ik dat rusteloze hormonen het daar niet altijd mee eens zijn.

Ja maar je kunt je bij geen enkele school inschrijven voordat het jong is geborenquote:Op woensdag 22 februari 2023 16:57 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Scholen zijn soms ook nodig om vrij op tijd te regelen
Maar hier begonnen we inderdaad ook pas met een week of 30 met de babykamer en spullen. Is ook goed gekomen
 doelde meer op de zwangerschapsstress van alles moeten regelen voor de baby er is.
 doelde meer op de zwangerschapsstress van alles moeten regelen voor de baby er is.

Ik heb daar ook wel stress van. Ook omdat wij financieel eigenlijk nog alles gescheiden hadden dus dat komt er ook nog bij, ook niet getrouwd of zoiets. Ik zal blij zijn als ik met verlof ben om de laatste dingen te regelen.quote:Op woensdag 22 februari 2023 17:00 schreef SQ het volgende:
[..]
Ja maar je kunt je bij geen enkele school inschrijven voordat het jong is geborendoelde meer op de zwangerschapsstress van alles moeten regelen voor de baby er is.

. Alles erop en eraan, blijf die bloedsomloop zo mooi vinden om te zien, dat rood en blauw. Nu nog even formele uitslag NIPT afwachten, al zag ze geen enkele aanleiding tot afwijkingen daarmee.
. Alles erop en eraan, blijf die bloedsomloop zo mooi vinden om te zien, dat rood en blauw. Nu nog even formele uitslag NIPT afwachten, al zag ze geen enkele aanleiding tot afwijkingen daarmee.

Vandaag bijvoorbeeld had ik redelijk lang uitgeslapen, toen nog in bed gechillt en ontbeten, vervolgens opgestaan, gedoucht, geluncht en toen was ik opeens uitgeput en moest ik me neerleggen om een dutje te doen!
 Vandaag bijvoorbeeld had ik redelijk lang uitgeslapen, toen nog in bed gechillt en ontbeten, vervolgens opgestaan, gedoucht, geluncht en toen was ik opeens uitgeput en moest ik me neerleggen om een dutje te doen!  

ik heb nog wel wat rommelprojectjes in huis maar er móet niets meer gelukkig.
 ik heb nog wel wat rommelprojectjes in huis maar er móet niets meer gelukkig.

Ik snap het niet helemaal.
 Ik snap het niet helemaal. 

Ik snap het ook eigenlijk niet helemaal. Dat is wat de dokter zei. Maar het is Engeland en het is de NHS. En ze doen soms liever iets extras dan helemaal niets en dan erachter komen dat er toch wat is.quote:Op vrijdag 24 februari 2023 18:53 schreef Smart_ass het volgende:
Maar hoog risico voor wat dan, @:bienelientjee ? Heb je meer kans op zwangerschapsdiabetes bij een eerdere keizersnede?Ik snap het niet helemaal.
Wel leuk dat je haar steeds meer kan voelen!

ik weet wel wat leuker is
 ik weet wel wat leuker is  

Volgens mijn declaratie overzicht is een ogtt spotgoedkoopquote:Op vrijdag 24 februari 2023 19:52 schreef Clubsoda het volgende:
Het is de vraag of een echo goedkoper en/of minder invasief is dan een gtt. Ik heb geen idee eigenlijk

Ah oke. Ja de reden voor de test snap ik wel, hier nemen ze ook vaak het zekere voor het onzekere. Er wordt hier trouwens standaard getest op zwangerschapsdiabates bedenk ik me. Maar ze zijn hier dan alleen nog net niet zo panisch dat ze een hele zwangerschap als hoog risico aanmerken als je een eerdere keizersnede hebt gehadquote:Op vrijdag 24 februari 2023 19:27 schreef Bienelientjee het volgende:
[..]
Ik snap het ook eigenlijk niet helemaal. Dat is wat de dokter zei. Maar het is Engeland en het is de NHS. En ze doen soms liever iets extras dan helemaal niets en dan erachter komen dat er toch wat is.
En heb je keizersnede gehad dan wordt je blijkbaar meteen als "hoog" risico opgeschreven vanwege de super kleine kans dat het litteken kan open scheuren.
Enige reden voor de test die ik zie is een groot buikje wat een symptoom kan zijn (was in de 97th percentile) Maar de rest was qua metingen helemaal normaal en geen extra symptomen. Ik had dan gewoon als dokter een extra scan geboekt en dan kijken of haar buik nog steeds zo groot is in vergelijking, maar goed wie ben ik he!
 .
.

Bij S was er met de 20weken echo ook een te groot buikje gemeten. Waarschijnlijk omdat hij dubbelgevouwen lag maar voor de zekerheid was het advies groeiecho's. Wanneer er andere risicofactoren waren dan was het advies een GTT geweest. En als de eerste groeiecho nog steeds een te groot buikje liet zien alsnog.quote:Op vrijdag 24 februari 2023 19:27 schreef Bienelientjee het volgende:
Enige reden voor de test die ik zie is een groot buikje wat een symptoom kan zijn (was in de 97th percentile) Maar de rest was qua metingen helemaal normaal en geen extra symptomen. Ik had dan gewoon als dokter een extra scan geboekt en dan kijken of haar buik nog steeds zo groot is in vergelijking, maar goed wie ben ik he!

Maandag moet ik die test, dinsdag ben ik geboekt voor een extra groeiscan (ja echt!) Dus ze gaan gewoon voor de hele bingo kaart aan declaraties!
 Maandag moet ik die test, dinsdag ben ik geboekt voor een extra groeiscan (ja echt!) Dus ze gaan gewoon voor de hele bingo kaart aan declaraties!  
   Misschien heeft de NHS het daarom wel zo moeilijk, want voor mij is het natuurlijk allemaal gratis!
 Misschien heeft de NHS het daarom wel zo moeilijk, want voor mij is het natuurlijk allemaal gratis!  En schoonvader past op J en heb schoonmoeder gevraagd om mee te gaan met de scan. Man moet werken en ziet zij ook eens zo'n scan. Laatste keer dat ze mee was met een scan was met haar eerste kleinkind, 12 jaar geleden!
  En schoonvader past op J en heb schoonmoeder gevraagd om mee te gaan met de scan. Man moet werken en ziet zij ook eens zo'n scan. Laatste keer dat ze mee was met een scan was met haar eerste kleinkind, 12 jaar geleden!   

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |