abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_208101946
quote:
17s.gif Op woensdag 22 februari 2023 15:31 schreef Debsterr het volgende:
Morgen 13 weken echo, hoop toch ook wel snel de NIPT binnen te krijgen.
Ik hoop het ook voor je, wat zijn er toch een hoop belangrijke momenten in die periode!
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  woensdag 22 februari 2023 @ 16:30:20 #102
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_208101968
En dan even voorbij de 14+2 en hopelijk mentaal weer meer rust O+. Placenta schijnt voor te liggen, das wel jammer.
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_208101987
quote:
3s.gif Op woensdag 22 februari 2023 15:07 schreef Anne het volgende:
En wat moeten we veel keuzes maken hè?
Mijn hoofd tolt er af en toe van :D .
Ja, echt enorm _O-
En dan zit ik nog in de modus 'Het is pas februari, we zijn nog niet op de helft'. Maar daar denkt wederhelft anders over :+

Bevalplan lees ik hier voor het eerst, heb ik nog niks over gehoord :P
Zal niet ingewikkeld worden, 'gewoon' in het ziekenhuis hier in de buurt. Zou niet weten wat je daar verder nog aan kan plannen :@
  woensdag 22 februari 2023 @ 16:39:21 #104
149959 SQ
snelle trees
pi_208102059
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 16:32 schreef Piles het volgende:

[..]
Ja, echt enorm _O-
En dan zit ik nog in de modus 'Het is pas februari, we zijn nog niet op de helft'. Maar daar denkt wederhelft anders over :+

Bevalplan lees ik hier voor het eerst, heb ik nog niks over gehoord :P
Zal niet ingewikkeld worden, 'gewoon' in het ziekenhuis hier in de buurt. Zou niet weten wat je daar verder nog aan kan plannen :@
Oooh er gaat nog een hele hormonale wereld voor je open binnenkort O+
disclaimer
pi_208102080
Het gaat er ook om wat je belangrijk vindt tijdens de bevalling (qua houdingen, omgang, communicatie, wel of geen pijnstilling en welke dan etc.), of interventies zijn die wel of niet wil (inwendig onderzoek, ctg, schedelelektrode, wanneer de navelstreng wordt doorgeknipt, knip en)of vacuüm, wel of niet direct oxytocine na de geboorte) of er bepaalde zaken (nare ervaringen, zorgen) zijn waar men rekening mee moet houden. Oh, en of ze borstvoeding wil geven en er direct aangelegd moet worden bijvoorbeeld.

Je kan niet alles plannen maar het is wel handig om een beeld te hebben bij alles wat er kan en misschien moet en hoe je dat met het verloskundig team gaat oppakken.

Je krijgt het vanzelf van je verloskundige, wordt ergens rond 30 weken vaak besproken.
pi_208102151
quote:
1s.gif Op woensdag 22 februari 2023 16:39 schreef SQ het volgende:

[..]
Oooh er gaat nog een hele hormonale wereld voor je open binnenkort O+
Ja, daar was ik al bang voor :D
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
1s.gif Op woensdag 22 februari 2023 16:40 schreef Clubsoda het volgende:
Je krijgt het vanzelf van je verloskundige, wordt ergens rond 30 weken vaak besproken.
^O^ Ik wacht het af.
Enige wat ik nu weet is dat de verloskundige-in-opleiding er absoluut niet bij mag zijn _O-
  woensdag 22 februari 2023 @ 16:50:50 #107
149959 SQ
snelle trees
pi_208102181
Dat van kinderdagverblijf en kraamzorg voor je test droog is regelen is overigens helaas wel bittere noodzaak.

Maar met andere dingen kun je gerust nog wel even wachten. Al weet ik dat rusteloze hormonen het daar niet altijd mee eens zijn.
disclaimer
pi_208102222
Het kan mee blijven vallen met die hormonen hoor Piles :D Die van mij hebben het ook nooit heel bont gemaakt :P Ja met geld uitgeven misschien :')
pi_208102241
quote:
1s.gif Op woensdag 22 februari 2023 16:50 schreef SQ het volgende:
Dat van kinderdagverblijf en kraamzorg voor je test droog is regelen is overigens helaas wel bittere noodzaak.

Maar met andere dingen kun je gerust nog wel even wachten. Al weet ik dat rusteloze hormonen het daar niet altijd mee eens zijn.
Scholen zijn soms ook nodig om vrij op tijd te regelen 8)7

Maar hier begonnen we inderdaad ook pas met een week of 30 met de babykamer en spullen. Is ook goed gekomen :P
  woensdag 22 februari 2023 @ 17:00:44 #110
149959 SQ
snelle trees
pi_208102268
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 16:57 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Scholen zijn soms ook nodig om vrij op tijd te regelen 8)7

Maar hier begonnen we inderdaad ook pas met een week of 30 met de babykamer en spullen. Is ook goed gekomen :P
Ja maar je kunt je bij geen enkele school inschrijven voordat het jong is geboren :P doelde meer op de zwangerschapsstress van alles moeten regelen voor de baby er is.
disclaimer
pi_208102597
quote:
1s.gif Op woensdag 22 februari 2023 17:00 schreef SQ het volgende:

[..]
Ja maar je kunt je bij geen enkele school inschrijven voordat het jong is geboren :P doelde meer op de zwangerschapsstress van alles moeten regelen voor de baby er is.
Ik heb daar ook wel stress van. Ook omdat wij financieel eigenlijk nog alles gescheiden hadden dus dat komt er ook nog bij, ook niet getrouwd of zoiets. Ik zal blij zijn als ik met verlof ben om de laatste dingen te regelen.
  donderdag 23 februari 2023 @ 13:26:43 #112
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_208111713
Zojuist helemaal goedgekeurd met de 13 weken echo *O*. Alles erop en eraan, blijf die bloedsomloop zo mooi vinden om te zien, dat rood en blauw. Nu nog even formele uitslag NIPT afwachten, al zag ze geen enkele aanleiding tot afwijkingen daarmee.
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_208125247
Wat fijn! Mooi hè, wat er allemaal kan met een echo. Hier werd gisteren ook even doorbloeding van een hoofd- en buikvat gemeten om de placentakwaliteit te controleren :Y
pi_208127291
Wat fijn dat alles er goed uit zag, Debsterr! :D

Hoe gaat het verder met iedereen?

Ik geniet inmiddels lekker van mijn verlof! Ga elke dag een stukje wandelen, gisteravond ben ik met mijn vriend naar het theater geweest en we hebben vandaag meteen nog twee kaartjes voor een theatervoorstelling volgende week gekocht - realiserend dat we zulke dingen het komend jaar/de komende jaren waarschijnlijk een stuk minder spontaan kunnen doen! ;)

Ook ben ik flink begonnen met de woning uitmesten, en dan ook echt tot achterin de keukenkastjes waar we nooit kwamen! Alles mooi in boxjes, Marie Kondo stijl op z‘n best! Wel alles rustig aan natuurlijk!

Vandaag is de 34e week in gegaan, mijn buik groeit gestaag door - maar nog steeds zijn er mensen die niet direct aan me kunnen zien dat ik zwanger ben - zoals gister in het theater toen een dame zich verontschuldigde omdat ze me niet had voorgelaten in de rij voor het toilet! :p

Ik voel inmiddels dat de baby ook wel begint in te dalen, tenminste ik denk dat dat het drukkende gevoel op mijn schaambot verklaart.

Ook ben ik begonnen met het dragen van steunkousen, omdat ik op mijn linker bovenbeen opeens mijn aders een stuk meer begon te zien!

Verder merk ik ook dat ik weer een stuk sneller moe word - van niks doen! :D Vandaag bijvoorbeeld had ik redelijk lang uitgeslapen, toen nog in bed gechillt en ontbeten, vervolgens opgestaan, gedoucht, geluncht en toen was ik opeens uitgeput en moest ik me neerleggen om een dutje te doen!

Zo, dit was mijn update! Nu ben ik wel benieuwd naar wat er bij jullie zo speelt in het dagelijks leven! ;)
...it is a tale told by an idiot, full of sound and fury, signifying nothing...
pi_208127361
Het verlof bij je eerst kind is een ongekende rest die hoogstwaarschijnlijk nooit meer gaat ervaren O+

Mijn verlof is vandaag begonnen. We gaan eerst nog een weekje op vakantie en dan nog maar twee weken :o ik heb nog wel wat rommelprojectjes in huis maar er móet niets meer gelukkig.
  vrijdag 24 februari 2023 @ 16:50:13 #116
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_208128273
Hier tot in ieder geval begin april even niet werken vanwege overspanning. Dus voelt al bijna als een soort zwangerschapsverlof. Ik probeer tot rust te komen maar slapen gaat echt dramatisch en ik droom ontzettend veel en actief. Voel echt aan alles dat er spanning in mijn lijf zit. Net bij de POH-GGZ geweest en weer wat praktische tips gekregen om meer rust voor mezelf te creëeren.

Ik ben dus vooral heel moe en gespannen, maar mentaal voel ik me wel goed. Ik geniet echt van de momenten dat ik de baby voel bewegen O+
What you forget, you are gonna repeat.
|| justdiggit.org ||
  vrijdag 24 februari 2023 @ 17:55:07 #117
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_208128875
Met zoon had ik met toestemming een maand vakantie dagen ingezet om een hele maand eerder al met verlof te gaan. Heerlijk was dat! Enige jammere was dat het midden in strenge covid lockdowns was hier in Engeland. Dus ik kon weinig leuks doen buitenshuis, maar was wel heerlijk om lekker te kunnen gamen, bank hangen, netflixen, dutjes doen, eenzame wandeling hier en daar, haha!

En nu werk ik niet, dus geen verlof, maar wel een drukke peuter om te entertainen :D

Mijn meisje begint steeds krachtiger te schoppen. Gisteravond was ze flink haar benen aan het strekken en mijn man voelde een flink schopje met iets heel kleins! Voetje denk ik!

Ben benieuwd naar maandag. Dan heb ik mijn zwangerschaps diabetes test. Hopelijk is alles gewoon goed! Ze achten de kans klein vanwege alle andere metingen (buikje was groot bij de 20 weken scan), maar ze nemen het zekere voor het onzekere sinds ik hoog risico ben vanwege de vorige keizersnede.
pi_208129539
Maar hoog risico voor wat dan, @Bienelientjee ? Heb je meer kans op zwangerschapsdiabetes bij een eerdere keizersnede? :? Ik snap het niet helemaal.

Wel leuk dat je haar steeds meer kan voelen! O+
  vrijdag 24 februari 2023 @ 19:27:35 #119
318361 Bienelientjee
pi_208130010
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 18:53 schreef Smart_ass het volgende:
Maar hoog risico voor wat dan, @:bienelientjee ? Heb je meer kans op zwangerschapsdiabetes bij een eerdere keizersnede? :? Ik snap het niet helemaal.

Wel leuk dat je haar steeds meer kan voelen! O+
Ik snap het ook eigenlijk niet helemaal. Dat is wat de dokter zei. Maar het is Engeland en het is de NHS. En ze doen soms liever iets extras dan helemaal niets en dan erachter komen dat er toch wat is.
En heb je keizersnede gehad dan wordt je blijkbaar meteen als "hoog" risico opgeschreven vanwege de super kleine kans dat het litteken kan open scheuren.

Enige reden voor de test die ik zie is een groot buikje wat een symptoom kan zijn (was in de 97th percentile) Maar de rest was qua metingen helemaal normaal en geen extra symptomen. Ik had dan gewoon als dokter een extra scan geboekt en dan kijken of haar buik nog steeds zo groot is in vergelijking, maar goed wie ben ik he! :D
pi_208130486
Het is de vraag of een echo goedkoper en/of minder invasief is dan een gtt. Ik heb geen idee eigenlijk :) ik weet wel wat leuker is :+

[ Bericht 23% gewijzigd door Clubsoda op 24-02-2023 19:58:07 ]
pi_208130538
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 19:52 schreef Clubsoda het volgende:
Het is de vraag of een echo goedkoper en/of minder invasief is dan een gtt. Ik heb geen idee eigenlijk :)
Volgens mijn declaratie overzicht is een ogtt spotgoedkoop :P
(Volgens mij was het 12 euro ofzo)
pi_208130640
Dan is de keus wel logisch. Je kijkt ook eerder naar de bron van een mogelijk probleem natuurlijk.

Ik zal ook eens kijken, ik heb en de gtt en een boel groeiecho's gehad :+
pi_208130648
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 19:27 schreef Bienelientjee het volgende:

[..]
Ik snap het ook eigenlijk niet helemaal. Dat is wat de dokter zei. Maar het is Engeland en het is de NHS. En ze doen soms liever iets extras dan helemaal niets en dan erachter komen dat er toch wat is.
En heb je keizersnede gehad dan wordt je blijkbaar meteen als "hoog" risico opgeschreven vanwege de super kleine kans dat het litteken kan open scheuren.

Enige reden voor de test die ik zie is een groot buikje wat een symptoom kan zijn (was in de 97th percentile) Maar de rest was qua metingen helemaal normaal en geen extra symptomen. Ik had dan gewoon als dokter een extra scan geboekt en dan kijken of haar buik nog steeds zo groot is in vergelijking, maar goed wie ben ik he! :D
Ah oke. Ja de reden voor de test snap ik wel, hier nemen ze ook vaak het zekere voor het onzekere. Er wordt hier trouwens standaard getest op zwangerschapsdiabates bedenk ik me. Maar ze zijn hier dan alleen nog net niet zo panisch dat ze een hele zwangerschap als hoog risico aanmerken als je een eerdere keizersnede hebt gehad :P.
pi_208131212
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 19:27 schreef Bienelientjee het volgende:

Enige reden voor de test die ik zie is een groot buikje wat een symptoom kan zijn (was in de 97th percentile) Maar de rest was qua metingen helemaal normaal en geen extra symptomen. Ik had dan gewoon als dokter een extra scan geboekt en dan kijken of haar buik nog steeds zo groot is in vergelijking, maar goed wie ben ik he!
Bij S was er met de 20weken echo ook een te groot buikje gemeten. Waarschijnlijk omdat hij dubbelgevouwen lag maar voor de zekerheid was het advies groeiecho's. Wanneer er andere risicofactoren waren dan was het advies een GTT geweest. En als de eerste groeiecho nog steeds een te groot buikje liet zien alsnog.
(Tegelijk had ik een indicatie voor groeiecho's omdat mijn buik net als bij de eerste "te" klein was. Beide keren zat daar een prima gemiddeld kindje verstopt maar als metingen met de hand/meetlint afwijken is een extra check logisch)

[ Bericht 5% gewijzigd door Elleska op 25-02-2023 10:16:48 ]
  vrijdag 24 februari 2023 @ 22:03:00 #125
318361 Bienelientjee
pi_208132869
Ga ik het nog leuker maken. 8)7 Maandag moet ik die test, dinsdag ben ik geboekt voor een extra groeiscan (ja echt!) Dus ze gaan gewoon voor de hele bingo kaart aan declaraties! :o :') Misschien heeft de NHS het daarom wel zo moeilijk, want voor mij is het natuurlijk allemaal gratis!

En heb echt totaal geen andere risico factoren of symptomen om die test te verantwoorden eigenlijk. Zelfs de dokter zei al dat hij de kans klein acht dat het dat is, maar hij wilt wel dat ik het doe..... Ach ja, kan ik in ieder geval nog eens baby kijken. O+ En schoonvader past op J en heb schoonmoeder gevraagd om mee te gaan met de scan. Man moet werken en ziet zij ook eens zo'n scan. Laatste keer dat ze mee was met een scan was met haar eerste kleinkind, 12 jaar geleden! :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')