quote:Op zaterdag 28 januari 2023 23:53 schreef TLC het volgende:
[..]
Daar ben ik vaker ingetrapt in 'die kan echt nooit de mol zijn', als ik iets geleerd heb uit het verleden ...........
Sterker nog, dat ze niet opvalt en weinig in beeld komt is juist heel opvallend.quote:Op zaterdag 28 januari 2023 23:06 schreef laziness het volgende:
Ik vind Ranomi zo weinig zeggen en weinig in beeld ook trouwens. Ook het geldbedrag in de koffer dat ze pakte was niks toevoegend voor het verloop van het spel. Die kan echt nooit de mol zijn
Ik weet wel zeker dat hij niet de 1e is die het op een statistische manier invult hoor.quote:Op zondag 29 januari 2023 00:10 schreef Viv het volgende:
[..]
Dat denk ik niet.Hij vult de test op een statistische manier in, en daarmee doe je het altijd beter dan kandidaten die vol op een verkeerde Mol zitten, zoals Annick (en diegene die de test nog slechter had gemaakt).
Ik roep al járen richting de televisie dat kandidaten hun test zo moeten invullen. En nóóit doen ze dat, maar dit seizoen zowel Daniël (heeft hij in een eerdere aflevering verteld) als Ranomi (vertelde ze deze aflevering)!
Dat zei ik ook. Er zat een dag tussen, dus aan tijd geen gebrek om de mol die info door te spelen.quote:Op zondag 29 januari 2023 01:53 schreef Cirilico het volgende:
Iedereen werd één-op-één gebrieft voorafgaand aan de opdracht. Voldoende gelegenheid om tegen de mol te zeggen "Pietje was het slechtst, Annick was het één-na-slechtst."
Lijkt mij ook raar om de opdracht aan de mol uit te leggen en dan af te sluiten met "we weten wie de test het slechtst hebben gemaakt, maar we zeggen lekker niet wie, dan kan je lekker ook niet bewust mollen".
Ook lijken mij de afzonderlijke briefings onnodig als je verder niks aan de mol te melden hebt. Beetje programmaopvulling.
Ik volg WIDM niet al sinds het begin, maar sinds seizoen 9. En als het zo is dat in bijna ieder seizoen op een statistische manier de test ingevuld is, dan hebben ze dat zorgvuldig buiten de uitzendingen weten te houden. Ja, "er zijn meer mannen, dus ik stem op een man" nog net wel. Maar ik heb zo ontzettend vaak onlogische keuzes gezien.quote:Op zondag 29 januari 2023 10:00 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Ik weet wel zeker dat hij niet de 1e is die het op een statistische manier invult hoor.
Dat hebben wel meer gedaan (meer mannen, dus ik stem op man idee bv).
Alleen je hoort het nu constant terug omdat Daniel zo'n type figuur is en daar altijd mee bezig is.
Ik denk dat bijna iedereen die ver in elk seizoen gekomen is op zo'n manier dat gedaan heeft.
Op enkele uitzonderingen na die met dom geluk goed zaten.
[..]
Zoals ik zei wordt het dit seizoen heel erg in beeld gebracht omdat Daniel zo'n type is.quote:Op zondag 29 januari 2023 11:23 schreef Viv het volgende:
Ik volg WIDM niet al sinds het begin, maar sinds seizoen 9. En als het zo is dat in bijna ieder seizoen op een statistische manier de test ingevuld is, dan hebben ze dat zorgvuldig buiten de uitzendingen weten te houden. Ja, "er zijn meer mannen, dus ik stem op een man" nog net wel. Maar ik heb zo ontzettend vaak onlogische keuzes gezien.
quote:Op zondag 29 januari 2023 12:47 schreef MaJo het volgende:
Ik zit zo diep in de Daniël tunnel dat ik niet snap dat jullie dat allemaal niet zien![]()
Ik zat in de Jurre tunnel maar toen hij zo vaak om bevestiging vroeg over die envelop begon ik stiekem te twijfelen. Maar kan idd ook gewoon indekken zijn oid.quote:Op zondag 29 januari 2023 09:13 schreef roos94 het volgende:
Ik zit in de Jurre tunnelhij wilde wel heel graag heel snel die envelop openmaken
Op mij wel, want ik let daar altijd heel scherp op (ben wetenschapper van beroep, dus ik zou het zelf zo aanpakkenquote:Op zondag 29 januari 2023 11:49 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Denk dat het gewoon nooit indruk heeft gemaakt. Op mij ook niet.
Hij zei inderdaad dat hij het statistisch zou invullen, maar lag vervolgens zó snel uit het spel dat ik vermoed dat hij alsnog een tunnel ingedoken was.quote:Op zondag 29 januari 2023 12:09 schreef Meke het volgende:
Maarten van der Weijden spreidde ook al en was daar ook open over, dat was volgens mij voor mij in elk geval de eerste keer dat ik daarvan hoorde
Dat hij er snel uitvloog kwam volgens mij omdat hij toen de pech had dat al vrij snel bijna de hele groep op de juiste mol zat, terwijl hij juist veel meer spreidde over iedereen.quote:Op zondag 29 januari 2023 13:51 schreef Viv het volgende:
[..]
Hij zei inderdaad dat hij het statistisch zou invullen, maar lag vervolgens zó snel uit het spel dat ik vermoed dat hij alsnog een tunnel ingedoken was.Want dat is dan wel de kunst, om het puur rationeel in te blijven vullen.
Waar ik voor zou kiezen (en wat Daniël en Ranomi zeggen te doen) is niet hetzelfde als spreiden.quote:Op zondag 29 januari 2023 14:01 schreef Legoblokje het volgende:
[..]
Dat hij er snel uitvloog kwam volgens mij omdat hij toen de pech had dat al vrij snel bijna de hele groep op de juiste mol zat, terwijl hij juist veel meer spreidde over iedereen.
Ja, iedereen zat toen al op A-M, mede dankzij een vraag in de eerste test. Dan werkt statistisch invullen niet meerquote:Op zondag 29 januari 2023 14:01 schreef Legoblokje het volgende:
[..]
Dat hij er snel uitvloog kwam volgens mij omdat hij toen de pech had dat al vrij snel bijna de hele groep op de juiste mol zat, terwijl hij juist veel meer spreidde over iedereen.
Regina (seizoen 8) en Freek (seizoen 14) ook niet.quote:Op zondag 29 januari 2023 14:26 schreef Viv het volgende:
Teruggezocht:
Seizoen 17: verliezend finalist Jochem van Gelder zat zelfs bij de allerlaatste test niet op de Mol.![]()
ik vond dit juist extreem mollerigquote:Op zondag 29 januari 2023 09:55 schreef bianconeri het volgende:
Echter deze aflevering vond ik voor het eerst iets waarvan ik dacht oh nee dat is niet mollerig van Ranomi:
Als enige geld verdienen in het doolhof (en ook nog eens door 2 pakbonnen) en vrij laat het doolhof in te gaan, dat wil je als mol ook niet.
ik vermoed dat het overgrote deel van de discussie daar niet is uitgezonden, dus ik weet niet wat je hieruit wilt halen eigenlijk. Je hebt nog geen fractie gezien.quote:Op zondag 29 januari 2023 13:23 schreef TheVulture het volgende:
Ik ben nog steeds in mijn hoofd aan het verwerken hoe de Mol te werk zou gaan bij dat pokeren aan tafel. Die 3000 kon alleen uit de pot als de op een na slechtste dat bedrag had en degene met het echte rode scherm een van die andere hoge bedragen had. Dat lijkt me Mol-wetenschap.
Anke lijkt hiermee wel definitief Mol af te zijn... ik blijf op Nabil zitten
Bij (3) is er tenminste 1 kandidaat die dit niet heeft gewild (Ranomi en/of Anke).quote:Op zondag 29 januari 2023 16:47 schreef Fretwork het volgende:
Ik vind het bij de pokeropdracht maar moeilijk. Je haalt als mol het meeste geld uit de pot door:
- het rode scherm één van de hoogste bedragen
- nummer twee ook één van de hoogste bedragen.
Je speelt zeker geld uit de pot als je zelf 0 euro hebt.
(1) als Mol, indien je NIET weet wie het rode scherm heeft, zou ik proberen het laagste of een zeer laag bedrag te pakken, en dan degene die waarschijnlijk fout zitten (mensen die snel all in gaan, vergeetachtige mensen of mensen die jou vertrouwen) proberen de hoge bedragen te laten krijgen.
(2) Als mol, indien je WEL weet wie rood is, en misschien ook wie tweede is, wil je hen allebei heel hoog geven. De rest doet er niet echt toe. Je kan faken dat je zelf ook hoog wilt.
(3)De kandidaat wil altijd heel hoog, of om zich te beschermen, of om geld veilig te stellen.
Hij probeert in eerste instantie de koffer met ¤ 2000 (denk ik) te pakken samen met Soy.quote:Op zondag 29 januari 2023 16:47 schreef Fretwork het volgende:
Verder nog raar, als ze snel koffers pakken pakt Jurre geen hele hoge.
Behalve Soy zelf en Anke.quote:Op zondag 29 januari 2023 16:47 schreef Fretwork het volgende:
Ik zie niemand in de montage die Soy/Daniel/Nabil een hoge koffer wil geven, en dan daarbij nog Annick een hoge koffer wil geven. Dit kan er natuurlijk uitgeedit zijn.
Valt wel op dat bijna de hele groep Ranomi niet vertrouwt, maar Anke uiteindelijk niet besluit om haar een hoge koffer te geven. Overigens klopt de verdeling en uitleg van Anke verder wel op basis van haar eerdere verdenkingen.quote:Op zondag 29 januari 2023 16:47 schreef Fretwork het volgende:
Op basis hiervan vind ik Ranomi het meest mollerig, op voorwaarde dat ze niet weet wie rood heeft.
Als ze wel weten wie rood heeft is Anke enigszins verdacht, wellicht Soy ook als Nabil eruit zou gaan.
Anke pakt wel heel snel een hoge koffers als Ranomi de 500 pakt. En ze is de eerste die uitspreekt een hoge koffer te willen. Ranomi mee eens.quote:Op zondag 29 januari 2023 17:26 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Bij (3) is er tenminste 1 kandidaat die dit niet heeft gewild (Ranomi en/of Anke).
[..]
Maar die willen allebei niet Annick een hoge koffer geven.quote:[..]
Behalve Soy zelf en Anke.
[..]
ik ben eigenlijk heel benieuwd naar wat er is gebeurd wat is niet uitgezonden. Daar kom ik helaas nooit achterquote:Op zondag 29 januari 2023 17:44 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Anke pakt wel heel snel een hoge koffers als Ranomi de 500 pakt. En ze is de eerste die uitspreekt een hoge koffer te willen. Ranomi mee eens.
[..]
Maar die willen allebei niet Annick een hoge koffer geven.
Het lijkt me dus sterk dat ze de nummer 1 én 2 weten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |