De mol wordt toch van te voren geïnformeerd wie de slechtste en een na slechtste de test heeft gemaakt.quote:Op zaterdag 28 januari 2023 22:14 schreef DaMart het volgende:
[..]
Ja, maar stel dat ze hen dan een van de bedragen vlak onder de 3 hoogste had gegeven, dan was ze meteen weer verdachter geworden bij de rest. Dan is het dus tactisch om als mol degenen van wie jij verwacht dat ze de test het een-na-slechtst hebben gemaakt, lage bedragen te geven.
Dat vraag ik me af hoor. Ja, de mol heeft heel vaak voorkennis, maar ik betwijfel eigenlijk of de regie de mol echt zo veel macht wil geven om te beïnvloeden wie er naar huis moet. En ik vraag me ook af of je dat als mol wel zou willen.quote:Op zaterdag 28 januari 2023 22:17 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
De mol wordt toch van te voren geïnformeerd wie de slechtste en een na slechtste de test heeft gemaakt.
Dan zou Anke hier gewoon falen als mol. Er is niets uit de pot
Als de mol die voorkennis niet heeft is er ook geen mogelijkheid om te mollenquote:Op zaterdag 28 januari 2023 22:20 schreef DaMart het volgende:
[..]
Dat vraag ik me af hoor. Ja, de mol heeft heel vaak voorkennis, maar ik betwijfel eigenlijk of de regie de mol echt zo veel macht wil geven om te beïnvloeden wie er naar huis moet. En ik vraag me ook af of je dat als mol wel zou willen.
En dus maar het allerlaagste geven?quote:Op zaterdag 28 januari 2023 22:14 schreef DaMart het volgende:
[..]
Ja, maar stel dat ze hen dan een van de bedragen vlak onder de 3 hoogste had gegeven, dan was ze meteen weer verdachter geworden bij de rest. Dan is het dus tactisch om als mol degenen van wie jij verwacht dat ze de test het een-na-slechtst hebben gemaakt, lage bedragen te geven.
quote:Afvallers
Aan het eind van elke aflevering maken de kandidaten een test; twintig vragen over de identiteit van de Mol. Degene die de minste vragen goed heeft beantwoord ligt uit het spel. Die persoon moet direct naar huis.
De regie zal denk ik geen invloed uitoefenen op de keuze van de mol.quote:Op zaterdag 28 januari 2023 22:20 schreef DaMart het volgende:
[..]
Dat vraag ik me af hoor. Ja, de mol heeft heel vaak voorkennis, maar ik betwijfel eigenlijk of de regie de mol echt zo veel macht wil geven om te beïnvloeden wie er naar huis moet. En ik vraag me ook af of je dat als mol wel zou willen.
Stel je aan zeg. 99/100x is dat ook zo.quote:Op zaterdag 28 januari 2023 22:27 schreef xzaz het volgende:
Ze mogen de website wel even aanpassen:
[..]
Tenzij ze het niet wist en ze ervan overtuigd was dat Annick er toch wel in zou blijven.quote:Op zaterdag 28 januari 2023 22:27 schreef bianconeri het volgende:
[..]
De regie zal denk ik geen invloed uitoefenen op de keuze van de mol.
En normaal gesproken zal de mol het ook wel niet weten wie afvalt.
Maar nu er een dag tussen zat lijkt het mij best aannemelijk dat de mol weet wie de 2 slechtsten waren.
Ongeacht of de mol het wist of niet, door de keuzes die Anke maakte is het alsnog anti-mol gedrag van Anke.
Nee het is gewoon kansloos en ze schrapen aan de kaders van het spel. Mensen die na een rood scherm terug kunnen hebben zoveel informatie over wie het niet is dat het het spel als kijker, tenminste voor mij niet meer leuk maakt.quote:Op zaterdag 28 januari 2023 22:28 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Stel je aan zeg. 99/100x is dat ook zo.
Brengen ze een mentaal spel er in is het weer niet goed.
Ze dacht dat Jurre of Annick eruit zou vliegen, dus die 2 zou je dan hoog zetten. Niet de 2 laagste bedragen.quote:Op zaterdag 28 januari 2023 22:31 schreef DaMart het volgende:
[..]
Tenzij ze het niet wist en ze ervan overtuigd was dat Annick er toch wel in zou blijven.
En nee, ik zeg niet dat Anke de mol is, maar ik sluit het ook niet uit. Net als dat ik dat voor bijvoorbeeld Soy nog niet doe.
Dit is gewoon zeiken om het zeikenquote:Op zaterdag 28 januari 2023 22:36 schreef xzaz het volgende:
[..]
Nee het is gewoon kansloos en ze schrapen aan de kaders van het spel. Mensen die na een rood scherm terug kunnen hebben zoveel informatie over wie het niet is dat het het spel als kijker, tenminste voor mij niet meer leuk maakt.
Bij die tafel ook. Waarom gaat iedereen praten? Pak gewoon een koffer. Waarom typt iedereen zijn eigen naam in? Typ gewoon alle namen in. Het spel is toch al buiten zijn kaders gespeeld.
Hij zou een slechte mol zijn. Met dat eendjes vissen was er geen enkele reden voor hem om het snel op te lossen. Anniek riep dat ze alle eendjes moesten hebben, een mol gaat daar dan toch gewoon in mee?quote:Op zaterdag 28 januari 2023 22:38 schreef Blues het volgende:
Daniël doet anders dan in het begin trouwens, niet meer zo hyper en reageerde bijna niet bij het koffiedrinken (achter blijven met Annick)
Tenzij het een tactiek is om niet meteen te stijgen in de verdenkingen bij medekandidaten omdat je iemand met een hoog geldbedrag naar huis hebt gestuurd. Maar goed, dat zien we waarschijnlijk pas bij de ontknoping. En dan kan het natuurlijk ook nog zo zijn dat de mol zich op de achtergrond heeft gehouden bij deze opdracht, of juist heeft geprobeerd om zelf een koffer met hoog geldbedrag in handen te krijgen i.v.m. een opdracht volgende week.quote:Op zaterdag 28 januari 2023 22:37 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Ze dacht dat Jurre of Annick eruit zou vliegen, dus die 2 zou je dan hoog zetten. Niet de 2 laagste bedragen.
Soy ik ook niet, al denk ik wel dat hij degene was met het rode scherm.
Ze hadden al 75% van de eenden uit het zwembad, dus dat valt wel mee.quote:Op zaterdag 28 januari 2023 22:36 schreef Blues het volgende:
Ik vond dat die coördinaten onder op die eenden wel heel snel gevonden werden.
Stel dat het niet zo was? Dan had 'Ron' niet kunnen opstijgen
Anke hoeft geen vertrouwen meer te winnen, dat blijkt wel.quote:Op zaterdag 28 januari 2023 22:42 schreef DaMart het volgende:
[..]
Tenzij het een tactiek is om niet meteen te stijgen in de verdenkingen bij medekandidaten omdat je iemand met een hoog geldbedrag naar huis hebt gestuurd. Maar goed, dat zien we waarschijnlijk pas bij de ontknoping. En dan kan het natuurlijk ook nog zo zijn dat de mol zich op de achtergrond heeft gehouden bij deze opdracht, of juist heeft geprobeerd om zelf een koffer met hoog geldbedrag in handen te krijgen i.v.m. een opdracht volgende week.
niet aan het spel maar buiten het spel. Een spel heeft kaders en alles daarin is prima. Ze veranderen de kaders van het spel tijdens het spelen van het spel.quote:Op zaterdag 28 januari 2023 22:40 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Dit is gewoon zeiken om het zeiken
Het voegt juist een extra dimensie toe aan het spel. Extra spanning. Een compleet ander spel.
Iemand met een rood scherm weet echt niet ineens veel meer.
Voor een kijker maakt het al helemaal niet uit.
Waarom iedereen aan tafel gaat praten? Vraag je dat serieus? Lekker in stilte een koffer pakken logisch joh (not).
Hoezo alle namen intypen? Dat was het spel toch niet. Iedereen moest zijn eigen scherm zien.
Daar ben ik vaker ingetrapt in 'die kan echt nooit de mol zijn', als ik iets geleerd heb uit het verleden ...........quote:Op zaterdag 28 januari 2023 23:06 schreef laziness het volgende:
Ik vind Ranomi zo weinig zeggen en weinig in beeld ook trouwens. Ook het geldbedrag in de koffer dat ze pakte was niks toevoegend voor het verloop van het spel. Die kan echt nooit de mol zijn
Dat denk ik niet.quote:Op zaterdag 28 januari 2023 22:42 schreef DaMart het volgende:
[..]
Ik denk overigens dat Daniel degene was met het rode scherm. Mol is hij voor mij sowieso niet.
Mee eens, ik denk dat die twee ver zullen komen. Verder denk ik dat Soy rood had. Om die reden zal hij aankomende week denk ik niet afvallen, omdat hij zijn test dan wel anders moet invullen. Tenzij hij dan nog steeds verkeerd zit.quote:Op zondag 29 januari 2023 00:10 schreef Viv het volgende:
[..]
Dat denk ik niet.Hij vult de test op een statistische manier in, en daarmee doe je het altijd beter dan kandidaten die vol op een verkeerde Mol zitten, zoals Annick (en diegene die de test nog slechter had gemaakt).
Ik roep al járen richting de televisie dat kandidaten hun test zo moeten invullen. En nóóit doen ze dat, maar dit seizoen zowel Daniël (heeft hij in een eerdere aflevering verteld) als Ranomi (vertelde ze deze aflevering)!
Iedereen werd één-op-één gebrieft voorafgaand aan de opdracht. Voldoende gelegenheid om tegen de mol te zeggen "Pietje was het slechtst, Annick was het één-na-slechtst."quote:Op zaterdag 28 januari 2023 22:27 schreef bianconeri het volgende:
[..]
De regie zal denk ik geen invloed uitoefenen op de keuze van de mol.
En normaal gesproken zal de mol het ook wel niet weten wie afvalt.
Maar nu er een dag tussen zat lijkt het mij best aannemelijk dat de mol weet wie de 2 slechtsten waren.
Ongeacht of de mol het wist of niet, door de keuzes die Anke maakte is het alsnog anti-mol gedrag van Anke.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |