Zo eens met jouquote:Op zondag 29 januari 2023 11:29 schreef yinu het volgende:
[..]
Dat lijkt me ook heel creepy, dat videobellen met stiltes.
En ik snap dat ik klink als een bejaarde. Maar ik hoor dus de hele tijd over jonge mensen die overprikkeld zijn en oordoppen nodig hebben in publieke ruimtes enzo. En tegelijkertijd is het dus wel sociaal geaccepteerd (kennelijk) om de hele tijd muziek te spelen op je telefoon - zonder oordoppen. Ik vind dat echt zo raar.
Het raarste dat ik op dit gebied heb meegemaakt is dat ik in een natuurgebiedje aan het kanoën was. Bij uitstek een stille activiteit in een stille omgeving. Toen kwam er een kano met twee meisjes van in de twintig aangevaren. Dat was van veraf hoorbaar want ze hadden keiharde muziek aan - uit een telefoon dus ook nog van enorm belabberde geluidskwaliteit. De voorste zat tegen de achterste te kletsen. Waarop de achterste telkens keihard riep WAT? IK KAN JE NIET GOED HOREN!
Net als de muziek bij concerten en festivals - het is versterkte muziek. Dat betekent dat er iemand aan de knopjes zit die het ook zachter kan zetten. Het is nu objectief te hard, waardoor steeds meer jonge mensen gehoorschade oplopen. Dat is slecht voor hun en slecht voor de maatschappij (ik heb in mijn omgeving meerdere mensen die gedeeltelijk arbeidsongeschikt zijn en behoorlijke fysieke en mentale klachten hebben door tinnitus).
Waarom zet niemand die muziek dan zachter?
(Als ik slecht geslapen heb word ik altijd meteen 10 jaar ouder qua zeiken)
Is het een wat oudere machine? Dan kan het zijn dat er kalk en zeepresten de boel blokkeren.quote:Op zondag 29 januari 2023 11:30 schreef Lonaa het volgende:
De wasmachine was braaf.Morgen nog een wasje op het "gebruikelijke" programma, kijken of ie dan nog steeds braaf is.
F. heeft gisteren een en ander schoongemaakt in/aan de machine. Seems to do the trick.quote:Op zondag 29 januari 2023 11:46 schreef z80 het volgende:
[..]
Is het een wat oudere machine? Dan kan het zijn dat er kalk en zeepresten de boel blokkeren.
Een keer een lege ton was draaien met alleen azijn of citroenzuur op 60 graden kan dan al veel doen om het probleem op te lossen.
En als er veel kalk in de machine zit, er een behoorlijke hoeveelheid azijn in gieten met wat water en als je hebt vaatwasserzout. Dat een nacht laten staan, afpompen en nog een paar uur wachten. Daarna de machine gewoon gebruiken.
In een wasmachine, in een vaatwasser ook, zit een druksensor. Die zit met een slangetje ergens onder in de machine. Deze meet de hoeveelheid water in de machine. Als dat slangetje verstopt raakt krijg je dit soort probleem. Veel kalk in het water en vloeibaar wasmiddel zijn bekende veroorzakers.quote:Op zondag 29 januari 2023 11:48 schreef Lonaa het volgende:
[..]
F. heeft gisteren een en ander schoongemaakt in/aan de machine. Seems to do the trick.
Hij is nog niet heel oud (vind ik dan), denk dat we hem nu een jaar of 6/7 hebben.
Yes. Ding heeft ook een naam, zei F. Wat ik direct weer vergat. Die is schoongemaakt dus dat zal de boosdoener geweest zijn.quote:Op zondag 29 januari 2023 11:53 schreef z80 het volgende:
[..]
In een wasmachine, in een vaatwasser ook, zit een druksensor. Die zit met een slangetje ergens onder in de machine. Deze meet de hoeveelheid water in de machine. Als dat slangetje verstopt raakt krijg je dit soort probleem. Veel kalk in het water en vloeibaar wasmiddel zijn bekende veroorzakers.
Oh echt? Keukenazijn of schoonmaakazijn? (kost geen drol).quote:Op zondag 29 januari 2023 12:34 schreef Blues het volgende:
Ooit van de man die onze wasmachine bracht en aansloot geleerd: bij elke was een plons azijn in het wasmiddel bakje doen. Gewoon bovenop je wasmiddel
Wasverzachterbakje heb ik geleerd.quote:Op zondag 29 januari 2023 12:34 schreef Blues het volgende:
Ooit van de man die onze wasmachine bracht en aansloot geleerd: bij elke was een plons azijn in het wasmiddel bakje doen. Gewoon bovenop je wasmiddel
Pompfilter al gechecked op haarelastiekjes & 50cent muntjes?quote:Op zondag 29 januari 2023 09:40 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Geen gekke vraag hoor. Ik heb nu nog 1 oma.
Wasmachine doet het wel maar pompt/centrifugeert water niet fatsoenlijk af aan het einde van het programma. Even kort pompen en centrifugeren does the trick, maar ja.
Heb nu ander programma dan van de week, even kijken of dat helpt.
En stukjes aansteker. Ja.quote:Op zondag 29 januari 2023 13:01 schreef fietsie het volgende:
[..]
Pompfilter al gechecked op haarelastiekjes & 50cent muntjes?
Mijn hele opvoeding en sportverleden is betaald door bij dit soort dingen een nieuwe pomp te verkopenquote:
Nope. Hier daarom Liquoriche & Gember thee. Sloten. En twee truien. En wollen sokken over mn sokken.quote:Op zondag 29 januari 2023 13:24 schreef Lonaa het volgende:
Ben ik overigens de enige die het enorm koud heeft?
Vandaag (nog) niet, gisteren tot op het bot koud (en toen scheen er zon naar binnen nu niet)quote:Op zondag 29 januari 2023 13:24 schreef Lonaa het volgende:
Op het wasmiddel is niet heel handig. Een zeep (alkalisch/base) combineren met een zuur. Als wasverzachter gaat wel heel goed.quote:Op zondag 29 januari 2023 12:34 schreef Blues het volgende:
Een wasmachine en vaarwasser zijn gemaakt om met zeer agressieve schoonmaakmiddelen te werken.quote:Op zondag 29 januari 2023 12:57 schreef AnneX het volgende:
Dit wist ik en daarom verbaast het verhaal over azijn mij.
Kom er maar in @:z80
Quote:” Waarom mag je niet ontkalken met azijn?
Azijn lost kalk op, zoals de meesten wel weten. Heel geschikt om kranen, geglazuurde tegels en douchebakken mee te reinigen, maar niet goed voor je elektrische apparaten. Azijn tast koper en rubber aan, dat vaak in die apparaten aanwezig is.11 mrt 2019”
Nee. Het is koud.quote:Op zondag 29 januari 2023 13:24 schreef Lonaa het volgende:
Ik ben nog maar 47 he, ik heb nog wel een beetje een image om hoog te houdenquote:Op zondag 29 januari 2023 16:29 schreef AnneX het volgende:
Mn.X woont tegenwoordig in een wollen vest. Over alles heen.
Is dat wat?
Oh is dat boomer om een vest te dragen? 😎quote:Op zondag 29 januari 2023 16:33 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ik ben nog maar 47 he, ik heb nog wel een beetje een image om hoog te houden
(Maar op het werk draag ik een merinowollen vest over mn overhemd)
Je isolatie is wegquote:Op zondag 29 januari 2023 16:33 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ik ben nog maar 47 he, ik heb nog wel een beetje een image om hoog te houden
(Maar op het werk draag ik een merinowollen vest over mn overhemd)
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.We have far more in common than that which devides us..
Wanneer je stilstaat ziet het er inderdaad heel breed uit (en armen omhoog versterkt het ook), maar wanneer je loopt en de armen omlaag hebt, valt het heel soepel om je heen.quote:Op zondag 29 januari 2023 17:25 schreef Isabeau het volgende:
Goeie stof, Kaat. Staat mooi. Hij maakt je wel heel breed rond je heupen. En van boven juist weer smal, heel apart model.
quote:Op zondag 29 januari 2023 17:18 schreef Kaatje1 het volgende:
Jurk (en ik heb wel brede heupen, maar niet zo breed, het is een "ballonjurk"Wat knap gemaaktSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ik zou bij een stoplicht kijkenquote:Op zondag 29 januari 2023 17:36 schreef AnneX het volgende:
Volgende week zijn wij in de buurt van Almelo.
Is iemand bekend of daar een goed Italiaans restaurant is? Of een andere aanbeveling? Waar is @:Sunny als je haar nodig hebt?
quote:Op zondag 29 januari 2023 17:38 schreef borisz het volgende:
[..]
Ik zou bij een stoplicht kijken
/flauw
quote:Op zondag 29 januari 2023 17:05 schreef Isabeau het volgende:
Drie mensen tot nu toe op de terug weg die nog nooit van oordopjes of koptelefoons hebben gehoord. Het telefoon voor je gezicht houden met beeldbellen kwam ook langs lopen. Ik zit in de stilte coupe.
quote:Op zondag 29 januari 2023 17:18 schreef Kaatje1 het volgende:
Jurk (en ik heb wel brede heupen, maar niet zo breed, het is een "ballonjurk"JaaaaSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Daar is hij
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
Je hebt van die dekentjes met een gloeispiraaltje erin, kun je het ook heerlijk warm onder hebbenquote:Op zondag 29 januari 2023 16:29 schreef AnneX het volgende:
Mn.X woont tegenwoordig in een wollen vest. Over alles heen.
Is dat wat?
En de NS functionarissen handhaven daar keurig? (Want natuurlijk zet de NS voldoende personeel in om al haar diensten correct...... ah who am I kidding...quote:Op zondag 29 januari 2023 17:05 schreef Isabeau het volgende:
Drie mensen tot nu toe op de terug weg die nog nooit van oordopjes of koptelefoons hebben gehoord. Het telefoon voor je gezicht houden met beeldbellen kwam ook langs lopen. Ik zit in de stilte coupe.
Weet niet hoe dicht bij Almelo je wil, maar ik hoor veel goede verhalen over Nineties in Haaksbergen. Maar dat is niet Italiaansquote:Op zondag 29 januari 2023 17:36 schreef AnneX het volgende:
Is iemand bekend of daar een goed Italiaans restaurant is? Of een andere aanbeveling? Waar is @:Sunny als je haar nodig hebt?
@:Lonaa is nu bij familie.
Of moeten we doorrijden naar moeder en dochter in Enschede?
Was dat 2019?
Dat was 2020. Een week voor de 1e date met mijn vriend, daarom heb ik het jaartal onthoudenquote:Op zondag 29 januari 2023 17:36 schreef AnneX het volgende:
Was dat 2019?
Het lijkt inderdaad niet echt flaterend, maar ik ben nogal stevig (en dan druk ik me nog voorzichtig uit) en met een jurk als dit zie je "hobbels en bobbels" niet (goed), Met een aansluitende jurk zou ik me doodongelukkig voelen.quote:Op zondag 29 januari 2023 18:29 schreef vlindertje89 het volgende:
@:Lonaa nog gecondoleerd![]()
En MeMo, veel sterkte voor jou & man! Ik duim dat de periode met aanvallen snel over is en dan weer heeeel lang weg blijft..
@:Kaatje1 wat knap dat je dat helemaal zelf hebt gemaakt! Het ziet er echt professioneel gemaakt uit. En heel mooie stof. Ik vind het model zo op deze foto niet zo heel flatterend, als ik heel eerlijk ben, maar het leest alsof hij in beweging weer heel anders valt! Hoe dan ook gaat het er natuurlijk vooral om of jij 'm mooi vindt en lekker vindt zitten![]()
Gister weer een keertje wat langer met mn ouders gevideobeld, was fijn. Bellen elke paar dagen wel even, maar meeste keren wat oppervlakkiger. Gewoon wat we allebei de afgelopen dagen hebben gedaan enzo. Ik heb ze nu bijna 8 weken niet gezien en begin het wel te missen dat ik niet even die kant op kan. Nog 5.5 week, dan zijn ze weer thuis.
Kan me goed voorstellen dat een aansluitende jurk niet fijn zou voelen dan. En ik kan me voorstellen dat met wat je omschreef over hoe hij valt als je niet zo met je armen omhoog staat enzo, het er idd al heel anders uit ziet!quote:Op zondag 29 januari 2023 18:53 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Het lijkt inderdaad niet echt flaterend, maar ik ben nogal stevig (en dan druk ik me nog voorzichtig uit) en met een jurk als dit zie je "hobbels en bobbels" niet (goed), Met een aansluitende jurk zou ik me doodongelukkig voelen.
Zijn je ouders aan het overwinteren dat je ze al zo lang niet gezien hebt? En waar zijn ze? Kan je niet een paar dagen daar naartoe?
Da's wel ver voor een weekend (al zou ik het geloof ik wel doen, lang weekend daarquote:Op zondag 29 januari 2023 19:00 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Kan me goed voorstellen dat een aansluitende jurk niet fijn zou voelen dan. En ik kan me voorstellen dat met wat je omschreef over hoe hij valt als je niet zo met je armen omhoog staat enzo, het er idd al heel anders uit ziet!
Ze zijn inderdaad aan het overwinteren, zitten in Zuid-Afrika. Dat maakt een paar dagen langsgaan dus wat lastighet had opzich werk-wise rond kerst/in januari wel gekund. Maar ik zie nu al enorm op tegen een congres in Ljubljana op 2 uur vliegen waar ik over 4 maanden misschien heen moet, dus nou ja, dat zegt denk ik ook wel genoeg over hoe ik me voel bij een 12-urige vlucht
![]()
Ergens ten zuiden van Stellenbosch, iets noordelijker dan de kust geloof ik. Het schijnt er heel mooi te zijnquote:Op zondag 29 januari 2023 19:03 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Da's wel ver voor een weekend (al zou ik het geloof ik wel doen, lang weekend daar). Waar zitten ze in Zuid Afrika?
Dat is het zeker. Ben er een paar keer geweest en vrijwel niets lelijks tegengekomen (muv een truckers wcquote:Op zondag 29 januari 2023 19:08 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Ergens ten zuiden van Stellenbosch, iets noordelijker dan de kust geloof ik. Het schijnt er heel mooi te zijn
Nee hoor, er is al een nieuwequote:Op zondag 29 januari 2023 18:52 schreef AnneX het volgende:
Tijdens koken (spinazie stamppot met aard en knolselderij en kastanjechamp.jus) en wachten daarop…bedenk ik “we” hebben een stedentopic.
Moet ik nu als niet Tukker een Nieuw topic openen? om daar de vraag te stellen.
STA / [Tukkers op FOK!] #1135 TT komt nog wa
Maar de zwemkleding was dus voor het kajakken?quote:
De zwemkleding was een afleidingsmanoeuvre/grapje.quote:Op zondag 29 januari 2023 21:13 schreef fietsie het volgende:
[..]
Maar de zwemkleding was dus voor het kajakken?
In Almelo weet ik niet. Je kunt altijd naar sapori in Enschede of sorrentino.quote:Op zondag 29 januari 2023 17:36 schreef AnneX het volgende:
Was dat 2019?
Ik heb zo'n vdValk wellness suite geboekt voor een nachtje; dan kan je sauna combineren met in bad liggen, tv kijken en slapen. Al mijn hobbiesquote:Op zondag 29 januari 2023 21:49 schreef Cat-astrophe het volgende:
Zo, ik heb net sauna geboekt. Nieuwe sauna met oude kennis en onze eerste keer samen. Ben benieuwd!
En bijkletsdagje met beste vriendin want dat was ook weer veel te lang geleden.
Deed ik ook een keer toen alles dicht was. Heerlijkquote:Op zondag 29 januari 2023 21:57 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ik heb zo'n vdValk wellness suite geboekt voor een nachtje; dan kan je sauna combineren met in bad liggen, tv kijken en slapen. Al mijn hobbies
Blues...quote:Op zondag 29 januari 2023 22:28 schreef Blues het volgende:
En ik schrok vanmiddag van mijn oudste nicht, de ziekte is bij haar wel erg progressief...zit inmiddels grootste deel vd dag in een trippelstoel, kan niet meer autorijden, kan klein stukje lopen met rollator maar niet meer alleen.
Andere nicht, haar zus dus, is het stabiel slecht.
Wat een k*tgen / ziekte![]()
![]()
Ook niet te achterhalen in welke lijn de ziekte voorkomt, zij waren al in de 70 toen het zich openbaarde... mijn zus en ik hebben ook een beetje buikpijn ervan.. maar vooralsnog laten we ons maar niet testen.is ook bijna onmogelijk.
Er is 'toch niets aan te doen'.quote:Op zondag 29 januari 2023 22:56 schreef Isabeau het volgende:
Blues...Wat erg voor je nichten, maar ook zo eng voor jou en je zus. Ik denk dat misschien niet weten hier beter is dan wel weten.
Nee, daarom juist is niet weten een goede keus. Want als er wel wat aan te doen was voor de symptomen zich voordoen, dan had je je natuurlijk al lang laten testen.quote:Op zondag 29 januari 2023 23:04 schreef Blues het volgende:
Er is 'toch niets aan te doen'.
Het gevoel zakt wel weer, maar dit was wel heel confronterend, we hadden elkaar anderhalf jaar niet gezien.
Het is nogal een lijst dus het is makkelijk iets te missen. Maar ze hebben bij mijn ziekenhuisopname als een toevalsbevinding 'dingen' in mijn hoofd gezien die waarschijnlijk (goedaardige) tumoren zijn. Geen kanker waarschijnlijk dus dat is fijn. Het kan dus wel dit soort gevolgen hebben. Maar dat weet je dus pas als dat gebeurt. En als je weet dat ze er zitten, kun je dat nooit meer niet weten.quote:Op maandag 30 januari 2023 00:04 schreef Blues het volgende:
Fijn @:yinu je wandeling.
En dat van je hersentumoren wist ik niet joh, mss een keer overheen gelezen? Heftig
Proost. Op het levenquote:Op maandag 30 januari 2023 00:04 schreef Blues het volgende:
Ik ga nog een borrel nemen. Gewoon omdat het kan en YOLO.
Morgen thuiswerken, zo fijn
Ik deed dit ookquote:Op maandag 30 januari 2023 00:04 schreef Blues het volgende:
Ik ga nog een borrel nemen. Gewoon omdat het kan en YOLO.
Morgen thuiswerken, zo fijn
Soms ben ik wel eens jaloers op de mogelijkheid die jij hebt om tot 9 uur in bed te blijven liggen..quote:Op maandag 30 januari 2023 06:27 schreef vlindertje89 het volgende:
Goedemorgenik had een rare droom waar ik een uurtje geleden van wakker werd, zo eentje waar je dan even goed wakker van moet worden om niet verder te dromen als je weer in slaap valt. Dat wakker worden is gelukt, dat weer in slaap vallen nog niet
maar op 6.5 uur slaap doe ik het niet per se fantastisch dus ik ga toch nog maar een poging doen om daar nog 8u van te maken.
Als de koffiebonen/gemalen koffie op zijn/is.quote:Op maandag 30 januari 2023 08:12 schreef Lonaa het volgende:
Hahahaha ik kan nu al niet meer. Top![]()
Hoeveel koffie is teveel koffie?
Ik zag vrijdag dat er in de kerk nog een doos van 30 bij 30 cm aan nespresso espresso cups waren.quote:Op maandag 30 januari 2023 08:12 schreef fietsie het volgende:
[..]
Als de koffiebonen/gemalen koffie op zijn/is.
Ahjaquote:Op maandag 30 januari 2023 08:14 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik zag vrijdag dat er in de kerk nog een doos van 30 bij 30 cm aan nespresso espresso cups waren.
Uhm, wat...staat hier?quote:Op maandag 30 januari 2023 08:15 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ahja
Krijg je t niet enorm zuur als je aan zulke enorme palen staat te trekken met Nespresso in je mik?
quote:Op maandag 30 januari 2023 08:18 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Uhm, wat...staat hier?![]()
Ligt een klein beetje aan wat ik moet doen, hoeveel koffie erin gaat.
Ja nou...op zich zou het niet per se hoeven...ware het niet dat ik de afgelopen maanden ongeveer in mijn auto geleefd hebquote:Op maandag 30 januari 2023 08:13 schreef Barreltje het volgende:
Tevens morgen.. 6 uur achterelkaar is hier een goede nacht![]()
Verder gister in het nieuwe huis geweest dus ik ben vandaag sowieso een beetje![]()
Oh en @:candaasje ik mest mn auto nooit uit als ie naar de garage gaat.. ze werken voor het grootste deel toch onder de motorkap of onder de auto
Persoonlijk als ik zware dingen van de grond moet tillen dan knijp ik zo'n beetje het maagzuur omhoog als ik vol koffie zit?quote:Op maandag 30 januari 2023 08:18 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Uhm, wat...staat hier?![]()
Ligt een klein beetje aan wat ik moet doen, hoeveel koffie erin gaat.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |