In 2008 is er al een uitspraak van de rechter geweest dat het kabinet zich niet aan de eigen afspraken houdt. Daarna verzonnen ze de PAS, een methode om nog langer niet te doen wat er afgesproken was. Men wist in 2009 al dat dit niet een houdbare weg was, daarom duurde het ook 6 jaar voor ze het in konden voeren. Dan ben je al in 2015 en heb je 7 jaar extra problemen er bij opgeplust. Die PAS werd in 2019 al afgeschoten, dan ben je dus 11 jaar met extra problemen verder.quote:Op zondag 12 februari 2023 12:22 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Vooropgesteld dat de uitstoot gewoon naar beneden moet, denk ik dat we de mogelijkheden voor activisme via de rechter moeten inperken, dit is onhoudbaar. Nu kan iedereen procederen met een beroep op het algemeen belang, maar wie bepaalt a. wat het algemeen belang is en b. of de eisende partij wel representatief is?
https://www.trouw.nl/econ(...)bobank-won~b5aed052/quote:De Nederlandse landbouw kampt met een serieus milieuprobleem. Het kabinet kondigt een ingrijpend plan aan om de veestapel te laten krimpen. Boeren gaan massaal de straat op, bewindspersonen worden ernstig bedreigd, boerenorganisatie LTO noemt de kabinetsplannen ‘te kort door de bocht’. Vanuit Den Haag klinkt het geluid dat Rabobank mee moet betalen aan de schulden van stoppende boeren, omdat de bank ‘jaren heeft verdiend’ aan de veehouderij. De minister van landbouw stapt op omdat de onrust hem teveel wordt.
Of Nederlandse boeren kopen land van een boer in Polen en gaan daar boeren.quote:Op zondag 12 februari 2023 16:36 schreef Kickinalfa het volgende:
Kunnen ze geen stik stof emissie systeem optuigen, dat Nederlandse boeren bvb stikstof ruimte kunnen kopen dan een boer ergens verweg in polen?
Of van een bos in Kroatië.
Dat heeft zin bij CO2: dat gaat de atmosfeer in. Dat heeft geen zin bij stikstof: stikstof slaat bijna 100% neer binnen een cirkel van 25km.quote:Op zondag 12 februari 2023 16:36 schreef Kickinalfa het volgende:
Kunnen ze geen stik stof emissie systeem optuigen, dat Nederlandse boeren bvb stikstof ruimte kunnen kopen dan een boer ergens verweg in polen?
Hoe realistisch is het om dezelfde normen op te leggen aan 1 van de dichtstbevolkte landen ter wereld tov een land als Polen/Spanje.
Dat lost niks op. Stikstof is een plantenvoedingstof (in de meeste vormen). Een te hoge concentratie daarvan is problematisch voor de bodem. Fysiek verspreiden werkt wel, dus dan moet je die hele productie verhuizen naar Polen, en niet de 'emissierechten' deze kant op. Zo werkt dat niet met dit soort vervuiling.quote:Op zondag 12 februari 2023 16:36 schreef Kickinalfa het volgende:
Hoe realistisch is het om dezelfde normen op te leggen aan 1 van de dichtstbevolkte landen ter wereld tov een land als Polen/Spanje.
Groningen en Rotterdam zijn het geworden. Toch een ander besluit dus, lijkt mij ook beter zo.quote:Op donderdag 9 februari 2023 15:07 schreef Hanca het volgende:
Dit zag niemand aankomen, de ziekenhuizen komen er niet uit, de minister moet kiezen: https://nos.nl/artikel/24(...)oet-knoop-doorhakken
Exact hetzelfde als De Jonge deed, dus. 2 jaar verder en dezelfde uitkomst.
Op zich lijkt me dat qua landelijke dekking wel de beste optie inderdaad.quote:Op maandag 13 februari 2023 15:06 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Groningen en Rotterdam zijn het geworden. Toch een ander besluit dus, lijkt mij ook beter zo.
Dat Groningen het na de ophef zou worden is duidelijk. Maar nu zullen Utrecht en Leiden waarschijnlijk naar de rechter stappen. Ik had trouwens Utrecht en Groningen verwacht, dat lijkt me de meest praktische qua landelijke dekking.quote:Op maandag 13 februari 2023 15:06 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Groningen en Rotterdam zijn het geworden. Toch een ander besluit dus, lijkt mij ook beter zo.
Utrecht en Groningen is idd beter geweest. Wel blij dat niet het gedrocht Rotterdam en Utrecht is geworden.quote:Op maandag 13 februari 2023 15:19 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat Groningen het na de ophef zou worden is duidelijk. Maar nu zullen Utrecht en Leiden waarschijnlijk naar de rechter stappen. Ik had trouwens Utrecht en Groningen verwacht, dat lijkt me de meest praktische qua landelijke dekking.
Je mag het niet zeggen, maar wat was de vorige functie van de minister ook alweer?quote:Op maandag 13 februari 2023 15:19 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat Groningen het na de ophef zou worden is duidelijk. Maar nu zullen Utrecht en Leiden waarschijnlijk naar de rechter stappen. Ik had trouwens Utrecht en Groningen verwacht, dat lijkt me de meest praktische qua landelijke dekking.
Dat is vast toeval.quote:Op maandag 13 februari 2023 16:03 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Je mag het niet zeggen, maar wat was de vorige functie van de minister ook alweer?
Nou ja ik geloof wel dat je zoiets niet bewust meeweegt. Maar er zijn ook subtielere processen natuurlijk.quote:
Het zal voor de directie van het Erasmus allicht makkelijker zijn om hun oud-collega te bereiken dan voor het LUMC.quote:Op maandag 13 februari 2023 16:23 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Nou ja ik geloof wel dat je zoiets niet bewust meeweegt. Maar er zijn ook subtielere processen natuurlijk.
Het rapport komt trouwens 24 februari, volgende week dus al.quote:Politieke consequenties, zoals het vallen van het kabinet of het opstappen van bewindspersonen, is volgens Fossen allesbehalve nodig. „Sterker nog, wij vinden eigenlijk: dat politieke theater, doe dat vooral niet in dit geval.” Dat zou de zaken alleen maar vertragen, denkt de voorzitter van de Groninger Bodem Beweging. „Laat het huidige kabinet de zaak nou maar oplossen.” Het liefst ziet hij dat het kabinet als geste besluit om de gaskraan toch dit najaar al helemaal dicht te draaien.
Dit speelde ook al onder Balkenende en een deel van de problemen begon volgens mij zelfs al onder Kok. Maar dat problemen bij de belastingdienst (en andere uitvoeringsinstanties) te lang genegeerd zijn is duidelijk.quote:Op donderdag 16 februari 2023 07:19 schreef J.B. het volgende:
De puinhopen van 12 jaar Rutte, het ICT-systeem van de Belastingdienst kan er ook nog wel bij
Dit is toch amateuristisch of zie ik dat verkeerdquote:Op donderdag 16 februari 2023 07:15 schreef Hanca het volgende:
De verouderde ICT-systemen dreigen nu voor nog veel grotere problemen te gaan zorgen: https://www.nrc.nl/nieuws(...)-van-fiscus-a4157264
Er is een kans dat loonheffing (120 miljard) en inkomstenbelasting (20 miljard en de basis van allerlei tegemoetkomingen) straks niet meer geïnd kunnen worden vanaf 2027 als de systemen dan nog niet vervangen zijn. En of ze het redden om het voor eind 2026 te doen is maar zeer de vraag.
Daarvoor weten we gewoon niet genoeg van, voor die conclusie. Dat het systeem vervangen niet makkelijk is, is duidelijk. Als deze deskundigen zelfs zeggen dat voor 2027 zeer moeilijk gaat worden. Dan heb je nog jaren de tijd, maar blijkbaar is dat misschien niet genoeg.quote:Op donderdag 16 februari 2023 08:55 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Dit is toch amateuristisch of zie ik dat verkeerd
Polen en Hongarije zijn voor, alleen Duitsland en Portugal hadden wat bezwaren (maar minder dan Nederland). Er is hier ook geen vetorecht, meerderheid is voldoende en bezwaar maken heeft dus weinig zin.quote:Op donderdag 16 februari 2023 18:39 schreef Nober het volgende:
We moeten het weer van Polen en Hongarije hebben.
Ik ben normaal nooit zo van de glijdende schaal-argumentatie, maar de digitale euro daar moeten we ver van weg blijven. Dat heeft potentie om uit te groeien tot een soort social creditsysteem waarbij de politiek gaat bepalen waar jij je geld aan mag uitgeven, CO2-budgetten en dat soort ellende.quote:Op donderdag 16 februari 2023 18:49 schreef Hanca het volgende:
[..]
Polen en Hongarije zijn voor, alleen Duitsland en Portugal hadden wat bezwaren (maar minder dan Nederland). Er is hier ook geen vetorecht, meerderheid is voldoende en bezwaar maken heeft dus weinig zin.
Ik zie hier ook niet zo veel kwaad in, eigenlijk. Een vrijwillige digitale Europese ID. Ik ga hem niet aanvragen, maar wie dat wel wil: ga je gang.
Ik heb meer problemen met de Digitale Euro, volgens Grinwis de oplossing op zoek naar een probleem: https://www.christenunie.(...)ek-naar-een-probleem
Zijn er indicaties dat hij verplicht gaat worden, dan? Eerlijk gezegd lijkt het me een initiatief dat gewoon een stille dood sterft door een gebrek aan belangstelling.quote:Op donderdag 16 februari 2023 19:15 schreef Janneke141 het volgende:
Voor de volledigheid: de Europese digitale identiteit is nu nog vrijwillig.
Niet concreet volgens mij, maar het zou echt niet het eerste voorbeeld zijn van een systeem dat in een later stadium wordt gebruikt voor iets waar het oorspronkelijk helemaal niet bedoeld was.quote:Op donderdag 16 februari 2023 19:23 schreef Hanca het volgende:
[..]
Zijn er indicaties dat hij verplicht gaat worden, dan? Eerlijk gezegd lijkt het me een initiatief dat gewoon een stille dood sterft door een gebrek aan belangstelling.
Ik zie het niet zo snel ons Nederlandse Digitale ID (de DigID) vervangen, eerlijk gezegd. Zo wel, dan heb ik daar ook niet zo veel bezwaren tegen. Of die gegevens nu landelijk of europees worden opgeslagen doet er niet zo heel veel toe.quote:Op donderdag 16 februari 2023 19:28 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Niet concreet volgens mij, maar het zou echt niet het eerste voorbeeld zijn van een systeem dat in een later stadium wordt gebruikt voor iets waar het oorspronkelijk helemaal niet bedoeld was.
Ik zie het echt nog wel gebeuren dat je je Europese digitale ID moet gebruiken voor het openen van een bankrekening of het aanvragen van je paspoort. Dan is het niet meer zo heel erg vrijwillig.
Ik zal je een hele goede reden geven om er wel tegen te zijn: van de Nederlandse DigiD bepalen wij de voorwaarden. Van een Europese DigiD kunnen wij nog maar zeer beperkt bepalen waar het wel en niet voor gebruikt mag worden en wat er gebeurt met de gegevens die zijn opgeslagen.quote:Op donderdag 16 februari 2023 19:31 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik zie het niet zo snel ons Nederlandse Digitale ID (de DigID) vervangen, eerlijk gezegd. Zo wel, dan heb ik daar ook niet zo veel bezwaren tegen. Of die gegevens nu landelijk of europees worden opgeslagen doet er niet zo heel veel toe.
Tja, zoals gezegd zie ik ik DigID niet snel verdwijnen. Voor dingen waar je hem dan nodig zou hebben (in het buitenland grote aankopen doen, duurdere hotels boeken, buitenlandse bankrekeningen openen, in het buitenland een paspoort aanvragen) ga ik waarschijnlijk toch nooit doen.quote:Op donderdag 16 februari 2023 19:33 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik zal je een hele goede reden geven om er wel tegen te zijn: van de Nederlandse DigiD bepalen wij de voorwaarden. Van een Europese DigiD kunnen wij nog maar zeer beperkt bepalen waar het wel en niet voor gebruikt mag worden en wat er gebeurt met de gegevens die zijn opgeslagen.
Goedenavond u spreekt met De Jonge van de afdeling coronavaccinaties.quote:Op donderdag 16 februari 2023 19:15 schreef Janneke141 het volgende:
Voor de volledigheid: de Europese digitale identiteit is nu nog vrijwillig.
Die zijn en blijven toch ook vrijwillig?quote:Op donderdag 16 februari 2023 19:42 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Goedenavond u spreekt met De Jonge van de afdeling coronavaccinaties.
Sorry maar ik vind dit wel wat naïef. Bij de EU is het antwoord altijd “meer EU”. Ever closer union enzo.quote:Op donderdag 16 februari 2023 19:45 schreef Hanca het volgende:
[..]
Die zijn en blijven toch ook vrijwillig?
Ik zou niet zo panisch doen over mogelijke doemscenario's die helemaal niet aan de hand zijn. Voorlopig is dit alleen een vrijwillig vorm van het DigID, vooral handig voor Europeanen die in een ander Europees land wonen. En niets wijst er op dat het anders gaat worden.
En dit inderdaad. We hebben dit al vaker gezien.quote:Op donderdag 16 februari 2023 19:42 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Goedenavond u spreekt met De Jonge van de afdeling coronavaccinaties.
Hier een voor iedereen leesbare bron: https://nos.nl/artikel/24(...)ns-burgemeesterschapquote:Op donderdag 16 februari 2023 21:36 schreef trein2000 het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)in-burgemeestersauto
Franc Weerwind in de problemen wegens gedoe met een dienstauto zo maakt burgemeester Bijleveld bekend. Had die soms nog een rekeningetje open staan met D66?
Dat deel zal wel loslopen inderdaad. Het gebruik van een dienstauto voor niet-amtsgebonden nevenfuncties daarentegen is wel echt een ding waarvan alom bekend is dat het niet mag. Niet ernstig genoeg voor aftreden oid, maar toch wel een smetje op zijn blazoen.quote:Op donderdag 16 februari 2023 21:56 schreef Hanca het volgende:
[..]
Hier een voor iedereen leesbare bron: https://nos.nl/artikel/24(...)ns-burgemeesterschap
Lijkt me niet iets waardoor hij in grote problemen komt, hij heeft de privé-ritten altijd netjes aangegeven.
Inderdaad een beetje dubbelop, maar het is ook wel vreemd om je je door je werk chauffeur je naar je supermarkt te rijden.quote:Op donderdag 16 februari 2023 21:56 schreef Hanca het volgende:
[..]
Hier een voor iedereen leesbare bron: https://nos.nl/artikel/24(...)ns-burgemeesterschap
Lijkt me niet iets waardoor hij in grote problemen komt, hij heeft de privé-ritten altijd netjes aangegeven.
https://nos.nl/artikel/24(...)e-woningwet-de-jongequote:Regeringspartij VVD heeft nu al grote bezwaren tegen de nieuwe woonwet die CDA-minister De Jonge vandaag heeft gepresenteerd.
De partij vindt het onterecht dat in die wet staat dat gemeenten kunnen worden verplicht 30 procent nieuwe sociale huurwoningen te bouwen. "Een absurd idee om dit in heel Nederland te gaan opleggen", reageert Kamerlid De Groot. "Deze minister wil de achterstandswijken van de toekomst over heel Nederland uitrollen."
De VVD vindt dat er in sommige steden, zoals Amsterdam, juist te veel sociale huurwoningen worden gebouwd, en dat De Jonge daaraan iets zou moeten doen. De partij wil meer betaalbare koopwoningen voor de middengroepen. Pas als die er komen, stemt de VVD volgens De Groot in met de wet.
Dat zijn mensen die vaak enorm moeilijk van hun werk af komen, wiens huis ook bijna altijd wordt betaald door hun baas. Als ze weg willen gaan ze vaak naar opvanghuizen, maar die zitten eigenlijk standaard vol. Die doorstroming bevorderen zodat er plek is in de opvang lijkt me een prima idee. We moeten ook niet gaan doen alsof sekswerker een standaard beroep is, waarbij je gewoon ontslag neemt en een andere baan zoekt.quote:Op donderdag 16 februari 2023 22:30 schreef Janneke141 het volgende:
De woningwet van Hugo wordt al getorpedeerd nog voordat er goed en wel over gedebatteerd is:
[..]
Al is voorrang op een sociale huurwoning voor een ex-sekswerker wel een tamelijk absurd idee
Natuurlijk is de VVD het niet eens met deze wet. Die hebben juist 10 jaar hun best gedaan om deze sector om zeep te helpen. Dan is nieuwe sociale huurwoningen wel het laatste wat ze willen.quote:Op donderdag 16 februari 2023 22:30 schreef Janneke141 het volgende:
De woningwet van Hugo wordt al getorpedeerd nog voordat er goed en wel over gedebatteerd is:
[..]
https://nos.nl/artikel/24(...)e-woningwet-de-jonge
Je moet de Jonge hier nageven: in tegenstelling tot zijn voorgangers wil hij wel echt wat in beweging krijgen.
Al is voorrang op een sociale huurwoning voor een ex-sekswerker wel een tamelijk absurd idee
En hij heeft gemist dat Paul Rosenmüller 4 jaar geleden ook al lijsttrekker was?quote:Op vrijdag 17 februari 2023 09:22 schreef xpompompomx het volgende:
Greetjeuh is ook weer lekker bezig:
[ afbeelding ]
Behoorlijk beschuldiging wel.
Vast niet, maar het grootste deel van zijn twittervolgers waarschijnlijk wel.quote:Op vrijdag 17 februari 2023 09:29 schreef Hanca het volgende:
[..]
En hij heeft gemist dat Paul Rosenmüller 4 jaar geleden ook al lijsttrekker was?
Hij wil woede opwekken, zie ook zijn Kamervraag over de jongedame bij de VVDquote:Op vrijdag 17 februari 2023 09:29 schreef Hanca het volgende:
[..]
En hij heeft gemist dat Paul Rosenmüller 4 jaar geleden ook al lijsttrekker was?
Hij mag ook wel eens vertellen waarom hij nou eigenlijk al die keren bij de Israëlische ambassade moest zijn.quote:Op vrijdag 17 februari 2023 09:38 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Hij wil woede opwekken, zie ook zijn Kamervraag over de jongedame bij de VVD
Feiten zijn niet relevant. Iemand zou hem eens moeten vragen naar zijn Poetin medaille en wat hij daar eigenlijk voor gedaan heeft
Reactie Grinwis:quote:Op donderdag 16 februari 2023 22:30 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
https://nos.nl/artikel/24(...)e-woningwet-de-jonge
Je moet de Jonge hier nageven: in tegenstelling tot zijn voorgangers wil hij wel echt wat in beweging krijgen.
Zo lang je dezelfde club aan een meerderheid helpt is dit toch totaal ongeloofwaardig?quote:
Hij helpt het plan van De Jonge, dat ook redelijk hetzelfde in het regeerakkoord staat, aan een meerderheid. Het regeerakkoord is er wel voor de onderkant van de samenleving. Dat de VVD (en trouwens ook D66) nu terugkrabbelt is niet heel er verrassend, maar moet je de coalitiegenoten niet verwijten.quote:Op vrijdag 17 februari 2023 10:06 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Zo lang je dezelfde club aan een meerderheid helpt is dit toch totaal ongeloofwaardig?
Ben het wel met hem eens. Maar dat de VVD er niet is voor de onderkant van de samenleving mag ook geen verrassing heten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |