abonnement bol.com Unibet Coolblue
  vrijdag 27 januari 2023 @ 06:38:25 #1
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_207730777
https://www.telegraaf.nl/watuzegt/1896417228/weg-met-de-wolven

quote:
Wolven richten een slachting aan onder het wild op De Hoge Veluwe. Tijd om in te grijpen, vindt Frans Boomer.

https://www.telegraaf.nl/(...)rden-park-veluwe-uit
BEKIJK OOK:

'Wolven moorden Park Veluwe uit'
In nationaal park De Hoge Veluwe zijn wolven verantwoordelijk voor het uitroeien van herten, reeën en moeflons. Er worden slachtingen aangericht onder het wild, waarbij gewoon uit bloeddorst dieren gedood worden. De resterende moeflons moeten beschermd worden door ze te plaatsen in met hoge hekken omsloten ruimten.

De moeflons zijn essentieel voor de begrazing om het landschap zoals het nu is in stand te houden. Als je de beschermende wolven laat uitrazen, is De Hoge Veluwe binnen korte termijn van al haar wild beroofd. Dan gaan ze op zoek naar andere gebieden, waar nog wel wild is of richten ze zich weer op de schapen, koeien en paarden. Dat wil niemand en dus moeten de wolven verjaagd of desnoods afgeschoten worden voordat het te laat is.

n
Daar zulllen de wolven blij mee zijn , de reetjes zijn los

Uitsterfbeleid voor herten op kinderboerderij en hertenkamp

quote:
Uitsterfbeleid voor herten op kinderboerderij en hertenkamp
Redactie 27-01-2023 02:13 print
Minister Piet Adema hield donderdag in debat met de Kamercommissie Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit (LNV) vast aan een 'uitsterfbeleid' voor de bij kinderboerderijen populaire herten.


Er zijn nu zo'n 250 hertenkamp in ons land en Adema heeft begrip voor de 'Bambi-adoratie' van mensen.
Maar hij is van mening dat dam- en edelherten vrij in velden en bossen moeten kunnen leven, in plaats van een afgeschermde ruimte achter een hek.

Daarom mag er vanaf 1 januari 2024 niet meer worden gefokt met de herten van hertenkampen en kinderboerderijen.
De al aanwezige herten mogen blijven tot ze doodgaan, maar er mogen geen nieuwe kalfjes meer bij komen. Op deze manier zullen de hertenkampen langzaam verdwijnen.
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_207731621
Helemaal mee eens
  vrijdag 27 januari 2023 @ 09:24:55 #3
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_207731631
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2023 16:10 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Dan wordt het een moordpartij onder de reetjes en ook alle veulens die daar geboren worden

dan zal t gauw een kale boel worden daar alleen maar wolven en vogels
En een sporadische Rus die paspoorten aan het uitdelen is.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  vrijdag 27 januari 2023 @ 12:03:22 #4
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_207733207
Niet weer dit.... :')
  vrijdag 27 januari 2023 @ 16:45:26 #5
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_207736117
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2023 09:23 schreef SnodeSnuiter het volgende:
Helemaal mee eens
reetjes zijn lekker zegt de wolf
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  Vis een optie? vrijdag 3 februari 2023 @ 10:38:53 #6
70532 loveli
N
pi_207830145
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2023 12:03 schreef xzaz het volgende:
Niet weer dit.... :')
https://nos.nl/artikel/24(...)r-nog-geen-zekerheid
quote:
Mocht de lynx zich hier vestigen, dan krijgt de wolf concurrentie. Komen die diersoorten elkaar tegen, dan kan het er hard aan toe gaan. "Een lynx zal een wolf doden als ze de kans krijgt. Een andersom ook. Het is de manier van de natuur dat ook grote dieren elkaar in balans houden", meent Soerink.

Maar de verwachting is dat het wel mee zal vallen met die gevechten. Wolven en lynxen eten verschillende dingen en hebben dus geen reden om ruzie te maken. Waar wolven graag een everzwijn verorberen, voeden lynxen zich vooral met reeën en kleinere dieren, zoals konijnen, hazen, kleine knaagdieren en kleine vogels.
crap in = crap out
  zondag 5 februari 2023 @ 06:43:44 #7
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_207859536
https://www.telegraaf.nl/(...)anders-gekomen-ruzie


quote:
De wolf is terug. En met hem is er nog iets anders gekomen: ruzie'
author avatar
Door DAPHNE DECKERS

Schrijfster Daphne Deckers heeft het dit keer over het geruzie omtrent de terugkeer van de wolf in Nederland.

,,De wolf is een mooi, mythisch dier, maar ik begrijp dat de Hoge Veluwe graag een wolfvrije zone zou willen."

Nadat ik had gelezen dat alle 340 moeflons op de Hoge Veluwe waren opgegeten door wolven, plaatste ik daarover een bericht op mijn Instagrampagina.
Ik vond de moeflons (een wilde schapensoort met grote hoorns) prachtig om te zien. De Hoge Veluwe is sowieso schitterend; niet alleen vanwege de vele fraaie wandelroutes, maar ook omdat je grote hoefdieren van relatief dichtbij kunt zien.

Moeflons
Moeflons hebben een heel eigen dieet: ze vreten het Europees beschermde stuifzand netjes kaal, waardoor zeldzame dieren- en plantensoorten die alleen op dergelijke kale grond voorkomen, behouden blijven.

Is de moeflon een inheemse soort? Nee, dat niet. Ze zijn honderd jaar geleden speciaal voor dit doel uitgezet, en volgens de Hoge Veluwe inmiddels een iconische soort.
En nu zijn ze dus dood. Dankzij de wolf, die wél een inheemse soort is - al is dat wel even geleden.
Uit Drenthe vertrok de laatste wolf in 1780 en uit Limburg in 1845. Maar de wolf is terug.
En met hem is er nog iets anders gekomen: ruzie.
Vrij spel
Of de wolf vrij spel moet hebben in Nederland blijkt tot zéér verhitte discussies te leiden.
Vanuit de EU is besloten de wolf te beschermen; hij mag door niets en door niemand worden aangeraakt. Hij is ook niet meer bang voor mensen; die leggen hem toch geen strobreed in de weg.
Dit werkt misschien in landen met uitgestrekte bossen en enorme stukken ruige natuur, maar in het aangeharkte Nederland loop je daarmee al snel tegen problemen aan.

Het was ook niet de bedoeling dat de wolf op de Hoge Veluwe terecht zou komen: iemand heeft de hekken opengeknipt.
Veel mensen zeggen dat de wolf zich ,,duidelijk thuis voelt" in Nederland.
Dan denk ik: ja, dat zal, het is één groot lopend buffet.
Volgens een video van Natuurmonumenten houdt de wolf de populatie van reeën, herten en zwijnen gezond omdat deze dieren nu weer een ,,natuurlijke vijand" hebben.
Maar kun je spreken van een natuurlijke vijand wanneer je in een onnatuurlijke omgeving leeft?

Tuin
De gestreste hoefdieren kunnen geen kant op: er staat namelijk een hek omheen. Want hoe schitterend de Hoge Veluwe ook is, het is eigenlijk een soort... tuin. De mens heeft de natuur gemaakt in Nederland; van een natuurlijk ecosysteem is hier geen sprake, alles wordt al decennialang beheerd. En nu sneuvelen de schapen bij bosjes. Is dat... natuurlijk?
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_207859583
Google 's hoeveel schapen overlijden door hond(t)en elk jaar...

En de wolf heeft enorm veel voordelen, zoals wild dat zich weer natuurlijk (schuchter) gaat gedragen. Moeflons horen hier natuurlijk al helemaal niet.
High in the clouds is no way to be free
  zondag 5 februari 2023 @ 07:11:49 #9
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_207859590
quote:
15s.gif Op zondag 5 februari 2023 07:08 schreef Pietiserniet het volgende:
Google 's hoeveel schapen overlijden door hond(t)en elk jaar...

En de wolf heeft enorm veel voordelen, zoals wild dat zich weer natuurlijk (schuchter) gaat gedragen. Moeflons horen hier natuurlijk al helemaal niet.
schuchtere schapen
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_207859593
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2023 07:11 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
schuchtere schapen
:D

Suske en Wiske en...
High in the clouds is no way to be free
pi_207859925
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2023 07:11 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
schuchtere schapen
Er worden jaarlijks een half miljoen schapen in Nederland geslacht door de mens. Maar daar hoor ik jou niet over.

Misschien moeten we de mens afschieten om de zielige schapen te beschermen.
  zondag 5 februari 2023 @ 09:19:59 #12
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_207860093
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2023 09:00 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]
Er worden jaarlijks een half miljoen schapen in Nederland geslacht door de mens. Maar daar hoor ik jou niet over.

Misschien moeten we de mens afschieten om de zielige schapen te beschermen.
en de zielige lammetjes
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  zondag 5 februari 2023 @ 09:57:24 #13
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_207860484
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2023 09:00 schreef Hatseflats22 het volgende:

Er worden jaarlijks een half miljoen schapen in Nederland geslacht door de mens. Maar daar hoor ik jou niet over.
In het westen wordt er weinig schapenvlees geconsumeerd...
  zondag 5 februari 2023 @ 09:58:15 #14
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_207874440
quote:
1s.gif Op zondag 5 februari 2023 09:58 schreef AchJa het volgende:

[..]
Steeds weer dat al lang gedebunkte "onderzoek"...
Pff onzin
High in the clouds is no way to be free
  Spellchecker maandag 6 februari 2023 @ 08:33:59 #16
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_207874692
Job filmt overstekende wolf bij Gilze; wist het meteen: heel bijzonder
quote:
Job van der Veeken (22) had zondagochtend een bijzondere ontmoeting die hij nooit meer zal vergeten. Toen hij van Chaam naar zijn woonplaats Gilze reed, zag hij ineens een wolf in het weiland, die voor zijn auto overstak. Hij bedacht zich geen moment en zette de achtervolging in. "Ik moest het filmen, anders zou niemand mij geloven."

Eerst dacht Job nog even aan een Duitse herdershond toen hij het dier in het weiland zag. "Alleen was die zonder baasje en was-ie echt groter dan een volwassen herder. Ik wist eigenlijk meteen dat het een wolf was."

Hij zag het roofdier vlakbij eetcafé D'n Brooy aan de Chaamseweg in Gilze. De wolf ging er zo snel vandoor dat Job het dier niet meer kon filmen. "Dat wilde ik wel, anders zou niemand mij geloven. Dus ben ik erachteraan gegaan."

Job reed naar de Bavelseweg, maar verloor 'zijn' wolf uit het oog. Enigszins teleurgesteld wilde hij terug naar Gilze rijden, totdat hij de wilde viervoeter ineens in het weiland zag staan. "Hij stond even stil en daardoor had ik tijd om mijn telefoon te pakken en te filmen." Het leverde bijzondere beelden op.

"Vlak voor mijn auto stak de wolf via de sloot de weg en het fietspad over en daarna sprong hij over de sloot een ander weiland in." Het dier snelde daarna in de richting van Molenschot.

"Hij keek mij ook echt nog aan, maar zat volgens mij niet echt op mijn aandacht te wachten", lacht de 'wolvenspotter'. Hij nam daarna vlug de benen. "Binnen een minuut was hij uit het zicht."

Spannend vond Job het niet, maar 'leuk en heel bijzonder om mee te maken' wel. Hij stuurde het filmpje naar zijn schoonmoeder, die schapen houdt. Zij deelde het op Facebook om andere veehouders te waarschuwen. Het bericht wordt in de regio van Gilze en Chaam flink gedeeld op sociale media.

Via via weet Job dat zo'n veertig kilometer verderop in België een roedel wolven zit. "Misschien is deze uit die roedel afkomstig en voor zichzelf begonnen."

Die uitleg is helemaal niet zo gek, zegt Glenn Lelieveld van het Wolvenmeldpunt van de Zoogdiervereniging. "Het past in het seizoen. In de winter vertrekken de meeste wolven die dan anderhalf jaar oud zijn uit hun ouderlijke roedel op zoek naar nieuw leefgebied. Eind februari is namelijk de paartijd, dus dan wil je op de plek van bestemming zijn."

Lelieveld bevestigt Jobs vermoeden dat het om een wolf gaat. "Het ziet er qua gedrag en uiterlijk uit als een wolf, maar DNA-onderzoek kan uiteindelijk uitsluitsel geven. Bijvoorbeeld wanneer in de omgeving een drol van dit dier of een kadaver van een ree wordt gevonden."
Filmpjes in de link.
  maandag 6 februari 2023 @ 15:20:41 #17
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_207879704
quote:
1s.gif Op zondag 5 februari 2023 09:57 schreef AchJa het volgende:

[..]
In het westen wordt er weinig schapenvlees geconsumeerd...
Dus als ik iemand in Nederland doodschiet op Duits grondgebied; tellen de cijfers dan voor Duitsland of voor Nederland?
  maandag 6 februari 2023 @ 15:31:22 #18
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_207879857
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2023 09:00 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]
Er worden jaarlijks een half miljoen schapen in Nederland geslacht door de mens. Maar daar hoor ik jou niet over.

Misschien moeten we de mens afschieten om de zielige schapen te beschermen.
Die hebben geen pijn geleden , niets gemerkt

https://www.hetschaap.nl/(...)er-erg-veel-schapen/

quote:
Wolven hebben in oktober ernstig toegeslagen bij schapen. BIJ12 kreeg die maand maar liefst 45 meldingen van gedode schapen.

In totaal kwamen bij die aanvallen 72 schapen om. Ook waren er 33 gewonde dieren waarvan er enkele door een dierenarts moesten worden afgemaakt.

Van de aanvallen in oktober staat nog niet vast of het om wolven gaat, maar gezien de DNA-uitslagen van eerder dit jaar is die kans zeer groot.

Verreweg de meeste meldingen (20) komen uit Drenthe. Uit Gelderland, Friesland en Overijssel kwamen elk 7 meldingen van gedode schapen. In totaal kreeg BIJ12 in oktober 45 meldingen van aanvallen op schapen. Dat waren er in de afgelopen jaren nog nooit zoveel. Alleen al ten opzichte van vorig jaar is er sprake van meer dan een verdubbeling.

De 45 aanvallen in een maand komen dus neer op 1,5 melding per dag.

In augustus van dit jaar was er ook al een enorme stijging van wolfaanvallen.
In september daalde het aantal enigszins, om weer sterk toe te nemen in oktober.

Opvallend is verder de toename van aanvallen op koeien, pinken, kalveren en pony's. Daarvan waren er in oktober negen, ook weer de meeste in Drenthe.


[ Bericht 27% gewijzigd door michaelmoore op 06-02-2023 16:18:40 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  Moderator maandag 6 februari 2023 @ 16:03:21 #19
375570 crew  Cyan9
pi_207880231
Die bron is vast niet bevooroordeeld.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
  maandag 6 februari 2023 @ 21:10:44 #20
13456 AchJa
Shut up!!!
  maandag 6 februari 2023 @ 21:13:42 #21
13456 AchJa
Shut up!!!
  Hardste schreeuwer 2022 maandag 6 februari 2023 @ 21:16:42 #22
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_207885964
De Wolf is er pas net.
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
  dinsdag 7 februari 2023 @ 13:13:31 #24
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_207892706
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2023 15:31 schreef michaelmoore het volgende:

Die hebben geen pijn geleden , niets gemerkt

Really? :')

quote:
De dieren kunnen mechanisch bedwelmd worden met gebruik van een penschiettoestel dat tegen de kop afgeschoten wordt. Afhankelijk van de diersoort wordt er geschoten in voorhoofd, achterhoofd, boven op de kop, op de bek of op de oog-oorlijn. Met een scherpe pen wordt weefsel van het centrale zenuwstelsel in de kop van het dier doorboord, waardoor een aantal hersenfuncties uitvallen. De dieren storten tegen de grond. Er treden heftige krampen en spiertrekkingen op, gevolgd door algehele spierverslapping.

Bij ‘elektrische bedwelming’ wordt met een stroomtang of via elektroden elektrische stroom door de hersenen geleid die een epileptische aanval opwekt. Het dier is dan tijdelijk bewusteloos en gevoelloos. Als de verdere fasen van het slachtproces niet snel genoeg uitgevoerd worden, kunnen de dieren weer bij bewustzijn komen terwijl ze gekeeld worden of aan een slachthaak hangen leeg te bloeden.11

Een andere mogelijkheid bestaat uit blootstelling aan CO2-gas (in weze gewoon laten 'stikken'), een methode die veel gebruikt wordt voor het bedwelmen van varkens. Ook bij deze methode is er risico dat dieren bij bewustzijn komen voordat de dood intreedt.12
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_207893861
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2023 13:13 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Really? :')
[..]

Schapen worden vrijwel allemaal ritueel geslacht. Voor volwassen schapen is de markt voor anders te klein, bij lammeren hangt het een beetje van de betreffende afnemers af, maar aangezien de markt voor ritueel groter is zijn er maar weinig slachterijen die de spullen in huis hebben om schapen verdoofd te slachten.
  dinsdag 7 februari 2023 @ 15:52:21 #26
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_207894242
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2023 06:42 schreef Pietiserniet het volgende:
Lies, damned lies...
Als je op die manier statistiek wil bedrijven dan gaan we de lijst van Bij12 er even bijpakken, tot nu toe staat de teller op 2400 dieren waarvan 1857 op conto van de wolf zijn te schrijven, 39 op die van de vos en 170 op die van de hond... Dan ziet de statistiek er plotseling heel anders uit.
  dinsdag 7 februari 2023 @ 16:15:15 #27
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_207894612
Honden, wolven, vossen: allemaal geneuzel in de marge vergeleken met de honderdduizenden schapen die in het slachthuis aan hun eind komen.

#fophef
Huilen dan.
  dinsdag 7 februari 2023 @ 17:04:50 #28
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_207895189
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 februari 2023 16:15 schreef Isdatzo het volgende:
Honden, wolven, vossen: allemaal geneuzel in de marge vergeleken met de honderdduizenden schapen die in het slachthuis aan hun eind komen.

#fophef
Ja maar hullie...

Als de whataboutisms maar uitkomen...
  dinsdag 7 februari 2023 @ 18:33:45 #29
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_207895974
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 februari 2023 17:04 schreef AchJa het volgende:

[..]
Ja maar hullie...

Als de whataboutisms maar uitkomen...
Gewoon een kwestie van dingen in perspectief zetten.

Honderdduizenden schapen geslacht: niet boeiend.
Enkele schapen gepakt: mimimimi stomme wolf :'( .

Interessant.
Huilen dan.
  dinsdag 7 februari 2023 @ 19:09:05 #30
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_207896324
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 februari 2023 18:33 schreef Isdatzo het volgende:

Gewoon een kwestie van dingen in perspectief zetten.

Honderdduizenden schapen geslacht: niet boeiend.
Enkele schapen gepakt: mimimimi stomme wolf :'( .

Interessant.
Nu heet het "in perspectief zetten"....

Idd interessant, die ga ik onthouden.

Anyway, we weten allemaal wel wie het gros van de lammeren/schapen consumeert en dus verantwoordelijk is voor het grootste deel van de slacht...

[ Bericht 7% gewijzigd door AchJa op 07-02-2023 19:18:29 ]
pi_207896542
quote:
Op dinsdag 7 februari 2023 19:09 schreef AchJa het volgende:

Nu heet het "in perspectief zetten"....

Idd interessant, die ga ik onthouden.

Anyway, we weten allemaal wel wie het gros van de lammeren/schapen consumeert en dus verantwoordelijk is voor het grootste deel van de slacht...
De grijze wolven ? 11.gif
  dinsdag 7 februari 2023 @ 19:48:30 #32
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_207897049
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 februari 2023 18:33 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Gewoon een kwestie van dingen in perspectief zetten.

Honderdduizenden schapen geslacht: niet boeiend.
Enkele schapen gepakt: mimimimi stomme wolf :'( .

Interessant.
In het slachthuis worden dieren niet levend uit elkaar gescheurd gewoon voor de lol, om ze te laten creperen. Niks stomme wolf dus, bloeddorstige wolf past hier beter. Zou dat beest gewoon 1 dier doden en opeten dan zou het een ander geval zijn.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  dinsdag 7 februari 2023 @ 19:50:22 #33
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_207897100
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 februari 2023 18:33 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Gewoon een kwestie van dingen in perspectief zetten.

Honderdduizenden schapen geslacht: niet boeiend.
Enkele schapen gepakt: mimimimi stomme wolf :'( .

Interessant.
De wolf dood dieren om het moorden

Het is een vergelijking tussen Poetin en een euthanasiearts
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_207897149
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2023 19:09 schreef AchJa het volgende:

[..]
Nu heet het "in perspectief zetten"....

Idd interessant, die ga ik onthouden.

Anyway, we weten allemaal wel wie het gros van de lammeren/schapen consumeert en dus verantwoordelijk is voor het grootste deel van de slacht...
Je bent gewoon uitgeluld, vandaar ook je zielige reactie.
pi_207897260
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2023 19:50 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
De wolf dood dieren om het moorden

Het is een vergelijking tussen Poetin en een euthanasiearts
Waarbij de mens zowel schapenhouder, Poetin en euthanasiearts is.
  dinsdag 7 februari 2023 @ 20:17:10 #36
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_207897692
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2023 19:50 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
De wolf dood dieren om het moorden
Je bent in de war met dolfijnen.
With my pack on my back, down the road I will stray.
  dinsdag 7 februari 2023 @ 20:20:13 #37
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_207897742
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2023 19:52 schreef Hatseflats22 het volgende:
Je bent gewoon uitgeluld, vandaar ook je zielige reactie.
Nee, dit is pas een zielige reactie want je weet precies waar de schoen wringt maar je wil het gewoon niet toegeven. Ik vreet geen schaap of lam dus het verhaaltje dat oa ik verantwoordelijk zou zijn voor de slacht is bullshit. Het is algemeen bekend dat het vnl het allochtone deel van de Nederlandse bevolking is wat verantwoordelijk is voor de consumptie en daarmee de slacht.

Daarbij is het gewoon een whataboutism maar dat schijnt nu het uitkomt plotseling wel een argument te zijn. Dat er schapen geslacht worden wil niet zeggen dat we er nog een tandje bovenop mogen doen.
pi_207899310
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2023 19:48 schreef deedeetee het volgende:

[..]
In het slachthuis worden dieren niet levend uit elkaar gescheurd gewoon voor de lol, om ze te laten creperen. Niks stomme wolf dus, bloeddorstige wolf past hier beter. Zou dat beest gewoon 1 dier doden en opeten dan zou het een ander geval zijn.
Ja want voordat de dieren in het slachthuis terechtkomen hebben ze natuurlijk een heerlijk leven in 90% van de gevallen.... Oh wacht...
Laten we nou niet gaan doen alsof er een diersoort is die bloeddorstiger is dan de mens.
pi_207899370
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2023 19:50 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
De wolf dood dieren om het moorden

Het is een vergelijking tussen Poetin en een euthanasiearts
De meeste wolven doden om te overleven en dat weet jij ook. Mensen hebben niet eens dieren nodig om te overleven en toch worden er miljoenen per jaar geslacht.

Geef gewoon toe dat je vooral erg bang bent en kom niet met die mentale gymnastiek die een kind van 6 nog kan pareren.
  dinsdag 7 februari 2023 @ 22:03:36 #40
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_207899894
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2023 19:09 schreef AchJa het volgende:

[..]
Nu heet het "in perspectief zetten"....

Idd interessant, die ga ik onthouden.
Moet je vooral doen ja.
quote:
Anyway, we weten allemaal wel wie het gros van de lammeren/schapen consumeert en dus verantwoordelijk is voor het grootste deel van de slacht...
Ik begrijp dat het een lastig dilemma is: óf haten op de wolf, óf haten op moslims.

Huilen dan.
pi_207902833
quote:
10s.gif Op dinsdag 7 februari 2023 22:03 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Moet je vooral doen ja.
[..]
Ik begrijp dat het een lastig dilemma is: óf haten op de wolf, óf haten op moslims.

[ afbeelding ]
Oh, ga je mij dat nu aanwrijven? Misschien moet je eens een cursus begrijpend lezen gaan volgen.
  woensdag 8 februari 2023 @ 09:45:21 #42
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_207903720
Het verschil niet willen zien tussen dieren doden en opeten en dieren kapot bijten voor de lol. Niet om als voedsel te dienen maar puur uit bloeddorst omdat het een kick geeft andere dieren angst aan te jagen en kapot te scheuren.
Wat wolven dan doen is in feite zinloos geweld :P
Er zijn mensen die het wel mooi vinden om dit te zien gebeuren onder het mom dat dit nu eenmaal de natuur is.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  woensdag 8 februari 2023 @ 09:48:23 #43
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_207903750
quote:
1s.gif Op woensdag 8 februari 2023 08:16 schreef AchJa het volgende:

[..]
Oh, ga je mij dat nu aanwrijven? Misschien moet je eens een cursus begrijpend lezen gaan volgen.
Het was misschien een beetje flauw, maar je begint toch echt helemaal zelf over 'het allochtone deel van de bevolking'. Overigens verdwijnen veel Nederlandse schapen in de export, terwijl we zelf weer een hoop schapenvlees uit Nieuw-Zeeland en het VK importeren. Maar ja, iets met allochtonen of zo hè.

quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2023 20:20 schreef AchJa het volgende:

[..]
Nee, dit is pas een zielige reactie want je weet precies waar de schoen wringt
Die wringt (of dat zou wellicht moeten) bij mensen die er ogenschijnlijk geen enkel probleem mee hebben dat er honderdduizenden schapen (in 2020 bijna 700.000) geslacht worden, maar zodra een wolf een schaap pakt op hun achterste poten staan want "OH NOES DIE ARME SCHAPEN :'( ".
Huilen dan.
  woensdag 8 februari 2023 @ 10:04:17 #44
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_207903896
Dit topic trekt 12 jarigen aan. Waarom?
pi_207903922
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2023 09:45 schreef deedeetee het volgende:
Het verschil niet willen zien tussen dieren doden en opeten en dieren kapot bijten voor de lol. Niet om als voedsel te dienen maar puur uit bloeddorst omdat het een kick geeft andere dieren angst aan te jagen en kapot te scheuren.
Wat wolven dan doen is in feite zinloos geweld :P
Er zijn mensen die het wel mooi vinden om dit te zien gebeuren onder het mom dat dit nu eenmaal de natuur is.
Er kon gewoon een hek om de makke lammetjes heen gezet worden
  woensdag 8 februari 2023 @ 10:14:11 #46
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_207903965
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2023 10:07 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]
Er kon gewoon een hek om de makke lammetjes heen gezet worden
Maar dat hek kost ¤ en dat gaat allemaal van de winst af terwijl gedode schapen door de overheid vergoed worden en je als bonus ook nog eens de zieligheidskaart kan trekken. Daarom pas schade vergoeden uitsluitend indien er daadwerkelijk wolfwerende maatregelen getroffen zijn. Volgens mij stond dat ook op de planning voor dit jaar, maar weet niet precies wat de status daarvan is.
Huilen dan.
pi_207904475
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2023 09:45 schreef deedeetee het volgende:
Het verschil niet willen zien tussen dieren doden en opeten en dieren kapot bijten voor de lol. Niet om als voedsel te dienen maar puur uit bloeddorst omdat het een kick geeft andere dieren angst aan te jagen en kapot te scheuren.
Wat wolven dan doen is in feite zinloos geweld :P
Er zijn mensen die het wel mooi vinden om dit te zien gebeuren onder het mom dat dit nu eenmaal de natuur is.
Als mensen dieren doden voor hun smaakplezier is dit ook voor de lol. We hebben namelijk geen vlees nodig om te overleven. Daarnaast doe je nu even alsof er onder de mensen geen hobby jagers of dierenmishandelaars bestaan.
  woensdag 8 februari 2023 @ 11:14:55 #48
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_207904618
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2023 11:02 schreef Intint het volgende:

[..]
Als mensen dieren doden voor hun smaakplezier is dit ook voor de lol. We hebben namelijk geen vlees nodig om te overleven. Daarnaast doe je nu even alsof er onder de mensen geen hobby jagers of dierenmishandelaars bestaan.
Wat een onzin, mensen doden gewoon om te eten, omdat ze vlees lekker vinden en het ook nodig hebben. Hobbyjagers en dierenmishandelaars aanvoeren ? Daar ben ik niet van onder de indruk.
Ik heb je nog niks horen zeggen over de dieren die wolven niet opeten omdat ze echt geen 5 of 10 schapen op kunnen eten, maar gewoon in hun roes van moordlust aanvallen en laten creperen.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  woensdag 8 februari 2023 @ 11:37:57 #49
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_207904916
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2023 11:14 schreef deedeetee het volgende:

[..]
Wat een onzin, mensen doden gewoon om te eten, omdat ze vlees lekker vinden en het ook nodig hebben. Hobbyjagers en dierenmishandelaars aanvoeren ? Daar ben ik niet van onder de indruk.
Ik heb je nog niks horen zeggen over de dieren die wolven niet opeten omdat ze echt geen 5 of 10 schapen op kunnen eten, maar gewoon in hun roes van moordlust aanvallen en laten creperen.
Doden ze uit moordlust, of leggen ze gewoon een voorraadje aan?
Huilen dan.
  woensdag 8 februari 2023 @ 12:57:06 #50
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_207905835
quote:
7s.gif Op woensdag 8 februari 2023 11:37 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Doden ze uit moordlust, of leggen ze gewoon een voorraadje aan?
Zo onnozel ben jij niet hoor, daar geloof ik niks van.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')