quote:
quote:De Claims Conference, een internationale organisatie die opkomt voor de rechten van Holocaustoverlevenden, deed vorige maand onderzoek onder 2000 Nederlanders. Millennials vanaf 1980 en leden van de generatie Z (tot geboortejaar 2012)
Slavernijverleden is net zo belangrijk.quote:Op woensdag 25 januari 2023 09:54 schreef VEM2012 het volgende:
Tsja, dat krijg je als je steeds minder aandacht gaat geven aan de holocaust en meer aandacht aan het slavernijverleden en nonbinair/trans/enz.
Gelukkig gaan we nu nog meer het narratief van Sylvana cs in de kopjes van de leerlingen stampen.
Nee, ze is de eigenaar van het Anne Frank Huis toch, waar je prima borrelplankjes kan krijgen voor 7,50?quote:Op woensdag 25 januari 2023 09:50 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Oh ja, daar heb ik ook wel eens van gehoord. Anne Frank was de ontwerpster van dat leuke Blond Amsterdam-servies toch?
Dat is een wisselwerking. De gaten die het onderwijs laat, die worden opgevuld door internet.quote:Op woensdag 25 januari 2023 09:53 schreef Knipoogje het volgende:
Dit is wel ernstig ja. Low info jeugd, gebrekkig onderwijs. Laten we hopen dat het puur komt door gebrekkige aandacht op school en niet door het feit dat toegang tot internet in Nederland enorm is en kwaadwillenden graag misinformatie over de Joden in WO2 verspreiden.
Zou verplichte kost moeten zijn op scholenquote:Op woensdag 25 januari 2023 09:56 schreef aloa het volgende:
Wordt hier nog aandacht aan besteed op scholen?
Algemene ontwikkeling op scholen is sowieso een ondergeschoven kindje geworden.quote:Op woensdag 25 januari 2023 10:05 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Zou verplichte kost moeten zijn op scholen![]()
Leraar worden/zijn is dan ook geen leuke uitdaging meer.quote:Op woensdag 25 januari 2023 10:06 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Algemene ontwikkeling op scholen is sowieso een ondergeschoven kindje geworden.
Nou, NL heeft zelf ook aardig meegeholpen met de deportatie hoor.quote:Op woensdag 25 januari 2023 10:00 schreef Speekselklier het volgende:
Het is ook een beetje vreemd dat we grootste vrienden zijn met het land dat even geleden al onze Joden heeft afgevoerd.
'do not mention de war' maar laten we het onderdeel holocaust vooral niet vergeten.
Alleen onrendabelen, moslims en tokkie tuig planten zich nog voort als konijnen. Onderwijl worden er nog altijd kansloze immigranten binnen gelaten met allerlei verwerpelijk gedachtengoed. En dit onderzoek is weer een van de resultaten. Het verbaast mij niet meer.quote:Op woensdag 25 januari 2023 10:01 schreef pokkerdepok het volgende:
ik geloof dit niet eens. zal wel kloppen, maar wtf. nederlanders gaan toch naar school. wordt dit niet meer onderwezen? kennelijk niet, want dan wist iedereen het.
Daar kun je over twisten, maar het krijgt nu al meer aandacht dan de holocaust en juist met die holocaust blijkt er een probleem te zijn met de kennis. Dus een verschuiving van aandacht naar het slavernijverleden is hoe dan ook ill advised.quote:Op woensdag 25 januari 2023 09:57 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Slavernijverleden is net zo belangrijk.
Het zal vervangen zijn door een hoofdstuk over genderneutraliteitquote:Op woensdag 25 januari 2023 10:01 schreef pokkerdepok het volgende:
ik geloof dit niet eens. zal wel kloppen, maar wtf. nederlanders gaan toch naar school. wordt dit niet meer onderwezen? kennelijk niet, want dan wist iedereen het.
dit gaat over een kwart van de jongeren. dan kom je niet weg met tokkies en allochtonen. dit gaat veel dieper. onze grootse antisemitische politicus is een elitair kak mannetje.quote:Op woensdag 25 januari 2023 10:08 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Alleen onrendabelen, moslims en tokkie tuig planten zich nog voort als konijnen. Onderwijl worden er nog altijd kansloze immigranten binnen gelaten met allerlei verwerpelijk gedachtengoed. En dit onderzoek is weer een van de resultaten. Het verbaast mij niet meer.
bullshitquote:Op woensdag 25 januari 2023 10:10 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
Het zal vervangen zijn door een hoofdstuk over genderneutraliteit
De Claims Conference, een internationale organisatie die opkomt voor de rechten van Holocaustoverlevenden, deed vorige maand onderzoek onder 2000 Nederlanders. Millennials vanaf 1980 en leden van de generatie Z (tot geboortejaar 2012) werden daarvoor gebeld.quote:
Anne Frank is niet in een concentratiekamp omgebracht.quote:Op woensdag 25 januari 2023 09:48 schreef SnodeSnuiter het volgende:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)hiedenis-niod-tweede
Bijna een kwart (23 procent) van de jongeren gelooft niet in de Holocaust, of vindt deze zwaar overdreven. Dat is meer dan in andere landen en volgens wetenschappers 'ronduit schrikbarend'. Ongeveer een op de zes Nederlanders denkt dat Anne Frank in het Achterhuis gestorven is en weet dus niet dat zij in een concentratiekamp is omgebracht.
'Verbazingwekkend', 'een bijzonder ernstige zorg' en 'de uitkomsten van het onderzoek bieden stof tot nadenken', zegt onderzoeker Kees Ribbens van het NIOD Instituut voor Oorlogs-, Holocaust- en Genocidestudies tegen persbureau ANP over de cijfers.
Zes miljoen Joden
De Claims Conference, een internationale organisatie die opkomt voor de rechten van Holocaustoverlevenden, deed vorige maand onderzoek onder 2000 Nederlanders. Millennials vanaf 1980 en leden van de generatie Z (tot geboortejaar 2012) werden daarvoor gebeld. Nergens anders ter wereld zijn de resultaten volgens Claims Conference zo 'schokkend' als bij ons.
In de Tweede Wereldoorlog zijn 6 miljoen Joden vermoord. Meer dan de helft van de ondervraagden (54 procent) weet dit niet. Van de jongeren denkt 37 procent dat er 2 miljoen of minder Joden zijn omgebracht.
Een meerderheid van de jonge Nederlanders (53 procent) noemt Nederland ook niet als een land waar de Holocaust in de Tweede Wereldoorlog plaatsvond. Velen kunnen geen enkel Nederlands doorgangskamp zoals Westerbork, Vught of Amersfoort opnoemen.
'Alarmerend'
Bijna iedereen kent de naam van Anne Frank wel, maar meer dan een kwart (27 procent) van de Nederlanders weet niet dat zij in een concentratiekamp is gestorven. De Claims Conference noemt ook deze cijfers 'alarmerend'. Ondervraagden denken verder dat neonazisme in de Verenigde Staten veel vaker voorkomt dan in Nederland.
Ruim driekwart van alle ondervraagden vindt onderwijs over de Holocaust op scholen belangrijk.
"Na elk onderzoek merken we dat de kennis over de Holocaust wegzakt. Ronduit storend is de Holocaustontkenning. Onderwijs is heel belangrijk, want anders zal ontkenning de kennis gaan overheersen en leren toekomstige generaties niets meer van wat er is gebeurd", zegt Gideon Taylor, president van de Claims Conference.
'Is het onwetendheid?'
"In hoeverre staan ontkenners en twijfelaars open voor informatie uit onderwijs en musea?", vraagt onderzoeker Ribbens zichzelf af. "Is het onwetendheid, desinteresse of moedwillig ontkennen en verdraaien van historische feiten?" Ribbens wil gedetailleerder onderzoek.
Ook de Anne Frank Stichting pleit voor 'het belang van Holocausteducatie'. "Het is ontzettend belangrijk dat jongeren op school leren over de Holocaust. Hoe democratie en rechtsstaat buiten werking werden gezet, mensen uit de maatschappij werden uitgesloten, gedeporteerd en vermoord. Het levensverhaal van Anne Frank bevat al deze elementen", stelt de stichting.
quote:In 2020 heeft ruim 72 procent van alle 0- tot 25-jarigen in Nederland een Nederlandse achtergrond en bijna 28 procent een migratieachtergrond. Deze laatste groep is opgebouwd uit ruim 66 procent 0- tot 25-jarigen met een niet-westerse migratieachtergrond en bijna 34 procent met een westerse migratieachtergrond.
https://www.nji.nl/cijfer(...)0migratieachtergrond.
Ik zou antwoorden met "Ja, maar het interesseert mij niet". En dan ophangen.quote:Op woensdag 25 januari 2023 10:18 schreef einzeinz het volgende:
Misschien zat er gewoon een gast te trollen ofzo?
'Geloof jij in de holocaust?'
- Ja
- Nee
FOK!-kennende heb je dan 90% die op 'nee' stemt
Als je die enquête dan bv. 20x invult, krijg je al een vertekend beeld.
Heeft geen zin. De leraar is ook maar een 'ongelovige hond'.quote:Op woensdag 25 januari 2023 10:19 schreef Dutchguy het volgende:
Daarom hebben we ook leraren nodig die dit onderwerp op de agenda zetten binnen het lesmateriaal en dat ook blijven doen.
Ja, ik vraag me toch af in hoeverre trollantwoorden hier van invloed zijn. Als je random mensen ongevraagd benadert heb je daar natuurlijk kans op.quote:Op woensdag 25 januari 2023 10:18 schreef einzeinz het volgende:
Misschien zat er gewoon een gast te trollen ofzo?
'Geloof jij in de holocaust?'
- Ja
- Nee
FOK!-kennende heb je dan 90% die op 'nee' stemt
Als je die enquête dan bv. 20x invult, krijg je al een vertekend beeld.
Want dit onderzoek is in alle landen van de wereld uitgevoerd ja? De jongeren in Burkina Faso, Noord-Korea en Afghanistan wisten meer over WO II dan Nederlandse jongeren?quote:Nergens anders ter wereld zijn de resultaten volgens Claims Conference zo 'schokkend' als bij ons.
Als je medische zorg niet krijgt en ze je aan je lot overlaten, daarnaast slecht voeden mag je het van mij wel onder ombrengen scharenquote:Op woensdag 25 januari 2023 10:15 schreef laforest het volgende:
[..]
Anne Frank is niet in een concentratiekamp omgebracht.Ze is aan tyfus overleden in een concentratiekamp.
Nou, daar hebben we ze dus al bijna allemaal. Weet niet wat precies de definitie “met een migratie achtergrond “ is, maar als derde/vierde generatie er niet meer onder valt dan heb je daarmee waarschijnlijk een groot gedeelte van de rest mee.quote:
Ze is niet omgebracht in een concentratiekamp, dat is een feit. Overdrijven en bagatelliseren is allebei fout. Ook Margot is aan tyfus overleden. Otto Frank stierf pas in 1980.quote:Op woensdag 25 januari 2023 10:28 schreef SnodeSnuiter het volgende:
[..]
Als je medische zorg niet krijgt en ze je aan je lot overlaten, daarnaast slecht voeden mag je het van mij wel onder ombrengen scharen
Maar technisch gezien heb je gelijk
Ja en?quote:Op woensdag 25 januari 2023 10:15 schreef laforest het volgende:
[..]
Anne Frank is niet in een concentratiekamp omgebracht.Ze is aan tyfus overleden in een concentratiekamp.
Idiocracygenot.quote:Op woensdag 25 januari 2023 10:08 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Alleen onrendabelen, moslims en tokkie tuig planten zich nog voort als konijnen. Onderwijl worden er nog altijd kansloze immigranten binnen gelaten met allerlei verwerpelijk gedachtengoed. En dit onderzoek is weer een van de resultaten. Het verbaast mij niet meer.
Als ik het me goed herinner heb ik daar op school weinig les over gehad en dan praat ik dus over tig jaar geleden. Op de lagere school niet iets wat ik me kan herinneren en op het middelbaar werd er af en toe eens een Schindlers List e.d. opgezet.quote:Op woensdag 25 januari 2023 09:56 schreef aloa het volgende:
Als dat zo is (als…), dan ligt dat gewoon aan de pussies die zich daar naar schikken.quote:Op woensdag 25 januari 2023 10:43 schreef Elan het volgende:
Overigens lijkt e.e.a. me niet primair te wijten aan domheid of onwetendheid maar meer aan het feit dat Moslims veelal de dienst uitmaken onder de jongeren. Zeker in de grote steden.
Ik heb er nog wel geschiedenisles in gehad. Ook wel boeken over gelezen en had ook ouders en overgrootouders die het hebben meegemaakt.quote:Op woensdag 25 januari 2023 10:44 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Als ik het me goed herinner heb ik daar op school weinig les over gehad en dan praat ik dus over tig jaar geleden. Op de lagere school niet iets wat ik me kan herinneren en op het middelbaar werd er af en toe eens een Schindlers List e.d. opgezet.
Je hebt het net gezegd. Mag het dus toch wel?quote:Op woensdag 25 januari 2023 10:00 schreef aloa het volgende:
[..]
Dat denk ik ook. Maar dat mag waarschijnlijk niet gezegd worden.
Klassieke groepsdruk, allochtone jongeren hebben toch al de neiging van alles uit hun context te rukken. Een deel van de blanken (zeker op middelbare scholen in grote steden en vmbo's) zal geneigd zijn dat gedachtengoed over te nemen.quote:Op woensdag 25 januari 2023 10:46 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Als dat zo is (als…), dan ligt dat gewoon aan de pussies die zich daar naar schikken.
Dat is dan ook weer waar.quote:Op woensdag 25 januari 2023 10:49 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Je hebt het net gezegd. Mag het dus toch wel?
Ik word een beetje moe van ‘dit mag je niet meer zeggen’. Je zegt het toch? En je bent ook niet de enige in het topic die iets vergelijkbaars zegt. Als mensen het niet eens zijn met jouw stelling wil niet zeggen dat je het niet meer mag zeggen hoor…
Nogmaals: als je je laat verdrukken als meerderheid, dan ligt dat niet aan de minderheid.quote:Op woensdag 25 januari 2023 10:51 schreef Elan het volgende:
[..]
Klassieke groepsdruk, allochtone jongeren hebben toch al de neiging van alles uit hun context te rukken. Een deel van de blanken (zeker op middelbare scholen in grote steden en vmbo's) zal geneigd zijn dat gedachtengoed over te nemen.
Ditquote:Op woensdag 25 januari 2023 10:14 schreef Speedfight het volgende:
[..]
De Claims Conference, een internationale organisatie die opkomt voor de rechten van Holocaustoverlevenden, deed vorige maand onderzoek onder 2000 Nederlanders. Millennials vanaf 1980 en leden van de generatie Z (tot geboortejaar 2012) werden daarvoor gebeld.
Dus 2000 Nederlanders die geboren zijn tussen 1980 en 2011![]()
Ik ben niet zo heel erg overtuigd
Zonder algemene kennis is natuurlijk niet verbazingwekkend. Het (deels) ontkennen is echter wat hier het meest zorgwekkend is.quote:Op woensdag 25 januari 2023 09:57 schreef vipergts het volgende:
Hoeveel was dat in 2000 en in de jaren 90 volgens mij ook zoiets. Er zijn nu eenmaal altijd mnensen zonder algemene kennis.
In grote steden zijn allochtonen sowieso meerderheid.quote:Op woensdag 25 januari 2023 10:54 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nogmaals: als je je laat verdrukken als meerderheid, dan ligt dat niet aan de minderheid.
ter infoquote:
quote:Survey Methodology and Sample
The Netherlands Holocaust Knowledge and Awareness Survey was commissioned by the Claims Conference. Data was collected by Schoen Cooperman Research, with a representative sample of 2,000 interviews with adults aged 18 and over between December 1 and December 20, 2022, across the Netherlands. The margin of error on the Netherlands sample of 2,000 is +/- 2%.
Nee hoor, we hebben een groeiende groep Holocaust ontkenners in deze samenleving, en daarnaast hebben we blijkbaar ook nog een grote groep in deze samenleving die ontkent in welke kringen Holocaust ontkenning veelal voorkomt. Gelukkig zijn er nog mensen zoals mij die de olifant in de kamer gewoon durven te benoemen.quote:Op woensdag 25 januari 2023 11:06 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Deze is bij dit onderwerp wel heel erg fout hoor
Volgens mij heb jij niet door dat je ver-assend zegt in plaats van verrassendquote:Op woensdag 25 januari 2023 11:10 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
Nee hoor, we hebben een groeiende groep Holocaust ontkenners in deze samenleving, en daarnaast hebben we blijkbaar ook nog een grote groep in deze samenleving die ontkent in welke kringen Holocaust ontkenning veelal voorkomt. Gelukkig zijn er nog mensen zoals mij die de olifant in de kamer gewoon durven te benoemen.
Als Otto nog leefde zou hier wel aan overleden zijn. Zijn hele familie omgekomen en vervolgens hoor de jeugd zeggen "ah nee is vast allemaal niet gebeurd".quote:Op woensdag 25 januari 2023 10:33 schreef laforest het volgende:
[..]
Ze is niet omgebracht in een concentratiekamp, dat is een feit. Overdrijven en bagatelliseren is allebei fout. Ook Margot is aan tyfus overleden. Otto Frank stierf pas in 1980.
Ken je geschiedenis.
Omgekomen en omgebracht zijn twee verschillende dingen.quote:Op woensdag 25 januari 2023 11:12 schreef HSG het volgende:
[..]
Als Otto nog leefde zou hier wel aan overleden zijn. Zijn hele familie omgekomen en vervolgens hoor de jeugd zeggen "ah nee is vast allemaal niet gebeurd".
Dat is een aanname. Otto is ook niet vergast.quote:Op woensdag 25 januari 2023 10:38 schreef aloa het volgende:
[..]
Ja en?
Als ze niet aan tyfus was overleden, was ze waarschijnlijk wel vergast.
Ja en? Het is in een concentractiekamp gebeurd onder embarmelijke omstandigheden.quote:Op woensdag 25 januari 2023 11:15 schreef laforest het volgende:
[..]
Omgekomen en omgebracht zijn twee verschillende dingen.
Als je intellectueel erg lui bent wel ja.quote:Op woensdag 25 januari 2023 11:19 schreef YoshiBignose het volgende:
Door alle desinformatie van overheid en EU gaan mensen steeds vreemdere dingen in twijfel trekken... op zich logisch.
Geloof niet dat de overheid desinformatie verspreid over het bestaan van de holocaust, wel?quote:Op woensdag 25 januari 2023 11:19 schreef YoshiBignose het volgende:
Door alle desinformatie van overheid en EU gaan mensen steeds vreemdere dingen in twijfel trekken... op zich logisch.
In deze context maakt het natuurlijk geen flikker uit. Die tyfus kreeg je omdat je daar zat in erbarmelijke omstandigheden.quote:Op woensdag 25 januari 2023 11:15 schreef laforest het volgende:
[..]
Omgekomen en omgebracht zijn twee verschillende dingen.
Verkapt racisme van je.quote:Op woensdag 25 januari 2023 09:54 schreef VEM2012 het volgende:
Tsja, dat krijg je als je steeds minder aandacht gaat geven aan de holocaust en meer aandacht aan het slavernijverleden en nonbinair/trans/enz.
Gelukkig gaan we nu nog meer het narratief van Sylvana cs in de kopjes van de leerlingen stampen.
- slechte docentenquote:Op woensdag 25 januari 2023 10:05 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Zou verplichte kost moeten zijn op scholen![]()
Maar ja...
-domheid
-desinteresse
-vervanjebedshow
-gebrekaanopvoeding
-antijoodse sentimenten
-cultuur
Het zal allemaal bijdragen bij de jeugd
Ze zaten in een vernietigingskamp, waar ze niet vrijwillig zaten. Doel van het kamp was de dood van alle Joden, maakt het dan nog wat uit of ze vergast zijn, of door een smerige ziekte zijn overleden, die voortkwam uit de viezigheid van het kamp waar ze gedwongen zaten?quote:Op woensdag 25 januari 2023 11:16 schreef laforest het volgende:
[..]
Dat is een aanname. Otto is ook niet vergast.
Maar zo begint een verschuiving van de geschiedenis.quote:Op woensdag 25 januari 2023 11:21 schreef Elan het volgende:
[..]
In deze context maakt het natuurlijk geen flikker uit. Die tyfus kreeg je omdat je daar zat in erbarmelijke omstandigheden.
Ziektes die onder de gevangenen tierden werden gezien als een zege. Irma Grese verklaarde in brieven naar haar superieuren in Berlijn letterlijk dat een specifieke uitbraak waaraan enkele honderden gevangenen stierven haar werk uit handen nam.
2000 is, naar opinie onderzoek maatstaven, representatief.quote:Op woensdag 25 januari 2023 10:14 schreef Speedfight het volgende:
[..]
De Claims Conference, een internationale organisatie die opkomt voor de rechten van Holocaustoverlevenden, deed vorige maand onderzoek onder 2000 Nederlanders. Millennials vanaf 1980 en leden van de generatie Z (tot geboortejaar 2012) werden daarvoor gebeld.
Dus 2000 Nederlanders die geboren zijn tussen 1980 en 2011![]()
Ik ben niet zo heel erg overtuigd
Dat gaat niet .quote:Op woensdag 25 januari 2023 09:56 schreef aloa het volgende:
Zolang je het daar over eens bent. Maar laforest trok juist dat gegeven in twijfel omdat ze niet vergast zijn maar aan tyfus zijn overleden. Dat is extreem fout.quote:Op woensdag 25 januari 2023 11:28 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Maar zo begint een verschuiving in de geschiedenis.
Het maakt toch wel uit of je zegt dat WIllem van Oranje vermoord is middels een kogel en niet middels een messteek. Dan kan je ook zeggen Vermoord is vermoord, maakt het uit waarmee?
Laten we wel wezen: de generatie 12-18 van nu interesseert geschiedenis volgens mij echt voor geen reet.quote:Op woensdag 25 januari 2023 11:31 schreef vulgarismagistralis het volgende:
[..]
Dat gaat niet .
Teveel jongeren worden dan agressief.
Ja? Typhusepidemie in Spijkenisse van 1945 was er ook. Zijn ook mensen omgekomen, maar niet omgebracht. Tyfus ging in '45 rond. Wat in die kampen is gebeurd is echt heel verschrikkelijk, maar allerlei meningen en aandikkingen hebben geen nut. Óf je onderwijst mensen de geschiedenis en blijft bij de feiten, óf je blaat meningen en krijg je jongeren die het niet geloven.quote:Op woensdag 25 januari 2023 11:18 schreef HSG het volgende:
[..]
Ja en? Het is in een concentractiekamp gebeurd onder embarmelijke omstandigheden.
Dan maar agressief. Het is geschiedenis van Nederland, het land waar ze verblijven.quote:Op woensdag 25 januari 2023 11:31 schreef vulgarismagistralis het volgende:
[..]
Dat gaat niet .
Teveel jongeren worden dan agressief.
Nee, hij stelt dat het woord omgebracht een andere betekenis heeft dan zeggen dat ze door de erbarmelijke omstandigheden is overleden. Daar heeft hij gelijk in.quote:Op woensdag 25 januari 2023 11:34 schreef Elan het volgende:
[..]
Zolang je het daar over eens bent. Maar laforest trok juist dat gegeven in twijfel omdat ze niet vergast zijn maar aan tyfus zijn overleden. Dat is extreem fout.
Aan een ziekte overlijden in een concentratiekamp is natuurlijk ver van een natuurlijke dood.
Vmbo niveau 1 jongeren?quote:Op woensdag 25 januari 2023 11:34 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Je kan uiteraard wel raden welke 23% het hier betreft.
Mortaliteit was veel lager in reguliere uitbraken. Je wordt natuurlijk veel sneller ziek als je ondervoed bent en in barakken slaapt en daarnaast 12 uur in de kou moet werken. Ook zal het verloop vaak ernstiger zijn.quote:Op woensdag 25 januari 2023 11:37 schreef laforest het volgende:
[..]
Ja? Typhusepidemie in Spijkenisse van 1945 was er ook. Zijn ook mensen omgekomen, maar niet omgebracht. Tyfus ging in '45 rond. Wat in die kampen is gebeurd is echt heel verschrikkelijk, maar allerlei meningen en aandikkingen hebben geen nut. Óf je onderwijst mensen de geschiedenis en blijft bij de feiten, óf je blaat meningen en krijg je jongeren die het niet geloven.
Een trieste poging tot leuk doen..quote:Op woensdag 25 januari 2023 11:09 schreef pokkerdepok het volgende:
misschien ook niet zo verrassend.blank europa heeft duizenden jaren geschiedenis met joden vervolging en anti-semitisme. het zit diep in onze cultuur en religieuze achtergrond. in moslim landen hadden joden het meestal beter dan hier.
gaat kennelijk niet zomaar weg, zelfs al probeer je het met de beste instelling.
Als ik jou ernstig verwaarloos en opsluit en je wordt vervolgens ziek en gaat dood ben ik daar primair debet aan, niet de griep of tyfus die toevallig het laatste zetje hebben gegeven.quote:Op woensdag 25 januari 2023 11:39 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Nee, hij stelt dat het woord omgebracht een andere betekenis heeft dan zeggen dat ze door de erbarmelijke omstandigheden is overleden. Daar heeft hij gelijk in.
Nee, is ook geschiedenis.quote:Op woensdag 25 januari 2023 11:41 schreef vulgarismagistralis het volgende:
[..]
Een trieste poging tot leuk doen..
Nee, diversiteit, inclusiviteit, vermeend racisme, klimaathysterie en genderneutrale toiletten zijn belangrijker.quote:Op woensdag 25 januari 2023 09:56 schreef aloa het volgende:
Binnen dat soort kringen heerst er sowieso een sterk anti-Israël sentiment met een duidelijke antisemitische ondertoon.quote:Op woensdag 25 januari 2023 09:54 schreef VEM2012 het volgende:
2015, niks nieuws dus.quote:,,Als ik dan hoor dat Holocaustoverlevende Bloeme Evers op sommige scholen geen gastlessen meer durft te geven, dan schrik ik daarvan," zegt ChristenUnie-leider Arie Slob. ,,Het is niet te verkroppen dat in het jaar van de zeventigste herdenking van de Holocaust het antisemitisme in Nederland toeneemt."
Dat is men ook. Logisch op zich, want je wordt doodgegooid met informatie en regeltjes de hele dag door. Daar is gemakkelijk misbruik van te maken, dat zie je ook bij veel marketingstrategieën.quote:Op woensdag 25 januari 2023 11:20 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Als je intellectueel erg lui bent wel ja.
Klopt, maar dat maakt niet uit. Uiteindelijk gaat men alles in twijfel trekken.quote:Op woensdag 25 januari 2023 11:20 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Geloof niet dat de overheid desinformatie verspreid over het bestaan van de holocaust, wel?
Dat is dus iets anders dan beweren dat de overheid dit gedachtegoed actief stimuleert. Dat is gewoon onzin.quote:Op woensdag 25 januari 2023 11:47 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
[..]
Klopt, maar dat maakt niet uit. Uiteindelijk gaat men alles in twijfel trekken.
Ook meer duitsers. Nog een feitjequote:Op woensdag 25 januari 2023 11:46 schreef eudaemonia het volgende:
Wisten jullie dat er meer Russen dan Joden zijn omgekomen tijdens de 2e wereldoorlog?
Gewoon even een leuk feitje.
Dat beweer ik ook nergens...quote:Op woensdag 25 januari 2023 11:48 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat is dus iets anders dan beweren dat de overheid dit gedachtegoed actief stimuleert. Dat is gewoon onzin.
Klopt. Dat zijn dezelfde randdebielen die menen dat de gay pride veel te veel om homo’s draait en dat er meer aandacht moet komen voor de palestijnse zaak.quote:Op woensdag 25 januari 2023 11:43 schreef HowardRoark het volgende:
Binnen dat soort kringen heerst er sowieso een sterk anti-Israël sentiment met een duidelijke antisemitische ondertoon.
Desinformatie van de overheid (als dat er al is) heeft niets te maken met een eventueel hersenspinsel van een groep binnen ons land die simpelweg antisemitistisch zijn en daardoor dit soort historische gruwelijkheden maar blijven ontkennen.quote:Op woensdag 25 januari 2023 11:50 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Dat beweer ik ook nergens...
Stoer, sta je voor de klas?quote:Op woensdag 25 januari 2023 11:39 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
Dan maar agressief. Het is geschiedenis van Nederland, het land waar ze verblijven.
quote:Op woensdag 25 januari 2023 11:46 schreef eudaemonia het volgende:
Wisten jullie dat er meer Russen dan Joden zijn omgekomen tijdens de 2e wereldoorlog?
Ik zal als geschiedenisliefhebber de laatste zijn om te ontkennen dat Joden in West Europa en dus ook in Nederland (al vond men handel hier belangrijk en werden Joden als handelaars dan ook vaak net iets beter behandeld dan in andere landen, net als bijvoorbeeld hugenoten) door de eeuwen heen 1 van de meest vervolgde groepen zijn. Maar jij doet nu weer net alsof het een probleem is onder autochtonen, dat zal (een kleine groep wappies daargelaten) echt niet het geval zijn. Onder moslims is de Jodenhaat echter enorm. In bepaalde wijken in de randstad kan je als Jood niet met een keppeltje oplopen zonder op zijn minst aangesproken/uitgescholden te worden en met een beetje pech fysiek belaagd te worden.quote:Op woensdag 25 januari 2023 11:09 schreef pokkerdepok het volgende:
misschien ook niet zo verrassend.blank europa heeft duizenden jaren geschiedenis met joden vervolging en anti-semitisme. het zit diep in onze cultuur en religieuze achtergrond. in moslim landen hadden joden het meestal beter dan hier.
gaat kennelijk niet zomaar weg, zelfs al probeer je het met de beste instelling.
Of ze reageren iets minder redelijk op deze geschiedenis..quote:Op woensdag 25 januari 2023 11:52 schreef DeVerzamelaar het volgende:
26,3 procent van de Nederlandse bevolking heeft een migratieachtergrond waar antisemitisme vaak voorkomt en heeft dus waarschijnlijk geen interesse in de geschiedenis van o.a. NL en Anne Frank. Het verhaal van de fam Frank was vroeger basisstof op de basisschool, dit heeft plaats gemaakt voor woke en regenboogzebrapaden.
Ik vraag me af wat je nou eigenlijk wil beweren. Er zijn 6 miljoen joden omgebracht door de gaskamer en kogels, de rest telt niet mee, want die zijn omgekomen?quote:Op woensdag 25 januari 2023 11:37 schreef laforest het volgende:
[..]
Ja? Typhusepidemie in Spijkenisse van 1945 was er ook. Zijn ook mensen omgekomen, maar niet omgebracht. Tyfus ging in '45 rond. Wat in die kampen is gebeurd is echt heel verschrikkelijk, maar allerlei meningen en aandikkingen hebben geen nut. Óf je onderwijst mensen de geschiedenis en blijft bij de feiten, óf je blaat meningen en krijg je jongeren die het niet geloven.
In het NWS Oekraine topic willen ze Russen naar concentratiekampen sturenquote:Op woensdag 25 januari 2023 11:46 schreef eudaemonia het volgende:
Is waar, knap dat dit niet begrepen wordt.quote:Op woensdag 25 januari 2023 11:42 schreef Elan het volgende:
[..]
Als ik jou ernstig verwaarloos en opsluit en je wordt vervolgens ziek en gaat dood ben ik daar primair debet aan, niet de griep of tyfus die toevallig het laatste zetje hebben gegeven.
Hoort dat ook niet een beetje met het verstrijken van de tijd?quote:Op woensdag 25 januari 2023 11:58 schreef golfer het volgende:
Zeer zorgelijke en verontrustende ontwikkeling.
Mede ingegeven door steeds meer extreem rechtse en fascistische geluiden op social media.
Zoals het bagatelliseren van de Holocaust door bijvoorbeeld Baudet en consorten.
Altijd wel grappig om dit soort posts te zien zonder quote. Zeker als je zoals jou een postgeschiedenis hebt met homo-erotische fantasieën over Poetin zijn ballen in je mondje.quote:Op woensdag 25 januari 2023 11:56 schreef cleanfreak het volgende:
[..]
In het NWS Oekraine topic willen ze Russen naar concentratiekampen sturen![]()
Zullen wel onder deze 23% zitten
Nee, dit word het liefst verzwegen. Of helemaal verdraait.quote:Op woensdag 25 januari 2023 10:49 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Je hebt het net gezegd. Mag het dus toch wel?
Ik word een beetje moe van ‘dit mag je niet meer zeggen’. Je zegt het toch? En je bent ook niet de enige in het topic die iets vergelijkbaars zegt. Als mensen het niet eens zijn met jouw stelling wil niet zeggen dat je het niet meer mag zeggen hoor…
Wist jij dat Russen de oorlog zijn gestart als bondgenoot van de nazi's?quote:Op woensdag 25 januari 2023 11:46 schreef eudaemonia het volgende:
Leuk, over de Holocaust kan niet onderwezen worden omdat al jaren moslims agressief reageren op de lesstof.quote:Op woensdag 25 januari 2023 11:58 schreef golfer het volgende:
Zeer zorgelijke en verontrustende ontwikkeling.
Mede ingegeven door steeds meer extreem rechtse en fascistische geluiden op social media.
Zoals het bagatelliseren van de Holocaust door bijvoorbeeld Baudet en consorten.
Thanks!quote:
Ik denk dat het niet alleen om de aantallen gaat, maar ook om de manier waarop, en het feit dat het in een moderne samenleving gebeurde.quote:Op woensdag 25 januari 2023 12:02 schreef Akathisia het volgende:
We kunnen tot in den treure over de vermeende 6 miljoen blijven mijmeren of we herinneren ons alle 70-85 miljoen mensen die zijn gestorven door overheidsbeleid in diezelfde jaren. Met oog op de gaande oorlogsretoriek lijkt het tweede mij veel verstandiger.
Deze post is wel heel grappig. De vele doden door het bewust uithongeren van Oekraïne misbruiken om steun te geven aan de oude bezetters die momenteel bezig zijn met een nieuwe genocide ronde.quote:Op woensdag 25 januari 2023 12:02 schreef Akathisia het volgende:
We kunnen tot in den treure over de vermeende 6 miljoen blijven mijmeren of we herinneren ons alle 70-85 miljoen mensen die zijn gestorven door overheidsbeleid in diezelfde jaren. Met oog op de gaande oorlogsretoriek lijkt het tweede mij veel verstandiger.
Onzin.quote:Op woensdag 25 januari 2023 12:04 schreef vulgarismagistralis het volgende:
Leuk, over de Holocaust kan niet onderwezen worden omdat al jaren moslims agressief reageren op de lesstof.
Mijn vraag aan jou is dus; waar heb je het over?
Redelijke discussie over wat?quote:Op woensdag 25 januari 2023 12:04 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Mijn advies: wegblijven daar. Is geen redelijke discussie mogelijk.
Als je standpunten redelijk zijn heus wel hoor.quote:Op woensdag 25 januari 2023 12:04 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Oh. Hoezo niet dan?quote:Op woensdag 25 januari 2023 12:04 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
dit, in combinatie met de FvD-jugend.quote:Op woensdag 25 januari 2023 09:55 schreef harrievankempen het volgende:
Gek hè, als je als land massaal mensen importeert uit het Midden-Oosten.
Is inderdaad een topic vol extremisten.quote:Op woensdag 25 januari 2023 12:04 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 25 januari 2023 12:09 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Als je standpunten redelijk zijn heus wel hoor.
Nee.quote:Op woensdag 25 januari 2023 11:59 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Hoort dat ook niet een beetje met het verstrijken van de tijd?
En waar kunnen we deze extremisten aan herkennen?quote:Op woensdag 25 januari 2023 12:13 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Is inderdaad een topic vol extremisten.
Dat heeft het inmiddels al een paar keren.quote:Op woensdag 25 januari 2023 12:13 schreef Elan het volgende:
[..]
Nee.
Als we de holocaust gaan vergeten of bagatelliseren loop je het risico dat de geschiedenis zich gaat herhalen.
Uiteraard, maar wat betreft urgentie zou ik het tweede wat hoger in het bewustzijn van de massa brengen.quote:Op woensdag 25 januari 2023 12:07 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Ik denk dat het niet alleen om de aantallen gaat, maar ook om de manier waarop, en het feit dat het in een moderne samenleving gebeurde.
quote:Op woensdag 25 januari 2023 12:07 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Deze post is wel heel grappig. De vele doden door het bewust uithongeren van Oekraïne misbruiken om steun te geven aan de oude bezetters die momenteel bezig zijn met een nieuwe genocide ronde.
Je moet het maar durven en kunnen!
Bij het minste of geringste verkoudheidsvirusje is alles weer mogelijk. We leren niet van de geschiedenis.quote:Op woensdag 25 januari 2023 12:13 schreef Elan het volgende:
[..]
Nee.
Als we de holocaust gaan vergeten of bagatelliseren loop je het risico dat de geschiedenis zich gaat herhalen.
Nog even en ze moeten van dat soort gasten gele halve maantjes op de mouwen naaien. Wel zo duidelijk.quote:Op woensdag 25 januari 2023 12:14 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
En waar kunnen we deze extremisten aan herkennen?
Waar heb je het over?quote:Op woensdag 25 januari 2023 12:17 schreef Nober het volgende:
[..]
Bij het minste of geringste verkoudheidsvirusje is alles weer mogelijk. We leren niet van de geschiedenis.
Bloeddorstige gekkies gedreven door haatquote:Op woensdag 25 januari 2023 12:13 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Is inderdaad een topic vol extremisten.
Je kan er gewoon voor kiezen om er minder gewicht aan te hangen zoals we al sinds jaar en dag blijken te kunnen inzake conflicten die direct door onszelf veroorzaakt zijn.quote:Op woensdag 25 januari 2023 12:07 schreef Glazenmaker het volgende:
Deze post is wel heel grappig. De vele doden door het bewust uithongeren van Oekraïne misbruiken om steun te geven aan de oude bezetters die momenteel bezig zijn met een nieuwe genocide ronde.
Je moet het maar durven en kunnen!
jaja die Willem Engel. Het hele land vindt hem al een mongool dus moet hij vooral lekker doorgaan.quote:Op woensdag 25 januari 2023 11:21 schreef xpompompomx het volgende:
Dat onze dansleraar met stinkdreads, die helaas toch een stevige invloed heeft in wappie-land, ook met zulke drek komt helpt ook niet echt:
[ afbeelding ]
Wel typisch weer dat de hele bnw goegemeente bijeenkomt in een holocaust topic. Uiteraard niet om steun te geven aan beter holocaust onderwijs, maar om fucking Rusland te steunen.quote:Op woensdag 25 januari 2023 12:22 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Bloeddorstige gekkies gedreven door haat
Dat zou flink minder stemmen opleveren voor partijen als Denk en FVD. BIJ1 zal de zetel dan ook wel meteen kwijt zijn.quote:Op woensdag 25 januari 2023 12:23 schreef Drass het volgende:
Zou goed zijn als we die 23% even opsporen en meteen het stemrecht afpakken.
En nou eens opgeschreven voor mensen die niet in je warrige hoofdje kunnen kijken?quote:Op woensdag 25 januari 2023 12:24 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Je kan er gewoon voor kiezen om er minder gewicht aan te hangen zoals we al sinds jaar en dag blijken te kunnen inzake conflicten die direct door onszelf veroorzaakt zijn.
Het selectieve moralisme is in dit geval buitensporig gevaarlijk en derhalve niet adviseerbaar. Doe gewoon zoals we deden in 2003: kop in het zand en jezelf vermaken met spulletjes in elkaar geflanst door derdewereldlandslaafjes.quote:Op woensdag 25 januari 2023 12:29 schreef Glazenmaker het volgende:
En nou eens opgeschreven voor mensen die niet in je warrige hoofdje kunnen kijken?
https://www.claimscon.org/netherlands-study/quote:Drie procent van alle ondervraagden denkt dat de Holocaust een mythe is. Onder de mensen jonger dan 40 jaar is dat 6 procent.
Van alle ondervraagden denkt 9 procent dat het aantal doden ten gevolge van de Holocaust zwaar wordt overdreven, onder de 40-minners is dat 17 procent.
De Nederlandse opiniepeiler Peter Kanne van I&O Research noemt die 17 procent verwarrend, omdat elders in het onderzoek blijkt dat veel respondenten juist niet precies weten hoeveel mensen er tijdens de Holocaust zijn omgekomen en het ze ook niet wordt verteld. "Dus wat vinden zij dan precies zwaar overdreven? Op basis van dit cijfer kun je niet de conclusie trekken dat in totaal 23 procent van de jongere ondervraagden het aantal van 6 miljoen doden op zijn minst overdreven vindt."
Namen en rugnummers van deze door haat gedreven bloeddorstigen?quote:Op woensdag 25 januari 2023 12:22 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Bloeddorstige gekkies gedreven door haat
Ah mooi, dan heb je het in ieder geval niet over het huidige conflict in Oekraïne.quote:Op woensdag 25 januari 2023 12:24 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Je kan er gewoon voor kiezen om er minder gewicht aan te hangen zoals we al sinds jaar en dag blijken te kunnen inzake conflicten die direct door onszelf veroorzaakt zijn.
Wat bedoel je met selectief moralisme?quote:Op woensdag 25 januari 2023 12:31 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Het selectieve moralisme is in dit geval buitensporig gevaarlijk en derhalve niet adviseerbaar. Doe gewoon zoals we deden in 2003: kop in het zand en jezelf vermaken met spulletjes in elkaar geflanst door derdewereldlandslaafjes.
Sowieso denk ik door de info die te vinden is op internet het de jeugd dommer maakt.quote:Op woensdag 25 januari 2023 09:53 schreef Knipoogje het volgende:
Dit is wel ernstig ja. Low info jeugd, gebrekkig onderwijs. Laten we hopen dat het puur komt door gebrekkige aandacht op school en niet door het feit dat toegang tot internet in Nederland enorm is en kwaadwillenden graag misinformatie over de Joden in WO2 verspreiden.
Omgebracht?quote:Op woensdag 25 januari 2023 09:48 schreef SnodeSnuiter het volgende:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)hiedenis-niod-tweede
Bijna een kwart (23 procent) van de jongeren gelooft niet in de Holocaust, of vindt deze zwaar overdreven. Dat is meer dan in andere landen en volgens wetenschappers 'ronduit schrikbarend'. Ongeveer een op de zes Nederlanders denkt dat Anne Frank in het Achterhuis gestorven is en weet dus niet dat zij in een concentratiekamp is omgebracht.
Een school met hoeveel kinderen? Drie? Nee die maatschappelijke impact dienen we zeker niet te negeren!quote:Op woensdag 25 januari 2023 12:13 schreef Nielsch het volgende:
[..]
dit, in combinatie met de FvD-jugend.
??quote:Op woensdag 25 januari 2023 12:38 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Een school met hoeveel kinderen? Drie? Nee die maatschappelijke impact dienen we zeker niet te negeren!![]()
Onzin, ga maar eens onderwijs geven aan deze groep.quote:Op woensdag 25 januari 2023 12:09 schreef golfer het volgende:
[..]
Onzin.
Er is meer dan voldoende ruimte om onderwijs over de Holocaust te geven. Ook als er een paar vervelende kinderen met een moslimachtergrond lawaai maken.
Waar ik het over heb is dat dit onderzoek representatief is voor een doorsnede van de Nederlandse bevolking en jongeren en de kennis dus bedroevend slecht is en niet gebaseerd op feiten maar op kreten op sociale media.
Doe ik niet meer want dat leverde me een temp ban opquote:Op woensdag 25 januari 2023 12:35 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Namen en rugnummers van deze door haat gedreven bloeddorstigen?
Wat wil je nu feitelijk zeggen met je reactie?quote:Op woensdag 25 januari 2023 12:32 schreef potjecreme het volgende:
De uitgesplitste cijfers van de onderzoekers:
[..]
https://www.claimscon.org/netherlands-study/
Verder ieder jaar komt er wel zo'n soort onderzoek bovendrijven.
Dat onderzoek is uitgevoerd door een instelling Claim Conference die belang heeft bij resultaten die meer claims rechtvaardigen tbv Joodse slachtoffers. Het is een onderdeel van de ‘Holocaust Industry’ (N.Finkelstein).
Mag hier niet, nee.quote:Op woensdag 25 januari 2023 12:52 schreef cleanfreak het volgende:
[..]
Doe ik niet meer want dat leverde me een temp ban op
Dat doe en deed ik wel.quote:Op woensdag 25 januari 2023 12:50 schreef vulgarismagistralis het volgende:
Onzin, ga maar eens onderwijs geven aan deze groep.
Doe je niet he?
Het onderzoek en het resultaat vertrouw ik niet. De onderzoekcijfers zal het onderzoeksbureau weer wat donaties opleveren.quote:Op woensdag 25 januari 2023 12:53 schreef vulgarismagistralis het volgende:
[..]
Wat wil je nu feitelijk zeggen met je reactie?
Het lijkt er nl sterk op je het probeert te bagatelliseren..
Bingo, niet zo lastig om te achterhalen hoe die kwart jongeren aan zulke ideeën komt.quote:Op woensdag 25 januari 2023 12:56 schreef Enchanter het volgende:
[ twitter ]extreem rechts is natuurlijk de oorzaak , geen woord over jongeren met een islamitische achtergrond natuurlijk
Je wist dat het ging komen, zie de wokies al weer druk bezig op het internet met schadebeperking. Het is jammer dat die mensen, inclusief een groot deel van Nederland, nog altijd niet door heeft wie de echte extremisten zijn en dat ze kei en keihard aangepakt dienen te worden. Die woke club en de blankenhaters van Bij1 horen daarbij.quote:Op woensdag 25 januari 2023 12:56 schreef Enchanter het volgende:
[ twitter ]extreem rechts is natuurlijk de oorzaak , geen woord over jongeren met een islamitische achtergrond natuurlijk
Leraren in bepaalde regionen met veel moslims in de klassen durven niet eens de holocaust tijdens de lessen te behandelen uit vrees voor intimidatie, maar extreemrechts is de echte olifant in de kamer!quote:Op woensdag 25 januari 2023 12:56 schreef Enchanter het volgende:
Mij is eigenlijk helemaal niets bekend over holocaust ontkenning bij het forum. Daar heb jij vast wel even een linkje voor.quote:Op woensdag 25 januari 2023 12:39 schreef Nielsch het volgende:
[..]
??
JVFD is de grootste politieke jongerenbeweging die er bestaat (qua aantal leden).
quote:Steeds meer leraren klagen dat het lastig is onderwerpen als de Holocaust te bespreken in de klas wegens de bezwaren van veel moslimleerlingen.
,,Als ik dan hoor dat Holocaustoverlevende Bloeme Evers op sommige scholen geen gastlessen meer durft te geven, dan schrik ik daarvan," zegt ChristenUnie-leider Arie Slob.
Maar om dat tegen te gaan hebben ze verzonnen dat Marokkanen ons land hebben bevrijd en zelfs meegevochten hebben tegen de nazi's. Geschiedenisvervalsing, we krijgen het gewoon mee in deze tijd, over enkele decennia zijn de mensen overtuigt dat Marokkanen gevochten hebben tegen de nazi's, omdat ze dat zo wordt ingegeven. Vraag je je toch af hoeveel geschiedenisvervalsing we al jaren te horen krijgen.quote:Op woensdag 25 januari 2023 12:59 schreef Dementor het volgende:
Ik snap ook niet dat hier zoveel verbazing over is in de media, het is toch algemeen bekend dat onder een deel van de jongeren al jaren lacherig wordt gedaan over de holocaust? Of zijn we de incidenten met de capuchon jongetjes vergeten? Of het voetballen met de kransen na dodenherdenking?
Het ultieme framen inderdaad.quote:Op woensdag 25 januari 2023 12:56 schreef Enchanter het volgende:
quote:Op woensdag 25 januari 2023 12:56 schreef Enchanter het volgende:
Punt is dat met de FvD het een groter bereik heeft gekregen. Een paar slechte wijken in de randstad vs een groep die goed gebruik maakt van social media. Dat is potentieel gevaarlijker dan die enkele moslims.quote:Op woensdag 25 januari 2023 12:56 schreef Enchanter het volgende:
Blijfen draaien, de Fvd lost vanzelf op.quote:Op woensdag 25 januari 2023 13:02 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Punt is dat met de FvD het een groter bereik heeft gekregen. Een paar slechte wijken in de randstad vs een groep die goed gebruik maakt van social media. Dat is potentieel gevaarlijker dan die enkele moslims.
Ja, potentie is er altijd, maar vooralsnog lijkt me een vraag als "Durf jij met een keppeltje op door deze buurt te lopen?" een betere indicator voor wat in de praktijk gevaarlijk is.quote:Op woensdag 25 januari 2023 13:02 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Punt is dat met de FvD het een groter bereik heeft gekregen. Een paar slechte wijken in de randstad vs een groep die goed gebruik maakt van social media. Dat is potentieel gevaarlijker dan die enkele moslims.
Leraren in bepaalde regionen met veel moslims in de klassen durven niet eens de holocaust tijdens de lessen te behandelen uit vrees voor intimidatie, maar extreemrechts is de echte olifant in de kamer!quote:Op woensdag 25 januari 2023 12:56 schreef Enchanter het volgende:
Er is ook helemaal geen holocaust ontkenning of antisemitisme aanwezig bij het FvD, de mensen die dat denken zijn elkaar maar wat aan het na-papagaaien. Met name door activistische twitter extremisten als Marina Meeuw, Leo Luckassen en Piet Lekkerkerk.quote:Op woensdag 25 januari 2023 13:00 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Mij is eigenlijk helemaal niets bekend over holocaust ontkenning bij het forum. Daar heb jij vast wel even een linkje voor.
Zoals ik hier bijvoorbeeld ook een linkje heb waarin maar weer eens word aangetoond welke vervelende gevolgen de islam op scholen teweegbrengt;
https://www.ad.nl/binnenl(...)leerlingen~a3fc608a/
[..]
Het beestje bij de naam noemen en een holocaust, het kan aan mij liggen, maar daar zit nog heel veel speelruimte tussen. Inzitten op een nieuwe holocaust is extremisme, dat zie ik hier ook totaal niet terugkomen, het probleem blijven ontkennen en wegkijken is ook extremisme, de andere kant van het hoefijzer van de mensen die een nieuwe holocaust zouden toejuichen. En dat ontkennen, het wegkijken, die vorm van extremisme zie ik wel degelijk dagelijks op FOK!quote:Op woensdag 25 januari 2023 13:05 schreef Basp1 het volgende:
Fok in een notendop, in een topic over holocaust ontkenning bijna inzetten op een nieuwe holocaust tegen de mensen die het ontkennen.
Hier heb je er een paar:quote:Op woensdag 25 januari 2023 13:00 schreef SpaceOddity het volgende:
Mij is eigenlijk helemaal niets bekend over holocaust ontkenning bij het forum. Daar heb jij vast wel even een linkje voor.
Dat klopt maar er is eerder zo'n onderzoek geweest met een vergelijkbare uitkomst.quote:Op woensdag 25 januari 2023 10:57 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Zonder algemene kennis is natuurlijk niet verbazingwekkend. Het (deels) ontkennen is echter wat hier het meest zorgwekkend is.
Moet dit serieus worden genomen? Het topic gaat over Nederland, en bij mijn weten vond de laatste jodenvervolging hier ergens rond 1350 plaats. In elk geval te lang geleden om voor de huidige tijd relevant te zijn. Tegelijkertijd weten we ook dat de haat tegen Israël in de hedendaagse islamitische wereld wijd verbreid is en dat immigranten die haat ook in Nederland uitdragen in de vorm van antisemitisme. Eén plus één is twee, lijkt me.quote:Op woensdag 25 januari 2023 11:09 schreef pokkerdepok het volgende:
Nee, rond 1940-1945.quote:Op woensdag 25 januari 2023 13:12 schreef Iblardi het volgende:
Het topic gaat over Nederland, en bij mijn weten vond de laatste jodenvervolging hier ergens rond 1350 plaats
Dus tijdens de Tweede Wereldoorlog werden volgens jou in Nederland geen Joden vervolgd?quote:Op woensdag 25 januari 2023 13:12 schreef Iblardi het volgende:
... en bij mijn weten vond de laatste jodenvervolging hier ergens rond 1350 plaats. I
Watquote:Op woensdag 25 januari 2023 13:12 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Moet dit serieus worden genomen? Het topic gaat over Nederland, en bij mijn weten vond de laatste jodenvervolging hier ergens rond 1350 plaats. In elk geval te lang geleden om voor de huidige tijd relevant te zijn. Tegelijkertijd weten we ook dat de haat tegen Israël in de hedendaagse islamitische wereld wijd verbreid is en dat immigranten die haat ook in Nederland uitdragen in de vorm van antisemitisme. Eén plus één is twee, lijkt me.
Maar dit zal niet alleen een schrijdend gebrek aan ontwikkeling zijn. Nu krijg ik niet veel meer mee wat de jeugd op school leert, wel heb ik het gevoel (met nadruk op gevoel) dat er teveel tijd verspilt wordt aan onzin. Hier zullen natuurlijk ook culturele verschillen een oorzaak zijn van het ontkennen van de holocaust, het is gewoon een feit dat in bepaalde groepen de (aangeboren) jodenhaat gewillig tiert. Wel denk ik dat het vooral begint met voorlichten, ga idd eens met die kids naar Auschwitz ipv. Parijs, besteed meer aandacht aan de gruwelen van de 2e wereldoorlog. Maar ga ook in discussie met die jongeren die het ontkennen, vraag ze waarom ze ontkennen, probeer ze op andere gedachten te brengen door de dialoog aan te gaan, beelden te tonen, confronteer ze met de gevolgen van de holocaust.quote:Op woensdag 25 januari 2023 13:14 schreef Hexagon het volgende:
Ik denk dat het bij een belangrijk deel van de jongeren met een schrijnend gebrek aan algemene ontwikkeling te maken heeft.
Dat merk je bij wel meer mensen. Als je soms hoort wat sommige mensen allemaal niet weten.
Die kans is vrijwel uitgesloten. Ze zat in Bergen Belsen waar geen gaskamers waren. Bovendien waren op moment van haar overlijden de meeste (zo niet alle) vernietigingskampen bevrijd of afgestoten.quote:Op woensdag 25 januari 2023 10:38 schreef aloa het volgende:
[..]
Ja en?
Als ze niet aan tyfus was overleden, was ze waarschijnlijk wel vergast.
Het enige waar ik wat mee kan is het laatste voorbeeld, waarin Baudet de holocaust tussen aanhalingstekens zet. Maar dat is dan een zeer pover voorbeeld.quote:
Ah ja, zut.quote:Op woensdag 25 januari 2023 13:14 schreef golfer het volgende:
[..]
Dus tijdens de Tweede Wereldoorlog werden volgens jou in Nederland geen Joden vervolgd?
Nu weet ik niet wat dit heeft te maken met het ontkennen van de holocaust, maar heb de site even geopend, het ontkennen van de holocaust zie ik daar toch echt niet, vooral het aanbidden van die zwarte bladzijde in de Europese geschiedenis, wat misschien nog wel zieker is. Waarom die site nog niet op slot is gegooid is mij een raadsel.quote:Op woensdag 25 januari 2023 13:20 schreef -XOR- het volgende:
Overigens werd deze website met oud en nieuw op de erasmusbrug geprojecteerd, maar dat was volgens veel Fokkertjes allemaal niet zo problematisch: https://europathelastbattle.net/
Daar heb je gelijk in, het lijkt inderdaad meer op het verheerlijken van de holocaust.quote:Op woensdag 25 januari 2023 13:22 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
Nu weet ik niet wat dit heeft te maken met het ontkennen van de holocaust, maar heb de site even geopend, het ontkennen van de holocaust zie ik daar toch echt niet, vooral het aanbidden van die zwarte bladzijde in de Europese geschiedenis, wat misschien nog wel zieker is. Waarom die site nog niet op slot is gegooid is mij een raadsel.
https://www.cidi.nl/veel-antisemitische-reacties-op-kort-geding/quote:Op woensdag 25 januari 2023 13:00 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Zoals ik hier bijvoorbeeld ook een linkje heb waarin maar weer eens word aangetoond welke vervelende gevolgen de islam op scholen teweegbrengt;
[..]
die zijn rechts in hun denken.quote:Op woensdag 25 januari 2023 12:56 schreef Enchanter het volgende:
Altijd weer een leuke van die FvD'ersquote:Op woensdag 25 januari 2023 13:24 schreef Nielsch het volgende:
[..]
https://www.cidi.nl/veel-antisemitische-reacties-op-kort-geding/
Je bedoelt dat die kinderen , mede dankzij hun religie , wordt geleerd dat Joden uitschot zijn ?quote:
Hij heeft een kind met een joodse, Gideon is jood. Dus de claim dat het jodenhaters zijn klopt niet.quote:Op woensdag 25 januari 2023 13:24 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Jodenhaat zit diep geworteld in de genen van de FvD-Jügend. Sjerrie Kroket is natuurlijk niet voor niets al zo'n 15 jaar (of langer) fan van veroordeeld Holocaustontkenner Jean Marie Le Pen.
Overigens gaf ik aan dat dit een van de oorzaken was, in combinatie met de opkomst van de Islam in Nederland.
Nee. maar tochgrappig hoe in een topic over een genocide van 6 miljoen mensen gekaapt wordt door mensen om te benoemen hoe een bepaalde groep op basis van afkomst een bedreiiging is en een groter probleem.quote:Op woensdag 25 januari 2023 13:34 schreef Enchanter het volgende:
[..]
Je bedoelt dat die kinderen , mede dankzij hun religie , wordt geleerd dat Joden uitschot zijn ?
FvD, politieke partij wat in 2017 voor het eerst meedeed aan de verkiezingen, dit artikel uit 2015. Typisch volk op FOK!: jA mAar ThIerRy eN FoRUm.quote:Op woensdag 25 januari 2023 13:39 schreef vulgarismagistralis het volgende:
Steeds meer leraren hebben moeite de Holocaust te bespreken in de klas. Moslimkinderen haten dit onderwerp.
Zegt de leraar 'Joden', zeggen leerlingen 'Gaza'. Zegt de leraar 'Holocaust', zeggen leerlingen 'allemaal bullshit'. Wissam Feriani, leraar burgerschap op het roc van Amsterdam, heeft het allemaal gehoord. ,,De joden krijgen altijd de schuld. 'Ze horen er niet,' zegt een aantal leerlingen dan. Dat is moeilijk."
Het verhaal van Feriani staat niet op zichzelf. Steeds meer leraren klagen dat het lastig is onderwerpen als de Holocaust te bespreken in de klas wegens de bezwaren van veel moslimleerlingen.
, de halve partij is opgestopt, er zijn geluidsopnames uitgebracht, + baudet vind de neurenburg processen een grotere schande dan de holocaust (omdat holocaust mocht binnen de wetten van het land). ps er is een verschil tussen jood (dus transnationale identiteit op basis van geboorte en cultuur) en van isrealitisch volgens extreem rechts.quote:Op woensdag 25 januari 2023 13:39 schreef Alarmonoff het volgende:
[..]
Hij heeft een kind met een joodse, Gideon is jood. Dus de claim dat het jodenhaters zijn klopt niet.
Valt u ook over het woordje "hier"? Het was wat ondoordacht gekozen, maar ik gebruikte het min of meer in de zin van "bij ons", "in ons territorium", met de implicatie dat "wij" daar dan ook wat over te zeggen hadden. Juist Nederland was eeuwenlang een veilige uitwijkplaats voor joden. De vervolging door de bezetter van 40-45 was atypisch voor onze geschiedenis en kwam, ondanks dat elke bezetting zijn collaborateurs heeft, niet voort uit de bevolking zelf. Ik vind het totaal niet voor de hand liggen om dat dan te koppelen aan eventueel antisemitisme onder de huidige jeugd. Ga je verder terug in die "duizenden jaren", dan is de periode rond de Zwarte Dood voor zover ik weet het meest recente punt waarop je een relatief grootschalige, gewelddadige uitbarsting van autochtone jodenhaat kunt identificeren.quote:
Heb maar 1 boodschap aan dat soort lui: spullen pakken en het land uit. Dit zijn de types die uiteindelijk radicaliseren en je maatschappij steeds verder ontwrichten door radicale ideeën als vrouwen- homo- en jodenhaat steeds een stapje verder willen pushen. Ik ben serieus blij dat ik er over 50 jaar niet meer ben.quote:Op woensdag 25 januari 2023 13:39 schreef vulgarismagistralis het volgende:
Steeds meer leraren hebben moeite de Holocaust te bespreken in de klas. Moslimkinderen haten dit onderwerp.
Zegt de leraar 'Joden', zeggen leerlingen 'Gaza'. Zegt de leraar 'Holocaust', zeggen leerlingen 'allemaal bullshit'. Wissam Feriani, leraar burgerschap op het roc van Amsterdam, heeft het allemaal gehoord. ,,De joden krijgen altijd de schuld. 'Ze horen er niet,' zegt een aantal leerlingen dan. Dat is moeilijk."
Het verhaal van Feriani staat niet op zichzelf. Steeds meer leraren klagen dat het lastig is onderwerpen als de Holocaust te bespreken in de klas wegens de bezwaren van veel moslimleerlingen.
Bij Bij1 ligt het altijd aan blanke mannen.quote:Op woensdag 25 januari 2023 12:56 schreef Enchanter het volgende:
Ik zeg nergens dat het alleen om moslims gaat , alleen beweert Bij1 dat het om rechts extremisten gaat en miepen ze geen woord over moslimjongeren terwijl dat al jaren bekend isquote:Op woensdag 25 januari 2023 13:40 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Nee. maar tochgrappig hoe in een topic over een genocide van 6 miljoen mensen gekaapt wordt door mensen om te benoemen hoe een bepaalde groep op basis van afkomst een bedreiiging is en een groter probleem.
Verder is er enig bewijs dathet gaat om moslim kinderen, fvd zitten een hoop holocaust ontkenners (is nog een grote partij crisis omgeweest) en fvd wilde nog een bekende ontkenner laten spreken. die man ontkent ook het sytsematisch indurstrieel uitmoorden van joden op basis van afkomst. thij herkent dat er miljoenen mensen zijn gestorven
Kan het niet logischer en simpeler zijn dat er makkelijker fake informatie beschikbaar is op de holocaust. Jongeren vaker twijfelen aan overtuigingen en doordat het een generaties verder is dt soort kennis minder leeft?
Nu zal zeker relatief gezien een zeer aanzienlijk gedeelte van het rabiate antisemitisme en deze holocaustontkenning wel bij moslims vandaan komen, maar er is ook onmiskenbaar een opleving van antisemitisme in autochtone (extreemrechtse, algeheel contraire en zelfs extreemlinkse) kringen.quote:Op woensdag 25 januari 2023 13:45 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Valt u ook over het woordje "hier"? Het was wat ondoordacht gekozen, maar ik gebruikte het min of meer in de zin van "bij ons", "in ons territorium", met de implicatie dat "wij" daar dan ook wat over te zeggen hadden. Juist Nederland was eeuwenlang een veilige uitwijkplaats voor joden. De vervolging door de bezetter van 40-45 was atypisch voor onze geschiedenis en kwam, ondanks dat elke bezetting zijn collaborateurs heeft, niet voort uit de bevolking zelf. Ik vind het totaal niet voor de hand liggen om dat dan te koppelen aan eventueel antisemitisme onder de huidige jeugd. Ga je verder terug in die "duizenden jaren", dan is de periode rond de Zwarte Dood voor zover ik weet het meest recente punt waarop je een relatief grootschalige, gewelddadige uitbarsting van autochtone jodenhaat kunt identificeren.
Jordan Peterson heeft nooit de Holocaust ontkend. Sowieso is die man niet het monster dat men ervan probeert te maken. Hij is conservatief Christelijk en vrij Kapitalistisch ingesteld, maar zegt ook een hoop zinnige dingen. Hij waarschuwt juist voor de gevaren van de Holocaust.quote:Op woensdag 25 januari 2023 09:57 schreef junkiesietze het volgende:
Verbaast me niks in een wereld waar mensen als Jordan Peterson en Andrew Tate aanbeden worden door de jeugd
Andere buitgemaakte documenten, al verwijzen zij niet rechtstreeks naar onderdelen van het uitroeingsproces, verwijzen daar impliciet naar. Een buitgemaakt memo aan SS-Brigadeführer Kammler onthult dat de verwachte verbrandingscapaciteit van alle ovens in Auschwitz in totaal 4.756 lichamen per dag was (zie een foto van het document of Kogon, op. cit., p. 157).quote:
wat een zielige laatste toevoeging, weer. ik signaleer iets en dus ben ik de oorzaak ervan. typisch rechts anti- antifa gelul.quote:Op woensdag 25 januari 2023 11:55 schreef RealistAtheist het volgende:
[..]
Ik zal als geschiedenisliefhebber de laatste zijn om te ontkennen dat Joden in West Europa en dus ook in Nederland (al vond men handel hier belangrijk en werden Joden als handelaars dan ook vaak net iets beter behandeld dan in andere landen, net als bijvoorbeeld hugenoten) door de eeuwen heen 1 van de meest vervolgde groepen zijn. Maar jij doet nu weer net alsof het een probleem is onder autochtonen, dat zal (een kleine groep wappies daargelaten) echt niet het geval zijn. Onder moslims is de Jodenhaat echter enorm. In bepaalde wijken in de randstad kan je als Jood niet met een keppeltje oplopen zonder op zijn minst aangesproken/uitgescholden te worden en met een beetje pech fysiek belaagd te worden.
Maar goed dit getroll kennen we wel van je. Vooral problemen negeren en ontkennen of de oorzaak hiervan bij de verkeerde groepen leggen. Weet je wat je dan kweekt? Een voedingsbodem voor exact dezelfde holocaustachtige toestanden.
Je zou denken dat het 'uitgebreid' wordt behandelt op scholen.quote:Op woensdag 25 januari 2023 13:26 schreef girlnextdoor. het volgende:
Ik denk dat hoe meer generaties WWII geleden is, hoe minder de gevolgen/verhalen verteld worden binnen een familie, hoe minder interesse in dit soort ondewerpen. Plus dat elke complotdenker zijn bizarre theorie maar op internet kan gooien wat jongeren dan weer wel aantrekt, waardoor dit soort bizarre conclusies wordt getrokken als een of andere professor puntmuts hier onderzoek naar gaat doen. En de dreiging van WWIII is dichterbij dan de verhalen van WWII, dus daar wordt meer over gepraat en gedacht dan dat er nog over WWII gepraat wordt.
"Hitler heeft ook goede dingen gedaan" argumentquote:Op woensdag 25 januari 2023 14:00 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Jordan Peterson heeft nooit de Holocaust ontkend. Sowieso is die man niet het monster dat men ervan probeert te maken. Hij is conservatief Christelijk en vrij Kapitalistisch ingesteld, maar zegt ook een hoop zinnige dingen. Hij waarschuwt juist voor de gevaren van de Holocaust.
Ja, dat laatste is ook waar. Het was een niet bijster genuanceerd antwoord op een niet bijster genuanceerde bijdrage.quote:Op woensdag 25 januari 2023 13:54 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Nu zal zeker relatief gezien een zeer aanzienlijk gedeelte van het rabiate antisemitisme en deze holocaustontkenning wel bij moslims vandaan komen, maar er is ook onmiskenbaar een opleving van antisemitisme in autochtone (extreemrechtse, algeheel contraire en zelfs extreemlinkse) kringen.
Hoe kun je die twee toch op een hoop vegen?quote:Op woensdag 25 januari 2023 09:57 schreef junkiesietze het volgende:
Verbaast me niks in een wereld waar mensen als Jordan Peterson en Andrew Tate aanbeden worden door de jeugd
Maar dan is het toch gek om alleen maar naar extreem rechts te wijzen.quote:Op woensdag 25 januari 2023 13:54 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Nu zal zeker relatief gezien een zeer aanzienlijk gedeelte van het rabiate antisemitisme en deze holocaustontkenning wel bij moslims vandaan komen, maar er is ook onmiskenbaar een opleving van antisemitisme in autochtone (extreemrechtse, algeheel contraire en zelfs extreemlinkse) kringen.
Ik denk niet dat daar de openlijk joden haters direct zitten.quote:Op woensdag 25 januari 2023 13:21 schreef havanagila het volgende:
Schaf twitter en facebook maar af. Daar komt al deze onzin door. Zelfde met coronawappies. Mensen nemen "social media" en alles wat er op staat veel te serieus.
Ik weet niet wat je probeert te suggereren?quote:Op woensdag 25 januari 2023 13:41 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
FvD, politieke partij wat in 2017 voor het eerst meedeed aan de verkiezingen, dit artikel uit 2015. Typisch volk op FOK!: jA mAar ThIerRy eN FoRUm.
Ik weet niet wie er alleen maar naar extreemrechts wijst.quote:Op woensdag 25 januari 2023 14:09 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Maar dan is het toch gek om alleen maar naar extreem rechts te wijzen.
Links noemt extreem islamitische gedachten goed rechts,quote:Op woensdag 25 januari 2023 14:09 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Maar dan is het toch gek om alleen maar naar extreem rechts te wijzen.
Alle artikelen die we kunnen vinden van de laatste decennia wijzen al met de vinger naar de islamitische cultuur als het gaat om holocaust ontkennen of de taboe om het te bespreken op scholen. Maar dat maakt geen verschil voor een groep users hier, die zich blijkbaar niet druk maken om holocaust ontkenning of het in ieder geval niet verkeerd vinden want ze weigeren de olifant in de kamer te benoemen, ze wijzen graag naar Forum en Baudet. Nu vind ik dat ook een mafklapper, een gevaar zelfs, weg ermee met die gast en dat partijtje .Maar Forum deed pas mee in 2017, het artikel wat je poste was van 2015, waar ik er eerder zelfs ene van 2013 heb gepost, oftewel het ontkennen van de holocaust en de taboe die erop rust was er al voor het ontstaan van Forum en voordat iemand ooit van Thierry had gehoord. Het was geen opmerking op jou gericht, het was een opmerking in het algemeen tegen de mensen die maar al te graag naar Forum wijzen zodat de door hun heilig verklaarde groep maar buiten schot blijft.quote:Op woensdag 25 januari 2023 14:12 schreef vulgarismagistralis het volgende:
[..]
Ik weet niet wat je probeert te suggereren?
Maar even voor jouw duidelijkheid; ik hoop dat de Fvd spoedig niet meer bestaat. Kan me ook niet voorstellen ergens de indruk gewekt te hebben fan te zijn van dat foute clubje.
Ps
Probeer anders inhoudelijk iets te melden..
Dat vind ik een beperkte doelgroep.quote:
Rechts komt nu meer op. Dus is er meer aandacht voor. Hopelijk ook nog steeds voor islamitisch extremisme.quote:Op woensdag 25 januari 2023 14:18 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
Alle artikelen die we kunnen vinden van de laatste decennia wijzen al met de vinger naar de islamitische cultuur als het gaat om holocaust ontkennen of de taboe om het te bespreken op scholen. Maar dat maakt geen verschil voor een groep users hier, die zich blijkbaar niet druk maken om holocaust ontkenning of het in ieder geval niet verkeerd vinden want ze weigeren de olifant in de kamer te benoemen, ze wijzen graag naar Forum en Baudet. Nu vind ik dat ook een mafklapper, een gevaar zelfs, weg ermee met die gast en dat partijtje .Maar Forum deed pas mee in 2017, het artikel wat je poste was van 2015, waar ik er eerder zelfs ene van 2013 heb gepost, oftewel het ontkennen van de holocaust en de taboe die erop rust was er al voor het ontstaan van Forum en voordat iemand ooit van Thierry had gehoord. Het was geen opmerking op jou gericht, het was een opmerking in het algemeen tegen de mensen die maar al te graag naar Forum wijzen zodat de door hun heilig verklaarde groep maar buiten schot blijft.
Het religieuze, conservatieve, en neiging tot uitsluiting van bevolkingsgroepen is het meest verwant aan aan klassiek Europees rechts, niet aan linksheid.quote:Op woensdag 25 januari 2023 14:14 schreef vulgarismagistralis het volgende:
[..]
Links noemt extreem islamitische gedachten goed rechts,
dat komt hun beter uit in de statistieken.
Komt rechts meer op? Of is er gewoon meer tegenspraak tegen het groeiend wokeisme en de omvolking vanuit islamitische landen?quote:Op woensdag 25 januari 2023 14:20 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Rechts komt nu meer op. Dus is er meer aandacht voor. Hopelijk ook nog steeds voor islamitisch extremisme.
Wat heb je tegen homos die willen trouwen en op tv komen waarom andere mensen verbieden hoe zij hun leven wille in richten?quote:Op woensdag 25 januari 2023 14:23 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
Komt rechts meer op? Of is er gewoon meer tegenspraak tegen het groeiend wokeisme en de omvolking vanuit islamitische landen?
weet niet hoe dit nu gaat, maar wij gingen op werkweek, in de jaren 80, gewoon naar berlijn.. en een concentratiekamp.quote:Op woensdag 25 januari 2023 14:23 schreef summer2bird het volgende:
Gewoon elke jaar vier van middelbaar onderwijs een verplichte trip naar een concentratiekamp doen. Dat maakt zeer veel indruk en blijft in het geheugen.
Toen ik jong was en in jaar 1 van de middelbare was hadden wij een leraar geschiedenis die vaak beelden liet zien uit de concentratiekampen.
Hele heftige beelden. Lijken op elkaar gestapeld, uitgemergelde mensen, mensen die vermoord werden.
Het was denk ik voor de leeftijdsgroep iets te heftig maar ik heb er wel meer van geleerd dan welke geschiedenisles ooit.
Ook. Maar ook extreem rechts wordt groter.quote:Op woensdag 25 januari 2023 14:23 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
Komt rechts meer op? Of is er gewoon meer tegenspraak tegen het groeiend wokeisme en de omvolking vanuit islamitische landen?
Dit was ook bij onze school, maar het was optioneel.quote:Op woensdag 25 januari 2023 14:27 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
weet niet hoe dit nu gaat, maar wij gingen op werkweek, in de jaren 80, gewoon naar berlijn.. en een concentratiekamp.
Kamp Vught en Westerbork worden nog veelvuldig aangedaan door klassen hoor.quote:Op woensdag 25 januari 2023 14:30 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Dit was ook bij onze school, maar het was optioneel.
Ik ben zelf niet mee geweest omdat ik uit een arm gezin kwam
Ik weet niet hoe het nu op middelbare scholen is maar ik denk niet dat er nog veel van dat soort dingen gedaan worden.
Volgens mij was het toen ook optioneel, dat zou meer verplicht moeten worden
Bij1. Lees gewoon even terug zou ik zeggen.quote:Op woensdag 25 januari 2023 14:12 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ik weet niet wie er alleen maar naar extreemrechts wijst.
Die truuk is mij bekend.quote:Op woensdag 25 januari 2023 14:14 schreef vulgarismagistralis het volgende:
[..]
Links noemt extreem islamitische gedachten goed rechts,
dat komt hun beter uit in de statistieken.
Zeker, maar vergeet ook niet het antisemitisme bij extreem-links, zoals Bij1. Kijk eens op Joop.nl, bijna elke dag een anti-Israël topic met tig tegen antisemitisch aanschurkende comments. Een site waar extreem-links en islamisten elkaar vinden in jodenhaat en anti-westers gedachtegoed.quote:Op woensdag 25 januari 2023 13:54 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ik lees niets over holocaust ontkenning.quote:Op woensdag 25 januari 2023 13:24 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Jodenhaat zit diep geworteld in de genen van de FvD-Jügend. Sjerrie Kroket is natuurlijk niet voor niets al zo'n 15 jaar (of langer) fan van veroordeeld Holocaustontkenner Jean Marie Le Pen.
Overigens gaf ik aan dat dit een van de oorzaken was, in combinatie met de opkomst van de Islam in Nederland.
‘Veel fokkertjes’. Wie dan precies en toon eens aan met citaten. Anders roep je maar wat.quote:Op woensdag 25 januari 2023 13:20 schreef -XOR- het volgende:
Overigens werd deze website met oud en nieuw op de erasmusbrug geprojecteerd, maar dat was volgens veel Fokkertjes allemaal niet zo problematisch: https://europathelastbattle.net/
Ow kijk; nu krijgen we voorbeelden over Peterson.quote:Op woensdag 25 januari 2023 14:05 schreef junkiesietze het volgende:
[..]
"Hitler heeft ook goede dingen gedaan" argument
https://www.unikumnett.no(...)peterson-ever-again/quote:Op woensdag 25 januari 2023 14:45 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Ow kijk; nu krijgen we voorbeelden over Peterson.
Ow nee, toch niet.
Jordan Peterson is vooral erg pedant. Een rechtsextremist is hij echter niet.quote:Op woensdag 25 januari 2023 14:00 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Jordan Peterson heeft nooit de Holocaust ontkend. Sowieso is die man niet het monster dat men ervan probeert te maken. Hij is conservatief Christelijk en vrij Kapitalistisch ingesteld, maar zegt ook een hoop zinnige dingen. Hij waarschuwt juist voor de gevaren van de Holocaust.
Wij hadden thuis een boek staan met zulke vreselijke foto's erin. Ik durfde er eigenlijk nooit in te kijken maar deed het toch. Dat heeft mijn beeld van WO II voor lange tijd bepaald: massaal slachtofferschap van onschuldige burgers. Het maakt wel indruk, zeker als je op een ontvankelijke leeftijd bent.quote:Op woensdag 25 januari 2023 14:23 schreef summer2bird het volgende:
Gewoon elke jaar vier van middelbaar onderwijs een verplichte trip naar een concentratiekamp doen. Dat maakt zeer veel indruk en blijft in het geheugen.
Toen ik jong was en in jaar 1 van de middelbare was hadden wij een leraar geschiedenis die vaak beelden liet zien uit de concentratiekampen.
Hele heftige beelden. Lijken op elkaar gestapeld, uitgemergelde mensen, mensen die vermoord werden.
Het was denk ik voor de leeftijdsgroep iets te heftig maar ik heb er wel meer van geleerd dan welke geschiedenisles ooit.
Geldt overigens voor een groot deel van de generatie 20ers en 30ers.quote:Op woensdag 25 januari 2023 15:01 schreef WheeledWarrior het volgende:
Ik heb ook de indruk dat het veelal de jongeren zijn die op andere vlakken ook niet echt hoog scoren die weinig historisch besef hebben.
Je hoeft ook niet eeuwig achterom te kijken. Het is gewoon een deel van de geschiedenis waar je iets over behoort te weten. Het is raar dat een groep dit blijkbaar gemist heeft tijdens onderwijs. Slavernij is iets waar we nu over aangeven dat het onderbelicht is gebleven. Daar wordt dus aan gewerkt.quote:Op woensdag 25 januari 2023 15:12 schreef Za het volgende:
De meesten die de oorlog meegemaakt hebben, in de zin van dat ze toen volwassen waren, zijn niet meer in leven. De oorlog en de holocaust was een gruwel.
Maar we hoeven niet voor eeuwig achterom blijven te kijken of van jongeren te verwachten dat 80 jaar na dato nog te doen.
De jongeren hebben zich tijdens de corona crisis perfect en solidair met ouderen opgesteld en waren bereid tot opsluiting in hun huizen en zelfs tot vaccinaties om ouderen te beschermen.
Velen lopen rond met leerachterstanden, sociale problemen en depressies. Laat daar wat aandacht voor zijn, ipv beschuldigingen naar hen te slingeren mbt gebrekkige kennis omtrend Anne Frank.
Daarnaast is de nadruk op de tweede wereldoorlog en de holocaust altijd enorm geweest, terwijl iets anders gruwelijks als de slavernij niet eens besproken wordt, of straffeloos wordt weggelachen aan talkshowtafels, onder het mom "allemaal om de euro's".
wij waren ook niet rijk maar het was niet zo duur toen. 250 gulden of zoiets.quote:Op woensdag 25 januari 2023 14:30 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Dit was ook bij onze school, maar het was optioneel.
Ik ben zelf niet mee geweest omdat ik uit een arm gezin kwam
Ik weet niet hoe het nu op middelbare scholen is maar ik denk niet dat er nog veel van dat soort dingen gedaan worden.
Volgens mij was het toen ook optioneel, dat zou meer verplicht moeten worden
wat dat betreft zitten we constant in de ontkenningsfase, eigenlijk over alles wat we niet leuk vinden.quote:Op woensdag 25 januari 2023 15:12 schreef Za het volgende:
De meesten die de oorlog meegemaakt hebben, in de zin van dat ze toen volwassen waren, zijn niet meer in leven. De oorlog en de holocaust was een gruwel.
Maar we hoeven niet voor eeuwig achterom blijven te kijken of van jongeren te verwachten dat 80 jaar na dato nog te doen.
De jongeren hebben zich tijdens de corona crisis perfect en solidair met ouderen opgesteld en waren bereid tot opsluiting in hun huizen en zelfs tot vaccinaties om ouderen te beschermen.
Velen lopen rond met leerachterstanden, sociale problemen en depressies. Laat daar wat aandacht voor zijn, ipv beschuldigingen naar hen te slingeren mbt gebrekkige kennis omtrend Anne Frank.
Daarnaast is de nadruk op de tweede wereldoorlog en de holocaust altijd enorm geweest, terwijl iets anders gruwelijks als de slavernij niet eens besproken wordt, of straffeloos wordt weggelachen aan talkshowtafels, onder het mom "allemaal om de euro's".
Er zit wel een verschil tussen de holocaust ontkennen of dat het je niet boeit.quote:Op woensdag 25 januari 2023 15:20 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
wat dat betreft zitten we constant in de ontkenningsfase, eigenlijk over alles wat we niet leuk vinden.
mensen zeggen al heel snel, ja dat was ik niet en nu niet, dus wat boeit het.
Een smalend woke activistisch blog videootje over alle "verschrikkelijke dingen" die Peterson gezegd/gedaan heeft.quote:
En dan loopt half Nederland te janken over het nepnieuws-gehalte van ON.quote:Op woensdag 25 januari 2023 14:41 schreef Homey het volgende:
[..]
Zeker, maar vergeet ook niet het antisemitisme bij extreem-links, zoals Bij1. Kijk eens op Joop.nl, bijna elke dag een anti-Israël topic met tig tegen antisemitisch aanschurkende comments. Een site waar extreem-links en islamisten elkaar vinden in jodenhaat en anti-westers gedachtegoed.
Dat is omdat het gaat om een publieke omroep.quote:Op woensdag 25 januari 2023 15:29 schreef thedeedster het volgende:
[..]
En dan loopt half Nederland te janken over het nepnieuws-gehalte van ON.
JOOP is van BNN/VARA.quote:Op woensdag 25 januari 2023 15:35 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Dat is omdat het gaat om een publieke omroep.
ja okee, maar als het ze niet boeit dan weten ze misschien ook de juiste feiten niet. en dan kan je wel een ontkenner worden en denken dat het er maar 2 miljoen waren.quote:Op woensdag 25 januari 2023 15:23 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Er zit wel een verschil tussen de holocaust ontkennen of dat het je niet boeit.
zou wel moeten, en ik ben zelf erg links en ik erger me rot aan hoe links denkt dat ze de joden de les kunnen leren. hoe durf je, na ze eeuwen lang vervolgd te hebben......quote:Op woensdag 25 januari 2023 15:48 schreef Jaroon het volgende:
Joop! Ik heb even gekeken naar artikelen over Israel. Kritiek mag natuurlijk. Komen over Joop! veel klachten binnen?
Ik zie zo snel geen rare artikelen. Blijkbaar gaat ON toch veel verder.quote:Op woensdag 25 januari 2023 15:51 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
zou wel moeten, en ik ben zelf erg links en ik erger me rot aan hoe links denkt dat ze de joden de les kunnen leren. hoe durf je, na ze eeuwen lang vervolgd te hebben......
is meer algemeen.. men is pro- palestijns en anti israel.quote:Op woensdag 25 januari 2023 15:54 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Ik zie zo snel geen rare artikelen. Blijkbaar gaat ON toch veel verder.
Israël doet dit ook om de nodige haat en angst in leven te houden. Fijne staat van geworden wel. Ik denk dat wij beter verplicht naar een museum kunnen gaan waarin het slachtofferschap van Nederlanders centraal staat. Misschien kweekt dat nog enige resistentie.quote:Op woensdag 25 januari 2023 14:23 schreef summer2bird het volgende:
?quote:Op woensdag 25 januari 2023 16:15 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Israël doet dit ook om de nodige haat en angst in leven te houden. Fijne staat van geworden wel. Ik denk dat wij beter verplicht naar een museum kunnen gaan waarin het slachtofferschap van Nederlanders centraal staat. Misschien kweekt dat nog enige resistentie.
Ik lees het.quote:Op woensdag 25 januari 2023 13:20 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
[..]
Die kans is vrijwel uitgesloten. Ze zat in Bergen Belsen waar geen gaskamers waren. Bovendien waren op moment van haar overlijden de meeste (zo niet alle) vernietigingskampen bevrijd of afgestoten.
Israëlische jongeren? Absoluut. Zonder dat kan je geen suprematiestaat in leven houden.quote:Op woensdag 25 januari 2023 16:32 schreef summer2bird het volgende:
[..]
?
Jij denkt dat de les die jongeren moeten leren van de 2e wereldoorlog slachtofferschap, haat en angst is?
Dan heb je het toch niet helemaal goed begrepen
Kap eens met die onzin over Israël er bij te halen.quote:Op woensdag 25 januari 2023 16:45 schreef Akathisia het volgende:
Israëlische jongeren? Absoluut. Zonder dat kan je geen suprematiestaat in leven houden.
Wat is dit nou weer voor onzin? Je zal eerst het "kwaad" moeten aantonen dat Jordan Peterson op zijn naam heeft staan, voordat dit argument geldig is. Dat "kwaad" is een stuk minder algemeen geaccepteerd, danwel aantoonbaar dan dat van Hitler.quote:Op woensdag 25 januari 2023 14:05 schreef junkiesietze het volgende:
[..]
"Hitler heeft ook goede dingen gedaan" argument
Heeft er alles mee te maken, omdat holocaustontkenning in de islamitische hoek uit antizionisme voortkomt. En dat antizionisme wordt wel gevoed door een stel provocerende Russische Joden dat Netanyahu aan een coalitie helpt, in ruil voor verdere landjepik op de Jordaanoever.quote:Op woensdag 25 januari 2023 16:50 schreef golfer het volgende:
[..]
Kap eens met die onzin over Israël er bij te halen.![]()
Dit topic gaat over de holocaust en het ontbreken van kennis daarover.
Ik vrees dat je met tokkies en import of producten van import echt al wel tegen de 20% zitquote:Op woensdag 25 januari 2023 10:12 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
dit gaat over een kwart van de jongeren. dan kom je niet weg met tokkies en allochtonen. dit gaat veel dieper. onze grootse antisemitische politicus is een elitair kak mannetje.
Dit is pas ziekelijkquote:Op woensdag 25 januari 2023 13:20 schreef -XOR- het volgende:
Wat bedoel je precies ?quote:Op woensdag 25 januari 2023 17:45 schreef Alarmonoff het volgende:
[..]
Dit is pas ziekelijk
de nieuwe antichrist nazi's die zich met de bijbelse naam amalekieten identificeert, een volk dat zwaar afgestraft werd door de kinderen van Israel.
denk niet dat dat het is.quote:Op woensdag 25 januari 2023 17:39 schreef nils7 het volgende:
[..]
Ik vrees dat je met tokkies en import of producten van import echt al wel tegen de 20% zit
Ironisch dat bij zo'n onderwerp als de holocaust met de vinger gewezen wordt naar een bevolkingsgroep die een minderheid vormt, terwijl het onderzoek zelf daar niks over zegt. Dan heb je zelf niks, nada, 0,0, iets geleerd van de holocaust ook al erken je dat het heeft plaatsgevonden. Dat je 27 likes hebt gekregen bewijst maar dat het merendeel hier veel te leren heeft en zondebokken nodig heeft.quote:Op woensdag 25 januari 2023 09:55 schreef harrievankempen het volgende:
Gek hè, als je als land massaal mensen importeert uit het Midden-Oosten.
De nazi's begonnen ook als minderheidsgroep.quote:Op woensdag 25 januari 2023 18:32 schreef Lao-Zi het volgende:
[..]
Ironisch dat bij zo'n onderwerp als de holocaust met de vinger gewezen wordt naar een bevolkingsgroep die een minderheid vormt, terwijl het onderzoek zelf daar niks over zegt. Dan heb je zelf niks, nada, 0,0, iets geleerd van de holocaust ook al erken je dat het heeft plaatsgevonden. Dat je 27 likes hebt gekregen bewijst maar dat het merendeel hier veel te leren heeft en zondebokken nodig heeft.
En wat is dat dan wat het merendeel hier nog leren moet?quote:Op woensdag 25 januari 2023 18:32 schreef Lao-Zi het volgende:
[..]
Ironisch dat bij zo'n onderwerp als de holocaust met de vinger gewezen wordt naar een bevolkingsgroep die een minderheid vormt, terwijl het onderzoek zelf daar niks over zegt. Dan heb je zelf niks, nada, 0,0, iets geleerd van de holocaust ook al erken je dat het heeft plaatsgevonden. Dat je 27 likes hebt gekregen bewijst maar dat het merendeel hier veel te leren heeft en zondebokken nodig heeft.
“Amalek wants life to be forfeit. Liberalism is the focus of Amalek today. This is why they will say that abortion and homosexuality, actions that detract from life, are moral imperatives. It is not a coincidence that liberals are atheists. Liberalism is what happens when you take God and meaning out of life. Ultimately, liberalism is idolatry. It is making God in the image of man, making man the ultimate authority, freeing him to do what he wants. The Golden calf is the liberal movement in action. They made a god, imbued him with powers, so that under his rule, they could do what they want.”quote:
Het is natuurlijk al vele jaren bekend dat leraren steeds meer moeite krijgen met holocaustonderwijs en het zelfs maar moeten laten zitten en in wat voor klassen op wat voor scholen dat het geval is. Als je multiculturaliteit en cultuurrelativisme hoog in het vaandel hebt staan moet je ook erkennen dat holcoaustherdenking Nederlandse en Westerse cultuur is. Haal je veel vreemde cultuur binnen, dan verschuift de verhouding in culturele uitingen.quote:Op woensdag 25 januari 2023 18:32 schreef Lao-Zi het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |