Tsja, dan zullen die werkgevers op dit moment waarschijnlijk dan ook lastig aan personeel komen.quote:Op dinsdag 24 januari 2023 14:06 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
Sommige werkgevers doen daar niet aan. Dat is tenminste mijn ervaring bij de Rijksoverheid. Altijd een jaarcontract met zicht op een vast dienstverband na dat jaar. Wel is het zo dat je na een jaar vrijwel altijd een vast contract krijgt tenzij je het heel bont maakt.
Als je ontslag neemt omdat men weigert je salaris te verhogen blijf je dus niet bij dat bedrijf.quote:Op dinsdag 24 januari 2023 15:11 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Het verschil is dat je bij hetzelfde bedrijf blijft.
Vind jij een vast contract als je begint dan belangrijker dan een jaarcontract? (En zoja, waarom?)quote:Op dinsdag 24 januari 2023 15:18 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Tsja, dan zullen die werkgevers op dit moment waarschijnlijk dan ook lastig aan personeel komen.
Dat beweer ik nietquote:Op dinsdag 24 januari 2023 15:43 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Als je ontslag neemt omdat men weigert je salaris te verhogen blijf je dus niet bij dat bedrijf.
Waar baseer je op dat je met een jaarcontract na 1 jaar kan onderhandelen over je salaris en met een vast contract niet?
Gewoon zeggen dat je een marktconform salaris biedtquote:Op maandag 23 januari 2023 07:31 schreef HSG het volgende:
[..]
Bron.
Werkgevers moeten ook naar zichzelf kijken en afvragen waarom mensen vertrekken. De meeste mensen die wisselen van werkgever doen dat vanwege hun werkgever.
Marktconform.quote:Op dinsdag 24 januari 2023 17:30 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Gewoon zeggen dat je een marktconform salaris biedt![]()
Ja, om niet jarenlang aan het lijntje gehouden te worden met allerlei project- en andersoortige tijdelijke contracten.quote:Op dinsdag 24 januari 2023 15:46 schreef piere het volgende:
[..]
Vind jij een vast contract als je begint dan belangrijker dan een jaarcontract? (En zoja, waarom?)
Mensen die komen met dat ze direct een vast contract willen is een red flag voor mij.quote:Op dinsdag 24 januari 2023 15:18 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Tsja, dan zullen die werkgevers op dit moment waarschijnlijk dan ook lastig aan personeel komen.
Waarom?quote:Op dinsdag 24 januari 2023 21:04 schreef xminator het volgende:
[..]
Mensen die komen met dat ze direct een vast contract willen is een red flag voor mij.
Omdat je daarmee een signaal afgeeft dat je niet in jezelf gelooft.quote:
Waarom zou je als werknemer een vast contract bij je huidige werkgever opgeven voor een tijdelijk contract bij een potentiële nieuwe werkgever?quote:Op dinsdag 24 januari 2023 21:17 schreef xminator het volgende:
[..]
Omdat je daarmee een signaal afgeeft dat je niet in jezelf gelooft.
1 jaar contract of vast contract, als je niet goed bent vlieg je toch eruit. Dus beiden zeggen niets.
Meer salaris, nieuwe uitdaging, toekomstperspectief etc etc.quote:Op dinsdag 24 januari 2023 21:21 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Waarom zou je als werknemer een vast contract bij je huidige werkgever opgeven voor een tijdelijk contract bij een potentiële nieuwe werkgever?
Iedereen moet het zelf weten, maar ik zou me tegenwoordig niet meer af laten schepen met een tijdelijk of projectcontract wanneer ik nu van baan zou willen wisselen. Been there, done that. Daar voel ik me door mijn opleiding en ervaring toch echt iets te waardevol voor.quote:Op woensdag 25 januari 2023 00:12 schreef xminator het volgende:
[..]
Meer salaris, nieuwe uitdaging, toekomstperspectief etc etc.
Een 1 jarig contract betekent niet dat je daarna geen vast contract krijgt.
Dat is je goed recht.quote:Op woensdag 25 januari 2023 00:18 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Iedereen moet het zelf weten, maar ik zou me tegenwoordig niet meer af laten schepen met een tijdelijk of projectcontract wanneer ik nu van baan zou willen wisselen. Been there, done that. Daar voel ik me door mijn opleiding en ervaring toch echt iets te waardevol voor.
Ik heb als zzper alleen maar tijdelijke projecten en dat bevalt me prima. Er is werk genoeg. Ik bepaal zelf wat ik doe en wat niet en kan mijn werktijden zelf indelen. Ik zou een vast contract nu echt te beperkend vinden, het verdient ook veel slechter.quote:Op woensdag 25 januari 2023 00:18 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Iedereen moet het zelf weten, maar ik zou me tegenwoordig niet meer af laten schepen met een tijdelijk of projectcontract wanneer ik nu van baan zou willen wisselen. Been there, done that. Daar voel ik me door mijn opleiding en ervaring toch echt iets te waardevol voor.
Maar wat is het voordeel dan? Je bent niet direct beter beschermd ofzo en het 1 sluit het ander niet uitquote:Op dinsdag 24 januari 2023 18:06 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Ja, om niet jarenlang aan het lijntje gehouden te worden met allerlei project- en andersoortige tijdelijke contracten.
Stabiliteit; mijn eigen ervaring is dat het niet bij één tijdelijk of projectcontract blijft en dat gedane beloftes over vaste aanstelling na bijv. een periode via een recruiter gewerkt te hebben eenvoudigweg niet nagekomen werden. Daardoor kon ik het krijgen van een hypotheek destijds (inmiddels bijna vijftien jaar geleden) wel op m'n buik schrijven.quote:Op woensdag 25 januari 2023 10:31 schreef piere het volgende:
[..]
Maar wat is het voordeel dan? Je bent niet direct beter beschermd ofzo en het 1 sluit het ander niet uit
OK nu begrijp ik je. Mijn ervaring is namelijk andersquote:Op woensdag 25 januari 2023 11:19 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Stabiliteit; mijn eigen ervaring is dat het niet bij één tijdelijk of projectcontract blijft en dat gedane beloftes over vaste aanstelling na bijv. een periode via een recruiter gewerkt te hebben eenvoudigweg niet nagekomen werden. Daardoor kon ik het krijgen van een hypotheek destijds (inmiddels bijna vijftien jaar geleden) wel op m'n buik schrijven.
Werkgevers die personeelwerving door een recruiter laten uitvoeren en enkel project- of tijdelijke contracten bieden moet je als werknemer lekker links laten liggen.
Ik heb andere ervaringen. Ik werk bij een projecten bedrijf en ben hier via een recruiter binnengekomen. Ik heb eerst een jaarcontract gekregen en ben vervolgens in vaste dienst gekomen. Zo is het eigenlijk bij mijn vorige werkgever ook gegaan. Wellicht heb jij een slechte ervaring of werk je in een branche waar het zo werkt.quote:Op woensdag 25 januari 2023 11:19 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Stabiliteit; mijn eigen ervaring is dat het niet bij één tijdelijk of projectcontract blijft en dat gedane beloftes over vaste aanstelling na bijv. een periode via een recruiter gewerkt te hebben eenvoudigweg niet nagekomen werden. Daardoor kon ik het krijgen van een hypotheek destijds (inmiddels bijna vijftien jaar geleden) wel op m'n buik schrijven.
Werkgevers die personeelwerving door een recruiter laten uitvoeren en enkel project- of tijdelijke contracten bieden moet je als werknemer lekker links laten liggen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |