abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 22 januari 2023 @ 00:17:50 #1
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_207665258
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_207665274
Kansloos was ook wel een mooie TT *)
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_207666531
Nare ervaring @Tele6 :{

Amox is wel goed in elk geval, klinkt wel als mogelijk geïnfecteerd. tetanus zou ik me niet gelijk zorgen om maken, maar toch fijn dat je die vaccinatie al hebt.

Ik ga eens naar huis. Ik heb gelukkig enkel heerlijk geknuffeld met honden (en katten. En een shitload aan poep weggepoetst. )
pi_207666555
Je auto moeten krabben voordat je naar huis (en bed) kunt rijden….

Geniet’n !
pi_207666776
Hopelijk lig je al lekker in bed, Candaas O+ :Z :*

Ik eet nog een ontbijtje en ga dan ook zo slapen.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_207666783
Goedemorgen O+ De dekbedden zijn hier gisteren weer een level opgewaardeerd. Ik had het heerlijk warm vannacht O+
Spoilers!
pi_207666806
Eerste wasje staat al aan. Vandaag ook molton en kussen onderslopen wassen.
Nu zwemmen, dadelijk matrassen omkeren, nog wat wassen doen en dan misschien toch maar eens de kerstboom afbreken. Gaat kaal zijn -O-
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_207666821
Je bent nog in kerstsfeer, Cat! Knus O+
pi_207667016
Goedemorgen!

Ons huis was afgekoeld naar 6o. Dus maar flink stoken. En elektrische deken en extra sprei op bed.
Liefste heeft de e.d. de hele nacht zachtjes aan laten staan, en ik ben er vannacht nog uit geweest om de kachel nog een keer extra te stoken.
Nu is het hier alweer 140

Gister in Hamburg uren gewandeld, en daarbij ijskoud geworden.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_207667033
@Tele6 :* op je been.
@minilot dat mooie huis/gebouw op de foto in Kopenhagen: geen idee. Stond zomaar ergens aan de buitenrand van de stad.

Voor de rest heb ik wel meegelezen maar ben ik het meeste weer vergeten, sorry :*
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_207667094
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2023 23:24 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Amoxicilline/claviculaanzuur.

Ik heb deze al eens eerder gehad voor wat anders en toen was ik er vooral heeeeel erg moe van. Dus we zullen zien hoe dat gaat. Gelukkig maar 5 dagen.
Mijn kind deed laatst amoxicilline en heeft nu ipv haar eerdere parelwitte blinkers viezig verkleurde tanden. Blijvend gebit natuurlijk, geen melktandjes meer :'(
Onmogelijk om langer dan een paar seconden in de mond te kijken dus polijsten oid is ook niet echt een optie :/
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_207667512
:o Ik kan me de laatste keer antibiotica vóór afgelopen zomer niet herinneren maar heb deze zomer wel ruim 6 weken amoxicilline/clavulaanzuur gekregen (eerst intraveneus, daarna met pillen) omdat ze niet wisten wat er precies aan de hand was met mijn longen. Gelukkig kreeg ik daar eigenlijk nauwelijks bijwerkingen van, behalve dat alles langzamerhand steeds viezer ging smaken. Maar in het ziekenhuis was het eten sowieso niet te nassen dus dat viel niet zo op, en toen ik weer thuis was vond ik alles sowieso al veel lekkerder dus dat ging al beter. Moet er niet aan denken dat ik dat soort vreselijke galbulten of misselijkheid/darmklachten zou hebben gehad!

quote:
7s.gifOp zondag 22 januari 2023 09:08 schreef sigme het volgende:
Goedemorgen!

Ons huis was afgekoeld naar 6o. Dus maar flink stoken. En elektrische deken en extra sprei op bed.
Liefste heeft de e.d. de hele nacht zachtjes aan laten staan, en ik ben er vannacht nog uit geweest om de kachel nog een keer extra te stoken.
Nu is het hier alweer 140

Gister in Hamburg uren gewandeld, en daarbij ijskoud geworden.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat hotel ziet er heel leuk uit! Ik ben slechts 1 keer een uurtje in Hamburg geweest toen ik er moest overstappen (op weg naar Kopenhagen). Toen heel eventjes rondgelopen maar ik zou daar wel wat meer tijd willen doorbrengen. En Duitse hotelontbijten zijn mijn lievelings *O*

En ik hoop dat het huis inmiddels nog wat verder opgewarmd is…
pi_207667526
@minilot weet jij misschien of de borden buiten bij Villa Volta vernieuwd zijn? Of hebben we de vorige keer gewoon niet opgelet.
pi_207667600
Mijn laatste keer ab was in mei voor bronchitis en toen had ik nauwelijks bijwerkingen, althans dat denk ik. Ik voelde me vooral heel snel minder beroerd en benauwd, dus dat was een enorm verschil met ervoor, en ik was wel moe maarja ook al paar dagen bronchitis dus dat kon ook daarvan komen. Ik nam wel elke dag probiotica erbij in de hoop de effecten op mn darmen wat te dempen, maar dat is niet helemaal evidence-based, dus kan ook toeval of placebo effect zijn geweest dat ik daar ook geen last van had.

Ik had gister fijn schoonmaakdagje. Liep wat achter op schema, maar groot deel weg kunnen werken. Hele huis gestofzuigd, woonkamer gedweild, kattenbakken helemaal schoongemaakt, matrassen en kussens gestofzuigd, matrassen omgewisseld (heb 2x90cm en slaap maar op ééntje dus die wissel ik af en toe om), schoon beddengoed.

Voor t eerst mn nieuwe microvezelsatijn dekbedovertrek erop, heerlijk zacht O+ en net wat warmer dan mn biokatoensatijn dekbedovertrek :+

@sigme ziet er tof uit al je foto's! En brr wat was het afgekoeld. Hopelijk inmiddels weer behaaglijk!
pi_207667685
Ik leef nog.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_207667686
Leuke foto’s @sigme en welkom brrrr thuis. 6 graden is wel heel erg fris.

Geloof dat ik de afgelopen 3,5 maanden meer AB gehad heb dan de de afgelopen 61 jaar bij elkaar. Van maar 1 echt last gehad, amoxicilline, kleine 2 weken misselijk, diaree en jeuk. En als het nou geholpen had, prima, maar nee

[ Bericht 1% gewijzigd door Kaatje1 op 22-01-2023 10:32:40 ]
We have far more in common than that which devides us..
  Moderator zondag 22 januari 2023 @ 10:36:34 #17
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_207667778
Laatste keer AB, ik denk in 2003? Ik had een gek ding, structuur van een wrat maar het bloede als een rund als ik er tegen stootte, op m'n wijsvinger heb laten wegsnijden.

Dat bloeden was wel op een gegeven moment wel handig. We hadden op school een aantal microscopen. Dus heb een aantal preparaten gemaakt 🙈
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_207668023
Onze cavia heeft in zijn leven meer antibiotica gehad dan de rest van ons gezin bij elkaar :') Kind nog nooit, ik twee keer toen ik 15 was vanwege ontstoken amandelen.

Sporten in de sneeuw was mooi O+ Terug thuis waren er nog warme zelfgebakken koekjes en nu een bad O+
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_207668084
In 2019 voor het laatst AB, voor een dubbele longontsteking.

Daarvoor geen idee.....vast toen ik een kind was.
  Moderator / Redactie Sport zondag 22 januari 2023 @ 11:22:00 #20
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_207668186
In de RPM zit dit kwartaal een slotklim van twee minuten. De 20km van gisteren zat ook nog in de benen. Dat was even :X
Sportieve plicht wel weer gedaan *O*
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_207668227
quote:
1s.gif Op zondag 22 januari 2023 10:26 schreef Kaatje1 het volgende:

Geloof dat ik de afgelopen 3,5 maanden meer AB gehad heb dan de de afgelopen 61 jaar bij elkaar. Van maar 1 echt last gehad, amoxicilline, kleine 2 weken misselijk, diaree en jeuk. En als het nou geholpen had, prima, maar nee
Hoe is het nu dan?
pi_207668232
Ik las dit via twitter.
En ik dacht alleen maar, goh, dat is bij ons wekelijks, deze kastje naar de muursoeplogistiek -O-
https://www.carend.nl/col(...)atheter-van-het-land
pi_207668238
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2023 11:25 schreef Blues het volgende:

[..]
Hoe is het nu dan?
Afgelopen woensdag leek het er weer op, maar dat heeft gelukkig niet doorgezet. Morgen gesprek met uroloog
pi_207668268
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2023 11:25 schreef Blues het volgende:
Ik las dit via twitter.
En ik dacht alleen maar, goh, dat is bij ons wekelijks, deze kastje naar de muursoeplogistiek -O-
https://www.carend.nl/col(...)atheter-van-het-land
;(
pi_207668644
Ik heb nog nooit AB hoeven slikken, maar ik vrees dat ik inmiddels wel heel wat via contact met mijn huid heb binnengekregen. Vast goed voor de resistentie :')

Dat bureaucratische geneuzel in de humane zorg is wel echt om te janken. Pfff.
Mochten jullie ooit een katheter nodig hebben, geef je maar een gil. Wij hebben ze wel gewoon op voorraad, in diverse soorten en maten ;)

Welkom terug @sigme ! Wel frisjes hoor, brrr !

Jij ook welterusten @Isabeau !
Ik moet mijn lijf even overtuigen dat 4 uur slaap niet genoeg is }:|
  zondag 22 januari 2023 @ 12:26:04 #26
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_207668790
Hier kreeg ik AB voor mn wortelkanaal behandeling.. om het wat rustiger te krijgen.

Eerdere keer AB voor nierbekkenontsteking zorgde ervoor dat ik het eiland voedsel niet meer kon eten, ik kreeg spontaan een voedsel vergiftiging.. :o

Op het moment enigszins in de lappenmand met mn buik.. het rommelt en doet geregeld pijn,maar ik ben er nog niet achter wat er nou precies aan de hand is.. :+
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  zondag 22 januari 2023 @ 12:40:01 #27
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_207668936
Hebben jullie wel eens zo'n dag dat je denkt "Dat ga ik vandaag doen!"
En dat je dan na de vierde kop koffie nog steeds zit te mijmeren over wanneer je daar dan mee zal beginnen....
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_207669060
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2023 12:40 schreef fietsie het volgende:
En dat je dan na de vierde kop koffie nog steeds zit te mijmeren over wanneer je daar dan mee zal beginnen....
Zo ging ik gisteren om 14:00 de deur uit om te lopen ipv 11:00. En onderweg dacht ik, het voelt zo goed waarom ben ik niet eerder gegaan? :')

Vanochtend moest ik wel op tijd de deur uit, want er stonden mensen op me te wachten. Met een stuk of 10 man (heel wat voor studenten in het weekend 's ochtends) hebben we nog een lekkere survivaltraining gedaan. Nu zijn m'n benen wel klaar met me - ruim 30 km afgelegd dit weekend *)
pi_207669253
quote:
Ja hoor, zo vaak. Heerlijk mijmeren en aanlummelen, lekker voor je brein ^O^

quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2023 12:50 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Zo ging ik gisteren om 14:00 de deur uit om te lopen ipv 11:00. En onderweg dacht ik, het voelt zo goed waarom ben ik niet eerder gegaan? :')

Vanochtend moest ik wel op tijd de deur uit, want er stonden mensen op me te wachten. Met een stuk of 10 man (heel wat voor studenten in het weekend 's ochtends) hebben we nog een lekkere survivaltraining gedaan. Nu zijn m'n benen wel klaar met me - ruim 30 km afgelegd dit weekend *)
Benen! _O_
pi_207669319
Wat is het toch nog steeds dagelijks een wonderlijke ontdekking, mede mogelijk gemaakt door mensendieckadvies….dat 10 min of wat langer in goede houding zitten, na een voor de meeste mensen een normale dagelijkse activiteit waarbij bij mij die scherpe monsterrugpijn optreed, de pijn gewoon voor 80% wegtrekt en ik weer verder kan.
Ipv al die pijnstillers die ik in het verleden altijd maar weer uit wanhoop slikte _O_
pi_207669327
Lange rare zin ook :B
  zondag 22 januari 2023 @ 13:30:05 #32
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_207669520
Ik kijk naar Tony Robinson die Leylijnen in de Engelse landschappen uitwandelt.

En ik verwacht ergens ieder moment gebrul te horen: "Balders!"
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_207669845
quote:
Dagelijks.
pi_207669890
quote:
In ieder geval vandaag
pi_207670128
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2023 13:56 schreef Lonaa het volgende:

[..]
Dagelijks.
Spoilers!
  zondag 22 januari 2023 @ 14:10:36 #36
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_207670129
Ik ga zo maar douchen. Doe ik iig iets nuttigs.
  zondag 22 januari 2023 @ 14:12:23 #37
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_207670155
quote:
Bij mijmeren moet ik denken aan Paulus de boskabouter, die zat ook vaak te mijmeren, met zijn pijp uit meerschuim
pi_207670255
Ik ga naar buiten.
ff mijmeren bij t water. Er was me zon beloofd vandaag, wie heeft m? }:|
pi_207670283
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2023 14:17 schreef Blues het volgende:
Ik ga naar buiten.
ff mijmeren bij t water. Er was me zon beloofd vandaag, wie heeft m? }:|
Ik niet. Vandaar dat ik binnenblijf. Geen zin in ijskoud worden
pi_207670288
Ik doe soort van mijn best om accessoires voor de Instantpot te kopen maar ik vergeet steeds de maten en schrijf ze verkeerd op. Nu kan ik niet verder omdat de binnenpotten in de vaatwasser zitten :')

Ik moet ook nog mijn medicijndoos vullen. Die staat al sinds 10.00 op de tafel waar ik aan zit.

Straks.
Spoilers!
  zondag 22 januari 2023 @ 14:21:49 #41
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_207670297
Ik ga straks naar de Waddenzee dus nog water zat later in the day
pi_207670298
Ik heb wel mijn kat voor de vierde dag op rij succesvol gedrogeerd, dat is een record. Ik doe al 5 maanden met een potje pillen van 60 dagen en het meeste is weggegooid samen met voer dat ze niet moet wegens medicijnsmaak.

Over 2 dagen is het potje leeg. Dan duurt het nog 2 dagen voor ze naar de dierenarts moet. Handig. Zo rollen Piep en ik.
Spoilers!
  zondag 22 januari 2023 @ 14:24:01 #43
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_207670335
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2023 14:19 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik doe soort van mijn best om accessoires voor de Instantpot te kopen maar ik vergeet steeds de maten en schrijf ze verkeerd op. Nu kan ik niet verder omdat de binnenpotten in de vaatwasser zitten :')

Ik moet ook nog mijn medicijndoos vullen. Die staat al sinds 10.00 op de tafel waar ik aan zit.

Straks.
6,2 liter, 6.5q, toch ?
pi_207670348
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2023 14:22 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb wel mijn kat voor de vierde dag op rij succesvol gedrogeerd, dat is een record. Ik doe al 5 maanden met een potje pillen van 60 dagen en het meeste is weggegooid samen met voer dat ze niet moet wegens medicijnsmaak.
Nika is (was) ook een ellende vwb pillen (totale paniek, schuim op de bek, en pil weer uitspugen). Ik doe nu de pil in een beetje liquid snack en ze komt er haast zelf om vragen. Pilletjes zijn wel klein gemaakt
pi_207670366
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2023 14:24 schreef fietsie het volgende:

[..]
6,2 liter, 6.5q, toch ?
Ja.

Ik vind dat er maar matig dingen beschikbaar zijn. Ik ben genoodzaakt om naar Amazon :r of Ali :r uit te wijken.
Spoilers!
pi_207670381
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2023 14:24 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Nika is (was) ook een ellende vwb pillen (totale paniek, schuim op de bek, en pil weer uitspugen). Ik doe nu de pil in een beetje liquid snack en ze komt er haast zelf om vragen. Pilletjes zijn wel klein gemaakt
Wat een gedoe he? Liquid snack wil ze soms en dan maar 2 likjes dus dat was ook niets. Ik heb nu easypill en dat doet het wel. Vast binnenkort niet meer, maar ok.
Spoilers!
  zondag 22 januari 2023 @ 14:26:45 #47
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_207670384
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2023 14:25 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Ja.

Ik vind dat er maar matig dingen beschikbaar zijn. Ik ben genoodzaakt om naar Amazon :r of Ali :r uit te wijken.
Het model is ook nieuw en het lijkt er op of IP niet verwacht dat de doelgroep veel dubbele dingen wil hebben.
Ik zou de RVS pot graag reserve hebben, een tweede stoomdeksel in een gesloten verpakking op zolder en een mooi setje rackjes om etages te maken voor fryeren grillen en drogen
pi_207670389
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2023 14:25 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Ja.

Volgens mij is die pas sinds augustus/september uit dus zullen er nog niet veel accessoires voor zijn.
pi_207670545
Wat voor dingen wil je dan allemaal hebben bij je instantpot, @Lucky_Strike ? Ik kan me niet echt voorstellen wat daar allemaal bij/aan toe te voegen is (zie nu keukenmachine-opzetstukken voor me)
  zondag 22 januari 2023 @ 14:39:45 #50
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_207670613
Ik kan natuurlijk niet voor @Lucky_Strike spreken maar de volgende dingen (b)lijken handig:
- Een rackje voor onderin de RVS pot voor het roosteren / grillen, bij voorkeur met "opklapbare" greepjes.
- Rackjes in meerdere laagjes voor de stroom- en droog functie
- Een "binnenpot" voor prutteldingen zodat je daarna niet direct je RVS hoeft te wassen
- Een reserve RVS pot

Ik heb nu al een opvouwbare stoom-inzet voor groenten (heel handig) een en multifunctioneel rood siliconen inzet ding met greepjes voor koken van eieren en het "eruit tillen van dingen" maar ik vind de greepjes daarvan erg lomp bij bv het grillen van een kip.
pi_207670617
Net harrira gemaakt, en er ligt een brood in de over dat er al erg mooi uit begint te zien.
Het sneeuwt ook weer }:| .
pi_207670631
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2023 14:39 schreef fietsie het volgende:
Ik kan natuurlijk niet voor @:Lucky_Strike spreken maar de volgende dingen (b)lijken handig:
- Een rackje voor onderin de RVS pot voor het roosteren / grillen, bij voorkeur met "opklapbare" greepjes.
- Een "binnenpot" voor prutteldingen zodat je daarna niet direct je RVS hoeft te wassen
- Een reserve RVS pot
Maar dan moet je de binnenpot wassen, is dat minder moeite dan de RVS pot wassen?
  zondag 22 januari 2023 @ 14:40:56 #53
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_207670635
Sneeuw O+
  zondag 22 januari 2023 @ 14:41:49 #54
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_207670650
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2023 14:40 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Maar dan moet je de binnenpot wassen, is dat minder moeite dan de RVS pot wassen?
Stel je wilt dingen achter elkaar bereiden, dan stoom je bv eerst groenten in de binnenpot, ff leeggieten en direct de airfryer aan.
Als je tussendoor gaat staan afwassen zijn machine en binnenpot weer koud. Had je een losse pot erin dan kan je zo door. De RVS pot is zegmaar de "binnenwand" van je machine, die heb je altijd nodig.
pi_207670677
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2023 14:21 schreef fietsie het volgende:
Jaloers.
pi_207670874
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2023 14:36 schreef Tele6 het volgende:
Wat voor dingen wil je dan allemaal hebben bij je instantpot, @:Lucky_Strike ? Ik kan me niet echt voorstellen wat daar allemaal bij/aan toe te voegen is (zie nu keukenmachine-opzetstukken voor me)
Mijn opsomming is niet hetzelfde als die van @fietsie maar heeft raakvlakken:

- stapelbare rekjes zodat je dus dingen kunt stomen en/of boven elkaar kunt bereiden
- een stoommandje voor op het rekje voor bijvoorbeeld rijst. Dan maak je onderin de pot je prutje klaar en daarboven op het rekje in een mandje de rijst
- Iets om producten of accessoires mee op te tillen na de bereiding, zoiets:
Spoilers!
  zondag 22 januari 2023 @ 14:56:45 #57
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_207670952
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2023 14:53 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Mijn opsomming is niet hetzelfde als die van @:fietsie maar heeft raakvlakken:

- stapelbare rekjes zodat je dus dingen kunt stomen en/of boven elkaar kunt bereiden
- een stoommandje voor op het rekje voor bijvoorbeeld rijst. Dan maak je onderin de pot je prutje klaar en daarboven op het rekje in een mandje de rijst
- Iets om producten of accessoires mee op te tillen na de bereiding, zoiets:
[ afbeelding ]
Ik bedoel met mijn 1e jouw laatste denk ik ;)

En ik heb deze voor dat stoommandje:

Maar echt veel daar onder kan niet...
pi_207670984
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2023 14:41 schreef fietsie het volgende:

[..]
Stel je wilt dingen achter elkaar bereiden, dan stoom je bv eerst groenten in de binnenpot, ff leeggieten en direct de airfryer aan.
Als je tussendoor gaat staan afwassen zijn machine en binnenpot weer koud. Had je een losse pot erin dan kan je zo door. De RVS pot is zegmaar de "binnenwand" van je machine, die heb je altijd nodig.

Dit kan mij dan weer niet schelen eigenlijk. Ik hoef ook geen extra stoomdeksels ofzo. Mijn schaal voor pot in pot komt van de kringloop.

Voor de geïnteresseerden, pot in pot is dus dat je een ovenschaal op een rekje in het apparaat zet. Dan kan je ook bijvoorbeeld lasagne of aardappegratin ofzo maken. Als je dat dus op zo'n ding met handvaten als van mijn plaatje zet, kan je het na bereiding zo er uit tillen.
Spoilers!
pi_207671073
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2023 14:56 schreef fietsie het volgende:

[..]
Ik bedoel met mijn 1e jouw laatste denk ik ;)

En ik heb deze voor dat stoommandje:

[ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ]

Maar echt veel daar onder kan niet...
Ik heb deze combinatie op het oog:

Spoilers!
pi_207671075
Ik liep niet naar t water maar in een wijk hierachter... beetje van een afstand genomen, maar er liepen zeker 6,7 damherten te scharrelen O+
pi_207671124
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2023 14:19 schreef Kaatje1 het volgende:

Ik niet. Vandaar dat ik binnenblijf. Geen zin in ijskoud worden
Ben jij gister nog met camera naar die mooie heemtuin geweest?
Ik mis de foto's :'(
pi_207671159
quote:
1s.gif Op zondag 22 januari 2023 15:04 schreef Blues het volgende:

[..]
Ben jij gister nog met camera naar die mooie heemtuin geweest?
Ik mis de foto's :'(
Langsgefietst. Ze hadden het hek dicht vanwege een rondleiding helaas.
  zondag 22 januari 2023 @ 15:08:17 #63
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_207671200
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2023 15:02 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Ik heb deze combinatie op het oog:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Zijn die rackjes ook wat ze bedoelen met houders voor "yoghurtpotjes"?
We hebben trouwens yoghurt gemaakt met activia als starter; werd een soort huttekaze.

De oude IP's hebben een programma zonder pasteuriseren, deze versie is pasteuriseren standaard dus je moet wat slimmer timen..
pi_207671209
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2023 15:06 schreef Kaatje1 het volgende:

Langsgefietst. Ze hadden het hek dicht vanwege een rondleiding helaas.
Jammer!
pi_207671376
quote:
1s.gif Op zondag 22 januari 2023 15:08 schreef Blues het volgende:

[..]
Jammer!
Ik stond ook raar te kijken. Komt vaker voor in de herfst en het voorjaar een paar keer. Maar nu dus ook. Tenminste, ik neem aan dat het een rondleiding was, kan ook zijn dat ze aan het werk waren (vrijwilligers).
En nu is het te koud en te grauw.
pi_207671417
Ik kreeg een sambal van een vriendin omdat ze hem zo lekker vind. Van de loempiakraam. Het is wel lekker, maar het is eigenlijk meer een jam. :D
  zondag 22 januari 2023 @ 15:17:40 #67
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_207671450
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2023 14:21 schreef fietsie het volgende:
Waar? Vast niet bij mij in de buurt :{
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  zondag 22 januari 2023 @ 15:19:11 #68
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_207671496
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2023 15:17 schreef uniekhoorn het volgende:

[..]
Waar? Vast niet bij mij in de buurt :{
Uk van Das Boot afhalen. Geen idee waar jij zee-wise huist tegenwoordig ;)
pi_207671631
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2023 15:16 schreef Myraela het volgende:
Ik kreeg een sambal van een vriendin omdat ze hem zo lekker vind. Van de loempiakraam. Het is wel lekker, maar het is eigenlijk meer een jam. :D
Bij sambal verwacht je toch pittigheid. Of je bent veel gewend. 🌶🌶🌶
pi_207671937
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2023 15:08 schreef fietsie het volgende:

[..]
Zijn die rackjes ook wat ze bedoelen met houders voor "yoghurtpotjes"?
We hebben trouwens yoghurt gemaakt met activia als starter; werd een soort huttekaze.

De oude IP's hebben een programma zonder pasteuriseren, deze versie is pasteuriseren standaard dus je moet wat slimmer timen..
Nee, deze uitsparingen zijn voor eieren.
Spoilers!
pi_207671985
quote:
1s.gif Op zondag 22 januari 2023 15:46 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Nee, deze uitsparingen zijn voor eieren.
Ik heb laatst de eieren in dat rode ding gedaan waar @fietsie het over had. Ging goed alleen bij het eruit halen hield ik het scheef, blij dat het hardgekookte eieren waren _O-
pi_207672089
quote:
1s.gif Op zondag 22 januari 2023 15:24 schreef Blues het volgende:
Bij sambal verwacht je toch pittigheid. Of je bent veel gewend. 🌶🌶🌶
Ik hou wel van een beetje pittigheid, maar merk het normaal echt wel. :D Overigens wel gewoon een lekkere saus, maar sambal zou ik het niet noemen.
pi_207672121
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2023 15:48 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Ik heb laatst de eieren in dat rode ding gedaan waar @:fietsie het over had. Ging goed alleen bij het eruit halen hield ik het scheef, blij dat het hardgekookte eieren waren _O-
:D

Wij hebben een eierkoker dus ik heb geen noodzaak om het in de IP te doen. Maar ik heb wel een verhogingsrek nodig. Dan maar met eiergaten.
Spoilers!
pi_207672533
quote:
*kijkt naar kerstboom die nog steeds in volle glorie staat*

Nee, nooit O-)
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_207672626
quote:
1s.gif Op zondag 22 januari 2023 16:10 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
*kijkt naar kerstboom die nog steeds in volle glorie staat*

Nee, nooit O-)
:D
Spoilers!
  zondag 22 januari 2023 @ 16:19:34 #76
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_207672789
Ik zal eens einden gaan omrijden naar Harlingen. Zo fijn dat de A7 eruit ligt *not*
(En ik gun de bewoners van de (zelfverzonnen) omleidingsroutes ook wat rust op zondag, dus neem de snelwegroute)
pi_207672800
Ik zou vandaag opruimen en schoonmaken. Maar ik ben naar de rommelmarkt geweest, geluncht in Delft, Amazing Oriental geweest voor gyoza's en heb de vriezer laten ontdooien en uitgezocht. Over het algemeen is het er allemaal maar rommeliger op geworden. :')
  zondag 22 januari 2023 @ 16:20:45 #78
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_207672813
Daarnaast hoorde ik dat uk een mega lunch at om 14:00 dus maar even afwachten wat avondeten moet worden
pi_207673393
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2023 14:12 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Bij mijmeren moet ik denken aan Paulus de boskabouter, die zat ook vaak te mijmeren, met zijn pijp uit meerschuim
Jodelahíetie!

Mijn moeder riep mij met die kreet als we elkaar niet konden zien/kwijt waren. Zij was ook al opgegroeid met Paulus.
  zondag 22 januari 2023 @ 16:51:43 #80
63722 z80
I fink you freaky
pi_207673478
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2023 14:40 schreef fietsie het volgende:
Sneeuw O+
Tijdens een rondje open slechts wat witte druppels die hier vielen. Van die prut waar je nat van wordt. Dat spul dat direct van vaste witte iets naar koud water veranderd bij aanraking van wel oppervlakte dan ook.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_207673498
Morgen gaan wij mijn schoonvader begraven. In een natuurbegraafplaats.
Ik ben heel benieuwd. Het lijkt in elk geval te lukken om te verhinderen dat de uitvaartbegeleidster zich genoodzaakt voelt om een 'passend gedichtje' te gaan voordragen. Er wil niemand wat zeggen en zij vindt dat te kaal. Wij vinden het gepast.
  zondag 22 januari 2023 @ 16:54:38 #82
63722 z80
I fink you freaky
pi_207673516
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2023 15:54 schreef Myraela het volgende:

[..]
Ik hou wel van een beetje pittigheid, maar merk het normaal echt wel. :D Overigens wel gewoon een lekkere saus, maar sambal zou ik het niet noemen.
Sambal heb je van bijna broodbeleg tot niet te eten scherp. Van zoet tot brem zout.
Net een pot Surinaamse sambal extra hot open gemaakt. Die is dan ook goed scherp.
pi_207673582
Discussie met Jross.

The material quality doesn't effect the chance.
of
The material quality doesn't affect the chance.

Het gaat alleen om effect/affect, de rest van de zin makes sense in wow.
Iemand hier die het zeker weet? Want ik denk het zeker te weten en Jross heeft het opgezocht op een grammaticawebsite en denkt het ook zeker te weten. Maar we denken allebei iets anders zeker te weten :+
pi_207673583
quote:
7s.gif Op zondag 22 januari 2023 16:53 schreef sigme het volgende:
Ik ben heel benieuwd. Het lijkt in elk geval te lukken om te verhinderen dat de uitvaartbegeleidster zich genoodzaakt voelt om een 'passend gedichtje' te gaan voordragen. Er wil niemand wat zeggen en zij vindt dat te kaal. Wij vinden het gepast.
Gecondoleerd.

Mooi principe, zo'n natuurbegraafplaats.
Spoilers!
pi_207673610
quote:
Oh nee, vooral doen wat de familie/nabestaanden prettig vinden, niet wat de uitvaartbegeleidster zelf prettig vindt.
Ik hoop dat het een mooi en sereen moment is voor jullie allemaal.
pi_207673687
Gecondoleerd @sigme en man. Vind dat mooi, een natuurbegraafplaats.

@Isabeau, volgens mij is het effect
pi_207673689
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2023 16:58 schreef Isabeau het volgende:
Discussie met Jross.

of

Iemand hier die het zeker weet? Want ik denk het zeker te weten en Jross heeft het opgezocht op een grammaticawebsite en denkt het ook zeker te weten. Maar we denken allebei iets anders zeker te weten :+
Gevoelsmatig zou ik affect zeggen. Maar zeker weten doe ik het niet :P

Hoewel dit plaatje me gelijk lijkt te geven:

pi_207673741
Nou geweldig, we hebben 1x effect en 1x affect so far :+
pi_207673743
quote:
7s.gif Op zondag 22 januari 2023 17:05 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Gevoelsmatig zou ik affect zeggen. Maar zeker weten doe ik het niet :P

Hoewel dit plaatje me gelijk lijkt te geven:

[ afbeelding ]
Door dit plaatje dacht ik juist dat het effect moet zijn _O-
  zondag 22 januari 2023 @ 17:10:16 #90
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_207673744
quote:
7s.gif Op zondag 22 januari 2023 16:47 schreef sigme het volgende:

[..]
Jodelahíetie!

Mijn moeder riep mij met die kreet als we elkaar niet konden zien/kwijt waren. Zij was ook al opgegroeid met Paulus.
Dat is heel en dal voornamelijk zeer juist. (alsdus Oehoeboeroe).
Raaaah, Krakras! Soepkip! (Eucalypta)
pi_207673765
Jaaaaaaa, paulussie, vandaag gaat t gebeuren }) ^eucalypta
pi_207673767
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2023 17:09 schreef Isabeau het volgende:
1x Affect
pi_207673768
quote:
Affect
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_207673773
quote:
Ik dacht aan affect, omdat de kwaliteit de kans op iets niet/wel beïnvloed. Maar wat het resultaat van die beïnvloeding is, dat is niet gespecificeerd/gekwantificeerd.

Vb plaatje: het regent, dat heeft een bepaalde uitwerking op je. (affect). Wat dat effect precies is, en in hoeverre, dat is plaatje twee: je wordt (zeik)nat. Of een beetje nat. Maar je wordt nat. Door de regen.
pi_207673781
quote:
Stil is mooi.
Sterkte alvast :*
pi_207673790
is "to effect" überhaupt een werkwoord? :?
pi_207673791
Eens met Candaas :Y
pi_207673801
Hij kan het niet hebben dat jullie je achter mij scharen (op Kaatje na) :+
pi_207673804
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2023 17:15 schreef Isabeau het volgende:
Hij kan het niet hebben dat jullie je achter mij scharen (op Kaatje na) :+
Vet jammer voor hem :P
pi_207673810
:W JRoss |:)
pi_207673812
quote:
Discussie met Jross.

of

Het materiaal heeft geen effect op de kans
Het materiaal heeft geen affectie voor de kans

Mijn gevoel zegt effect
pi_207673830
quote:
7s.gif Op zondag 22 januari 2023 17:16 schreef sigme het volgende:

Het materiaal heeft geen effect op de kans
Het materiaal heeft geen affectie voor de kans

Mijn gevoel zegt effect
Ja, ik geloof niet dat je dit in het Nederlands kan omzetten en zo kan vertalen.
  zondag 22 januari 2023 @ 17:18:01 #103
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_207673832
pi_207673840
quote:
Ja, daar zaten we al naar te staren, die website _O-
pi_207673893
'Effect is a noun, affect a verb' vat het wel helder samen toch? Met als kanttekening:

quote:
Effect can be used as a verb in one particular situation. It can be used to mean to accomplish something or to cause something to happen
.

Wat het dan weer een synoniem van affect lijkt te maken :') Dan zou ik zeggen dat beide kan?
  zondag 22 januari 2023 @ 17:26:01 #106
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_207673920
quote:
Discussie met Jross.

of
Kwaliteit van het materiaal VEROORZAAKT de kans niet

Kwaliteit van het materiaal BEÏNVLOEDT de kans niet.

Affect.

Dat is mijn vonnis en daar zult u het mee moeten doen :{w
  zondag 22 januari 2023 @ 17:26:03 #107
63722 z80
I fink you freaky
pi_207673921
Ik zit hier naar te kijken. En affect heeft in dit geval mijn voorkeur.

Komt van: https://www.difference101.com/affect-vs-effect/
pi_207673939
O+

Hij is nu aan het koken, maar begon al langzaam iets te mompelen over dat het misschien toch affect was.
  zondag 22 januari 2023 @ 17:28:38 #109
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_207673950
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2023 17:27 schreef Isabeau het volgende:
O+

Hij is nu aan het koken, maar begon al langzaam iets te mompelen over dat het misschien toch affect was.
Hoe belangrijk is het eigenlijk? :+ Hangt er een huwelijk, een arbeidscontract of een gevangenisstraf vanaf? :D
pi_207673955
quote:
10s.gif Op zondag 22 januari 2023 17:28 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Hoe belangrijk is het eigenlijk? :+ Hangt er een huwelijk, een arbeidscontract of een gevangenisstraf vanaf? :D
Dit soort dingen zijn altijd belangrijk.
pi_207673973
quote:
Discussie met Jross.

of

Affect

quote:
Effect vs. Affect: Usage Guide

Effect and affect are often confused because of their similar spelling and pronunciation. The verb affect usually has to do with pretense.
she affected a cheery disposition despite feeling down

The more common verb affect denotes having an effect or influence.
the weather affected everyone's mood

The verb effect goes beyond mere influence; it refers to actual achievement of a final result.
the new administration hopes to effect a peace settlement
https://www.merriam-webster.com/dictionary/effect
pi_207673975
quote:
2s.gif Op zondag 22 januari 2023 17:29 schreef Lonaa het volgende:
Dit.
pi_207673987
Affect :Y

‘Beïnvloedt’ past in deze context beter dan ‘heeft effect op’.
  Moderator zondag 22 januari 2023 @ 17:33:17 #114
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_207674003
quote:
Discussie met Jross.

of

Die woorden moet je gewoon vermijden
pi_207674011
quote:
1s.gif Op zondag 22 januari 2023 17:33 schreef derLudolf het volgende:

Die woorden moet je gewoon vermijden
Ja, ik heb al gezegd dat als hij de zinstructuur wijzigt hij het wel goed doet. Dat werkt dan ook :+
pi_207674012
En dat zonder verder te lezen dan de vraag O+

Gecondoleerd @sigme Afscheid doen zoals jullie willen en schijt aan de begrafenisondernemer.
pi_207674030
Ik had overigens weer zo'n nachtdienst die je altijd blijft onthouden. En meer kan ik daar niet over kwijt. Heb er gewoon slecht van geslapen. (heb niks fout gedaan oid hoor, gewoon ellende voor andere mensen)

Kachel aangeslingerd en ga zo maar lekker even douchen.
pi_207674051
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2023 17:36 schreef Isabeau het volgende:
Ik had overigens weer zo'n nachtdienst die je altijd blijft onthouden. En meer kan ik daar niet over kwijt. Heb er gewoon slecht van geslapen. (heb niks fout gedaan oid hoor, gewoon ellende voor andere mensen)

Kachel aangeslingerd en ga zo maar lekker even douchen.
Geeft ook aan dat je een mens met gevoel bent :* In dat kader hoop ik voor je dat ze blijven voorkomen. Maar niet te vaak natuurlijk!
  zondag 22 januari 2023 @ 17:39:26 #119
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_207674066
quote:
Discussie met Jross.

of

Wat wil je er (in het Nederlands) mee zeggen?
pi_207674113
quote:
1s.gif Op zondag 22 januari 2023 17:37 schreef Cat-astrophe het volgende:

Geeft ook aan dat je een mens met gevoel bent :* In dat kader hoop ik voor je dat ze blijven voorkomen. Maar niet te vaak natuurlijk!
Ik en mensen met hevig verdriet gaan niet geweldig samen. Mijn spiegelneuronen werken altijd op volle toeren en daarom ben ik ook dol op vrolijke mensen, want daar word ik vrolijk van. Van verdrietige mensen word ik verdrietig. Zelfs als ik die mensen helemaal niet ken -O-

Ooit zei iemand hier dat ze zo verontwaardigd was dat iemand bij haar begon te huilen nadat ze vertelde dat een bekende was overleden. Dat het haar verdriet was en niet dat van de persoon die die persoon niet eens kende. En daar geef ik haar gelijk in, maar ik zou die vriendin zijn die begint te huilen en ik kan daar heel moeilijk iets aan doen. Ik probeer het wel altijd, want het is vaak gewoon niet gepast.
pi_207674127
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2023 17:39 schreef Jan_Onderwater het volgende:

Wat wil je er (in het Nederlands) mee zeggen?
Dat de kwaliteit van het materiaal de kans op een beter wapen bij het smeden niet beïnvloed.
pi_207674144
Ik schaar me bij de menigte die 'affect' het juiste antwoord vindt.

En lees met interesse mee over de mogelijke accessoires voor de instant pot van @Lucky_Strike en @fietsie

@sigme, gecondoleerd. En een uitvaart altijd doen zoals je zelf wilt, ook al vinden begrafenisondernemers het raar.
pi_207674148
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2023 17:43 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Ik en mensen met hevig verdriet gaan niet geweldig samen. Mijn spiegelneuronen werken altijd op volle toeren en daarom ben ik ook dol op vrolijke mensen, want daar word ik vrolijk van. Van verdrietige mensen word ik verdrietig. Zelfs als ik die mensen helemaal niet ken -O-

Ooit zei iemand hier dat ze zo verontwaardigd was dat iemand bij haar begon te huilen nadat ze vertelde dat een bekende was overleden. Dat het haar verdriet was en niet dat van de persoon die die persoon niet eens kende. En daar geef ik haar gelijk in, maar ik zou die vriendin zijn die begint te huilen en ik kan daar heel moeilijk iets aan doen. Ik probeer het wel altijd, want het is vaak gewoon niet gepast.
Wat een goede verwoording van wat ik voel als ik wat voel wat er eigenlijk helemaal niet zou moeten zijn.
pi_207674183
Maar wel heel herkenbaar, van blije mensen word ik ook erg blij, dat straalt af, en van verdrietige mensen word ik ook verdrietig. Ben wel eens op een uitvaart geweest van iemand die ik niet gekend heb, maar zijn dochter wel en die had zo'n verdriet, dan huil ik meteen mee.
pi_207674218
quote:
14s.gif Op zondag 22 januari 2023 17:45 schreef sigme het volgende:

Wat een goede verwoording van wat ik voel als ik wat voel wat er eigenlijk helemaal niet zou moeten zijn.
Ik sta niet bepaald bekend om mijn goede verwoordingen, dus bedankt dat je dit zegt. En ook voor mij fijn om te weten dat ik niet de enige ben die er veel last van heeft.
pi_207674230
Dezelfde uitvaartverzorgster heeft ruim 5 jaar geleden de uitvaart van mijn schoonmoeder verzorgd (daarom kwamen we nu bij haar uit). Ik kan me wel voorstellen dat ze wat in verwarring is.
Mijn schoonmoeder was een zeer geliefde vrouw, middenin het leven staand, plotseling weggerukt. Honderden mensen bij de uitvaart.
Mijn schoonvader is al 40 jaar een door vrijwel iedereen gemeden eenzame man, die de afgelopen 5 jaar liggend in een verzorgingstehuis voor moeilijke patiënten heeft gelegen. Na wat twijfelen hebben toch al zijn kinderen besloten te verzamelen. Met eega's erbij dus 10 man om hem weg te brengen. We moeten 'm zelf dragen, maar verder is er niks, geen muziek, geen praatjes. We gaan er een borrel op drinken denk ik, dat is passend.

Ze waren dus ook al 40 jaar gescheiden, voor de duidelijkheid.
pi_207674258
:* @Isabeau

En gecondoleerd @sigme :*
Wat de begrafenisondernemer vindt, lijkt me niet ter zake doen wat het oplezen van gedichtjes betreft. Wat bij jullie en je schoonvader past uiteraard wel.
pi_207674265
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2023 17:43 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Precies dit is de reden dat ik niet de klinische psychologie in ben gegaan.
Ik heb wel eens in de trein stilletjes zitten huilen omdat iemand in het zitje aan overgang gangpad moest huilen, zonder dat ik enig idee had waarom diegene moest huilen. Maar toch kwamen er bij mij ook tranen. Herken ook helemaal dat gevoel dat het niet gepast voelt want niet jouw verdriet, maar dat je er ook niet echt iets aan kunt doen want het komt gewoon.
Begrafenissen vind ik om die reden ook verschrikkelijk. Bij mijn eerste oma die overleed heb ik de hele dienst lang zitten janken, terwijl ik helemaal niet zo verdrietig was om die oma zelf, maar puur omdat iedereen om me heen zo verdrietig was.
pi_207674274
@Isabeau, is het niet zo dat grotere gevoeligheid of 'harder werkende' spiegelneuronen je op zich een betere hulpverlener kunnen maken? Het hoeft toch niet ongepast te zijn om emoties te tonen, zeker niet in emotionele omstandigheden?

Alleen zou het wel fijn zijn als er minder ideeën waren over wat 'gepaste' gevoelens of reacties zijn in bepaalde omstandigheden, en wat meer compassie voor de gevoelens van iedereen.

Sommige mensen gaan lachen bij heftige emoties, anderen huilen, weer anderen slaan dicht en reageren pas in tweede instantie. Daar is niets goeds of fouts bij, het is gewoon anders. En als mensen zich dan ook nog schuldig moeten voelen over of ze wel het goede gedrag laten zien, wordt het nog veel erger.

Ik ben ook wel erg gevoelig voor de gevoelens, emoties en stemmingen van mensen om me heen. Maar ik heb gelukkig inmiddels wat beter geleerd om te onderscheiden wat mijn 'eigen' gevoelens zijn en wat mijn spiegelneuronen oppikken uit mijn omgeving. Dan kan ik het plaatsen en heeft het minder heftig of langdurig effect op mijn gemoedstoestand.

It doesn't affect me as much, zou ik haast zeggen :+
pi_207674326
Ik heb dat dus helemaal niet.
Kan wel geraakt worden door een verhaal of verdriet, en daar ook in meeleven. Maar de echte emoties zijn er pas als het raakt aan iets wat ik privé herken. En dan nog kan ik het altijd goed verbergen voor de ander. Denk ik. Als mij dat passend lijkt omdat de ander nu niks kan met mijn emoties.
pi_207674331
Verder legde ik vanmiddag mn dichtgeklapte laptop even op rugleuning bank, want lag aan oplader die daar in de buurt in stopcontact zat. En uiteraard was ik dat vergeten toen ik twee minuten later op de bank ging zitten, dus toen ik naar achteren ging, kreeg ik de laptop in m'n nek |:( deed pijn, dus uit reflex meteen weer naar voren.

Kan iemand me vertellen dat ik heus mijn nek niet gebroken heb en dat de nekpijn en beetje hoofdpijn die ik nu heb gewoon komen van spieren beetje beurs en spanning? Ik heb het mezelf al verteld maar dat heeft nog niet geheel het gewenste effect.

Googlen op nek gestoten gaf alleen maar hits over hoofd gestoten :+ en dat deed ik dit keer eens niet. Googlen op nek gebroken lijkt me niet bevorderend :+ maar kan dus ook niet echt symptomen checken en zeggen nee dat heb ik niet. Rationeel weet ik wel dat ik vrij broze botjes moet hebben om door zoiets meteen wat te breken, en dat als ik het gebroken had en risico op verlammingen of andersoortige narigheid daardoor, de kans vrij groot was dat ik dat inmiddels al wel had gemerkt aangezien het al 5.5 uur later is en ik in de tussentijd heb gelopen, op bank gelegen in verschillende houdingen, was uit droger gehaald en opgehangen en eten heb gemaakt. En ik ben nog niet verlamd :P . Maar toch blijft er ergens achterin mn hoofd dan zo'n stemmetje hangen. Ik moet zeggen, al minder dan eerder, het lukt beter om er niet teveel aandacht aan te schenken, maar toch niet helemaal. En soms helpt het juist wel even van me afschrijven dan. Dus bij deze, kssst, ga maar weg stom stemmetje :W
pi_207674353
quote:
7s.gif Op zondag 22 januari 2023 17:52 schreef sigme het volgende:
Dezelfde uitvaartverzorgster heeft ruim 5 jaar geleden de uitvaart van mijn schoonmoeder verzorgd (daarom kwamen we nu bij haar uit). Ik kan me wel voorstellen dat ze wat in verwarring is.
Mijn schoonmoeder was een zeer geliefde vrouw, middenin het leven staand, plotseling weggerukt. Honderden mensen bij de uitvaart.
Mijn schoonvader is al 40 jaar een door vrijwel iedereen gemeden eenzame man, die de afgelopen 5 jaar liggend in een verzorgingstehuis voor moeilijke patiënten heeft gelegen. Na wat twijfelen hebben toch al zijn kinderen besloten te verzamelen. Met eega's erbij dus 10 man om hem weg te brengen. We moeten 'm zelf dragen, maar verder is er niks, geen muziek, geen praatjes. We gaan er een borrel op drinken denk ik, dat is passend.

Ze waren dus ook al 40 jaar gescheiden, voor de duidelijkheid.
Je laatste zin verklaarde veel :D

En wel mooi dat jullie dat laatste afscheid samen kunnen doen. Al is het maar om een moeilijk leven en relatie af te kunnen sluiten.
pi_207674360
@vlindertje89 als bij dat soort ongelukjes meteen je nek zou breken, had ik geen nek meer over gehad inmiddels denk ik. :* ;)
pi_207674387
Gecondoleerd @sigme, ik las nu pas iets verder terug.

En als spuit11 zou ik ook affect zeggen in dit geval, Isabeau!
pi_207674390
quote:
1s.gif Op zondag 22 januari 2023 18:00 schreef vlindertje89 het volgende:
Verder legde ik vanmiddag mn dichtgeklapte laptop even op rugleuning bank, want lag aan oplader die daar in de buurt in stopcontact zat. En uiteraard was ik dat vergeten toen ik twee minuten later op de bank ging zitten, dus toen ik naar achteren ging, kreeg ik de laptop in m'n nek |:( deed pijn, dus uit reflex meteen weer naar voren.

Kan iemand me vertellen dat ik heus mijn nek niet gebroken heb en dat de nekpijn en beetje hoofdpijn die ik nu heb gewoon komen van spieren beetje beurs en spanning? Ik heb het mezelf al verteld maar dat heeft nog niet geheel het gewenste effect.

Googlen op nek gestoten gaf alleen maar hits over hoofd gestoten :+ en dat deed ik dit keer eens niet. Googlen op nek gebroken lijkt me niet bevorderend :+ maar kan dus ook niet echt symptomen checken en zeggen nee dat heb ik niet. Rationeel weet ik wel dat ik vrij broze botjes moet hebben om door zoiets meteen wat te breken, en dat als ik het gebroken had en risico op verlammingen of andersoortige narigheid daardoor, de kans vrij groot was dat ik dat inmiddels al wel had gemerkt aangezien het al 5.5 uur later is en ik in de tussentijd heb gelopen, op bank gelegen in verschillende houdingen, was uit droger gehaald en opgehangen en eten heb gemaakt. En ik ben nog niet verlamd :P . Maar toch blijft er ergens achterin mn hoofd dan zo'n stemmetje hangen. Ik moet zeggen, al minder dan eerder, het lukt beter om er niet teveel aandacht aan te schenken, maar toch niet helemaal. En soms helpt het juist wel even van me afschrijven dan. Dus bij deze, kssst, ga maar weg stom stemmetje :W
Je hebt je nek écht niet gebroken. Zou wat zijn, als mens met normale botten een breuk oplopen van zo’n lage impact :D

Je bent wellicht wat beurs en vooral gespannen en ermee bezig dus dan voel je alle kleine (spier)pijntjes vierdubbel.
pi_207674451
quote:
1s.gif Op zondag 22 januari 2023 18:03 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Je hebt je nek écht niet gebroken. Zou wat zijn, als mens met normale botten een breuk oplopen van zo’n lage impact :D

Je bent wellicht wat beurs en vooral gespannen en ermee bezig dus dan voel je alle kleine (spier)pijntjes vierdubbel.
:Y Dit!
pi_207674480
Vriendin liet me gisteren een fantastische fotoserie van haarzelf zien.

Paar maanden geleden bleken drank, fiets, helling en bochtje maken geen goede combinatie te zijn geweest.
Hoofd op stoeprand, lip op straat (tussenliggende bril onbeschadigd _O_ ). Is haar verteld, zij weet het niet meer.

Paar hechtingen in haar lip en in een paar dagen een steeds boeiender palet van blauwpaarszwartgroengele zwellingen op voorhoofd en ogen.

@vlindertje89 CT scan liet geen breuk of bloeding zien :+ Lijven kunnen echt wel wat hebben.
pi_207674481
Gecondoleerd @sigme hopelijk gaat het zoals jullie wensen
pi_207674501
quote:

Ik ben blij dat ik niet de enige ben die dit soort dingen soms even hardop met iemand moet delen :D
pi_207674581
quote:

Hoe oud is jouw laptop dat je nog een bakbeest van 20 kilo hebt? :D Anders voel je zoiets toch amper. Al kreeg ik gisteren een blauwe plek terwijl ik superlangzaam en zacht tegen een hoekje aan stootte met m'n arm. Lichamen zijn soms raar, maar niet gebroken nek raar. :D
pi_207674582
Dank voor deze geruststellingen :)
Ik weet ook wel dat de kans dat je bij zoiets je nek breekt echt miniem klein is, en dat dit als een intens domme vraag overkomt :@ als iemand anders het mij zou vragen, zou ik ook zeggen nee natuurlijk niet. Dit zijn dus dingen die ik eigenlijk alleen hier durf te zeggen/vragen. Of tegen mn buurvrouw die hier ook wel wat last van heeft, maar die heb ik afgelopen week al een keer lastiggevallen :+

Maar nouja, mijn hoofd vindt het leuk om dan toch te blijven denken 'maar wat nou als jij dan net diegene bent waarbij..' en als ik niet oplet zit ik drie gedachten verder de rest van mn leven in een rolstoel }:|

Maar jullie vinden ook van niet, dus ga ik die gedachten gewoon negeren. Ik neem zo wel even paracetamol om de pijntjes beetje te dempen, en dan hoop ik dat met minder pijntjes mn hoofd ook het los kan laten ipv dat idd mn aandacht er steeds naartoe wordt getrokken waardoor je nog meer voelt (meestal werkt dat wel).

quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2023 18:08 schreef Sarabi het volgende:

[..]
Ik ben blij dat ik niet de enige ben die dit soort dingen soms even hardop met iemand moet delen :D
Wederzijds! Ik voel me soms echt een idioot, maar tegelijkertijd helpt het uittypen/zeggen ervan me wel, want dan hoor/lees ik zelf nog even een keer hoe idioot mijn gedachten eigenlijk klinken als je het zo leest/zegt :+

[ Bericht 5% gewijzigd door vlindertje89 op 22-01-2023 18:26:01 ]
pi_207674608
In een vergelijkbare categorie, waar ik me inmiddels (onnodig) druk over loop te maken.

Overmorgen heb ik weer paaldansles. Dat betekent dat ik in een kort broekje moet. Mijn linker bovenbeen is een enorme blauwe plek in de vorm van de bek van die hond, plus wondjes/schrammen waar de tanden waren. Moet ik dat afdekken zodat mensen er niet van schrikken?

Normaal doe ik niks met m'n schrammen en blauwe plekken, want ik weet dat het geen dramatische dingen zijn en als mensen er wat raars van vinden dan is dat maar zo. Maar ik weet niet of mensen hier te veel van gaan schrikken.
pi_207674616
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2023 18:14 schreef Myraela het volgende:

[..]
Hoe oud is jouw laptop dat je nog een bakbeest van 20 kilo hebt? :D Anders voel je zoiets toch amper. Al kreeg ik gisteren een blauwe plek terwijl ik superlangzaam en zacht tegen een hoekje aan stootte met m'n arm. Lichamen zijn soms raar, maar niet gebroken nek raar. :D
Oh nee het is een vrij nieuwe 14 inch van anderhalve kilo ofzo, maar de dichtgeklapte laptop is wel een smalle/puntige (hoe omschrijf ik dit?) rand die in m'n nek kwam. Mss dat t ook net ongelukkig tussen twee wervels was ofzo (of spieren oid want die zitten daar nog omheen/bij natuurlijk). Door mn scoliose voel je één wervel ook wat meer dan 'normaal' (altijd al dus), dus mss kwam ie daar net tegenaan. Maar je laatste zin zal nog steeds wel kloppen ja :P
Blauwe plekken krijg ik ook van vanalles, vaak zelfs geen idee waarvan :+

[ Bericht 4% gewijzigd door vlindertje89 op 23-01-2023 04:47:36 ]
pi_207674642
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2023 18:16 schreef Tele6 het volgende:
In een vergelijkbare categorie, waar ik me inmiddels (onnodig) druk over loop te maken.

Overmorgen heb ik weer paaldansles. Dat betekent dat ik in een kort broekje moet. Mijn linker bovenbeen is een enorme blauwe plek in de vorm van de bek van die hond, plus wondjes/schrammen waar de tanden waren. Moet ik dat afdekken zodat mensen er niet van schrikken?

Normaal doe ik niks met m'n schrammen en blauwe plekken, want ik weet dat het geen dramatische dingen zijn en als mensen er wat raars van vinden dan is dat maar zo. Maar ik weet niet of mensen hier te veel van gaan schrikken.
Neuh. Tenminste niet om wat andere mensen anders denken.
pi_207674654
quote:

Nee joh, je hebt in ieder geval een bijzonder verhaal om te vertellen :7
pi_207674668
quote:

Ruimte binnenlopen en zeggen "niet schrikken, dit en dat is er aan de hand en het is onder controle"
pi_207674685
quote:

Neejoh, zou ik niet doen. Evt kun je van tevoren bij de docent even aangeven wat er gebeurd is oid als je jezelf daar prettiger bij voelt.

Kijk als je halve been open ligt of er zitten twaalf hechtingen in je been, dan zou iets langer broekje oid misschien fijn zijn omdat niet iedereen daar goed tegen kan, maar blauwe plekken en wat schrammetjes/korstjes, neh. Als iemand het echt niet wil zien kan ie aan andere kant ergens gaan staan toch?
pi_207674713
Je kan ook zeggen dat je pooier je gebeten heeft omdat je niet snel genoeg goed paaldanst?
Dat zal ze leren :D
  zondag 22 januari 2023 @ 18:24:23 #149
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_207674721
Oh ja en gecondoleerd nog @sigme :@
  Moderator zondag 22 januari 2023 @ 18:34:11 #150
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_207674845
Gecondoleerd @sigme
pi_207674937
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2023 14:39 schreef fietsie het volgende:
Ik kan natuurlijk niet voor @:Lucky_Strike spreken maar de volgende dingen (b)lijken handig:
Whut?
Ik heb een ideaal te wassen rvs pan en wil daar graag een pan in zetten zodat ik die kan afwassen ipv de pan die ervoor bedoeld is? :?
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_207674976
quote:

Boeien. Van paaldansen kun je ook enorm blauw worden, dus die zullen zeker wel wat gewend zijn
pi_207675009
Also, @sigme gecondoleerd. Had ik ook nog niet gezegd. :*
pi_207675026
Ik herken het wel ergens hoor @Tele6
Mijn (boven)benen zijn chronisch een slagveld van blauwe, paarse, groene en gele vlekken door het trainen en mijn uh lompheid. Ik zie daar ook wel een klein beetje tegenop voor van de zomer. :+ Soms zie ik er echt uit alsof ik flink mishandelt wordt. :')

Eindelijk misschien wel genoeg zelfsvertrouwen voor blote benen, zien ze er niet uit. :')
pi_207675099
quote:
2s.gif Op zondag 22 januari 2023 18:48 schreef Lonaa het volgende:
Ik herken het wel ergens hoor @:Tele6
Mijn (boven)benen zijn chronisch een slagveld van blauwe, paarse, groene en gele vlekken door het trainen en mijn uh lompheid. Ik zie daar ook wel een klein beetje tegenop voor van de zomer. :+ Soms zie ik er echt uit alsof ik flink mishandelt wordt. :')

Eindelijk misschien wel genoeg zelfsvertrouwen voor blote benen, zien ze er niet uit. :')
Ik ben een paar jaar geleden zelfs op straat eens aangesproken of het wel ging. Toen had ik heel m'n knieholten blauw en geschramd. Ik weet niet wat voor mishandeling zulke plekken had kunnen veroorzaken maar diegene dacht duidelijk dat ik geschopt werd of zo :{
Datzelfde ook wel eens met blauwe binnenkant van bovenarmen. Dat zou precies de plek zijn waar iemand je vast kan pakken. Maar bij mij zijn ze blauw omdat ik m'n arm over een balk heen sla om op de balk te klimmen.

Of het lelijk eruit ziet of niet maakt me niet uit. En vragen krijgen van mensen op straat ook niet zo. Maar ik wil niet dat mensen schrikken of een naar gevoel krijgen of zo. Gelukkig ziet het er meestal niet zó vreselijk uit.
  zondag 22 januari 2023 @ 18:54:50 #156
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_207675118
quote:
Gecondoleerd, klinkt als een persoonlijk passend afscheid.

Klinkt ook niet alsof niemand wat wil zeggen, maar alsof iedereen niets wil zeggen. Toch ;)
Bewuste keuze moet die dame gewoon netjes respecteren, prima keuze.

Hopelijk mooi afscheid en prachtige dag op de begraafplaats morgen
pi_207675128
quote:
2s.gif Op zondag 22 januari 2023 17:29 schreef Lonaa het volgende:

[..]
:Y
En daarom is het affect.

Wel graag gebracht met congruent affect, dus gepast verdrietig voor hem zijn dat hij blijkbaar zijn moerstaal slechter beheerst dan jij je tweede, niet gaan zitten gieren van het lachen terwijl je je medeleven betuigt.
pi_207675138
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2023 18:53 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Ik ben een paar jaar geleden zelfs op straat eens aangesproken of het wel ging. Toen had ik heel m'n knieholten blauw en geschramd. Ik weet niet wat voor mishandeling zulke plekken had kunnen veroorzaken maar diegene dacht duidelijk dat ik geschopt werd of zo :{
Datzelfde ook wel eens met blauwe binnenkant van bovenarmen. Dat zou precies de plek zijn waar iemand je vast kan pakken. Maar bij mij zijn ze blauw omdat ik m'n arm over een balk heen sla om op de balk te klimmen.

Of het lelijk eruit ziet of niet maakt me niet uit. En vragen krijgen van mensen op straat ook niet zo. Maar ik wil niet dat mensen schrikken of een naar gevoel krijgen of zo. Gelukkig ziet het er meestal niet zó vreselijk uit.
Hier ook vaak blauwe plekken rond m'n polsen (als de kettlebell te hard klapt), of inderdaad op mijn bovenarmen. En die zijn dan inderdaad vaak niet heel groot en kunnen prima vingerafdrukken zijn van iemand die me tegen m'n wil vast gehouden heeft. Op mijn bovenbenen net zo trouwens. Alsof iemand met geweld geprobeerd heeft m'n bovenbenen uit elkaar te trekken. :')

Heb er wel eens opmerkingen over gekregen maar nooit van vreemden en altijd van mensen die wel weten hoe het komt.
pi_207675269
quote:
7s.gif Op zondag 22 januari 2023 17:54 schreef Candaasje het volgende:
:* @:Isabeau

En gecondoleerd @:sigme :*
Wat de begrafenisondernemer vindt, lijkt me niet ter zake doen wat het oplezen van gedichtjes betreft. Wat bij jullie en je schoonvader past uiteraard wel.
Dat zou je altijd denken bij dit soort mensen.
Het weerhield de Babs bij ons er niet van om, na uitdrukkelijk te verstaan te hebben gekregen dat we van haar enkel de vragen die leiden tot Ja wensten te horen, tóch nog even een gedichtje erin te fietsen. Echt wtf :'(

Gecondoleerd sigme
pi_207675276
Ik dacht dus dat het aan mij lag dat ik tegenwoordig zelfs Engelse films en series Engels ondertiteld kijk (dus niet Nederlandse ondertitels onder Engelse spraak). Maar kennelijk ben ik niet alleen.

pi_207675305
quote:
7s.gif Op zondag 22 januari 2023 17:54 schreef Candaasje het volgende:
:* @:Isabeau

En gecondoleerd @:sigme :*
Tijdens mijn moeders uitvaart klonk een van de muziekstukken heel anders. Na afloop gevraagd "dit was een mooiere versie". Nee meneer de uitvaartverzorger, dit was de verkeerde versie, gaat niet om mooi gaat om wat wij willen
pi_207675351
quote:

Schrikken?

Jezus Tele wat heb jij?
Ik ben gebeten door een hond
Ach jee wat zielig

Gratis medeleven, wat wil je nog meer.
pi_207675385
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2023 19:05 schreef yinu het volgende:
Ik dacht dus dat het aan mij lag dat ik tegenwoordig zelfs Engelse films en series Engels ondertiteld kijk (dus niet Nederlandse ondertitels onder Engelse spraak). Maar kennelijk ben ik niet alleen.

Ah, ik dacht echt dat het aan mijn leeftijd/doofheid lag. ppffff
pi_207675395
quote:

Er staan hier al 2 films op dus ik laat de jouwe aan mee voorbij gaan.
Maar ik heb ook graag Engelse subs aan :Y

Waarom, volgens deze?
pi_207675398
quote:
1s.gif Op zondag 22 januari 2023 19:04 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Het weerhield de Babs bij ons er niet van om, na uitdrukkelijk te verstaan te hebben gekregen dat we van haar enkel de vragen die leiden tot Ja wensten te horen, tóch nog even een gedichtje erin te fietsen. Echt wtf :'(

Gecondoleerd sigme
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2023 19:07 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Tijdens mijn moeders uitvaart klonk een van de muziekstukken heel anders. Na afloop gevraagd "dit was een mooiere versie". Nee meneer de uitvaartverzorger, dit was de verkeerde versie, gaat niet om mooi gaat om wat wij willen
|:( WTF denken deze mensen? Dan heb je toch echt iets in je taakomschrijving niet helemaal goed begrepen. Ik snap best dat als jij al 10.000 bruiloften of begrafenissen hebt begeleid, je er meer van weet dan degene die dat voor het eerst of tweedst doet. En je mening kun je dan ook heel goed geven in het voortraject. Maar als iemand het dan willens en wetens anders wil doen, laat ze dan ook hun eigen 'minder mooie versie' van de muziek laten draaien. Of andere onhandige/stomme/onconventionele keuzes maken. Als ze dat zelf willen. Dat zijn ook weer wel de dingen die dit soort gebeurtenissen 'eigen' maken. En in een wereld waarin we veel van dit soort rituelen zelf moeten verzinnen omdat we vaak niet meer standaard een mis op laten lezen in de kerk, hoort dat 'eigene' er juist ook bij.

SPOILER
pi_207675437
quote:
1s.gif Op zondag 22 januari 2023 19:15 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Er staan hier al 2 films op dus ik laat de jouwe aan mee voorbij gaan.
Maar ik heb ook graag Engelse subs aan :Y

Waarom, volgens deze?
Het is best complex, maar ik haal er 2 voornaamste redenen uit. 1) door betere techniek is het mogelijk om 'natureller' te acteren, daar hoort mompelen bij omdat mensen 'naturel' ook vaak mompelen. Sommige regisseurs vinden dat juist fijn.
2) door betere techniek in de bioscopen is er veel meer variatie in (achtergrond)geluid mogelijk omdat ze daar 28 sporen of hoe heet dat hebben. En thuis in je iphone in bad, of met je kinderen op de achtergrond, of met je partner die op een ander device een andere film kijkt, heb je er maar 2 en ook geen ideale akoestische omstandigheden, dus dan versta je geen hol meer van de dialogen.
pi_207675454
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2023 18:53 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Herkenbaar. In periodes dat ik erg enthousiaste klimkittens had hebben mensen wel eens gevraagd of het goed met me ging. En er zullen er vast ook gegoogled hebben naar hoe AM littekens eruit zien….

Maar dan nog: jouw lijf, hun schrik, hun probleem. Zolang de lellen vleesch er niet uithangen en het (dus) medisch niet nodig is om het af te dekken: lekker laten luchten.
Mensen die er last van hebben: welkom in de grote-mensen-wereld.
pi_207675467
quote:
2s.gif Op zondag 22 januari 2023 18:48 schreef Lonaa het volgende:
Ik herken het wel ergens hoor @:Tele6

Herkenbaar probleem wel. :')
pi_207675476
quote:

Ik keek vandaag toevallig mijn eerste Engels ondertitelde serie :D
Heb me meer zitten ergeren op de taalfouten (het is niet eens een vertaling en dan nóg een verkeerd woord noteren :( ) dan dat ik profijt had van de ondertiteling.
pi_207675514
Oh, en over zelfvertrouwen gesproken. O+ Ik had dus altijd enorm broze nagels. Ik kon ze nooit laten groeien, want de meeste scheurde toch direct en dan het liefst in meerdere laagjes. Gel nagellak leek een oplossing, maar omdat mijn nagels zo buigzaam en zacht zijn, bleef dat ook dat niet lang zitten.

Maar nu slik ik dus al een paar weken vitaminepillen. Niet voor de nagels overigens, maar ik merk ineens dat m'n nagels groeien zonder te scheuren. En ze zijn ook gewoon hard en niet te buigen. O+ Ik loop dus eindelijk met lange naturel nagels en dat voelt onwijs goed.
pi_207675530
Bijgelezen.
Van Ab tot blauwe plekken tot teletekst 888. B-)

@sigme gecondoleerd met overlijden van schoonvader.
Fijn, dat jullie met aanhang samen komen voor afsluiten van de periode van zorg.
pi_207675594
@sigme gecondoleerd met je schoonvader, en een prettig samenzijn toegewenst :*
@Tele6 wat de rest zegt: ja hoi, ik ben gebeten door een hond, grote auw en pillen :'( beetje medelijden vangen en dóór ;)
@vlindertje89 ik denk niet dat je nek gebroken is, afgaand op je verhaal. Hoe gaat t nu?
@Myraela welke vitamines slik je? #askingforafriend O-)
pi_207675650
quote:
1s.gif Op zondag 22 januari 2023 19:40 schreef Leintjeuh het volgende:
@:Myraela welke vitamines slik je? #askingforafriend O-)
Deze: https://www.vitaminstore.(...)ine-tabletten-237669 :D

Ik lees online dat vooral de b-vitamines helpen om nagels gezond te houden. Die zitten er wel in, dus misschien is dat het.
  zondag 22 januari 2023 @ 19:52:10 #174
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_207675711
quote:

Gewoon zeggen dat je meegevochten hebt in Vietnam
  zondag 22 januari 2023 @ 19:53:47 #175
63722 z80
I fink you freaky
pi_207675733
quote:
1s.gif Op zondag 22 januari 2023 19:52 schreef Molo het volgende:

[..]
Gewoon zeggen dat je meegevochten hebt in Vietnam
Daar waar ze door een spraakgebrek nu het jaar van de kat hebben.
pi_207675735
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2023 19:45 schreef Myraela het volgende:

Deze: https://www.vitaminstore.(...)ine-tabletten-237669 :D

Ik lees online dat vooral de b-vitamines helpen om nagels gezond te houden. Die zitten er wel in, dus misschien is dat het.
Thx ^O^
  zondag 22 januari 2023 @ 19:55:51 #177
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_207675760
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2023 19:53 schreef z80 het volgende:

[..]
Daar waar ze door een spraakgebrek nu het jaar van de kat hebben.
ROR :+
  zondag 22 januari 2023 @ 20:03:44 #178
63722 z80
I fink you freaky
pi_207675865
quote:
1s.gif Op zondag 22 januari 2023 19:55 schreef Molo het volgende:

[..]
ROR :+
Mẹo of mèo. Ik kijk de volgende keer wel uit als ik konijn bestel daar. Voor je het weet heb je Garfield op jet bord liggen.
  zondag 22 januari 2023 @ 20:27:17 #179
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_207676139
As we speak wordt er hier gemopperd omdat de Engelse subs van de film die we willen kijken het niet doen.

Ben benieuwd wat Vox over de subs te zeggen heeft.
Spoilers!
pi_207676174
quote:
1s.gif Op zondag 22 januari 2023 17:59 schreef Cat-astrophe het volgende:
Ik heb dat dus helemaal niet.
Kan wel geraakt worden door een verhaal of verdriet, en daar ook in meeleven. Maar de echte emoties zijn er pas als het raakt aan iets wat ik privé herken. En dan nog kan ik het altijd goed verbergen voor de ander. Denk ik. Als mij dat passend lijkt omdat de ander nu niks kan met mijn emoties.
Hier kan ik me beter in vinden idd.
In de zorg maak je zo ongelofelijk veel verdriet en ellende mee dat ik wel een ingebouwde afweer heb om mijn emoties te blokken.

Maarrrrrrrrrr na mijn therapie/burnout voel ik wel meer. Dus oppassen geblazen qua ook emo worden idd.
pi_207676202
quote:
3s.gif Op zondag 22 januari 2023 18:23 schreef sigme het volgende:
Je kan ook zeggen dat je pooier je gebeten heeft omdat je niet snel genoeg goed paaldanst?
Dat zal ze leren :D
_O-
pi_207676214
quote:
1s.gif Op zondag 22 januari 2023 19:40 schreef Leintjeuh het volgende:
@:sigme gecondoleerd met je schoonvader, en een prettig samenzijn toegewenst :*
@:Tele6 wat de rest zegt: ja hoi, ik ben gebeten door een hond, grote auw en pillen :'( beetje medelijden vangen en dóór ;)
@:vlindertje89 ik denk niet dat je nek gebroken is, afgaand op je verhaal. Hoe gaat t nu?
@:Myraela welke vitamines slik je? #askingforafriend O-)
Lief dat je het vraagt :). Ik ben met een podcast gaan wandelen ter afleiding en voel me al wat beter. Nog steeds beetje beurse nek en beetje hoofdpijn, maar mn hoofd is rustiger en dat is fijn :) men lijdt het meest onder het lijden dat men vreest is wel een behoorlijk spot-on beschrijving voor hoe ik reageer in zo'n situatie als vandaag. De pijn zelf is irritant maar niet vreselijk erg ofzo.
  zondag 22 januari 2023 @ 20:32:23 #183
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_207676223
quote:
1s.gif Op zondag 22 januari 2023 19:04 schreef Vanyel het volgende:

[..]
}:|

Dat idiote geblaat van die ambtenaren is altijd zo enorm infantiel.

Pietje en Marietje hebben elkaar leren kennen, bla bla insert stom grapje, bla bla, en toen was de verkering officieel bla bla, insert lachpauze, bla bla, niet lang daarna, bla bla, gedicht.
Spoilers!
pi_207676435
quote:
1s.gif Op zondag 22 januari 2023 20:32 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
}:|

Dat idiote geblaat van die ambtenaren is altijd zo enorm infantiel.

Pietje en Marietje hebben elkaar leren kennen, bla bla insert stom grapje, bla bla, en toen was de verkering officieel bla bla, insert lachpauze, bla bla, niet lang daarna, bla bla, gedicht.
En altijd met fouten erin, omdat ze de mensen waarover ze vertellen alsof ze ze persoonlijk kennen, helemaal niet kennen.

Ik ben nog altijd zeer dankbaar dat onze trouwambtenaar geen praatje hield over ons als personen, maar gewoon wat algemeens over trouwen.
  zondag 22 januari 2023 @ 20:53:36 #185
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_207676557
quote:
7s.gif Op zondag 22 januari 2023 20:46 schreef sigme het volgende:

[..]
En altijd met fouten erin, omdat ze de mensen waarover ze vertellen alsof ze ze persoonlijk kennen, helemaal niet kennen.

Ik ben nog altijd zeer dankbaar dat onze trouwambtenaar geen praatje hield over ons als personen, maar gewoon wat algemeens over trouwen.
Altijd fouten inderdaad.

De lesbische lover en/of BFF van mijn tante was zo'n ambtenaar zonder lulpraatje. Weet even niet meer hoe het heet. Een die je gewoon een handtekening liet zetten en klaar. Toen wij zeer vage trouwplannen hadden, hadden we haar in gedachte als ambtenaar. Ze heeft ook zo'n fantastisch gortdroog Veluws accent. Tof mens. Dat had ik echt leuk gevonden. Maar toen bleek trouwen nutteloos voor ons dus kwam het er niet van. Ze is met pensioen ook.
Spoilers!
  zondag 22 januari 2023 @ 21:02:01 #186
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_207676706
quote:
1s.gif Op zondag 22 januari 2023 20:27 schreef Lucky_Strike het volgende:
As we speak wordt er hier gemopperd omdat de Engelse subs van de film die we willen kijken het niet doen.

Ben benieuwd wat Vox over de subs te zeggen heeft.
Should not Affect the enjoyment.
pi_207676736
quote:
7s.gif Op zondag 22 januari 2023 20:46 schreef sigme het volgende:

[..]

Hier was de naam van mijn man kennelijk te moeilijk voor de trouwambtenaar :X

Verder deed ze het wel zoals we het gevraagd hadden.
  zondag 22 januari 2023 @ 21:04:10 #188
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_207676742
quote:
10s.gif Op zondag 22 januari 2023 21:02 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Should not Affect the enjoyment.
Affect _O_
Spoilers!
  Moderator / Redactie Sport zondag 22 januari 2023 @ 21:14:24 #189
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_207676885
Voor mijn doen vroeg geboekt... Maar ja waarom ook niet half juni weer weekje Heerlen om de DMT uit te lopen :)
pi_207676900
quote:
1s.gif Op zondag 22 januari 2023 18:54 schreef Molo het volgende:

Klinkt ook niet alsof niemand wat wil zeggen, maar alsof iedereen niets wil zeggen. Toch ;)

Ik vind dit trouwens wel bijzonder mooi verwoord :)

En wat belachelijk die trouw/begrafenis mensen die zo hun eigen stempel willen drukken of menen beter te weten wat mensen willen dan die mensen zelf. Ik kan er met mijn hoofd echt niet bij waarom je dat zou willen doen..
pi_207677034
Komende zondag ga ik een oriëntatietocht doen. Van tevoren was gezegd hardlopen, mountainbiken en waarschijnlijk nog wat verrassingen.

Net de informatiemail gekregen. Meenemen: spullen om mee te navigeren, fiets-spullen, hardloopspullen, en zwemspullen.

Zwemspullen :o

In januari :o

Ik hoop dat ze een grapje maken :')
pi_207677061
Onze trouwambtenaar vergat de ringen :') O+
pi_207677126
En de uitvaartondernemer afscheidsbegeleider van de uitvaart van mijn opa ging ook opeens meehuilen :? De beste man was dik in de 80, voor hem was het goed zo, wij hadden er vrede mee, maar zij deed dramatisch :')
  Moderator zondag 22 januari 2023 @ 21:50:06 #194
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_207677372
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2023 21:25 schreef Tele6 het volgende:

Wat we gaan doen blijft een verrassing. Je wordt thuisgebracht. :P
pi_207677385
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2023 21:32 schreef Clubsoda het volgende:
En de uitvaartondernemer afscheidsbegeleider van de uitvaart van mijn opa ging ook opeens meehuilen :? De beste man was dik in de 80, voor hem was het goed zo, wij hadden er vrede mee, maar zij deed dramatisch :')
Oh dear. Het zou ook geen beroep voor mij zijn, maar daarom doe ik zoiets ook absoluut niet. Want ik vind dat wel wat ongepast ja, een afscheidsbegeleider die mee gaat huilen.

quote:
Komende zondag ga ik een oriëntatietocht doen. Van tevoren was gezegd hardlopen, mountainbiken en waarschijnlijk nog wat verrassingen.

Net de informatiemail gekregen. Meenemen: spullen om mee te navigeren, fiets-spullen, hardloopspullen, en zwemspullen.

Geen verwarmd/overdekt zwembad ergens op de route?

Op de website van RTV Drenthe stond een artikel over de enorme bikkels die met deze temperaturen nog steeds buiten zwommen. Dus ik klik er op. Maar het was dus in een verwarmd zwembad :? Dat...doen zoveel mensen. Incl ik. Wat is daar bikkel zijn aan eigenlijk? Kwam de journalist er nu pas achter dat er in de winter buitenzwembaden zijn?
pi_207677480
quote:

Klinkt als een feestje waarbij een upto date tetanusprik erg handig is :+
pi_207677547
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2023 21:50 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Oh dear. Het zou ook geen beroep voor mij zijn, maar daarom doe ik zoiets ook absoluut niet. Want ik vind dat wel wat ongepast ja, een afscheidsbegeleider die mee gaat huilen.
[..]
Geen verwarmd/overdekt zwembad ergens op de route?

Op de website van RTV Drenthe stond een artikel over de enorme bikkels die met deze temperaturen nog steeds buiten zwommen. Dus ik klik er op. Maar het was dus in een verwarmd zwembad :? Dat...doen zoveel mensen. Incl ik. Wat is daar bikkel zijn aan eigenlijk? Kwam de journalist er nu pas achter dat er in de winter buitenzwembaden zijn?
De route is nog niet bekend, dat is de hele grap van een oriëntatietocht.
Kan wel dat we langs een zwembad komen, er zitten er een paar in de regio. Maar er zitten ook meerdere zwemvijvers in de buurt en ik ken mensen die daar met dit weer ook zwemmen. (stelletje gekken)

Of het is zoals @derLudolf zegt het standaard grapje. Wie weet.

Raar artikel idd. In de winter buiten zwemmen is juist lekker, lekker fris aan je hoofd en niet zo die chloordampen.
pi_207677560
quote:
1s.gif Op zondag 22 januari 2023 21:58 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Klinkt als een feestje waarbij een upto date tetanusprik erg handig is :+
Sowieso _O-

Ik lijk ook ALTIJD op onverwachte plaatsen prikkeldraad tegen te komen. Daar kom ik meestal gelukkig heelhuids overheen of onderdoor ^O^
pi_207678223
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2023 22:04 schreef Tele6 het volgende:

De route is nog niet bekend, dat is de hele grap van een oriëntatietocht.
Kan wel dat we langs een zwembad komen, er zitten er een paar in de regio. Maar er zitten ook meerdere zwemvijvers in de buurt en ik ken mensen die daar met dit weer ook zwemmen. (stelletje gekken)

Of het is zoals @:derLudolf zegt het standaard grapje. Wie weet.

Raar artikel idd. In de winter buiten zwemmen is juist lekker, lekker fris aan je hoofd en niet zo die chloordampen.
Ja, de mensen die nu nog steeds ook echt buiten buiten zwemmen in een gewoon open water die ken ik dus ook! Dus ik dacht dat het artikel over dat soort bikkels zou gaan, want dát vind ik oprecht enorme bikkels. Niet de mensen die met badjas aan en op slippers naar een verwarmd zwembad sjokken 8)7

Ik vermoed ook standaard grapje 8-) Maar je weet het nooit.
pi_207678229
Moest aan Sarabi denken O+ Het was zeker niet zo heel wit meer als op het filmpje, of wel?

https://www.nu.nl/297862/(...)t-sprookjesland.html
pi_207678245
In mijn vorige baan zag ik op intranet wel filmpjes van collega’s die voor werk in het fjord gingen zwemmen. Er dreef ijs in en er was zo’n zwembad trappetje gemaakt. Toenmalige directeur deed (zomercen winter) aan zeezwemmen. Brrrr
pi_207678272
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2023 23:05 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Ja, de mensen die nu nog steeds ook echt buiten buiten zwemmen in een gewoon open water die ken ik dus ook! Dus ik dacht dat het artikel over dat soort bikkels zou gaan, want dát vind ik oprecht enorme bikkels. Niet de mensen die met badjas aan en op slippers naar een verwarmd zwembad sjokken 8)7

Ik vermoed ook standaard grapje 8-) Maar je weet het nooit.
Iemand anders opperde hot tubs na afloop. Ik denk dat ik dat maar in gedachten houd, dat is denk ik nog wel een van de beste scenario's O+ lekker met z'n allen in de hot tub O+
pi_207678543
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2023 23:09 schreef Tele6 het volgende:

Iemand anders opperde hot tubs na afloop. Ik denk dat ik dat maar in gedachten houd, dat is denk ik nog wel een van de beste scenario's O+ lekker met z'n allen in de hot tub O+
Dat klinkt awesome na de harde inspanning O+
pi_207678689
Oh @Tele6 ik keek naar Reizen Waes en de combi worstelen en paaldansen zag er spectaculair uit, de sport heet:
Mallakhamb.
pi_207679757
Ik duim voor je @Tele6 dat er geen stuk buiten in zwemvijver zwemmen bij zit :D

Ik weet dat het de conclusie niet gaat veranderen, maar toch ter toelichting op de laptop situatie - mijn bank staat tegen de muur, dus toen ik tegen mn laptop aan ging zitten schoof die niet weg oid, want achterkant tegen de muur. Merkte dat ik toch nog beetje nadacht over vraag v Myraela hoe dat nou pijn kan doen, en realiseerde me toen dat jullie natuurlijk niet weten dat mijn bank tegen de muur staat. Als je dat niet weet en je denkt dan schuift de laptop toch wat naar achter als je er tegenaan komt, kan ik me voorstellen dat je je afvraagt hoe dat in vredesnaam pijn kan doen :+ . Dus nouja, dat. Verder leef ik nog steeds en ben ik ook niet verlamd ;) alleen beurse plek in m'n nek. Werd even wakker dus nu maar even boekje lezen tot ik weer in slaap val.
pi_207679822
Moggeh! Even uitpuffen, koffie en eens bijlezen :9
Let me see you stripped down to the bone
pi_207679837
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2023 05:35 schreef minilot het volgende:
Moggeh! Even uitpuffen, koffie en eens bijlezen :9
_O_ Draai ik mij nog eens om Zzzzz.
pi_207679863
Mogguh!

Even koffie tanken bij het tankstation :D
Het is nog best druk.
  maandag 23 januari 2023 @ 06:29:14 #209
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_207679898
Morguh! Zo auto maar de garage brengen.. ben benieuwd of het enkel de boordcomputer is of dat de auto echt verneukt is
pi_207679940
Mogge!

Geen wekker vandaag, maar dan gaan de poezen om 6u aan het luikje rammelen dat het tijd is voor de wekker.
pi_207680075
Hai. Koffie, trainen, wat dingen in huis.

Morgen ga ik naar m'n ouders om dan op bezoek te gaan bij mijn opa en oma (ouders van mijn moeder) Opa is stervende. Om mijn moeder iets te ontlasten heb ik gezegd dat ik morgen wel kook bij hun thuis. Maar ik weet nog niet wat. Iets makkelijks, gezonds, toch lekker.
pi_207680182
Goedemorgen!
Sliep pas rond 6u weer dus ik vind het iets te vroeg. Katten eten gegeven en weer in bed gedoken, wekker over een uurtje.

Sterkte @Lonaa, verdrietig.
pi_207680198
quote:
2s.gif Op maandag 23 januari 2023 07:36 schreef Lonaa het volgende:

Morgen ga ik naar m'n ouders om dan op bezoek te gaan bij mijn opa en oma (ouders van mijn moeder) Opa is stervende. Om mijn moeder iets te ontlasten heb ik gezegd dat ik morgen wel kook bij hun thuis. Maar ik weet nog niet wat. Iets makkelijks, gezonds, toch lekker.
Wat vind je moeder lekker?

Sterkte Loon :*
pi_207680238
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2023 08:11 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Wat vind je moeder lekker?

Weinig. :') die doe je niet echt een plezier met eten.

Thanks voor de sterkte wensen. Het is verdrietig, maar wel beter. Hij lijkt zich er nu zelf ook bij neergelegd te hebben, dus ik denk niet dat het nog heel lang duurt.
pi_207680665
Sterkte Loon.

Wat vindt je vader dan lekker? Gewoon een stamppot?
Mijn ervaring met elders koken is dan ook vaak dat er heel andere ingrediënten wel/niet voorradig zijn.
pi_207680701
quote:
2s.gif Op maandag 23 januari 2023 07:36 schreef Lonaa het volgende:

Bietjes stamppot met gebakken ui en spekreepjes. Evt gehaktbal of worstje erbij bij Grote Honger
  maandag 23 januari 2023 @ 09:47:14 #217
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_207680838
quote:

Lijkt me weinig te oriënteren in een rechthoekig betegeld bad met verwarmd water, dus euhm, enjoy de buitenwaterzwemtocht :P
  maandag 23 januari 2023 @ 09:47:41 #218
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_207680844
quote:
1s.gif Op zondag 22 januari 2023 18:42 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Whut?
Ik heb een ideaal te wassen rvs pan en wil daar graag een pan in zetten zodat ik die kan afwassen ipv de pan die ervoor bedoeld is? :?
Ik heb geen idee hoe ik een lasagna moet maken in de RVS pan die er daarna ook uit te krijgen is?
  maandag 23 januari 2023 @ 09:50:12 #219
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_207680877
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2023 06:29 schreef Barreltje het volgende:
Morguh! Zo auto maar de garage brengen.. ben benieuwd of het enkel de boordcomputer is of dat de auto echt verneukt is
Heu ?
  maandag 23 januari 2023 @ 09:51:05 #220
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_207680889
@sigme gecondoleerd.
@Lonaa Sterkte en Kook/planze.
pi_207680963
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2023 09:47 schreef fietsie het volgende:

[..]
Ik heb geen idee hoe ik een lasagna moet maken in de RVS pan die er daarna ook uit te krijgen is?
Oh zo. Daar kan je gewoon elke passende ovenschaal voor gebruiken.
Spoilers!
  maandag 23 januari 2023 @ 09:59:31 #222
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_207680975
quote:
1s.gif Op maandag 23 januari 2023 09:58 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Oh zo. Daar kan je gewoon elke passende ovenschaal voor gebruiken.
Uhuh maar dat " rode ding" vind ik veeeeeel te lomp om dat op te doen (en het voelt raar om plastic te grillen) dus ik wil iets metalen-rekkerigs met opzij plooibare metalen til-dingen om daarvoor te kunnen gebruiken.
Voor de oudere modellen heeft IP daar een rekje voor, en de laatste productvideo's van " de nieuwe" zie ik ook niet meer die airfryerpot maar ook een rekje opduiken
pi_207680995
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2023 09:59 schreef fietsie het volgende:

[..]
Uhuh maar dat " rode ding" vind ik veeeeeel te lomp om dat op te doen (en het voelt raar om plastic te grillen) dus ik wil iets metalen-rekkerigs met opzij plooibare metalen til-dingen om daarvoor te kunnen gebruiken.
Voor de oudere modellen heeft IP daar een rekje voor, en de laatste productvideo's van " de nieuwe" zie ik ook niet meer die airfryerpot maar ook een rekje opduiken
Dat heb ik inderdaad ook nog nodig. Ik dacht dat jullie het hadden over de reden waarom je een extra rvs binnenpan wilde.

Maar ok, maakt verder niet uit. Ik ga zo even beslissingen maken over wat ik koop en dan komt het goed.
Spoilers!
  maandag 23 januari 2023 @ 10:04:06 #224
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_207681016
quote:
1s.gif Op maandag 23 januari 2023 10:02 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Dat heb ik inderdaad ook nog nodig. Ik dacht dat jullie het hadden over de reden waarom je een extra rvs binnenpan wilde.

Maar ok, maakt verder niet uit. Ik ga zo even beslissingen maken over wat ik koop en dan komt het goed.
De extra RVS binnenpan ik wil voor:
- Als de eerste in de vaatwasser zit
- Als reserve; mocht ik de eerste eens te lomp behandelen
- Om snel te kunnen wisselen zonder gerechten te moeten overgieten of " even tussendoor " iets te kunnen doen, bv als ie staat te slowkoekeren.
pi_207681087
Er is ook een soort tang waarmee je schalen uit de ip kunt halen.

Sterkte @Lonaa -O-

Net gesproken met de uroloog, maandag diverse onderzoeken in het ziekenhuis
pi_207681129
quote:
1s.gif Op maandag 23 januari 2023 10:14 schreef Kaatje1 het volgende:

Net gesproken met de uroloog, maandag diverse onderzoeken in het ziekenhuis
Mooi, dat het met een weekje kan.
Blijf drinken indertussen.😉
pi_207681350
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2023 09:47 schreef fietsie het volgende:

[..]
Pruttelgerechten zei je toch?
Das bij mij stoof/ slowcook. Lasagna klinkt al een stuk logischer.
  maandag 23 januari 2023 @ 10:49:56 #228
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_207681366
quote:
1s.gif Op maandag 23 januari 2023 10:48 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Pruttelgerechten zei je toch?
Das bij mij stoof/ slowcook. Lasagna klinkt al een stuk logischer.
Ja dat dus ook; door het afschaffen van de frituur en het niet meer willen gebruiken van de (crappy) oven heb ik echter een sterke wissel behoefte. ook bij prutteldingen, het is voor mij dan volkomen logisch om tussendoor de IP ook even ergens anders voor te gebruiken en dan de pruttelarij terug te doen in de pan.
Zo lang ik niet aan een nieuwe RVS binnenpan kan komen, moet dat dus in een erin geplaatste pruttelpan.
pi_207681470
Ze eten vandaag stamppot. :') Ik overweeg iets met couscous of risotto.

@Kaatje sterkte in het ziekenhuis.
pi_207681636
Mweh. Mijn opa heeft dus al jaren COPD. Steeds erger en steeds slechter te behandelen. Hij kon al een week of wat eigenlijk niks meer maar ligt sinds dit weekend ook in bed. En stopte met eten.
Gisterenavond is ie ook gestopt met z'n medicijnen.
  maandag 23 januari 2023 @ 11:37:09 #231
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_207681846
quote:
2s.gif Op maandag 23 januari 2023 11:15 schreef Lonaa het volgende:
Mweh. Mijn opa heeft dus al jaren COPD. Steeds erger en steeds slechter te behandelen. Hij kon al een week of wat eigenlijk niks meer maar ligt sinds dit weekend ook in bed. En stopte met eten.
Sterkte..
pi_207682016
Sterkte Loon
pi_207682116
Dan hoop ik voor hem dat het snel mag gaan.
pi_207682364
Ach Lonaa, sterkte.

En Kaatje, fijn dat je snel terecht kan bij de uroloog.

Vandaag hebben wij, man en ik, allebei veel goede zin om allerlei klusjes aan te pakken. Lekker bezig dus.
pi_207682442
quote:
Sterkte. Mijn moeder is overleden aan COPD, het is naar om iemand zo lang en langzaam af te zien takelen :*.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_207682574
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2023 12:26 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Sterkte. Mijn moeder is overleden aan COPD, het is naar om iemand zo lang en langzaam af te zien takelen :*.
Ja. Ik vind het zo naar, het hele idee dat je gewoon geen lucht meer krijgt. :{

Dank voor alle sterktewensen lieve SC'ers :*
pi_207682816
:*
  maandag 23 januari 2023 @ 12:57:52 #238
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_207682890
:* @Lonaa
Gecondoleerd @sigme
  Moderator / Redactie Sport maandag 23 januari 2023 @ 14:39:13 #240
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_207684036
Sterkte Lonaa :*
  Moderator / Redactie Sport maandag 23 januari 2023 @ 14:40:13 #241
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_207684053
Vanaf 11u eerst uur geen internet en vanaf 12.30u brak internet. Al mijn werkzaamheden vandaag hebben eigenlijk wel internet nodig... :'). Heb iig mijn kast eens opgeruimd.
pi_207685754
Een middagje op stap. In het Miele Experience center werken Vier koks.
Vandaag bakte hij lekkere cakejes en muffins bij de koffie.
Even staan kletsen tijdens het wachten.
Nooit gezien: schors van de kaneelboom(?) om zelf te raspen.Zie foto.
Hij deed het voor en liet mij proeven. Deed denken aan de kaneelstok van de kermis.

Daarna bij de buren ofwel de Makro geneusd en diverse zaken gekocht.
Soberso ging ik voor een bk wokpan. Het was ook de een na laatste 😎.
En gelunched met een overheerlijke tosti van brie met honing en walnoten :Y)
SPOILER
pi_207685836
Ook nog: een doos favo witte wijn.
pi_207685873
Goed gedacht van de quiche vorm met gaatjes.
Quote:” Patisse Quichevorm Silver Top

Deze Patisse Quichevorm komt uit de serie Silver Top. Deze serie bevat bakvormen in een extra zware uitvoering. Doordat deze quichevorm is voorzien van een losse bodem, komt de quiche makkelijk los uit de bakvorm en is de bakvorm eenvoudig schoon te maken. Door de perforaties wordt de quiche extra krokant.”
  Moderator maandag 23 januari 2023 @ 17:19:41 #245
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_207685883
Sterkte @Lonaa
pi_207687497
@Lonaa sterkte ermee.
En fijn dat je iets nuttig kan doen als eten maken.
pi_207687546
Wij hebben schoonpa achtergelaten op de natuurbegraafplaats. Door zonen/schoonzonen/kleinzonen vanaf de kar op het graf getild en toen heb ik mijn dienblaadje, 12 echte borrelglaasjes en een flesje jenever tevoorschijn getoverd en hebben we aan het open graf een borrel gedronken danwel bij het graf geplengd.

Dat had de uitvaartbegeleidster nog niet eerder meegemaakt :D
  maandag 23 januari 2023 @ 19:23:36 #248
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_207687597
quote:
7s.gif Op maandag 23 januari 2023 19:20 schreef sigme het volgende:
Wij hebben schoonpa achtergelaten op de natuurbegraafplaats. Door zonen/schoonzonen/kleinzonen vanaf de kar op het graf getild en toen heb ik mijn dienblaadje, 12 echte borrelglaasjes en een flesje jenever tevoorschijn getoverd en hebben we aan het open graf een borrel gedronken danwel bij het graf geplengd.

Heftige dingen altijd…

Ter nagedachtenis aan de vader van mijn echtgenote hebben we destijds een boom geplant in het Koningin Wilhelminabos en die gedoopt met z'n favoriete whisky. Twee jaar geleden zijn we wezen kijken of we het boompje terug konden vinden en het whiskylabel zat er nog aan. De boom had de doop dus gelukkig wel overleefd…
pi_207687607
quote:

Goed gedaan B-)

Zijn ze weinig gewend in het Noorden?
pi_207687640
quote:
1s.gif Op maandag 23 januari 2023 19:24 schreef AnneX het volgende:

[..]
Goed gedaan B-)

Zijn ze weinig gewend in het Noorden?
Borrels was ze wel gewend, maar niet bij het graf. Heb jij dat wel dat eens gedaan? Of zelfs vaker? Ik heb niet heel veel begrafenissen achter de rug (goddank), maar heb bij echte graflegging nooit wat anders gezien dan vrij standaard rituelen. Maar dan was er ook altijd meer volk bij dan enkel de intimi.

Edit: bij mijn oma van moederszijde waren ook enkel directe familieleden en die hebben we na een toespraak (leuk gedaan) door mijn oom, zonder verder begeleiding of praatjes bij haar graf achtergelaten. Misschien laten zakken (door profs), dat kan ik me niet herinneren.

[ Bericht 13% gewijzigd door sigme op 23-01-2023 19:32:20 ]
pi_207687764
Klinkt als een mooi afscheid, @sigme! Kon ze zich nog inhouden en is er idd géén gedicht voorgelezen? :)

Mijn nek is wat stijf en bij de wervel die altijd al wat 'uitsteekt' wat beurs, maar verder ging het prima vandaag. Overwinning op mezelf: wel gewoon gaan sporten (had vrij sporten ingeboekt). Wel wat oefeningen overgeslagen waarbij ook je nekspieren wat doen, maar was alsnog prima zo. Wat benen oefeningen kunnen doen en wat extra core en cardio toegevoegd. Kleine tegenvaller van mezelf: vanochtend toch even huisarts-assistente gebeld en haar me ook laten vertellen dat ik gewoon wat paracetamol kan slikken bij veel pijn en dat het met paar dagen wss wel wegtrekt, en alleen alsnog hoef te bellen als het ondanks wat rustiger aandoen juist meer pijn gaat doen.

Vanmiddag heerlijk middagdutje gedaan, net nog even heel fijn gewerkt ter compensatie. Weer wat kutklusjes die al te lang lagen van mn to do af kunnen strepen *)

Oh, en ik at een kant&klare lasagna van de Jumbo en die was echt heel lekker :9~
  maandag 23 januari 2023 @ 19:40:05 #252
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_207687915
quote:

_O_

Mijn oom zette paar weken terug een glas wijn neer op de kist van zijn schoonzus. Opdat ze nog wat gezelligheid mee kreeg naar gene zijde :D
Het was nogal een ongezellige zuurpruim. Heel fout natuurlijk dit, maar moest er echt om grinniken. Je had er bij moeten zijn denk ik, maar och, lekker laten gebeuren zoiets.
Borrels op uitvaarten bij kisten, heerlijk, hoort bij het leven hoor ^O^ _O_
pi_207687934
Geen gedicht! Het was haar ook duidelijk opgedragen hoor, en ze heeft wel een mening maar ze is ook professioneel genoeg om te doen wat haar opgedragen is. Ik heb haar bedankt voor bewezen diensten en gezegd dat we haar hopelijk voorlopig niet opnieuw nodig hebben. Maar mocht het zich voordoen komen we vast bij haar terug - deze kennen we tenminste en heeft nu al twee uit onze familie onder de zoden gekregen.

Ik was nog nooit op een natuurbegraafplaats geweest en ik vond (deze) wel heel mooi en een mooie plek om dood te liggen en/of een dode eventueel te bezoeken. Dat laatste doe ik nooit, ik heb daar niks mee.
Op zich vind ik gewone begraafplaatsen ook altijd wel interessant om over te lopen en rond te kijken, maar om er te liggen, of er mijn liefste te leggen, dat lijkt me niks. In zo'n rijtje, en met grote kans op smakeloze buren, brrrrrrrrrr. Maar zo'n natuurbegraafplaats als alternatief voor cremeren vind ik wel wat.
  maandag 23 januari 2023 @ 19:41:27 #254
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_207687942
quote:
1s.gif Op maandag 23 januari 2023 19:33 schreef vlindertje89 het volgende:
Klinkt als een mooi afscheid, @:sigme! Kon ze zich nog inhouden en is er idd géén gedicht voorgelezen? :)

Mijn nek is wat stijf en bij de wervel die altijd al wat 'uitsteekt' wat beurs, maar verder ging het prima vandaag. Overwinning op mezelf: wel gewoon gaan sporten (had vrij sporten ingeboekt). Wel wat oefeningen overgeslagen waarbij ook je nekspieren wat doen, maar was alsnog prima zo. Wat benen oefeningen kunnen doen en wat extra core en cardio toegevoegd. Kleine tegenvaller van mezelf: vanochtend toch even huisarts-assistente gebeld en haar me ook laten vertellen dat ik gewoon wat paracetamol kan slikken bij veel pijn en dat het met paar dagen wss wel wegtrekt, en alleen alsnog hoef te bellen als het ondanks wat rustiger aandoen juist meer pijn gaat doen.

Vanmiddag heerlijk middagdutje gedaan, net nog even heel fijn gewerkt ter compensatie. Weer wat kutklusjes die al te lang lagen van mn to do af kunnen strepen *)

Oh, en ik at een kant&klare lasagna van de Jumbo en die was echt heel lekker :9~
Vanmiddag had ik trouwens kant en klare spaghetti van BIO assortiment van de Lidl en die was echt buitengewoon prima!

SPOILER
pi_207687987
quote:
1s.gif Op maandag 23 januari 2023 19:33 schreef vlindertje89 het volgende:
Klinkt als een mooi afscheid, @:sigme! Kon ze zich nog inhouden en is er idd géén gedicht voorgelezen? :)

Goed dat je bent gaan sporten, goed dat je weet dat je eigenlijk hebt overdreven met huisarts bellen, goed dat je je door de assistente hebt laten geruststellen.

Ik kan trouwens dágen vreselijke nekpijn hebben door plots met kracht die spieren aan te klemmen; ik ben nogal krampgevoelig en zeker mijn nek wil best makkelijk in kramp schieten, met fikse napijn (en uitstraling).
pi_207687999
Molo :D
pi_207688019
quote:
1s.gif Op maandag 23 januari 2023 19:41 schreef Molo het volgende:

Vanmiddag had ik trouwens kant en klare spaghetti van BIO assortiment van de Lidl en die was echt buitengewoon prima!
Hahahaha je spoiler _O- heerlijk. Leken ze nog wel een beetje op elkaar?

Oh, good to know! Ik probeer meestal gewoon zelf te koken, maar soms is zoiets wel een OK compromis tussen zelf wat gezonds koken en een tosti maken.

[ Bericht 12% gewijzigd door vlindertje89 op 23-01-2023 20:14:50 ]
  maandag 23 januari 2023 @ 19:44:49 #258
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_207688022
quote:
10s.gif Op maandag 23 januari 2023 19:43 schreef sigme het volgende:
Molo :D
Pareltje dit wel weer hoor :')

Was wel zelfde merk schoenen, in my defense
(Ok, alsnog te kansloos voor woorden _O- oO< )
pi_207688157
quote:
1s.gif Op maandag 23 januari 2023 19:44 schreef Molo het volgende:

[..]

Korsakov :+

quote:
7s.gif Op maandag 23 januari 2023 19:41 schreef sigme het volgende:
Geen gedicht! Het was haar ook duidelijk opgedragen hoor, en ze heeft wel een mening maar ze is ook professioneel genoeg om te doen wat haar opgedragen is. Ik heb haar bedankt voor bewezen diensten en gezegd dat we haar hopelijk voorlopig niet opnieuw nodig hebben. Maar mocht het zich voordoen komen we vast bij haar terug - deze kennen we tenminste en heeft nu al twee uit onze familie onder de zoden gekregen.

Ik was nog nooit op een natuurbegraafplaats geweest en ik vond (deze) wel heel mooi en een mooie plek om dood te liggen en/of een dode eventueel te bezoeken. Dat laatste doe ik nooit, ik heb daar niks mee.
Op zich vind ik gewone begraafplaatsen ook altijd wel interessant om over te lopen en rond te kijken, maar om er te liggen, of er mijn liefste te leggen, dat lijkt me niks. In zo'n rijtje, en met grote kans op smakeloze buren, brrrrrrrrrr. Maar zo'n natuurbegraafplaats als alternatief voor cremeren vind ik wel wat.
Fijn dat het afscheid liep zoals jullie wilden. Borrel ^O^

Nadat ik mijn eerste afscheid op een natuurbegraafplaats heb meegemaakt zag ik daar het perfecte compromis voor mijn ouders.
De een wilde geen graf met steen en onderhoud (voor de kinderen), de ander wilde niet in de brand want huuu. Maar ze wilden wel samen O+
Nadat ik hen over mijn dag had verteld zijn er drie natuurbegraafplaatsen bezocht en hopen ze nog lang genoeg te leven om te worden neergelaten in een nieuw te openen, zeer dichtbij gelegen plek. Nog twee jaar te gaan. Zoals het nu uitziet denken we dat dat wel moet lukken.

[ Bericht 2% gewijzigd door Cat-astrophe op 23-01-2023 19:55:21 ]
pi_207688172
Hahahaha @Molo
pi_207688537
Haha @Molo Ook een keer gedaan, een bruine en een blauwe pump. Tijdens een sollicitatiegesprek, kwam er achter toen ik de bus in stapte en kon dus ook niet meer terug naar huis om te wisselen. Gelukkig had ik een lange rok aan en steeds zo gaan staan dat het niet zichtbaar was (hoop ik)

*O* voor het sporten van @vlindertje1989

Mooi zo'n afscheid @sigme En wat @Molo zegt, borrels bij uitvaarten, zeker wanneer het bij de overledene past. Het aller aller aller zatste dat ik ooit ben geweest was na de uitvaart van de vader van een toenmalige vriendin. Eerst al drank bij samenzijn na afloop van de kerkdienst en daarna gingen een aantal nog mee naar het ouderlijk huis. Geloof dat wij (we zaten wat apart) met 5 man (waarvan er 1 niet dronk) 6 flessen wijn er door hebben gekregen, meedrinken in het tempo van de dochter. Toen ik thuiskwam had ik de muren in de gang nodig om bij m'n slaapkamer te komen _O-
  maandag 23 januari 2023 @ 20:05:43 #262
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_207688558
Hardcore pimpelen na een uitvaart die Kaatje, wat tof :D :D
pi_207688739
quote:
10s.gif Op maandag 23 januari 2023 20:05 schreef Molo het volgende:
Hardcore pimpelen na een uitvaart die Kaatje, wat tof :D :D
De overledene was een enorme bourgondier. Wanneer je daar op bezoek kwam (ochtend/middag of avond) kreeg je, voor koffie of thee een glas champagne.
Dus na de dienst en condoleance kwamen we het huis binnen en kregen we eerst champagne. De kinderen hebben geteld hoeveel flessen ze de volgende dag in de glasbak hadden gegooid, 78 _O-
Maar het was (zeker voor mij) een gedenkwaardige uitvaart. De avond ervoor was ik met een andere vriend naar een speciale dienst in een klein kerkje geweest. Die vriend kwam uit de zwarte kousen kerk en ik ben hervormd opgevoed en dit was enorm katholiek (we keken onze ogen uit), de uitvaart in de grote kerk was met gregoriaanse muziek, ook zwaar gelovig. Een andere vriendin had een zwarte broek aan en een zwart kort truitje. Zij knielde (of bukte) op een gegeven moment vooraan in de kerk, was er een knalrode tanga te zien _O-
pi_207688795
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2023 20:13 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
De overledene was een enorme bourgondier. Wanneer je daar op bezoek kwam (ochtend/middag of avond) kreeg je, voor koffie of thee een glas champagne.
Dus na de dienst en condoleance kwamen we het huis binnen en kregen we eerst champagne. De kinderen hebben geteld hoeveel flessen ze de volgende dag in de glasbak hadden gegooid, 78 _O-
Maar het was (zeker voor mij) een gedenkwaardige uitvaart. De avond ervoor was ik met een andere vriend naar een speciale dienst in een klein kerkje geweest. Die vriend kwam uit de zwarte kousen kerk en ik ben hervormd opgevoed en dit was enorm katholiek (we keken onze ogen uit), de uitvaart in de grote kerk was met gregoriaanse muziek, ook zwaar gelovig. Een andere vriendin had een zwarte broek aan en een zwart kort truitje. Zij knielde (of bukte) op een gegeven moment vooraan in de kerk, was er een knalrode tanga te zien _O-
Wat een achtbaan :D _O- _O_
pi_207688842
Ik had bij mijn praatje over mijn (maar 63 jaar geworden) zussie op haar uitvaart een kartonnen pak liebfraumilch klaarstaan, glas ingeschonken en op haar geproost en een slok genomen. Glas op de kist gezet.
Laatste jaren stond er van 's morgens vroeg tot 's avonds laat zo'n pak bij haar stoel in haar flat....

Mooi @sigme
en :* @Lonaa
:D @Kaatje1
pi_207688893
quote:
Meh. Dat het maar snel en pijnloos mag gebeuren :*
pi_207689047
Voor de rest: met incidentele ontroering genoten van de uitvaart verhalen :') ;(
Afgelopen zomer hebben we (helaas) een uitvaart moeten organiseren. Gelukkig konden we een FoK-bekende benaderen en heeft zij een afscheid compleet naar onze wensen kunnen organiseren O+ Wel met een snufje drama in het geheel, Maargoed dat is stiekem toch het kersje in de appelmoes. De slagroom op de advocaat :@
@vlindertje89 het klinkt alsof de ha-assistente een geschikte en geduldige professional is. Knap van jou dat je toch even overleg pleegt met een professional als je twijfelt voelt ^O^
pi_207689220
quote:
1s.gif Op maandag 23 januari 2023 19:44 schreef Molo het volgende:

[..]

Fotos!
pi_207689270
Godnondeju…het begin en eind van het nos-journaal met ruim tijd voor details van alle gruwelen die zg. oppas beging bij oppaskinderen, regio Eindhoven. Ziek. :r
Dat had in 2 zinnen gekund.
Nondeju.

Mooie verhalen van diverse uitvaarten.
SPOILER
Nog geen natuur begraafplaats bezocht.
pi_207689313
Mijn opa ging in de laatste jaren van zijn leven ook wat meer drinken en begon daar vooral steeds vroeger op de dag mee. Na zijn uitvaart vertelde de predikant, die naar zijn overlijden toe af en toe aan huis kwam, dat mijn opa hem tijdens zo'n bezoek om 10 uur een jenevertje aanbood. De keurige predikant wilde eigenlijk weigeren, maar dacht toen 'ach, wat zou het' en dronk voor het eerst van zijn leven zo vroeg op de dag sterke drank :+ ik vond het een mooi voorbeeld van inleven en aansluiten O+
pi_207689321
Presenteren en solliciteren met twee verschillende schoenen 😂
  maandag 23 januari 2023 @ 20:46:37 #272
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_207689343
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2023 20:44 schreef Clubsoda het volgende:
Mijn opa ging in de laatste jaren van zijn leven ook wat meer drinken en begon daar vooral steeds vroeger op de dag mee. Na zijn uitvaart vertelde de predikant, die naar zijn overlijden toen af en toe aan huis kwam, dat mijn opa hem tijdens zo'n bezoek om 10 uur een jenevertje aanbood. De keurige predikant wilde eigenlijk weigeren, maar dacht toen 'ach, wat zou het' en dronk voor het eerst van zijn leven zo vroeg op de dag sterke drank :+ ik vond het een mooi voorbeeld van inleven en aansluiten O+
Wat mooi idd O+
  maandag 23 januari 2023 @ 20:46:45 #273
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_207689344
quote:
1s.gif Op maandag 23 januari 2023 20:45 schreef AnneX het volgende:
Presenteren en solliciteren met twee verschillende schoenen 😂
O-)
pi_207689386
_O- _O- _O- _O-
pi_207689423
De collega die eerder dit jaar overleed, is ook op een natuurbegraafplaats begraven. Vanaf de livestream (zaal met uitzicht op de begraafplaats) zag het eruit als een mooie plek.

Ik ben nog maar bij drie begrafenissen geweest, waarvan één dus via livestream. Mijn twee oma's en de collega. Er overleed in de afgelopen jaren wel ook een vriendin van ex (zij was 1jr ouder dan ik), maar daar ben ik niet mee naartoe gegaan. Ik had hem de keuze gegeven, als hij graag wilde zou ik meegaan, anders liever niet. Ze was coach van zijn team geweest en ze gingen met het hele team, dus ik hoefde niet mee van 'm. Was ik erg blij mee, want ik kende haar niet goed (ik wist wie t was en zag r wel eens op de club maar nooit echt persoonlijk gesprek gevoerd ofzo) en wilde dus niet dan heel emotioneel zijn daar. Begrafenis van de oude oppas van ex hetzelfde, toen ging hij met zijn familie, en die begrepen mijn uitleg en vonden het ok dat ik niet ging. Ik was wel meegeweest naar het ziekenhuis toen we hoorden dat ze snel zou overlijden om afscheid te nemen.
pi_207689424
Mag ik hier even mijn verbazing uitspreken dat ik blijkbaar gezond genoeg was voor een nierdonatie maar te dik ben voor een stamceldonatie?

Ja, dat mag ik.

Vriendin had zich aangemeld _O_ en toen ze haar gewicht invulde werd ze bruut afgewezen. BMI moet tussen de 18 en de 30 zijn. Ik geloofde haar niet, dus net zelf (nogmaals) de aanvraag ingevuld. Ze had gelijk :o

Blijkbaar heb je als ‘dik’ mens meer last van voorbereidende medicatie en bloedafname dan van een grote buikoperatie :?

Ik blijf mooi ingeschreven op mijn paar kilo minder gewicht toen ik me een paar decennia terug aanmeldde en zie het wel als ik ooit daadwerkelijk een oproep krijg.
  maandag 23 januari 2023 @ 20:51:30 #277
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_207689432
quote:
1s.gif Op maandag 23 januari 2023 20:48 schreef Vanyel het volgende:
_O- _O- _O- _O-
Tijd om te bedde te gaan maar geloof ik hier :P

:+
Laters!
pi_207689450
Vreemde gewaarwording inderdaad, @Cat-astrophe .
pi_207689491
Hier zit binnenkort een uitvaart aan te komen. Goede kennis is vorige week opgenomen in het hospice en als de arts dan al zegt dat er te weinig tijd (en ik vermoed helderheid) is om de SCEN arts nog langs te laten komen weet je dat het geen weken meer gaat duren.
Ik ben door familie gevraagd of ik nog op bezoek wil komen maar laat het van goede vrienden en familie afhangen. We hebben (soort van) afscheid genomen al en ik wil geen heldere momenten afnemen van mensen die een stuk dichterbij staan. Misschien dat ze me bellen als er even iemand nabij nodig en de naasten een pauze nodig hebben. Dan ben ik liever op die momenten dichtbij.
  maandag 23 januari 2023 @ 21:06:12 #280
63722 z80
I fink you freaky
pi_207689660
Sigme gecondoleerd.
Lonaa Sterkte.
pi_207689693
Molo _O-

Ik heb te veel uitvaarten meegemaakt. Ook eens 5 in een jaar. Dat begon met mijn 93-jarige oma en eindigde met de 7 weken oude zoon van een goede vriendin.

Verder heb ik hier weer een knap staaltje logica van mijn moeder. Ze beweerde altijd dat ze al mijn schoolschriften, knutselwerkjes, etc weggooide. Het was troep en ze ging dat niet bewaren. Was ze heel stellig in, ook al smeekte ik haar om het wel te bewaren. we hebben het daar echt wel vaak over gehad en meer dan eens ruzie over gemaakt.

En nou zit ik dozen vol met die spullen uit te pakken. Ook stapels met blaadjes met een paar rekensommen of een kladje met 1 of 2 woorden zijn bewaard. Knettergek. Dat is gewoon je kind pijn doen omdat je het kunt.

Ik ben nu gewoon een beetje boos omdat ze het wel bewaard heeft geloof ik.
Spoilers!
pi_207689822
quote:
1s.gif Op maandag 23 januari 2023 21:07 schreef Lucky_Strike het volgende:
Molo _O-

Ik heb te veel uitvaarten meegemaakt. Ook eens 5 in een jaar. Dat begon met mijn 93-jarige oma en eindigde met de 7 weken oude zoon van een goede vriendin.

Verder heb ik hier weer een knap staaltje logica van mijn moeder. Ze beweerde altijd dat ze al mijn schoolschriften, knutselwerkjes, etc weggooide. Het was troep en ze ging dat niet bewaren. Was ze heel stellig in, ook al smeekte ik haar om het wel te bewaren. we hebben het daar echt wel vaak over gehad en meer dan eens ruzie over gemaakt.

En nou zit ik dozen vol met die spullen uit te pakken. Ook stapels met blaadjes met een paar rekensommen of een kladje met 1 of 2 woorden zijn bewaard. Knettergek. Dat is gewoon je kind pijn doen omdat je het kunt.

Ik ben nu gewoon een beetje boos omdat ze het wel bewaard heeft geloof ik.
Jouw moeder :r }:| :X :N :|W
pi_207689860
Wat idioot ook weer van je moeder @Lucky_Strike

Hoogste aantal uitvaarten in een jaar was 6. Begon met de (oude) moeder van een vriend, toen de vader van een vriendin, 10 dagen later haar haar moeder. Dit was in februari en maart, in december een vriendin (48) en toen we het crematorium uitliepen zeiden we "tot volgende week" want 's morgens was haar vader overleden, en op oudejaarsdag een oom van mij. Allemaal mensen die ik heel erg lang kende, een enorm klote jaar
pi_207689882
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2023 21:15 schreef Leintjeuh het volgende:

[..]
Jouw moeder :r }:| :X :N :|W
Ja toch?

Ik heb ook wel eens gevraagd of ze dit of dat bewaard had omdat ik het nog eens wilde bekijken. Dat had ze niet zei ze. Wel dus.

Het is echt wel leuk trouwens om al die dingen weer eens terug te zien.
Spoilers!
pi_207689967
quote:
1s.gif Op maandag 23 januari 2023 21:18 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Ja toch?

Ik heb ook wel eens gevraagd of ze dit of dat bewaard had omdat ik het nog eens wilde bekijken. Dat had ze niet zei ze. Wel dus.

Je moeder wist echt hoe ze je kon kwetsen he -O-

Wel fijn dat je het nu, ondanks alle emoties (want boos zijn mag!) ook leuk vindt die dingen weer terug te zien. Ze heeft je er niet onder gekregen ^O^
pi_207689976
Ik vind jouw moeder niet eens bijzonder, maar gewoon heel erg RAAR Lucky.... echt wtf?

Snuffelen door dat soort dingen is wel weer leuk O+

Enkele uitvaarten meegemaakt. De meest vreemde uitvaart die ik meemaakte was van de vader van een vriend. Daar hadden ze namelijk videografen ingehuurd en een drone....... :X
pi_207689994
:D @Molo

Ach, soort Youp van 't Hek stijl ;) (die draagt altijd verschillende sokken, bewust)
pi_207690135
quote:
1s.gif Op maandag 23 januari 2023 21:23 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Je moeder wist echt hoe ze je kon kwetsen he -O-

Wel fijn dat je het nu, ondanks alle emoties (want boos zijn mag!) ook leuk vindt die dingen weer terug te zien. Ze heeft je er niet onder gekregen ^O^
Dat wist ze zeker.

Ik heb er 4,5 jaar over gedaan om deze dozen te durven openen. Maar de emoties zijn grotendeels positief gelukkig :)
Spoilers!
pi_207690310
@Cat-astrophe ik wilde me wat jaar geleden ook aanmelden als stamceldonor en werd ook bruut geweigerd op BMI. Daar ben ik nog steeds boos over, ook. :')
pi_207690369
quote:
2s.gif Op maandag 23 januari 2023 21:40 schreef Lonaa het volgende:
@:Cat-astrophe ik wilde me wat jaar geleden ook aanmelden als stamceldonor en werd ook bruut geweigerd op BMI. Daar ben ik nog steeds boos over, ook. :')
Kreeg je ook de boze rode tekst ;(

Ach, er zullen vast medisch goede redenen zijn en ze gaan voor zo minimaal mogelijk risico. Maar, met mijn voorgeschiedenis, snap ik het verschil in maatstaven gewoon niet echt.
pi_207690476
quote:
1s.gif Op maandag 23 januari 2023 21:43 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Kreeg je ook de boze rode tekst ;(

Ach, er zullen vast medisch goede redenen zijn en ze gaan voor zo minimaal mogelijk risico. Maar, met mijn voorgeschiedenis, snap ik het verschil in maatstaven gewoon niet echt.
Ja ;(

Ik heb er toen over gebeld want ik was boos. :') Het gaat ze dan inderdaad om (gezondheids) risico. Maar BMI is zo'n debiele graadmeter soms. Ik snap het met jou voorgeschiedenis niet, maar ik snap het ook niet als ik naar mijn eigen gezondheid kijk bijv. Individueel bekijken kost ze teveel tijd dus dit is de harde scheiding deal with it, was het antwoord dat ik kreeg aan de telefoon.

Over BMI, ik kwam er laatst achter dat ik nog 24 kilo af moet vallen voor een gezond BMI. Van 25.
24 kilo.

Ik weet niet of iemand van jullie mij recent nog gezien heeft op foto en video maar uh, dat kan niet hoor. :') Er kan echt best wat af, is ook de bedoeling, maar 24 fucking kilo. Hou op met me hoor.

:')
pi_207690560
quote:
2s.gif Op maandag 23 januari 2023 21:47 schreef Lonaa het volgende:

[..]
Ja ;(

Ik heb er toen over gebeld want ik was boos. :') Het gaat ze dan inderdaad om (gezondheids) risico. Maar BMI is zo'n debiele graadmeter soms. Ik snap het met jou voorgeschiedenis niet, maar ik snap het ook niet als ik naar mijn eigen gezondheid kijk bijv. Individueel bekijken kost ze teveel tijd dus dit is de harde scheiding deal with it, was het antwoord dat ik kreeg aan de telefoon.

Over BMI, ik kwam er laatst achter dat ik nog 24 kilo af moet vallen voor een gezond BMI. Van 25.
24 kilo.

Ik weet niet of iemand van jullie mij recent nog gezien heeft op foto en video maar uh, dat kan niet hoor. :') Er kan echt best wat af, is ook de bedoeling, maar 24 fucking kilo. Hou op met me hoor.

BMI is zo'n debiele graadmeter. Het is niet geschikt om individuen te categoriseren. Ook jij bent een individu en dus totaal ongeschikt. Om in te delen op basis van lengte/gewichtratio.
pi_207690708
quote:
1s.gif Op maandag 23 januari 2023 21:18 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Ja toch?

Wat een domme vrouw, de psychologe.

Fijn, dat je het leuk vindt om terug te zien. Djiezus wat dom. 8)7
pi_207690790
quote:
2s.gif Op maandag 23 januari 2023 21:47 schreef Lonaa het volgende:

[..]
Ja ;(

24 kilo.

Gezien de enge lijstjes die ik hier lees van gewichten waarmee je rondzeult heb jij naar verhouding veel spier denk ik. En dat is zwaarder dan vet.

En mede daarom is BMI, zoals jij en sigme al zeggen, een vrij waardeloze en ouderwetse graadmeter.
pi_207690791
Ik vind BMI ook een raar iets. En dan ben ik niet per se heel gespierd oid zoals Lonaa dat het daardoor een vertekend beeld geeft, maar een gezond gewicht voor mijn lengte ligt tussen 46.2 en 62.4 kg. Ik ben een jaar of drie 46-47 kilo geweest in m'n studietijd, en iedereen om me heen vond me graatmager, zelfs mn ouders vonden me wel heel dun. Terwijl BMI dus nog gezond was.

Ik kon er op dat moment niks aan doen overigens, was vlak na m'n half jaar parasiet/lintworm enz en ik at toen weer echt alles wat los en vast zat maar het kwam er niet aan, mn buik was nog fucked up ofzo. Dat kwam later als een boemerang terug helaas, meer dan van mij had gehoeven :+
pi_207690813
quote:
1s.gif Op maandag 23 januari 2023 22:07 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Gezien de enge lijstjes die ik hier lees van gewichten waarmee je rondzeult heb jij naar verhouding veel spier denk ik. En dat is zwaarder dan vet.

En mede daarom is BMI, zoals jij en sigme al zeggen, een vrij waardeloze en ouderwetse graadmeter.
Juist. Alles.
pi_207690853
quote:
1s.gif Op maandag 23 januari 2023 22:07 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik vind BMI ook een raar iets. En dan ben ik niet per se heel gespierd oid zoals Lonaa dat het daardoor een vertekend beeld geeft, maar een gezond gewicht voor mijn lengte ligt tussen 46.2 en 62.4 kg. Ik ben een jaar of drie 46-47 kilo geweest, en iedereen om me heen vond me graatmager, zelfs mn ouders vonden me wel heel dun. Terwijl BMI dus nog gezond was.

Ik kon er op dat moment niks aan doen overigens, was vlak na m'n half jaar parasiet/lintworm enz en ik at toen weer echt alles wat los en vast zat maar het kwam er niet aan, mn buik was nog fucked up ofzo. Dat kwam later als een boemerang terug helaas, meer dan van mij had gehoeven :+
Tja en ik zit eigenlijk altijd aan de ondergrens van gezond BMI (inmiddels iets verder ervan af gelukkig, dankzij wat meer spieren O+ ) maar heb altijd een bolle kop gehad. Dat is een familie-dingetje, mijn vader heeft bij ondergewicht ook nog steeds een hartstikke rond hoofd. Ooit tijdens een buitenlandreis was ik (of all people) degene die de bijnaam "miss chubby cheeks" toebedeeld kreeg van de lokale gidsen :')
pi_207690877
Ik ben gewoon ontzettend compact. :+
pi_207690884
quote:
2s.gif Op maandag 23 januari 2023 22:14 schreef Lonaa het volgende:
Ik ben gewoon ontzettend compact. :+
Je bent een zwart gat :o
pi_207690893
quote:
1s.gif Op maandag 23 januari 2023 22:14 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Je bent een zwart gat :o
Dit is een hele gave theorie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')