SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
Mijn kind deed laatst amoxicilline en heeft nu ipv haar eerdere parelwitte blinkers viezig verkleurde tanden. Blijvend gebit natuurlijk, geen melktandjes meerquote:Op zaterdag 21 januari 2023 23:24 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Amoxicilline/claviculaanzuur.
Ik heb deze al eens eerder gehad voor wat anders en toen was ik er vooral heeeeel erg moe van. Dus we zullen zien hoe dat gaat. Gelukkig maar 5 dagen.
quote:Op zondag 22 januari 2023 09:08 schreef sigme het volgende:
Goedemorgen!
Ons huis was afgekoeld naar 6o. Dus maar flink stoken. En elektrische deken en extra sprei op bed.
Liefste heeft de e.d. de hele nacht zachtjes aan laten staan, en ik ben er vannacht nog uit geweest om de kachel nog een keer extra te stoken.
Nu is het hier alweer 140
Gister in Hamburg uren gewandeld, en daarbij ijskoud geworden.Dat hotel ziet er heel leuk uit! Ik ben slechts 1 keer een uurtje in Hamburg geweest toen ik er moest overstappen (op weg naar Kopenhagen). Toen heel eventjes rondgelopen maar ik zou daar wel wat meer tijd willen doorbrengen. En Duitse hotelontbijten zijn mijn lievelingsSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En ik hoop dat het huis inmiddels nog wat verder opgewarmd is…
Hoe is het nu dan?quote:Op zondag 22 januari 2023 10:26 schreef Kaatje1 het volgende:
Geloof dat ik de afgelopen 3,5 maanden meer AB gehad heb dan de de afgelopen 61 jaar bij elkaar. Van maar 1 echt last gehad, amoxicilline, kleine 2 weken misselijk, diaree en jeuk. En als het nou geholpen had, prima, maar nee
Afgelopen woensdag leek het er weer op, maar dat heeft gelukkig niet doorgezet. Morgen gesprek met uroloogquote:
quote:Op zondag 22 januari 2023 11:25 schreef Blues het volgende:
Ik las dit via twitter.
En ik dacht alleen maar, goh, dat is bij ons wekelijks, deze kastje naar de muursoeplogistiek
https://www.carend.nl/col(...)atheter-van-het-land
Zo ging ik gisteren om 14:00 de deur uit om te lopen ipv 11:00. En onderweg dacht ik, het voelt zo goed waarom ben ik niet eerder gegaan?quote:Op zondag 22 januari 2023 12:40 schreef fietsie het volgende:
Hebben jullie wel eens zo'n dag dat je denkt "Dat ga ik vandaag doen!"
En dat je dan na de vierde kop koffie nog steeds zit te mijmeren over wanneer je daar dan mee zal beginnen....
Ja hoor, zo vaak. Heerlijk mijmeren en aanlummelen, lekker voor je breinquote:Op zondag 22 januari 2023 12:40 schreef fietsie het volgende:
En dat je dan na de vierde kop koffie nog steeds zit te mijmeren over wanneer je daar dan mee zal beginnen....
Benen!quote:Op zondag 22 januari 2023 12:50 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Zo ging ik gisteren om 14:00 de deur uit om te lopen ipv 11:00. En onderweg dacht ik, het voelt zo goed waarom ben ik niet eerder gegaan?
Vanochtend moest ik wel op tijd de deur uit, want er stonden mensen op me te wachten. Met een stuk of 10 man (heel wat voor studenten in het weekend 's ochtends) hebben we nog een lekkere survivaltraining gedaan. Nu zijn m'n benen wel klaar met me - ruim 30 km afgelegd dit weekend
Dagelijks.quote:Op zondag 22 januari 2023 12:40 schreef fietsie het volgende:
In ieder geval vandaagquote:Op zondag 22 januari 2023 12:40 schreef fietsie het volgende:
Bij mijmeren moet ik denken aan Paulus de boskabouter, die zat ook vaak te mijmeren, met zijn pijp uit meerschuimquote:Op zondag 22 januari 2023 12:40 schreef fietsie het volgende:
Ik niet. Vandaar dat ik binnenblijf. Geen zin in ijskoud wordenquote:Op zondag 22 januari 2023 14:17 schreef Blues het volgende:
Ik ga naar buiten.
ff mijmeren bij t water. Er was me zon beloofd vandaag, wie heeft m?
6,2 liter, 6.5q, toch ?quote:Op zondag 22 januari 2023 14:19 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik doe soort van mijn best om accessoires voor de Instantpot te kopen maar ik vergeet steeds de maten en schrijf ze verkeerd op. Nu kan ik niet verder omdat de binnenpotten in de vaatwasser zitten![]()
Ik moet ook nog mijn medicijndoos vullen. Die staat al sinds 10.00 op de tafel waar ik aan zit.
Straks.
Nika is (was) ook een ellende vwb pillen (totale paniek, schuim op de bek, en pil weer uitspugen). Ik doe nu de pil in een beetje liquid snack en ze komt er haast zelf om vragen. Pilletjes zijn wel klein gemaaktquote:Op zondag 22 januari 2023 14:22 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb wel mijn kat voor de vierde dag op rij succesvol gedrogeerd, dat is een record. Ik doe al 5 maanden met een potje pillen van 60 dagen en het meeste is weggegooid samen met voer dat ze niet moet wegens medicijnsmaak.
Ja.quote:
Wat een gedoe he? Liquid snack wil ze soms en dan maar 2 likjes dus dat was ook niets. Ik heb nu easypill en dat doet het wel. Vast binnenkort niet meer, maar ok.quote:Op zondag 22 januari 2023 14:24 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Nika is (was) ook een ellende vwb pillen (totale paniek, schuim op de bek, en pil weer uitspugen). Ik doe nu de pil in een beetje liquid snack en ze komt er haast zelf om vragen. Pilletjes zijn wel klein gemaakt
Het model is ook nieuw en het lijkt er op of IP niet verwacht dat de doelgroep veel dubbele dingen wil hebben.quote:Op zondag 22 januari 2023 14:25 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ja.
Ik vind dat er maar matig dingen beschikbaar zijn. Ik ben genoodzaakt om naar Amazonof Ali
uit te wijken.
Volgens mij is die pas sinds augustus/september uit dus zullen er nog niet veel accessoires voor zijn.quote:Op zondag 22 januari 2023 14:25 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ja.
Ik vind dat er maar matig dingen beschikbaar zijn. Ik ben genoodzaakt om naar Amazonof Ali
uit te wijken.
Maar dan moet je de binnenpot wassen, is dat minder moeite dan de RVS pot wassen?quote:Op zondag 22 januari 2023 14:39 schreef fietsie het volgende:
Ik kan natuurlijk niet voor @:Lucky_Strike spreken maar de volgende dingen (b)lijken handig:
- Een rackje voor onderin de RVS pot voor het roosteren / grillen, bij voorkeur met "opklapbare" greepjes.
- Rackjes in meerdere laagjes voor de stroom- en droog functie
- Een "binnenpot" voor prutteldingen zodat je daarna niet direct je RVS hoeft te wassen
- Een reserve RVS pot
Stel je wilt dingen achter elkaar bereiden, dan stoom je bv eerst groenten in de binnenpot, ff leeggieten en direct de airfryer aan.quote:Op zondag 22 januari 2023 14:40 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Maar dan moet je de binnenpot wassen, is dat minder moeite dan de RVS pot wassen?
Jaloers.quote:Op zondag 22 januari 2023 14:21 schreef fietsie het volgende:
Ik ga straks naar de Waddenzee dus nog water zat later in the day
Mijn opsomming is niet hetzelfde als die van @fietsie maar heeft raakvlakken:quote:Op zondag 22 januari 2023 14:36 schreef Tele6 het volgende:
Wat voor dingen wil je dan allemaal hebben bij je instantpot, @:Lucky_Strike ? Ik kan me niet echt voorstellen wat daar allemaal bij/aan toe te voegen is (zie nu keukenmachine-opzetstukken voor me)
Ik bedoel met mijn 1e jouw laatste denk ikquote:Op zondag 22 januari 2023 14:53 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Mijn opsomming is niet hetzelfde als die van @:fietsie maar heeft raakvlakken:
- stapelbare rekjes zodat je dus dingen kunt stomen en/of boven elkaar kunt bereiden
- een stoommandje voor op het rekje voor bijvoorbeeld rijst. Dan maak je onderin de pot je prutje klaar en daarboven op het rekje in een mandje de rijst
- Iets om producten of accessoires mee op te tillen na de bereiding, zoiets:
[ afbeelding ]
Dit kan mij dan weer niet schelen eigenlijk. Ik hoef ook geen extra stoomdeksels ofzo. Mijn schaal voor pot in pot komt van de kringloop.quote:Op zondag 22 januari 2023 14:41 schreef fietsie het volgende:
[..]
Stel je wilt dingen achter elkaar bereiden, dan stoom je bv eerst groenten in de binnenpot, ff leeggieten en direct de airfryer aan.
Als je tussendoor gaat staan afwassen zijn machine en binnenpot weer koud. Had je een losse pot erin dan kan je zo door. De RVS pot is zegmaar de "binnenwand" van je machine, die heb je altijd nodig.
Ik heb deze combinatie op het oog:quote:Op zondag 22 januari 2023 14:56 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ik bedoel met mijn 1e jouw laatste denk ik![]()
En ik heb deze voor dat stoommandje:
[ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ]
Maar echt veel daar onder kan niet...
Ben jij gister nog met camera naar die mooie heemtuin geweest?quote:Op zondag 22 januari 2023 14:19 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik niet. Vandaar dat ik binnenblijf. Geen zin in ijskoud worden
Langsgefietst. Ze hadden het hek dicht vanwege een rondleiding helaas.quote:Op zondag 22 januari 2023 15:04 schreef Blues het volgende:
[..]
Ben jij gister nog met camera naar die mooie heemtuin geweest?
Ik mis de foto's
Zijn die rackjes ook wat ze bedoelen met houders voor "yoghurtpotjes"?quote:Op zondag 22 januari 2023 15:02 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik heb deze combinatie op het oog:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Jammer!quote:Op zondag 22 januari 2023 15:06 schreef Kaatje1 het volgende:
Langsgefietst. Ze hadden het hek dicht vanwege een rondleiding helaas.
Ik stond ook raar te kijken. Komt vaker voor in de herfst en het voorjaar een paar keer. Maar nu dus ook. Tenminste, ik neem aan dat het een rondleiding was, kan ook zijn dat ze aan het werk waren (vrijwilligers).quote:
Waar? Vast niet bij mij in de buurtquote:Op zondag 22 januari 2023 14:21 schreef fietsie het volgende:
Ik ga straks naar de Waddenzee dus nog water zat later in the day
Uk van Das Boot afhalen. Geen idee waar jij zee-wise huist tegenwoordigquote:Op zondag 22 januari 2023 15:17 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Waar? Vast niet bij mij in de buurt
Bij sambal verwacht je toch pittigheid. Of je bent veel gewend. 🌶🌶🌶quote:Op zondag 22 januari 2023 15:16 schreef Myraela het volgende:
Ik kreeg een sambal van een vriendin omdat ze hem zo lekker vind. Van de loempiakraam. Het is wel lekker, maar het is eigenlijk meer een jam.
Nee, deze uitsparingen zijn voor eieren.quote:Op zondag 22 januari 2023 15:08 schreef fietsie het volgende:
[..]
Zijn die rackjes ook wat ze bedoelen met houders voor "yoghurtpotjes"?
We hebben trouwens yoghurt gemaakt met activia als starter; werd een soort huttekaze.
De oude IP's hebben een programma zonder pasteuriseren, deze versie is pasteuriseren standaard dus je moet wat slimmer timen..
Ik heb laatst de eieren in dat rode ding gedaan waar @fietsie het over had. Ging goed alleen bij het eruit halen hield ik het scheef, blij dat het hardgekookte eieren warenquote:Op zondag 22 januari 2023 15:46 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Nee, deze uitsparingen zijn voor eieren.
Ik hou wel van een beetje pittigheid, maar merk het normaal echt wel.quote:Op zondag 22 januari 2023 15:24 schreef Blues het volgende:
Bij sambal verwacht je toch pittigheid. Of je bent veel gewend. 🌶🌶🌶
quote:Op zondag 22 januari 2023 15:48 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik heb laatst de eieren in dat rode ding gedaan waar @:fietsie het over had. Ging goed alleen bij het eruit halen hield ik het scheef, blij dat het hardgekookte eieren waren
*kijkt naar kerstboom die nog steeds in volle glorie staat*quote:Op zondag 22 januari 2023 12:40 schreef fietsie het volgende:
quote:Op zondag 22 januari 2023 16:10 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
*kijkt naar kerstboom die nog steeds in volle glorie staat*
Nee, nooit
Jodelahíetie!quote:Op zondag 22 januari 2023 14:12 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Bij mijmeren moet ik denken aan Paulus de boskabouter, die zat ook vaak te mijmeren, met zijn pijp uit meerschuim
Tijdens een rondje open slechts wat witte druppels die hier vielen. Van die prut waar je nat van wordt. Dat spul dat direct van vaste witte iets naar koud water veranderd bij aanraking van wel oppervlakte dan ook.quote:
Sambal heb je van bijna broodbeleg tot niet te eten scherp. Van zoet tot brem zout.quote:Op zondag 22 januari 2023 15:54 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ik hou wel van een beetje pittigheid, maar merk het normaal echt wel.Overigens wel gewoon een lekkere saus, maar sambal zou ik het niet noemen.
Gecondoleerd.quote:Op zondag 22 januari 2023 16:53 schreef sigme het volgende:
Morgen gaan wij mijn schoonvader begraven. In een natuurbegraafplaats.
Ik ben heel benieuwd. Het lijkt in elk geval te lukken om te verhinderen dat de uitvaartbegeleidster zich genoodzaakt voelt om een 'passend gedichtje' te gaan voordragen. Er wil niemand wat zeggen en zij vindt dat te kaal. Wij vinden het gepast.
Oh nee, vooral doen wat de familie/nabestaanden prettig vinden, niet wat de uitvaartbegeleidster zelf prettig vindt.quote:Op zondag 22 januari 2023 16:53 schreef sigme het volgende:
Ik ben heel benieuwd. Het lijkt in elk geval te lukken om te verhinderen dat de uitvaartbegeleidster zich genoodzaakt voelt om een 'passend gedichtje' te gaan voordragen. Er wil niemand wat zeggen en zij vindt dat te kaal. Wij vinden het gepast.
Gevoelsmatig zou ik affect zeggen. Maar zeker weten doe ik het nietquote:Op zondag 22 januari 2023 16:58 schreef Isabeau het volgende:
Discussie met Jross.
The material quality doesn't effect the chance.
of
The material quality doesn't affect the chance.
Het gaat alleen om effect/affect, de rest van de zin makes sense in wow.
Iemand hier die het zeker weet? Want ik denk het zeker te weten en Jross heeft het opgezocht op een grammaticawebsite en denkt het ook zeker te weten. Maar we denken allebei iets anders zeker te weten
Door dit plaatje dacht ik juist dat het effect moet zijnquote:Op zondag 22 januari 2023 17:05 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Gevoelsmatig zou ik affect zeggen. Maar zeker weten doe ik het niet![]()
Hoewel dit plaatje me gelijk lijkt te geven:
[ afbeelding ]
Dat is heel en dal voornamelijk zeer juist. (alsdus Oehoeboeroe).quote:Op zondag 22 januari 2023 16:47 schreef sigme het volgende:
[..]
Jodelahíetie!
Mijn moeder riep mij met die kreet als we elkaar niet konden zien/kwijt waren. Zij was ook al opgegroeid met Paulus.
1x Affectquote:Op zondag 22 januari 2023 17:09 schreef Isabeau het volgende:
Nou geweldig, we hebben 1x effect en 1x affect so far
Affectquote:Op zondag 22 januari 2023 17:09 schreef Isabeau het volgende:
Ik dacht aan affect, omdat de kwaliteit de kans op iets niet/wel beïnvloed. Maar wat het resultaat van die beïnvloeding is, dat is niet gespecificeerd/gekwantificeerd.quote:Op zondag 22 januari 2023 17:09 schreef Isabeau het volgende:
Stil is mooi.quote:Op zondag 22 januari 2023 16:53 schreef sigme het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |