SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wanneer heb je Interrail gekocht? Tot 4 januari waren ze een stuk goedkoper dacht ik.quote:Op maandag 16 januari 2023 10:45 schreef Jagärtrut het volgende:
ai Anne, da's niet mis. Hier was het vanmorgen ook vies, zoveel koude vieze regen. Ik ben het wel zat. Gelukkig wordt het de komende week iets beter.
Veel plezier in Gent, Sigme! Ik vind het altijd een plezante stad
Wij hebben dit weekend ons interrail avontuur vooor in de paasvakantie afgerond. We combineren vanalles, familiebezoek, oude thuis, treinreizen door de Alpen en de eifeltoren voor de jongens:
- België - Twente
- Twente - Berlijn (5 dagen daar!)
- Berlijn - Innsbruck
- Innsbruck - schoonmoeder in het zwarte woud (Via Zürich)
- Vrienden in Freiburg
- Parijs.
Man, wat is Parijs duur. Echt moeilijk om een redelijke, goedkope hotelkamer te vinden.
Tijdens de sale vorig jaar, toen ze 50% goedkoper waren.quote:Op maandag 16 januari 2023 12:54 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Wanneer heb je Interrail gekocht? Tot 4 januari waren ze een stuk goedkoper dacht ik.
Jaaa ik heb sinds deze winter ook een flanelquote:Op maandag 16 januari 2023 11:00 schreef yinu het volgende:
@:Lonaa![]()
@:AnneXGelukkig hebben de buren een trekker! Wij hebben dit een keertje gehad op een verlaten polderweggetje waar we illegaal hadden geparkeerd om de hond uit te laten (rond Oud&Nieuw wegens vuurwerk verlaten gebied opgezocht, paar jaar geleden). Toen moesten we de ANWB bellen
![]()
@:Sigme: veel plezier, goede reis, behouden vaart!
Mijn leven werd dit weekeind zeker 10% beter door een aankoop van mijn liefste
Een flanellen dekbedovertrek.
Hemelsch warm en zacht. Zeker met de komende koude nachten in het vooruitzicht.
Het nadeel: ik krijg vaak een kopje koffie op bed geserveerd, en de poezen vinden het ook héél fijn, dat warme zachte dekbedovertrek, dus het is wel echt heel moeilijk om jezelf onder 2 poezen en een warm zacht dekbed uit te slepen op een ochtend als dit. Het is uiteindelijk wel gelukt, maar ik zit me nu af te vragen waarom. Ik heb vanochtend alleen maar computerwerk dus ik overweeg om met poezen en al weer terug in bed te gaan. Maar ja. Ik ben al aangekleed enzo. En de hond moet eigenlijk uit
quote:Op maandag 16 januari 2023 10:40 schreef AnneX het volgende:
Hij staat en draait het voorgeschreven programma om te calibreren![]()
De vrachtwagen stond ook.Oh jee lekker danSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Inmiddels wel vlot getrokken?
Ja ik kan me voorstellen dat het met warmer weer wel echt te heet is want het maakt echt veel verschil zeg! Had ik niet verwacht. Maar heel blij meequote:Op maandag 16 januari 2023 14:06 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Jaaa ik heb sinds deze winter ook een flanel![]()
Maar afgelopen weken toen het zo idioot zacht was vond ik hem wel veel te warm![]()
Nu wel weer op het bed gelegd voor komende week ja
Dat zou jammer zijn…quote:Op maandag 16 januari 2023 14:07 schreef Blues het volgende:
Ik was aan het thuiswerken tot er een storing optrad en kan niet meer in het zkh systeem.
ICT neemt ook niet op, dus maar een mail gestuurd naar de ICT in de hoop dat ze me terugbellen en anders ben ik gewoon klaar voor vandaag
Europareis, leuk johquote:Op maandag 16 januari 2023 10:45 schreef Jagärtrut het volgende:
ai Anne, da's niet mis. Hier was het vanmorgen ook vies, zoveel koude vieze regen. Ik ben het wel zat. Gelukkig wordt het de komende week iets beter.
Veel plezier in Gent, Sigme! Ik vind het altijd een plezante stad
Wij hebben dit weekend ons interrail avontuur vooor in de paasvakantie afgerond. We combineren vanalles, familiebezoek, oude thuis, treinreizen door de Alpen en de eifeltoren voor de jongens:
- België - Twente
- Twente - Berlijn (5 dagen daar!)
- Berlijn - Innsbruck
- Innsbruck - schoonmoeder in het zwarte woud (Via Zürich)
- Vrienden in Freiburg
- Parijs.
Man, wat is Parijs duur. Echt moeilijk om een redelijke, goedkope hotelkamer te vinden.
quote:Op maandag 16 januari 2023 13:05 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Tijdens de sale vorig jaar, toen ze 50% goedkoper waren.
@ Anne: ze hebben niet specifiek iets met treinen, maar hebben er ook zeker geen hekel aan!
quote:Op maandag 16 januari 2023 18:37 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik vond in een doos met boeken en schoolschriften een boek dat ik ooit bij de jaarlijkse verkoop van de bibliotheek heb gekocht: Noord-Amerikaanse sprookjes. Ik herinner me niet het ooit gelezen te hebben.
De reden van de afkeuring werd snel duidelijk![]()
[ afbeelding ]
De druk die ik had was uit 1982. Ik heb het denk ik gekocht rond 1991. De stempel zat trouwens op een aantal pagina's maar alleen bij verhalen over slaven, negers, etc.quote:Op maandag 16 januari 2023 19:02 schreef yinu het volgende:
[..]
Die stempel ‘afschrijven’ zit er wel terecht op ja. Wanneer is dit vod meesterwerkje gedrukt?
Serieus, dit werd in 82 nog gedrukt???quote:Op maandag 16 januari 2023 19:11 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
De druk die ik had was uit 1982. Ik heb het denk ik gekocht rond 1991. De stempel zat trouwens op een aantal pagina's maar alleen bij verhalen over slaven, negers, etc.
Dat verhaalquote:Op maandag 16 januari 2023 18:37 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik vond in een doos met boeken en schoolschriften een boek dat ik ooit bij de jaarlijkse verkoop van de bibliotheek heb gekocht: Noord-Amerikaanse sprookjes. Ik herinner me niet het ooit gelezen te hebben.
[ afbeelding ]
Wowquote:Op maandag 16 januari 2023 19:11 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
De druk die ik had was uit 1982. Ik heb het denk ik gekocht rond 1991. De stempel zat trouwens op een aantal pagina's maar alleen bij verhalen over slaven, negers, etc.
Idioot he? Het hele boek stond vol met zulke slecht geschreven en slecht bedachte verhalen.quote:Op maandag 16 januari 2023 19:21 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Dat verhaal
![]()
Wie bedenkt zoiets achterlijks?
Schokkend. Zowel om het thema als om de stijl. Dat is echt het papier niet waard. En toen ook al niet.quote:Op maandag 16 januari 2023 19:15 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Serieus, dit werd in 82 nog gedrukt???
quote:Op maandag 16 januari 2023 18:37 schreef Lucky_Strike het volgende:
[ afbeelding ]
En toen je het boek kocht, zat het in een bundel afgeschreven boeken?quote:Op maandag 16 januari 2023 19:11 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Wanneer zo'n boek ruim 100 jaar geleden was geschreven is het al niet goed, maar dit is 40 jaar geleden gedrukt. Onvoorstelbaarquote:Op maandag 16 januari 2023 19:37 schreef yinu het volgende:
[..]
Schokkend. Zowel om het thema als om de stijl. Dat is echt het papier niet waard. En toen ook al niet.
Op een pizza zit ook groentequote:Op maandag 16 januari 2023 19:52 schreef Candaasje het volgende:
Ik zit ernstig in dubio of ik een pizza in de oven schuif of toch even naar de winkel hobbel voor wat groenten,
Beide klinken als teveel moeite/zwaarleven
Noord-Afrikaanse Sprookjes.quote:
Op FB of op je werk?quote:Op maandag 16 januari 2023 19:54 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Niet zo erg, maar dat soort opmerkingen komen bij mij ook dagelijks langs.
Werk, gok ik zo.quote:
Zou best kunnen. Het bestaat al sinds 1958quote:Op maandag 16 januari 2023 18:45 schreef Kaatje1 het volgende:
Dat kaasrestaurant in Haarlem ben ik wel eens geweest, moest alleen diep nadenken met wie ook al weer.
Werk.quote:
Hroetn Teruh!quote:Op maandag 16 januari 2023 20:50 schreef sigme het volgende:
[ afbeelding ]
Groeten uit Gent!
[ afbeelding ]
Nu weer in onze kamer.
quote:Op maandag 16 januari 2023 20:53 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Werk.
2 collega’s spelen sinterklaas in dorpen waar “gelukkig piet nog zwart is”. De wc’s zijn vaak smerig want er werken hier veel Marokkaanse en Turkse vrouwen etc. Wist niet wat ik hoorde
quote:Op maandag 16 januari 2023 20:53 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Werk.
2 collega’s spelen sinterklaas in dorpen waar “gelukkig piet nog zwart is”. De wc’s zijn vaak smerig want er werken hier veel Marokkaanse en Turkse vrouwen etc. Wist niet wat ik hoorde
Fijnzinnige vondsten in die doosquote:Op maandag 16 januari 2023 21:22 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb ook nog een lied- en verhalenboek van Rien Poortvliet en Jaap ter Haar gevonden vandaag. Rien heeft een prachtige olijke Piet met dikke lippen en grote gouden oorbel getekend. Dat boek gaat ook zeker weg maar ik wil het nog een keer beter bekijken want het is wel echt een mooi boek waar ik vroeger van genoten heb.
Blijft bijzonder dat we daar niet zijn geweest toen we in Gent waren.quote:Op maandag 16 januari 2023 20:50 schreef sigme het volgende:
[ afbeelding ]
Groeten uit Gent!
[ afbeelding ]
Nu weer in onze kamer.
Heb je schoen al ingeleverd voor een max van het huis?quote:Op maandag 16 januari 2023 20:50 schreef sigme het volgende:
[ afbeelding ]
Groeten uit Gent!
[ afbeelding ]
Nu weer in onze kamer.
Dat moesten m'n klasgenoten al doen toen we in de vijfde klas naar oa Brussel gingen.quote:Op dinsdag 17 januari 2023 06:54 schreef borisz het volgende:
[..]
Heb je schoen al ingeleverd voor een max van het huis?
Waren ze het vergeten op de sturen?quote:Op dinsdag 17 januari 2023 09:23 schreef Cat-astrophe het volgende:
De ‘oh’ aan de andere kant van de lijn, toen ze mijn order gingen nazoeken zei voldoende.
Ze deed geen uitspraak over de status dus ik vermoed dat het in de zevende cirkel van de hel ligt te branden, terwijl de duivelen er omheen dansenquote:Op dinsdag 17 januari 2023 09:51 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Waren ze het vergeten op de sturen?
je hebt er wel kijk op hequote:Op dinsdag 17 januari 2023 09:54 schreef Cat-astrophe het volgende:
dat het in de zevende cirkel van de hel ligt te branden, terwijl de duivelen er omheen dansen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
Was dat mankementje soms de sensor onder de pot?quote:Op dinsdag 17 januari 2023 11:27 schreef Lucky_Strike het volgende:
Er bestaan gewoon winkels met goede service![]()
Ik heb er ook één. Mijn Instantpot had een klein mankementje. Na het versturen van een filmpje naar hen, mocht ik direct het apparaat terugsturen en zou ik een nieuwe krijgen. Dat is op zich normaal maar veel bedrijven willen toch proberen te repareren ofzo. Ik heb het pakket zaterdag verstuurd maar geen ontvangstbevestiging gekregen. Ik mailde gisteren of de verkoper die bevestiging wel heeft. Na enkele minuten kreeg ik een bevestigend antwoord. En omdat ze kon zien dat het apparaat naar hen onderweg was, stuurde ze ook alvast een nieuwe op![]()
(@:fietsie)
Ja. Het apparaat wilde steeds niet starten omdat zogenaamd de deksel niet dicht zat. Dan moest ik de binnenpot er uit halen, die sensor indrukken, pot weer terug, deksel dicht. Dan werkte het. Het was geen enorm onoverkomelijk probleem maar wel voor een nieuw apparaat van 300 euro.quote:Op dinsdag 17 januari 2023 11:34 schreef fietsie het volgende:
[..]
Was dat mankementje soms de sensor onder de pot?
Hoe groot zou de kans geweest zijn dat dat "mijn" apparaat geweest is? (Waren -alle- stickers er schoon af?)quote:Op dinsdag 17 januari 2023 11:38 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ja. Het apparaat wilde steeds niet starten omdat zogenaamd de deksel niet dicht zat. Dan moest ik de binnenpot er uit halen, die sensor indrukken, pot weer terug, deksel dicht. Dan werkte het. Het was geen enorm onoverkomelijk probleem maar wel voor een nieuw apparaat van 300 euro.
Jij had toch een probleem met openen nadat hij op druk is geweest? Daar had ik geen enkel probleem mee. Ik moest alleen wat jutteren voor hij wilde starten.quote:Op dinsdag 17 januari 2023 11:39 schreef fietsie het volgende:
[..]
Hoe groot zou de kans geweest zijn dat dat "mijn" apparaat geweest is? (Waren -alle- stickers er schoon af?)
Dan was het een andere; mijn probleem bleek uiteindelijk veroorzaakt te worden omdat die sensor "bleef haken" op de veer".quote:Op dinsdag 17 januari 2023 11:47 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Jij had toch een probleem met openen nadat hij op druk is geweest? Daar had ik geen enkel probleem mee. Ik moest alleen wat jutteren voor hij wilde starten.
De stickers zaten er gewoon netjes op.
Misschien heb ik hem nuquote:Op dinsdag 17 januari 2023 11:49 schreef fietsie het volgende:
[..]
Dan was het een andere; mijn probleem bleek uiteindelijk veroorzaakt te worden omdat die sensor "bleef haken" op de veer".
Gezien de omloopsnelheid daar lijkt me dat heel erg sterkquote:Op dinsdag 17 januari 2023 11:50 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Misschien heb ik hem nuHij is net bezorgd.
Voedingsbeha's, handig zijn die zag ik bij schdochter paar jaar geleden!quote:Op dinsdag 17 januari 2023 11:21 schreef Clubsoda het volgende:
Ik ging zondag wat dingen bestellen (een zwangerschapsskibroek - het bestaat! en voedingsbh's, voor de geīnteresseerden). En toen belde de mevrouw van de webshop om te kijken of ik wel de juiste maat had, want de broeken vallen groot en voor welke fase ik de bh's zocht. Want ze twijfelde of eentje ging passen en toen deed ze nog een voorstel voor een alternatief. Die heeft ze toen bij mijn bestelling gedaan en een betaallinkje gestuurd en ik mag alles proberen en terugsturenIk was zo positief verrast door deze klantgerichtheid en meedenken
![]()
Daarentegen ben ik me ook al de hele ochtend aan het opfokken over een Franse webshop met een onduidelijk website en het lever beleid van DPD en het feit dat Albert Heijn gewoon zomaar een half uur buiten het bezorgslot komtVoor het evenwicht
Nee hoor! Net een dingdong, midden in een overleg…quote:
Skechersquote:Op dinsdag 17 januari 2023 12:29 schreef Blues het volgende:
Mijn pakketje, eindelijk! skechers[ afbeelding ]
komt vanmiddag als we hier zijn.
https://www.teylersmuseum(...)te-doen/hockneys-eye
Ik hang wel een briefje op de bel.
Nein!quote:
Wel een goeie, ik moest ineens denken "misschien moet ik ook maar eens in een overl.... OH K*T ik had om 12:30 een overlegquote:Op dinsdag 17 januari 2023 12:35 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Nee hoor! Net een dingdong, midden in een overleg…
Postbode met mijn (niet verkoolde) bestelling
quote:Op dinsdag 17 januari 2023 12:39 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wel een goeie, ik moest ineens denken "misschien moet ik ook maar eens in een overl.... OH K*T ik had om 12:30 een overleg![]()
Net ingelogd, minuut later "PADAPLOF"
Jeeejquote:Op dinsdag 17 januari 2023 12:39 schreef Dr_Flash het volgende:
Net ingelogd, minuut later "PADAPLOF"
quote:Op dinsdag 17 januari 2023 12:31 schreef Blues het volgende:
[..]
Voedingsbeha's, handig zijn die zag ik bij schdochter paar jaar geleden!
Ik sjorde in de jaren 80 gewoon de bhhandel omhoog of de tiet eruut
Paparas papieras papoeras.quote:Op dinsdag 17 januari 2023 12:50 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Jeeej![]()
[ afbeelding ]
Niks bijzonders maar ik ben bezig met Spaanse les en ik heb zo'n flauw vermoeden dat het de bedoeling is om aan het eind een klein spreekbeurtje over je hobby te geven
Manuel de Falla. Componist. Inmiddels dood denk ikquote:Op dinsdag 17 januari 2023 12:58 schreef Blues het volgende:
[..]
Paparas papieras papoeras.
Wat is dat een mager mannetje
Jaa skechers zijn fijn! Zo lekker licht en comfortabel.quote:Op dinsdag 17 januari 2023 12:57 schreef Blues het volgende:
[..]
Mijn coll zijn ook zo enthousiasten Lucky
Niet in mijn dialectquote:
Daar wind je je nog over op?quote:Op dinsdag 17 januari 2023 11:21 schreef Clubsoda het volgende:
en het feit dat Albert Heijn gewoon zomaar een half uur buiten het bezorgslot komtVoor het evenwicht
Bij mij eigenlijk zelden.quote:Op dinsdag 17 januari 2023 13:20 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Daar wind je je nog over op?
Doen ze hier tegenwoordig zo veel dat ik er zelfs al rekening mee houd bij het plannen van de bezorging.
Reserveer je ook plaatsen in de D treinen? Willen nogal vol zijn en anders kan je op de grond zitten.quote:Op maandag 16 januari 2023 13:05 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Tijdens de sale vorig jaar, toen ze 50% goedkoper waren.
@ Anne: ze hebben niet specifiek iets met treinen, maar hebben er ook zeker geen hekel aan!
Oh drama!quote:Op dinsdag 17 januari 2023 13:29 schreef Vanyel het volgende:
Ik ben al dagen mijn portemonnee kwijt met alles erin.
O.a. 2 contactloos werkende pinpassen en een cc.
Allemaal nog niet gebruikt.
Hoe lang hoop ik hem terug te vinden voor ik dingen opnieuw ga aanvragen... Had mijn rijbewijs net een maand geleden verlengd
quote:De Amerikaanse staat Wyoming wil de verkoop van nieuwe elektrische voertuigen in 2035 verbieden. De staat heeft wetgeving ingevoerd die uitgaat van een geleidelijke afschaffing
Het verbod op de verkoop van auto's met verbrandingsmotoren in staten als Californië stuit de inwoners van deze staat kennelijk zo tegen de borst, dat ze het omgekeerde willen bewerkstelligen.
Volgens een van de senatoren achter de nieuwe wet hebben de Verenigde Staten consequent geīnvesteerd in de olie- en gasindustrie om auto's op benzine te laten rijden. ,,De investering heeft geresulteerd in de aanhoudende werkgelegenheid van duizenden mensen in de olie- en gasindustrie in Wyoming en in het hele land’’, aldus senator Jim Anderson.
En, werkt het? Hebben steeds meer klantenservice, echt ideaal.quote:Op dinsdag 17 januari 2023 13:23 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik moet even bellen met de Belastingdienst. Wachttijd van 20-30 minuten![]()
Maar! Ze hebben gewoon een terugbelfunctie. Geweldig zeg. Ik hoop dat het werkt.
Ja, ik ben net gebeld. Helaas door een medewerker met beduidend minder verstand van zaken dan die van vorig jaar. Maar het komt als het goed is goed.quote:Op dinsdag 17 januari 2023 15:35 schreef Isabeau het volgende:
[..]
En, werkt het? Hebben steeds meer klantenservice, echt ideaal.
Nopequote:Op dinsdag 17 januari 2023 14:56 schreef AnneX het volgende:
[..]
Oh drama!
Heb je NAW gegevens in de portemonnee? voor een eerlijke vinder.
Nee ik denk nog steeds dat ie ergens hier moet zijn, kan m alleen niet vinden. Verdenk de locatie waar de Mrs heeft gezochtquote:Echt echt alle vakjes, tassen, jassen van jou en vrouw en kinderspeelgoed, laden noem maar op. ??
Nee. Nog niet.quote:Edit: voor de zekerheid passen blokken. Deed je al, hč.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.‘t Is net als businessclass vliegen - na één keer wil je nooit meer anders
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
quote:Op dinsdag 17 januari 2023 16:56 schreef sigme het volgende:
[ afbeelding ]
Ik ga Gent zo verlaten.Leukleukleuk!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.‘t Is net als businessclass vliegen - na één keer wil je nooit meer anders
Hoe lang blijven jullie ook alweer aan boord?Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
[ afbeelding ]
Ik ga Gent zo verlaten.En jullie zijn de enigen? Over dat laatste is @Barreltje het niet helemaal met je eens… herinner ik mij.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.‘t Is net als businessclass vliegen - na één keer wil je nooit meer anders
Nee, ik hou geen spreadsheet bij.😜
Hé, het is na 17 uur: een prachtige zonnige droge dag met blauwe luchten
en het.is.nog.licht![]()
Gelukkig moest ik vandaag op boodschappentournee![]()
[ afbeelding ]
Ik ga Gent zo verlaten.Oh, dat ziet er helemaal prima uit!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.‘t Is net als businessclass vliegen - na één keer wil je nooit meer anders
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
Schitterende haven daarquote:Op dinsdag 17 januari 2023 17:12 schreef sigme het volgende:
Wij zijn de enige ademende lading (“passagiers”) en we zijn na 30 ā 32u varen in Göteborg. Ze gaan wat extra gas geven omdat we met 4u vertraging vertrekken. Ze verwachten een rustige tocht qua weer.
Ik wil dit. Als jij kunt rapporteren dat er geen hoge zeeën zijn.quote:Op dinsdag 17 januari 2023 17:12 schreef sigme het volgende:
Wij zijn de enige ademende lading (“passagiers”) en we zijn na 30 ā 32u varen in Göteborg. Ze gaan wat extra gas geven omdat we met 4u vertraging vertrekken. Ze verwachten een rustige tocht qua weer.
Wat vervelend! Hier in 3 jaar nog nooit meegemaakt.quote:Op dinsdag 17 januari 2023 13:20 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Daar wind je je nog over op?
Doen ze hier tegenwoordig zo veel dat ik er zelfs al rekening mee houd bij het plannen van de bezorging.
Groente en fruit ademen ook gewoon hoor.quote:Op dinsdag 17 januari 2023 17:12 schreef sigme het volgende:
quote:Op dinsdag 17 januari 2023 18:26 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Wat vervelend! Hier in 3 jaar nog nooit meegemaakt.
Zou het uit maken dat we een bezorgbundel hebben?
Die hartjesquote:Op dinsdag 17 januari 2023 18:26 schreef Sarabi het volgende:
Geen idee of iemand het boeiend vindt maar ik heb weer nieuwe nagels
[ afbeelding ]
Hoe lang hou je dat nou goed? Geloof dat ik dat nog geen 5 minuten netjes zou houden.quote:Op dinsdag 17 januari 2023 18:26 schreef Sarabi het volgende:
[ afbeelding ]
Stiekem al voor Valentijnsdagquote:
Het is een lak met wat versteviging. Anders breken ze bij mij ook snel.quote:Op dinsdag 17 januari 2023 19:18 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Hoe lang hou je dat nou goed? Geloof dat ik dat nog geen 5 minuten netjes zou houden.
Laatst lang "gespaard" voor langere nagels, mooi gelakt voor een bruiloft. Op de terugweg van de kapper (ja op de fiets), brak er meteen een af
quote:Op dinsdag 17 januari 2023 19:14 schreef Vanyel het volgende:
Omfg zo'n verhaal waarbij je alleen maar kunt hopen dat het hier beter is (geen mening over daders, maar geloofd worden, laat staan tot een rechtszaak komen, is bij onze politie ook praktisch een wonder).
Police, rape, Guardian.
van lier pantoffels.quote:Op dinsdag 17 januari 2023 12:43 schreef fietsie het volgende:
Ik moet toch maar aan de pantoffels ofzo. Dit is echt niet leuk.
Maar die totaal bejaarde C&A ellende komt er hier niet in... dus dat wordt nog even zoeken....
Kom hier wonen. Een uitspraak uit niederrhein. Ich wünsche dir etwas.quote:Op dinsdag 17 januari 2023 12:56 schreef Blues het volgende:
[..]
Ja! Dat vul ik ook altijd aan, ik schreeuw het ook naar de tv
quote:Op dinsdag 17 januari 2023 16:05 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Nope
[..]
Nee ik denk nog steeds dat ie ergens hier moet zijn, kan m alleen niet vinden. Verdenk de locatie waar de Mrs heeft gezocht
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
Ik wens het je.quote:Op dinsdag 17 januari 2023 19:57 schreef z80 het volgende:
[..]
Kom hier wonen. Een uitspraak uit niederrhein. Ich wünsche dir etwas.
Ja WAT dan?
Ja, van Limburgs begrijp ik ook niks.quote:Op dinsdag 17 januari 2023 19:59 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik wens het je.
Heel gewoon in Limburg ook.
WIJ BEGRIJPN VAN JOU OOK HEUS NIKS HOOR, HOLLANDSE BOER JA!quote:Op dinsdag 17 januari 2023 19:59 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ja, van Limburgs begrijp ik ook niks.
Waarvan akte.quote:Op dinsdag 17 januari 2023 20:03 schreef Vanyel het volgende:
[..]
WIJ BEGRIJPN VAN JOU OOK HEUS NIKS HOOR, HOLLANDSE BOER JA!
OUWHOER JONGE
JE REEGT ME OP JA. STRAKS HOUW IK JE DER ENE.
Even in de gaten houden de politie bepaald niet of iets we/geen rechtszaak wordt. Dat doet het OM.quote:Op dinsdag 17 januari 2023 19:14 schreef Vanyel het volgende:
Omfg zo'n verhaal waarbij je alleen maar kunt hopen dat het hier beter is (geen mening over daders, maar geloofd worden, laat staan tot een rechtszaak komen, is bij onze politie ook praktisch een wonder).
Police, rape, Guardian.
Er wordt amper vals aangifte gedaan. Dat is echt een vrij uniek concept in deze.quote:Op dinsdag 17 januari 2023 20:09 schreef z80 het volgende:
[..]
Even in de gaten houden de politie bepaald niet of iets we/geen rechtszaak wordt. Dat doet het OM.
Ik ben wel van mening dat elke zaak onderzocht moet worden. Maar ook dat een vals aangifte net zo zwaar gestraft moet worden als wat er als straf staat waar tegen/over aangifte gedaan is.
Daar ben ik het niet mee eens. Scheidingszaken waar kinderen bij betrokken zijn, zijn er berucht om.quote:Op dinsdag 17 januari 2023 20:10 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Er wordt amper vals aangifte gedaan. Dat is echt een vrij uniek concept in deze.
En als de politie geen onderzoek doet, dan komt er ook geen zaak.
quote:Op dinsdag 17 januari 2023 19:58 schreef Vanyel het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Tussen stoel en middenconsole in de auto.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Dus omdat voor jou N=2 is, is het dus niet vrij uniek?quote:Op dinsdag 17 januari 2023 20:22 schreef z80 het volgende:
[..]
Daar ben ik het niet mee eens. Scheidingszaken waar kinderen bij betrokken zijn, zijn er berucht om.
En als man niet gelooft wordt tot dat er camerabeelden bovenwater komen. Zaak van een goede vriend. Camera bleek toch een stukje weg gefilmd te hebben.
Aangifte werd ingetrokken, zij liep fluitend weg en hij was alles kwijt. En geen enkele instantie die dan hulp bied. Tot de trein. Toe kwam de opmerking van, dat zagen we niet aankomen.
En zelf een keer beschuldigd van aanranding. Ook hier moesten er camera beelden aan te pas komen voordat er gelooft werd dat ik haar nooit had aangeraakt.
quote:Op dinsdag 17 januari 2023 19:58 schreef Vanyel het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Tussen stoel en middenconsole in de auto.Hoera!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nee.quote:Op dinsdag 17 januari 2023 20:29 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Dus omdat voor jou N=2 is, is het dus niet vrij uniek?
ZEG UT HEUR!quote:Op dinsdag 17 januari 2023 20:03 schreef Vanyel het volgende:
[..]
WIJ BEGRIJPN VAN JOU OOK HEUS NIKS HOOR, HOLLANDSE BOER JA!
OUWHOER JONGE
JE REEGT ME OP JA. STRAKS HOUW IK JE DER ENE.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
[ afbeelding ]
Ik ga Gent zo verlaten.Ik wil dit ook nog steeds een keer gaan doen, maar er schijnt nogal wat van je flexibiliteit gevraagd te wordenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.‘t Is net als businessclass vliegen - na één keer wil je nooit meer andersNou ja toen kwam corona en ging alles stuk
![]()
In ieder geval goed om te zien dat dit dus wel weer opgepakt wordt na corona
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
Jij en ik… samen op een boot….quote:Op dinsdag 17 januari 2023 20:53 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik wil dit ook nog steeds een keer gaan doen, maar er schijnt nogal wat van je flexibiliteit gevraagd te wordenNou ja toen kwam corona en ging alles stuk
![]()
Niet veel mis mee toch?quote:Op dinsdag 17 januari 2023 20:54 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Jij en ik… samen op een boot….
Riviertje beviel prima, ik weet niet of je op open zee wil meemakenquote:
Spouwen doe je maar aan spouwboordquote:Op dinsdag 17 januari 2023 20:56 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Riviertje beviel prima, ik weet niet of je op open zee wil meemaken
Als ik het goed begrepen heb: maximaal 12 personen, 6 hutten.quote:Op dinsdag 17 januari 2023 17:23 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Ik wil dit. Als jij kunt rapporteren dat er geen hoge zeeën zijn.
Of misschien juist wel hoge zeeën maar een stabiele boot
Hoeveel extra ademende lading had de boot kunnen hebben?
Zelfs met auto is dat Bremen of Antwerpen knap lastig binnen 4u voor veel mensenquote:Op dinsdag 17 januari 2023 21:02 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh ik hoor net dat ik met Cat mee moet![]()
Nee maar @:Sigme dat klopt toch? Dat je opeens te horen kunt krijgen dat je binnen 4 uur in Antwerpen of Bremen of whatever moet zijn? Maar dat het ook net zo goed WEKEN later kan worden terwijl jij met je gepakte tas bij de voordeur bivakkeert?Dat is een beetje wat ik ervan begrepen had.
Terwijl dit me dus juist wel een heel Corona-verantwoord uitstapje lijkt.quote:Op dinsdag 17 januari 2023 20:53 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik wil dit ook nog steeds een keer gaan doen, maar er schijnt nogal wat van je flexibiliteit gevraagd te wordenNou ja toen kwam corona en ging alles stuk
![]()
Dank je.quote:Op dinsdag 17 januari 2023 20:29 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Dus omdat voor jou N=2 is, is het dus niet vrij uniek?
quote:Op dinsdag 17 januari 2023 20:49 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
ZEG UT HEUR!
WATS OMME OËRE MOT ZEHET HEBBE.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
Moog allebeiquote:
Volgens mij valt dat wel mee. Ik meen dat zij een paar weken geleden hotel al heeft geboekt voor de nacht voor gepland vertrek. Dat alleen de boot een paar uur te laat afvoer.quote:Op dinsdag 17 januari 2023 21:02 schreef Dr_Flash het volgende:
Nee maar @:Sigme dat klopt toch? Dat je opeens te horen kunt krijgen dat je binnen 4 uur in Antwerpen of Bremen of whatever moet zijn? Maar dat het ook net zo goed WEKEN later kan worden terwijl jij met je gepakte tas bij de voordeur bivakkeert?Dat is een beetje wat ik ervan begrepen had.
Niks dervan.quote:
Zegtj de verloater vanne beste grondjquote:
Wat prachtig! Ik hoop dat het lang mooi blijftquote:Op dinsdag 17 januari 2023 18:26 schreef Sarabi het volgende:
[ afbeelding ]
Ik eigenlijk ook niet.quote:Op dinsdag 17 januari 2023 22:41 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Dank je.
Ik had er de kracht niet voor.
Je collega’squote:Op woensdag 18 januari 2023 08:19 schreef Tele6 het volgende:
Goedemorgen.
Ook thuiswerkdag.
15 min geleden uit bed gerend omdat ik ongeveer nu een zoom dagstart zou hebben. Maar volgens mij hebben ze de zoom weer niet werkend gekregen. (Gebeurt vaker. Mijn collega's zijn niet echt handig met elektronica en ze doen met de hele groep de zoom vanaf één iPad.)
Nou ja. Dan kan ik nu weer rustiger doen
We zijn ongeveer half-half onderzoek en gewone ziekenhuisdingen. Ik zit meer dan half op onderzoek en de collega's met wie ik moest zoomen zitten meer dan half op de gewone dingen. Het idee is dat ze handig moeten zijn in het lab, niet zozeer achter de computer.quote:Op woensdag 18 januari 2023 08:22 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Je collega’s
Je werkt toch in een soort van onderzoeksomgeving? Dan zou ik wat meer basiskennis en feeling verwachten eigenlijk.
Wel fijn voor jouw dagstart
Ja maar dat is toch niet 'handig' met computers, maar gewoon basis computervaardigheden?quote:Op woensdag 18 januari 2023 08:25 schreef Tele6 het volgende:
[..]
We zijn ongeveer half-half onderzoek en gewone ziekenhuisdingen. Ik zit meer dan half op onderzoek en de collega's met wie ik moest zoomen zitten meer dan half op de gewone dingen. Het idee is dat ze handig moeten zijn in het lab, niet zozeer achter de computer.
Ik heb laatst een van deze collega's uitgelegd waar de knop zit om een webpagina terug te gaan. En ze probeert nog steeds om bestanden te googelen en webpagina's in Verkenner te vinden
Dat dus!quote:Op woensdag 18 januari 2023 08:37 schreef Tuindier het volgende:
[..]
Ja maar dat is toch niet 'handig' met computers, maar gewoon basis computervaardigheden?
Ik begin me haast een wizzkid te voelenquote:Op woensdag 18 januari 2023 09:15 schreef Tele6 het volgende:
De onhandigste collega is tegen de 60 maar m'n collega van begin 50 heeft ook moeite
Ja N=1quote:Op dinsdag 17 januari 2023 22:51 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Volgens mij valt dat wel mee. Ik meen dat zij een paar weken geleden hotel al heeft geboekt voor de nacht voor gepland vertrek. Dat alleen de boot een paar uur te laat afvoer.
Dankjewelquote:Op dinsdag 17 januari 2023 23:30 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Wat prachtig! Ik hoop dat het lang mooi blijft
Ik ga mijn best doenquote:Op woensdag 18 januari 2023 00:18 schreef Tele6 het volgende:
@:Sarabi nagelsknap dat je die een maand mooi houdt, ik houd m'n nagels zonder lak al niet heel
Wat een goed idee! Vergelijkbaar met collega’s op de werkvloer voor zitadviezen etc.quote:Op woensdag 18 januari 2023 09:24 schreef fietsie het volgende:
Wij hebben dus de "DigiCoach" ingesteld; een groep mensen die ook opleiding krijgt (zowel in lesgeef vaardigheden als in computer vaardigheden en het EPD) en die dus actief op de werkvloer beschikbaar zijn voor ondersteuning op dit vlak, maar die dus ook gewoon "collega" zijn.
Dus hopelijk een kleinere drempel om ze er even bij te roepen.
Herkenbaar wel. Ik moet de laatste weken veel naar kantoor en merk wel dat dat weer extra energie vreet. En dat ik ook gewoon minder tijd heb om dan nog te koken. Mijn oplossing is nu om in het weekend te koken en dan op kantoordagen uit de vriezer te eten. Soms wel wat eentonig, maar achja.quote:Op woensdag 18 januari 2023 10:34 schreef Candaasje het volgende:
Ik ben wel moe. Brein maakt de laatste tijd overuren. Gisteren ook op de bank in slaap gevallen![]()
Op zich wel ‘goed’ moe, niet zozeer stress-moe. Maar het maakt het wel een uitdaging om beetje fatsoenlijk eten te koken, te eten (als ik moe ben heb ik de avonds weinig eetlust) en mezelf te motiveren op te staan.
Er zijn ook gewoon mensen die het geen flikker interesseert, al dat digitale.quote:
Tja, er zijn ook genoeg dingen die mij niet interesseren maar die ik toch weet omdat ik anders niet meekom met de maatschappij.quote:Op woensdag 18 januari 2023 12:36 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Er zijn ook gewoon mensen die het geen flikker interesseert, al dat digitale.
Een oud collega, ca. 40 was daar heel erg in. Was die dom of ontontwikkeld? Nee, z'n ouders wonen in de buurt van sigme in een nogal dure wijk. Waren psychiater geloof ik. Behoorlijk brede algemene kennis zolang het niet over showbizz en electronica ging. Reed op z'n motor naar Iran en naar ver in Afrika.
Ja, dat laatste dus. Het is heel raar om als weldenkende 40-er je collega's lastig te vallen met domme vragen omdat het je niet interesseert. Bovendien ben je dan ook gewoon opgegroeid met pc's.quote:Op woensdag 18 januari 2023 12:47 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Tja, er zijn ook genoeg dingen die mij niet interesseren maar die ik toch weet omdat ik anders niet meekom met de maatschappij.
Mijn moeder weigerde ook om over IT te leren. Ze kon het niet begrijpen dus deed ze alsof het stom en onnodig was. Ze heeft er nooit haar best voor gedaan in de 30+ jaar dat ze daar de tijd voor heeft gehad. Inmiddels heeft z om de haverklap hulp nodig. Jammerdebammer dat ze geen handige schoonzoon meer heeftZe is nu ook zo oud dat ze het ook echt niet meer kan leren. Eigen schuld.
Tenzij je 85+, laaggeletterd of verstandelijk beperkt bent, is er geen enkel excuus om niet te begrijpen hoe je moet browsen, mailen of internetbankieren.
Mijn schoonmoeder was er al heel vroeg bij, begin jaren 80. Ze was typdocent dus moest al snel digitaliseren zodat ze haar lessen up te date kon houden. Zo zijn haar zoons ook besmet geraakt. Elke computer die daar in huis kwam werd eerst door de jongens uit elkaar gehaald om te kijken hoe hij werktequote:Op woensdag 18 januari 2023 13:07 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ja, dat laatste dus. Het is heel raar om als weldenkende 40-er je collega's lastig te vallen met domme vragen omdat het je niet interesseert. Bovendien ben je dan ook gewoon opgegroeid met pc's.
Ik prijs mezelf enorm gelukkig met 70+ ouders die zich uitstekend digitaal redden en dan niet half maar zo dat ze alles wat nodig is om leuk mee te komen, kunnen. Dat maakt mijn referentiekader ook wel wat kritisch
Dit heeft toch geen enkele relatie met het onderwerpquote:Op woensdag 18 januari 2023 12:36 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Er zijn ook gewoon mensen die het geen flikker interesseert, al dat digitale.
Een oud collega, ca. 40 was daar heel erg in. Was die dom of ontontwikkeld? Nee, z'n ouders wonen in de buurt van sigme in een nogal dure wijk. Waren psychiater geloof ik. Behoorlijk brede algemene kennis zolang het niet over showbizz en electronica ging. Reed op z'n motor naar Iran en naar ver in Afrika.
Wat tofquote:Op woensdag 18 januari 2023 13:25 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Mijn schoonmoeder was er al heel vroeg bij, begin jaren 80. Ze was typdocent dus moest al snel digitaliseren zodat ze haar lessen up te date kon houden. Zo zijn haar zoons ook besmet geraakt. Elke computer die daar in huis kwam werd eerst door de jongens uit elkaar gehaald om te kijken hoe hij werkteLater is schoonmoeder nog les gaan geven in computervaardigheden, Word en Excel op een middelbare school.
Ik hoor van onze opleidingstak dat zij nu al merken dat "mailen" voor de studenten van nu al iets wezensvreemd is.quote:Op woensdag 18 januari 2023 13:59 schreef Clubsoda het volgende:
En ik blijf erbij dat wij veel gedegener kennis hebben van werken op computers dan de Gen Z-ers. Hoe vaak ik jonge stagiaires wel niet moet uitleggen hoe je tabellen maakt in word of teksten opmaakt....
Ik vertelde laatst aan mijn 15 jaar jongere collega's over het leven voor internet; spoorboekjes, telefoongidsen, Encarte op cdrom!, werkstukken op de typmachine etc. Ze vonden het fascinerendIk vind het tof om tot die groep te horen die nog echt nog weet hoe het leven was zonder computers maar die er ook zo mee opgegroeid is, dat alles wat digitaal is heel vertrouwd voelt.
Ik heb één collega die jonger is dan ik. En dat is m'n enige collega die NIET kan typen. Ze typt met 2 vingers en het schiet totaal niet op. Ze is van mening dat het toch niet nodig is om te leren, want typen zal vast binnenkort niet meer nodig zijn met alle programma's die je woorden afmaken of op spraak reageren enzovoorts.quote:Op woensdag 18 januari 2023 13:59 schreef Clubsoda het volgende:
En ik blijf erbij dat wij veel gedegener kennis hebben van werken op computers dan de Gen Z-ers. Hoe vaak ik jonge stagiaires wel niet moet uitleggen hoe je tabellen maakt in word of teksten opmaakt....
Ik vertelde laatst aan mijn 15 jaar jongere collega's over het leven voor internet; spoorboekjes, telefoongidsen, Encarte op cdrom!, werkstukken op de typmachine etc. Ze vonden het fascinerendIk vind het tof om tot die groep te horen die nog echt nog weet hoe het leven was zonder computers maar die er ook zo mee opgegroeid is, dat alles wat digitaal is heel vertrouwd voelt.
Euh nee hoor. Op deze lijn koop je gewoon een kaartje voor een bepaalde dag. Bij storm etc kan er wat schuiven, maar het is gewoon een vrachtlijndienst.quote:Op dinsdag 17 januari 2023 21:02 schreef Dr_Flash het volgende:
Preciesquote:Op woensdag 18 januari 2023 14:03 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ik heb één collega die jonger is dan ik. En dat is m'n enige collega die NIET kan typen. Ze typt met 2 vingers en het schiet totaal niet op. Ze is van mening dat het toch niet nodig is om te leren, want typen zal vast binnenkort niet meer nodig zijn met alle programma's die je woorden afmaken of op spraak reageren enzovoorts.![]()
Dit in contrast tot de 60-jarige digibete collega die WEL kan typen
Mailetiquette is echt al jaren een problem onders studenten...quote:Op woensdag 18 januari 2023 14:03 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ik hoor van onze opleidingstak dat zij nu al merken dat "mailen" voor de studenten van nu al iets wezensvreemd is.
Micro zinnetjes appen, of zelfs wensen te communiceren via chat-voorzieningen in Inta ipv mail vind men "niet raar"....
Ochquote:Op woensdag 18 januari 2023 14:05 schreef Phaidra het volgende:
Toen ik ging studeren in 2002, moest mijn moeder wel overstag gaan en kwam er een pc in huis. Wij waren altijd de laatste der mohikanen wat technologie betrof.
Nou, ik heb een paar pogingen gedaan om mijn moeder te leren om met de pc om te gaan, zodat ze een vriendin kon mailen die aan de andere kant van het land woonde. Wat een hel. Na een paar weken kon ze nog het aanknopje niet vinden en ze liet steeds de muis los om dan met 1 vinger te kunnen klikken, als een soort deurbel. Dan was de muis dus weer verschoven tot grote frustratie van mijn moeder (en mij).![]()
Drie jaar later ging ik uit huis, nam de pc mee, en zij heeft nooit meer pogingen gedaan om ook maar iets online te doen. Het was een wonder dat ze na een paar jaar mobiele telefoon nog wel heeft leren sms’en. Ik weet echt niet hoe ze het tegenwoordig gered had. Ze klaagde ook altijd over alles ‘dat tegenwoordig maar allemaal online moet’.
Ik moet nog grinniken om een mail die ik bij de bibliotheek van een universiteit kreeg van een student. Wij losten o.a. toegangsproblemen op voor digitale bronnen. De mail was letterlijk: “Hij doet het niet”. Ehhh we hebben meer dan 20.000 digitale tijdschriften en een paar honderd databases, dus tja… De mail was binnengekomen via een antwoordformulier op de website, en hij/zij had geen mailadres ingevuld. Dus het zal voor altijd een mysterie blijven wat het niet deedquote:Op woensdag 18 januari 2023 14:07 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Mailetiquette is echt al jaren een problem onders studenten...
Dat klinkt zo mogelijk nog (veel) frustrerender dan ik die mijn moeder 15 keer moest uitleggen hoe ze ebooks van de bibliotheek op haar reader kreeg.quote:Op woensdag 18 januari 2023 14:05 schreef Phaidra het volgende:
Toen ik ging studeren in 2002, moest mijn moeder wel overstag gaan en kwam er een pc in huis. Wij waren altijd de laatste der mohikanen wat technologie betrof.
Nou, ik heb een paar pogingen gedaan om mijn moeder te leren om met de pc om te gaan, zodat ze een vriendin kon mailen die aan de andere kant van het land woonde. Wat een hel. Na een paar weken kon ze nog het aanknopje niet vinden en ze liet steeds de muis los om dan met 1 vinger te kunnen klikken, als een soort deurbel. Dan was de muis dus weer verschoven tot grote frustratie van mijn moeder (en mij).![]()
Drie jaar later ging ik uit huis, nam de pc mee, en zij heeft nooit meer pogingen gedaan om ook maar iets online te doen. Het was een wonder dat ze na een paar jaar mobiele telefoon nog wel heeft leren sms’en. Ik weet echt niet hoe ze het tegenwoordig gered had. Ze klaagde ook altijd over alles ‘dat tegenwoordig maar allemaal online moet’.
Dat vind ik ook leuk. Ik heb ook nog net de langspeelplaat meegemaakt. Dit is echt wel een mooie periode. Sowieso wel qua rijkdom en geen oorlog en zulke randzaken.quote:Op woensdag 18 januari 2023 13:59 schreef Clubsoda het volgende:
Dat vind ik eerlijk gezegd ook een raadselachtig proces. Volgens mij moet dat makkelijker kunnen.quote:Op woensdag 18 januari 2023 14:14 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Dat klinkt zo mogelijk nog (veel) frustrerender dan ik die mijn moeder 15 keer moest uitleggen hoe ze ebooks van de bibliotheek op haar reader kreeg.
[..]
Dat vind ik ook leuk. Ik heb ook nog net de langspeelplaat meegemaakt. Dit is echt wel een mooie periode. Sowieso wel qua rijkdom en geen oorlog en zulke randzaken.
Dat ligt misschien een beetje aan je definitie van werken op een computer. Ik heb nog niet gemerkt dat mensen geen tabel in word kunnen maken, overigens. Maar over het algemeen vind ik het inwerken op een nieuwe tool juist een heel stuk makkelijker bij iemand die wat jonger is.quote:Op woensdag 18 januari 2023 13:59 schreef Clubsoda het volgende:
Wij schrijven primair verslagen in Word. Ik moet iedere stagiaire uitleggen dat wanneer ze iets willen toevoegen in de bestaande tabellen in onze formats, dat ze dan EEN NIEUWE REGEL MOETEN INVOEGEN in plaats van maar blijven typen in dezelfde celquote:Op woensdag 18 januari 2023 14:20 schreef Myraela het volgende:
[..]
Dat ligt misschien een beetje aan je definitie van werken op een computer. Ik heb nog niet gemerkt dat mensen geen tabel in word kunnen maken, overigens. Maar over het algemeen vind ik het inwerken op een nieuwe tool juist een heel stuk makkelijker bij iemand die wat jonger is.
Ja!! Met twee zussen die een stuk ouder zijn, voel ik me ook beter thuis bij gen Xquote:Op woensdag 18 januari 2023 14:18 schreef Clubsoda het volgende:
Officieel ben ik millenial, maar ik vond deze voorbeelden zo herkenbaar:
https://www.boredpanda.com/gen-x-things/
Dit. Met Adobe Digital Editions uit jaar kruk, en Autorisatie van een Device enz enz.quote:Op woensdag 18 januari 2023 14:18 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Dat vind ik eerlijk gezegd ook een raadselachtig proces. Volgens mij moet dat makkelijker kunnen.
En een gedrocht van een website. Altijd down als ik net een nieuw boek uit een serie nodig heb. En een tijd lang kwam de bestandsextensie niet mee bij het downloaden, waardoor ik eerst daaraan moest gaan knutselen voordat Adobe Digital Editions het zich verwaardigde om het bestand te openen.quote:Op woensdag 18 januari 2023 14:25 schreef fietsie het volgende:
[..]
Dit. Met Adobe Digital Editions uit jaar kruk, en Autorisatie van een Device enz enz.
Dit. Ik had ook steeds gewoon netjes eBooks die als bestand binnenkwamen. En nu ineens alleen nog maar als encrypted URL bestandquote:Op woensdag 18 januari 2023 14:28 schreef Tele6 het volgende:
[..]
En een gedrocht van een website. Altijd down als ik net een nieuw boek uit een serie nodig heb. En een tijd lang kwam de bestandsextensie niet mee bij het downloaden, waardoor ik eerst daaraan moest gaan knutselen voordat Adobe Digital Editions het zich verwaardigde om het bestand te openen.
Het is gruwelijk. Ik heb een paar weken lang 2 hele lieve oude mensen aan mijn balie gehad met hun ipad. Het lag écht niet aan hen, het is echt een k-procedure.quote:Op woensdag 18 januari 2023 14:18 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Dat vind ik eerlijk gezegd ook een raadselachtig proces. Volgens mij moet dat makkelijker kunnen.
Bij mij gedraagt het zich inmiddels weer normaal. Al is het ook alweer een maand geleden dat ik e-boeken gedownload heb van de bieb, want ik had 9 gratis boeken van NS Wintercity. Waarvan ik nu in elk boek 10 pagina's gelezen heb geloof ikquote:Op woensdag 18 januari 2023 14:32 schreef fietsie het volgende:
[..]
Dit. Ik had ook steeds gewoon netjes eBooks die als bestand binnenkwamen. En nu ineens alleen nog maar als encrypted URL bestand
Binnenkort gewoon alles aan chatGPT vragen en het is opgelost?quote:Op woensdag 18 januari 2023 14:24 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Wij schrijven primair verslagen in Word. Ik moet iedere stagiaire uitleggen dat wanneer ze iets willen toevoegen in de bestaande tabellen in onze formats, dat ze dan EEN NIEUWE REGEL MOETEN INVOEGEN in plaats van maar blijven typen in dezelfde celHoe je cellen splitst
Niet met spaties werken in plaats van tab als je wilt inspringen
Wat een harde enter is
Ze kijken me stuk voor stuk aan alsof ze hier nog nooit van gehoord hebben.
Gaaf! Als je terug bent wil ik er alles over wetenquote:Op woensdag 18 januari 2023 14:05 schreef sigme het volgende:
[..]
Euh nee hoor. Op deze lijn koop je gewoon een kaartje voor een bepaalde dag. Bij storm etc kan er wat schuiven, maar het is gewoon een vrachtlijndienst.
Alsnog een retourtje boeken?quote:Op woensdag 18 januari 2023 14:27 schreef sigme het volgende:
Uitstekend geslapen en we krijgen driemaal daags heerlijk eten. Het is echt geweldig.
Dit ben ik.quote:Op woensdag 18 januari 2023 14:18 schreef Clubsoda het volgende:
Officieel ben ik millenial, maar ik vond deze voorbeelden zo herkenbaar:
https://www.boredpanda.com/gen-x-things/
Leisure Larry spelen zonder enig filter of toezichtquote:Op woensdag 18 januari 2023 15:22 schreef Vanyel het volgende:
Wij deden overigens summer en wintergames op de Commodore 64
Wat een bazen spellen waren dat.
Ken sent mequote:Op woensdag 18 januari 2023 15:59 schreef Molo het volgende:
[..]
Leisure Larry spelen zonder enig filter of toezicht
Dat heb ik in een ver verleden ook nog gedaan, met die gekleurde toetsenquote:Op woensdag 18 januari 2023 18:16 schreef Blues het volgende:
Verhalen uit de oude doos![]()
Ik zat jaren 80 op type les via Scheidegger, 10 vingers blind.
Ik kan nog steeds niet anders
quote:Op woensdag 18 januari 2023 18:23 schreef sigme het volgende:
Ik volgde, ergens rond het jaar 2000, een cursus Word en Excel en de docente bleek mijn oude kleuterjuf. Waar ik als kleuter zeer verliefd op was![]()
Ik had haar nooit herkend natuurlijk, maar zij herkende mijn naam. En wist nog vanalles over mij, ouders, zusje, broertje. Terwijl ze alleen mij 2 jaar gehad heeft, en ik een jaar later uit het dorp verdween.
Bah, niet leukquote:Op woensdag 18 januari 2023 18:36 schreef Sarabi het volgende:
vandaag voor het eerst echt een zakelijke tegenvaller gehad.
Vanwege herkenbaarheid kan ik er niet echt over posten, maar flink stom is het wel![]()
Maakt wel weer duidelijk dat je eigenlijk altijd je 1e gevoel moet volgen.
Balen.quote:Op woensdag 18 januari 2023 18:36 schreef Sarabi het volgende:
Vanwege herkenbaarheid kan ik er niet echt over posten, maar flink stom is het wel![]()
Balenquote:Op woensdag 18 januari 2023 18:36 schreef Sarabi het volgende:
zwaar verliefd op het jongetje dat Sebastien speelde. Later speelde hij in een andere serie, Jerome et Isabelle. Hij was nog leuker gewordenquote:Op woensdag 18 januari 2023 18:49 schreef Blues het volgende:
Remi, Pippi Langkous, Swiebertje, Pipo de Clown, Ivanhoe, Floris enBelle en Sebastian
als de begintune begon moest ik al huilen
![]()
Alleen kinder tv op wo middag idd.
Meeste in zwart wit.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.We have far more in common than that which devides us..
Nope, maar wel weer een leerpuntjequote:
Zekerquote:
We kunnen het gelukkig redelijk goed opvangen maar leuk is het nooit.quote:Op woensdag 18 januari 2023 18:50 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Balen![]()
Hopelijk slijt de (financiële) pijn snel.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ookquote:Op woensdag 18 januari 2023 18:52 schreef Cat-astrophe het volgende:
Leren typen met gekleurde kapjes op -hip- een elektrische typmachine.
wauwquote:Op woensdag 18 januari 2023 19:13 schreef fietsie het volgende:
Ik kreeg offerte van een bedrijf dat de gevel zou reinigen.
Lees de offerte, vind het niet helder en gooi hem dus weg.
Paar minuten later "bedankt voor de opdracht" mailtje.
Ik bellen.
"Ja u heeft op de link in de offerte geklikt!"
Blijkbaar een link die (dure) offertes met 1 klik omzet in een opdracht, maar die ook activeert als je op delete drukt...
Dus ik doe een reply op dat offerte mailtje: weer een opdrachtbevestiging. Terwijl ik toch echt tekstueel vroeg op een schriftelijke bevestiging van het gevoerde telefoongesprek.
Klinkt wel als een betrouwbare firmaquote:Op woensdag 18 januari 2023 19:13 schreef fietsie het volgende:
Ik bellen.
Blijkbaar een link die (dure) offertes met 1 klik omzet in een opdracht, maar die ook activeert als je op delete drukt...
Dus ik doe een reply op dat offerte mailtje: weer een opdrachtbevestiging. Terwijl ik toch echt tekstueel vroeg op een schriftelijke bevestiging van het gevoerde telefoongesprek.
Ja en aangezien ze het werk ook kunnen doen als ik niet thuis ben wilde ik dus een schriftelijke bevestiging dat de opdracht NIET verstrekt was.quote:
Aangifte doen van oplichterisatiequote:Op woensdag 18 januari 2023 19:13 schreef fietsie het volgende:
Ik bellen.
Kon dat maar met één klikquote:Op woensdag 18 januari 2023 19:18 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Aangifte doen van oplichterisatie
Dit is ook echtquote:Op woensdag 18 januari 2023 19:29 schreef Cat-astrophe het volgende:
Zucht… vorige week dus gedoetje in de familie ivm verjaardagsetentje waarbij ik had aangegeven wanneer ik niet kon. Want ander etentje.
Vandaag maar eens geīnformeerd in hoeverre daarin al iets gepland was want er zal toch iets gereserveerd moeten worden voor de groep. Reactie ‘ja, we moeten kijken of we dat gaan doen want waarschijnlijk willen veel mensen na afloop (van het concert) meteen naar huis’
…..
HET WAS JULLIE IDEE![]()
![]()
![]()
……
Ik verwacht dat een paar mensen best wel uit zal willen gaan eten en dan sluit ik aan. Want dat heb ik nu geregeld met de fam. Maar als de meerderheid van de groep niet gaat had ik ook prima met de familie kunnen gaan eten. Omdat het naborrelen juist met de hele groep leuk was geweest
Soooo…en ws telefonisch onbereikbaar!?quote:Op woensdag 18 januari 2023 19:13 schreef fietsie het volgende:
Ik bellen.
Het is dus geen lekkage maar een verzadiging van een deel van de gevel.quote:Op woensdag 18 januari 2023 20:05 schreef AnneX het volgende:
[..]
Soooo…en ws telefonisch onbereikbaar!?
Kan men hiervan aangifte doen?
En hoe is het afgelopen met de lekkage en de verzekering en je eigen ‘mannetje’?
Verzoek aan Fokkers en meer speciaal de Culchat ( ook lurkers 😉) willen jullie de volgende petitie ondertekenen?
Alvast hartstikke bedankt! 💐
https://petities.nl/petitions/behoud-de-gelderse-veren?locale=nl
Enne…verzekeringswerk?quote:Op woensdag 18 januari 2023 20:09 schreef fietsie het volgende:
[..]
Het is dus geen lekkage maar een verzadiging van een deel van de gevel.
Die dus gereinigd moet worden.
Daarna de voegen gerepareerd.
En dan geimpregneerd.
Die hebben het zo druk dat ze de melding hebben geregisteerd en er op terug gaan komenquote:
Djiezus.quote:Op woensdag 18 januari 2023 20:13 schreef fietsie het volgende:
[..]
Die hebben het zo druk dat ze de melding hebben geregisteerd en er op terug gaan komen
Ik ga er ook niet van uit.quote:Op woensdag 18 januari 2023 20:19 schreef gcjoel het volgende:
Doorslaand vocht, ik zou niet rekenen op de verzekering
Nja zo waren wij met onze VVE ooit verzekerd bij Meeus. Altijd braaf premie betaald, nooit wat geclaimd, van de ene dag op de andere waren we "onverzekerbaar" en konden we wat anders gaan zoekenquote:Op woensdag 18 januari 2023 20:20 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ik ga er ook niet van uit.
Mijn ervaringen met woonverzekeringen sinds 2005 is dat je enige recht premiebetalen is.
Er is altijd wel een detail waardoor het precies net niet in de dekking valt.
quote:Op woensdag 18 januari 2023 18:57 schreef Kaatje1 het volgende:
Sebastien nuOhSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar hij heeft nog dezelfde ogen!
Getekend hoorquote:Op woensdag 18 januari 2023 20:05 schreef AnneX het volgende:
[..]
En hoe is het afgelopen met de lekkage en de verzekering en je eigen ‘mannetje’?
Verzoek aan Fokkers en meer speciaal de Culchat ( ook lurkers 😉) willen jullie de volgende petitie ondertekenen?
quote:Op woensdag 18 januari 2023 18:57 schreef Kaatje1 het volgende:
Sebastien nuHad ik al eens verteld dat dit liedje vorige zomer of zo de gratis pianoles was van Corrrrrr Bakkerrrrr?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En de eerste 2,3 keren dat ik de eerst maten oefende ik dat met een brok in mijn keel deed![]()
Vertel het nog maar een keerquote:Op woensdag 18 januari 2023 20:43 schreef Blues het volgende:
[..]
Had ik al eens verteld dat dit liedje vorige zomer of zo de gratis pianoles was van Corrrrrr Bakkerrrrr?
En de eerste 2,3 keren dat ik de eerst maten oefende ik dat met een brok in mijn keel deed
Nee dit is ook zeker geen dure software, maar wel heel brakke software. Het was een dure offerte. Die ik dus helemaal niet wilde activerenquote:Op woensdag 18 januari 2023 21:04 schreef Lucky_Strike het volgende:
Wat fascinerend dat jullie gelijk richting oplichting en aangifte denken bij die mails n.a.v. de offerte van @:fietsie Ik ga uit van gewoon een foutje in de software.
Fiets, dat is niet per se dure software hoor. Ons systeem kan dat ook voor nog geen 20 euro per maand.
quote:Op woensdag 18 januari 2023 19:12 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Nope, maar wel weer een leerpuntje
[..]
Zeker
[..]
We kunnen het gelukkig redelijk goed opvangen maar leuk is het nooit.Dat gevoel ken ik wel. Ik trek me zakelijke conflicten ook persoonlijk aan. Ik kan zo boos worden om de onbeschoftheid van mensen. Ik heb wel alleen mezelf daarmee natuurlijk.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Spoilers!
Dat lijkt me eerder malafide gedrag dan "gewoon een foutje in de software".quote:Op woensdag 18 januari 2023 21:10 schreef fietsie het volgende:
Je kon na het drukken op "reply" niet eens volzinnen tiepen in die mail, want om de zoveel tijd gingen die linkjes afvuren en browsers openen.
Oh, dan begreep ik je verkeerd.quote:Op woensdag 18 januari 2023 21:10 schreef fietsie het volgende:
[..]
Nee dit is ook zeker geen dure software, maar wel heel brakke software. Het was een dure offerte. Die ik dus helemaal niet wilde activeren
Het gaat mij er om dat een "1 muisklik" linkje in een offerte nooit een rechtsgeldige overeenkomst zou moeten kunnen opleveren.
En dat daarna dus bleek dat bij het openen in Office365 de mail, ongeacht welke bewerking je deed, steeds weer die link "bevestig offerte" triggerde. Wat natuurlijk never nooit niet zou moeten mogen.
Je kon na het drukken op "reply" niet eens volzinnen tiepen in die mail, want om de zoveel tijd gingen die linkjes afvuren en browsers openen.
Dan ben je echt wel de domste oplichter ooit.quote:Op woensdag 18 januari 2023 21:20 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat lijkt me eerder malafide gedrag dan "gewoon een foutje in de software".
Ja misschien. Maar als je aanneemt dat er maar zat bedrijven zijn die elke binnenkomende factuur gewoon blind betalen is het nog best een lucratieve flikkerij.quote:Op woensdag 18 januari 2023 21:22 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Dan ben je echt wel de domste oplichter ooit.
Uiteraard getekendquote:Op woensdag 18 januari 2023 20:05 schreef AnneX het volgende:
Dan kan hij net zo goed het hele opnemen van een offerte overslaan en direct spookfacturen sturen.quote:Op woensdag 18 januari 2023 21:24 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja misschien. Maar als je aanneemt dat er maar zat bedrijven zijn die elke binnenkomende factuur gewoon blind betalen is het nog best een lucratieve flikkerij.
Nou aan de telefoon bleef ie maar herhalen "mensen klikken maar wat" en "Je hebt echt wel op accepteren geklikt". Aangezien het een 2 mans bedrijf is gok ik het er op dat ie niet eens begrijpt wat er mis is, en dat ie (ook gezien het domain van de linkjes) een product van een derde partij vertrouwt.quote:Op woensdag 18 januari 2023 21:20 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Oh, dan begreep ik je verkeerd.
Vervelende situatie natuurlijk, dat is wel het laatste dat je verwacht. Zij weten nu in elk geval ook dat het niet goed zit.
Heb je met bedrijven langs gehad voor een offerte?
Het is een impregneerder, geen IT'erquote:Op woensdag 18 januari 2023 21:33 schreef fietsie het volgende:
[..]
Nou aan de telefoon bleef ie maar herhalen "mensen klikken maar wat" en "Je hebt echt wel op accepteren geklikt". Aangezien het een 2 mans bedrijf is gok ik het er op dat ie niet eens begrijpt wat er mis is, en dat ie (ook gezien het domain van de linkjes) een product van een derde partij vertrouwt.
Neuh maar persoonlijk heb ik dan liever een offerte getyped op een inktlint typemachine dan geautomatiseerde shizzle van de goedkoopste aanbieder. Er zaten 5 word documentjes bij de offerte die ieder 1 offerregel vertegenwoordigden.....quote:Op woensdag 18 januari 2023 21:37 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Het is een impregneerder, geen IT'er
Ja, ik moet dit ook wel even leren loslaten.quote:Op woensdag 18 januari 2023 21:13 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Dat gevoel ken ik wel. Ik trek me zakelijke conflicten ook persoonlijk aan. Ik kan zo boos worden om de onbeschoftheid van mensen. Ik heb wel alleen mezelf daarmee natuurlijk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |