abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 15 januari 2023 @ 18:29:56 #126
480574 Smegma.
Ettert lekker onder je toompje
pi_207575063
Wat hebben we gemerkt van de nog niet eens zo oude desinformatiestrategie? Deze was door Ollongren uitgevaardigt in 2019 volgens mij.

Dit soort initiatieven stranden op onuitvoerbaarheid. Verder hebben overheden een bijzonder slechte staat van dienst als het aankomt op desinformatie, ze zijn zelf nogal eens gretig verspreider van desinformatie. Vroeger werden mensen in het gekkenhuis geschopt, nu worden ze voor complotdenker uitgemaakt.
pi_207575609
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2023 15:49 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]
daar kan je naar streven toch.. transparantie en controle.
Ik zie allemaal mensen die 10 jaar geleden nog een heel andere mening hadden dan ze nu hebben. Dan lijkt me vooral dat dat het gemende volk is, en niet de mensen die nog steeds ongeveer hetzelfde over de dingen denken.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_207575904
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2023 19:04 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Ik zie allemaal mensen die 10 jaar geleden nog een heel andere mening hadden dan ze nu hebben. Dan lijkt me vooral dat dat het gemende volk is, en niet de mensen die nog steeds ongeveer hetzelfde over de dingen denken.
desinformatie heeft toegeslagen, ja. heel erg.
pi_207576241
Het gaat weer eens niet op basis van inhoud en argumenten. Nee verbieden. Salon fascisme noem ik dit.

Kaag fuck op.
  zondag 15 januari 2023 @ 19:55:01 #130
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_207576382
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2023 19:27 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]
desinformatie heeft toegeslagen, ja. heel erg.
Maar wat is nou eigenlijk desinformatie?

Het zijn eigenlijk steevast dingen die niet goed uitkomen. En derhalve maar zo getypeerd worden.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  zondag 15 januari 2023 @ 19:58:04 #131
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_207576428
quote:
Kaag noemt rechts-extremisten en complotdenkers 'bedreiging voor democratie'

D66-leider Sigrid Kaag wil een halt toeroepen aan het toenemende rechts-extremisme in Nederland. Volgens haar bedreigen rechts-extremisten en complot-populisten de democratie. "Het lijkt soms alsof het ons overkomt. Maar het is aan ons het niet langer toe te staan", zei Kaag.

Ze wil het gesprek aangaan over het "bevechten" van extremen, zei ze op een bijeenkomst van de partij in Den Haag, waarmee D66 het nieuwe politieke seizoen aftrapte.

Geheime groep mensen

Democratie is volgens Kaag "de beste en enige duurzame manier om onze verschillen vreedzaam te overbruggen". De voedingsbodem voor extremistisch handelen in Nederland is "zorgwekkend vruchtbaar", zei de D66-voorvrouw.

Ze verwees daarbij naar het groot aantal mensen dat in de complottheorieën gelooft dat "een geheime groep mensen stiekem alle belangrijke beslissingen in de wereldpolitiek neemt" en dat het coronavirus een "heimelijke actie" is van een overheid of organisatie.

Vorige week werd bekend dat ruim een op de vijf Nederlanders gelooft in die geheime groep mensen. Premier Rutte reageerde vrijdag op dat nieuws. Hij zei dat het "uiteindelijk ook een keuze" van iemand is om in een complottheorie te geloven en dat het niet een taak van alleen het kabinet is om de theorieën te bestrijden.

"Het enige wat je kan doen als overheid is zo duidelijk mogelijk communiceren." Maar in een vrije samenleving is het volgens hem iemands eigen keuze om "daar wel of niet in te geloven", zei Rutte meerdere keren.

Kaag vindt dat er actie moet worden ondernomen, ook omdat volgers van rechts-extremisme weerklank vinden in de "gangbare politiek", zei ze zaterdag. Ze noemde daarbij Forum voor Democratie als voorbeeld.

De extreemrechtse stroming draagt volgens Kaag bij aan de verharding van de samenleving. Ze refereerde daarbij ook aan de bestorming van het Capitool in de VS en de recente chaos en het geweld in Brazilië, maar stelde dat ook Nederland hier niet "immuun" voor is.

Wat is een complottheorie?

Een complottheorie beschrijft vaak een samenzwering die achter de schermen plaatsvindt. Meestal slaan de theorieën op een geheime elite, die feiten verdraait of verzwijgt om een eigen doel te behalen.

HvN

Kaag zet de kaders wel even uit.
  zondag 15 januari 2023 @ 20:39:15 #132
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_207577094
Alles wat niet in het straatje van Kaag past is "extreem" en moet bestreden worden. Eng wijf.
Graag op anoniem
  zondag 15 januari 2023 @ 20:48:47 #133
168739 Red_85
'echt wel'
pi_207577272
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2023 19:58 schreef AchJa het volgende:

[..]
HvN

Volgens nos vertelde ze ook over dat het uit de vs overgenomene extreem rechts onder trump hier voet aan de grond krijgt.. volslagen bs.

Enige wat uit de vs is meegenomen is die beklemmend immer jankende id-politics waar d66 zo geil op is. Dus ze mag weer eens haar hypocriete smoel houden.

Gevaarlijke trol.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zondag 15 januari 2023 @ 20:54:34 #134
168739 Red_85
'echt wel'
pi_207577378
quote:

[..]
HvN

Tuurlijk.
Zal nooit de andere kant op zijn.
1947-2016
  zondag 15 januari 2023 @ 21:09:25 #135
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_207577615
quote:

[..]
HvN

Ik snap dit niet zo goed. Ze heeft het over bruggen bouwen, maar refereert tussendoor ook even aan de bestorming van de parlementen in de VS en Brazilië? Dat is hier helemaal niet aan de orde. Kap alsjeblieft met het polariseren! De politiek polariseert, wij niet!
pi_207577654
Melk de witte motor cq Joris Driepinter. Voorbeeldje van desinformatie vanuit de overheid. Het overschot moest weggewerkt ipv dat het o zo gezond zou zijn. Alsof alleen het volk desinformatie zal verspreiden en de overheid wel even de kaders zal uitzetten wat desinformatie is. Dat zoek ik liever zelf uit.
  zondag 15 januari 2023 @ 21:22:09 #137
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_207577789
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2023 14:11 schreef Hexagon het volgende:
Goede zaak, staatsondermijnende leugenverspreiders moeten maar eens flink uitgerookt worden.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_207577795
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2023 19:55 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Maar wat is nou eigenlijk desinformatie?

Het zijn eigenlijk steevast dingen die niet goed uitkomen. En derhalve maar zo getypeerd worden.
als je dat denkt,d an zit je er waarschijnlijk aardig in vast..

desinformatie is verzonnen onzin die door mensen moedwillig verspreid wordt om ze tegen het systeem op te zetten. we zouden allemaal blij en trots moeten zijn op onze democratie, maar dan gaan er ineens stemmen o om die te beeindigen en tribunalen op te zetten om de mensen die hier tegen te zijn te veroordelen,. fucking soviet unie/nazi shit.
die mensen moeten keihard aangepakt worden.
  zondag 15 januari 2023 @ 21:25:07 #139
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_207577834
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2023 21:22 schreef pokkerdepok het volgende:
fucking soviet unie/nazi shit.
Je hebt toch kans dat het ooit weer 1 van die 2 gaat worden. ;(
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_207577859
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2023 12:52 schreef EttovanBelgie het volgende:
Nogal een futiele bezigheid. Mensen die zich laten leiden door de wetenschappelijke methode en logisch en kritisch denken ga je hiermee niet niet raken, en mensen die hun pedopizzavaccindesdoods-meuk willen verspreiden doen dat toch wel en zijn sowieso niet te overtuigen.

Weggegooid geld en verspilling van tijd.
Ik denk dat mensen wel degelijk radicaliseren in dat complotdenken.
Niet dat ik denk dat de overheid hier veel mee gaat bereiken, maar ik denk niet dat het geheel onmogelijk is mensen uit het complotdenken te krijgen.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_207577862
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2023 21:25 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Je hebt toch kans dat het ooit weer 1 van die 2 gaat worden. ;(
niet als we gewoon doen wat moet om democratie te beschermen. die is op zich sterk hier, maar als 1 op de 5 mensen nu al min of meer geloofd dat het iets slechts is en dat er iets geheims achter zit, dan is dat wel eng.
pi_207578012
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2023 21:27 schreef Tanatos het volgende:

[..]
Ik denk dat mensen wel degelijk radicaliseren in dat complotdenken.
Niet dat ik denk dat de overheid hier veel mee gaat bereiken, maar ik denk niet dat het geheel onmogelijk is mensen uit het complotdenken te krijgen.
Zoek naar de bron ipv kaders uit te zetten wat nu desinformatie/complot is. De geschiedenis herhaalt zich altijd. In slechte tijden als het volk niet tevreden is ontstaat er onrust. Voorkomen doe je dit toch niet. Overigens bestaan samenzweringen. Dat is van alle tijden.
pi_207578038
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2023 13:52 schreef brokjespoes het volgende:

[..]
Als je eens wist hoe vaak ik steeds dezelfde klimaatfantasietjes heb moeten debunken... gelukkig heb ik voor een aantal alvast kladblokbestandjes in de aanslag. :D Dus nee, het is niet genoeg en we zouden bv eerst de definities van "opzettelijke misleiding" moeten aanpassen.

.
om er uit de losse pols een paar te noemen:

- het is nog helemaal niet bekend of de toename van CO2 door menselijk handelen komt! (Jawel, dit is al in 2003 onomstotelijk bewezen dmv. isotopenverhoudingen. En oja, ff uitleggen wat isotopen zijn) :P

- de klimaatwetenschap kijkt alleen maar naar CO2 tewijl er nog veel meer broeikoeigrassen(1) zijn! (De aandacht ligt vooral bij CO2 omdat dat een "motor" in het systeem is en het makkelijker is aan te pakken. Maar andere *kuch* broeikoeigrassen *kuch* worden echt wel meegenomen);

- in de jaren 70 zei de wetenschap juist dat er een ijstijd aankwam! (Nee, het was een populair topic in de media hoe de aarde / ons leven er uit zal zien als we weer een ijstijd krijgen. De wetenschap was destijds 50/50 verdeeld in wel / geen opwarming / afkoeling als ze het er überhaupiter over hadden, want een hot topic was het niet echt)

- een vulkaan stoot in 1 jaar meer CO2 uit dan de gehele mensheid + alle dieren sinds de aarde 6000 jaar geleden is ontstaan cq. geschapen! (Nee, nee, driewerf nee! ...al is het best wel grappig dat het hele verhaal zijn bestaan te danken heeft aan één niet-zo-duidelijke grafiek);

- (deze was een tijdje erg populair op Fok! met de direktie voorop): de hele paleoklimatologie (reconstructie van het klimaat in de tijd toen we nog geen thermometers hadden) is alleen maar gebaseerd op de laatste 100 jaar (later nog bijgesteld tot 150) aan temperatuurmetingen! (Die laatste 150 jaar worden alleen gebruikt als ijkpunt om te zien of de waarden kloppen als we die jaren palekliomatologich uitrekenen) (ja, ze kloppen);

- met Climategate is bewezen dat het allemaal fraude is! (Het leuke is hier dat ALS er zou zijn gesjoemeld -wat niet zo is- er alleen naar beneden kon worden gesjoemeld omdat er aan de bovenkant simpelweg onvoldoende ruimte was om verschil te maken. "Geloven in Climategate" betekent dus eiigenlijk dat je gelooft dat het nog veel erger is dan de wetenschap voorspelt!)

- ze kunnen niet eens het weer van volgende week voorspellen, laat staan het klimaat over 100 jaar! (Maar ik kan wél met behoorlijk grote zekerheid zeggen dat het in Den Helder in juli 2063 warmer zal zijn dan in Zwolle in december 2062!) ;)

- het komt door de zon en daar hoor je die klimaatgekkies nooitt over! (De zon wordt wel degelijk meegenomen, maar voor ons is het belangrijker te weten hoeveel van de door de aarde teruggekaatste zonnewarmte in het omliggende koude heelal verdwijnt en welk deel door de atmosfeer weer naar ons wordt teruggekaatst);

- die CO2 is maar een heel klein beetje, dus dat kan nooit zo'n groot effekt hebben! (Zonder broeikasgassen, dwz. met alleen de zon als warmtebron, zou de gemiddelde temperatuur op aarde bijna 30 graden lager zijn geveest, dus kennelijk maakt het wel degelijk verschil. Of zoals een stapvriendin van mij dan altijd zei: "Dan lul je niet meer") :P

- in de laatste 10 jaar is het significant kouder geworden, dus er komt weer een ijstijd! (Door kurkdroge statistiekmeneertjes is ooit 100% objectief uitgerekend hoeveel metingen je van wat-dan-ook moet hebben om van een significante trend te mogen spreken. Bij oppervlaktetemperatuur is dat 30 jaar en alles daaonder kan een stuk gemakkelijker dom toeval zijn. Je gaat tenslotte ook geen voorspellingen over 2023 doen op grond van het verschil tussen... ummm... Zwolle in december 2021 en Den Helder in juli 2022) :D

en zo kan ik helaas nog een paar uur doorgaan maar ik heb geen zin meer :Z

voetnoot
(1) heb ik ooit serieus een keer op TV gehoord in een interview met "mensen op straat." Verderop het "interview" kregen we ook nog "de hoeveelheid koolzuren die in één vulkaan worden aangemaakt..." :D

Het lijkt me evident dat de gigantische groei van de wereldbevolking en de consumptie onheroepelijk gevolgen hebben voor onze leefomgeving.

Al die problematiek is het gevolg van teveel mensen met teveel wensen.
En ik zie nergens overheidsbeleid wat werkelijk (tegen het kapitalisme in) consumptie of bevolkingsgroei wil terugdringen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Tanatos op 15-01-2023 21:54:08 ]
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_207578390
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2023 15:52 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]
wetenschap is getraind om gegevens te analyseren. dus ja, die maken wel conclusies. juist wel. alleen zal hun oordeel gebaseerd zijn op feiten, niet op onzin.
Er zit nogal wat verschil tussen harde wetenschappen en sociale wetenschappen.
pi_207578589
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2023 22:04 schreef Tanatos het volgende:

[..]
Er zit nogal wat verschil tussen harde wetenschappen en sociale wetenschappen.
wat maakt dat uit?
  zondag 15 januari 2023 @ 22:57:32 #146
168739 Red_85
'echt wel'
pi_207579160
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2023 21:09 schreef BasEnAad het volgende:

[..]
Ik snap dit niet zo goed. Ze heeft het over bruggen bouwen, maar refereert tussendoor ook even aan de bestorming van de parlementen in de VS en Brazilië? Dat is hier helemaal niet aan de orde. Kap alsjeblieft met het polariseren! De politiek polariseert, wij niet!
Exact.
Kaag en met haar veel van de andere d66'ers doen er heel hard aan mee. En maar vinger wijzen naar 'rechts boeboe-bad'.
Niet doorhebbende dat als je met je vinger naar een ander wijst, er 3 terug wijzen.
1947-2016
pi_207579228
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2023 21:27 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]
niet als we gewoon doen wat moet om democratie te beschermen. die is op zich sterk hier, maar als 1 op de 5 mensen nu al min of meer geloofd dat het iets slechts is en dat er iets geheims achter zit, dan is dat wel eng.
Ik zie een democratie die nogal stevig wordt beïnvloed door het bedrijfsleven.
Wil je ook desinformatie en manipulatie door het bedrijfsleven bestrijden?
pi_207579265
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2023 22:19 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]
wat maakt dat uit?
Dat de feitelijkheid van sociale wetenschappen nogal te wensen over laat.
  zondag 15 januari 2023 @ 23:11:18 #149
168739 Red_85
'echt wel'
pi_207579392
quote:
1s.gif Op zondag 15 januari 2023 21:39 schreef Cherni het volgende:

[..]
Zoek naar de bron ipv kaders uit te zetten wat nu desinformatie/complot is. De geschiedenis herhaalt zich altijd. In slechte tijden als het volk niet tevreden is ontstaat er onrust. Voorkomen doe je dit toch niet. Overigens bestaan samenzweringen. Dat is van alle tijden.
Begin eerst eens met een open overheid die gewoon de besluiten zonder zwart te lakken openbaart en niet alles behalve de lidwoorden zwart lakt. Daarna de eigen angenda's er uit trapt en volksvertegenwoordiger gaat spelen ipv de politicus gaat uithangen.
Ben ik nog wat vergeten? Ja.. geen afvaardiging meer gaat sturen naar vage beleidpraatclubjes die denken boven democratiën te staan.

Er gebeurd in de politiek te veel achter de schermen, wat sowieso ongezond is. Ongeacht of er complotdenkers zijn.
1947-2016
pi_207579502
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2023 21:27 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]
Ik vind persoonlijk het bedrijfsleven een groter gevaar voor de democratie en het algemeen belang dan complotdenkers.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')