Dat is ook perongeluk bekend geworden.quote:Op donderdag 12 januari 2023 19:02 schreef theguyver het volgende:
[..]
Wel bizar trouwens vrijwel iedereen weet dat die dingen daar liggen.
Misschien verstandig om een keer te verplaatsen naar andere locatie.
Er staat 2010 ik geloof dat ik als jong broekie van 15 al wist waar die dingen lagen.quote:Op donderdag 12 januari 2023 19:21 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
https://www.rtlnieuws.nl/(...)iegbasis-atoombommen
nee niet met een fles vodka , alleen voor bulgaren helaasquote:Op donderdag 12 januari 2023 19:28 schreef RamboDirk het volgende:
En in Sunny Beach krijg je een Russisch paspoort als je een fles vodka besteld. Ik heb daar nog een appartment gehad dus ik kan het weten, ben een man van de wereld. Maar tegenwoordig verkies ik ervoor mijn pensioen weg te fokken.
Volgens mij zijn die bommen in Volkel heul niet van de Navo, maar gewoon de van de USAquote:Op donderdag 12 januari 2023 19:26 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
kernwapens in nederland zijn van de NATO
maar zullen nooit gebruikt worden want voordat die afgeworpen zijn dan is de wereld al 5 keer vernietigd door de ICBM raketten van USA
ze zullen dus wel weggaan binnekort, terug naar de USA
[..]
Na de Leopards het volgende wonderwapen (na stingers, Himars en bushmasters) die deze oorlog gaan beslissen.quote:Op donderdag 12 januari 2023 19:02 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
https://nl.wikipedia.org/wiki/Intercontinentale_raket
intercntinetale kernwapens zijn vrij algemeen, als Rusland er een afschiet dan zijn die van de NATO al onderweg
https://nl.wikipedia.org/(...)raket-onderzeeboten_(SSBN)
NATO kernonderzeers zijn vlak bij Rusland , maar de Russen gaan naar de hemel
https://en.wikipedia.org/wiki/Ballistic_missile_submarine
Wat moet je met tanks als je de F35 hebt? Hit en run met Mach 1.6quote:Op donderdag 12 januari 2023 16:47 schreef theguyver het volgende:
Nederland heeft amper tanks, want men had verwacht dat de tank behoorlijk overbodig en nutteloos zou zijn in een toekomstige oorlog, naderhand hadden ze toch wat spijt van de beslissing en dus een klein aantal geleased.
Wat uiteindelijk denk ik de oorlog gaat beslissen is toch die ene nuke (noeks!!) die Rusland gaat gooien als ze in de hoek staan en geen kant meer uit kunnen behalve verlies nemen en terug trekken. Wat ze niet kunnen ego technisch.quote:Op donderdag 12 januari 2023 19:33 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Na de Leopards het volgende wonderwapen (na stingers, Himars en bushmasters) die deze oorlog gaan beslissen.
Dat gaat dus niet werken. Rusland heeft 6000 kernkoppen.quote:Op donderdag 12 januari 2023 19:37 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Wat uiteindelijk denk ik de oorlog gaat beslissen is toch die ene nuke (noeks!!) die Rusland gaat gooien als ze in de hoek staan en geen kant meer uit kunnen behalve verlies nemen en terug trekken. Wat ze niet kunnen ego technisch.
Als die gegooid is, knalt de rest van de wereld Rusland binnen en ist klaar met de ongein. Binnenvallen, onder controle brengen, verdelen en opknippen naar kleinere staatjes... nog decennia gelazer met lokale heibel van verpissende onderontwikkelden die elkaar het licht in de ogen niet gunnen en opgelost.
Oh, en Poetin gaat de geschiedenis in als de westerse randmongool van de 21ste eeuw zoals Hitler dat plekje in de 20ste eeuw heeft. Precies waar ie voor ging.
Intercntinetale kernwapens zijn vrij algemeen, als Rusland er een afschiet dan zijn die van de NATO al onderweg.quote:Op donderdag 12 januari 2023 19:02 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
https://nl.wikipedia.org/wiki/Intercontinentale_raket
intercntinetale kernwapens zijn vrij algemeen, als Rusland er een afschiet dan zijn die van de NATO al onderweg
https://nl.wikipedia.org/(...)raket-onderzeeboten_(SSBN)
NATO kernonderzeers zijn vlak bij Rusland , maar de Russen gaan naar de hemel
https://en.wikipedia.org/wiki/Ballistic_missile_submarine
quote:Op donderdag 12 januari 2023 19:37 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Wat uiteindelijk denk ik de oorlog gaat beslissen is toch die ene nuke (noeks!!) die Rusland gaat gooien als ze in de hoek staan en geen kant meer uit kunnen behalve verlies nemen en terug trekken. Wat ze niet kunnen ego technisch.
Als die gegooid is, knalt de rest van de wereld Rusland binnen en ist klaar met de ongein. Binnenvallen, onder controle brengen, verdelen en opknippen naar kleinere staatjes... nog decennia gelazer met lokale heibel van verpissende onderontwikkelden die elkaar het licht in de ogen niet gunnen en opgelost.
Oh, en Poetin gaat de geschiedenis in als de westerse randmongool van de 21ste eeuw zoals Hitler dat plekje in de 20ste eeuw heeft. Precies waar ie voor ging.
Zie nukes niet gauw gebeuren.quote:Op donderdag 12 januari 2023 19:37 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Hehe eindelijk iemand die het snapt!quote:Op donderdag 12 januari 2023 19:37 schreef bleiblei het volgende:
[..]
jadat denk ik welquote:Op donderdag 12 januari 2023 19:40 schreef etuiedelapiel het volgende:
[..]
Intercntinetale kernwapens zijn vrij algemeen, als Rusland er een afschiet dan zijn die van de NATO al onderweg.
En jij gelooft dat de Nato gaat schieten?
Dat is inderdaad ontzettend goed nieuws. Hopelijk zijn ook alle betrokken overheden en instanties voldoende van de urgentie doordrongen, waardoor de belachelijk lange (15 jaar) vergunningprocedure geen waarheid wordt.quote:Op donderdag 12 januari 2023 18:17 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ergens gaan die wel opraken ja, kan niet anders. En weet je waar dat goed voor is om dat iedere keer maar te benoemen? Voor de betalingen naar de shells, exxons en BP's van deze wereld. En uiteindelijk via accijnzen en belastingen voor de staat.
En als dit op is, wordt er weer iets nieuws bedacht waarvoor we weer iets anders moeten gebruiken. Zoals vandaag bekend gemaakt in de buurt van Kiruna, Zweden.
Geeft ook weer nieuwe rijkdom.
Gaat helaas niet gebeuren. Poetin is een nuttige idioot tegen China.quote:Op donderdag 12 januari 2023 19:37 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Dit is wel een slimme manier om in het nieuws te blijvenquote:Op donderdag 12 januari 2023 19:42 schreef Recce het volgende:
[ twitter ]
Dit spelletje beheersen ze behoorlijk goed in Oekraïne.
Ja vanaf september.quote:Op donderdag 12 januari 2023 20:12 schreef Slayage het volgende:
Ff inzoomen om de Russische gains te zien
[ twitter ]
Ja daar gaat straks een 2e front ontstaan. Dat lijkt me geen hogere wiskunde.quote:Op donderdag 12 januari 2023 20:16 schreef slashdotter3 het volgende:
Rusland stuurt hun schaarse fueltrucks naar Belarus 😱
[ twitter ]
Tegen bunkers/gebouwen en oude Russische tanks wel. Maar de Challenger gebruikt een getrokken loop met HESH granaten die niet door het pantser van een Russische tank moeten maar een vlek van plastic explosieven op de buitenkant laat ontstaan en ontploft. Daardoor zullen een enorme hoeveelheid metaal splinters afbreken van de binnenkant van het pantser en daar als roodgloeiende scheermesjes in het rond vliegen. Spallliner aan de binnenkant en iets om zo'n granaat te vroeg laten ontploffen (*kuch cope-cage *kuch*) kan daar goed tegen helpen.quote:Op donderdag 12 januari 2023 19:33 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Na de Leopards het volgende wonderwapen (na stingers, Himars en bushmasters) die deze oorlog gaan beslissen.
Die challengers eindigen toch ook steevast onder de leo's in die tankcompetities?quote:Op donderdag 12 januari 2023 20:19 schreef Ulx het volgende:
[..]
Tegen bunkers/gebouwen en oude Russische tanks wel. Maar de Challenger gebruikt een getrokken loop met HESH granaten die niet door het pantser van een Russische tank moeten maar een vlek van plastic explosieven op de buitenkant laat ontstaan en ontploft. Daardoor zullen een enorme hoeveelheid metaal splinters afbreken van de binnenkant van het pantser en daar als roodgloeiende scheermesjes in het rond vliegen. Spallliner aan de binnenkant en iets om zo'n granaat te vroeg laten ontploffen (*kuch cope-cage *kuch*) kan daar goed tegen helpen.
Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat Oekraine allang wat HIMARS heeft klaarstaan om wat konvooien uit te roeien, mocht het nodig zijn.quote:Op donderdag 12 januari 2023 20:16 schreef slashdotter3 het volgende:
[ twitter ]
Geen idee. Ik weet wel dat ze bij de CHallenger 3 een smoothbore gaan gebruiken, net zoals elke andere MBT heeft.quote:Op donderdag 12 januari 2023 20:21 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Die challengers eindigen toch ook steevast onder de leo's in die tankcompetities?
Staat in een oekrainse krant dus.quote:Op donderdag 12 januari 2023 20:24 schreef slashdotter3 het volgende:
😱😱😱
https://www.reddit.com/r/(...)te_20_new_divisions/
Kremlin planning to create 20 new divisions, expand army to 1.5M troops - General Staff
Nadat Rusland is verslagen kunnen de kinderen teruggehaald worden. Via internet kunnen ze contact opnemen met Ukraine waar ze zitten en daarna komt het vanzelf wel goed.quote:Op donderdag 12 januari 2023 20:18 schreef Jemoederniet het volgende:
Gisteren bij Nieuwsuur reportage gezien over duizenden (wees)kinderen die worden overgebracht naar Rusland. Wat een droefheid zeg. Rusland is er trots op en spreekt van maar liefst 700.000 kinderen. Medewerkers van kindertehuizen in Kherson hebben op allerlei manieren kinderen geprobeerd te verstoppen. Bij aankomst in Moskou spraken de kinderen aanvankelijk nog negatief over Poetin en zongen ze het Oekraïense volkslied en scandeerden leuzen, maar dat wordt ze snel afgeleerd.
Dit is natuurlijk niets anders dan massale kinderroof. Hoe komen die kinderen ooit nog terug? Worden die gebruikt als wisselgeld, of zullen pleegouders weigeren de kinderen ooit nog af te staan?
[ twitter ]
Als ze Steiner opgraven en generalissimo maken, wordt het misschien nog iets.quote:Op donderdag 12 januari 2023 20:24 schreef slashdotter3 het volgende:
😱😱😱
https://www.reddit.com/r/(...)te_20_new_divisions/
Kremlin planning to create 20 new divisions, expand army to 1.5M troops - General Staff
Bradley kan nog een veel voorkomende jongensnaam zijn in Oekraïne?quote:Op donderdag 12 januari 2023 20:32 schreef ExTec het volgende:
Jaja, rus heeft er al weer 4 neer, zelfs nog voordat ze er zijn.
[ twitter ]
Jup dat had ik ook al aangehaald, een land zoals Rusland heeft niet zoveel in te brengen tegen de hele NATO luchtvloot.quote:Op donderdag 12 januari 2023 19:37 schreef etuiedelapiel het volgende:
[..]
Wat moet je met tanks als je de F35 hebt? Hit en run met Mach 1.6
Kinderroof? Dit is genocide!quote:Op donderdag 12 januari 2023 20:18 schreef Jemoederniet het volgende:
Gisteren bij Nieuwsuur reportage gezien over duizenden (wees)kinderen die worden overgebracht naar Rusland. Wat een droefheid zeg. Rusland is er trots op en spreekt van maar liefst 700.000 kinderen. Medewerkers van kindertehuizen in Kherson hebben op allerlei manieren kinderen geprobeerd te verstoppen. Bij aankomst in Moskou spraken de kinderen aanvankelijk nog negatief over Poetin en zongen ze het Oekraïense volkslied en scandeerden leuzen, maar dat wordt ze snel afgeleerd.
Dit is natuurlijk niets anders dan massale kinderroof. Hoe komen die kinderen ooit nog terug? Worden die gebruikt als wisselgeld, of zullen pleegouders weigeren de kinderen ooit nog af te staan?
[ twitter ]
Misschien voor een opknapbeurt?quote:Op donderdag 12 januari 2023 20:16 schreef slashdotter3 het volgende:
[ twitter ]
In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomstquote:Op donderdag 12 januari 2023 20:14 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Ja vanaf september.
Neem het vanaf 24 februari 2022.
Z'n publiek weet toch niet beter, die term Bradley is in het nieuws geweest dus kan hij vanaf dan liegen erover. Als het ze nog meer tegen gaat zitten dan noemen ze zelfs voertuigen die niemand uberhaupt heeft genoemd. Kernonderzeeertje hier, F35 daar.quote:
Wat gaat Zwiterland eigenlijk doen als er toch geleverd wordt? Aanvallen?quote:
Ik het oorspronkelijke citaat staat "would", maar de reporter zegt "should". Habeck is van Alliance 90/Die Grüne.quote:German Vice Chancellor Robert Habeck said that Berlin would not stand in the way of other countries' military support for Ukraine. "Germany should not stand in the way of other countries taking decisions to support Ukraine, independent of which decisions Germany takes," Habeck said in response to a reporter's question on the topic. "We make our decisions in coordination with other partners and countries," Habeck added.
Zowel de Duitsers als de Zwitsers graven tijdens deze oorlog eigenhandig het graf voor hun wapenindustrieën.quote:
Ja, toch uit principe denk ik. Hij zit natuurlijk zo lang in de gevangenis als Poetin dictator blijft. Als ze hem niet deze keer tussentijds voorgoed vergiftigen.quote:Op donderdag 12 januari 2023 21:02 schreef slashdotter3 het volgende:
Snap nog steeds niet waarom Navalny vrijwillig terugkeerde naar Rusland waar hij prompt de gevangenis in werd gegooid. Z'n terugkeer heeft helemaal niets bereikt en hij had kunnen zien aankomen dat hij dood of levenslang de gevangenis in zou gaan.
[ twitter ]
Misschien moet de VS zeggen dat ze een vliegdekschip gaan leveren. Dan kunnen we 2 dagen later lezen dat rus die al gezonken heeft.quote:Op donderdag 12 januari 2023 20:51 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Z'n publiek weet toch niet beter, die term Bradley is in het nieuws geweest dus kan hij vanaf dan liegen erover. Als het ze nog meer tegen gaat zitten dan noemen ze zelfs voertuigen die niemand uberhaupt heeft genoemd. Kernonderzeeertje hier, F35 daar.
Ik snap niet waarom landen niet gewoon schijt hebben aan wat Zwiterland ervan vindt. Met Duitsland kun je als NAVO-partner nog overleggen, maar met Zwitserland heeft in principe niemand wat te maken. Met welk doel dachten die gesmolten-kaasvreters eigenlijk dat landen tanks kochten? Om er in het Midden-Oosten een paar Arabiertjes mee overhoop te knallen of om ze in te zetten bij voetbalwedstrijden ofzo?quote:Op donderdag 12 januari 2023 21:03 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Zowel de Duitsers als de Zwitsers graven tijdens deze oorlog eigenhandig het graf voor hun wapenindustrieën.
Alleen om je eigen land mee te verdedigen of als je zelf actief deelneemt neem ik aan dat ze voor ogen hadden. Niet derden dus.quote:Op donderdag 12 januari 2023 21:18 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ik snap niet waarom landen niet gewoon schijt hebben aan wat Zwiterland ervan vindt. Met Duitsland kun je als NAVO-partner nog overleggen, maar met Zwitserland heeft in principe niemand wat te maken. Met welk doel dachten die gesmolten-kaasvreters eigenlijk dat landen tanks kochten? Om er in het Midden-Oosten een paar Arabiertjes mee overhoop te knallen of om ze in te zetten bij voetbalwedstrijden ofzo?
De vrede en veiligheid in Europa is in het geding. Als pakweg Nederland die dingen alleen zou moeten hebben voor het geval de Belgen binnenvallen hoeven we ze net zo goed niet te kopen (niet dat we nu zo dik in de tanks zitten natuurlijk). Ze kunnen verder ook niet zoveel als landen zich niet aan die afspraak houden.quote:Op donderdag 12 januari 2023 21:24 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Alleen om je eigen land mee te verdedigen of als je zelf actief deelneemt neem ik aan dat ze voor ogen hadden. Niet derden dus.
Je voorbeeld is alsnog de koper zelf die ze gebruikt, niet een derde partij die ze geschonken krijgt.quote:Op donderdag 12 januari 2023 21:29 schreef -XOR- het volgende:
[..]
De vrede en veiligheid in Europa is in het geding. Als pakweg Nederland die dingen alleen zou moeten hebben voor het geval de Belgen binnenvallen hoeven we ze net zo goed niet te kopen (niet dat we nu zo dik in de tanks zitten natuurlijk). Ze kunnen verder ook niet zoveel als landen zich niet aan die afspraak houden.
Omdat Zwitserland het dan ook terug zou mogen flikken met door hun gekochte spullen. "Hoi meneer Xi, goedendag meneer Kim, mogguh Ayatollah, dus u bent allemaal geïnteresseerd in een tweedehands F35? Komt mooi uit, we hebben er een paar teveel besteld."quote:Op donderdag 12 januari 2023 21:18 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ik snap niet waarom landen niet gewoon schijt hebben aan wat Zwiterland ervan vindt. Met Duitsland kun je als NAVO-partner nog overleggen, maar met Zwitserland heeft in principe niemand wat te maken. Met welk doel dachten die gesmolten-kaasvreters eigenlijk dat landen tanks kochten? Om er in het Midden-Oosten een paar Arabiertjes mee overhoop te knallen of om ze in te zetten bij voetbalwedstrijden ofzo?
Dan doen ze dat lekker, daar hebben ze toch totaal geen belang bij.quote:Op donderdag 12 januari 2023 21:33 schreef Ulx het volgende:
[..]
Omdat Zwitserland het dan ook terug zou mogen flikken met door hun gekochte spullen. "Hoi meneer Xi, goedendag meneer Kim, mogguh Ayatollah, dus u bent allemaal geïnteresseerd in een tweedehands F35? Komt mooi uit, we hebben er een paar teveel besteld."
Denk je dat de VS het gaat waarderen als de Chinezen een F35 uit elkaar kunnen schroeven?quote:Op donderdag 12 januari 2023 21:48 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dan doen ze dat lekker, daar hebben ze toch totaal geen belang bij.
Beetje overdreven, en een slecht vergelijk ook. Je hebt het hooguit over contractbreuk. En in casu hebben we het over munitie. Doen alsof je daarna carte blanch hebt om uncle sam's geheimen aan jan en alleman te verkopen is ook weer zo....quote:Op donderdag 12 januari 2023 21:33 schreef Ulx het volgende:
[..]
Omdat Zwitserland het dan ook terug zou mogen flikken met door hun gekochte spullen. "Hoi meneer Xi, goedendag meneer Kim, mogguh Ayatollah, dus u bent allemaal geïnteresseerd in een tweedehands F35? Komt mooi uit, we hebben er een paar teveel besteld."
Contractbreuk is contractbreuk. De reden is irrelevant. Gevolg is dat je elkaar niet meer zal vertrouwen. Als Duitsland besluit de Marder A5 te leveren met de MELLS (een variant van de Spike AT raket) in plaats van de A3 met de MILAN krijgen ze ook ruzie met Israel, Zo simpel is het.quote:Op donderdag 12 januari 2023 21:55 schreef ExTec het volgende:
[..]
Beetje overdreven, en een slecht vergelijk ook. Je hebt het hooguit over contractbreuk. En in casu hebben we het over munitie. Doen alsof je daarna carte blanch hebt om uncle sam's geheimen aan jan en alleman te verkopen is ook weer zo....
Daarbij is dit volgens mij al een academische kwestie. Die toko in zwitserland is onderdeel van rheinmetal en die hebben er zo de tering in dat ze die vestiging gewoon gaan sluiten. Dag werkgelegenheid, dag defensie industrie. Gelukkig maken ze nog zakmessen.
Dat is het erge aan Rusland denk dat het hele Rusland pas wat anders word als niemand zich meer de Sovjet Unie meer kan herinneren.quote:Op donderdag 12 januari 2023 21:07 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Ja, toch uit principe denk ik. Hij zit natuurlijk zo lang in de gevangenis als Poetin dictator blijft. Als ze hem niet deze keer tussentijds voorgoed vergiftigen.
Maar president worden zoals Mandela ofzo, nee dat gaat niet gebeuren
Dus links Duitsland zend weinig en doet moeilijkquote:
Het eerste dat sneuvelt in een oorlog is het verbintenissenrecht.quote:Op donderdag 12 januari 2023 22:09 schreef Ulx het volgende:
[..]
Contractbreuk is contractbreuk. De reden is irrelevant. Gevolg is dat je elkaar niet meer zal vertrouwen. Als Duitsland besluit de Marder A5 te leveren met de MELLS (een variant van de Spike AT raket) in plaats van de A3 met de MILAN krijgen ze ook ruzie met Israel, Zo simpel is het.
Ik vind het ook kut en stom van die Zwitsers. Maar in Noorwegen worden die dingen toch ook gemaakt?
Is Zwitserland met Duitsland in oorlog?quote:Op donderdag 12 januari 2023 22:20 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Het eerste dat sneuvelt in een oorlog is het verbintenissenrecht.
Het is vooral de kleinste coalitiepartij, de SPD (die ook de defensieminister levert), die moeilijk doet over wapenleveringen aan Oekraïne. Moeilijker dan bijv. Die Grünen, die wat realistischer in deze situatie staan vwb. de Oekraïne oorlog. Bij de SPD overheerst nog altijd de honger naar goedkoop Russisch gas voor de "Deutsche Wirtschaft".quote:Op donderdag 12 januari 2023 22:15 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dus links Duitsland zend weinig en doet moeilijk
En ultra rechts Italië doet niet moeilijk en zend goed
Neuh, maar Duitsland wel met Rusland.quote:Op donderdag 12 januari 2023 22:22 schreef Ulx het volgende:
[..]
Is Zwitserland met Duitsland in oorlog?
Nadat ze betrapt waren op ouwe irrelevante foto's gebruiken (en photoshoppen?) rondom zogenaamd 'vuile bom' van Oekraine nemen ze de moeite maar niet meer om wat in elkaar te flansen.quote:Op donderdag 12 januari 2023 22:36 schreef theguyver het volgende:
Reden helemaal omdat hier nog 0,0 beelden van Russische kant zijn uitgebracht.
Naïef. Die kinderen zullen voor 90% nooit terugkomen.quote:Op donderdag 12 januari 2023 20:28 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Nadat Rusland is verslagen kunnen de kinderen teruggehaald worden. Via internet kunnen ze contact opnemen met Ukraine waar ze zitten en daarna komt het vanzelf wel goed.
Enige probleem zijn de kinderen die 2 jaar oud ofzo zijn. Die herinneren zich niet dat ze ooit Ukrainers waren. Maar dat komt waarschijnlijk ook wel goed want rond de puberteit worden alle kinderen rebels en nieuwsgierig en gaan ze zich afvragen waarom hun leeftijd precies matched met dat van de tijd dat kinderen uit Ukraine geroofd werden. En ook zij nemen dan contact op.
Toch raar dat een nu.nl of frontpage hier geen apart nieuwsitem van maken. Zo blijven dit soort misdaden buiten de radar.quote:Op donderdag 12 januari 2023 20:18 schreef Jemoederniet het volgende:
[ twitter ]
Het grote Russische leger is voorlopig alleen maar in staat om een plaats als Scherpenzeel in te nemen.quote:Op donderdag 12 januari 2023 22:36 schreef theguyver het volgende:
Wow op RT word de verovering van Soledar gevierd alsof men een complete provincie heeft bevrijd in plaats van een stadje met iets meer dan 10.000 inwoners.
Fighters from the Wagner Group have completely surrounded the Donbass town of Soledar and are now clearing the extensive tunnel network in the town's salt mines, the head of private military company, Evgeny Prigozhin, claimed on Wednesday.
The news came after weeks of intense battles in an area which sources from both sides, but especially those which are pro-Kiev, have described as a "meat grinder." Despite the sustained, albeit slow, Russian advance, the Ukrainian authorities have chosen not to retreat at the cost of tremendous losses.
“I want to repeat that Soledar has been fully liberated and cleared of Ukrainian army units,” Prigozhin said in a statement on Wednesday evening. “The Ukrainian troops that refused to surrender have been destroyed.”
Prigozhin estimated that 500 Ukrainian troops died in the final stages of the fighting, after Wagner forces encircled them. That's on top of others who perished previously.
“The entire town is littered with the bodies of Ukrainian servicemen,” he said.
While gunfire can still be heard in the western outskirts of Soledar, it is clear now that Russian forces will emerge victorious. Their victory will, in turn, collapse a 70 km-long section of Kiev's defenses.
Bron RT
Oh en dat van 500 Oekraïeners geloof ik geen snars van, aangezien ze begin van de week al hadden aangegeven geleidelijk te zullen terug trekken richting de zoutmijnen.
Denk dat ze zich gewoon vergissen met hun eigen troepen.
Reden helemaal omdat hier nog 0,0 beelden van Russische kant zijn uitgebracht.
Niet dat ik het wil zien maar, men kan wel meer roepen.
https://9gag.com/gag/aXngRb2?ref=android
Ja een linkse partij dusquote:Op donderdag 12 januari 2023 22:23 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Het is vooral de kleinste coalitiepartij, de SPD (die ook de defensieminister levert), die moeilijk doet over wapenleveringen aan Oekraïne. Moeilijker dan bijv. Die Grünen, die wat realistischer in deze situatie staan vwb. de Oekraïne oorlog. Bij de SPD overheerst nog altijd de honger naar goedkoop Russisch gas voor de "Deutsche Wirtschaft".
quote:Sozialdemokratische Partei Deutschlands (SPD) - Hoofdinhoud
Logo SPD
De Sociaaldemocratische Partij van Duitsland (Sozialdemokratische Partei Deutschlands, SPD) is een centrumlinkse partij in Duitsland. De partij staat linksmidden van het politieke spectrum en is te vergelijken met de PvdA. Tijdens de verkiezingen van 2021 werd de partij de grootste (nazie) partij van Duitsland.
Ja he?quote:Op donderdag 12 januari 2023 23:07 schreef Ulx het volgende:
[..]
En die zorgen dat Duitsland minder doet dan Italië?
Gevaarlijke shit wordt dit inmiddels. Die gekken gaan Oekraïne nog de vernieling in helpen zo.quote:Op donderdag 12 januari 2023 23:24 schreef speknek het volgende:
Rusland heeft haar vijfde colonne weer terug.
[ twitter ]
Goed punt.quote:Op donderdag 12 januari 2023 22:45 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Nadat ze betrapt waren op ouwe irrelevante foto's gebruiken (en photoshoppen?) rondom zogenaamd 'vuile bom' van Oekraine nemen ze de moeite maar niet meer om wat in elkaar te flansen.
Scherpenzeel maar 10.500 inwonersquote:Op donderdag 12 januari 2023 22:58 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Het grote Russische leger is voorlopig alleen maar in staat om een plaats als Scherpenzeel in te nemen.
Die zijn dan ook al lang en breed ingehaald door Zuid-Korea.quote:Op donderdag 12 januari 2023 21:03 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Zowel de Duitsers als de Zwitsers graven tijdens deze oorlog eigenhandig het graf voor hun wapenindustrieën.
Sterven voor de gunst van een oude man.quote:Op donderdag 12 januari 2023 23:59 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
Twitterdraadje over Wagner en Soledar.
Ik kan me zo snel geen oorlog verzinnen waarbij dit anders was.quote:Op vrijdag 13 januari 2023 00:05 schreef Perrin het volgende:
[..]
Sterven voor de gunst van een oude man.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |