Nee. Maar vond het wel komisch bij een discussie over hedendaagse prijzenquote:Op woensdag 4 januari 2023 14:26 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
2 jaar oud. Als je beter kan, ga je gang.
Update voor in de OP:quote:Op woensdag 4 januari 2023 14:49 schreef Speekselklier het volgende:
Welkom in het topic over de energietarieven die door het dak zijn gegaan. Bespreek hier je tarieven, tips, mooie aanbiedingen en de gevolgen van het prijsplafond voor je eigen situatie.
Energieprijzen
[ afbeelding ]
Bron
[ afbeelding ]
Bron
[
dank je zat op mijn telefoon. zal het er vanacond ff inplakken.quote:Op woensdag 4 januari 2023 15:22 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Update voor in de OP:
Grafiek gas:
[ afbeelding ]
https://www.energievergel(...)sprijs-2022-2023.jpg
Grafiek stroom:
[ afbeelding ]
https://www.energievergel(...)/Stroomprijs-CBS.jpg
Wel even in de gaten houden hoe deze dynamische boeren omgaan met de salderingsregeling. Als ze salderen met het tarief van teruglevermoment ipv kwh kan het nog wel eens nadelig uitpakken (geen idee of dat zo is hoor)quote:Op woensdag 4 januari 2023 15:49 schreef dimmak het volgende:
Ik overweeg dynamisch te gaan met Zonneplan of Frank Energie. Met mijn verbruik van het laatste jaar kom ik daarmee onder de ¤ 100,- uit per maand. Dit zit vooral in het gas aangezien ik een stroom overschot heb dankzij zonnepanelen. Goed of leip idee?
Je kan ook je stroom en gas contract scheiden. Dan kan je voor stroom een salderende leverancier pakken met hogere teruglever vergoeding en voor gas een dynamischequote:Op woensdag 4 januari 2023 15:49 schreef dimmak het volgende:
Ik overweeg dynamisch te gaan met Zonneplan of Frank Energie. Met mijn verbruik van het laatste jaar kom ik daarmee onder de ¤ 100,- uit per maand. Dit zit vooral in het gas aangezien ik een stroom overschot heb dankzij zonnepanelen. Goed of leip idee?
Verdiep je eens in het salderen vd twee.quote:
Het is idd het tarief van het teruglevermoment. Dit schotelt Zonneplan mij voor:quote:Op woensdag 4 januari 2023 15:52 schreef noodgang het volgende:
[..]
Wel even in de gaten houden hoe deze dynamische boeren omgaan met de salderingsregeling. Als ze salderen met het tarief van teruglevermoment ipv kwh kan het nog wel eens nadelig uitpakken (geen idee of dat zo is hoor)
Wow, kan dat? En welke partijen doen daar bijvoorbeeld aan?quote:Op woensdag 4 januari 2023 15:54 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Je kan ook je stroom en gas contract scheiden. Dan kan je voor stroom een salderende leverancier pakken met hogere teruglever vergoeding en voor gas een dynamische
https://www.energievergelijk.nl/energieprijzen/gasprijsquote:Op woensdag 4 januari 2023 16:23 schreef de_boswachter het volgende:
Is er ergens een overzicht waar je in één oogopslag de actuele gasprijzen van alle leveranciers kan zien?
Ik kom alleen uit op sites als Gaslicht etc. en dan kijken ze ook naar elektriciteit.
ik denk dat de verhoudingen in belasting niet ineens heel anders zijn.quote:Op woensdag 4 januari 2023 15:05 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Nee. Maar vond het wel komisch bij een discussie over hedendaagse prijzen
Als ik mijn huidige vergelijk met wat hij aanbiedt op de nummer 1 dan scheelt het 100 euro.quote:
Niet normaal die verschillen. Hoe kan dat eigenlijk? Of is het antwoord zoals altijd ‘inkoopprijzen’. Profiteurs zijn het die energiebedrijven. De aids onder de ondernemers anno 2023.quote:
Dan alleen voor gas dynamisch gaan. Dit kan o.a. bij ANWB, GroeneStroomLokaal, NextEnergy. Frank lijkt me geen goede keuze wanneer je de recensies gaat lezen.quote:Op woensdag 4 januari 2023 15:49 schreef dimmak het volgende:
Dank voor de tip, ik ben zojuist ook naar ze overgestapt. Al was dat overstappen eigenlijk meer om het moment van mijn jaarnota te verleggen, bij de vorige leverancier lag dat moment half november. Normaal boeit het niet wanneer dat moment is, maar nu met dat prijsplafond in combinatie met een warmtepomp en zonnepanelen opeens wel. We zouden als we komend jaar net zoveel kwh zouden verbruiken als afgelopen jaar in die laatste 6 weken van 2023 na de jaarnota zo’n 250 kwh boven het prijsplafond van die maanden uitkomen, terwijl we waarschijnlijk vanwege salderen voor het gehele jaar net wel onder dat prijsplafond zouden kunnen blijven.quote:Op woensdag 4 januari 2023 15:34 schreef Bouke-p het volgende:
Ik heb gister een contract afgesloten bij van den bron, ik ben klaar met Eneco.
Eneco: gas 3,80 per m3 electra 1,11 per kWh.
Van den bron: gas 1,65 per m3 en electra 0,52 per kWh.
Morgen worden mn zonnepanelen geïnstalleerd(12x395wp) en moet ik mn verbruik van 2700kwh prima kunnen dekken.
Dan komend jaar nog airco om ook mee te (bij)verwarmen en dan moet het allemaal wel betaalbaar kunnen blijven.
Truequote:Op woensdag 4 januari 2023 16:25 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
ik denk dat de verhoudingen in belasting niet ineens heel anders zijn.
Elke partij met een vinkje "ik wil alleen gas"quote:Op woensdag 4 januari 2023 16:10 schreef dimmak het volgende:
[..]
Het is idd het tarief van het teruglevermoment. Dit schotelt Zonneplan mij voor:
[ afbeelding ]
Dit staat er bij: De berekening is gebaseerd op jouw verwachte verbruik en de gemiddelde verwachte inkoopprijs voor de komende 12 maanden. De gas- en stroomprijzen en jouw verbruikspatroon kunnen afwijken, beide hebben invloed op de daadwerkelijke kosten.
[..]
Wow, kan dat? En welke partijen doen daar bijvoorbeeld aan?
Inloopmoment en risico opslag inderdaad.quote:Op woensdag 4 januari 2023 16:29 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Niet normaal die verschillen. Hoe kan dat eigenlijk? Of is het antwoord zoals altijd ‘inkoopprijzen’. Profiteurs zijn het die energiebedrijven. De aids onder de ondernemers anno 2023.
Nee. Dat zou ongeveer kloppen.quote:Op woensdag 4 januari 2023 17:13 schreef Lonaa het volgende:
Goed, Vattenfall past dus niet de prijzen in je account/app van het prijsplafond.
De prijsplafondtarieven zijn ongeveer de helft van de variabele tarieven, denk ik te simpel als ik aanhou dat de kosten die ik maak volgens Vattenfall (dus tegen variabele tarief) gedeeld door 2 ongeveer is waar ik met prijsplafond op uit kom? Er van uitgaande dat ik daar onder blijf (wat zo is)
En het lijstje klopt niet eens ... mgoe dat is ook niet actueel te houden deze dagen natuurlijkquote:Op woensdag 4 januari 2023 16:29 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Niet normaal die verschillen. Hoe kan dat eigenlijk? Of is het antwoord zoals altijd ‘inkoopprijzen’. Profiteurs zijn het die energiebedrijven. De aids onder de ondernemers anno 2023.
Zeker voor gas is dat een heel net tarief gezien de huidige inkoopprijzen en belastingen.quote:Op woensdag 4 januari 2023 15:34 schreef Bouke-p het volgende:
Morgen worden mn zonnepanelen geïnstalleerd(12x395wp) en moet ik mn verbruik van 2700kwh prima kunnen dekken.
Dan komend jaar nog airco om ook mee te (bij)verwarmen en dan moet het allemaal wel betaalbaar kunnen blijven.
Verwacht je onder het plafond te blijven?quote:Op woensdag 4 januari 2023 18:30 schreef Dar.Adal het volgende:
Mijn afrekening is in december, wil graag overstappen naar dynamisch ivm veel lagere tarieven. Dat gaat dan midden februari in, is dat gunstig met het plafond? Geen zonnepanelen hier.
Als ik bij van de bron kijk kom ik op 2.51 per kuub all in. Is je 1.65 excl belasting? Want dat is bij van de bron inderdaad nu 1.68quote:Op woensdag 4 januari 2023 15:34 schreef Bouke-p het volgende:
Stroom niet, ongv 1000 meerquote:Op woensdag 4 januari 2023 19:03 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Verwacht je onder het plafond te blijven?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |