abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_207241829
De protomartelaar.

Patroon van: koetsiers, paardenknechten, paarden, metselaars, kleermakers, wevers, steenhouwers, timmerlui, kuipers.
Patroon tegen: hoofdpijn, steenziekte, zijsteken, bezetenheid.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_207241883
quote:
0s.gif Op maandag 26 december 2022 16:16 schreef Blues het volgende:
1e stop in Parijs bijna gehaald.
Leuk dat Flightradar24 *O*
Gaaf dat je het zo kan volgen O+

Nou wij zijn onderweg naar het laatste kerstdiner van 2022.
pi_207242124
Nu wist ik wat in mijn leven ontbrak: de patroon tegen zijsteken _O_

Dadelijk kerstdiner a la maison: kliekje zalm, hasselback patatoes en broccoli. En als toet een restje limoncello tiramisu :9 Of een cupcake. Of de laatste Lidl dome. Keuzes.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_207242231
Wij eten de restjes van gister. Dikke prima!
  maandag 26 december 2022 @ 17:40:43 #5
81329 MadMaster
Schots en scheef...
  maandag 26 december 2022 @ 17:42:37 #6
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_207242266
quote:
0s.gif Op maandag 26 december 2022 17:39 schreef Jagärtrut het volgende:
Wij eten de restjes van gister. Dikke prima!
Restjes gourmetten hier met zijn drietjes en nagenieten van gisteren.
Toptijd _O_
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  maandag 26 december 2022 @ 17:54:11 #7
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_207242427
Brood, kazen en overgebleven andere zaken zoals stukjes taart,
  Moderator / Redactie Sport maandag 26 december 2022 @ 18:03:31 #8
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_207242562
Zalmrollade van de Appie.
Voorts wat venkel en overige groenten uit de wok.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_207242629
Kaasfondue :9~ :9~ :9~ :9~
Zie wat eten/drinken we *O*
  maandag 26 december 2022 @ 18:21:35 #10
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_207242746
Oh dear, Koos Dobbelsteen is overleden.
pi_207243145
Eend, sigmeschaap, staartstuk, livarspek.
Oftewel gourmetrestjes.
Voor de tv.
Oh en burrata. Met in ingekookte balsamico met rode wijn en beetje suiker gemarineerde tomaties
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_207243175
Hier ook restje van gisteren, maar dat was zo weinig dat ik er wat brood bij doe
We have far more in common than that which devides us..
pi_207243525
quote:
1s.gif Op maandag 26 december 2022 17:42 schreef Molo het volgende:

[..]
Restjes gourmetten hier met zijn drietjes en nagenieten van gisteren.
Toptijd _O_
Perfect. Wij hebben kerstavond gegourmet. Meer de restjes heb ik een bomvolle ommelet gebouwd, met raclettekaas bovenop. Was ook lekker!
pi_207243599
quote:
0s.gif Op maandag 26 december 2022 19:23 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]
Perfect. Wij hebben kerstavond gegourmet. Meer de restjes heb ik een bomvolle ommelet gebouwd, met raclettekaas bovenop. Was ook lekker!
Dat klinkt ook heerlijk
pi_207243863
quote:
1s.gif Op maandag 26 december 2022 13:35 schreef AnneX het volgende:

[..]
Er is een Chef in de familie. 🎄Handig met kerst en alle familiebezoek.

ZegTele…wanneer verwacht je de bomenjongen terug?
Hij is vrijdag van vakantie teruggekomen maar onze date is komende vrijdag pas. Eerst een hoop kerstgedoe/familiebezoek.
pi_207243907
Kerst zonder de ouders was heerlijk dramaloos. Lekker gegeten bij m'n tante, nog op de Wii gespeeld met m'n nichtje (die inmiddels 17 is... Stop de tijd) en geen meubels vernield dit keer, vriendje van m'n nichtje leren kennen, drie toetjes gegeten, na het diner nog met z'n allen Uno gespeeld waarbij nichtjes vriendje haar overduidelijk zat te matsen. Mooi mooi.

Vannacht bij oma gelogeerd, vandaag de hele dag met oma en broertje geklaverjast. Tweede-kerstdag-diner was macaroni op oma's manier. :9 Ze vond het een beetje raar dat we gewoon macaroni wilden, maar niemand kan macaroni maken zoals oma. :9
Nu in de trein naar huis. Morgen werken :'(
pi_207243950
D
quote:
0s.gif Op maandag 26 december 2022 19:55 schreef Tele6 het volgende:
Kerst zonder de ouders was heerlijk dramaloos. Lekker gegeten bij m'n tante, nog op de Wii gespeeld met m'n nichtje (die inmiddels 17 is... Stop de tijd) en geen meubels vernield dit keer, vriendje van m'n nichtje leren kennen, drie toetjes gegeten, na het diner nog met z'n allen Uno gespeeld waarbij nichtjes vriendje haar overduidelijk zat te matsen. Mooi mooi.

Vannacht bij oma gelogeerd, vandaag de hele dag met oma en broertje geklaverjast. Tweede-kerstdag-diner was macaroni op oma's manier. :9 Ze vond het een beetje raar dat we gewoon macaroni wilden, maar niemand kan macaroni maken zoals oma. :9
at klinkt als een kerst zoals kerst alleen maar kan zijn. Fijne dingen doe met fijne mensen
  maandag 26 december 2022 @ 20:11:28 #18
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_207244076
Gourmet met mn ouders; ze zijn net weg. Ik ben nu wel aan vakantie toe, dus morgen weer gewoon werken :)
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_207244089
quote:

En, heb je het goed gedaan, kerst?
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_207244328
quote:
1s.gif Op maandag 26 december 2022 20:12 schreef Vanyel het volgende:

[..]
En, heb je het goed gedaan, kerst?
Ja ;)
pi_207244329
Klinkt als een heerlijke kerst zo, @Tele6!
pi_207244341
quote:
0s.gif Op maandag 26 december 2022 17:06 schreef Isabeau het volgende:

[..]
En ze moeten er nog zoveel meer. Hoe lang zijn ze eigenlijk onderweg? En super leuk om dat vliegtuig zo te volgen :Y
Omgerekend naar onze tijd zijn ze er ergens morgen rond middernacht. 34uur onderweg of zo, ook door hele lange wachttijden op bijv Singapore en een extra tussenstop.
pi_207244485
quote:
0s.gif Op maandag 26 december 2022 20:29 schreef Blues het volgende:
Omgerekend naar onze tijd zijn ze er ergens morgen rond middernacht. 34uur onderweg of zo, ook door hele lange wachttijden op bijv Singapore en een extra tussenstop.
Hopelijk kunnen ze slapen in het vliegtuig. Anders wordt het wel een heel lange reis.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_207244754
quote:

Dat klinkt echt heerlijk O+

Onze dag was ook fijn. Weinig gedaan. Teennagels geknipt, gepuzzeld en een doos met schoolspullen uit de brugklas uitgepakt. Ik heb een stapel dozen van mijn ouders gekregen 4 jaar geleden. Ik ben een beetje bang voor al die herinneringen dus ik stelde het uitpakken uit. Het was best weer eens leuk om te zien eigenlijk. Vooral veel oud papier, maar toch leuk.

Ons alternatieve kerstdiner was heerlijk. Simpel, snel, precies wat we nodig hadden. De zelfgemaakte ceasardressing is uitstekend gelukt. Ik had nog Irish sodabread in de vriezer waar ik croutons van heb gemaakt.

Morgen gaan we lekker ingewikkeld doen. Ook leuk, maar niet vandaag.
Spoilers!
pi_207248490
Ik heb een onbewingbare kriebel in mijn keel }:| Ik heb het hoofdeinde een stuk omhoog gezet en dat helpt een beetje. Zo geen zin hier in. Ik wil slapen.
Spoilers!
pi_207248788
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 december 2022 00:35 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb een onbewingbare kriebel in mijn keel }:| Ik heb het hoofdeinde een stuk omhoog gezet en dat helpt een beetje. Zo geen zin hier in. Ik wil slapen.
Helpt een snoepje.
In het laatje heb ik altijd wel strepsils en tegenwoordig ook ricola.
Succes met de slaap.

Om 20 uur ging ik bekaf naar bed, want viel zowat in slaap boven de krant.,
Een uurtje of twee geslapen en uitgerust wakker. O~)
Nu muziekfilmpjes kijken en info lezen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Toevallig gaan we woensdag naar een bluesconcert met twee goede bands.
pi_207249515
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 december 2022 00:35 schreef Lucky_Strike het volgende:
Is het gelukt?
Bedacht mij ook - voor een volgend x misschien- gorgelen? water, of ma het tandenpoetsen spoelen en gorgelen of thee met honing?

Affijn…ik ga ook weer verder..
pi_207249689
Ik wil ook slapen.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_207249910
Goedemorgen :O

Werken vandaag.
Ik sliep gisteravond pas 2:00 ondanks dat ik een ontspannen dag had gehad. Zal het reizen in de avond zijn geweest. Benieuwd hoe vandaag gaat lukken :')
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 27 december 2022 @ 07:33:33 #30
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_207249927
Morning. Rondje Castricum it is. :)
pi_207250180
Als een blok geslapen en niet over werk gedroomd. Vakantie begint te werken.

Havermout met cranberrysaus als ontbijt :9
pi_207250388
Goedemorgen :O
Vakantie is nu officieel afgelopen -O-
pi_207250404
Mogge!
't Is weer koud buiten. Het graas kraakt, en de luchtvochtigheid is nog heel hoog al is nu de hemel wel helder.
Waterkou.

Ik heb nog een dag vrij, liefste gaat vanavond op pad.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  dinsdag 27 december 2022 @ 09:12:56 #34
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_207250523
Mogguh, lekker rustig op 't werk :)
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_207250533
Nog een beetje geslapen, @AnneX?

Ik lig nog in bed, wel al 20min met de zorgverzekering aan de telefoon gehangen. Ze hadden twee declaraties afgekeurd waar ik wel gewoon recht op had en bij nader inzien kwamen ze gelukkig zelf ook alsnog tot die conclusie. Dus zowel de zorgverlener als ik hoeven niks te doen en ze worden alsnog goedgekeurd ^O^ zeer behulpzame vrouw aan de telefoon.

Zo maar eens opstaan. Heb 10.30 vrij sporten gereserveerd, maar de hele ochtend is vrij rustig zag ik in het schema dus mogelijk schuif ik het naar nog ietsjes later. Wil ook nog even langs de slijterij tevoren, zodat als de eigenaren er zijn, ik de wijn bij me heb als bedankje.
pi_207250711
Lekker aan het werk. O+ Dit zijn van die dagen waarop je weet dat niemand je stoort. Genieten.
pi_207250992
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 december 2022 03:06 schreef AnneX het volgende:

[..]
Is het gelukt?
Bedacht mij ook - voor een volgend x misschien- gorgelen? water, of ma het tandenpoetsen spoelen en gorgelen of thee met honing?

Affijn…ik ga ook weer verder..
Het hoofdeinde wat verhogen bracht voldoende rust gelukkig. Net voor ik in slaap viel kon het weer naar beneden. Ik heb uitstekend geslapen O+
Spoilers!
  dinsdag 27 december 2022 @ 09:52:31 #38
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_207251053
Beginnende keelontsteking hier... Overdag valt het allemaal mee maar in de nacht... en de vroege ochtend...
  dinsdag 27 december 2022 @ 10:22:56 #39
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_207251454
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2022 09:27 schreef Myraela het volgende:
Lekker aan het werk. O+ Dit zijn van die dagen waarop je weet dat niemand je stoort. Genieten.
Ervaar ik toch anders

Even wat paniek bij paar mensen uit te lucht halen, man man wat kunnen sommigen toch weinig hebben :D
Relax man, gaan geen doden vallen, chill the fuck down allemaal

Tevens zin in oud en nieuw O+
pi_207251876
Mijn kind sliep tot kwart voor 9 :o Wat een rustig begin van de dag. We deden derdekerstdagontbijt. Toen moest ik met mijn leidinggevende bellen over een vrij nijpend dingetje maar dat lijkt met een sisser af te lopen. Kinderwagen geassembleerd, bollen en beignets besteld voor oud&nieuw en nu ga ik de hut maar eens netjes maken en wasjes draaien. Ik moet ergens de komende dagen ook nog maar eens bellen met de energiemaatschappij en ze overtuigen van de onzin van bedragen incalculeren op basis van historisch verbruik }:|
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_207251928
quote:
2s.gif Op dinsdag 27 december 2022 05:17 schreef Lonaa het volgende:
Ik wil ook slapen.
Vandaag? Strakjes? Al achter de rug?
Sterkte! :*
pi_207252125
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 december 2022 10:22 schreef Molo het volgende:
Ervaar ik toch anders

Even wat paniek bij paar mensen uit te lucht halen, man man wat kunnen sommigen toch weinig hebben :D

Hebben die mensen de memo gemist dat ze de week tussen Kerstmis en O&N rustig aan moeten doen? Bij ons hebben ze dat wel begrepen. Het pand is ook gewoon dicht, dus vooral allemaal niet te druk maken.

Heb je plannen voor oud en nieuw? Ik heb er normaal al weinig mee. Maar nu het zo in het weekend valt, doet het me al helemaal niets meer. Wij blijven gewoon samen thuis, zonder oliebollen maar vast wel met wat lekkere hapjes. Waarschijnlijk ga ik voor middernacht naar bed.
pi_207252298
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2022 09:52 schreef fietsie het volgende:
Beginnende keelontsteking hier... Overdag valt het allemaal mee maar in de nacht... en de vroege ochtend...
Hier begint mijn keel ook moeilijk te doen -O-
pi_207253147
Hier vandaag gewoon weer werken en ik verwacht niet per se rust. Bij ons gaat het werk natuurlijk 24/7 door en het is tijdens feestdagen juist vaak druk. Kerstavond werkte ik ook 3 uur over. (Had ik al ingecalculeerd)

Tweede kerstdag was prima. Wel weer ervaren dat hoewel ik echt wel leuke neefjes heb, ik vooralsnog geen kinderwens heb :+
  dinsdag 27 december 2022 @ 11:49:28 #45
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_207253159
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2022 11:02 schreef Myraela het volgende:

[..]
Hebben die mensen de memo gemist dat ze de week tussen Kerstmis en O&N rustig aan moeten doen? Bij ons hebben ze dat wel begrepen. Het pand is ook gewoon dicht, dus vooral allemaal niet te druk maken.

Heb je plannen voor oud en nieuw? Ik heb er normaal al weinig mee. Maar nu het zo in het weekend valt, doet het me al helemaal niets meer. Wij blijven gewoon samen thuis, zonder oliebollen maar vast wel met wat lekkere hapjes. Waarschijnlijk ga ik voor middernacht naar bed.
Die memo is er niet hier. In de publieke sector moet sowieso einde van het jaar het budget op dus juist dik doorwerken nog deze week
De manier waarop kun je natuurlijk wel zo invullen als je wilt dus ik ga zo maar even de chill down zegeningen doorbellen aan de stresskippen
Ben je nog wel vrij of gewoon rustig aan werken?

We gaan naar vrienden, iedereen blijft slapen ook. Stuk of 15 volwassenen en 12 kinderen. Druk en mega gezellig. Wordt lekkere klerebende, op een goeie manier
Wel bummer dat het in het weekend is ja, een extra dagje was leuk geweest
pi_207253241
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 december 2022 10:22 schreef Molo het volgende:

Ervaar ik toch anders

Echt he :D Vind ik ook altijd zo bijzonder _O-

Ja ik ook *G*
pi_207253271
Vandaag mijn gewone dinsdag vrij. Dus bij elkaar 4 dagen vrij... heerlijk *G*
Morgen en vrijdag wel weer werken maar met lekker weinig spreekuren/patiënten.
Zit dan ook bijna alleen :D

Oh en updates van de 'wachtende' kinderen op Singapore met een fotootje *G* O+
pi_207253592
Ik lig lekker op de bank niets te doen. Net gespeeld met de Instantpot dus ik heb wel weer genoeg activiteit gehad voor nu.

Straks maar ik een Engels ontbijt voor de lunch. Vanmiddag scones. Vanavond een roast van rosbief met roasties, pastinaak, wortel, munterwten, Yirkshire pudding en jus.
Spoilers!
  dinsdag 27 december 2022 @ 12:14:51 #49
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_207253608
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 december 2022 12:13 schreef Lucky_Strike het volgende:
Net gespeeld met de Instantpot dus ik heb wel weer genoeg activiteit gehad voor nu.

En? Naar tevredenheid? Ik vond boterzachte spruitjes na 4 minuten pressurecooken wel cool :P
  dinsdag 27 december 2022 @ 12:16:56 #50
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_207253655
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2022 11:55 schreef Blues het volgende:
Vandaag mijn gewone dinsdag vrij. Dus bij elkaar 4 dagen vrij... heerlijk *G*
Morgen en vrijdag wel weer werken maar met lekker weinig spreekuren/patiënten.
Zit dan ook bijna alleen :D

Oh en updates van de 'wachtende' kinderen op Singapore met een fotootje *G* O+
Gezellig altijd wel in het ziekenhuis, werken rond de feestdagen O+
pi_207253691
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 december 2022 11:49 schreef Molo het volgende:
Die memo is er niet hier. In de publieke sector moet sowieso einde van het jaar het budget op dus juist dik doorwerken nog deze week
De manier waarop kun je natuurlijk wel zo invullen als je wilt dus ik ga zo maar even de chill down zegeningen doorbellen aan de stresskippen
Ben je nog wel vrij of gewoon rustig aan werken?

We gaan naar vrienden, iedereen blijft slapen ook. Stuk of 15 volwassenen en 12 kinderen. Druk en mega gezellig. Wordt lekkere klerebende, op een goeie manier
Wel bummer dat het in het weekend is ja, een extra dagje was leuk geweest
Ik werk deze week halve dagen zolang het er rustig genoeg voor blijft. Volgende week begint m'n nieuwe collega, dus dan juist druk door het inwerken.

Dat klinkt wel als een hele toffe avond! Wonen zij zo ruim?
pi_207253708
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 december 2022 12:16 schreef Molo het volgende:

[..]
Zeker prima. Ook onderweg.. lekker rustig.

Ik vond met kerst en o/n in de versch verpleeghuizen ook altijd heel fijn om te werken. Toch een andere vibe en je spreekt ook eens andere familie. (die de rest vh jaar nooit kwam :P )
  dinsdag 27 december 2022 @ 12:24:32 #53
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_207253773
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2022 12:18 schreef Myraela het volgende:

[..]
Ik werk deze week halve dagen zolang het er rustig genoeg voor blijft. Volgende week begint m'n nieuwe collega, dus dan juist druk door het inwerken.

Dat klinkt wel als een hele toffe avond! Wonen zij zo ruim?
Wonen idd ruim, plus beetje inschikken met zijn allen. Vroeger sliepen we bij elkaar in de keuken als het moest na feestjes.
Wakker worden naast iemand die midden in de nacht nog een portie bitterballen gaat staan frituren, zulke herinneringen zijn er zat _O-
pi_207253774
Nu al blij dat ik de eerste week van januari achter mijn kerstvakantie aan heb geplakt O+
Onderbroken door twee dagen werken maar alla.

Eerste vakantiedag uitgeslapen en daarna met Mary Poppins, een cupcake en diverse maskers in bad gedoken. Misschien vanmiddag even te supermarkt, geen diner inspiratie tot dusver.
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_207253821
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 december 2022 12:16 schreef Molo het volgende:

[..]
Ik werk ook altijd wel graag tussen kerst en oud&nieuw. Dit jaar niet, want ik wilde graag nog wel een week vrij en dat is handiger bij mijn oude dan bij mijn nieuwe werkgever.
  dinsdag 27 december 2022 @ 12:34:09 #56
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_207253945
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2022 12:27 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Ik werk ook altijd wel graag tussen kerst en oud&nieuw. Dit jaar niet, want ik wilde graag nog wel een week vrij en dat is handiger bij mijn oude dan bij mijn nieuwe werkgever.
Logisch :Y

Begin je 2/1?
pi_207254031
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 december 2022 12:34 schreef Molo het volgende:

[..]
Logisch :Y

Begin je 2/1?
Ja. Ik vind het nog geen fijn vooruitzicht }:| Heb al wel een programma van de introductie gekregen inclusief fotomoment en lunch met de RvB O+ :') En twee uur epd-les (altijd nutteloos ^O^ ).
  dinsdag 27 december 2022 @ 12:41:15 #58
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_207254078
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2022 12:38 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Ja. Ik vind het nog geen fijn vooruitzicht }:| Heb al wel een programma van de introductie gekregen inclusief fotomoment en lunch met de RvB O+ :') En twee uur epd-les (altijd nutteloos ^O^ ).
_O- _O- _O-
Ik kijk uit naar je onboarding momenten :+

Ik bleek in het verkeerde traject te zitten, met een aantal introducties voor de jonkies net van school af. Voelde me echt een oma _O-
Nu nog vooral elearnings doen maar is beetje zoeken naar wanneer wat kan en moet. Zal wel loslopen uiteindelijk :+
pi_207254349
@Lucky_Strike hoe gaat het proces van wennen aan de nieuwe dosering medicatie? Valt het je mee, tegen, of zo kut als je had verwacht?

Ik haalde witte wijn en gaf één fles aan de ene sportschooleigenaar die volgens mij geen flauw idee had waar het over ging _O- en de andere eigenaar is er later deze week weer, dus die breng ik dan.

Daarna 50 min gesport. De bedoeling was niet al te zwaar zodat ik donderdag met de PT erbij niet teveel spierpijn heb, maar weet niet helemaal of dat is gelukt als ik mn lijf nu voel :') nouja. Gaan t zien. Net mn high protein drank met fruit smoothie gedronken in de strijd tegen de spierpijn. Denk dat ik zo in slaap val op de bank, dus zet maar even wekken voor als schaatsen begint :+ en dan maak ik voor tijdens het schaatsen een schaal nacho's met avocado, creme fraiche en kaas :9 O+ (dank @Vanyel)

[ Bericht 2% gewijzigd door vlindertje89 op 27-12-2022 12:58:53 ]
pi_207254355
Oma Molo :+

Ik zit dus bij de intro voor medisch specialisten. Wat feitelijk wel correct is, maar ik ben wel een hele vreemde eend in de bijt natuurlijk. Ach ja, daarna ben ik weer twee dagen vrij dus ik overleef het wel.
pi_207254389
@Clubsoda waar ga je eigenlijk heen? Als je dat wil delen natuurlijk :)

Ik ben tm 8 januari vrij O+ wil morgen wel even uurtje iets doen, want ik had wat kleine dingetjes laten liggen de week voor m'n vakantie die mij weinig tijd kosten maar voor m'n studenten wel bijzonder fijn zijn als ze die morgen al krijgen ipv 9 januari pas. Maar na dat uurtje gaat de laptop lekker weer uit tot na m'n vakantie. Ik geniet er wel erg van moet ik zeggen *)
pi_207254405
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2022 09:27 schreef Myraela het volgende:
Ik had net gewoon een afspraak hoor
Zal ik je anders ff bellen?
pi_207254474
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2022 12:55 schreef vlindertje89 het volgende:
@:Clubsoda waar ga je eigenlijk heen? Als je dat wil delen natuurlijk :)

Ik ben tm 8 januari vrij O+ wil morgen wel even uurtje iets doen, want ik had wat kleine dingetjes laten liggen de week voor m'n vakantie die mij weinig tijd kosten maar voor m'n studenten wel bijzonder fijn zijn als ze die morgen al krijgen ipv 9 januari pas. Maar na dat uurtje gaat de laptop lekker weer uit tot na m'n vakantie. Ik geniet er wel erg van moet ik zeggen *)
Naar een doodgewoon perifeer ziekenhuis in onze buurt. Ik neem nu wel echt afstand van de academie na 14 jaar :o
  dinsdag 27 december 2022 @ 13:09:48 #64
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_207254613
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2022 13:00 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Naar een doodgewoon perifeer ziekenhuis in onze buurt. Ik neem nu wel echt afstand van de academie na 14 jaar :o
Lekker joh, verwacht daar wel dat je daar veel meer je eigen toko kunt gaan bouwen en runnen. Hartstikke leuk dat toch _O_
  dinsdag 27 december 2022 @ 13:12:12 #65
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_207254650
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2022 13:00 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Ah maar daar hebben ze dan toch ook geen EPD maar een OK-registratie en declaratietool van de firma uit Drachten/Amsterdam? :P :P (geen fan, valt het op?)
  dinsdag 27 december 2022 @ 13:14:03 #66
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_207254676
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2022 13:12 schreef fietsie het volgende:

[..]
Ah maar daar hebben ze dan toch ook geen EPD maar een OK-registratie en declaratietool van de firma uit Drachten/Amsterdam? :P :P (geen fan, valt het op?)
Vianen
pi_207254709
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2022 13:12 schreef fietsie het volgende:

[..]
Ik heb geen idee wat ze hebben, maar ik ken zoals gezegd de grootste spelers wel dus het komt vast goed. Ik ben sowieso geen fan van administreren maar veel hangt ook af van hoe de boel is ingericht.
pi_207254734
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 december 2022 13:09 schreef Molo het volgende:

[..]
Lekker joh, verwacht daar wel dat je daar veel meer je eigen toko kunt gaan bouwen en runnen. Hartstikke leuk dat toch _O_
Ja, dat verwacht ik inderdaad wel. Het is in ieder geval een nuttige ervaring :Y
  dinsdag 27 december 2022 @ 13:17:49 #69
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_207254737
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2022 13:16 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Ik heb geen idee wat ze hebben, maar ik ken zoals gezegd de grootste spelers wel dus het komt vast goed. Ik ben sowieso geen fan van administreren maar veel hangt ook af van hoe de boel is ingericht.
Het zou dan ook je zorgverlening en samenwerken moeten ondersteunen itt wat de huidige toko's vaak doen. Namelijk idd vooral administreren :r

Belangrijkste wat er is, hoop dat je toffe collega's en patiënten krijgt *O*
pi_207254966
Ik heb geen kwaadaardige unit in mijn tiet. Ze willen er wel voor de zekerheid over een half jaar nog een foto van maken en ze willen me, logischerwijs, ook zien als er in de tussentijd wat veranderd.

Het zag er "gewoon" uit als klierweefsel, maar dan wat "door elkaar gehusseld" en voelt daardoor anders aan dan de rest, wat heel logisch kan komen door mijn operatie 18 jaar geleden. Het feit dat het niet eerder opviel is het gebrek aan vet inmiddels. :+
pi_207254992
Wat fijn, @Lonaa!
Zelf ook opgelucht?
pi_207255063
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2022 13:34 schreef vlindertje89 het volgende:
Wat fijn, @:Lonaa!
Zelf ook opgelucht?
Ja. Het blijft natuurlijk altijd ietsje spoken als een arts zegt "Ik zie niks waar ik me zorgen over maak maar ik wil over een half jaar nog wel even een keer kijken." Maar goed, ik weet ook hoe voorzichtig ze zijn. ;)

[ Bericht 0% gewijzigd door Lonaa op 27-12-2022 13:44:52 ]
pi_207255294
quote:
2s.gif Op dinsdag 27 december 2022 13:32 schreef Lonaa het volgende:
Ik heb geen kwaadaardige unit in mijn tiet. Ze willen er wel voor de zekerheid over een half jaar nog een foto van maken en ze willen me, logischerwijs, ook zien als er in de tussentijd wat veranderd.

Het zag er "gewoon" uit als klierweefsel, maar dan wat "door elkaar gehusseld" en voelt daardoor anders aan dan de rest, wat heel logisch kan komen door mijn operatie 18 jaar geleden. Het feit dat het niet eerder opviel is het gebrek aan vet inmiddels. :+
Pfffft.
Wat een opluchting :*
pi_207255303
quote:
2s.gif Op dinsdag 27 december 2022 13:37 schreef Lonaa het volgende:

[..]
Ja. Het blijft natuurlijk altijd ietsje spoken als een arts zegt "Ik zie niks waar ik me zorgen over maak maar ik wil over een half jaar nog wel even een keer kijken." Maar goed, ik weet ook hoe voorzichtig ze zijn. ;)
Snap ik helemaal! Wel fijn dat er toch opluchting is, en idd, ze zijn gewoon erg voorzichtig. Als er ook maar iets was geweest waar ze nu over hadden getwijfeld, dan zouden ze je geen half jaar laten wachten :)
pi_207255354
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2022 13:48 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Snap ik helemaal! Wel fijn dat er toch opluchting is, en idd, ze zijn gewoon erg voorzichtig. Als er ook maar iets was geweest waar ze nu over hadden getwijfeld, dan zouden ze je geen half jaar laten wachten :)
Precies.

Wel gek hoor, dit is dus onderdeel van de "mammapoli", dus er zitten alleen maar nerveuze vrouwen. Ik heb ook nog wel een slechtnieuwsgesprek gezien. :{

Daarna was ik aan de beurt, voor extra nerveus. :')
  Moderator dinsdag 27 december 2022 @ 13:52:28 #76
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_207255397
quote:

Ik zou er bijna alcohol van gaan drinken B:)B Mooi nieuws
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_207255556
quote:

Fijn! _O_ Kan di elast ook weer van je schouders. Viel het tietenpletten mee? Met minder vet gaat het wel makkelijker, denk ik :+
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_207255707
quote:

En een kadootje voor jezelf kopen!? 😎
pi_207256202
quote:
2s.gif Op dinsdag 27 december 2022 13:50 schreef Lonaa het volgende:

[..]
Precies.

Wel gek hoor, dit is dus onderdeel van de "mammapoli", dus er zitten alleen maar nerveuze vrouwen. Ik heb ook nog wel een slechtnieuwsgesprek gezien. :{

Pfoe, dat lijkt me wel heftig ja. En dan ga je idd wel extra nerveus zo'n gesprek in.. gelukkig was het bij jou een goednieuwsgesprek :*

Hopelijk wordt het verder ook wat rustiger voor je nu, want volgens mij zit je niet echt heel lekker in je vel momenteel, of wel? Met alles wat er is gebeurd afgelopen tijd ook helemaal niet gek natuurlijk, maar ik gun het je dat het leven weer wat fijner wordt :) gaan jullie met O&N nog ergens naar middle of nowhere om vuurwerk te vermijden voor Dora of gaat het zo goed op de medicatie dat dat niet nodig is/lijkt?
pi_207256473
quote:

Wat een opluchting, fijn!
pi_207256512
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2022 13:59 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Fijn! _O_ Kan di elast ook weer van je schouders. Viel het tietenpletten mee? Met minder vet gaat het wel makkelijker, denk ik :+
Ik zou het maximaal kwalificeren op "mild ongemakkelijk", maar pijn? Nee, absoluut niet.
pi_207256606
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2022 14:29 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Pfoe, dat lijkt me wel heftig ja. En dan ga je idd wel extra nerveus zo'n gesprek in.. gelukkig was het bij jou een goednieuwsgesprek :*

Hopelijk wordt het verder ook wat rustiger voor je nu, want volgens mij zit je niet echt heel lekker in je vel momenteel, of wel? Met alles wat er is gebeurd afgelopen tijd ook helemaal niet gek natuurlijk, maar ik gun het je dat het leven weer wat fijner wordt :) gaan jullie met O&N nog ergens naar middle of nowhere om vuurwerk te vermijden voor Dora of gaat het zo goed op de medicatie dat dat niet nodig is/lijkt?
Ik zit enorm slecht in m'n vel en dat werd de afgelopen weken niet beter, voor mijn gevoel wel erger. Ga er niet teveel woorden aan vuil maken want dan moet ik huilen, wat wel een prima weergave is van hoe ik me voel. :+

We blijven met O&N hier. De medicijnen lijken echt wel wat invloed te hebben en mocht het toch te erg worden de komende week zijn er nog de pillen van vorig jaar die we daarbij kunnen geven. En anders dan uh, ga ik oudejaarsavond wel met de auto de snelweg op, ofzo. :+
pi_207256698
Ik zit trouwens een beetje in vergelijkbare stress. Minus de ongemakkelijke tietenpletter. Maar ik had m'n bevolkingsonderzoek baarmoederhalskanker met een thuis uitstrijkje gedaan. En daar bleek dus hpv in te zitten, dus dan zit je ook weer extra lang met de twijfels tot je de uitslag krijgt van een tweede uitstrijkje van de huisarts.

Op zich is dat zelf een uitstrijkje nemen wel gemakkelijk, maar in dit geval was ik toch liever direct naar de huisarts gegaan. :')
pi_207256765
En ik was net naar de Intratuin voor nog een laatste beetje kerstsfeer. O+ Toch wel echt gemist dit jaar. Wel alvast de buitenlampjes voor het nieuwe huis gekocht. Dat is het eerste wat ik op ga hangen als we er hopelijk eind volgend jaar in mogen. :D
pi_207256799
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2022 14:44 schreef Myraela het volgende:
Ik zit trouwens een beetje in vergelijkbare stress. Minus de ongemakkelijke tietenpletter. Maar ik had m'n bevolkingsonderzoek baarmoederhalskanker met een thuis uitstrijkje gedaan. En daar bleek dus hpv in te zitten, dus dan zit je ook weer extra lang met de twijfels tot je de uitslag krijgt van een tweede uitstrijkje van de huisarts.

Op zich is dat zelf een uitstrijkje nemen wel gemakkelijk, maar in dit geval was ik toch liever direct naar de huisarts gegaan. :')
Ja, this reminds me, dit moet ik dus al 2 jaar. :X

Wanneer verwacht je uitslag van het tweede uitstrijkje?
pi_207256943
quote:
2s.gif Op dinsdag 27 december 2022 14:47 schreef Lonaa het volgende:
Ja, this reminds me, dit moet ik dus al 2 jaar. :X

Wanneer verwacht je uitslag van het tweede uitstrijkje?
Moet je sowieso nog, of al zelf wel gedaan? Het was bij mij waarschijnlijk ook blijven liggen als m'n gynaecoloog er niet elke keer om vroeg. Niet uit onwil overigens, ik vind het heel fijn en belangrijk dat dit zo kan. Maar het zijn toch van die drempels en uitstellen is makkelijker. :')

Ik ben vorige week maandag geweest, en ze zei binnen twee weken. Dus ergens volgende week. Maar vanwege de feestdagen hou ik wel rekening met iets langer wachten.
pi_207257168
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2022 14:51 schreef Myraela het volgende:

[..]
Moet je sowieso nog, of al zelf wel gedaan? Het was bij mij waarschijnlijk ook blijven liggen als m'n gynaecoloog er niet elke keer om vroeg. Niet uit onwil overigens, ik vind het heel fijn en belangrijk dat dit zo kan. Maar het zijn toch van die drempels en uitstellen is makkelijker. :')

Ik ben vorige week maandag geweest, en ze zei binnen twee weken. Dus ergens volgende week. Maar vanwege de feestdagen hou ik wel rekening met iets langer wachten.
Same. De zelftest is inmiddels verplaatst van de woonkamer naar de badkamer.
pi_207257259
Goede stap.
pi_207257323
quote:
14s.gif Op dinsdag 27 december 2022 15:00 schreef Myraela het volgende:
Goede stap.
Ik hoop wel dat ie sneller in de brievenbus verdwijnt dan dat het geduurd heeft voor ie naar boven ging.
pi_207257470
quote:
2s.gif Op dinsdag 27 december 2022 15:02 schreef Lonaa het volgende:

[..]
Ik hoop wel dat ie sneller in de brievenbus verdwijnt dan dat het geduurd heeft voor ie naar boven ging.
Nu.
Hop hop
pi_207257687
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 december 2022 15:07 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Nu.
Hop hop
Ja, dat ~O> ;)
pi_207257727
Ja ja, ik overwoog dat maar eigenlijk wil ik nog even ergens op bezoek en vanavond moet ik dat ook nog en ik moet nog wel douchen tussendoor (denk ik) dus dan doe ik het dan. Ok? Ok.
pi_207258550
quote:
2s.gif Op dinsdag 27 december 2022 14:41 schreef Lonaa het volgende:

[..]
Ik zit enorm slecht in m'n vel en dat werd de afgelopen weken niet beter, voor mijn gevoel wel erger. Ga er niet teveel woorden aan vuil maken want dan moet ik huilen, wat wel een prima weergave is van hoe ik me voel. :+

We blijven met O&N hier. De medicijnen lijken echt wel wat invloed te hebben en mocht het toch te erg worden de komende week zijn er nog de pillen van vorig jaar die we daarbij kunnen geven. En anders dan uh, ga ik oudejaarsavond wel met de auto de snelweg op, ofzo. :+
Dan alleen een :* voor het eerste deel. Dat het maar beter mag worden!
En wat fijn zeg, van de medicatie. Hopelijk zijn de extra pillen en snelwegritje niet nodig!

Voor schaatsen niet meer geslapen, maar na nacho's hield ik mn ogen niet meer open. 500m wel gezien, maar bij 3km al in tweede rit ofzo in slaap gevallen. Nu laatste stuk 3km snel even terugkijken, loop nu halfuurtje achter op live geloof ik. Wel wakker geworden met beetje hoofdpijn, eens kijken of ik dat weg kan drinken (met limonade!! :+ )
pi_207258824
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2022 14:44 schreef Myraela het volgende:

Ai, dat is ook niet fijn. Hopelijk snel uitslag dan deze week!

Ik had bij de eerste keer uitstrijkje geen hpv, maar huisarts vond het er wel onrustig uitzien, dus toch doorgestuurd naar gynaecoloog, en daar moest ik toen ook toch een keer extra terugkomen voor een biopt (colposcopie). Dat vond ik toen ook best wel spannend en zat ik ook wel echt van in de stress.

Tweede keer was bij een onderzoek bij gynaecoloog ivm adenomyose, toen vonden ze het er weer onrustig uitzien, ik uitgelegd van vorige keer (toen 6mnd geleden) en dat ik het dus wel geloofde allemaal, toen belde de superviserend arts (had het onderzoek bij een co) me zelfs nog op eind vd dag om toch even te vragen of ik echt geen onderzoek wilde. Na m'n uitleg begreep ze het. Daarna weer een keer bij een huisarts onderzoek, weer onrustig beeld, toch maar weer uitstrijkje, geen hpv maar weer toch doorgestuurd. Weer een biopt, weer niks aan de hand. De gynaecoloog waar ik toen bij kwam heeft me even uitgelegd wat er precies voor zorgt dat het er onrustig uit ziet, en in de brief naar huisarts een aantekening gezet daarover, zodat ik niet steeds elke keer als er iemand kijkt een uitstrijkje krijg en doorgestuurd word :+ hoef nu pas bij volgende bevolkingsonderzoek weer, over twee jaar. Opzich fijn natuurlijk dat er goed opgelet wordt, maar ik vind die onderzoeken met eendenbek bijzonder onprettig dus ook wel fijn dat dat niet steeds hoeft terwijl het eigenlijk niet nodig is.

[ Bericht 0% gewijzigd door vlindertje89 op 27-12-2022 18:08:29 ]
  dinsdag 27 december 2022 @ 16:13:30 #95
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_207259384
Goeie, hier ook wel weer eens checktijd. Geen brief gezien dus even zelftest besteld net, echt vet relaxte gebruiksvriendelijke site is dat geworden zeg. Hulde!

Swabben die baarmoedermond _O_
pi_207260124
Ik kreeg ook al geen brief terwijl ik denk dat het tijd moet zijn.
Maar ff die Novasure afwachten en dan aan de swab. Slag!
Post iemand binnenkort nog ff een reminder? O-)
pi_207260221
quote:
2s.gif Op dinsdag 27 december 2022 13:50 schreef Lonaa het volgende:

[..]
Precies.

Oh the joys of the mammapoli… zeker in die rare tijd tussen kerst en O&N om alle emoties nog even lekker extra op scherp te zetten.

Maar fijn! Fijn fijn dat het gewoon bobbelig klierweefsel is. *O* Als ze ook maar een klein beetje hadden gedacht dat het iets anders was hadden ze er voor de zekerheid wel een stukje uitgehaald hoor. En ook fijn dat ze het in de gaten gaan houden.

Ik had ook een ziekenhuisbezoekje, raar want normaal is het in het MRI-centrum altijd superdruk en nu was het heel rustig. Er waren maar een paar machines in gebruik. Ook weer heel blij dat ik niet claustrofobisch aangelegd ben want dan is dit wel echt de hel, met je hoofd in een bakje geklemd in zo’n tunnel vol herrie. Ik kan me er altijd gelukkig wel aan overgeven. Blijken die jaren van meditatietraining toch ergens goed voor!
pi_207260460
Oh ja uitstrijkje. Ik heb net ook die zelftest besteld. Topsite! Maar twijfel nog om toch naar de huisarts te gaan. Enerzijds wel fijn om naar een dokter te gaan om dat wachten waar @Myraela nu in zit te vermijden. Anderzijds helemaal geen zin om wéér een dokter te zien. Keuzes. Levon. Mooi om die keuzes te hebben. Maar toch.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_207260801
Swap gedaan. Vond onprettiger dan de tietenpletter. :')
pi_207260916
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2022 16:48 schreef yinu het volgende:

[..]
Oh the joys of the mammapoli… zeker in die rare tijd tussen kerst en O&N om alle emoties nog even lekker extra op scherp te zetten.

Maar fijn! Fijn fijn dat het gewoon bobbelig klierweefsel is. *O* Als ze ook maar een klein beetje hadden gedacht dat het iets anders was hadden ze er voor de zekerheid wel een stukje uitgehaald hoor. En ook fijn dat ze het in de gaten gaan houden.

Ik had ook een ziekenhuisbezoekje, raar want normaal is het in het MRI-centrum altijd superdruk en nu was het heel rustig. Er waren maar een paar machines in gebruik. Ook weer heel blij dat ik niet claustrofobisch aangelegd ben want dan is dit wel echt de hel, met je hoofd in een bakje geklemd in zo’n tunnel vol herrie. Ik kan me er altijd gelukkig wel aan overgeven. Blijken die jaren van meditatietraining toch ergens goed voor!
Ja, daar geloof ik heilig in hoor, dat als ze ook maar een klein vermoeden hadden op narigheid dat ze verder zouden onderzoeken. :Y

MRI's vind ik dus inderdaad echt naar. Ik heb er gelukkig nog nooit met m'n hoofd in gemoeten. :X
pi_207261088
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2022 17:13 schreef Lonaa het volgende:
Maaaaaaar het is klaar *O* *O* *O* *O* *O*
En nu een :S___D long distance knuffel B:)B

Hoe zit t ook al weer met de beloningen-lijst? Was dat niet een oud topic van MUUS?

Edit: MUUS in LIF / Ervaringen met uitstrijkje, en verder......
pi_207261152
quote:
Maar wel gedaan!
pi_207261196
quote:
Tis allebei kud.
Maar ik ben blij van de uitslag van de tiet O+ *G*
pi_207261236
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 december 2022 17:28 schreef Leintjeuh het volgende:

[..]
Maaaaaaar het is klaar *O* *O* *O* *O* *O*
En nu een :S___D long distance knuffel B:)B

Hoe zit t ook al weer met de beloningen-lijst? Was dat niet een oud topic van MUUS?

Edit: MUUS in LIF / Ervaringen met uitstrijkje, en verder......

quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2022 17:31 schreef yinu het volgende:

[..]
Maar wel gedaan!
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2022 17:33 schreef Blues het volgende:

[..]
Tis allebei kud.
Maar ik ben blij van de uitslag van de tiet O+ *G*
Het is ook gewoon zo'n ding dat dan blijft liggen. Ik heb in september zag ik de zelftest besteld en op tafel gelegd.
"Moet ik binnenkort even doen" en dan...leef. Of ongesteld. Of leef. Of weet ik het.

Ik flikker m ook vanavond al ergens in de brievenbus. Anders blijft ie weer liggen. :') Beter flikkeren ze er geen vuurwerk in vannacht.
pi_207261248
Ik had een hele lege dag voor me liggen O+
Dus ik dacht ik ga wandelen in de Amsterdamse waterleidingduinen, ingang die ik nog niet kende.
Wat zen, wat leuk, te ver ( 3.8 km) voor mij, maar gelukkig veel bankjes _O_ En dan gaat het goed, kan rug weer vloeistof krijgen en kan ik weer verder.
En als je dan lang zit word je én zennnn én heb je lucky shots!

pi_207261258
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 december 2022 16:13 schreef Molo het volgende:
Goeie, hier ook wel weer eens checktijd. Geen brief gezien dus even zelftest besteld net, echt vet relaxte gebruiksvriendelijke site is dat geworden zeg. Hulde!

Swabben die baarmoedermond _O_
Hier wel brief gekregen.

Onnozele doos dat ik ben heb ik de gynaecoloog gebeld om te vragen of het nog nodig was :')

@Lonaa fijn dat het oké was! Hopelijk zit je snel weer beter in je vel.

@vlindertje89 heeeeel erg herkenbaar wat jij schreef. Bij mij was het ook altijd onrustig daar maar niks ernstigs en het werd ook niet erger.
pi_207261282
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2022 17:36 schreef Blues het volgende:
Dus ik dacht ik ga wandelen in de Amsterdamse waterleidingduinen, ingang die ik nog niet kende.
Wat zen, wat leuk, te ver ( 3.8 km) voor mij, maar gelukkig veel bankjes _O_ En dan gaat het goed, kan rug weer vloeistof krijgen en kan ik weer verder.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Wowwww!!!!!
pi_207261348
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2022 17:37 schreef mascara-klodder het volgende:

Wowwww!!!!!
Dat dacht ik ook al :D
Hij was aan het scharrelen, gewoon op de grond.. maar ik zat daar best lang, broodje eten, slok water, wachten tot ik weer verder kan qua pijnlevel en ineens zag ik m omhoog gaan :o _O_
  dinsdag 27 december 2022 @ 17:43:22 #109
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_207261378
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2022 17:41 schreef Blues het volgende:

[..]
Hij was aan het scharrelen, gewoon op de grond.. maar ik zat daar best lang, broodje eten, slok water, wachten tot ik weer verder kan qua pijnlevel en ineens zag ik m omhoog gaan :o _O_
Wat tof O+
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 27 december 2022 @ 17:47:53 #110
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_207261484
Ik liep vandaag door de Castricumse duinen. Viel helaas toch wat regen onderweg. Maar buiten dat een fijne wandeling :)
pi_207261552
Wauw @Blues, wat een plaatje van een plaatje.

Yeah voor de uitslag van @lonaa. En wat vaak onrustige cellen hier.

De meest makkelijke/minst pijnlijke test is de poeptest. Tietenpletter benik altijd bont en blauw van en omdat ik de oproep in de zomer krijg moet ik de dagen erna altijd wel m’n kleding aanpassen.

Op t werk giga druk, gelukkig vrij weinig telefoon, maar alles wat er voor vandaag op de lijst stond moeten laten liggen, de mails hielden me de hele dag aan t werk. Wel er doorheen, hopelijk komt er niet teveel binnen nu.
pi_207261681
pi_207261706
Bij mij zag/ziet het er dus vooral onrustig uit, maar is er met de cellen zelf dus niks aan de hand. Ectropion heet het, dat schijnt bij pilslikkers vaker voor te komen en bij mij wat duidelijker zichtbaar te zijn dan gemiddeld. Het ziet er dan dus anders uit dan normaal, maar er is niks mis mee. Zeker gezien ik op de uitstrijkjes ook steeds geen hpv heb, maak ik me er gelukkig geen zorgen om.

@yinu dat is wel een hele rits zorgverleners ja, dan snap ik dat je niet per se zin hebt er daar nog eentje aan toe te voegen..

@Blues prachtige foto!

Goed bezig @Lonaa!
pi_207261760
@Lonaa O+

@Blues _O_

@yinu *;
Wat fijn dat je wat had aan je meditatie-skills! sterkte met de rest van de medische afsprakenlijst :X
Ik ben best een aantal keer vrijwillig in een MRI gegaan voor wetenschappelijk onderzoek. Ik herinner me een serie tests waarbij ik chocomel moest drinken in de MRI (gezoet, kunstmatig gezoet, en ongezoet :r ) en een serie waar ik stressvolle puzzels en enge filmpjes kreeg. Blijft erg arelaxt om je hoofd gefixeerd te hebben in zo'n buis en dan die herrie. Vooral als je chocomel in je mond gepompt krijgt door een slangetje, en op commando het moet opdrinken :')

@vlindertje89 lekker bezig O+

@Sarabi :*

@Myraela boks. Hier was het ook lekker rustig. Niet qua hoeveelheid werk, wel qua gezeur (dwz geen gezeur). Daar was ik aan toe. Recordhoeveelheid werk gedaan *G*
pi_207261806
@vlindertje89, ik had altijd de laagste pap die je kan hebben.

Ahwell, de zut is eruit, ben er klaar mee :7

Onderzoek na baarmoederverwijdering gaf naast adenomyose ook nog tal van vleesboompjes aan.

Fitbit gaf vandaag aan dat ik ongesteld moest worden. Ik tegen de app: wat denk je zelf, jonguhhh :7 :D
pi_207262255
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2022 17:57 schreef Kaatje1 het volgende:
@:Cat-astrophe oef Petra vandaag

https://twitter.com/taghr(...)GD2UE-bCmdoxSXk4F3hA
:o :X
pi_207262551
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2022 17:51 schreef Kaatje1 het volgende:
Wauw @:blues, wat een plaatje van een plaatje.

Yeah voor de uitslag van @:lonaa. En wat vaak onrustige cellen hier.

De meest makkelijke/minst pijnlijke test is de poeptest. Tietenpletter benik altijd bont en blauw van en omdat ik de oproep in de zomer krijg moet ik de dagen erna altijd wel m’n kleding aanpassen.

Op t werk giga druk, gelukkig vrij weinig telefoon, maar alles wat er voor vandaag op de lijst stond moeten laten liggen, de mails hielden me de hele dag aan t werk. Wel er doorheen, hopelijk komt er niet teveel binnen nu.
Probeer je niet over de kop te laten werken door de stroom werk hoor, krijg je echt stress van.
Als het niet lukt op een normaal tempo, ligt dat niet aan jou.
Heb ik moeten leren, maar 's je er zo naar kijkt voelt t ook vast beter ^O^

Coll appte voor mijn vakantie dat ze anderhalf uur had overgewerkt wegens achterstanden.
Ik doe dat uiteraard niet, want niet mijn probleem heb ik heel erg geleerd...zij zit steeds op t randje van overwerkt maar ze doet t echt zelf.
Ik zet geen stapje harder meer voor t ziekenhuis. Alleen voor patiënten. ;)
pi_207262674
Ik werk ook beslist niet over. Wanneer ik nu nog 8 uur had doorgewerkt was het nog niet afgekomen, dus daar begin ik niet eens aan (even doorwerken om iets af te krijgen prima, maar wanneer er zo’n bult ligt, dan kunnen ze me wat)

@yinu’s verslag helemaal gemist. Krijg alleen van lezen over mri al spaans benauwd
pi_207262693
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2022 16:57 schreef yinu het volgende:
Oh ja uitstrijkje. Ik heb net ook die zelftest besteld. Topsite! Maar twijfel nog om toch naar de huisarts te gaan. Enerzijds wel fijn om naar een dokter te gaan om dat wachten waar @:Myraela nu in zit te vermijden. Anderzijds helemaal geen zin om wéér een dokter te zien. Keuzes. Levon. Mooi om die keuzes te hebben. Maar toch.

SPOILER
Sterkte met alles joh, wat een hoop gedoe :*
Hopelijk krijg je duidelijkheid!
pi_207262725
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2022 18:47 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik werk ook beslist niet over. Wanneer ik nu nog 8 uur had doorgewerkt was het nog niet afgekomen, dus daar begin ik niet eens aan (even doorwerken om iets af te krijgen prima, maar wanneer er zo’n bult ligt, dan kunnen ze me wat)

^O^ ^O^

Mijn MRI in september was in een nieuwe, wat ruimer dan die van jaren geleden ook.
Je moet jezelf wel kunnen afleiden idd, maar het is niet hoelang gelukkig.
pi_207262760
Kinderen zijn bijna in Brisbane *O* Dan 2 uurtjes wachten en dan eindelijk de laatste korte vlucht naar Sydney O+
Zo leuk die flightradar app :D
pi_207262868
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2022 17:36 schreef Blues het volgende:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Er zit achterin ook nog een uil, denk ik. De foto laadde heel lang niet en ik moest staren wat er zo wow aan was. Oh, een uiltje! En toen laadde de foto en dacht ik: woooooow :o
pi_207263166
Ik heb één keer een MRI gehad, toen ik met hockey was uitgegleden en ze dachten dat ik misschien meniscusletsel had. Godzijdank mocht ik toen met mn benen vooruit erin, dus hoofd erbuiten. Dat was prima. Ik heb een hoop kindjes in een (oefen)scanner gelegd voor onderzoek, en bij bange kindjes ook wel eens eerst mezelf (alleen in de oefenscanner), maar helemaal in zo'n ding voor >5 min sla ik graag over :+

@Kaatje1 hoe gaat het met die andere sollicitaties die je had lopen?
  Moderator dinsdag 27 december 2022 @ 19:11:39 #124
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_207263187
Kijk je schaatsen @Lucky_Strike ?

SPOILER
pi_207263245
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 december 2022 19:11 schreef derLudolf het volgende:
Kijk je schaatsen @:Lucky_Strike ?

SPOILER
SPOILER
pi_207263301
Nog niet @derLudolf, over een uurtje beginnen we. Bedankt voor de spoiler O+

Het eten staat net in de oven, het beloofd heerlijk te worden. Ik hoop zo dat de jus en de Yorkshire puddings goed lukken :9

Ik heb verder weinig gedaan vandaag. Ik viel steeds in slaap en kreeg migraine.
Spoilers!
pi_207263306
@yinu sterkte :*
pi_207263336
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2022 17:41 schreef Blues het volgende:

[..]
Ik had het over de bovenste foto :6 ;)

Zou je hier geen prijs mee kunnen winnen ofzo?
pi_207263361
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2022 18:01 schreef Tele6 het volgende:
@:Lonaa O+

@:Blues _O_

@:yinu *;
Wat fijn dat je wat had aan je meditatie-skills! sterkte met de rest van de medische afsprakenlijst :X
Ik ben best een aantal keer vrijwillig in een MRI gegaan voor wetenschappelijk onderzoek. Ik herinner me een serie tests waarbij ik chocomel moest drinken in de MRI (gezoet, kunstmatig gezoet, en ongezoet :r ) en een serie waar ik stressvolle puzzels en enge filmpjes kreeg. Blijft erg arelaxt om je hoofd gefixeerd te hebben in zo'n buis en dan die herrie. Vooral als je chocomel in je mond gepompt krijgt door een slangetje, en op commando het moet opdrinken :')

@:vlindertje89 lekker bezig O+

@:Sarabi :*

@:Myraela boks. Hier was het ook lekker rustig. Niet qua hoeveelheid werk, wel qua gezeur (dwz geen gezeur). Daar was ik aan toe. Recordhoeveelheid werk gedaan *G*
Ik heb in mijn tijd als student-assistent nog wel meegewerkt aan onderzoek (taalontwikkeling en ook een onderzoek naar dyslexie) waarbij ánderen in een MRI moesten. Dat was wel zo relaxt. Behalve bij jonge kinderen, daar kwamen heel wat andere type skills bij kijken om die rustig te houden in een MRI. Maar met filmpjes lukte dat meestal wel. Of met een voeding en lekker inbakeren, bij baby’s. Die sliepen meestal lekker door.
pi_207263383
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 december 2022 19:11 schreef derLudolf het volgende:
Kijk je schaatsen @:Lucky_Strike ?

SPOILER
Ik vind het heel fijn dat juist jij, derLudolf, met je imago als lompe boer, zoiets post ^O^ godverdomme, mijn vooroordelen :'(
pi_207263402
Wat een medische molen @yinu :{

@Blues, je foto _O_

@Tele6, fijn van je goede werkdag. Dat geeft weer wat positieve energie.
Spoilers!
pi_207263403
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2022 19:10 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik heb één keer een MRI gehad, toen ik met hockey was uitgegleden en ze dachten dat ik misschien meniscusletsel had. Godzijdank mocht ik toen met mn benen vooruit erin, dus hoofd erbuiten. Dat was prima. Ik heb een hoop kindjes in een (oefen)scanner gelegd voor onderzoek, en bij bange kindjes ook wel eens eerst mezelf (alleen in de oefenscanner), maar helemaal in zo'n ding voor >5 min sla ik graag over :+

@:Kaatje1 hoe gaat het met die andere sollicitaties die je had lopen?
2x afgewezen, bij de een hebben ze het intern opgelost en bij de ander had ik nul ervaring op medisch gebied en dat vroegen ze wel, blijf bij beiden in portefeuille.

Kreeg vandaag trouwens een leuk compliment, had een nieuwe, zelfgemaakte jurk aan. Vroeg een collega “waar koop jij toch die kleding, al de leuke kleuren, fijn dat een kleine col heeft en zakken in je rok. Ik zie die nergens in winkels. Ze viel bijna van de stoel toen ze hoorde dat het zelfgemaakt was
pi_207263443
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2022 19:20 schreef Leintjeuh het volgende:

[..]
Ik vind het heel fijn dat juist jij, derLudolf, met je imago als lompe boer, zoiets post ^O^ godverdomme, mijn vooroordelen :'(
Damn. Ben nu benieuwd naar wat hij zei.

Maar ik zie het straks wel. Ik kan me heus beheersen. Heus. Eerst serie kijken terwijl het eten gaat wordt en J nog even een klant helpt.
Spoilers!
pi_207263512
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 december 2022 19:23 schreef Lucky_Strike het volgende:
Damn. Ben nu benieuwd naar wat hij zei.

In de spoiler staat iets inhoudelijks over het interview met Bekende Schaatsmevrouw, niks over de wedstrijd ;)

Kennelijk was dit ook alleen spoiler :o onbewust en excuus hiervoor

[ Bericht 15% gewijzigd door Leintjeuh op 27-12-2022 19:46:10 ]
pi_207263652
Welk een positieve dingen worden verteld hier en daar.
En dan ook nog unieke foto’s 👍🏼

Mensen…een vraagje over de top 2000.
Dat was toch altijd een uurtje of zo op npo1,2 of 3.
Nu alleen op npo extra en laat pas.
Wie weet hoe dat zit?
  Moderator dinsdag 27 december 2022 @ 19:32:27 #136
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_207263669
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2022 19:20 schreef Leintjeuh het volgende:

[..]
Ik wil m'n woorden wel weer terug nemen hoor :P

SPOILER
pi_207263707
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2022 18:56 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Er zit achterin ook nog een uil, denk ik. De foto laadde heel lang niet en ik moest staren wat er zo wow aan was. Oh, een uiltje! En toen laadde de foto en dacht ik: woooooow :o
Waar zit dat uiltje dan? Ik zit nu als een malle te staren… misschien zometeen even op groot scherm kijken anders :D

Maar prachtig plaatje inderdaad @Blues
pi_207263716
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2022 19:21 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
2x afgewezen, bij de een hebben ze het intern opgelost en bij de ander had ik nul ervaring op medisch gebied en dat vroegen ze wel, blijf bij beiden in portefeuille.

Kreeg vandaag trouwens een leuk compliment, had een nieuwe, zelfgemaakte jurk aan. Vroeg een collega “waar koop jij toch die kleding, al de leuke kleuren, fijn dat een kleine col heeft en zakken in je rok. Ik zie die nergens in winkels. Ze viel bijna van de stoel toen ze hoorde dat het zelfgemaakt was
He, jammer. Hopelijk komt er nog wat anders leuks voorbij!

En wat een mooi compliment O+
  dinsdag 27 december 2022 @ 19:34:55 #139
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_207263728
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2022 19:34 schreef yinu het volgende:

[..]
Waar zit dat uiltje dan? Ik zit nu als een malle te staren… misschien zometeen even op groot scherm kijken anders :D

Maar prachtig plaatje inderdaad @:Blues
Ik zit ook als een malle te zoeken jonguh
pi_207263751
Als je hem opent op nieuw tabblad (werkt ook op mobiel) kun je zoomen :7
Ik heb hem alsnog niet gevonden, overigens :+
pi_207263753
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 december 2022 19:31 schreef AnneX het volgende:

Wie weet hoe dat zit?
22.20 op npo1 volgens mij
pi_207263776
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2022 19:21 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Wat leuk van je jurk! Ik denk altijd dat er een woord zou moeten zijn voor de voldoening die je voelt als je iets zelfgemaakts met plezier gebruikt of opeet. Dat is echt een gevoel dat een apart woord verdient O+
pi_207263847
Linker boom, die loopt met een dikke tak naar rechts, daaronder zit die denk ik (op de 3e boom). Wanneer je van het grootste deel van het gewei naar links kijkt zie j mook
  Moderator dinsdag 27 december 2022 @ 19:43:46 #144
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_207263926
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 december 2022 19:31 schreef AnneX het volgende:

Wie weet hoe dat zit?
Is gewoon op tv schijnt.
  dinsdag 27 december 2022 @ 19:44:36 #145
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_207263950
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 december 2022 19:43 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Is gewoon op tv schijnt. [ afbeelding ]
Lolwhut
pi_207263980
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2022 19:40 schreef Kaatje1 het volgende:
Linker boom, die loopt met een dikke tak naar rechts, daaronder zit die denk ik (op de 3e boom). Wanneer je van het grootste deel van het gewei naar links kijkt zie j mook
Volgens mij is dat gewoon een tak :@
pi_207264040
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2022 19:40 schreef Kaatje1 het volgende:
JA! GEVONDEN! *O*
  dinsdag 27 december 2022 @ 19:49:23 #148
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_207264082
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 december 2022 19:47 schreef yinu het volgende:

[..]
JA! GEVONDEN! *O*
Ik geef het op :D
pi_207264115
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2022 19:45 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Volgens mij is dat gewoon een tak :@
Echt? Zie ik nu dingen die er niet zijn?

pi_207264130
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2022 19:35 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
22.20 op npo1 volgens mij
Ja, die zag ik staan. Het was toch nooit zo laat op de avond?
Vandaar de vraag.

Wat Ludolf laat zien, herken ik niet.
Alhoewel ik nu meetrein over Sardinië O+ Npo2
pi_207264136
Als ik inzoom vind ik het ook op een tak lijken. Het origineel van @Blues is mogelijk hogere kwaliteit, dus Blues, verlos ons! Is het een uil of tak?
pi_207264162
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2022 19:50 schreef yinu het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Die zag ik ook, het enige dat een beetje lijkt op een uil
  dinsdag 27 december 2022 @ 19:52:17 #153
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_207264172
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2022 19:50 schreef yinu het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Oh die zag ik wel, maar dacht dat het een afgebroken tak was :D
pi_207264180
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2022 19:10 schreef vlindertje89 het volgende:

Ook met kindjes! Leuk. Ik vond het grappig hoe verbazingwekkend veel kinderen het helemaal niet zo erg vonden…
pi_207264263
Oehoe, heeft @Blues ook nog een uil overdag n.b.! in beeld gevangen! _O_
‘s Nachts oehoe-en de uilen in de bomen voor de deur. Oehoe :{w
pi_207264365
Ik zie heul geen uil :'( _O-
  dinsdag 27 december 2022 @ 19:58:38 #157
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_207264369
De uil zat in de olmennnnn

Bij het vallen van de nachtttt

Koekoek

Koekoek

O+ O-)
pi_207264371
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2022 19:52 schreef yinu het volgende:

[..]
Ook met kindjes! Leuk. Ik vond het grappig hoe verbazingwekkend veel kinderen het helemaal niet zo erg vonden…
Bij mij waren het kindjes met een ASS, ADHD of typisch ontwikkelende controles. 6-12 jaar oud. Altijd eerst een oefensessie, we hadden een kamer waarin een oefenscanner stond die zoveel mogelijk op de echte leek, incl boxjes ingebouwd. En dan lieten we via de boxjes ook de geluiden horen van de verschillende sequenties. En moesten natuurlijk ook altijd goed vertellen welke dingen bij de echte scanner net anders zouden gaan, zodat ze daar dan niet van slag van zouden raken. En alvast even oefenen met stilliggen _O- bij de echte sessie mochten ze dan idd video kijken. Mochten ze zelf meenemen, en anders hadden wij een paar populaire liggen waaruit ze konden kiezen. Met die voorbereiding en het video kijken vonden de meeste kinderen het inderdaad prima. Niet stil genoeg liggen was een stuk groter probleem dan kinderen die niet durfden :')

Wat voor soort onderzoek deed jij/hielp jij aan mee?
  dinsdag 27 december 2022 @ 19:58:48 #159
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_207264374
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 december 2022 19:58 schreef Blues het volgende:
Ik ie heul geen uil :'( _O-
_O-
pi_207264880
HET IS EEN TAK! KNOEST! GEEN UIL! :D
pi_207264962
  dinsdag 27 december 2022 @ 20:29:03 #162
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_207265194
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2022 20:16 schreef Blues het volgende:
HET IS EEN TAK! KNOEST! GEEN UIL! :D
Ik las LUL :') :') :')
pi_207265207
Geen uil -O-

En Sissi op 2. Nu.
Alleen kijken wij naar de Slimste…want traditie O~)
pi_207265383
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 december 2022 20:29 schreef Molo het volgende:

[..]
_O-
Verbaast me dan weer niks :+
  Moderator dinsdag 27 december 2022 @ 20:39:28 #165
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_207265499
quote:

[..]
Waar het hart vol van is.
  Moderator dinsdag 27 december 2022 @ 20:39:46 #166
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_207265508
Of een ander orgaan
  dinsdag 27 december 2022 @ 20:43:17 #167
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_207265619
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2022 20:35 schreef Blues het volgende:

[..]
_O-
Verbaast me dan weer niks :+
oO<
pi_207266710
quote:

[..]
:D

Geen uil -O-

SPOILER: gastmodslotje speciaal voor Lucky

[ Bericht 8% gewijzigd door derLudolf op 27-12-2022 21:59:33 ]
pi_207266947
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2022 20:19 schreef Blues het volgende:
[ link | afbeelding ]
Voor de foto verkleinde zag ik dus alleen dit hoekje en daar werd wow over geroepen, dus ik moest wel zoeken naar iets wat wow was _O- Zal die uil wel zijn dan :?
pi_207267002
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2022 21:17 schreef yinu het volgende:

[..]

Geen uil -O-

Ssshhhh misschien heeft Lucky het nog niet gezien :)
Groetjes de schaatsspoilerpolitie ;)
pi_207267198
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2022 21:24 schreef Isabeau het volgende:

Voor de foto verkleinde zag ik dus alleen dit hoekje en daar werd wow over geroepen, dus ik moest wel zoeken naar iets wat wow was _O- Zal die uil wel zijn dan :?

En jij en WoW :P
pi_207267317
Net even bij de (nieuwe) bovenbuurvrouw op bezoek geweest om de flatborrel door te spreken. Grappig, de meesten hebben het min of meer gelijk ingericht, altijd wel te tv op dezelfde plek en de eettafel in de buurt van de keuken, maar zij had het allemaal anders staan. Best leuk en ik ga dus nu rondkijken hier, wat ik ook anders kan doen
pi_207268256
Ik moest mezelf even overtuigen om te gaan, maar heb dan toch een goed rondje gerend vanavond.
Of nou ja, rondje... ik ben naar een helling toe gerend, 6x omhoog gesprint en omlaag gedraafd, naar een andere helling gerend en daar ook 6x omhoog en naar beneden. Bij helling nr 1 was bovenaan een terrasje en telkens als ik bovenkwam gingen ze verbaasd naar me juichen. (Huh ben je daar alweer? Goed bezig!) _O-
Het is natuurlijk ook maar een rare sport. :')

Uiteindelijk 11 km op de teller. Niet slecht voor een lamlendige dinsdagavond *G*
pi_207268768
Halleluja, ons eten was goddelijk _O_

We hebben zelden lekkerder gekookt dan vanavond. Alleen ons dure stuk vlees was aan de droge kant maar nog steeds lekker.

Lekkerste aardappels ooit: https://www.jamieoliver.c(...)best-roast-potatoes/

Aanrader voor pastinaakliefhebbers: https://www.jamieoliver.c(...)es/roasted-parsnips/

Erg lekkere wortels: https://www.jamieoliver.c(...)ine-roasted-carrots/

De jus met wijn en cranberryjam was goddelijk. De pastinaak met honing superieur. De wortels met mandarijnsap en tijm perfect. Yorkshire puddings erg goed gelukt. Erwten met munt ook uitstekend. Wat een feest.

Alle toekomstige aardappels zullen tegenvallen.
Spoilers!
pi_207268926
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 december 2022 21:17 schreef yinu het volgende:

[..]

Geen uil -O-

SPOILER: gastmodslotje speciaal voor Lucky
Oeps!

SPOILER
pi_207269395
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 december 2022 19:58 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Bij mij waren het kindjes met een ASS, ADHD of typisch ontwikkelende controles. 6-12 jaar oud. Altijd eerst een oefensessie, we hadden een kamer waarin een oefenscanner stond die zoveel mogelijk op de echte leek, incl boxjes ingebouwd. En dan lieten we via de boxjes ook de geluiden horen van de verschillende sequenties. En moesten natuurlijk ook altijd goed vertellen welke dingen bij de echte scanner net anders zouden gaan, zodat ze daar dan niet van slag van zouden raken. En alvast even oefenen met stilliggen _O- bij de echte sessie mochten ze dan idd video kijken. Mochten ze zelf meenemen, en anders hadden wij een paar populaire liggen waaruit ze konden kiezen. Met die voorbereiding en het video kijken vonden de meeste kinderen het inderdaad prima. Niet stil genoeg liggen was een stuk groter probleem dan kinderen die niet durfden :')

Wat voor soort onderzoek deed jij/hielp jij aan mee?
Het ging over dyslexie en vroege taalverwerving. Lang, lang geleden. En ik deed bij dit onderzoek niets inhoudelijks, alleen organisatorisch. Bij andere onderzoeken meer, niet met machines maar gewoon met prentenboeken en taperecorders. Bij kinderdagverblijven en internationale scholen. Vanuit neurolinguistiek. Superleuk. Toen dacht ik nog dat ik wilde promoveren. Maar daar ben ik van teruggekomen later.
pi_207269945
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 december 2022 22:11 schreef Lucky_Strike het volgende:
Halleluja, ons eten was goddelijk _O_

We hebben zelden lekkerder gekookt dan vanavond. Alleen ons dure stuk vlees was aan de droge kant maar nog steeds lekker.

Lekkerste aardappels ooit: https://www.jamieoliver.c(...)best-roast-potatoes/

Aanrader voor pastinaakliefhebbers: https://www.jamieoliver.c(...)es/roasted-parsnips/

Erg lekkere wortels: https://www.jamieoliver.c(...)ine-roasted-carrots/

De jus met wijn en cranberryjam was goddelijk. De pastinaak met honing superieur. De wortels met mandarijnsap en tijm perfect. Yorkshire puddings erg goed gelukt. Erwten met munt ook uitstekend. Wat een feest.

Alle toekomstige aardappels zullen tegenvallen.
Dat klinkt goed! De tijd, de inspanning, het eten en het plezier ervan.

Even langs de jamie links gescroll’d. Je had 3 x de oven nodig met verschillende bereidingstijden. Of ging het in 1 schaal indien voor 2 pp?

[ Bericht 4% gewijzigd door AnneX op 27-12-2022 22:47:45 ]
  Moderator dinsdag 27 december 2022 @ 22:46:05 #178
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_207270069
Beslag gemaakt voor spekkedikken, morgenavond bakken. Eerst even dagje werken. Overmorgen ook. Vrijdag weer vrij.
  dinsdag 27 december 2022 @ 22:53:42 #179
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_207270260
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 december 2022 22:46 schreef derLudolf het volgende:
Beslag gemaakt voor spekkedikken, morgenavond bakken. Eerst even dagje werken. Overmorgen ook. Vrijdag weer vrij.
Graag foto's hiervan!
pi_207270343
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 december 2022 22:41 schreef AnneX het volgende:

[..]
Dat klinkt goed! De tijd, de inspanning, het eten en het plezier ervan.

Even langs de jamie links gescroll’d. Je had 3 x de oven nodig met verschillende bereidingstijden. Of ging het in 1 schaal indien voor 2 pp?
In totaal moesten er 5 dingen in de oven. We hebben 2 ovens, het ging eigenlijk prima:

180 graden:
Aardappels 60 min + daarna nog 20 min.
Pastinaak 60 min + daarna 10 min
Wortel 60 min + daarna 10 min
Rosbief 60 min + 30 min rusten

225 graden:
Yorkshire pudding: 30 min

Groenten bij elkaar in de oven in 3 schalen. Vlees in andere oven, daarna temp omhoog. Yorkies en groenten afmaken terwijl het vlees rustte. Geen enkel probleem ^O^
Spoilers!
pi_207270369
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2022 22:14 schreef yinu het volgende:

[..]
Oeps!

SPOILER
SPOILER
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2022 22:25 schreef yinu het volgende:

[..]
Het ging over dyslexie en vroege taalverwerving. Lang, lang geleden. En ik deed bij dit onderzoek niets inhoudelijks, alleen organisatorisch. Bij andere onderzoeken meer, niet met machines maar gewoon met prentenboeken en taperecorders. Bij kinderdagverblijven en internationale scholen. Vanuit neurolinguistiek. Superleuk. Toen dacht ik nog dat ik wilde promoveren. Maar daar ben ik van teruggekomen later.
Ah super interessant! Leuk ook met de recorders enzo. Ik heb halfjaartje als onderzoeksassistent gewerkt tijdens mn studie bij een onderzoek naar meertaligheid en op mijn afdeling bij Utrecht was het onderzoek van één van de hoogleraren ook gericht op meertaligheid en taalontwikkelingsstoornissen. Wel benieuwd: waar ben je nu dan terecht gekomen?

SPOILER: want het is wel heel lang verhaal geworden over werkdingen

[ Bericht 1% gewijzigd door vlindertje89 op 27-12-2022 23:10:47 ]
pi_207270921
@vlindertje89
Ik vind de redenering dat het doodzonde is als je werk doet waarin je niet al je talenten kwijt kan, een best wel pijnlijke eigenlijk. Maar misschien dat het heel anders klinkt als jouw vader het zegt dan hoe ik het op zou vatten. :@
Ik vind namelijk, als je talent hebt, ben je aan niemand verschuldigd om ook wat met dat talent te doen. Als je met een IQ van onmeetbaar hoog bij de plantsoenendienst wilt gaan werken, waarom niet?

Zou je graag een directeur willen zijn of vind je het onderzoek wat je nu doet interessant?

En hoe zit je qua energie/flexibiliteit/stress?

Ik zou zelf qua intellectuele capaciteiten wel een ingewikkeldere baan aankunnen dan ik nu heb, maar ik heb de puf er momenteel (nog?) niet voor om de hele dag slim te doen. Er gaat toch nog best veel van mijn energie op aan piekeren, of aan wennen aan hoe het is om een baan te hebben, en sinds ik psychisch diep gezeten heb is mijn concentratievermogen ook niet meer wat het was.
En dan is het geen doodzonde om een andere keuze te maken.
Vriendin van me (ook een hele slimmerd) is na het gymnasium mbo gaan doen omdat ze graag boerin wilde worden. Die is daarna een paar jaar boerin geweest en studeert nu toch iets in Wageningen naast de boerderijdingen. Ik vind dat een heel dappere keuze.

Ik was zo'n kind dat in groep 1 AVI 9 las en eind groep 4 de basisschool al "uitgespeeld" bleek te hebben.
Heb heel lang gedacht dat ik het soort van aan de wereld verschuldigd was om altijd keimoeilijke dingen te doen, want daar is mijn hoofd voor gemaakt?
Maar ik ben eigenlijk de wereld maar heel weinig verschuldigd. Het is zelfs niet eens mijn plicht om gelukkig te zijn/worden.
  dinsdag 27 december 2022 @ 23:33:43 #183
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_207271079
Bier, tieten en belachelijk hard lachen met vrienden, iets belangrijkers dan dat is er niet in de wereld *O* *O* *O*
pi_207271103
Wijze woorden Tele.
Spoilers!
  dinsdag 27 december 2022 @ 23:39:13 #185
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_207271177
Hoog begaafdheid staat overigens totaal niet gelijk aan hoog functioneren of hogere banen.
Het definieert niet of je kunt toepassen, en ook niet of dat op een prettige draaglijke manier kan en of je dat leuk vindt ofzo

Lang verhaal kort met een heerlijke Latijnse spreuk: amare et sapere vix deo conceditur

*)
pi_207271187
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2022 23:25 schreef Tele6 het volgende:
@:vlindertje89
Ik vind de redenering dat het doodzonde is als je werk doet waarin je niet al je talenten kwijt kan, een best wel pijnlijke eigenlijk. Maar misschien dat het heel anders klinkt als jouw vader het zegt dan hoe ik het op zou vatten. :@
Ik vind namelijk, als je talent hebt, ben je aan niemand verschuldigd om ook wat met dat talent te doen. Als je met een IQ van onmeetbaar hoog bij de plantsoenendienst wilt gaan werken, waarom niet?

Zou je graag een directeur willen zijn of vind je het onderzoek wat je nu doet interessant?

Ik zou zelf qua intellectuele capaciteiten wel een ingewikkeldere baan aankunnen dan ik nu heb, maar ik heb de puf er momenteel (nog?) niet voor om de hele dag slim te doen. Er gaat toch nog best veel van mijn energie op aan piekeren, of aan wennen aan hoe het is om een baan te hebben, en sinds ik psychisch diep gezeten heb is mijn concentratievermogen ook niet meer wat het was.
Vriendin van me (ook een hele slimmerd) is na het gymnasium mbo gaan doen omdat ze graag boerin wilde worden. Die is daarna een paar jaar boerin geweest en studeert nu toch iets in Wageningen naast de boerderijdingen. Ik vind dat een heel dappere keuze.

Ik was zo'n kind dat in groep 1 AVI 9 las en eind groep 4 de basisschool al "uitgespeeld" bleek te hebben.
Heb heel lang gedacht dat ik het soort van aan de wereld verschuldigd was om altijd keimoeilijke dingen te doen, want daar is mijn hoofd voor gemaakt?
Maar ik ben eigenlijk de wereld maar heel weinig verschuldigd. Het is zelfs niet eens mijn plicht om gelukkig te zijn/worden.
Ik quote even deze hele post, zoveel wijsheid mag herhaald worden O+
pi_207271200
quote:
14s.gif Op dinsdag 27 december 2022 23:33 schreef Molo het volgende:
Bier, tieten en belachelijk hard lachen met vrienden, iets belangrijkers dan dat is er niet in de wereld *O* *O* *O*
Ik hou erg van tieten O+
Ook wel van drinken.
pi_207271202
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2022 23:25 schreef Tele6 het volgende:
@:vlindertje89

Zou je graag een HR persoon willen zijn of vind je het onderzoek interessant?

Doodzonde bedoelt hij inderdaad niet op een vervelende manier. En ook specifiek op mij (met mijn situatie, achtergrond, jeugd etc gericht, die natuurlijk heel anders is dan die van jou). Meer dat, wanneer je kijkt vanuit het perspectief van jezelf ontwikkelen, het zonde is om niet al je talenten te gebruiken/verder te ontwikkelen. Niet dat dat altijd een verkeerde keuze is, of dat dat het enige perspectief is (een ander perspectief kan belangrijker zijn en daarom tot de beslissing leiden met bepaalde talenten niks mee te doen, bv inderdaad vanuit het perspectief van belastbaarheid of waar word ik gelukkig van bekeken bv). Meer dat hij denkt dat ik meer aankan dan ik nu doe, maar vooral, zelf denk. Dus eigenlijk juist heel positief, meer als in 'je onderschat je eigen kunnen, en ik denk dat je veel meer zou kunnen dan je zelf in de gaten hebt/denkt/nu doet en het is de moeite waard om eens te bedenken of wat je nu doet je wel echt gelukkig maakt'. En of ik niet dit maar blijf doen omdat ik het idee van iets anders eng vind want onbekend en dit kan ik toch dus veilig enzo.

Ben het verder absoluut met je eens dat meer aankunnen niet altijd betekent dat dat ook de beste keuze is, of moet, of wat dan ook. Je bent 'de wereld' inderdaad niks verschuldigd!

Het triggerde bij mij vooral wat, omdat ik merk dat op de momenten dat ik nu wél wat meer uitgedaagd word, bv als ik met die collega aan het sparren ben, ik dat eigenlijk dus wel heel fijn vind en daar juist energie van krijg. En ik dat gevoel de afgelopen jaren nauwelijks heb gehad.

Of ik iets in HR zou willen doen: geen flauw idee. Ik heb daar te weinig een beeld van om daar iets over te kunnen zeggen. Ik denk wél dat ik als ik in de academie blijf, ik ook op den duur wel ook wat meer managementtaken zou willen, incl dat op meer strategisch niveau meedenken over waar we naartoe willen en hoe daar te komen etc. Ik vind wat ik doe leuk, maar ik krijg er het grootste deel van de tijd niet per se veel energie van. Sowieso ga ik niet nu van baan veranderen, want ik zit nu juist op een plek waar ik wel vanalles leer/ga leren (meer onderwijs, onderwijsvaardigheden, onderwijsontwikkeling, etc) en waarin ik denk dat sommige van mijn talenten meer aangesproken gaan worden dan tot nu toe is gedaan. Maar als ik nu denk aan de komende 35 jaar hetzelfde werk doen als ik nu doe (onderzoek, beurzen proberen binnen te halen, wat onderwijs geven, en thats it) dan denk ik niet dat ik daar dan nog gelukkig mee ben. Linksom of rechtsom heb ik die intellectuele uitdaging wel nodig, ook omdat ik daar dus juist energie van krijg.
pi_207271205
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 december 2022 22:57 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
SPOILER
[..]
Ah super interessant! Leuk ook met de recorders enzo. Ik heb halfjaartje als onderzoeksassistent gewerkt tijdens mn studie bij een onderzoek naar meertaligheid en op mijn afdeling bij Utrecht was het onderzoek van één van de hoogleraren ook gericht op meertaligheid en taalontwikkelingsstoornissen. Wel benieuwd: waar ben je nu dan terecht gekomen?

Ik heb nu een eigen bedrijf. Daarvoor een jaar of 8 als beleidsmedewerker bij de overheid.

quote:
SPOILER: want het is wel heel lang verhaal geworden over werkdingen
Fijn dat je een collega hebt die je uitdaagt, intellectueel gezien. En interessant dat je je niet zo direct uitgedaagd voelt in de academie. Dat kan ik me ergens wel voorstellen (heb als student veel werk als student-assistent gedaan met diverse onderzoekers en dat heeft me doen besluiten om toch een andere kant op te gaan). Maar de meeste mensen zouden verwachten dat de academie het hoogst haalbare zou zijn qua intellectuele uitdaging.

En bij doorlezen: Wat @Tele6 zegt.
  dinsdag 27 december 2022 @ 23:41:14 #190
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_207271220
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 december 2022 23:40 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Ik hou erg van tieten O+
Wie niet _O_

Beetje frommelen, lekker man
  dinsdag 27 december 2022 @ 23:43:48 #191
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_207271269
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 december 2022 23:40 schreef yinu het volgende:

[..]
Ik heb nu een eigen bedrijf. Daarvoor een jaar of 8 als beleidsmedewerker bij de overheid.
[..]
Fijn dat je een collega hebt die je uitdaagt, intellectueel gezien. En interessant dat je je niet zo direct uitgedaagd voelt in de academie. Dat kan ik me ergens wel voorstellen (heb als student veel werk als student-assistent gedaan met diverse onderzoekers en dat heeft me doen besluiten om toch een andere kant op te gaan). Maar de meeste mensen zouden verwachten dat de academie het hoogst haalbare zou zijn qua intellectuele uitdaging.

En bij doorlezen: Wat @:Tele6 zegt.
Ook dat kan op gegeven moment een trucje zijn wat je keer op keer herhaalt en dus sleur wordt ja

Mij niet gezien dan, dynamiek to the max nodig _O_
pi_207271322
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 december 2022 23:39 schreef Molo het volgende:
Hoog begaafdheid staat overigens totaal niet gelijk aan hoog functioneren of hogere banen.
Het definieert niet of je kunt toepassen, en ook niet of dat op een prettige draaglijke manier kan en of je dat leuk vindt ofzo

Lang verhaal kort met een heerlijke Latijnse spreuk: amare et sapere vix deo conceditur

*)
Dat was ook waarom ik het had over verschillende soorten/manieren/gebieden van intelligentie/slim zijn. Hoewel mijn hele gezin hoog functioneert en we allemaal goede banen hebben (gehad voor pensioen), heb ik het absoluut makkelijker dan mijn broertje in veel aspecten omdat ik sociaal veel vaardiger en empathischer ben dan hij en beter in staat ben mijn aanpak/kennis/etc aan te passen aan verschillende contexten/situaties, terwijl ik dus niet hoogbegaafd ben. En ik ken uiteraard vanuit mijn studie (en onderzoek) de voorbeelden van hoogbegaafden die compleet vastlopen. Dat was ook niet per se het hoofdpunt van mijn tekst, meer de aanleiding van waaruit we het hierover kregen/vanuit welke context dat voortkwam.
pi_207271325
@Tele6 soooo, wat een inzicht!

@vlindertje89 Als je je nu op je plaats voelt en met de juiste collega…dan ben je voorlopig toch op de goeie plaats om je verder te ontwikkelen.
Je hebt nog een heel werkleven te gaan, denk ik zo.
pi_207271410
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2022 23:40 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Doodzonde bedoelt hij inderdaad niet op een vervelende manier. En ook specifiek op mij (met mijn situatie, achtergrond, jeugd etc gericht, die natuurlijk heel anders is dan die van jou). Meer dat, wanneer je kijkt vanuit het perspectief van jezelf ontwikkelen, het zonde is om niet al je talenten te gebruiken/verder te ontwikkelen. Niet dat dat altijd een verkeerde keuze is, of dat dat het enige perspectief is (een ander perspectief kan belangrijker zijn en daarom tot de beslissing leiden met bepaalde talenten niks mee te doen, bv inderdaad vanuit het perspectief van belastbaarheid of waar word ik gelukkig van bekeken bv). Meer dat hij denkt dat ik meer aankan dan ik nu doe, maar vooral, zelf denk. Dus eigenlijk juist heel positief, meer als in 'je onderschat je eigen kunnen, en ik denk dat je veel meer zou kunnen dan je zelf in de gaten hebt/denkt/nu doet en het is de moeite waard om eens te bedenken of wat je nu doet je wel echt gelukkig maakt'. En of ik niet dit maar blijf doen omdat ik het idee van iets anders eng vind want onbekend en dit kan ik toch dus veilig enzo.
Uitkijken dat je jezelf niet onderschat -- top.
Regelmatig kijken of je je op je plek voelt waar je nu bent -- top.
Niet alleen maar ergens voor gaan omdat dat de veilige optie is -- top.
Maar dat stukje over jezelf ontwikkelen hang ik een beetje op. Is het zo'n zonde om niet al je talenten te gebruiken of verder te ontwikkelen? Moet het leven per se een soort stijgende lijn zijn richting het beter benutten van je talenten?
quote:
Ben het verder absoluut met je eens dat meer aankunnen niet altijd betekent dat dat ook de beste keuze is, of moet, of wat dan ook. Je bent 'de wereld' inderdaad niks verschuldigd!

Het triggerde bij mij vooral wat, omdat ik merk dat op de momenten dat ik nu wél wat meer uitgedaagd word, bv als ik met die collega aan het sparren ben, ik dat eigenlijk dus wel heel fijn vind en daar juist energie van krijg. En ik dat gevoel de afgelopen jaren nauwelijks heb gehad.

Of ik iets in HR zou willen doen: geen flauw idee. Ik heb daar te weinig een beeld van om daar iets over te kunnen zeggen. Ik denk wél dat ik als ik in de academie blijf, ik ook op den duur wel ook wat meer managementtaken zou willen, incl dat op meer strategisch niveau meedenken over waar we naartoe willen en hoe daar te komen etc. Ik vind wat ik doe leuk, maar ik krijg er het grootste deel van de tijd niet per se veel energie van. Sowieso ga ik niet nu van baan veranderen, want ik zit nu juist op een plek waar ik wel vanalles leer/ga leren (meer onderwijs, onderwijsvaardigheden, onderwijsontwikkeling, etc) en waarin ik denk dat sommige van mijn talenten meer aangesproken gaan worden dan tot nu toe is gedaan. Maar als ik nu denk aan de komende 35 jaar hetzelfde werk doen als ik nu doe (onderzoek, beurzen proberen binnen te halen, wat onderwijs geven, en thats it) dan denk ik niet dat ik daar dan nog gelukkig mee ben. Linksom of rechtsom heb ik die intellectuele uitdaging wel nodig, ook omdat ik daar dus juist energie van krijg.
Klinkt wel als een goeie om dan idd wat rond te kijken naar wat op termijn beter bij je zou passen dan wat je nu doet :) altijd fijn om dingen te doen die je energie geven of die je inspireren O+
pi_207271431
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 december 2022 23:46 schreef AnneX het volgende:
@:Tele6 soooo, wat een inzicht!

@:vlindertje89 Als je je nu op je plaats voelt en met de juiste collega…dan ben je voorlopig toch op de goeie plaats om je verder te ontwikkelen.
Vlindertje en ik zijn beide kampioen in elkaars gedachtekronkels maar niet die van onszelf ompraten, toch @vlindertje89 ? :P
pi_207271456
quote:

[..]
Wat tof! Beleidsmedewerker lijkt me best wel interessant. Is je eigen bedrijf ook die richting op of iets heel anders?

quote:
[..]

En bij doorlezen: Wat @:Tele6 zegt.
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 december 2022 23:43 schreef Molo het volgende:

[..]
Ook dat kan op gegeven moment een trucje zijn wat je keer op keer herhaalt en dus sleur wordt ja

Mij niet gezien dan, dynamiek to the max nodig _O_
Het is vooral heel langzaam, ook.
De twee projecten die ik net heb afgerond waren relatief 'kort'/'snel', maar daarbij heeft het toch anderhalf jaar geduurd voordat ik mijn data in handen had en analyses kon gaan draaien en een rapport over de resultaten kon gaan schrijven. Dus het zijn vaardigheden die ik bezit, maar het leukste deel (analyseren en interpreteren van de resultaten, nadenken over wat we met die informatie moeten en terugkoppeling naar de praktijk/bredere publiek van de uitkomsten) duurt dan 3 maanden en het voortraject 1.5 jaar. Die 3 maanden zijn dan heel leuk, maar de 1.5 jaar ervoor gaan dan wel voor 80% op de automatische piloot.

Dat is overigens wel minder nu ik meer en gevarieerder onderwijs geef/ga geven en een basiskwalificatie onderwijs ga halen waarin ik meer didactische achtergrond krijg, dus daar ben ik heel blij mee.
pi_207271500
quote:

Maar de meeste mensen zouden verwachten dat de academie het hoogst haalbare zou zijn qua intellectuele uitdaging.
Het heeft mij eerlijk gezegd vooral altijd ondraaglijk saai geleken.

Maar nu ben ik oud en blijkt de wereld niet zo maakbaar en is saai soms gewoon wat je krijgt ¯⁠\⁠_⁠(⁠ツ⁠)⁠_⁠/⁠¯
pi_207271607
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 december 2022 23:46 schreef AnneX het volgende:
@:Tele6 soooo, wat een inzicht!

@:vlindertje89 Als je je nu op je plaats voelt en met de juiste collega…dan ben je voorlopig toch op de goeie plaats om je verder te ontwikkelen.
Ik schreef ook met opzet dat ik op dit moment sowieso niet van baan ga veranderen, inderdaad vanwege wat je noemt.

quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2022 23:51 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Uitkijken dat je jezelf niet onderschat -- top.
Regelmatig kijken of je je op je plek voelt waar je nu bent -- top.
Niet alleen maar ergens voor gaan omdat dat de veilige optie is -- top.
Maar dat stukje over jezelf ontwikkelen hang ik een beetje op. Is het zo'n zonde om niet al je talenten te gebruiken of verder te ontwikkelen? Moet het leven per se een soort stijgende lijn zijn richting het beter benutten van je talenten?
[..]
Klinkt wel als een goeie om dan idd wat rond te kijken naar wat op termijn beter bij je zou passen dan wat je nu doet :) altijd fijn om dingen te doen die je energie geven of die je inspireren O+
Het stukje ontwikkelen vat je denk ik anders op dan ik bedoel. Wat ik bedoel (en mijn vader bedoelde), is dat als je puur kijkt vanuit het perspectief van jezelf verder ontwikkelen, het werken in de academie voor mij de afgelopen jaren niet per se de optimale situatie is geweest. Ik zeg niet dat dat perspectief het enige of belangrijkste perspectief is - dat zal per persoon verschillend zijn. In de praktijk zullen er allerlei perspectieven meespelen (perspectief van waar word ik gelukkig van, hoe belastbaar ben ik, en nog een hoop meer) en zal de optelsom van al die perspectieven en de waarde die je eraan hecht bepalen in hoeverre je echt iets doet daarmee. Dus als je het super belangrijk vindt om het uiterste uit jezelf te halen op intellectueel gebied en je haalt energie uit uitgedaagd worden, dan zal je het zonde vinden in een baan te zitten die je niet uitdaagt. Als je het niet zo belangrijk vindt om het uiterste uit jezelf te halen op intellectueel gebied, en/of je word daar niet gelukkig van of hebt er de belastbaarheid niet voor, dan zal je het niet zonde vinden en zullen andere keuzes dus beter passen bij jou als persoon.

Het is dus niet een kwestie van dat het altijd het belangrijkste is om al je talenten te gebruiken. Het gaat meer om het beseffen of je dat op dit moment doet of niet. De weging daarvan, dus of je dat erg vindt/daar wat mee wil of niet, is voor ieder persoon anders. En daar zie ik dus ook geen beter en minder goed in, maar anders. Dus als een superslim iemand doodongelukkig wordt in een baan waarin hij/zij alle intellectuele talenten kwijt kan en heel gelukkig van met de handen werken als timmerman, dan vind ik dat net zo goed als wanneer iemand met dezelfde intellectuele talenten CEO van een multinational wordt omdat dat is waar diegene blij van wordt. Maar als iemand met dezelfde talenten timmerman is omdat hij/zij dat nou eenmaal leuk vond op de middelbare school en dat dus is blijven doen, en eigenlijk veel gelukkiger zou zijn als CEO van een multinational maar dat niet doet omdat nooit stilgestaan bij dat er allerlei talenten wel degelijk aanwezig zijn waar die persoon nu niks mee doet, dat vind ik persoonlijk wel zonde. Dus het is, vind ik, goed om in elk geval een bewuste afweging te maken (en regelmatig te blijven maken, omdat omstandigheden en wegingen van wat belangrijk is kunnen veranderen), ongeacht tot welke uitkomst dat leidt. Maar ook dat is mijn persoonlijke mening.

Overigens vind ik 'een zonde' en 'zonde' ook twee verschillende dingen, waarbij 'een zonde' veel sterker voelt. Hij had het dus over 'doodzonde' in de zin van, puur vanuit ontwikkelingsperspectief gekeken had je veel meer uitgedaagd kunnen worden en is het zonde dat dat niet gebeurt, niet als 'het is een doodzonde als je niet al je talenten optimaal ongwikkelt'. Dat eerste dus nog steeds in de context van wat ik hierboven zei, dat hoe belangrijk dat ontwikkelingsperspectief voor je is per persoon verschilt en daar geen goed of fout in is.

Tot slot vind ik het dus ķķk niet minder goed als iemand wél veel belang hecht aan het altijd verder willen ontwikkelen. Dat mag er ook zijn, en is een keuze die ik net zozeer respecteer als daar minder/geen belang aan hechten. Ik zeg dat toch ook even, omdat er soms (nu in posts hier, maar ik merk dat ook om me heen) ook steeds meer een soort afkeuring lijkt te bestaan voor het juist wel nastreven daarvan.

[ Bericht 2% gewijzigd door vlindertje89 op 28-12-2022 00:28:47 ]
pi_207271701
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 december 2022 23:34 schreef Lucky_Strike het volgende:
Wijze woorden Tele.
pi_207271916
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2022 23:52 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Wat tof! Beleidsmedewerker lijkt me best wel interessant. Is je eigen bedrijf ook die richting op of iets heel anders?
Beleidsmedewerker was ook best saai na een tijdje :D maar had ook leuke kanten.

Mijn eigen bedrijf is echt in een heel andere hoek. Kan soms ook saai zijn op een bepaalde manier. Maar het is grappig, ik gedij over het algemeen wel goed bij dit soort van saai. Beter dan eerdere manieren van saai.

Dat leer je inderdaad als je oud wordt @Vanyel Dat je de juiste soort van saai moet vinden voor jezelf.
pi_207272050
Ik heb inmiddels wel genoeg ge-edit om (nog) meer nuance toe te voegen :+ , dus ik ga lekker slapen voordat ik nog meer tekst toevoeg aan mijn monsterpost :)

Ik vind dit soort gedachtewisselingen overigens wel leuk, omdat het genuanceerd en heel precies "moeten" (let op de aanhalingstekens! ;) ) opschrijven wat je bedoelt of hoe je ergens over denkt ook juist kan aanscherpen hoe je ergens over denkt, en de reacties van anderen een andere invalshoek kunnen geven die kunnen leiden tot een verandering daarin of juist versteviging daarvan :Y

Op het gebied van (intellectuele) ontwikkeling zit ik overigens zelf ergens in het midden, van hoe belangrijk ik dat vind. Enerzijds zijn er dingen die ik belangrijker vind, die fundamenteler zijn voor mij in of ik ergens gelukkig van wordt of niet - bijna een soort randvoorwaarden, en als daaraan voldaan is komt pas het stuk ontwikkeling. Anderzijds merk ik nu dus wel ook dat me ontwikkelen en uitgedaagd worden me ook juist iets brengt, energie en voldoening. Dus ik vind het eerst belangrijk dat de randvoorwaarden er zijn, maar als dat er is, heb ik die uitdaging en het mezelf ontwikkelen wel nodig en vind ik het dus wel belangrijk. En die balans verschuift - tijdens mn PhD hield ik net mn hoofd boven water en was gewoon doen wat er moest gebeuren al belasting genoeg. Nu ik meer ruimte in mijn hoofd heb, omdat ik me op persoonlijk vlak op bepaalde manieren ontwikkeld heb, wordt die intellectuele ontwikkeling belangrijker.

Want laten we dat ook even niet vergeten - ontwikkeling is er niet alleen op intellectueel vlak, ook op persoonlijk vlak. Kiezen voor een baan die misschien intellectueel onder je potentieel ligt, omdat die juist ruimte geeft om op persoonlijk vlak te ontwikkelen, is nog steeds een keus voor ontwikkeling - alleen op een ander gebied. En of dat nou een bewuste keuze om die reden is geweest of niet, Tele, ontwikkelen op persoonlijk vlak heb jij ongelooflijk gedaan de afgelopen tijd, en dat is niet iets wat 'minder' waard is dan intellectuele ontwikkeling. Ik persoonlijk vind het een stuk meer waard zelfs.

(Maar dan blijft: ik denk dat het goed is om dus af en toe te inventariseren of je nog uitgedaagd wordt en je talenten ergens in kwijt kunt, of dat nou op werk- of persoonlijk of wel vlak dan ook is, en zo niet, na te denken over hoe belangrijk je dat op dat moment vindt en of je daar dus iets mee wil of niet).

[ Bericht 9% gewijzigd door vlindertje89 op 28-12-2022 00:42:43 ]
pi_207272227
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 december 2022 23:59 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Ik schreef ook met opzet dat ik op dit moment sowieso niet van baan ga veranderen, inderdaad vanwege wat je noemt.
[..]
Het stukje ontwikkelen vat je denk ik anders op dan ik bedoel. Wat ik bedoel (en mijn vader bedoelde), is dat als je puur kijkt vanuit het perspectief van jezelf verder ontwikkelen, het werken in de academie voor mij de afgelopen jaren niet per se de optimale situatie is geweest. Ik zeg niet dat dat perspectief het enige of belangrijkste perspectief is - dat zal per persoon verschillend zijn. In de praktijk zullen er allerlei perspectieven meespelen (perspectief van waar word ik gelukkig van, hoe belastbaar ben ik, en nog een hoop meer) en zal de optelsom van al die perspectieven en de waarde die je eraan hecht bepalen in hoeverre je echt iets doet daarmee. Dus als je het super belangrijk vindt om het uiterste uit jezelf te halen op intellectueel gebied en je haalt energie uit uitgedaagd worden, dan zal je het zonde vinden in een baan te zitten die je niet uitdaagt. Als je het niet zo belangrijk vindt om het uiterste uit jezelf te halen op intellectueel gebied, en/of je word daar niet gelukkig van of hebt er de belastbaarheid niet voor, dan zal je het niet zonde vinden en zullen andere keuzes dus beter passen bij jou als persoon.

Het is dus niet een kwestie van dat het altijd het belangrijkste is om al je talenten te gebruiken. Het gaat meer om het beseffen of je dat op dit moment doet of niet. De weging daarvan, dus of je dat erg vindt/daar wat mee wil of niet, is voor ieder persoon anders. En daar zie ik dus ook geen beter en minder goed in, maar anders. Dus als een superslim iemand doodongelukkig wordt in een baan waarin hij/zij alle intellectuele talenten kwijt kan en heel gelukkig van met de handen werken als timmerman, dan vind ik dat net zo goed als wanneer iemand met dezelfde intellectuele talenten CEO van een multinational wordt omdat dat is waar diegene blij van wordt. Maar als iemand met dezelfde talenten timmerman is omdat hij/zij dat nou eenmaal leuk vond op de middelbare school en dat dus is blijven doen, en eigenlijk veel gelukkiger zou zijn als CEO van een multinational maar dat niet doet omdat nooit stilgestaan bij dat er allerlei talenten wel degelijk aanwezig zijn waar die persoon nu niks mee doet, dat vind ik persoonlijk wel zonde. Dus het is, vind ik, goed om in elk geval een bewuste afweging te maken (en regelmatig te blijven maken, omdat omstandigheden en wegingen van wat belangrijk is kunnen veranderen), ongeacht tot welke uitkomst dat leidt. Maar ook dat is mijn persoonlijke mening.

Overigens vind ik 'een zonde' en 'zonde' ook twee verschillende dingen, waarbij 'een zonde' veel sterker voelt. Hij had het dus over 'doodzonde' in de zin van, puur vanuit ontwikkelingsperspectief gekeken had je veel meer uitgedaagd kunnen worden en is het zonde dat dat niet gebeurt, niet als 'het is een doodzonde als je niet al je talenten optimaal ongwikkelt'. Dat eerste dus nog steeds in de context van wat ik hierboven zei, dat hoe belangrijk dat ontwikkelingsperspectief voor je is per persoon verschilt en daar geen goed of fout in is.
Zonde als in jammer, ipv zonde als in SLECHT. ^O^
quote:
Tot slot vind ik het dus ķķk niet minder goed als iemand wél veel belang hecht aan het altijd verder willen ontwikkelen. Dat mag er ook zijn, en is een keuze die ik net zozeer respecteer als daar minder/geen belang aan hechten. Ik zeg dat toch ook even, omdat er soms (nu in posts hier, maar ik merk dat ook om me heen) ook steeds meer een soort afkeuring lijkt te bestaan voor het juist wel nastreven daarvan.
Ik hoop dat ik niet overkwam alsof ik het afkeur als iemand belang hecht aan zich verder ontwikkelen. Belang eraan hechten is goed. Zich ertoe verplicht voelen is niet goed. (Geldt voor wel meer dingen dat je ertoe verplicht voelen niet echt de manier is, heb ik gemerkt)
Ambities hebben is gaaf. Welke richting in dan ook. Ik denk dat als ik me niet kon uitleven op persoonlijk en sportief vlak, ik misschien wel een baan nodig zou hebben met meer uitdaging. Of nou ja, huidige baan is ook uitdagend maar dan op andere manieren (alle drama's met collega's, en het prutsen met wat mijn functie en verantwoordelijkheden nou eigenlijk zijn)

laatst had ik m'n functioneringsgesprek en m'n leidinggevende heeft gezegd in de gaten te houden of er een PhD plek langskomt die bij me zou kunnen passen dus eh.........
pi_207272288
quote:
1s.gif Op woensdag 28 december 2022 00:31 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik heb inmiddels wel genoeg ge-edit om (nog) meer nuance toe te voegen :+ , dus ik ga lekker slapen voordat ik nog meer tekst toevoeg aan mijn monsterpost :)

Ik vind dit soort gedachtewisselingen overigens wel leuk, omdat het genuanceerd en heel precies "moeten" (let op de aanhalingstekens! ;) ) opschrijven wat je bedoelt of hoe je ergens over denkt ook juist kan aanscherpen hoe je ergens over denkt, en de reacties van anderen een andere invalshoek kunnen geven die kunnen leiden tot een verandering daarin of juist versteviging daarvan :Y

Op het gebied van (intellectuele) ontwikkeling zit ik overigens zelf ergens in het midden, van hoe belangrijk ik dat vind. Enerzijds zijn er dingen die ik belangrijker vind, die fundamenteler zijn voor mij in of ik ergens gelukkig van wordt of niet - bijna een soort randvoorwaarden, en als daaraan voldaan is komt pas het stuk ontwikkeling. Anderzijds merk ik nu dus wel ook dat me ontwikkelen en uitgedaagd worden me ook juist iets brengt, energie en voldoening. Dus ik vind het eerst belangrijk dat de randvoorwaarden er zijn, maar als dat er is, heb ik die uitdaging en het mezelf ontwikkelen wel nodig en vind ik het dus wel belangrijk. En die balans verschuift - tijdens mn PhD hield ik net mn hoofd boven water en was gewoon doen wat er moest gebeuren al belasting genoeg. Nu ik meer ruimte in mijn hoofd heb, omdat ik me op persoonlijk vlak op bepaalde manieren ontwikkeld heb, wordt die intellectuele ontwikkeling belangrijker.

Want laten we dat ook even niet vergeten - ontwikkeling is er niet alleen op intellectueel vlak, ook op persoonlijk vlak. Kiezen voor een baan die misschien intellectueel onder je potentieel ligt, omdat die juist ruimte geeft om op persoonlijk vlak te ontwikkelen, is nog steeds een keus voor ontwikkeling - alleen op een ander gebied. En of dat nou een bewuste keuze om die reden is geweest of niet, Tele, ontwikkelen op persoonlijk vlak heb jij ongelooflijk gedaan de afgelopen tijd, en dat is niet iets wat 'minder' waard is dan intellectuele ontwikkeling. Ik persoonlijk vind het een stuk meer waard zelfs.

(Maar dan blijft: ik denk dat het goed is om dus af en toe te inventariseren of je nog uitgedaagd wordt en je talenten ergens in kwijt kunt, of dat nou op werk- of persoonlijk of wel vlak dan ook is, en zo niet, na te denken over hoe belangrijk je dat op dat moment vindt en of je daar dus iets mee wil of niet).
Haha, ik las die eerste 2 alinea's en dacht, ah Vlindertje is klaar met lappen tekst produceren. Meldt het forum dat er een post gewijzigd is, hop 3 alinea's erbij O+

Bedankt voor het complimentje :*

Wat fijn dat jij inmiddels meer ruimte in je hoofd hebt! O+

Ik vind je bovenstaande post wel een mooie samenvatting van het hele gebeuren. *G*

Ik denk eigenlijk dat het heel normaal is om je op meerdere vlakken afwisselend of soms tegelijk te ontwikkelen? Je komt in andere levensfases terecht, werk blijft niet eeuwig hetzelfde, de mensen om je heen moet je wat mee, en de dingen in je hoofd. Ik ken wel mensen die niet blijven leren/aanpassen/groeien (kuch mijn moeder kuch) maar dat gaat niet helemaal goed want de wereld blijft wel veranderen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Tele6 op 28-12-2022 01:01:54 ]
pi_207272294
Nu ga ik stoppen met mijn Douche-Uitstellend-Gedrag. o|O
pi_207272398
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2022 00:53 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Haha, ik las die eerste 2 alinea's en dacht, ah Vlindertje is klaar met lappen tekst produceren. Meldt het forum dat er een post gewijzigd is, hop 3 alinea's erbij O+

Bedankt voor het complimentje :*

Wat fijn dat jij meer ruimte in je hoofd hebt dan tijdens je PhD! O+

Ik vind je bovenstaande post wel een mooie samenvatting van het hele gebeuren. *G*

Ik denk eigenlijk dat het heel normaal is om je op meerdere vlakken afwisselend of soms tegelijk te ontwikkelen? Je komt in andere levensfases terecht, werk blijft niet eeuwig hetzelfde, de mensen om je heen moet je wat mee, en de dingen in je hoofd. Ik ken wel mensen die niet blijven leren/aanpassen/groeien (kuch mijn moeder kuch) maar dat gaat niet helemaal goed want de wereld blijft wel veranderen.
Ja, ik kon het toch niet laten :D
En dat laatste: denk ik absoluut ook. En er zijn denk ik maar weinig mensen die op verschillende vlakken tegelijk echt grote stappen maken, grote stappen maken op welk gebied dan ook vraagt vaak aandacht en laat daarmee automatisch minder over voor andere gebieden. En welk gebied op dat moment belangrijker of urgenter is, verandert door de stappen die je zet op de verschillende gebieden, door de omstandigheden waarin je zit, de mensen om je heen etc.

Ook eens met alles in je post erboven. Idd, zonde als in jammer, niet slecht - dat was een korte en bondige manier geweest om een heel groot deel van de inhoud van mijn posts te verwoorden :+

En de opmerking over afkeuren van willen ontwikkelen ging zeker niet specifiek over jou. Meer de combinatie van wat ik merk om me heen, en jouw post en de reacties daarop samen. Zeker eens dat het vooral belangrijk is dat je je eigen keuzes erin kunt maken, en niet vanuit een verplichtingsgevoel!

Oh enne, wat tof, van de PhD! Hoe dan ook tof dat zij denken dat dat iets is wat jij zou kunnen, en of dat ook iets is wat je wil mag jij dan weer bepalen :P

En nu huphup douchen, dan ga ik daadwerkelijk mn bed opzoeken :+
pi_207273726
Bijgelezen ^O^

En GOEIEMORREGEEEEEH :%
manmanman wat vroeg je bed uit als je om 750 op je plek moet zitten shinen zeg }:|
Zometeen op werk maar een slootje koffie graven.

Fijne dag allemaal :W
  woensdag 28 december 2022 @ 07:19:38 #207
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_207273749
Ik zit al met m'n slaaphoofd en stuiterdreumes te puzzelen O+

Ik heb in m'n kerstpakket bol.com-bonnen gekregen en wil hier misschien goede pantoffels van kopen. Daar ging het hier laatst over volgens mij.
Welke vinden jullie fijn?
Wel even slikken als ik de prijzen zie van die dichte Warmbats of zo, dat geef ik normaal ook zowat uit aan schoenen :D

Edit: de Falke cosy shoes die hier genoemd werden worden het sowieso niet. M'n man heeft deze en ze zijn nogal statisch. Ik heb veel last van haaruitval sinds de bevalling en hij kan soms een halve pruik van z'n sloffen trekken :D en is er sowieso niet enorm tevreden mee.

[ Bericht 9% gewijzigd door Morgane89 op 28-12-2022 07:55:46 ]
pi_207273844
'morgen. Gisteren naar de sauna geweest. Het was wel druk maar ook wel heel erg lekker die warmte.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 28 december 2022 @ 08:00:43 #209
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_207273984
Morning. Gisteren toch wat keelklachten ontwikkeld... Nou ja de test is negatief vanmorgen.
Zo boodschappen doen die niet met PicNic worden gebracht.
Verder Frans Hals en lekker schaatsen kijken.
pi_207274635
Goedemorgen!

Ik heb een thuiswerkkantoordag. Er is niemand :')
Op zich heb ik nog wel een klusje liggen, maar morgen wil ik ook echt naar kantoor en dan kan ik niet de halve dag uitwijken naar fok, dus ik kan m'n klus beter voor morgen bewaren.

Heel interessant gesprek gister, vooral tussen @Tele6 en @vlindertje89
Praten op een forum geeft hele andere dynamiek dan praten in het echt, zoals vlindertje ergens opmerkt, en is daarom (vind ik) echt een verrijking van manieren om je eigen gedachten te ordenen en nieuwe invalshoeken te vinden.
Het is leuk om jullie overwegingen te lezen, en zeker ook heel leuk om dat een aantal jaren te doen, waardoor er verandering mee te maken is. Ik ben oud, wijs & grijs, en noem verandering 'verandering', geen groei. Minder connotaties zegt het vaak treffender, in mijn ervaring.
pi_207275253
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2022 00:20 schreef yinu het volgende:

Dat leer je inderdaad als je oud wordt @:Vanyel Dat je de juiste soort van saai moet vinden voor jezelf.
Oh maar dat is niet wat ik bedoel hoor.
Ik bedoel dat je het gewoon niet altijd te kiezen hebt.
pi_207275314
.
quote:
1s.gif Op woensdag 28 december 2022 07:19 schreef Morgane89 het volgende:

Ik heb in m'n kerstpakket bol.com-bonnen gekregen en wil hier misschien goede pantoffels van kopen. Daar ging het hier laatst over volgens mij.
Wel even slikken als ik de prijzen zie van die dichte Warmbats of zo, dat geef ik normaal ook zowat uit aan schoenen :D

Edit: de Falke cosy shoes die hier genoemd werden worden het sowieso niet. M'n man heeft deze en ze zijn nogal statisch. Ik heb veel last van haaruitval sinds de bevalling en hij kan soms een halve pruik van z'n sloffen trekken :D en is er sowieso niet enorm tevreden mee.
Das gek, onze cozyshoes (4 man ermee) zijn helemaal niet statisch. En de Mrs is ook chronisch in de rui.
pi_207275432
Mooi gesprek gisteren. O+ En ik vind het gesprek met je vader eigenlijk ook wel mooi hoor @vlindertje89. Lijkt me fijn om soms gewoon te horen dat mensen meer in je zien, al is het alleen maar om je aan het denken te zetten over jezelf en je eigen kwaliteiten. En om te kijken naar wat je blij maakt. Of dat nou het inzetten van je kwaliteiten op werk is, of niet.

Ik vind het sowieso al knap als je na kan denken over je eigen ontwikkelingen. Ik moet op het moment vooral leren om over m'n imposter syndroom heen te stappen. Ik heb op werk-vlak altijd constant het gevoel dat mensen gaan doorzien dat ik helemaal niet slim of goed genoeg ben. Terwijl ik aan de reacties op/ resultaten van mijn werk gewoon kan zien dat dat niet terecht is.
  woensdag 28 december 2022 @ 10:03:35 #214
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_207275456
Wat flauw dat die falkes zo te zien maar tot 46 gaan.... Ik ben op zoek naar thuis-voet-warmhouders maar wil niet van die pantoffels die de drager meteen tot geriatrisch patient maken door alleen al hoe ze er uit zien....
pi_207275516
quote:
1s.gif Op woensdag 28 december 2022 09:48 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Oh maar dat is niet wat ik bedoel hoor.
Ik bedoel dat je het gewoon niet altijd te kiezen hebt.
Dat kan wel ontzettend frustrerend zijn.
  woensdag 28 december 2022 @ 10:12:10 #216
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_207275580
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2022 10:01 schreef Myraela het volgende:
Mooi gesprek gisteren. O+ En ik vind het gesprek met je vader eigenlijk ook wel mooi hoor @:vlindertje89. Lijkt me fijn om soms gewoon te horen dat mensen meer in je zien, al is het alleen maar om je aan het denken te zetten over jezelf en je eigen kwaliteiten. En om te kijken naar wat je blij maakt. Of dat nou het inzetten van je kwaliteiten op werk is, of niet.

Ik vind het sowieso al knap als je na kan denken over je eigen ontwikkelingen. Ik moet op het moment vooral leren om over m'n imposter syndroom heen te stappen. Ik heb op werk-vlak altijd constant het gevoel dat mensen gaan doorzien dat ik helemaal niet slim of goed genoeg ben. Terwijl ik aan de reacties op/ resultaten van mijn werk gewoon kan zien dat dat niet terecht is.
Dat is wel heel herkenbaar.

Bij mij heeft praten met verschillende mensen in dezelfde rol wel geholpen. Blijkbaar hebben de meeste mensen hier wel last van. En dezelfde onzekerheid. Maar dat laten ze niet zien. Sommige zeggen letterlijk dat ze zich er gewoon doorheen praten op bepaalde momenten.
pi_207276050
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2022 23:52 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
[..]
[..]
Het is vooral heel langzaam, ook.
De twee projecten die ik net heb afgerond waren relatief 'kort'/'snel', maar daarbij heeft het toch anderhalf jaar geduurd voordat ik mijn data in handen had en analyses kon gaan draaien en een rapport over de resultaten kon gaan schrijven. Dus het zijn vaardigheden die ik bezit, maar het leukste deel (analyseren en interpreteren van de resultaten, nadenken over wat we met die informatie moeten en terugkoppeling naar de praktijk/bredere publiek van de uitkomsten) duurt dan 3 maanden en het voortraject 1.5 jaar. Die 3 maanden zijn dan heel leuk, maar de 1.5 jaar ervoor gaan dan wel voor 80% op de automatische piloot.

Dat is overigens wel minder nu ik meer en gevarieerder onderwijs geef/ga geven en een basiskwalificatie onderwijs ga halen waarin ik meer didactische achtergrond krijg, dus daar ben ik heel blij mee.
Dat is heel herkenbaar, de enorme traaaaaagheid van dingen. Ik vond dat wel een verademing toen ik overstapte naar mijn huidige werk; ik doe allemaal mini-onderzoekjes maar het moet wel binnen twee weken afgerond zijn O+
pi_207276131
Ik ben een imposter. Een goeie B-)
Van de meeste collega's weet ik dat zij dat ook zijn. Ik ben meestal een betere imposter.
Er zijn er ook een paar die hard werken en/of al hun hersens nodig hebben voor werk als dat wat ik doe. Ik lever meestal beter werk dan zulkse.

Nu ben ik ambtenaar, maar hier zit ik nu een jaar of 7, daarvoor zat ik in het bedrijfsleven. Bij een heel aantal verschillende bedrijven. In mijn ervaring werd daar eigenlijk altijd nog inefficienter gewerkt, mijn analyse is dat dat gewoon is hoe mensen (samen)werken.
  woensdag 28 december 2022 @ 10:59:48 #219
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_207276255
Voor het eerst in een slordige 25 jaar weer in Frankrijk. Heerlijk. Zitten in Lotharingen.
pi_207276271
Ik heb de afgelopen jaren wel genoeg evaluaties en reflectiemomenten en supervisie gehad om te weten dat men vindt dat ik goed ben in wat ik doe. Het is meer dat ik dat zelf niet echt een prestatie vind :+
pi_207276274
quote:
7s.gif Op woensdag 28 december 2022 10:52 schreef sigme het volgende:
Ik ben een imposter. Een goeie B-)
Van de meeste collega's weet ik dat zij dat ook zijn. Ik ben meestal een betere imposter.
Hmmm. Als in geen syndroom, wel een imposter?
Agz ik aanneem dat jij je tijd gewoonlijk niet spendeert aan het denken dat je eigenlijk helemaal niet in staat bent om te doen wat je voor opgesteld staat?

Dan ben ik wel benieuwd wat je imposttt.
pi_207276286
Swap in de brievenbus gedonderd op het postkantoor. :7
  woensdag 28 december 2022 @ 11:03:04 #223
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_207276301
quote:
2s.gif Op woensdag 28 december 2022 11:01 schreef Lonaa het volgende:
Eat that frog *O*
  woensdag 28 december 2022 @ 11:05:06 #224
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_207276337
Dilemma:
- Peperdure rijstolie kopen voor 1 korte sessie oliebollen bakken (nee niet weer 100+ stuks zoals vorig jaar)
- Bijna net zo dure arachide olie (idem)
- Zonnebloemolie kopen, wetende dat ik de smaak ervan "aanwezig" vind zijn..

Met in het achterhoofd dat er direct na het bakken van de bollen -weer- nieuwe olie in de pan moet; daarvoor staat raapzaadolie klaar.
pi_207276356
quote:
2s.gif Op woensdag 28 december 2022 11:01 schreef Lonaa het volgende:
Pak in de auto gedonderd.
Het is een stap.
pi_207276361
quote:
1s.gif Op woensdag 28 december 2022 11:06 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Pak in de auto gedonderd.
Het is een stap.
Kijk ons nou gewoon proberen te functioneren.
pi_207276372
quote:
2s.gif Op woensdag 28 december 2022 11:06 schreef Lonaa het volgende:

[..]
Kijk ons nou gewoon proberen te functioneren.
Goed he O+
pi_207276403
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2022 11:05 schreef fietsie het volgende:
Dilemma:
- Peperdure rijstolie kopen voor 1 korte sessie oliebollen bakken (nee niet weer 100+ stuks zoals vorig jaar)
- Bijna net zo dure arachide olie (idem)
- Zonnebloemolie kopen, wetende dat ik de smaak ervan "aanwezig" vind zijn..

Met in het achterhoofd dat er direct na het bakken van de bollen -weer- nieuwe olie in de pan moet; daarvoor staat raapzaadolie klaar.
Oplossing: Meer oliebollen bakken.
pi_207276418
Ik begin steeds beter te worden in wat ik doe, wat ikzelf en meer collega’s nu ook vaker ervaren en zien. Ik word inmiddels het dieseltje dat even wat tijd nodig had maar nu lekker op stoom is genoemd. Dat is een stuk prettiger en zelfverzekerder werken. Vooral omdat ik ook enkele collega’s heb die zichzelf graag in de spotlight zetten en zich soms wel erg op de borst kloppen, dat was eerst best intimiderend.

De echt vaardigen hebben daar veel minder last van, en/of halen daarbij anderen niet verbaal naar beneden.

Ik heb wat tijd nodig gehad om dat verschil duidelijk te krijgen en daar mee om te leren gaan.
pi_207276493
Ik moet nog eens bedenken waar ik dit jaar oliebollen vandaan ga halen.

En die swab moet ik ook al een jaar maken en opsturen :')
  woensdag 28 december 2022 @ 11:21:58 #231
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_207276670
quote:
7s.gif Op woensdag 28 december 2022 11:12 schreef Candaasje het volgende:

Sorry ik bezorg dit jaar niet.
pi_207276704
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2022 11:21 schreef fietsie het volgende:

[..]
Sorry ik bezorg dit jaar niet.
;(
pi_207276740
quote:
14s.gif Op woensdag 28 december 2022 10:12 schreef Anthraxx het volgende:
Dat is wel heel herkenbaar.

Bij mij heeft praten met verschillende mensen in dezelfde rol wel geholpen. Blijkbaar hebben de meeste mensen hier wel last van. En dezelfde onzekerheid. Maar dat laten ze niet zien. Sommige zeggen letterlijk dat ze zich er gewoon doorheen praten op bepaalde momenten.
Praten is zeker heel fijn, het is inderdaad opvallend hoeveel mensen met vergelijkbare gevoelens rondlopen. Al vind ik het ook heel fijn dat ik bijvoorbeeld een vriendin heb die juist totaal tegenovergesteld is. Die heeft eigenlijk nog niet onwijs veel (werk)ervaring, maar voelt zich door haar 2 masters toch redelijk superieur. Dat klinkt overigens verschrikkelijk, maar zo is ze dus niet. Maar wel gewoon heel erg overtuigd van haar eigen kunnen, ook zonder dat al bewezen te hebben.
pi_207277578
quote:
7s.gif Op woensdag 28 december 2022 11:12 schreef Candaasje het volgende:

En die swab moet ik ook al een jaar maken en opsturen :')
Bij de bakker in je dorp. Of vraag het aan de buren.
Of aan @Kreator , die woont er al langer met een autochtoon. ~:)

Een half uur E.R. is té veel van het goede. Denk ik.
Wel hele goeie bollen.

@fietsie als je zonnebloemolie proeft (?) is de voorkeur toch duidelijk.
Hoe ging het kersteten en alles eromheen organiseren qua eten en aantallen mensen, eigenlijk?
pi_207277642
Ik weet niet precies hoe ik denk over ambitie en dat soort dingen. Ik had bergen ambitie, vrij groot intellect, echt wel het idee dat ik het ver zou schoppen. Toen werd ik ziek en veranderde alles. Nu doe ik wat er op mijn pad komt en wat lukt. Zo lang ik er niet al te lang over nadenk, vind ik dat eigenlijk wel gewoon prima geloof ik. Het is in elk geval een stuk beter dan vast blijven houden aan vroeger en van mezelf eisen dat ik dat nog allemaal kan maar teleurgesteld worden.
Spoilers!
pi_207277844
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2022 11:58 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik weet niet precies hoe ik denk over ambitie en dat soort dingen. Ik had bergen ambitie, vrij groot intellect, echt wel het idee dat ik het ver zou schoppen. Toen werd ik ziek en veranderde alles. Nu doe ik wat er op mijn pad komt en wat lukt. Zo lang ik er niet al te lang over nadenk, vind ik dat eigenlijk wel gewoon prima geloof ik. Het is in elk geval een stuk beter dan vast blijven houden aan vroeger en van mezelf eisen dat ik dat nog allemaal kan maar teleurgesteld worden.
Goed ben jij ^O^

Ik had dit overigens ook. Toen kwamen andere dingen. Nu ben ik gewoon vrij goed in wat ik doe. Dat vind ik al onwijs wennen.

Tevens, asked this for a friend, Novasure kan zeker niet als enige anticonceptie gebruikt worden, maar je kunt het wel combineren met een spiraal. Er is nu een onderzoek gaande naar de vraag of die combi ervoor zorgt dat het (nog) langer duurt voor baarmoederslijmvlies teruggroeit. Zo ja, is dat natuurlijk winwin voor mensen die niet binnen 10 jaar toch al de overgang in hopsen.
pi_207277915
quote:
1s.gif Op woensdag 28 december 2022 11:01 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Hmmm. Als in geen syndroom, wel een imposter?
Agz ik aanneem dat jij je tijd gewoonlijk niet spendeert aan het denken dat je eigenlijk helemaal niet in staat bent om te doen wat je voor opgesteld staat?

Dan ben ik wel benieuwd wat je imposttt.

Ik impost een hele goede hardwerkende talentvolle ICT'er te zijn.
In werkelijkheid ben ik namelijk lui en vol toevalstreffers. Een geboren slabakker.
Wat ik toevallig wél goed kan zijn een paar andere dingen; namelijk horen wat belangrijk is (zonder dat te hoeven begrijpen) en risico's goed inschatten (wat meestal betekent dat als ik vrijwel niks doe, er meestal ook niks fout gaat, anderen ploeteren dan keihard en daarna gaat er ook niks fout.)
Per saldo komt hieruit rollen dat ik dagen mijzelf vermaak met andere dingen, dan even een of twee gemene steekjes doe in de programmatuur en -als ze er in zitten- de koeien van fouten eruit haal. Die worden dan gefixt, voor de vorm kijk ik dat even na en meestal is dat het wel. De indruk die dat geeft is dat ik de boel enorm zorgvuldig doorpluis en er vrijwel foutloos werk uit mijn handen komt rollen.
pi_207278472
quote:
1s.gif Op woensdag 28 december 2022 11:55 schreef AnneX het volgende:

[..]
Bij de bakker in je dorp. Of vraag het aan de buren.
Of aan @:Kreator , die woont er al langer met een autochtoon. ~:)

Een half uur E.R. is té veel van het goede. Denk ik.
Wel hele goeie bollen.

@:fietsie als je zonnebloemolie proeft (?) is de voorkeur toch duidelijk.
Hoe ging het kersteten en alles eromheen organiseren qua eten en aantallen mensen, eigenlijk?
Ik denk niet dat mijn buren weten welk recept er gebruikt is voor de oliebollen :D
Ik wil ze zonder fratsen zoals melk of ei, iets wat je vaker bij bakkers en minder vaak bij de kramen tegenkom :)

Dus ik moet nog even op onderzoek.
pi_207278558
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2022 11:58 schreef Lucky_Strike het volgende:
Gemoedsrust is ook een groot goed :Y Mijn vrouw is universitair opgeleid maar heeft nooit wat met die studie gedaan. Ze vertaalt nu, zonder opleiding, wat geen hersenloos werk is maar ook niet uitgesproken uitdagend. Maar ze gedijt het beste bij onafhankelijkheid en stressloos werk wat je aan het eind van de dag echt af kan sluiten. De deal is dat zij voor stabiliteit zorgt en ik meer geld verdien. Werkt uitstekend voor ons.
pi_207278696
quote:
1s.gif Op woensdag 28 december 2022 12:33 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Gemoedsrust is ook een groot goed :Y Mijn vrouw is universitair opgeleid maar heeft nooit wat met die studie gedaan. Ze vertaalt nu, zonder opleiding, wat geen hersenloos werk is maar ook niet uitgesproken uitdagend. Maar ze gedijt het beste bij onafhankelijkheid en stressloos werk wat je aan het eind van de dag echt af kan sluiten. De deal is dat zij voor stabiliteit zorgt en ik meer geld verdien. Werkt uitstekend voor ons.
Ik heb eigenlijk geen enkele opleiding succesvol afgerond, maar heb wel redelijk betalend werk.
Mijn liefste heeft z'n academische studie ook niet afgerond, maar kwam toch een stuk verder dan ik (ik hield het 3 maanden vol, hij jaren). Hij is zeer naar eigen tevredenheid daarna vrachtwagenchauffeur geworden.
Meestal hebben we dezelfde verdeling als wat jij schetst: hij heeft vast werk waardoor ik kan hoppen (en naar steeds beter betaalde banen springen). Maar ik ben nu uitgehopt en hij verdient tegenwoordig erg veel :D
pi_207279109
Ik heb 2 universitaire studies afgerond en heb een prima toffe baan waarmee ik prima verdien, al verdient de Mrs een stuk meer. Maar ik heb duizend meer vrijheid en regelruimte en kan daardoor bijna alle shit opvangen dus dat gaat hier ook best redelijk zo, zelfs nu ik niet meer omhoog en opzij en verbreed en verdiept kan.
pi_207279290
Ik heb een baan op mbo3 niveau, en met de schaal en trede waar ik op zit een heel luxe salaris voor dat niveau. Ik heb een universitaire bachelor, de master niet afgerond. Word ik uitgedaagd in m'n werk? Neuh maar ik moet wel scherp blijven dus het is niet saai. Wel ben ik gewoon goed in m'n werk zonder al teveel moeite te hoeven doen. En aan 't einde van m'n dienst, geen stress en ben ik klaar *O*. Bij menig baan op HBO niveau, zou ik minder salaris krijgen maar veel meer verantwoordelijkheden en stress dus ik zit hier wat dat betreft wel prima. Alleen iets dichterbij huis of dat rijbewijs zou wel fijn zijn...
pi_207280400
quote:
7s.gif Op woensdag 28 december 2022 12:29 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Ik denk niet dat mijn buren weten welk recept er gebruikt is voor de oliebollen :D
Ik wil ze zonder fratsen zoals melk of ei, iets wat je vaker bij bakkers en minder vaak bij de kramen tegenkom :)

Dus ik moet nog even op onderzoek.
Ach. Suf van mij. Niet aan gedacht. B-)
pi_207280718
Omdat ik niks beters te doen heb me veel te gedetailleerd verdiept in de uitkomst van een berekening, om erachter te komen dat er exotische fouten zitten in de oude variant :+
Ik ga maar een luchtje scheppen met de honden. Pfffffffffffffffffffffffffffffffffffffff
pi_207280722
Opsomming? Samenvatting:
Twee hbo opleidingen afgerond met 25 jaar ertussen.
Tussendoor een avond hbo met 3 avonden/week was té veel i.c.m. full time werk en de liefde.
Dus gestopt. Met de opleiding.

Eigen baas en eigen agenda was het grootste voordeel.
Samen twee midden inkomens is ruim voldoende voor 2 pp. En de liefde.
Naast materiële zaken…denk ook aan de liefde *;

Vrdr doet toetsenboord weer eens stom. Tot llzert.
Ddmoe word ik ervan.
pi_207281226
Universitaire opleiding, promotie, twee postdoctorale opleidingen (respectievelijk twee en vier jaar), ik heb nu voor het eerst in 15 jaar geen actieve ontwikkel-ambities meer O+

Ik kijk zo uit naar 24 uur werken en verder lummelen en tijd in mijn gezin stoppen.
  woensdag 28 december 2022 @ 14:51:52 #247
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_207281955
Goede middag

Na een aantal dagen de gehele familie te hebben ge-entertaint, gister volledig ingestort.. net wakker geworden op een dag waar ik eigenlijk moest slapen..
De gehele familie is inmiddels ook wat ziekjes, met dank aan de bacillen bom die mn nichtje is.. :+

Mooie teruglees gedaan O+

Hier een masters afgerond na een hts opleiding en op werk snap ik niet waarom mn collega's gestrressed zijn over het werk, terwijl ik er weinig moeite voor hoef te doen :?
Ik daag continue mn baas uit om op een andere manier te denken en merk dat ik de afdeling op een hoger niveau trek. Ik merk dat het me af en toe frustreeerd dat anderen de dingen niet ( willen of kunnen) snappen..

Ik weet nog niet zo goed wat ik eigenlijk wil allemaal. Voorlopig ben ik enthousiast over de plannen met mn nieuwe huis landgoed en haal ik DAAR mn energie vandaan.. met de mogelijkheid om over een paar jaar daar mn energie in te steken en een baan voor 3 a 4 dagen in de week erbij te doen..

Soms vraag ik me ook af of ik deze route die ik gedaan heb zou doen als ik me niet gepushed zou hebben gevoeld.. al denk ik dat ik vroegah ook niet wist wat ik eigelijk wilde..
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_207282056
1 afgeronde universitaire opleiding
0 ambitie

Nouja in die richting tenminste. Ondertussen wel aardig wat ambitie om iets van onze brouwerij te maken.
Maar dat zie je helaas niet terug op de bankrekening :')
pi_207282067
quote:
1s.gif Op woensdag 28 december 2022 12:07 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Goed ben jij ^O^

Ik had dit overigens ook. Toen kwamen andere dingen. Nu ben ik gewoon vrij goed in wat ik doe. Dat vind ik al onwijs wennen.

Tevens, asked this for a friend, Novasure kan zeker niet als enige anticonceptie gebruikt worden, maar je kunt het wel combineren met een spiraal. Er is nu een onderzoek gaande naar de vraag of die combi ervoor zorgt dat het (nog) langer duurt voor baarmoederslijmvlies teruggroeit. Zo ja, is dat natuurlijk winwin voor mensen die niet binnen 10 jaar toch al de overgang in hopsen.
Maar een spiraal zijn wel weer hormonen, of een permanente ontsteking van een stuk koper. ;(
pi_207282111
Ik doe maar gewoon niet mee met het gesprek want ik worstel met dat wat @Lucky_Strike en @Vanyel blijkbaar een stuk beter op orde hebben nu dan ik, nu. :+
  Moderator / Redactie Sport woensdag 28 december 2022 @ 15:08:17 #251
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_207282335
Master accounting. Uiteindelijk blij dat ik niet accountant ben geworden.
Mijn huidige functie heb ik de uitdaging er altijd bij moeten zoeken/pakken.
Wat wil ik? Geen idee :P. Een analytische functie, adviseur, zelfstandig. Maar dan wel binnen een bedrijf of club. Ik ben geen consultant. Je kan mij beter spin in een web maken. Iig een functie dat met 36 uur klaar is en over een jaar of tien-vijftien terug naar 32.
Ik wil ook tijd hebben voor andere zaken. Of dat nu de hort op gaan is of een bestuurlijke functie elders.
pi_207282633
Ik ben best ambitieus, en stiekem ook wel een beetje uitgekeken op m'n huidige baan (tenzij er weer een leuk project voorbij komt). Ik doe het niet zo goed op standaard werkzaamheden, heb graag iets nieuws om me in vast te bijten. (Vlindertje, ik werk in universitaire administratie, en mijn ervaring is dat het niet erg flexibel is, en dat je als niet prof. vaak minder volwaardig bent).

tegelijkertijd worstel ik ook met de combinatie met gezin en de balans daar houden. Mijn baan zorgt voor veel rust in de familie. Ik heb weinig reistijd, ben vaak erg flexibel en kan best eens een aantal uurtjes minder werken om dat op te vangen. De Duitser kan dat veel minder. Ik ben zo langzamerhand wel wat om me heen aan het kijken, maar betwijfel of ik ooit wat kan vinden dat ons dezelfde flexibiliteit geeft. Tegelijkertijd wil ik mezelf ook de kans geven nieuwe uitdagingen te vinden....Combi blijft moeilijk, zeker hier in BE waar deeltijds werken niet zo ingeburgerd is als in NL. Ik werk nu 32 uur in de week, en dat is al erg weinig....
  woensdag 28 december 2022 @ 15:44:39 #253
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_207283271
quote:
2s.gif Op woensdag 28 december 2022 14:55 schreef Lonaa het volgende:

[..]
Maar een spiraal zijn wel weer hormonen, of een permanente ontsteking van een stuk koper. ;(
Geen idee of je geprobeerd hebt maar dat laatste heb ik echt nul komma nul last van.
Het betreft een steriele ontsteking die miniem is en zeer lokaal

Laat je er niet door afschrikken iig zou ik zeggen
pi_207283350
Ik bene even ter aarde (bank) gestort. We zijn vandaag kleine klusjes aan het doen. Ongeorganiseerd. Alles door elkaar heen. Zoals ik graag werk }:|

Samen deden we:
3 deurklinken unfucken
2 deurklinkdingen uitzoeken om aan te schaffen
Koffieapparaat, waterkoker, thermoskan ontkalken
Oud papier en compost buiten brengen
Spitskool en peterselie oogsten
Schroeven van wasrek vastdraaien
2 deuren van keukenkasten gerepareerd
Scharnier van de toiletdeur repareren
Van alles opruimen tussendoor
2 pepermolens vullen, 1 tijmpotje vullen
Peper malen en in pot doen voor diverse rubs en kruidenmixen
Aanrecht schoonmaken en herindelen zodat de Instantpot er op past
Friet snijden voor vanavond.

J schroeft nu een tochstrip vast. Als ik zo bijgekomen ben ga ik nog even de uienchutney wecken.
Spoilers!
  woensdag 28 december 2022 @ 15:48:33 #255
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_207283380
Qua ontplooiing, altijd op zoek naar dynamiek, leren, nieuwe dingen, meeste uit mezelf halen.
Sinds ik paar stappen gezet heb zie ik dat het einde nog lang niet in zicht is en dat is tof. Meer meer meer *O*
Tegelijkertijd stoeien met thuis en alles wat daar gaande is. Plus graag leuke dingen doen met familie en vrienden en andere leuke mensen in combinatie met eigenlijk wel echt aardslui zijn

Dat is, een uitdaging _O_ _O-
pi_207283547
quote:
1s.gif Op woensdag 28 december 2022 15:44 schreef Molo het volgende:

[..]
Geen idee of je geprobeerd hebt maar dat laatste heb ik echt nul komma nul last van.
Het betreft een steriele ontsteking die miniem is en zeer lokaal

Laat je er niet door afschrikken iig zou ik zeggen
Ik heb het niet geprobeerd. Vriendinnetje van me heeft erg veel last gehad van haar koperspiraal. Zowel monstermenstruaties, onregelmatig, als een hand vol andere vage klachten.
  woensdag 28 december 2022 @ 15:57:50 #257
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_207283592
quote:
2s.gif Op woensdag 28 december 2022 15:56 schreef Lonaa het volgende:

[..]
Ik heb het niet geprobeerd. Vriendinnetje van me heeft erg veel last gehad van haar koperspiraal. Zowel monstermenstruaties, onregelmatig, als een hand vol andere vage klachten.
Dat hoef natuurlijk bij jou niet zo te zijn, kan zo persoonlijk en zo verschillend zijn. Geen garanties uiteraard :T
pi_207283613
quote:
1s.gif Op woensdag 28 december 2022 15:57 schreef Molo het volgende:

[..]
Dat hoef natuurlijk bij jou niet zo te zijn, kan zo persoonlijk en zo verschillend zijn. Geen garanties uiteraard :T
Misschien toch maar even wat meer werk van maken dan, want dat stond wel op de to do list nog. :+
pi_207283626
Nou de weersverwachting voor oud en nieuw is nog niet echt lekker Eftelingweer -O-
Normaal zou het dan lekker rustig zijn in de Efteling maar zelfs dat voordeel heb je nu niet.
  woensdag 28 december 2022 @ 16:00:50 #260
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_207283637
quote:
2s.gif Op woensdag 28 december 2022 15:59 schreef Lonaa het volgende:

[..]
Misschien toch maar even wat meer werk van maken dan, want dat stond wel op de to do list nog. :+
Ik zou m er dan weer niet 'to do style' zelf in frummelen trouwens maar dat aan de huisarts overlaten :T
  woensdag 28 december 2022 @ 16:01:22 #261
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_207283649
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2022 16:00 schreef Sarabi het volgende:
Nou de weersverwachting voor oud en nieuw is nog niet echt lekker Eftelingweer -O-
Normaal zou het dan lekker rustig zijn in de Efteling maar zelfs dat voordeel heb je nu niet.
Wat is er in de Efteling nu dan?
  woensdag 28 december 2022 @ 16:01:33 #262
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_207283653
Tevens teveel zin in oliebollen
pi_207283664
quote:
1s.gif Op woensdag 28 december 2022 16:00 schreef Molo het volgende:

[..]
Ik zou m er dan weer niet 'to do style' zelf in frummelen trouwens maar dat aan de huisarts overlaten :T
Oh, ik wilde hem er eigenlijk gewoon zelf infriemelen. Als ik met zo'n swap aan mn baarmoedermond kan roeren, leek me dit ook wel te doen. :7
pi_207283667
quote:
18s.gif Op woensdag 28 december 2022 16:01 schreef Molo het volgende:
Tevens teveel zin in oliebollen
Dit.
  woensdag 28 december 2022 @ 16:03:04 #265
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_207283685
quote:
2s.gif Op woensdag 28 december 2022 16:02 schreef Lonaa het volgende:

[..]
Oh, ik wilde hem er eigenlijk gewoon zelf infriemelen. Als ik met zo'n swap aan mn baarmoedermond kan roeren, leek me dit ook wel te doen. :7
Ik zie het mezelf wel doen eigenlijk
pi_207283752
quote:
1s.gif Op woensdag 28 december 2022 16:01 schreef Molo het volgende:

[..]
Wat is er in de Efteling nu dan?
Zaterdag is er daar de Oud & Nieuw viering. Met vuurwerk en is het park tot 1u open.
pi_207283780
quote:
2s.gif Op woensdag 28 december 2022 14:57 schreef Lonaa het volgende:
Ik doe maar gewoon niet mee met het gesprek want ik worstel met dat wat @:Lucky_Strike en @:Vanyel blijkbaar een stuk beter op orde hebben nu dan ik, nu. :+
* Vanyel kreeg pas shit na haar 35e, en was daarvoor een privileged 4,5 vinks zondagskind.
Toch anders
pi_207283866
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2022 15:17 schreef Jagärtrut het volgende:
Ik ben best ambitieus, en stiekem ook wel
tegelijkertijd worstel ik ook met de combinatie met gezin en de balans daar houden. Mijn baan zorgt voor veel rust in de familie. Ik heb weinig reistijd, ben vaak erg flexibel en kan best eens een aantal uurtjes minder werken om dat op te vangen. De Duitser kan dat veel minder. Ik ben zo langzamerhand wel wat om me heen aan het kijken, maar betwijfel of ik ooit wat kan vinden dat ons dezelfde flexibiliteit geeft. Tegelijkertijd wil ik mezelf ook de kans geven nieuwe uitdagingen te vinden....Combi blijft moeilijk, zeker hier in BE waar deeltijds werken niet zo ingeburgerd is als in NL. Ik werk nu 32 uur in de week, en dat is al erg weinig....
Misschien is het bijna tijd voor de Duitser om op zoek te gaan naar een baan met die flexibiliteit?
  woensdag 28 december 2022 @ 16:12:38 #269
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_207283893
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2022 16:07 schreef Sarabi het volgende:

[..]
Zaterdag is er daar de Oud & Nieuw viering. Met vuurwerk en is het park tot 1u open.
Waarom is dat nu minder leuk?
pi_207283931
quote:
1s.gif Op woensdag 28 december 2022 16:12 schreef Molo het volgende:

[..]
Omdat het kutweer wordt?
pi_207283962
quote:
1s.gif Op woensdag 28 december 2022 16:12 schreef Molo het volgende:

[..]
Omdat het superslecht weer wordt.
Normaal heb je dan nog als voordeel dat mensen wegblijven het tenminste een rustig in het park is.
Nu heeft iedereen kaartjes voor die specifieke dag dus zal 99% toch wel komen.
  woensdag 28 december 2022 @ 16:15:45 #272
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_207283978
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2022 16:15 schreef Sarabi het volgende:

[..]
Omdat het superslecht weer wordt.
Normaal heb je dan nog als voordeel dat mensen wegblijven het tenminste een rustig in het park is.
Nu heeft iedereen kaartjes voor die specifieke dag dus zal 99% toch wel komen.
Ah ik snapte die link al niet tussen die twee zaken. Snap je nu

Veel glühwein dan maar?
  woensdag 28 december 2022 @ 16:16:09 #273
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_207283985
Oh sweet lord, why

twitter
pi_207284003
quote:
10s.gif Op woensdag 28 december 2022 16:16 schreef Molo het volgende:
Oh sweet lord, why

[ twitter ]
Wtf?
Dat ziet er gooooor uit
  woensdag 28 december 2022 @ 16:17:16 #275
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_207284009
quote:
1s.gif Op woensdag 28 december 2022 16:16 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Wtf?
Dat ziet er gooooor uit
Beheurlijk ja
  woensdag 28 december 2022 @ 16:19:52 #276
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_207284092
Moest wel hard lachen om deze

twitter

Goed, deadline is morgenochtend, ik ga maar weer even verder werken :')
pi_207284095
quote:
Oh sweet lord, why

[ twitter ]
De zin in oliebollen is wel gekelderd nu.
pi_207284113
quote:
10s.gif Op woensdag 28 december 2022 16:19 schreef Molo het volgende:
Moest wel hard lachen om deze

[ twitter ]

Goed, deadline is morgenochtend, ik ga maar weer even verder werken :')
Rake woorden. Wat een teringzooi om te aanschouwen, dat Top2000 cafe.
pi_207284142
Mijn man is sinds twee jaar zelfstandig ondernemer, dus ik zorg voor het stabielere inkomen. Helemaal niet erg, want ik zo ongelukkig worden met minder stabiliteit, maar toch voelt het soms ook wel weer als druk. Gelukkig kunnen we wel samen net het geheel, en als dat voor mij niet meer goed zou voelen, richten we de dingen anders in.
pi_207284147
quote:
Oh sweet lord, why

[ twitter ]
Zou eten, zonder poedersuiker. Maar gore foto idd :D
Spoilers!
pi_207284150
quote:
1s.gif Op woensdag 28 december 2022 16:15 schreef Molo het volgende:

[..]
Ah ik snapte die link al niet tussen die twee zaken. Snap je nu

Veel glühwein dan maar?
Dat sowieso :9
pi_207284167
quote:
Oh sweet lord, why

[ twitter ]
De foto is niet smakelijk maar ik zou het wel willen proberen :D
pi_207284348
Jongs, die inflatie van tegenwoordig.
Wij gingen even uit lunchen. Krijg ik voor 11 piek één dunnige boterham met een laagje (lekkere) pris, wat rucola en vijf kleine falafeltjes.
1 dun boterhammetje.

Zijn er mensen die daarop kunnen leven?
Zijn er mensen die het normaal vinden om 2 van die dingen te bestellen voor de lunsj?
Echt wtf.
Ik maak mijn voer wel weer zelf.

Mokkel kreeg overigens voor 12 3 laagjes getoast casinowit. Ook niet helemaal waar ze op hoopte toen ze een tuna melt bestelde :/
pi_207285369
Is het een doodzonde als ik gebakken champignons bij mijn echte pasta carbonara doe?
pi_207285422
quote:
2s.gif Op woensdag 28 december 2022 10:07 schreef Lonaa het volgende:

[..]
Dat kan wel ontzettend frustrerend zijn.
Ja.

En ik bedoelde geloof ik ook meer dat je niet alles te kiezen hebt en dat het leerproces dan meer zit in dat je leert te dealen met wat er dan wél is. En daar wat leuks van te maken. En dat dat bij mij beter gaat sinds ik ouder ben. Meer akseptaaaasie en van die dingen.
pi_207285463
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2022 17:12 schreef yinu het volgende:

[..]
Ja.

En ik bedoelde geloof ik ook meer dat je niet alles te kiezen hebt en dat het leerproces dan meer zit in dat je leert te dealen met wat er dan wél is. En daar wat leuks van te maken. En dat dat bij mij beter gaat sinds ik ouder ben. Meer akseptaaaasie en van die dingen.
Is ook fluctuerend proces, acceptatie. Tegelijkertijd met het fluctuerende proces "maar wat kan ik dan wel" en "wat wil ik dan wel", gevolgd door "maar wat nou als ik dat ook niet kan?"
pi_207285515
quote:
Oh sweet lord, why

[ twitter ]
Eh? Getsie. Nu wel benieuwd naar foto’s van satébeignet.
pi_207285563
quote:
2s.gif Op woensdag 28 december 2022 17:14 schreef Lonaa het volgende:

[..]
Is ook fluctuerend proces, acceptatie. Tegelijkertijd met het fluctuerende proces "maar wat kan ik dan wel" en "wat wil ik dan wel", gevolgd door "maar wat nou als ik dat ook niet kan?"
:*
Gelukkig ben je nog mokerjong dus heb je nog zeker 15 jaar te gaan voor je zo wijs mag verwachten te zijn als @yinu en ik
pi_207285604
quote:
1s.gif Op woensdag 28 december 2022 07:19 schreef Morgane89 het volgende:

Ik heb schapen gekocht.
Buiten en binnen schaap, nooit meer koude voeten *O*
pi_207285660
quote:
1s.gif Op woensdag 28 december 2022 17:18 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Gelukkig ben je nog mokerjong dus heb je nog zeker 15 jaar te gaan voor je zo wijs mag verwachten te zijn als @:yinu en ik
Vind mezelf niet mokerjong. ;(
  Moderator woensdag 28 december 2022 @ 17:25:33 #291
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_207285744
Zo, dat was de helft van de werkweek en tevens de eerste werkdag van de week.

De verlofuren alvast ingevuld, nog 53 over. Van vorig jaar had ik nog 45 over.

Misschien ga ik die tijd gebruiken voor een autovakantie. Sächsische Schweiz (omgeving Dresden), wat industrieel erfgoed in oost Duitsland, Praag, ergens op de Pools/Tsjechische grens heb ik een vriendin mooie foto's van zien delen op FB, Krakow. Misschien door naar Slowakije, nog nooit geweest.

Daarna in noordelijke richting, Litouwen, Letland, misschien Estland. Vanaf Klaipeda met de boot terug naar Kiel.
pi_207285769
quote:
2s.gif Op woensdag 28 december 2022 17:14 schreef Lonaa het volgende:

[..]
Ja, zeker fluctuerend. Ik weet niet precies hoe oud jij bent en waar je doorheen gaat, maar toen ik eind 20/begin 30 was, was ik nog prima gezond en toch heel erg zoekend en onzeker en vol met vragen over wat ik moest en wilde. Nu zit ik beter in m’n vel dan toen, hoewel het objectief slechter gaat. Niet dat dat soort vragen en fundamentele onzekerheden weg zijn opeens maar ik lijk er wel meer aan gewend, ofzo, en daardoor zit dat me niet zo erg in de weg.

Meestal. :D
pi_207285852
Lang weekend *O*

Zometeen komt Amir Syrisch koken voor ons, zo’n zin in.

En qua opleiding, Mavo, Schoevers en diverse cursussen. Veel geleerd door gewoon doen omdat anderen het werk niet deden. Ik had een verschrikkelijke leidinggevende, maar omdat hij zich consenteerde op kranten lezen en rvb werk kreeg ik de kans om veel werk wat bij hem hoorde over te nemen (het moest wel gedaan worden) en zo had ik de leukste baan van het bedrijf
pi_207285934
Over de relativiteit van leeftijd:

Toen ik borstkanker kreeg was ik 38. Bij de mammapoli riep iedereen de hele tijd: ‘ja je bent nog ZO JONG!!!’
Ik had toen geen kinderen, wel kinderwens (ben altijd een beetje een laatbloeier, was wel handiger geweest als dat ietsje eerder tot uitvoering was gebracht…).
Toen moest ik vliegensvlug bedenken of ik voor de chemo zou starten nog even snel een spoed-IVF-traject in wilde. Daarvoor kwam ik bij een gynaecoloog die me met tekeningen en folders uit begon te leggen dat ik net zo goed dinosauruseieren had kunnen hebben ZO OUD waren de mijne.

Ik zei tegen haar dat ik liever bij de mammapoli kwam want daar vonden ze me tenminste nog jong.
pi_207285962
Over sloffen: ik heb Glerups sloffen en die zijn fantastisch.
pi_207286016
Top wel, zo'n arts.
Ik moet zeggen dat ik vandaag erg tevree was met de gynaecoloog. Hij vond me (de baarmoeder, maar wie let op zulke details) standaard, das ook wel eens leuk om te horen.
pi_207286044
quote:
1s.gif Op woensdag 28 december 2022 16:11 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Misschien is het bijna tijd voor de Duitser om op zoek te gaan naar een baan met die flexibiliteit?
tsja, de Duitser is een eurovraat, en daar geeft ons veel financiële stabiliteit. Op zich heeft hij die flexibiliteit in zijn huidige functie trouwens wel, maar dat is nog maar sinds kort en zit nog niet in het systeem van de familie ingebakken. .
pi_207286090
quote:
1s.gif Op woensdag 28 december 2022 17:18 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Gelukkig ben je nog mokerjong dus heb je nog zeker 15 jaar te gaan voor je zo wijs mag verwachten te zijn als @:yinu en ik
En ik! Ik ben ook wijs *O*

In al mijn wijsheid zijn er 13 potjes uienchutney geweckt, 2 tochtstrips geplaatst en ligt de toiletbril weer recht. Nou is het wel klaar met vandaag.
Spoilers!
pi_207286141
quote:
1s.gif Op woensdag 28 december 2022 17:40 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
En ik! Ik ben ook wijs *O*
Ja maar jij bent niet zo oud dus het paste me even niet om de aandacht op jou te vestigen }:|
pi_207286154
Ik
pi_207286156
ik wil
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')