Ik dacht dat dit voor kinderen was. Soort van Zwerkbal.quote:
Is dit niet eenmalig?quote:Op maandag 9 oktober 2023 18:30 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Voor LA zal het geen uitdaging zijn maar nog meer stadions erbij voor cricket, baseball en flag football zal niet voor elke stad weggelegd zijn.
Nou ja, op zich kan ik me er wel een beetje in vinden dat je een paar plekken hebt voor sporten die lokaal populairder zijn. Bijna niemand wil de Spelen nog hebben, dan kan het wel helpen als je landen een snoepje toegooit waarmee ze het misschien toch wel willen.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 00:29 schreef TheVulture het volgende:
Ik vind dat gepingpong met die sporten die per editie kunnen worden toegevoegd of verwijderd best vermoeiend en frustrerend.
Nu kunnen we volgend jaar naar breakdance kijken en 4 jaar later is het weer niet Olympisch, nog even los van de discussie of het uberhaupt Olympisch zou moeten zijn. Dat Flagfootball lijkt me een behoorlijke schoolpleinfactor te hebben. Honkbal/Softbal komt dan weer terug om wellicht 4 jaar later weer te verdwijnen.
Ik geef Salt Lake City goede kansen want de laatste keer in die contreien was in 2010 (Vancouver, Canada) en Salt Lake zelf in 2002.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 12:05 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Lees net dat Sapporo zich heeft teruggetrokken als kandidaat voor de 2030 spelen en er een serieus Frans bid in de maak is.
Ja aan de andere kant natuurlijk wel al 2 jaar na LA.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 12:09 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ik geef Salt Lake City goede kansen want de laatste keer in die contreien was in 2010 (Vancouver, Canada) en Salt Lake zelf in 2002.
In elk geval geen gegarandeerd goud voor de VS, dat valt me nog meequote:Op woensdag 11 oktober 2023 12:06 schreef Frozen-assassin het volgende:
Is het niet een beetje handig dat een sport internationaal een beetje op hoog niveau wordt beoefend voordat je het toevoegt aan OS?
Cricket is dan heel goed te begrijpen maar touwtjetrekken ja niet.
Ik wist niet dat Stockholm nog in de race was. Dat vind ik wel leuk. Ze hebben uiteraard al aardig wat voorzieningen. Ze hadden ooit plannen om de snowboardevents in het klassieke Olympische Stadion van 1912 te doen. Dat vind ik dan wel weer een leuke knipoog naar het verleden.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 12:37 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Ja aan de andere kant natuurlijk wel al 2 jaar na LA.
Maar wat ik zo lees gaat het in principe nu tussen Salt Lake, Stockholm-re en dat Franse bid.
Zwitserland is ook bezig maar dat lijkt meer voor later, die willen in ieder geval kijken of ze het met bestaande faciliteiten zouden kunnen organiseren, maar zoeken nog naar een partner voor het langebaanschaatsen (misschien iets voor NL om bij in te haken).
Vergeten ze Salt Lake bij de NOS ook al lijkt dat de stad voor 2034 te worden, is de enige die daar echt actief mee bezig zijn en die wordt ook volgend jaar toegewezen.quote:Op woensdag 8 november 2023 06:56 schreef Pino112 het volgende:
https://nos.nl/artikel/24(...)or-winterspelen-2030
Frankrijk wil de Olympische Winterspelen van 2030 organiseren. Het land heeft zich dinsdag officieel gemeld als kandidaat en draagt de Franse Alpen voor als locatie voor het sportevenement. Naast Frankrijk hadden ook Zwitserland en Zweden zich al gemeld als kandidaat. De beslissing valt in juli 2024.
Thialf open voor suggestie om gastheer te zijn bij Spelen 2030: ‘Wij gaan geen nee zeggen’quote:Op woensdag 11 oktober 2023 12:37 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Ja aan de andere kant natuurlijk wel al 2 jaar na LA.
Maar wat ik zo lees gaat het in principe nu tussen Salt Lake, Stockholm-re en dat Franse bid.
Zwitserland is ook bezig maar dat lijkt meer voor later, die willen in ieder geval kijken of ze het met bestaande faciliteiten zouden kunnen organiseren, maar zoeken nog naar een partner voor het langebaanschaatsen (misschien iets voor NL om bij in te haken).
Dit slaat echt nergens op.quote:Op vrijdag 10 november 2023 13:42 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Thialf open voor suggestie om gastheer te zijn bij Spelen 2030: ‘Wij gaan geen nee zeggen’
Het wordt serieuzer.
Ik hoop echt dat het dat niet gaat worden. Als Zwitserland dit eerder had bedacht hadden ze mee kunnen betalen aan de overkapping van de baan in Baselga, dat is tenminste nog om de hoek.quote:
Het is meer nieuws hier en wensdenken. Als Zwitserland gaat uitwijken naar het buitenland, dan wordt dat voor 99% Inzell.quote:
Neuh. En zeker Herbert (of die andere) was er nogal raar over: eerst iets wat klonk alsof hij het onzin vond dat bij de Winterspelen in Itali het bobsleen/skeleton/rodelen in Oostenrijk is....en krap een minuut later dat het 'natuurlijk fantastisch' zou zijn als de Spelen in Frankrijk of Zwitserland waren maar dan met het schaatsen in Thialfquote:
Nou ja, even buiten het schaatsprobleem: ik kan me echt bijzonder weinig landen bedenken die ik liever de Winterspelen zie krijgen dan Zwitserland, ongeveer ht mooiste wintersportland op aardequote:Op zaterdag 11 november 2023 16:58 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Ik hoop echt dat het dat niet gaat worden. Als Zwitserland dit eerder had bedacht hadden ze mee kunnen betalen aan de overkapping van de baan in Baselga, dat is tenminste nog om de hoek.
Maar liever gewoon een ander land dat het organiseert, die wel een eigen schaatsbaan kunnen bieden.
Ik vind het idee van een Olympische Winterspelen waar een deel van het programma op 1000 km afstand wordt afgewerkt gewoon een flinke devaluatie. Dat voelt voor schaatsers dan gewoon als een langgerekt WK Afstanden.quote:Op zaterdag 11 november 2023 17:34 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Nou ja, even buiten het schaatsprobleem: ik kan me echt bijzonder weinig landen bedenken die ik liever de Winterspelen zie krijgen dan Zwitserland, ongeveer ht mooiste wintersportland op aarde
Glijsporten op de meest fantastische baan op aarde in St Moritz, fantastische plaatsen voor de alpinesporten (men mag dromen van een olympische afdaling in Wengen en een olympische slalom in Adelboden, ook al zal dat hem dan zeker niet worden), prachtige omgeving voor de noordse sporten. Wat ook allemaal sporten zijn die prima leven daar, net als bijvoorbeeld ijshockey.
Olympisch Zwitserland, het zou fantastisch zijn.
Ja, precies. Ik begin er dan hetzelfde gevoel bij te krijgen als een EK voetbal in tig landen: losstaande wedstrijden ipv een groot evenementquote:Op zaterdag 11 november 2023 17:42 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Ik vind het idee van een Olympische Winterspelen waar een deel van het programma op 1000 km afstand wordt afgewerkt gewoon een flinke devaluatie. Dat voelt voor schaatsers dan gewoon als een langgerekt WK Afstanden.
Dat zou ook een stuk logischer zijn ja dan in Heerenveen.quote:Op zaterdag 11 november 2023 17:16 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Het is meer nieuws hier en wensdenken. Als Zwitserland gaat uitwijken naar het buitenland, dan wordt dat voor 99% Inzell.
Olympisch schaatsen in Baselga levert wel wonderschone plaatjes op!quote:Op zaterdag 11 november 2023 16:58 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Ik hoop echt dat het dat niet gaat worden. Als Zwitserland dit eerder had bedacht hadden ze mee kunnen betalen aan de overkapping van de baan in Baselga, dat is tenminste nog om de hoek.
Maar liever gewoon een ander land dat het organiseert, die wel een eigen schaatsbaan kunnen bieden.
Op het meer van St Moritz ookquote:Op zaterdag 11 november 2023 19:27 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Olympisch schaatsen in Baselga levert wel wonderschone plaatjes op!
Inzell 2005quote:Op zaterdag 11 november 2023 19:29 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Van mij mag hetmaar dan wel schaatsen, weer of geen weer
In Collalbo sneeuwt het nooit helaas. Daar hebben we nog wel een paar keer gereden na 2005.quote:Op zaterdag 11 november 2023 23:54 schreef Aguero het volgende:
[..]
Inzell 2005![]()
Wat is dat al lang geleden zeg.
Tussendoor nog wel eens Universiade gezien waarbij het weer een rol speelde maar dat soort toernooien kunnen me zelden boeien (sorry heywoodu)
En Zweden denkt ook al aan Thialf voor het schaatsenquote:Op zondag 12 november 2023 13:41 schreef heywoodu het volgende:
De Zweedse regering staat positief tegenover een bid voor de Winterspelen van 2030
https://www.svt.se/sport/(...)sverige-2030--dt6d5k
Hamar is natuurlijk veel logischer.quote:Op woensdag 15 november 2023 15:28 schreef franklop het volgende:
[..]
En Zweden denkt ook al aan Thialf voor het schaatsen
En ook aan Hamar overigens
Is een marginale sport in die landen en de kosten liggen best hoog volgens mij. Ik snap dat wel.quote:Op woensdag 15 november 2023 15:45 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Hamar is natuurlijk veel logischer.
Of gewoon Gteborg volledig overdekt maken, hoe duur kan dat nou zijn? Ik vind het wel tekenend dat Zweden, Frankrijk en Zwitserland blijkbaar totaal geen ambitie hebben om het schaatsen in hun land een boost te geven.
En dat Zuid-Korea en Itali eerder hun prachtige Olympische baan niet wilden behouden. Vancouver en Sotsji zijn anders aangezien er in die landen alternatieven zijn, waar schaatsen als sport ook meer leeft.
Maak je er een zwembad van na afloop. Het hoeft niet per se 100% kapitaalvernietiging te zijn.quote:Op woensdag 15 november 2023 15:51 schreef marsan het volgende:
[..]
Is een marginale sport in die landen en de kosten liggen best hoog volgens mij. Ik snap dat wel.
Ik zeg ook niet dat ik het niet snap, maar dat het dus tekenend is voor het feit dat die landen geen ambitie hebben op het vlak van langebaanschaatsen.quote:Op woensdag 15 november 2023 15:51 schreef marsan het volgende:
[..]
Is een marginale sport in die landen en de kosten liggen best hoog volgens mij. Ik snap dat wel.
Nice, jeetje. Had Grenoble ofzo verwacht als je graag een grotere plaats wil. Zelfs Lyon is voor de meeste sneeuwlocaties dichterbij.quote:Op woensdag 29 november 2023 18:22 schreef Pino112 het volgende:
Artikel van IOC https://olympics.com/ioc/(...)-games-2030-and-2034
PDF over 2030, met o.a. de beoogde venues:
https://stillmed.olympics(...)ames-french-alps.pdf
Bij schaatsen staat: buitenland of tijdelijke locatie.
Als Frankrijk de spelen krijgt voor 2030 kunnen ze nog altijd met Milaan nog om de tafel. Nu zou dat wel kort dag zijn natuurlijk.quote:Op woensdag 29 november 2023 18:48 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Nice, jeetje. Had Grenoble ofzo verwacht als je graag een grotere plaats wil. Zelfs Lyon is voor de meeste sneeuwlocaties dichterbij.
Als de schaatshal in Turijn nou gewoon was blijven staan had je voor zowel 2026 als 2030 een mooie locatie gehad die je kon hergebruiken. Nu zie ik Nice niet direct een tijdelijke hal bouwen met goede omstandigheden.
quote:Spelers van de Noord-Amerikaanse ijshockeycompetitie NHL mogen vanaf 2026 in het Italiaanse Milaan en Cortina d’Ampezzo opnieuw deelnemen aan de Olympische Winterspelen, zo maakte de NHL vrijdag bekend in een persmededeling.
In 2014 in het Russische Sotsji waren de spelers van de belangrijkste en grootste ijshockeycompetitie ter wereld er voor het laatst bij op de Spelen. In 2018 (Pyeongchang) en 2022 (Peking) moesten de spelers verstek geven, omdat ze destijds niet vrijgegeven werden door de National Hockey League. Met het nieuwe akkoord tussen NHL en het Internationaal Olympisch Comit IOC zijn de spelers zeker van mogelijkheid tot deelname in 2026 en 2030.
Mja, weet niet wat ik hier van vinden. Enerzijds mooi dat de beste spelers ter wereld aanwezig zijn, anderzijds zijn professionele atleten ook wel een beetje tegen de olympische gedachte.quote:
quote:Op woensdag 29 november 2023 19:33 schreef hole1988 het volgende:
[..]
Als Frankrijk de spelen krijgt voor 2030 kunnen ze nog altijd met Milaan nog om de tafel. Nu zou dat wel kort dag zijn natuurlijk.
Alle drie dus een optie: Milaan; Frankrijk zelf en wederom Thialfquote:Op woensdag 29 november 2023 19:40 schreef heywoodu het volgende:
Gewoon ergens in Frankrijk, bouwen met je donder. Doen ze daar ook eens wat.
quote:Thialf opnieuw kandidaat voor olympisch schaatstoernooi 2030
Een delegatie van het Frans olympisch comit heeft met de directie van Thialf gesproken over de vraag of het schaatsstadion in Heerenveen tijdens de Winterspelen van 2030 kan dienen als locatie voor het het schaatstoernooi. De Franse Alpen zijn de enige overgebleven kandidaat om over zes jaar de Winterspelen te organiseren.
quote:Volgens de Franse sportkrant L'Equipe heeft de voorzitter van het Frans olympisch comit, David Lappartient, niet alleen gesproken met Heerenveen. Ook Milaan, het decor van de Winterspelen van 2026, zou benaderd zijn om mogelijk als gastheer te fungeren van de olympische langebaanwedstrijden. NOC*NSF meldt dat de Fransen ook denken aan het renoveren van een bestaande accommodatie in eigen land.
Even gekeken naar de oude olympische locaties van Albertville en Grenoble, maar dat zijn nu een atletiekbaan en een skatebaan met hele magere voorzieningen. Een stad als Grenoble zou misschien een 400m baan kunnen onderhouden, maar als ze daarvoor kiezen is het vast weer tijdelijk.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 16:54 schreef Pino112 het volgende:
[..]
[..]
Alle drie dus een optie: Milaan; Frankrijk zelf en wederom Thialf
https://nos.nl/artikel/25(...)schaatstoernooi-2030
[..]
[..]
Albertville voldeed al niet tijdens de Spelenquote:
Voor mijn tijd, maar als ik de beelden zie ziet het er ook erg treurig uit inderdaad.quote:Op woensdag 29 mei 2024 18:10 schreef rubbereend het volgende:
[..]
Albertville voldeed al niet tijdens de Spelen
Net zoals n sport in een totaal ander land uiterst kut zou zijn, dan sluit je n groep aan sporters eigenlijk gewoon uit van de hele olympische ervaringquote:Op donderdag 30 mei 2024 00:15 schreef Jason22 het volgende:
Los van Thialf zou twee keer achter elkaar de Spelen op dezelfde locatie bijzonder matig zijn.
Het lastige aan de OS is dat het gelijk een moderne overdekte 400m baan moet zijn. Het Franse schaatsen zou al enorm gebaat zijn bij een baan zoals Collalbo of Baselga, maar dat is voor de Spelen niet genoeg.quote:Op donderdag 30 mei 2024 09:03 schreef Fietsertje70 het volgende:
En het is ook wel sneu voor de Franse schaatsers, dat ze geen volwaardige schaatsbaan hebben, en dat ook niet gaan krijgen.
Paar maanden terug hier nog een keer gezien, wel grappig, maar het is voor mij niet anders genoeg dan het reguliere beachvolleyball om als zelfstandig onderdeel te worden toegevoegd.quote:Op donderdag 6 juni 2024 08:06 schreef heywoodu het volgende:
Queen & King of the Court lijkt op weg om als demonstratieonderdeel in Los Angeles op het programma te staan.
https://www.abendblatt.de(...)tive-city-arena.html
Ik had geen idee, dus voor de duidelijkheid: dat is iets met beachvolleybal.
Ik heb het ook een paar keer gezien in Utrecht en ik denk precies hetzelfde.quote:Op donderdag 6 juni 2024 08:21 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Paar maanden terug hier nog een keer gezien, wel grappig, maar het is voor mij niet anders genoeg dan het reguliere beachvolleyball om als zelfstandig onderdeel te worden toegevoegd.
Leuk om als demonstratieonderdeel mee te doen. Vraag me wel af wie daar dan aan meedoen als de topspelers bezig zijn met het normale toernooiquote:Op donderdag 6 juni 2024 08:06 schreef heywoodu het volgende:
Queen & King of the Court lijkt op weg om als demonstratieonderdeel in Los Angeles op het programma te staan.
https://www.abendblatt.de(...)tive-city-arena.html
Ik had geen idee, dus voor de duidelijkheid: dat is iets met beachvolleybal.
Over 8 jaar knikkeren en steppen ook op de spelen.quote:Op donderdag 6 juni 2024 08:28 schreef Mexicanobakker het volgende:
We gaan tegenwoordig ook schoolpleinspelletjes aan de Spelen toevoegen?
Flippon al voorgesteld?quote:Op donderdag 6 juni 2024 09:17 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Over 8 jaar knikkeren en steppen ook op de spelen.
quote:Op vrijdag 21 juni 2024 19:01 schreef franklop het volgende:
In 2028 zal het atletiek in de eerste week van de Spelen zijn
Gewisseld dus met zwemmen zo te zien
Ah heeft te maken met dat het zwemmen in een groot stadion wordt gehoudenquote:Op vrijdag 21 juni 2024 19:01 schreef franklop het volgende:
Wel leuk voor de zwemmers lijkt me, zo'n locatie. En is het makkelijker om de openingsceremonie mee te lopen.quote:On Friday, LA28, the organizing committee for the 2028 Los Angeles Olympics, announced some of the official venues for the upcoming games. They confirmed that swimming would take place in So-Fi stadium, home to the Los Angeles Rams and Chargers. The venue will seat 38,000 people, which will make it the largest swimming venue in Olympic history. However, because the opening ceremony will also take place in So-Fi, both the competition and warm-up pool must be covered at the start of the games and won’t be ready for use the next day, the traditional kickoff of the swimming competition. For this reason, swimming will be moved to the second week of the games, while track and field will move to week one. In years prior, swimming has taken place during week one.
quote:Major venue announcements for other sports were also made, and can be viewed down below:
- Track and field will take place at the LA Memorial Coliseum, which previously hosted the sport at the 1984 and 1932 games.
- Gymnastics will be held at the Crypto.com arena, home to the Los Angeles Lakers (NBA), Sparks (WNBA), and Kings (NHL).
- Basketball be held inside Intuit Dome, home to the Los Angeles Clippers (NBA)
- Softball and Canoe Slalom will take place in Oklahoma City, Oklahoma rather than in Los Angeles. This is because according to LA28, there are no suitable canoe slalom venues on the west coast, while the largest softball venue in Los Angeles seats less than 2,000 people. Notably, Oklahoma City is home to the USA Softball Hall Of Fame stadium, which seats 13,000 and hosts the Women’s College Softball World Series annually.
- The Sepulveda Basin Recreation Area in the San Fernando Valley will host BMX Freestyle, BMX Racing, and skateboarding.
- Diving will take place in Exposition Park, where it was hosted during the 1932 games.
- Equestrian and shooting, previously set to take place at the Sepulveda Dam Recreation Area, will both be moved. Equestrian will be at Galway Downs in Temecula, California, while the venue for shooting is to be determined.
Ik ga even 4 jaar moeten wennen aan dit idee.quote:Op vrijdag 21 juni 2024 19:01 schreef franklop het volgende:
Wel een mooie locatie weer.quote:Op woensdag 24 juli 2024 10:52 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Spelen van 2030 semiofficieel (nieuwe Franse regering moet toestemming geven) toegewezen aan de Franse Alpen.
SLC nu ook confirmedquote:Op woensdag 29 november 2023 18:02 schreef Pino112 het volgende:
Franse Alpen voor 2030 en Salt Lake voor 2034 dus
Het zwemprogramma zouden ze moeten beperken tot 4 dagen, maar omdat het in de VS is verwacht ik eerder nog 6 extra onderdelen vanuit de lokale organisator.quote:Op vrijdag 21 juni 2024 19:01 schreef franklop het volgende:
De 250 meter op je rug met n arm en n been slag.quote:Op woensdag 24 juli 2024 14:22 schreef VoMy het volgende:
[..]
Het zwemprogramma zouden ze moeten beperken tot 4 dagen, maar omdat het in de VS is verwacht ik eerder nog 6 extra onderdelen vanuit de lokale organisator.
Moeten ze de klassieke stijl in het langlaufen ook afschaffen? Kleine schans in het schansspringen? Hordelopen?quote:Op woensdag 24 juli 2024 14:27 schreef Nielsch het volgende:
[..]
De 250 meter op je rug met n arm en n been slag.
Bij zwemmen moeten ze gewoon alleen strijden met de snelste slag en al die andere disciplines afschaffen. Wat een onzin joh. We doen toch ook niet aan achteruitschaatsen of hockey met een stick van max 30 cm.
Een gebied waar de afgelopen jaren iets mist,quote:
Ik kon alleen dit vindenquote:
quote:Het is de bedoeling dat de schaatswedstrijden in 2030 in de regio's Provence-Alpes-Cte d'Azur en Auvergne-Rhne-Alpes zijn. De Franse organisatie was eerder dit jaar nog in Nederland om te bekijken of Thialf een optie was om de schaatswedstrijden te organiseren. In Nice staan verschillende ijswedstrijden, zoals ijshockey, op het programma. Het concept voorziet vrijwel uitsluitend in het gebruik van bestaande wedstrijdlocaties.
Hopelijk veldlopen nooit. Niet zozeer om het onderdeel zelf, maar dan de krijgen de afstandslopers zowel op de winterspelen als op zomerspelen kans om goud te halen.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 00:24 schreef Felagund het volgende:
Volgens Karrel is het vrijwel zeker dat veldrijden en veldlopen aan de Olympische spelen in 2030 zullen worden toegevoegd.
Dat zou....bijzonder zijn. En niet zozeer in positieve zin.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 00:24 schreef Felagund het volgende:
Volgens Karrel is het vrijwel zeker dat veldrijden en veldlopen aan de Olympische spelen in 2030 zullen worden toegevoegd.
Maar de burgemeester van Turijn heeft dan weer gezegd dat het in Turijn zal zijnquote:Op vrijdag 26 juli 2024 07:47 schreef wimderon het volgende:
[..]
De Fransen willen het schaatsen gewoon in eigen land houden.
quote:Polen wil Olympische Spelen van 2040 of 2044 organiseren, premier Donald Tusk: “Het is een realistische doelstelling”
Premier Donald Tusk heeft vrijdag bevestigd dat Polen de Olympische Spelen in 2040 of 2044 wil organiseren. “Ik draag deze beslissing op aan de 10-, 12- en 15-jarigen van vandaag: Polen zal zich officieel kandidaat stellen voor de Olympische Spelen”, sprak Tusk op een persmoment.
De aankondiging van Tusk volgt op soortgelijke verklaringen van de conservatieve Poolse president Andrzej Duda, die vorig jaar aangaf dat hij van plan was om zijn land kandidaat te stellen voor de organisatie van de Olympische Spelen in 2036. Tusk van zijn kant mikt eerder op de editie van 2040 of 2044, zo deelde hij mee. Hij heeft het over “een realistische doelstelling”.
Deze zomer vonden de Olympische Spelen plaats in de Franse hoofdstad Parijs. In 2028 staat het vierjaarlijkse multisportevenement op de planning in het Amerikaanse Los Angeles, in 2032 is het Australische Brisbane aan de beurt. Polen organiseerde nog nooit eerder de Olympische Spelen. In 2012 was het samen met Oekrane gastland voor het Europees kampioenschap mannenvoetbal. De Europese Spelen vonden in 2023 in Polen plaats.
Uit dat trosje kandidaten zeg ik gevoelsmatig dat Istanbul aan de beurt komt. Santiago zou weleens de 'veiligste' keus kunnen zijn, maar niet de meest spannende uit dit rijtje.quote:Op donderdag 29 augustus 2024 13:23 schreef Nielsch het volgende:
Kan iemand de OP aanpassen?
Olympische Zomerspelen 2036
- Nusantara, Indonesi
- Istanbul, Turkije
- Ahmedabad, India
- Santiago, Chili
Puur kijkend naar de trend qua tijdzone die we zien in de 21e eeuw, heeft Istanbul van dit lijstje echt de beste papieren. Het dingetje wel is dat er ook twee zandbaklanden zijn die azen op 2036, en daarnaast lijkt Budapest ook een serieuze poging te gaan doen.quote:Op zondag 1 september 2024 13:39 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Uit dat trosje kandidaten zeg ik gevoelsmatig dat Istanbul aan de beurt komt. Santiago zou weleens de 'veiligste' keus kunnen zijn, maar niet de meest spannende uit dit rijtje.
Geef dan iets dat makkelijk te kopieren is, nu mag ik gaan kutten op m'n mobielquote:Op donderdag 29 augustus 2024 13:23 schreef Nielsch het volgende:
Kan iemand de OP aanpassen?
Aanpassen
Olympische Winterspelen 2030
- Franse Alpen, Frankrijk (gekozen)
Toevoegen
Olympische Winterspelen 2034
- Salt Lake City, USA (gekozen)
Olympische Zomerspelen 2036
- Nusantara, Indonesi
- Istanbul, Turkije
- Ahmedabad, India
- Santiago, Chili