abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 27 augustus 2025 @ 21:34:34 #51
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_218608607
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2025 21:01 schreef Wienerschnitzels het volgende:

[..]
Toevallig een keertje gezien deze winter en valt erg tegen.
[..]
Bij veldrijden kan je nog het argument maken dat het een wintersport is, maar wat is het excuus voor trailrunnen?

Trailrunnen zou de Winterspelen in één klap voor tientallen landen van nagenoeg onmogelijk tot toegankelijk maken, dat vind men ook weer belangrijk :+
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_218608634
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2025 20:49 schreef heywoodu het volgende:
Het lijkt er op dat er voor Frankrijk 2030 mogelijk vier sporten worden toegevoegd aan het standaardprogramma. De shortlist:

- Ski mountaineering
- Freeride (ski en snowboard)
- Telemark
- Speedskiën
- Sledehondracen
- IJscross
- 3x3-ijshockey
- IJsklimmen
- Trailrunnen
- Veldrijden

https://www.ledauphine.co(...)els-pour-les-jo-2030

Als het er per se vier moeten zijn hoop ik op ijscross, ijsklimmen, trailrunnen en tja...doe dan maar veldrijden.
Doe dan maar veldrijden :X :o ;( dolksteek
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 27 augustus 2025 @ 21:37:24 #53
284411 crew  heywoodu
pi_218608636
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2025 21:37 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
Doe dan maar veldrijden :X :o ;( dolksteek
Dolksteek?
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
pi_218608643
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2025 21:37 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Dolksteek?
Ja, zo weinig enthousiasme voor veldrijden is een dolksteek in mijn hart
pi_218608649
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2025 21:34 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Trailrunnen zou de Winterspelen in één klap voor tientallen landen van nagenoeg onmogelijk tot toegankelijk maken, dat vind men ook weer belangrijk :+
Mij gaat het enkel om het vlaggetje, dus 3x3 ijshockey (kan Worthy schaatsen?), veldrijden, ijscross en trailrunning (moet Sifan ook wel kunnen) moeten het worden
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 27 augustus 2025 @ 21:46:03 #56
284411 crew  heywoodu
pi_218608704
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2025 21:38 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
Ja, zo weinig enthousiasme voor veldrijden is een dolksteek in mijn hart
Oh niet voor de sport zelf hoor, maar ik zie vooral niet echt wat het toevoegt aan het olympisch programma :P

Tenzij ze het ergens op een hooggelegen parcours doen met uitstekende kans op sneeuw, dat zou wel leuk zijn :Y
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 27 augustus 2025 @ 21:46:43 #57
284411 crew  heywoodu
pi_218608710
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2025 21:39 schreef Wienerschnitzels het volgende:

[..]
Mij gaat het enkel om het vlaggetje, dus 3x3 ijshockey (kan Worthy schaatsen?), veldrijden, ijscross en trailrunning (moet Sifan ook wel kunnen) moeten het worden
Worthy kan het vast leren! Helaas is 3x3-ijshockey überhaupt nog echt nauwelijks een ding, dus laat maar. IJscross was ooit in Valkemburg volgens mij, dus dat kunnen WE vast nog wel.
pi_218608739
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2025 21:46 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Worthy kan het vast leren! Helaas is 3x3-ijshockey überhaupt nog echt nauwelijks een ding, dus laat maar. IJscross was ooit in Valkemburg volgens mij, dus dat kunnen WE vast nog wel.
Ja dat Ice cross was zo’n Red Bull ding dat nooit echt van de grond is gekomen 10-20 jaar geleden. Wat dat betreft heeft veldrijden echt wel een goede kans als ik de lijst zo zie, 1 van de weinige echt volwassen sporten op de lijst
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 27 augustus 2025 @ 21:53:51 #59
284411 crew  heywoodu
pi_218608769
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2025 21:50 schreef Wienerschnitzels het volgende:

[..]
Ja dat Ice cross was zo’n Red Bull ding dat nooit echt van de grond is gekomen 10-20 jaar geleden. Wat dat betreft heeft veldrijden echt wel een goede kans als ik de lijst zo zie, 1 van de weinige echt volwassen sporten op de lijst
Het Red Bull-ding kwam wat minder van de grond, ijscross zelf best wel, met ook na het Red Bull-tijdperk gewoon hele series van wedstrijden op diverse niveau's :Y

Van alle genoemde sporten denk ik dat freeride wel de meest internationaal gevestigde is, met een al lang gevestigde en uitgebreide World Tour en alles. Dat is gewoon volledig volwassen, net als veldrijden wel inderdaad.
pi_218608784
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2025 21:46 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Oh niet voor de sport zelf hoor, maar ik zie vooral niet echt wat het toevoegt aan het olympisch programma :P

Tenzij ze het ergens op een hooggelegen parcours doen met uitstekende kans op sneeuw, dat zou wel leuk zijn :Y
Het is juist een totaal andere discipline dus voegt m.i. zeker iets toe. En maakt op termijn de ows toegankelijker voor een bredere groep landen. Daar gaat tijd overheen maar het is voor veel landen best haalbaar. Schrap maar een paar van de honderdduizend zwemnummers op de zomerspelen :9
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 27 augustus 2025 @ 21:56:38 #61
284411 crew  heywoodu
pi_218608805
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2025 21:55 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
Het is juist een totaal andere discipline dus voegt m.i. zeker iets toe. En maakt op termijn de ows toegankelijker voor een bredere groep landen. Daar gaat tijd overheen maar het is voor veel landen best haalbaar. Schrap maar een paar van de honderdduizend zwemnummers op de zomerspelen :9
Maar dat gaat nul komma nul invloed hebben op de Winterspelen :+
pi_218608814
Ijsklimmen is ook wel een sport met potentie. Zien we binnenkort Garnbret alleen in de winter oefenen. Dat zou ze toch ook moeten kunnen.
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 27 augustus 2025 @ 21:59:11 #63
284411 crew  heywoodu
pi_218608835
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2025 21:57 schreef Faraday01 het volgende:
Ijsklimmen is ook wel een sport met potentie. Zien we binnenkort Garnbret alleen in de winter oefenen. Dat zou ze toch ook moeten kunnen.
Het is al een tijdje geleden dat ik het (een klein beetje) heb gekeken, maar volgens mij regeren de Russen dat vrij stevig, dus of dat in de huidige tijd een perfecte toevoeging is... :P
pi_218608837
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2025 21:56 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Maar dat gaat nul komma nul invloed hebben op de Winterspelen :+
Weet ik maar dat kan niet genoeg gezegd worden. Bij het baanwielrennen toffe onderdelen schrappen terwijl het zwemmen alleen maar uit dijt.
pi_218608846
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2025 21:53 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Het Red Bull-ding kwam wat minder van de grond, ijscross zelf best wel, met ook na het Red Bull-tijdperk gewoon hele series van wedstrijden op diverse niveau's :Y

Van alle genoemde sporten denk ik dat freeride wel de meest internationaal gevestigde is, met een al lang gevestigde en uitgebreide World Tour en alles. Dat is gewoon volledig volwassen, net als veldrijden wel inderdaad.
Freeride lijkt me geen goed signaal richting de recreatieve skiër. Off piste skiën gaan ze echt niet promoten bij het grote publiek lijkt me.
pi_218608856
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2025 21:59 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Het is al een tijdje geleden dat ik het (een klein beetje) heb gekeken, maar volgens mij regeren de Russen dat vrij stevig, dus of dat in de huidige tijd een perfecte toevoeging is... :P
Als jij het niet volgt, is het wel heel obscuur
pi_218608873
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2025 22:00 schreef Cavalier het volgende:

[..]
Freeride lijkt me geen goed signaal richting de recreatieve skiër. Off piste skiën gaan ze echt niet promoten bij het grote publiek lijkt me.
En problematisch met het gebrek aan sneeuw kijkende naar de afgelopen OS’en, voor freeride heb je wel echt sneeuw nodig en niet een opgespoten baantje.
pi_218608888
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2025 20:49 schreef heywoodu het volgende:
Het lijkt er op dat er voor Frankrijk 2030 mogelijk vier sporten worden toegevoegd aan het standaardprogramma. De shortlist:

- Ski mountaineering
- Freeride (ski en snowboard)
- Telemark
- Speedskiën
- Sledehondracen
- IJscross
- 3x3-ijshockey
- IJsklimmen
- Trailrunnen
- Veldrijden

https://www.ledauphine.co(...)els-pour-les-jo-2030

Als het er per se vier moeten zijn hoop ik op ijscross, ijsklimmen, trailrunnen en tja...doe dan maar veldrijden.
:') man man man
U MAD?
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 27 augustus 2025 @ 22:08:51 #69
284411 crew  heywoodu
pi_218608926
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2025 22:01 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
Als jij het niet volgt, is het wel heel obscuur
Ik volg voetbal ook nauwelijks, dat kun je moeilijk obscuur noemen :T
pi_218612711
quote:
1s.gif Op woensdag 27 augustus 2025 20:55 schreef franklop het volgende:

[..]
Ben wel benieuwd naar ski mountaineering. Doen ze in Milaan ook
Saai
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')