Als je zoiets al gaat overwegen, dan sowieso alleen sporten die hun hoofdmoot van het seizoen al standaard in de winter hebben (zoals grote eindtoernooien).quote:Op woensdag 8 oktober 2025 07:49 schreef Mexicanobakker het volgende:
Veldlopen en veldrijden olympisch prima, maar alle zaalsporten naar de winter halen is natuurlijk flauwekul. Dat zijn er ook gewoon een hoop natuurlijk: Alle vechtsporten/gewichtsklassesporten, handbal, basketbal, volleybal, turnen, baanwielrennen, badminton en tafeltennis.
En als je gaat selecteren naar willekeur, dat zie ik ook niet zitten. Ik vind alleen voor volleybal/handbal/baanwielrennen wel te beargumenteren dat het 'wintersporten' zijn.
Baanwielrennen heeft zijn grootste wedstrijden vaak in oktober-november en februari-maart, daarom vind ik dat wel te beargumenteren.quote:Op woensdag 8 oktober 2025 07:53 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Als je zoiets al gaat overwegen, dan sowieso alleen sporten die hun hoofdmoot van het seizoen al standaard in de winter hebben (zoals grote eindtoernooien).
Natuurlijk gaat dat gebeuren zodra het Olympisch wordt.quote:Op woensdag 8 oktober 2025 07:45 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik ook niet, maar de optie voor veldlopen/veldrijden klinkt best prima. Hoewel het voor veldrijden natuurlijk wel te hopen is dat er dan ook vrij veel renners vanaf de weg en de mountainbike eens een poging gaan wagen ipv alleen de 'vaste' veldrijders.
Zou dan wel weer mooi zijn, wordt veldrijden ineens echt volwassen.quote:Op woensdag 8 oktober 2025 12:32 schreef wimderon het volgende:
[..]
Natuurlijk gaat dat gebeuren zodra het Olympisch wordt.
Mountainbiken was ooit het marginale broertje van veldrijden, totdat het Olympisch werd.
Als de Spelen ooit naar Nederland komen wordt korfbal eindelijk op de kaart gezet.quote:Op woensdag 8 oktober 2025 15:53 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Zou dan wel weer mooi zijn, wordt veldrijden ineens echt volwassen.
https://nos.nl/artikel/25(...)e-spelen-organiserenquote:München wil ruim halve eeuw na gijzeling weer Olympische Spelen organiseren
De inwoners van München hebben in een referendum ingestemd met de kandidatuur van de stad voor de Olympische Spelen. Ruim 66 procent van de kiezers schaarde zich achter het idee om in 2036, 2040 of 2044 het sportevenement te houden.
"Dit is een prachtige dag voor München", reageerde burgemeester Reiter. "Geweldig", vond ook premier Söder van Beieren, "nu moeten we doorpakken." De voorzitter van de Bayerischen Landes-Sportverband noemde het een droomuitslag.
De Spelen werden in 1972 ook in de Beierse hoofdstad gehouden. Die werden toen totaal overschaduwd door de bloedige gijzeling van Israėlische atleten door Palestijnse terroristen. Daarbij kwamen elf Israėliėrs, een Duitse politieman en vijf van de acht gijzelnemers om. Het was de laatste keer dat Duitsland de Olympische Spelen organiseerde.
Tegenwoordig aparte topics per OSquote:Op woensdag 12 november 2025 18:52 schreef Dale__Cooper het volgende:
https://la28.org/en.html?(...)competition-schedule
Programma voor LA 28 is bekend.
Atletiek zit aan de voorkant van het schema. Bijna alle 'avondsessies' eindigden rond 18.30/19.30. Voor ons is dat dat dan meestal tussen 01.00 en 04.00.
Mountainbike 20.00 - 21.30 uur Nederlandse tijd.
Wegraces hebben een beoogde finish van 1.15 uur.
Tijdritten tussen 19.00 en 23.00 uur.
Baanwielrennen ook in de avond (Nederlandse tijd)
Handbalfinales 22.00 uur Nederlandse tijd.
Hockeyfinales 06.00 uur Nederlandse tijd.
Judo finale sessies tussen 01.00 - 04.00 Nederlandse tijd.
Open water zwemmen 22.30 - 0.30 Nederlandse tijd
Roeien tussen 17.00 en 20.00 uur Nederlandse tijd.
Zwemfinales tussen 03.00 - 05.00 uur Nederlandse tijd.
Volleybalfinales 19.00 uur Nederlandse tijd.
Waterpolo finales 0.00 uur Nederlandse tijd.
Had volgens mij stukken slechter gekund voor de Europeaan.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |