Ja nou met het vliegtuig ben je er in een dik uur, maar handig is het niet inderdaad.quote:Op maandag 29 juni 2026 16:54 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Vooral voor een schaatser als Schulting. Shorttrack is in Nice op 14 uur rijden en het langebaan hier dus dat lijkt me niet meer te combineren.
Of ze moeten de toernooien toch gaan scheiden in de tijd. Dus eerste week lange baan , tweede week shorttrack of andersom.quote:Op maandag 29 juni 2026 16:54 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Vooral voor een schaatser als Schulting. Shorttrack is in Nice op 14 uur rijden en het langebaan hier dus dat lijkt me niet meer te combineren.
Ik neem aan dat ze schema van vorige keer aanhouden. Veel meer media-exposure dus het valt niet te combineren lijkt me.quote:Op maandag 29 juni 2026 16:56 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Of ze moeten de toernooien toch gaan scheiden in de tijd. Dus eerste week lange baan , tweede week shorttrack of andersom.
Vliegtuig is ook een stuk duurder en dan moet je maar afwachten of de schaatsbond/noc*nsf dat gaan betalen. Dat kan best een duur grapje worden afhankelijk van hoe vaak je op en neer zal moeten naast het feit dat het de sport prestaties niet ten goede zal komen. Maar goed, ze moet zich eerst nog maar plaatsenquote:Op maandag 29 juni 2026 16:56 schreef Remco het volgende:
[..]
Ja nou met het vliegtuig ben je er in een dik uur, maar handig is het niet inderdaad.
En de openingsceremonie? Abe Lenstra stadion al in gereedheid gebracht?
De enige die hier nu echt handenwrijvend hiervan zitten te genieten is de gemeente Heerenveen(en terecht)
Ja dit.quote:Op maandag 29 juni 2026 17:10 schreef TheVulture het volgende:
Je zou eigenlijk enthousiast moeten worden, maar het voelt aan alle kanten mwah
Ja inderdaad wat staat er dan in zo'n pagina's dik bidbook?quote:Op maandag 29 juni 2026 17:09 schreef Zwoerd het volgende:
Ga dan geen olympische spelen organiseren als je te beroerd bent de benodigde faciliteiten neer ze zetten.
Het is vooral zo bizar zuur voor atleten die jarenlang de hoop hebben (of er gewoon van uit gaan) dat ze die ene kans in hun leven krijgen op Olympische Spelen in eigen land. Dan wordt je dat even ontnomen, terwijl daar jaren (met nu een stijgende lijn) naar wordt gewerkt.quote:Op maandag 29 juni 2026 17:10 schreef TheVulture het volgende:
Je zou eigenlijk enthousiast moeten worden, maar het voelt aan alle kanten mwah
Vooral bizar dat dit kan.quote:Op maandag 29 juni 2026 17:09 schreef Zwoerd het volgende:
Ga dan geen olympische spelen organiseren als je te beroerd bent de benodigde faciliteiten neer ze zetten.
Ik vrees van wel. Voor toekomstige organisatoren gaat het makkelijk wijzen worden naar 2030 als een faciliteit bouwen/aanwijzen ze niet uitkomt.quote:Op maandag 29 juni 2026 16:53 schreef Em31 het volgende:
Bizar![]()
Ben benieuwd of we dit soort dingen nu vaker gaan zien.
Ik wil het niet goedpraten maar vooral een 400m ijsbaan en een baan voor rodelen, skeleton en bobsleeën zijn grote investeringen die je in veel gevallen daarna nauwelijks meer gebruikt. De rest valt het denk ik wel mee voor de meeste echte wintersportlanden.quote:Op maandag 29 juni 2026 20:13 schreef Redefine het volgende:
[..]
Ik vrees van wel. Voor toekomstige organisatoren gaat het makkelijk wijzen worden naar 2030 als een faciliteit bouwen/aanwijzen ze niet uitkomt.
Maar dat was toch nooit schaatsen en shorttrack op dezelfde dag? Als ze echt zou willen, is het vast te combineren met ook de vraag of ze zich op de langebaan überhaupt plaatst.quote:Op maandag 29 juni 2026 17:03 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Ik neem aan dat ze schema van vorige keer aanhouden. Veel meer media-exposure dus het valt niet te combineren lijkt me.
Dat zijn uiteraard ook zeer dure faciliteiten om aan te leggen. Want in veel landen zul je er te weinig publiek mee trekken om na de OS het geld eruit te halen. En/of het onderhoud is heel erg duur. Maar zolang je ze niet bouwt ga je ook nooit een boost geven aan die sporten in je land.quote:Op maandag 29 juni 2026 20:42 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Ik wil het niet goedpraten maar vooral een 400m ijsbaan en een baan voor rodelen, skeletten en bobsleeën zijn grote investeringen die je in veel gevallen daarna nauwelijks meer gebruikt. De rest valt het denk ik wel mee voor de meeste echte wintersportlanden.
Maar zou de baan van de afgelopen OS zo’n enorme investering zijn geweest?quote:Op maandag 29 juni 2026 20:42 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Ik wil het niet goedpraten maar vooral een 400m ijsbaan en een baan voor rodelen, skeleton en bobsleeën zijn grote investeringen die je in veel gevallen daarna nauwelijks meer gebruikt. De rest valt het denk ik wel mee voor de meeste echte wintersportlanden.
Lijkt mij minder duur dan een aantal van de andere locaties.quote:Op maandag 29 juni 2026 20:46 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Maar zou de baan van de afgelopen OS zo’n enorme investering zijn geweest?
Ik heb in Milaan shorttrack en lange baan op zelfde dag in stadion gezienquote:Op maandag 29 juni 2026 20:45 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Maar dat was toch nooit schaatsen en shorttrack op dezelfde dag? Als ze echt zou willen, is het vast te combineren met ook de vraag of ze zich op de langebaan überhaupt plaatst.
En sowieso afwachten wat haar idee is voor de komende 4 jaar
Dit heeft niet zo veel met zuurpruimerij te maken. Het is een nogal grote breuk met de Olympische tradities voor een van de klassieke wintersporten. Het schaatsen is daarmee eigenlijk geen onderdeel meer van allerlei bijzondere elementen van de spelen, zoals een gecombineerd Olympisch dorp, een gezamenlijke openingsceremonie (laatste ows ook alquote:Op maandag 29 juni 2026 21:17 schreef Lucky_Strike het volgende:
Stel zuurpruimen hier weer hoor![]()
Ik vind het tof
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |