Wel een mooie locatie weer.quote:Op woensdag 24 juli 2024 10:52 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Spelen van 2030 semiofficieel (nieuwe Franse regering moet toestemming geven) toegewezen aan de Franse Alpen.
SLC nu ook confirmedquote:Op woensdag 29 november 2023 18:02 schreef Pino112 het volgende:
Franse Alpen voor 2030 en Salt Lake voor 2034 dus
Het zwemprogramma zouden ze moeten beperken tot 4 dagen, maar omdat het in de VS is verwacht ik eerder nog 6 extra onderdelen vanuit de lokale organisator.quote:Op vrijdag 21 juni 2024 19:01 schreef franklop het volgende:
In 2028 zal het atletiek in de eerste week van de Spelen zijn
Gewisseld dus met zwemmen zo te zien
De 250 meter op je rug met n arm en n been slag.quote:Op woensdag 24 juli 2024 14:22 schreef VoMy het volgende:
[..]
Het zwemprogramma zouden ze moeten beperken tot 4 dagen, maar omdat het in de VS is verwacht ik eerder nog 6 extra onderdelen vanuit de lokale organisator.
Moeten ze de klassieke stijl in het langlaufen ook afschaffen? Kleine schans in het schansspringen? Hordelopen?quote:Op woensdag 24 juli 2024 14:27 schreef Nielsch het volgende:
[..]
De 250 meter op je rug met n arm en n been slag.
Bij zwemmen moeten ze gewoon alleen strijden met de snelste slag en al die andere disciplines afschaffen. Wat een onzin joh. We doen toch ook niet aan achteruitschaatsen of hockey met een stick van max 30 cm.
Een gebied waar de afgelopen jaren iets mist,quote:
Ik kon alleen dit vindenquote:
quote:Het is de bedoeling dat de schaatswedstrijden in 2030 in de regio's Provence-Alpes-Cte d'Azur en Auvergne-Rhne-Alpes zijn. De Franse organisatie was eerder dit jaar nog in Nederland om te bekijken of Thialf een optie was om de schaatswedstrijden te organiseren. In Nice staan verschillende ijswedstrijden, zoals ijshockey, op het programma. Het concept voorziet vrijwel uitsluitend in het gebruik van bestaande wedstrijdlocaties.
Hopelijk veldlopen nooit. Niet zozeer om het onderdeel zelf, maar dan de krijgen de afstandslopers zowel op de winterspelen als op zomerspelen kans om goud te halen.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 00:24 schreef Felagund het volgende:
Volgens Karrel is het vrijwel zeker dat veldrijden en veldlopen aan de Olympische spelen in 2030 zullen worden toegevoegd.
Dat zou....bijzonder zijn. En niet zozeer in positieve zin.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 00:24 schreef Felagund het volgende:
Volgens Karrel is het vrijwel zeker dat veldrijden en veldlopen aan de Olympische spelen in 2030 zullen worden toegevoegd.
Maar de burgemeester van Turijn heeft dan weer gezegd dat het in Turijn zal zijnquote:Op vrijdag 26 juli 2024 07:47 schreef wimderon het volgende:
[..]
De Fransen willen het schaatsen gewoon in eigen land houden.
quote:Polen wil Olympische Spelen van 2040 of 2044 organiseren, premier Donald Tusk: “Het is een realistische doelstelling”
Premier Donald Tusk heeft vrijdag bevestigd dat Polen de Olympische Spelen in 2040 of 2044 wil organiseren. “Ik draag deze beslissing op aan de 10-, 12- en 15-jarigen van vandaag: Polen zal zich officieel kandidaat stellen voor de Olympische Spelen”, sprak Tusk op een persmoment.
De aankondiging van Tusk volgt op soortgelijke verklaringen van de conservatieve Poolse president Andrzej Duda, die vorig jaar aangaf dat hij van plan was om zijn land kandidaat te stellen voor de organisatie van de Olympische Spelen in 2036. Tusk van zijn kant mikt eerder op de editie van 2040 of 2044, zo deelde hij mee. Hij heeft het over “een realistische doelstelling”.
Deze zomer vonden de Olympische Spelen plaats in de Franse hoofdstad Parijs. In 2028 staat het vierjaarlijkse multisportevenement op de planning in het Amerikaanse Los Angeles, in 2032 is het Australische Brisbane aan de beurt. Polen organiseerde nog nooit eerder de Olympische Spelen. In 2012 was het samen met Oekrane gastland voor het Europees kampioenschap mannenvoetbal. De Europese Spelen vonden in 2023 in Polen plaats.
Uit dat trosje kandidaten zeg ik gevoelsmatig dat Istanbul aan de beurt komt. Santiago zou weleens de 'veiligste' keus kunnen zijn, maar niet de meest spannende uit dit rijtje.quote:Op donderdag 29 augustus 2024 13:23 schreef Nielsch het volgende:
Kan iemand de OP aanpassen?
Olympische Zomerspelen 2036
- Nusantara, Indonesi
- Istanbul, Turkije
- Ahmedabad, India
- Santiago, Chili
Puur kijkend naar de trend qua tijdzone die we zien in de 21e eeuw, heeft Istanbul van dit lijstje echt de beste papieren. Het dingetje wel is dat er ook twee zandbaklanden zijn die azen op 2036, en daarnaast lijkt Budapest ook een serieuze poging te gaan doen.quote:Op zondag 1 september 2024 13:39 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Uit dat trosje kandidaten zeg ik gevoelsmatig dat Istanbul aan de beurt komt. Santiago zou weleens de 'veiligste' keus kunnen zijn, maar niet de meest spannende uit dit rijtje.
Geef dan iets dat makkelijk te kopieren is, nu mag ik gaan kutten op m'n mobielquote:Op donderdag 29 augustus 2024 13:23 schreef Nielsch het volgende:
Kan iemand de OP aanpassen?
Aanpassen
Olympische Winterspelen 2030
- Franse Alpen, Frankrijk (gekozen)
Toevoegen
Olympische Winterspelen 2034
- Salt Lake City, USA (gekozen)
Olympische Zomerspelen 2036
- Nusantara, Indonesi
- Istanbul, Turkije
- Ahmedabad, India
- Santiago, Chili