Nou ja, even buiten het schaatsprobleem: ik kan me echt bijzonder weinig landen bedenken die ik liever de Winterspelen zie krijgen dan Zwitserland, ongeveer hét mooiste wintersportland op aardequote:Op zaterdag 11 november 2023 16:58 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Ik hoop echt dat het dat niet gaat worden. Als Zwitserland dit eerder had bedacht hadden ze mee kunnen betalen aan de overkapping van de baan in Baselga, dat is tenminste nog om de hoek.
Maar liever gewoon een ander land dat het organiseert, die wel een eigen schaatsbaan kunnen bieden.
Ik vind het idee van een Olympische Winterspelen waar een deel van het programma op 1000 km afstand wordt afgewerkt gewoon een flinke devaluatie. Dat voelt voor schaatsers dan gewoon als een langgerekt WK Afstanden.quote:Op zaterdag 11 november 2023 17:34 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Nou ja, even buiten het schaatsprobleem: ik kan me echt bijzonder weinig landen bedenken die ik liever de Winterspelen zie krijgen dan Zwitserland, ongeveer hét mooiste wintersportland op aarde
Glijsporten op de meest fantastische baan op aarde in St Moritz, fantastische plaatsen voor de alpinesporten (men mag dromen van een olympische afdaling in Wengen en een olympische slalom in Adelboden, ook al zal dat hem dan zeker niet worden), prachtige omgeving voor de noordse sporten. Wat ook allemaal sporten zijn die prima leven daar, net als bijvoorbeeld ijshockey.
Olympisch Zwitserland, het zou fantastisch zijn.
Ja, precies. Ik begin er dan hetzelfde gevoel bij te krijgen als een EK voetbal in tig landen: losstaande wedstrijden ipv een groot evenementquote:Op zaterdag 11 november 2023 17:42 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Ik vind het idee van een Olympische Winterspelen waar een deel van het programma op 1000 km afstand wordt afgewerkt gewoon een flinke devaluatie. Dat voelt voor schaatsers dan gewoon als een langgerekt WK Afstanden.
Dat zou ook een stuk logischer zijn ja dan in Heerenveen.quote:Op zaterdag 11 november 2023 17:16 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Het is meer nieuws hier en wensdenken. Als Zwitserland gaat uitwijken naar het buitenland, dan wordt dat voor 99% Inzell.
Olympisch schaatsen in Baselga levert wel wonderschone plaatjes op!quote:Op zaterdag 11 november 2023 16:58 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Ik hoop echt dat het dat niet gaat worden. Als Zwitserland dit eerder had bedacht hadden ze mee kunnen betalen aan de overkapping van de baan in Baselga, dat is tenminste nog om de hoek.
Maar liever gewoon een ander land dat het organiseert, die wel een eigen schaatsbaan kunnen bieden.
Op het meer van St Moritz ookquote:Op zaterdag 11 november 2023 19:27 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Olympisch schaatsen in Baselga levert wel wonderschone plaatjes op!
Inzell 2005quote:Op zaterdag 11 november 2023 19:29 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Van mij mag hetmaar dan wel schaatsen, weer of geen weer
In Collalbo sneeuwt het nooit helaas. Daar hebben we nog wel een paar keer gereden na 2005.quote:Op zaterdag 11 november 2023 23:54 schreef Aguero het volgende:
[..]
Inzell 2005![]()
Wat is dat al lang geleden zeg.
Tussendoor nog wel eens Universiade gezien waarbij het weer een rol speelde maar dat soort toernooien kunnen me zelden boeien (sorry heywoodu)
En Zweden denkt ook al aan Thialf voor het schaatsenquote:Op zondag 12 november 2023 13:41 schreef heywoodu het volgende:
De Zweedse regering staat positief tegenover een bid voor de Winterspelen van 2030
https://www.svt.se/sport/(...)sverige-2030--dt6d5k
Hamar is natuurlijk veel logischer.quote:Op woensdag 15 november 2023 15:28 schreef franklop het volgende:
[..]
En Zweden denkt ook al aan Thialf voor het schaatsen
En ook aan Hamar overigens
Is een marginale sport in die landen en de kosten liggen best hoog volgens mij. Ik snap dat wel.quote:Op woensdag 15 november 2023 15:45 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Hamar is natuurlijk veel logischer.
Of gewoon Göteborg volledig overdekt maken, hoe duur kan dat nou zijn? Ik vind het wel tekenend dat Zweden, Frankrijk en Zwitserland blijkbaar totaal geen ambitie hebben om het schaatsen in hun land een boost te geven.
En dat Zuid-Korea en Italië eerder hun prachtige Olympische baan niet wilden behouden. Vancouver en Sotsji zijn anders aangezien er in die landen alternatieven zijn, waar schaatsen als sport ook meer leeft.
Maak je er een zwembad van na afloop. Het hoeft niet per se 100% kapitaalvernietiging te zijn.quote:Op woensdag 15 november 2023 15:51 schreef marsan het volgende:
[..]
Is een marginale sport in die landen en de kosten liggen best hoog volgens mij. Ik snap dat wel.
Ik zeg ook niet dat ik het niet snap, maar dat het dus tekenend is voor het feit dat die landen geen ambitie hebben op het vlak van langebaanschaatsen.quote:Op woensdag 15 november 2023 15:51 schreef marsan het volgende:
[..]
Is een marginale sport in die landen en de kosten liggen best hoog volgens mij. Ik snap dat wel.
Nice, jeetje. Had Grenoble ofzo verwacht als je graag een grotere plaats wil. Zelfs Lyon is voor de meeste sneeuwlocaties dichterbij.quote:Op woensdag 29 november 2023 18:22 schreef Pino112 het volgende:
Artikel van IOC https://olympics.com/ioc/(...)-games-2030-and-2034
PDF over 2030, met o.a. de beoogde venues:
https://stillmed.olympics(...)ames-french-alps.pdf
Bij schaatsen staat: buitenland of tijdelijke locatie.
Als Frankrijk de spelen krijgt voor 2030 kunnen ze nog altijd met Milaan nog om de tafel. Nu zou dat wel kort dag zijn natuurlijk.quote:Op woensdag 29 november 2023 18:48 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Nice, jeetje. Had Grenoble ofzo verwacht als je graag een grotere plaats wil. Zelfs Lyon is voor de meeste sneeuwlocaties dichterbij.
Als de schaatshal in Turijn nou gewoon was blijven staan had je voor zowel 2026 als 2030 een mooie locatie gehad die je kon hergebruiken. Nu zie ik Nice niet direct een tijdelijke hal bouwen met goede omstandigheden.
quote:Spelers van de Noord-Amerikaanse ijshockeycompetitie NHL mogen vanaf 2026 in het Italiaanse Milaan en Cortina d’Ampezzo opnieuw deelnemen aan de Olympische Winterspelen, zo maakte de NHL vrijdag bekend in een persmededeling.
In 2014 in het Russische Sotsji waren de spelers van de belangrijkste en grootste ijshockeycompetitie ter wereld er voor het laatst bij op de Spelen. In 2018 (Pyeongchang) en 2022 (Peking) moesten de spelers verstek geven, omdat ze destijds niet vrijgegeven werden door de National Hockey League. Met het nieuwe akkoord tussen NHL en het Internationaal Olympisch Comité IOC zijn de spelers zeker van mogelijkheid tot deelname in 2026 en 2030.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |