Die site ook.quote:Op vrijdag 12 april 2024 14:52 schreef InTrePidIvity het volgende:
Sywert heeft een site opgezet om zijn kant van het verhaal te vertellen: https://mondkapjesdeal.notion.site
Hier stond zijn eerste bericht, maar inmiddels niet meer
Okay, daar gaan we:quote:Vooraf wil ik één ding helder maken: het uitleggen van deze situatie moet niet worden opgevat als een poging om mijzelf als "slachtoffer" te presenteren.
Een heksenjacht.quote:Het artikel vormde het begin van een inmiddels jarenlange heksenjacht.
Alle aandacht is naar hem als persoon gegaan...quote:Vanaf het moment van publicatie in de Volkskrant in mei 2021, en ook in het jaar daarvoor, ben ik in veel van deze verhalen als persoon ongewild het onderwerp geworden van talrijke beschuldigingen. Alle aandacht heeft vanaf het begin op mij als persoon gelegen, en niet zozeer op het bedrijf waar ik onderdeel van uitmaak.
Hij wil een nieuwe start.quote:Mijn persoonlijke wens is om deze langdurige kwestie een keer tot een einde te brengen en een nieuwe start te kunnen maken. Mijn leven staat stil, en de impact daarvan op bijvoorbeeld mijn omgeving maar ook op anderen de hierbij betrokken zijn (geraakt) is groot.
Onee, de 'ik heb kinderen-kaart'.quote:Zodra de mondkapjesdeal in het nieuws kwam, volgden vaak weer tijden vol (doods)bedreigingen, verwijten en verwensingen. Ik heb een gezin met jonge kinderen waar ik rekening mee te houden heb en de afgelopen periode heeft ook een weerslag gehad op hen.
Hij schrijft serieus dat hij langer verhoord had willen worden...quote:De situatie verslechterde ook continu door nieuwe ontwikkelingen. Er kwam een strafrechtelijk onderzoek, waarin ik slechts drie dagen ben verhoord in 2022 over een fractie van het dossier. Sinds begin maart 2022 ben ik helemaal niet meer ge- of verhoord.
Gezondheidsproblemen en murw geslagen, arme jongen.quote:De Belastingdienst kwam met controles. Ik kreeg gezondheidsproblemen.
(...)
Elke advocaat met gezond verstand zou een client een dergelijke stap afraden. En zo waren er nog meer obstakels en tal van redenen om vooral even helemaal niks te zeggen. Het heeft mij uiteindelijk na jaren (psychisch) murw geslagen.
Hij heeft het moeilijk en niemand begrijpt hem.quote:De impact is continu. Er gaat bijna geen dag voorbij zonder "de mondkapjesdeal". Voor degenen die een normaal leven leiden, kan het moeilijk zijn om te begrijpen wat zo'n situatie met iemand kan doen. Stel je voor dat je geen werk kunt vinden, geen verzekeringen kunt afsluiten, geen auto op je naam kunt zetten, gedwongen bent je huis te verkopen, geen bankrekeningen kunt openen, geen bedrijf meer kunt starten en ook fulltime bezig bent met meerdere onderzoeken tegelijkertijd. Daar komt in dit geval de overweldigende media-impact bij; er wordt continu niet met je gesproken maar wel over je. Het is voor veel mensen onmogelijk om zich daar een voorstelling bij te maken.
Hij voelt zich klein, beschaamd en kwetsbaar.quote:Als je met mensen praat die, in een ander dossier, in conflict zijn gekomen met de staat, realiseer je je dat individuele belangen en omstandigheden voor de staat niet belangrijk zijn in dit soort (fraude)procedures. De juridische procedures en onderzoeken kunnen overweldigend zijn en angst veroorzaken, waardoor je je klein en beschaamd kunt voelen. Hoewel van je verwacht wordt dat je jezelf sterk opstelt, voel je je in werkelijkheid erg kwetsbaar.
Hij is altijd zo goed met mensen omgegaan, maar nu is het niet meer houdbaar!quote:Ik ben, net als veel andere Nederlanders, gesteld op mijn privacy, heb altijd geprobeerd om goed met mensen om te gaan (hoe lastig ze soms ook zijn), maar besef nu ook dat dit niet langer een houdbare situatie is.
quote:In 2020 hebben ambtenaren en LCH-medewerkers gezamenlijk een poging gedaan om een goedbedoeld non-profit initiatief om mondkapjes aan de zorg te leveren tijdens de coronacrisis, tegen te werken. Ondanks deze pogingen is het initiatief door vasthoudendheid succesvol geworden.
(...)
Het is frusterend dat in 2021, na het succes van Stichting Hulptroepen Alliantie, via een intense mediacampagne en lekken vanuit het LCH, het oorspronkelijke doel toch behaald is: het kielhalen van Hulptroepen Alliantie, het cancellen van de orders van RGA BV en het beschadigen van mij als persoon.
Hoezo 'succesvol'? Het Ministerie heeft 100 miljoen betaald voor troep, want die mondkapjes zijn nooit gebruikt.quote:In 2020 hebben ambtenaren en LCH-medewerkers gezamenlijk een poging gedaan om een goedbedoeld non-profit initiatief om mondkapjes aan de zorg te leveren tijdens de coronacrisis, tegen te werken. Ondanks deze pogingen is het initiatief door vasthoudendheid succesvol geworden.
Touché!quote:Op vrijdag 12 april 2024 23:53 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Die site ook.
[..]
Okay, daar gaan we:
[..]
Een heksenjacht.
[..]
Alle aandacht is naar hem als persoon gegaan...
[..]
Hij wil een nieuwe start.
[..]
Onee, de 'ik heb kinderen-kaart'.
[..]
Hij schrijft serieus dat hij langer verhoord had willen worden...
[..]
Gezondheidsproblemen en murw geslagen, arme jongen.
[..]
Hij heeft het moeilijk en niemand begrijpt hem.
[..]
Hij voelt zich klein, beschaamd en kwetsbaar.
[..]
Hij is altijd zo goed met mensen omgegaan, maar nu is het niet meer houdbaar!
En als bonus, het is eigenlijk gewoon een complot om hem kapot te maken.
[..]
Zo gaat het in ons land met arme mensen. Bedankt VVD.quote:Op vrijdag 12 april 2024 22:47 schreef Andromache het volgende:
Kernvraag ontwijkt hij. Het gaat niet om of hij minder verdiend heeft dan sommige andere snelle jongens, het gaat erom dat hij verdacht wordt van de boel flessen. Dat hij er minder dan sommige anderen aan overgehouden heeft, maakt dat niet minder erg.
Dat gezegd hebbende, vind ik het wel slecht dat hij zo afgeknepen wordt dat hij geen fatsoenlijke rechtsbijstand kan krijgen.
De snoeshaan mocht eens flink op zijn muil vallen, maar die twee daarachter ook.quote:Op zaterdag 13 april 2024 17:55 schreef Hatseflats22 het volgende:
Ik kwam hem toevallig laatst tegen ergens.
Je zou verwachten dat hij met een mondkapje op loopt om zich te verbergen, maar nee.
Ik had bijna medelijden met die kerel en zeker weten met de mensen waar hij mee was. Brrr ben blij dat ik gewone-mensen-fouten maak in het leven en niet zulke catastrofale...
Dat VWS druk zou hebben uitgeoefend geeft hem geen vrijbrief de boel te manipuleren. Hij is de deal aangegaan, en daar is hij verantwoordelijk voor, niet VWS. Bovendien betwijfel ik of dat de reden is. Ik denk dat de BV er ingeschoven is omdat de stichting geen aandeelhouders kent die in de winst kunnen delen.quote:Op maandag 15 april 2024 22:12 schreef Andromache het volgende:
Wacht ff, eindelijk het FD-interview gelezen. Dus de SG van VWS heeft er op aangestuurd dat de deal commercieel ging? Over welk laakbaar gedrag van Sywert c.s. hebben we het hier dan eigenlijk nog?
En de Stichting Hulptroepen Alliantie. Die stelt dat de deal die door de stichting is gemaakt en dus de stichting toekomt, door de BV is gestolen.quote:Ik ben heel benieuwd naar het verloop van de rechtszaken. Plausibel verhaal dat een aantal mensen hier dikke boter op hun hoofd hebben.
Als straks blijkt dat hij formeel recht heeft op het geld en hij niet de boeman is, na alle shit die zijn gezin heeft moeten verduren, terwijl hij toen en nu niets fout zou hebben gedaan jegens de overheid en de burger? Ik zou het geld ook houden. Ik word door VWS in commerciële richting geduwd, maar ik mag het relatief beperkte bedrag aan geld niet houden? Flikker op, zou ik ook denken. Verhaal jegens Coolblue wordt wel wat moeilijker vermoed ik, die hebben denk ik een sterker verhaal dat ze winst zijn misgelopen vanwege een verkeerde voorstelling van zaken. Misschien moet hij juist dáár het geld wel voor reserveren.![]()
Zeker.quote:Vreselijke situatie voor dit gezin, hoe dan ook.
quote:Op vrijdag 12 april 2024 15:20 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Dat is gewoon gelul, hij heeft enorm lopen zeiken over zijn geconfisqueerde Mercedes en de schilderkunst die geveild werd. Hij liet het breed hangen. Fuck around and find out, Sywert.
https://www.ad.nl/auto/de(...)dt-geveild~a6cf1dc5/quote:Van Lienden kocht de 340 pk tellende bolide in oktober 2020 voor ¤ 85.947. De cabriolet ziet er niet heel snel of opvallend uit door zijn zilvergrijze kleur en zwarte dak, toch accelereert de auto van 0 naar 100 km/u in 4,6 seconden. De topsnelheid is elektronisch begrensd op 250 km/u.
(...)
‘Krassen door rancuneuze overbuurman’
Zoals aan de kilometerstand van 8.197 te zien is, heeft Van Lienden nog best veel gereden met de auto. Hoewel de auto er perfect uitziet, verdient het aanbeveling om ‘m even van dichtbij te bekijken. Toen de multimiljonair ontdekte dat zijn auto bij Domeinen te koop kwam, reageerde hij via een tweet: ‘Sorry voor de krassen met een sleutelbos door een rancuneuze overbuurman.’
‘Netjes ingereden’
Desondanks zegt Van Lienden te hopen dat de volgende eigenaar er nog maar vele zomers van mag gaan genieten: ‘Auto is netjes ingereden, full-options en keramisch gecoat. En niet te vergeten: heerlijke zes-in-lijn motor.’
Dat zijn wel Sywerts woorden, en Sywert heeft eerder de boel ook al bij elkaar gelogen.quote:Op maandag 15 april 2024 22:12 schreef Andromache het volgende:
Wacht ff, eindelijk het FD-interview gelezen. Dus de SG van VWS heeft er op aangestuurd dat de deal commercieel ging?
Je hebt gelijk. Was wel fijn om hem daarover te zien janken trouwensquote:Op dinsdag 16 april 2024 12:17 schreef luxerobots het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Het was trouwens een BMW.
[..]
https://www.ad.nl/auto/de(...)dt-geveild~a6cf1dc5/
Daar weten ze bij Pels Rijcken wel leuke dingetjes mee te doen.quote:Op dinsdag 16 april 2024 18:49 schreef ikweethetookniet het volgende:
Dit meldt het Financieele Dagblad (FD). Kroymans’ technische groothandel Lasaulec ontving onlangs een sommatiebrief met die boodschap van landsadvocaat Pels Rijcken. Lasaulec bevestigt de ontvangst van de brief na vragen van het FD.
NWS / Oud-topman bij landsadvocaat Pels Rijcken sluisde miljoenen wegquote:Op dinsdag 16 april 2024 18:54 schreef nostra het volgende:
Daar weten ze bij Pels Rijcken wel leuke dingetjes mee te doen.
Mua draai het om; hadden wij als samenleving niet gewoon zelf, bijvoorbeeld vws zelf die mondkapjes moeten kopen. Het is natuurlijk abnormaal dat ze daarvoor naar andere partijen zijn gegaan.quote:Op dinsdag 16 april 2024 12:55 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Dat zijn wel Sywerts woorden, en Sywert heeft eerder de boel ook al bij elkaar gelogen.
Het stuk van FD is nu overigens achter een betaalmuur gezet, maar volgens mij stond het er ook niet letterlijk. Volgens Sywert zei de SG dat hij om zich heen moest kijken en een deal moest maken zoals iedereen het doet. Dat kan dus ook over de technische kant gaan, en hoeft dus zeker niet te betekenen dat de SG op een commerciële deal wees.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |