Ik ben ook een van de luie klanten...quote:Op donderdag 29 december 2022 12:55 schreef Bayswater het volgende:
[..]
Een Eneco zegt dat ook te doen. Voor nieuwe klanten lag de prijs ver boven de 4 euro per kuub gas begin november. Dit verhaal verkocht de klantenservice aan hun vast klanten die toch maar eens gingen bellen. Met 3,50 euro mocht je dus in je handjes wrijven als vaste klant.
Je bedoelde dus: "Bij Eneco betalen de mensen met een variabel contract mee aan de lage prijzen van mensen met lange contracten" ?quote:Op donderdag 29 december 2022 12:27 schreef Bayswater het volgende:
[..]
Staat er wat onhandig wellicht. Ze betalen mee in hun prijs aan het compenseren van het verlies van Eneco op de mensen met lage prijzen in lange contracten.
Ik bedoel wat er boven staat. Nu maak je dezelfde onvolledige beschrijving.quote:Op donderdag 29 december 2022 14:00 schreef blomke het volgende:
[..]
Je bedoelde dus: "Bij Eneco betalen de mensen met een variabel contract mee aan de lage prijzen van mensen met lange contracten" ?
Kijk, now are we getting somewhere.
Ik heb vanochtend mijn auto opgeladen voor minder dan 10 cent per kWh. En de Max prijs vandaag is 23 cent. Gas is nu ¤1,5 per kuub. Kijk eens naar dynamisch en neem een gokje. Of houdt de prijzen een poosje in de gaten om er een gevoel bij te krijgenquote:Op donderdag 29 december 2022 13:58 schreef Werner90210 het volgende:
Ik ben toch huiverig om over te stappen
klopt 9 cent. Goede voornemens voor komend jaar: timer op de laadpaal.quote:Op donderdag 29 december 2022 15:08 schreef Herkauwer het volgende:
[..]
Ik heb vanochtend mijn auto opgeladen voor minder dan 10 cent per kWh. En de Max prijs vandaag is 23 cent. Gas is nu ¤1,5 per kuub. Kijk eens naar dynamisch en neem een gokje. Of houdt de prijzen een poosje in de gaten om er een gevoel bij te krijgen
Je zit nergens aan vast en je kan iedere dag weer weg.
Wat voor administratie heb je van ze nodig dat je er voor gaat bellen?quote:Op donderdag 29 december 2022 16:28 schreef exode het volgende:
Ik ben altijd wel van het langer klant zijn, het gaat me niet alleen om het geld maar ook om de service die een bedrijf biedt. Mijn ervaring is dat bij veel bedrijven het wel degelijk loont om trouw te blijven als klant. Ook al is een ander een paar Euro goedkoper.
Zo zijn we gillend bij Essent weggegaan een paar jaar geleden omdat ze hun administratie echt zo slecht op orde hadden, ik bleef bellen destijds.
Maar bij energie zijn de bedrijven natuurlijk niet meer dan doorverkopers. Het is niet dat de ene snellere verbindingen biedt.
Eneco viel me het afgelopen jaar echt zo tegen, totaal niet meedenken of meebewegen. Samen met de belachelijk hoge prijzen genoeg reden om over te stappen dus. Dynamisch vind ik ook nog net te spannend.
Ons appartment was afgebrand en we konden geen eindafrekening krijgen omdat er geen nieuwe bewoner was. En dat is de hele korte samenvatting.quote:Op donderdag 29 december 2022 16:57 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Wat voor administratie heb je van ze nodig dat je er voor gaat bellen?
Waarvoor ben je dan huiverig?quote:Op donderdag 29 december 2022 13:58 schreef Werner90210 het volgende:
Ik ben toch huiverig om over te stappen
Ik kan de auto programmeren, ik kijk in de app hoe laat gunstig is en dan gaat de auto pas op dat moment laden.quote:Op donderdag 29 december 2022 16:08 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
klopt 9 cent. Goede voornemens voor komend jaar: timer op de laadpaal.
Ik was vanaf het begin bij 1 leverancier, maar ondertussen switch ik gewoon zodra het goedkoper kan. Er is weinig service die je nodig hebt van een energieleverancier, het werkt gewoon. Ik heb ze in 20 jaar in ieder geval nog nooit nodig gehad.quote:Op donderdag 29 december 2022 16:28 schreef exode het volgende:
Ik ben altijd wel van het langer klant zijn, het gaat me niet alleen om het geld maar ook om de service die een bedrijf biedt. Mijn ervaring is dat bij veel bedrijven het wel degelijk loont om trouw te blijven als klant. Ook al is een ander een paar Euro goedkoper.
Zo zijn we gillend bij Essent weggegaan een paar jaar geleden omdat ze hun administratie echt zo slecht op orde hadden, ik bleef bellen destijds.
Maar bij energie zijn de bedrijven natuurlijk niet meer dan doorverkopers. Het is niet dat de ene snellere verbindingen biedt.
Eneco viel me het afgelopen jaar echt zo tegen, totaal niet meedenken of meebewegen. Samen met de belachelijk hoge prijzen genoeg reden om over te stappen dus. Dynamisch vind ik ook nog net te spannend.
snap ik. ik kan het laden wel op afstand starten maar heb geen timer. Meestal zet ik hem voor het slapen gaan. (straks 11ct) Maar nog later is gunstiger. (9ct)quote:Op donderdag 29 december 2022 17:59 schreef Herkauwer het volgende:
[..]
Ik kan de auto programmeren, ik kijk in de app hoe laat gunstig is en dan gaat de auto pas op dat moment laden.
Ai, brand is erg vervelend. Ja dat kan een reden zijn om ze te spreken. Deze afhandeling lijkt mij dan idd erg vervelend.quote:Op donderdag 29 december 2022 17:05 schreef exode het volgende:
[..]
Ons appartment was afgebrand en we konden geen eindafrekening krijgen omdat er geen nieuwe bewoner was. En dat is de hele korte samenvatting.
Toen we overstapten op Eneco in ons nieuwe huis, weigerde Essent gegevens over te dragen. En ook dat is weer de korte samenvatting.
En voordat ons appartement afbrandde betaalden wij 300 Euro voorschot terwijl we in de winter 50 Euro verbruikten. Dat kon niet naar beneden omdat we in een straat woonde die geflagd was bleek. Dus veel wanbetalers.
Essent weigerde ons jaarverbruik door te geven aan Eneco. Ik heb het over wat jaartjes geleden. Eneco wilde dat hebben, maar kreeg het niet.quote:Op donderdag 29 december 2022 18:38 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Ai, brand is erg vervelend. Ja dat kan een reden zijn om ze te spreken. Deze afhandeling lijkt mij dan idd erg vervelend.
Maar als je naar een nieuwe woning gaat is het toch normaal dat je niet je oude verbruik kan opgeven?
De afhandeling van zo een brand lijkt mij inderdaad wel een reden om te switchen 😅
In beide gevallen ga je onder het plafond niet meer betalen dan ¤1,45/m³ en de hamvraag is dan wil je de overheidssubiside daarvan terecht laten komen bij de grote of kleinere spelers. Bij deze laatste ben je ook nog's goedkoper. Het mooie van energie is dat de kleur, geur en kwaliteit niets uitmaakt. Waar je uiteindelijk voor kiest de is meerwaarde van irrelevant toegevoegde (meer)waarde.quote:Op donderdag 29 december 2022 20:52 schreef RoW_0 het volgende:
Ik kreeg een pushbericht van de FD met dat het toch loont om op de valreep even over te stappen. Ik denk vast dat ze en punt hebben. Ik ga bij Vattenfall, buiten plafond, 3,21 aan gas en 0,83 stroom betalen. Zit net 100-200 kuub buiten plafond. Op gaslicht zie ik aanbieders waarvan ik nog nooit gehoord heb gas per kuub aanbieden voor 2,35.
Samenvatting: waarom zou ik nou voor 8 tientjes minder per jaar in zee gaan met een shady aanbieder
Trouw was ooit iets van waarde dat onder een energieplafond van geen belang is. Bijzonder effectief dat laatste beetje binding op te ruimen.quote:Op donderdag 29 december 2022 20:36 schreef Fe2O3 het volgende:
Privacy wetgeving, en, leveranciers zijn het niet verplicht ...
Ik vind het wel raar dat je stelt dat je beloond wordt als je ergens blijft
Waar dan? zorgverzekeraars, GWL, diensten zoals netflix, internet of mobiele telefonie belonen helemaal niet als je blijft. Overstappen is de enige manier om korting te krijgen ...
Beetje hetzelfde als werkgevers, huidig personeel meer belonen? We zoeken wel nieuwe duurdere
Mwoah, ik snap je punt. Maar hier een glimpse van de resultaten:quote:Op donderdag 29 december 2022 21:05 schreef Vallon het volgende:
[..]
In beide gevallen ga je onder het plafond niet meer betalen dan ¤1,45/m³ en de hamvraag is dan wil je de overheidssubiside daarvan terecht laten komen bij de grote of kleinere spelers. Bij deze laatste ben je ook nog's goedkoper. Het mooie van energie is dat de kleur, geur en kwaliteit niets uitmaakt. Waar je uiteindelijk voor kiest de is meerwaarde van irrelevant toegevoegde (meer)waarde.
Kortom je laat je (voort)drijven door een veronderstelling of gevoelswaarde. Dit water is 100% water van eigen bodem.quote:Op donderdag 29 december 2022 21:13 schreef RoW_0 het volgende:
[..]
Mwoah, ik snap je punt. Maar hier een glimpse van de resultaten:
op 1) Budgetenergie = schijnt een maffioos bende te zijn. Mensen die ik ken die daar aangesloten zijn janken nogal hard.
op 2) Daarna kwam Shell Energy. Geen onbekend naam. Kan van mijn part ook sterven. Mag King Charles ze opbaren.
op 3) Greenchoice, maar ik ben nogal anti-woke. Ik wil gewoon kernenergie. En Vattenvall levert en financiert Kernenergie.
Dus ik denk dat ik goed zit. Of mis ik iets. Heeft iemand meer info over dat dynamische gebeuren? Want ik wil graag weten welke tijd wel/niets iets gunstig is. Daar heb ik niets terug kunnen vinden.
oke.quote:Op donderdag 29 december 2022 21:17 schreef Vallon het volgende:
[..]
Kortom je laat je (voort)drijven door een veronderstelling of gevoelswaarde. Dit water is 100% water van eigen bodem.
Zekerheid is met de lineralisering door het afvoerputje gegaan. Wat je vraagt is de aloude kristallen bol wanneer iets een goed moment is en er zijn zat partijen die je dat willen bieden.
Dan miste je mijn punt volledig, ik zoek niet voor alles het goedkoopste, ik maak een afweging waarin prijs een onderdeel is.quote:Op donderdag 29 december 2022 20:36 schreef Fe2O3 het volgende:
Privacy wetgeving, en, leveranciers zijn het niet verplicht ...
Ik vind het wel raar dat je stelt dat je beloond wordt als je ergens blijft
Waar dan? zorgverzekeraars, GWL, diensten zoals netflix, internet of mobiele telefonie belonen helemaal niet als je blijft. Overstappen is de enige manier om korting te krijgen ...
Beetje hetzelfde als werkgevers, huidig personeel meer belonen? We zoeken wel nieuwe duurdere
Jaarverbruiken worden toch door de netbeheerder doorgegeven?quote:Op donderdag 29 december 2022 19:13 schreef exode het volgende:
[..]
Essent weigerde ons jaarverbruik door te geven aan Eneco. Ik heb het over wat jaartjes geleden. Eneco wilde dat hebben, maar kreeg het niet.
Het hele verhaal is wat bladzijdes lang, volgens mij pakten ze destijds de inschattingen bij verhuizing ook anders aan.
Ik wil voorkomen dat ik het topic vervuil met het hele verhaal.quote:Op vrijdag 30 december 2022 01:02 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
Jaarverbruiken worden toch door de netbeheerder doorgegeven?
Het product is trillende elektronen of gas wat door je meter komt. Bij elke leverancier is dat exact hetzelfde. In die zin maakt het dus werkelijk niets maar dan ook echt niets uit in kwaliteit.quote:Op donderdag 29 december 2022 22:00 schreef exode het volgende:
Bij energie is service over het algemeen van minder belang, zolang alles goed gaat.
het is je vergevenquote:
Dat ligt er maar aan wat je oude tarieven noemt. Wij zitten op op Eur 0,24 / kWh en Eur 1,18 / m3 incl BTW.quote:Op donderdag 29 december 2022 10:36 schreef Fe2O3 het volgende:
[..]
maar nu is er niemand meer die geniet van lagere oude tarieven ... hoogste voor gas was 2,45 een dag of drie. (en eneco wilde t/m feb gewoon 3,50 van me per m3)
Zit nu op de helft van het plafond met stroom, en gas zit rond het plafond. Was er zelfs onder eerder deze week.
Hoe zou dat moeten werken, enkel op tijd, of ook op tarief? Dat het opladen begint wanneer de prijs daalt onder een ingestelde waarde. Dan loop je natuurlijk wel het risico dat je auto niet vol isquote:Op donderdag 29 december 2022 16:08 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
klopt 9 cent. Goede voornemens voor komend jaar: timer op de laadpaal.
Waarom zou je zoveel contact met je energieboer hebben? Ik spreek ze zelden tot nooit, en het komt altijd goed als er eens iets was. Het is ook wel aangetoond dat loyaliteit over het algemeen niets oplevert. Sterker nog, overstappen loont. Als of de administratie van iemand die al 20 jaar ergens zit beter wordt bijgehouden dan van een nieuwe klant. Dat is natuurlijk niet zo. Prijzen en solvabiliteit zijn m.i. veel belangrijker.quote:Op donderdag 29 december 2022 16:28 schreef exode het volgende:
Ik ben altijd wel van het langer klant zijn, het gaat me niet alleen om het geld maar ook om de service die een bedrijf biedt. Mijn ervaring is dat bij veel bedrijven het wel degelijk loont om trouw te blijven als klant. Ook al is een ander een paar Euro goedkoper.
Zo zijn we gillend bij Essent weggegaan een paar jaar geleden omdat ze hun administratie echt zo slecht op orde hadden, ik bleef bellen destijds.
Maar bij energie zijn de bedrijven natuurlijk niet meer dan doorverkopers. Het is niet dat de ene snellere verbindingen biedt.
Eneco viel me het afgelopen jaar echt zo tegen, totaal niet meedenken of meebewegen. Samen met de belachelijk hoge prijzen genoeg reden om over te stappen dus. Dynamisch vind ik ook nog net te spannend.
Nouja, de kans dat vattenfall omflikkert is een stuk kleiner dan wanneer je bij een kleine leverancier zit. Dus je teveel betaalde geld is redelijk veiligquote:Op vrijdag 30 december 2022 12:04 schreef Gerard-Joling het volgende:
Vandaag contact opgenomen met Vattenfall omdat ik geen nieuw termijnvoorstel voor 2023 (i.v.m. prijsplafond) had ontvangen. Ben sinds eind november klant.
Wat blijkt. Ik krijg geen aanpassing en ze houden me aan mijn huidige (te hoge) voorschot. Dit omdat ze mijn verbruiksverleden niet weten en dus niks kunnen zeggen over mijn verwachte verbruik. Pas na 6 maanden volgt er een nieuw voorstel.
Nu heb ik dus de komende 5 maanden nog een (naar verwachting) veel te hoog termijnbedrag. Lekker dan. Ik kan het wel hebben, maar je zal maar een groot gezin hebben wat net aan kan rondkomen. Zo ga je toch niet met je klanten om....
Heb echt spijt van mijn overstap, ondanks de besparing in december (Greenchoice was extreem duur). Als je geschoren wordt moet je gewoon braaf blijven zitten
Bij vattenfall kan je toch gewoon je termijnbedrag aanpassen?quote:Op vrijdag 30 december 2022 12:04 schreef Gerard-Joling het volgende:
Vandaag contact opgenomen met Vattenfall omdat ik geen nieuw termijnvoorstel voor 2023 (i.v.m. prijsplafond) had ontvangen. Ben sinds eind november klant.
Wat blijkt. Ik krijg geen aanpassing en ze houden me aan mijn huidige (te hoge) voorschot. Dit omdat ze mijn verbruiksverleden niet weten en dus niks kunnen zeggen over mijn verwachte verbruik. Pas na 6 maanden volgt er een nieuw voorstel.
Nu heb ik dus de komende 5 maanden nog een (naar verwachting) veel te hoog termijnbedrag. Lekker dan. Ik kan het wel hebben, maar je zal maar een groot gezin hebben wat net aan kan rondkomen. Zo ga je toch niet met je klanten om....
Heb echt spijt van mijn overstap, ondanks de besparing in december (Greenchoice was extreem duur). Als je geschoren wordt moet je gewoon braaf blijven zitten
geen slimme meter (incl. uitlezen)?quote:Op vrijdag 30 december 2022 12:04 schreef Gerard-Joling het volgende:
Vandaag contact opgenomen met Vattenfall omdat ik geen nieuw termijnvoorstel voor 2023 (i.v.m. prijsplafond) had ontvangen. Ben sinds eind november klant.
Wat blijkt. Ik krijg geen aanpassing en ze houden me aan mijn huidige (te hoge) voorschot. Dit omdat ze mijn verbruiksverleden niet weten en dus niks kunnen zeggen over mijn verwachte verbruik. Pas na 6 maanden volgt er een nieuw voorstel.
Nu heb ik dus de komende 5 maanden nog een (naar verwachting) veel te hoog termijnbedrag. Lekker dan. Ik kan het wel hebben, maar je zal maar een groot gezin hebben wat net aan kan rondkomen. Zo ga je toch niet met je klanten om....
Heb echt spijt van mijn overstap, ondanks de besparing in december (Greenchoice was extreem duur). Als je geschoren wordt moet je gewoon braaf blijven zitten
nog ff kijken ga via domoticz regelen. tarieven staan daar ook in. begin met tijd. later wat meer slimheid.quote:Op vrijdag 30 december 2022 11:51 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Hoe zou dat moeten werken, enkel op tijd, of ook op tarief? Dat het opladen begint wanneer de prijs daalt onder een ingestelde waarde. Dan loop je natuurlijk wel het risico dat je auto niet vol is
Van het gas af gaan:quote:Op vrijdag 30 december 2022 10:20 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Het product is trillende elektronen of gas wat door je meter komt. Bij elke leverancier is dat exact hetzelfde. In die zin maakt het dus werkelijk niets maar dan ook echt niets uit in kwaliteit.
Wat wel uit maakt is hoe die energie in het net wordt gestopt, niet iedereen zal dat iets kunnen schelen maar mij wel een beetje.
Wat ook echt uit maakt is het gezeik wat je kan hebben met de betaling. Voorschotten die eenzijdig zonder overleg verhoogd worden of zelfs totaal ongefundeerde afschrijvingen. Ook bij iets als van het gas afgaan heb je enige medewerking nodig. Dan ben je opeens wel afhankelijk van klantenservice en betaalafdelingen.
Ja meestal gaat het vanzelf helemaal goed maar elke overstap is een nieuw risicomoment.
Je weet met een dynamische aanbieder de prijzen voor de volgende dag, kwestie van instellen.quote:Op vrijdag 30 december 2022 11:51 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Hoe zou dat moeten werken, enkel op tijd, of ook op tarief? Dat het opladen begint wanneer de prijs daalt onder een ingestelde waarde. Dan loop je natuurlijk wel het risico dat je auto niet vol is
dat die ik in eerste instantie. ik kan nu zeggen dat ik om 2u wil laden. (alleen relais moet nog in de laadpaal.quote:Op vrijdag 30 december 2022 13:53 schreef Fe2O3 het volgende:
[..]
Je weet met een dynamische aanbieder de prijzen voor de volgende dag, kwestie van instellen.
Aha dat wist ik nietquote:Op vrijdag 30 december 2022 13:53 schreef Fe2O3 het volgende:
[..]
Je weet met een dynamische aanbieder de prijzen voor de volgende dag, kwestie van instellen.
En energie boeren breken contracten gewoon open, ik zat op ~24/21 cent kwh en 90 cent per m3 tot in ieder geval januari en kreeg gewoon bericht medio september dat het naar ~90/75 cent kwh ging en 3,50 per m3. En overstappen naar een andere variabele had geen zin, want ze bleven net onder de modelprijzen van andere variabele aanbieders. Ben benieuwd of dat nog zo is.
Dus toen maar de dynamische boer op gegaan, en als dat ineens niet meer bevalt, kan ik die per dag opzeggen en alsnog ergens iets voor 3 of 5 jaar vastleggen ...
Mijn contract is anders niet open gebroken? Ik heb nog steeds een vast contract, en dat had ik eind 2021 toen de prijzen begonnen te stijgen ook, bij dezelfde energieboer. En ik betaal dus inderdaad 21ct per kWh. Dus tegen mij hebben ze al die tijd niet gezegd 'joh, we breken je contract open', maar wellicht ben ik een uitzondering.quote:Op vrijdag 30 december 2022 13:53 schreef Fe2O3 het volgende:
[..]
Je weet met een dynamische aanbieder de prijzen voor de volgende dag, kwestie van instellen.
En energie boeren breken contracten gewoon open, ik zat op ~24/21 cent kwh en 90 cent per m3 tot in ieder geval januari en kreeg gewoon bericht medio september dat het naar ~90/75 cent kwh ging en 3,50 per m3. En overstappen naar een andere variabele had geen zin, want ze bleven net onder de modelprijzen van andere variabele aanbieders. Ben benieuwd of dat nog zo is.
Dus toen maar de dynamische boer op gegaan, en als dat ineens niet meer bevalt, kan ik die per dag opzeggen en alsnog ergens iets voor 3 of 5 jaar vastleggen ...
Mijn ouders wilden hun termijn bedrag verhogen, maar dat kan pas 6 maanden na ingang contract/verhuizing. Tot die tijd 'willen ze eerst kijken wat je verbruik is'..quote:Op vrijdag 30 december 2022 13:07 schreef Malavita het volgende:
[..]
Bij vattenfall kan je toch gewoon je termijnbedrag aanpassen?
Het lijkt complete willekeur idd, maar zou ervan 'genieten' zolang het kan natuurlijk.quote:Op vrijdag 30 december 2022 16:00 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Mijn contract is anders niet open gebroken? Ik heb nog steeds een vast contract, en dat had ik eind 2021 toen de prijzen begonnen te stijgen ook, bij dezelfde energieboer. En ik betaal dus inderdaad 21ct per kWh. Dus tegen mij hebben ze al die tijd niet gezegd 'joh, we breken je contract open', maar wellicht ben ik een uitzondering.
ik heb bij essent ook nog steeds mn 5jaarvast contractquote:Op vrijdag 30 december 2022 17:47 schreef Fe2O3 het volgende:
[..]
Het lijkt complete willekeur idd, maar zou ervan 'genieten' zolang het kan natuurlijk.
Je had dus geen een- of meerjarig contract.quote:Op vrijdag 30 december 2022 13:53 schreef Fe2O3 het volgende:
[..]
Je weet met een dynamische aanbieder de prijzen voor de volgende dag, kwestie van instellen.
En energie boeren breken contracten gewoon open, ik zat op ~24/21 cent kwh en 90 cent per m3 tot in ieder geval januari en kreeg gewoon bericht medio september dat het naar ~90/75 cent kwh ging en 3,50 per m3. En overstappen naar een andere variabele had geen zin, want ze bleven net onder de modelprijzen van andere variabele aanbieders. Ben benieuwd of dat nog zo is.
Dus toen maar de dynamische boer op gegaan, en als dat ineens niet meer bevalt, kan ik die per dag opzeggen en alsnog ergens iets voor 3 of 5 jaar vastleggen ...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |