het is je vergevenquote:
Dat ligt er maar aan wat je oude tarieven noemt. Wij zitten op op Eur 0,24 / kWh en Eur 1,18 / m3 incl BTW.quote:Op donderdag 29 december 2022 10:36 schreef Fe2O3 het volgende:
[..]
maar nu is er niemand meer die geniet van lagere oude tarieven ... hoogste voor gas was 2,45 een dag of drie. (en eneco wilde t/m feb gewoon 3,50 van me per m3)
Zit nu op de helft van het plafond met stroom, en gas zit rond het plafond. Was er zelfs onder eerder deze week.
Hoe zou dat moeten werken, enkel op tijd, of ook op tarief? Dat het opladen begint wanneer de prijs daalt onder een ingestelde waarde. Dan loop je natuurlijk wel het risico dat je auto niet vol isquote:Op donderdag 29 december 2022 16:08 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
klopt 9 cent. Goede voornemens voor komend jaar: timer op de laadpaal.
Waarom zou je zoveel contact met je energieboer hebben? Ik spreek ze zelden tot nooit, en het komt altijd goed als er eens iets was. Het is ook wel aangetoond dat loyaliteit over het algemeen niets oplevert. Sterker nog, overstappen loont. Als of de administratie van iemand die al 20 jaar ergens zit beter wordt bijgehouden dan van een nieuwe klant. Dat is natuurlijk niet zo. Prijzen en solvabiliteit zijn m.i. veel belangrijker.quote:Op donderdag 29 december 2022 16:28 schreef exode het volgende:
Ik ben altijd wel van het langer klant zijn, het gaat me niet alleen om het geld maar ook om de service die een bedrijf biedt. Mijn ervaring is dat bij veel bedrijven het wel degelijk loont om trouw te blijven als klant. Ook al is een ander een paar Euro goedkoper.
Zo zijn we gillend bij Essent weggegaan een paar jaar geleden omdat ze hun administratie echt zo slecht op orde hadden, ik bleef bellen destijds.
Maar bij energie zijn de bedrijven natuurlijk niet meer dan doorverkopers. Het is niet dat de ene snellere verbindingen biedt.
Eneco viel me het afgelopen jaar echt zo tegen, totaal niet meedenken of meebewegen. Samen met de belachelijk hoge prijzen genoeg reden om over te stappen dus. Dynamisch vind ik ook nog net te spannend.
Nouja, de kans dat vattenfall omflikkert is een stuk kleiner dan wanneer je bij een kleine leverancier zit. Dus je teveel betaalde geld is redelijk veiligquote:Op vrijdag 30 december 2022 12:04 schreef Gerard-Joling het volgende:
Vandaag contact opgenomen met Vattenfall omdat ik geen nieuw termijnvoorstel voor 2023 (i.v.m. prijsplafond) had ontvangen. Ben sinds eind november klant.
Wat blijkt. Ik krijg geen aanpassing en ze houden me aan mijn huidige (te hoge) voorschot. Dit omdat ze mijn verbruiksverleden niet weten en dus niks kunnen zeggen over mijn verwachte verbruik. Pas na 6 maanden volgt er een nieuw voorstel.
Nu heb ik dus de komende 5 maanden nog een (naar verwachting) veel te hoog termijnbedrag. Lekker dan. Ik kan het wel hebben, maar je zal maar een groot gezin hebben wat net aan kan rondkomen. Zo ga je toch niet met je klanten om....
Heb echt spijt van mijn overstap, ondanks de besparing in december (Greenchoice was extreem duur). Als je geschoren wordt moet je gewoon braaf blijven zitten
Bij vattenfall kan je toch gewoon je termijnbedrag aanpassen?quote:Op vrijdag 30 december 2022 12:04 schreef Gerard-Joling het volgende:
Vandaag contact opgenomen met Vattenfall omdat ik geen nieuw termijnvoorstel voor 2023 (i.v.m. prijsplafond) had ontvangen. Ben sinds eind november klant.
Wat blijkt. Ik krijg geen aanpassing en ze houden me aan mijn huidige (te hoge) voorschot. Dit omdat ze mijn verbruiksverleden niet weten en dus niks kunnen zeggen over mijn verwachte verbruik. Pas na 6 maanden volgt er een nieuw voorstel.
Nu heb ik dus de komende 5 maanden nog een (naar verwachting) veel te hoog termijnbedrag. Lekker dan. Ik kan het wel hebben, maar je zal maar een groot gezin hebben wat net aan kan rondkomen. Zo ga je toch niet met je klanten om....
Heb echt spijt van mijn overstap, ondanks de besparing in december (Greenchoice was extreem duur). Als je geschoren wordt moet je gewoon braaf blijven zitten
geen slimme meter (incl. uitlezen)?quote:Op vrijdag 30 december 2022 12:04 schreef Gerard-Joling het volgende:
nog ff kijken ga via domoticz regelen. tarieven staan daar ook in. begin met tijd. later wat meer slimheid.quote:Op vrijdag 30 december 2022 11:51 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Hoe zou dat moeten werken, enkel op tijd, of ook op tarief? Dat het opladen begint wanneer de prijs daalt onder een ingestelde waarde. Dan loop je natuurlijk wel het risico dat je auto niet vol is
Van het gas af gaan:quote:Op vrijdag 30 december 2022 10:20 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Het product is trillende elektronen of gas wat door je meter komt. Bij elke leverancier is dat exact hetzelfde. In die zin maakt het dus werkelijk niets maar dan ook echt niets uit in kwaliteit.
Wat wel uit maakt is hoe die energie in het net wordt gestopt, niet iedereen zal dat iets kunnen schelen maar mij wel een beetje.
Wat ook echt uit maakt is het gezeik wat je kan hebben met de betaling. Voorschotten die eenzijdig zonder overleg verhoogd worden of zelfs totaal ongefundeerde afschrijvingen. Ook bij iets als van het gas afgaan heb je enige medewerking nodig. Dan ben je opeens wel afhankelijk van klantenservice en betaalafdelingen.
Ja meestal gaat het vanzelf helemaal goed maar elke overstap is een nieuw risicomoment.
Je weet met een dynamische aanbieder de prijzen voor de volgende dag, kwestie van instellen.quote:Op vrijdag 30 december 2022 11:51 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Hoe zou dat moeten werken, enkel op tijd, of ook op tarief? Dat het opladen begint wanneer de prijs daalt onder een ingestelde waarde. Dan loop je natuurlijk wel het risico dat je auto niet vol is
dat die ik in eerste instantie. ik kan nu zeggen dat ik om 2u wil laden. (alleen relais moet nog in de laadpaal.quote:Op vrijdag 30 december 2022 13:53 schreef Fe2O3 het volgende:
[..]
Je weet met een dynamische aanbieder de prijzen voor de volgende dag, kwestie van instellen.
Aha dat wist ik nietquote:Op vrijdag 30 december 2022 13:53 schreef Fe2O3 het volgende:
[..]
Je weet met een dynamische aanbieder de prijzen voor de volgende dag, kwestie van instellen.
En energie boeren breken contracten gewoon open, ik zat op ~24/21 cent kwh en 90 cent per m3 tot in ieder geval januari en kreeg gewoon bericht medio september dat het naar ~90/75 cent kwh ging en 3,50 per m3. En overstappen naar een andere variabele had geen zin, want ze bleven net onder de modelprijzen van andere variabele aanbieders. Ben benieuwd of dat nog zo is.
Dus toen maar de dynamische boer op gegaan, en als dat ineens niet meer bevalt, kan ik die per dag opzeggen en alsnog ergens iets voor 3 of 5 jaar vastleggen ...
Mijn contract is anders niet open gebroken? Ik heb nog steeds een vast contract, en dat had ik eind 2021 toen de prijzen begonnen te stijgen ook, bij dezelfde energieboer. En ik betaal dus inderdaad 21ct per kWh. Dus tegen mij hebben ze al die tijd niet gezegd 'joh, we breken je contract open', maar wellicht ben ik een uitzondering.quote:Op vrijdag 30 december 2022 13:53 schreef Fe2O3 het volgende:
[..]
En energie boeren breken contracten gewoon open, ik zat op ~24/21 cent kwh en 90 cent per m3 tot in ieder geval januari en kreeg gewoon bericht medio september dat het naar ~90/75 cent kwh ging en 3,50 per m3. En overstappen naar een andere variabele had geen zin, want ze bleven net onder de modelprijzen van andere variabele aanbieders. Ben benieuwd of dat nog zo is.
Dus toen maar de dynamische boer op gegaan, en als dat ineens niet meer bevalt, kan ik die per dag opzeggen en alsnog ergens iets voor 3 of 5 jaar vastleggen ...
Mijn ouders wilden hun termijn bedrag verhogen, maar dat kan pas 6 maanden na ingang contract/verhuizing. Tot die tijd 'willen ze eerst kijken wat je verbruik is'..quote:Op vrijdag 30 december 2022 13:07 schreef Malavita het volgende:
[..]
Bij vattenfall kan je toch gewoon je termijnbedrag aanpassen?
Het lijkt complete willekeur idd, maar zou ervan 'genieten' zolang het kan natuurlijk.quote:Op vrijdag 30 december 2022 16:00 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Mijn contract is anders niet open gebroken? Ik heb nog steeds een vast contract, en dat had ik eind 2021 toen de prijzen begonnen te stijgen ook, bij dezelfde energieboer. En ik betaal dus inderdaad 21ct per kWh. Dus tegen mij hebben ze al die tijd niet gezegd 'joh, we breken je contract open', maar wellicht ben ik een uitzondering.
ik heb bij essent ook nog steeds mn 5jaarvast contractquote:Op vrijdag 30 december 2022 17:47 schreef Fe2O3 het volgende:
[..]
Het lijkt complete willekeur idd, maar zou ervan 'genieten' zolang het kan natuurlijk.
Je had dus geen een- of meerjarig contract.quote:Op vrijdag 30 december 2022 13:53 schreef Fe2O3 het volgende:
[..]
Ik ben ook in november naar ze overgestapt maar ik kan het termijnbedrag via de app wel (wat) lager zetten. Er staat wel dat ze de eerste 6 maanden geen adviesbedrag kunnen geven.quote:Op vrijdag 30 december 2022 12:04 schreef Gerard-Joling het volgende:
Ja maar het laagst wat nog mogelijk is, is nog veel te hoog vergeleken met een passend voorschot bij mijn verbruik tijdens het prijsplafond.quote:Op vrijdag 30 december 2022 13:07 schreef Malavita het volgende:
[..]
Bij vattenfall kan je toch gewoon je termijnbedrag aanpassen?
Jawel en ze hebben ook toestemming tot het uitlezen daarvan.quote:Op vrijdag 30 december 2022 13:40 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
geen slimme meter (incl. uitlezen)?
Dat heb ik ook. Krijg dit jaar bijna 500 euro terug, maar het maandbedrag wordt met 50 euro/maand verhoogd?quote:Op vrijdag 30 december 2022 23:45 schreef Gerard-Joling het volgende:
[..]
Ja maar het laagst wat nog mogelijk is, is nog veel te hoog vergeleken met een passend voorschot bij mijn verbruik tijdens het prijsplafond.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |