abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator / Kerstkaart terrorist vrijdag 30 december 2022 @ 10:50:30 #176
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_207327213
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 december 2022 10:47 schreef Mushanga71 het volgende:

Lange tekst, sorry :@
het is je vergeven
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_207327260
quote:
99s.gif Op vrijdag 30 december 2022 10:50 schreef Nizno het volgende:

[..]
het is je vergeven
Thanx! O+
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
  vrijdag 30 december 2022 @ 11:39:24 #178
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_207328182
Net prijzen van budget energie voor februari binnen. Zit toch weereen stijgende lijn in sinds december
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
  vrijdag 30 december 2022 @ 11:48:40 #179
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_207328399
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2022 10:36 schreef Fe2O3 het volgende:

[..]
maar nu is er niemand meer die geniet van lagere oude tarieven ... hoogste voor gas was 2,45 een dag of drie. (en eneco wilde t/m feb gewoon 3,50 van me per m3)

Zit nu op de helft van het plafond met stroom, en gas zit rond het plafond. Was er zelfs onder eerder deze week.
Dat ligt er maar aan wat je oude tarieven noemt. Wij zitten op op Eur 0,24 / kWh en Eur 1,18 / m3 incl BTW.
Er zullen ook vast mensen zijn die 1,5 jaar geleden voor 5 jaar hebben vastgezet tegen Eur 0,80 / m3 ofzo.
  vrijdag 30 december 2022 @ 11:51:01 #180
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_207328473
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2022 16:08 schreef Speekselklier het volgende:

[..]
klopt 9 cent. Goede voornemens voor komend jaar: timer op de laadpaal.
Hoe zou dat moeten werken, enkel op tijd, of ook op tarief? Dat het opladen begint wanneer de prijs daalt onder een ingestelde waarde. Dan loop je natuurlijk wel het risico dat je auto niet vol is :P
  vrijdag 30 december 2022 @ 12:01:44 #181
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_207328674
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2022 16:28 schreef exode het volgende:
Ik ben altijd wel van het langer klant zijn, het gaat me niet alleen om het geld maar ook om de service die een bedrijf biedt. Mijn ervaring is dat bij veel bedrijven het wel degelijk loont om trouw te blijven als klant. Ook al is een ander een paar Euro goedkoper.
Zo zijn we gillend bij Essent weggegaan een paar jaar geleden omdat ze hun administratie echt zo slecht op orde hadden, ik bleef bellen destijds.

Maar bij energie zijn de bedrijven natuurlijk niet meer dan doorverkopers. Het is niet dat de ene snellere verbindingen biedt.

Eneco viel me het afgelopen jaar echt zo tegen, totaal niet meedenken of meebewegen. Samen met de belachelijk hoge prijzen genoeg reden om over te stappen dus. Dynamisch vind ik ook nog net te spannend.
Waarom zou je zoveel contact met je energieboer hebben? Ik spreek ze zelden tot nooit, en het komt altijd goed als er eens iets was. Het is ook wel aangetoond dat loyaliteit over het algemeen niets oplevert. Sterker nog, overstappen loont. Als of de administratie van iemand die al 20 jaar ergens zit beter wordt bijgehouden dan van een nieuwe klant. Dat is natuurlijk niet zo. Prijzen en solvabiliteit zijn m.i. veel belangrijker.

edit: Lees nu het verhaal van de brand. Erg vervelend natuurlijk, maar lijkt me een uitzonderlijke situatie. Normaalgesproken hoef je geen/amper contact met je energieleverancier te hebben.
  vrijdag 30 december 2022 @ 12:04:24 #182
57798 Gerard-Joling
No more bolero's....
pi_207328716
Vandaag contact opgenomen met Vattenfall omdat ik geen nieuw termijnvoorstel voor 2023 (i.v.m. prijsplafond) had ontvangen. Ben sinds eind november klant.

Wat blijkt. Ik krijg geen aanpassing en ze houden me aan mijn huidige (te hoge) voorschot. Dit omdat ze mijn verbruiksverleden niet weten en dus niks kunnen zeggen over mijn verwachte verbruik. Pas na 6 maanden volgt er een nieuw voorstel.

Nu heb ik dus de komende 5 maanden nog een (naar verwachting) veel te hoog termijnbedrag. Lekker dan. Ik kan het wel hebben, maar je zal maar een groot gezin hebben wat net aan kan rondkomen. Zo ga je toch niet met je klanten om....

Heb echt spijt van mijn overstap, ondanks de besparing in december (Greenchoice was extreem duur). Als je geschoren wordt moet je gewoon braaf blijven zitten :)
Zing met me mee tot morgenvroeg....
pi_207330000
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2022 12:04 schreef Gerard-Joling het volgende:
Vandaag contact opgenomen met Vattenfall omdat ik geen nieuw termijnvoorstel voor 2023 (i.v.m. prijsplafond) had ontvangen. Ben sinds eind november klant.

Wat blijkt. Ik krijg geen aanpassing en ze houden me aan mijn huidige (te hoge) voorschot. Dit omdat ze mijn verbruiksverleden niet weten en dus niks kunnen zeggen over mijn verwachte verbruik. Pas na 6 maanden volgt er een nieuw voorstel.

Nu heb ik dus de komende 5 maanden nog een (naar verwachting) veel te hoog termijnbedrag. Lekker dan. Ik kan het wel hebben, maar je zal maar een groot gezin hebben wat net aan kan rondkomen. Zo ga je toch niet met je klanten om....

Heb echt spijt van mijn overstap, ondanks de besparing in december (Greenchoice was extreem duur). Als je geschoren wordt moet je gewoon braaf blijven zitten :)
Nouja, de kans dat vattenfall omflikkert is een stuk kleiner dan wanneer je bij een kleine leverancier zit. Dus je teveel betaalde geld is redelijk veilig ;)

Mijn termijnbedrag is nog steeds niet aangepast. Betaal sinds juni 384,00 maar jaarbedrag is ondertussen wel ruim 9,5k. Das dan wel berekend met de tarieven van 1 januari en met 21% btw :')
Ik laat de meter maandelijks uitlezen maar heb nog een ouwe gasmeter. Iets met asbest waardoor ze die niet wilden vervangen :')
Hierdoor kunnen ze zogenaamd geen nieuw maandtermijn berekenen hoewel ik wel zelf steeds de standen doorgeef.
Maar ik zie wel. Mocht ik véél moeten bijbetalen kan daar een regeling voor getroffen worden.
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_207330274
quote:

Bij vattenfall kan je toch gewoon je termijnbedrag aanpassen?
  vrijdag 30 december 2022 @ 13:40:50 #185
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_207331218
quote:

geen slimme meter (incl. uitlezen)?
Tot nooit .......
  vrijdag 30 december 2022 @ 13:42:06 #186
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_207331248
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2022 11:51 schreef leolinedance het volgende:

[..]
Hoe zou dat moeten werken, enkel op tijd, of ook op tarief? Dat het opladen begint wanneer de prijs daalt onder een ingestelde waarde. Dan loop je natuurlijk wel het risico dat je auto niet vol is :P
nog ff kijken ga via domoticz regelen. tarieven staan daar ook in. begin met tijd. later wat meer slimheid.
Tot nooit .......
pi_207331392
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2022 10:20 schreef qajariaq het volgende:

[..]
Het product is trillende elektronen of gas wat door je meter komt. Bij elke leverancier is dat exact hetzelfde. In die zin maakt het dus werkelijk niets maar dan ook echt niets uit in kwaliteit.

Wat wel uit maakt is hoe die energie in het net wordt gestopt, niet iedereen zal dat iets kunnen schelen maar mij wel een beetje.

Wat ook echt uit maakt is het gezeik wat je kan hebben met de betaling. Voorschotten die eenzijdig zonder overleg verhoogd worden of zelfs totaal ongefundeerde afschrijvingen. Ook bij iets als van het gas afgaan heb je enige medewerking nodig. Dan ben je opeens wel afhankelijk van klantenservice en betaalafdelingen.

Ja meestal gaat het vanzelf helemaal goed maar elke overstap is een nieuw risicomoment.
Van het gas af gaan:

Je laat je meter (sinds maart 2021) gratis verwijderen. Je zegt je contract op.

Wat voor medewerking heb je verder nodig?
  vrijdag 30 december 2022 @ 13:53:38 #188
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_207331558
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2022 11:51 schreef leolinedance het volgende:

[..]
Je weet met een dynamische aanbieder de prijzen voor de volgende dag, kwestie van instellen.

En energie boeren breken contracten gewoon open, ik zat op ~24/21 cent kwh en 90 cent per m3 tot in ieder geval januari en kreeg gewoon bericht medio september dat het naar ~90/75 cent kwh ging en 3,50 per m3. En overstappen naar een andere variabele had geen zin, want ze bleven net onder de modelprijzen van andere variabele aanbieders. Ben benieuwd of dat nog zo is.

Dus toen maar de dynamische boer op gegaan, en als dat ineens niet meer bevalt, kan ik die per dag opzeggen en alsnog ergens iets voor 3 of 5 jaar vastleggen ...
Dum de dum
  vrijdag 30 december 2022 @ 14:05:01 #189
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_207331863
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2022 13:53 schreef Fe2O3 het volgende:

[..]
Je weet met een dynamische aanbieder de prijzen voor de volgende dag, kwestie van instellen.

dat die ik in eerste instantie. ik kan nu zeggen dat ik om 2u wil laden. (alleen relais moet nog in de laadpaal.

later wil ik de laagste prijs opzoeken, heb ik al in domoticz. Dan kan ik het automatiseren. meestal is rond 2u de laagste prijs. Kan dus ook default 02u instellen, tenzij ik zelf wat anders kies.
Tot nooit .......
  vrijdag 30 december 2022 @ 15:56:16 #190
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_207334532
quote:

[..]

En energie boeren breken contracten gewoon open, ik zat op ~24/21 cent kwh en 90 cent per m3 tot in ieder geval januari en kreeg gewoon bericht medio september dat het naar ~90/75 cent kwh ging en 3,50 per m3. En overstappen naar een andere variabele had geen zin, want ze bleven net onder de modelprijzen van andere variabele aanbieders. Ben benieuwd of dat nog zo is.

Dus toen maar de dynamische boer op gegaan, en als dat ineens niet meer bevalt, kan ik die per dag opzeggen en alsnog ergens iets voor 3 of 5 jaar vastleggen ...
Aha dat wist ik niet ^O^
  Moderator vrijdag 30 december 2022 @ 16:00:06 #191
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_207334617
quote:

[..]

Mijn contract is anders niet open gebroken? Ik heb nog steeds een vast contract, en dat had ik eind 2021 toen de prijzen begonnen te stijgen ook, bij dezelfde energieboer. En ik betaal dus inderdaad 21ct per kWh. Dus tegen mij hebben ze al die tijd niet gezegd 'joh, we breken je contract open', maar wellicht ben ik een uitzondering.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_207335498
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 december 2022 13:07 schreef Malavita het volgende:

[..]
Mijn ouders wilden hun termijn bedrag verhogen, maar dat kan pas 6 maanden na ingang contract/verhuizing. Tot die tijd 'willen ze eerst kijken wat je verbruik is'.. |:(

Maar we hopen daar sowieso op een goede of een slapende klantenservice, want hun gasmeter lijkt sinds de lente niet meer te werken :o Kijken hoe dat gaat met de eindafrekening van het oude huis.

En dan ook nog verhoogde tarieven per eind januari. stroom van 0,44 naar 0,83 en gas van 2,02 naar 3,2 |:(
  vrijdag 30 december 2022 @ 17:47:40 #193
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_207337152
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2022 16:00 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Mijn contract is anders niet open gebroken? Ik heb nog steeds een vast contract, en dat had ik eind 2021 toen de prijzen begonnen te stijgen ook, bij dezelfde energieboer. En ik betaal dus inderdaad 21ct per kWh. Dus tegen mij hebben ze al die tijd niet gezegd 'joh, we breken je contract open', maar wellicht ben ik een uitzondering.
Het lijkt complete willekeur idd, maar zou ervan 'genieten' zolang het kan natuurlijk.
Dum de dum
  Moderator / Kerstkaart terrorist vrijdag 30 december 2022 @ 17:52:05 #194
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_207337247
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2022 17:47 schreef Fe2O3 het volgende:

[..]
Het lijkt complete willekeur idd, maar zou ervan 'genieten' zolang het kan natuurlijk.
ik heb bij essent ook nog steeds mn 5jaarvast contract
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_207342489
Gister mijn standen opgestuurd ivm prijsplafond vanaf 1 januarie.

Kon op de Vattenval site ook een termijnbedrag berekening doen voor de komende termijn en die zegt dat ik mijn termijn bedrag kan verlagen van ¤160 naar ¤42 lol.

Benieuwd hoeveel ik terug krijg dan. Heb variabel contract.

Komende termijn is toch gewoon 1/1/23 tot 1/1/24 ?
  vrijdag 30 december 2022 @ 21:12:41 #196
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_207342591
quote:

[..]

Je had dus geen een- of meerjarig contract.
The love you take is equal to the love you make.
  vrijdag 30 december 2022 @ 23:20:49 #197
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_207347626
quote:

Ik ben ook in november naar ze overgestapt maar ik kan het termijnbedrag via de app wel (wat) lager zetten. Er staat wel dat ze de eerste 6 maanden geen adviesbedrag kunnen geven.
I 'm not sure about an inner child, but I do have an inner idiot who surfaces every now and then.
  vrijdag 30 december 2022 @ 23:45:36 #198
57798 Gerard-Joling
No more bolero's....
pi_207348500
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 december 2022 13:07 schreef Malavita het volgende:

[..]
Ja maar het laagst wat nog mogelijk is, is nog veel te hoog vergeleken met een passend voorschot bij mijn verbruik tijdens het prijsplafond.
  vrijdag 30 december 2022 @ 23:49:24 #199
57798 Gerard-Joling
No more bolero's....
pi_207348605
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2022 13:40 schreef Speekselklier het volgende:

[..]
geen slimme meter (incl. uitlezen)?
Jawel en ze hebben ook toestemming tot het uitlezen daarvan.
  vrijdag 30 december 2022 @ 23:49:56 #200
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_207348623
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2022 23:45 schreef Gerard-Joling het volgende:

[..]
Ja maar het laagst wat nog mogelijk is, is nog veel te hoog vergeleken met een passend voorschot bij mijn verbruik tijdens het prijsplafond.
Dat heb ik ook. Krijg dit jaar bijna 500 euro terug, maar het maandbedrag wordt met 50 euro/maand verhoogd?
Heb dit online wel wat terug kunnen brengen, maar altijd nog 10 euro/maand verhoging. Niet erg natuurlijk, wel vreemd. Heb een vast contact onder het prijsplafond.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')