Ik zit bij Vattenfall, maar heb naar aanleiding van jouw post ook eens een berekening gemaakt via de ANWB. Klinkt erg aantrekkelijk. Zit er een addertje onder het gras?quote:Op woensdag 28 december 2022 23:12 schreef Homey het volgende:
[..]
grappig, ik heb exact dezelfde verbruikskosten. Eneco is echt een boevenbende, hoogste tarieven in de hele wereld. ongekend.
Ik heb me net aangemeld bij ANWB energie, met hun dynamische tarieven. Helaas gaat ie pas in in februari.
Ja, dynamische leveranciers doen niet mee aan het prijsplafond komend jaarquote:Op donderdag 29 december 2022 07:35 schreef Adrenaline0182 het volgende:
[..]
Ik zit bij Vattenfall, maar heb naar aanleiding van jouw post ook eens een berekening gemaakt via de ANWB. Klinkt erg aantrekkelijk. Zit er een addertje onder het gras?
Hoe kom je daar bij?quote:Op donderdag 29 december 2022 08:51 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Ja, dynamische leveranciers doen niet mee aan het prijsplafond komend jaar
Het gekke is dan alleen dat de paar dagen dat bij de dynamische leveranciers de prijs hoog log dit nog lang niet de prijs was die je bij Eneco betaalde. Die hoge prijs was dan bij de dynamische een paar uur maar bij Eneco 2 maanden.quote:Op donderdag 29 december 2022 10:15 schreef Ivo1985 het volgende:
Het échte addertje is dat je geen risico-opslag betaalt, maar zelf alle risico's draagt. In de 2e helft van vorig jaar en de eerste maanden van dit jaar kregen mensen met dynamische tarieven daardoor als eerste te maken met fors gestegen energieprijzen, terwijl mensen met vaste en variabele contracten nog een tijd 'genoten' van lagere, oude tarieven.
Naar wie stap je over?quote:Op dinsdag 27 december 2022 20:12 schreef exode het volgende:
Eneco heeft ook gemaild, zakken wel wat maar zijn nog steeds 1 van de duursten in de markt volgens mij.
Ach 21 januari stappen we over.
December wel een dure maand, stand tm gisteren ¤668 aan verbruik. Nog zonder aftrek zonnepanelen overigens. 265 kwh en 136 kuub gas.
¤100 meer dan ingeschat maar ver onder de buffer die we nog hadden van de maanden ervoor.
maar nu is er niemand meer die geniet van lagere oude tarieven ... hoogste voor gas was 2,45 een dag of drie. (en eneco wilde t/m feb gewoon 3,50 van me per m3)quote:Op donderdag 29 december 2022 10:15 schreef Ivo1985 het volgende:
Het échte addertje is dat je geen risico-opslag betaalt, maar zelf alle risico's draagt. In de 2e helft van vorig jaar en de eerste maanden van dit jaar kregen mensen met dynamische tarieven daardoor als eerste te maken met fors gestegen energieprijzen, terwijl mensen met vaste en variabele contracten nog een tijd 'genoten' van lagere, oude tarieven.
Bij EasyEnergy was alleen de laatste week van augustus, (waarin je toch al geen gas verbruikt) rond de drie euro.quote:Op donderdag 29 december 2022 10:36 schreef Fe2O3 het volgende:
[..]
maar nu is er niemand meer die geniet van lagere oude tarieven ... hoogste voor gas was 2,45 een dag of drie. (en eneco wilde t/m feb gewoon 3,50 van me per m3)
We gaan naar Van de Bron, betalen zonder plafond 100 Euro minder per maand dan bij Eneco. Ik ben zo iemand die toch naar de prijzen zonder plafond kijkt, je weet maar nooit. Ijskoude winter, bloedhete zomer.quote:Op donderdag 29 december 2022 10:33 schreef Fe2O3 het volgende:
[..]
Naar wie stap je over?
[ afbeelding ]
Zit deze maand op 200e, met Eneco had ik over de 500 gegaan ook. Januari stoken we voor 10 euro (190 compensatie)
quote:Op donderdag 29 december 2022 10:36 schreef Fe2O3 het volgende:
[..]
maar nu is er niemand meer die geniet van lagere oude tarieven ... hoogste voor gas was 2,45 een dag of drie. (en eneco wilde t/m feb gewoon 3,50 van me per m3)
Wat is dan de reden van Eneco om dat te doen?quote:Op donderdag 29 december 2022 08:31 schreef Bayswater het volgende:
Bij Eneco betalen de mensen met een variabel contract de lage prijzen van mensen met lange contracten.
Tekorten daar te dichten en winst maken? Vattenfall etc zullen hetzelfde doen, er lijkt bijna sprake van kartelvorming. Als die dynamische partijen al 2 jaar eerder hadden bestaan hadden ze hun wonden nu kunnen likken..quote:Op donderdag 29 december 2022 11:12 schreef blomke het volgende:
[..]
Wat is dan de reden van Eneco om dat te doen?
De prijzen van variabele contracten zijn toch hoger dan van lange???quote:Op donderdag 29 december 2022 11:23 schreef Bayswater het volgende:
Tekorten daar te dichten en winst maken? Vattenfall etc zullen hetzelfde doen, er lijkt bijna sprake van kartelvorming. Als die dynamische partijen al 2 jaar eerder hadden bestaan hadden ze hun wonden nu kunnen likken..
Ja, met de hoge prijzen maken ze de winst, met de lage van lange contracten nu niet. Dus compenseren ze dat verlies door nog een extra marge erop te gooien bij de variabele contracten.quote:Op donderdag 29 december 2022 11:26 schreef blomke het volgende:
[..]
De prijzen van variabele contracten zijn toch hoger dan van lange???
Onzin. Die doen wel mee.quote:Op donderdag 29 december 2022 08:51 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Ja, dynamische leveranciers doen niet mee aan het prijsplafond komend jaar
Extra hoge winsten.quote:Op donderdag 29 december 2022 11:12 schreef blomke het volgende:
[..]
Wat is dan de reden van Eneco om dat te doen?
En:quote:Op donderdag 29 december 2022 08:31 schreef Bayswater het volgende:
Bij Eneco betalen de mensen met een variabel contract de lage prijzen van mensen met lange contracten. Daarvoor is echt niet voor 3 of 5 jaar gas ingekocht destijds. Zo hoort het niet te werken natuurlijk.
BEgrijp ik niet.....quote:Op donderdag 29 december 2022 11:37 schreef Bayswater het volgende:
Ja, met de hoge prijzen maken ze de winst, met de lage van lange contracten nu niet. Dus compenseren ze dat verlies door nog een extra marge erop te gooien bij de variabele contracten.
Staat er wat onhandig wellicht. Ze betalen mee in hun prijs aan het compenseren van het verlies van Eneco op de mensen met lage prijzen in lange contracten.quote:
Eigenlijk:quote:Op donderdag 29 december 2022 12:27 schreef Bayswater het volgende:
[..]
Staat er wat onhandig wellicht. Ze betalen mee in hun prijs aan het compenseren van het verlies van Eneco op de mensen met lage prijzen in lange contracten.
Een auto is een eenmalige aankoop. Veel oudere mensen hebben heel hun leven al een variabel contract en stappen nooit over, of dat nu een telefoonabonnement of energieabonnement is. Die accepteren geen actie maar zijn vaste klant en weten niet beter,quote:Op donderdag 29 december 2022 12:33 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
Eigenlijk:
Omdat ze gister een auto aan iemand hebben afgeleverd waar ze verlies op hebben gemaakt maken ze jouw auto morgen een flink pak duurderom die andere auto te compenseren.
Ondanks dat die auto bij een andere dealer goedkoper wordt aangeboden accepteer je de aktie en koop je hem bij dr duurste.
Niet per se. Bij bijvoorbeeld Vattenfall krijg je korting, 25% op je variabele stroomcontract als je loyaal bent. Wellicht dat andere aanbieders ook een dergelijk systeem hanteren.quote:Op donderdag 29 december 2022 12:49 schreef Bayswater het volgende:
[..]
Een auto is een eenmalige aankoop. Veel oudere mensen hebben heel hun leven al een variabel contract en stappen nooit over, of dat nu een telefoonabonnement of energieabonnement is.
Een groep die wat doortastender is stapte inderdaad over naar een veel goedkopere nieuwe dynamische leverancier waar ook een risico aan zat bij extreme omstandigheden. Die zijn gelukkig tot dusver nog niet uitgekomen.
Een Eneco zegt dat ook te doen. Voor nieuwe klanten lag de prijs ver boven de 4 euro per kuub gas begin november. Dit verhaal verkocht de klantenservice aan hun vast klanten die toch maar eens gingen bellen. Met 3,50 euro mocht je dus in je handjes wrijven als vaste klant.quote:Op donderdag 29 december 2022 12:51 schreef Elan het volgende:
[..]
Niet per se. Bij bijvoorbeeld Vattenfall krijg je korting, 25% op je variabele stroomcontract als je loyaal bent. Wellicht dat andere aanbieders ook een dergelijk systeem hanteren.
Ik ben ook een van de luie klanten...quote:Op donderdag 29 december 2022 12:55 schreef Bayswater het volgende:
[..]
Een Eneco zegt dat ook te doen. Voor nieuwe klanten lag de prijs ver boven de 4 euro per kuub gas begin november. Dit verhaal verkocht de klantenservice aan hun vast klanten die toch maar eens gingen bellen. Met 3,50 euro mocht je dus in je handjes wrijven als vaste klant.
Je bedoelde dus: "Bij Eneco betalen de mensen met een variabel contract mee aan de lage prijzen van mensen met lange contracten" ?quote:Op donderdag 29 december 2022 12:27 schreef Bayswater het volgende:
[..]
Staat er wat onhandig wellicht. Ze betalen mee in hun prijs aan het compenseren van het verlies van Eneco op de mensen met lage prijzen in lange contracten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |