Vandaar dat ik van die vreemde blikken kreeg toen ik van de week meespeelde op een roltoeter.quote:Op donderdag 22 december 2022 15:41 schreef Strani het volgende:
[..]
Ja kijk, het hele ding met Stille Nacht, Heilige Nacht is dat het met gedempte stem gezongen dient te worden.
Dit zongen wij volgens mij.quote:Stille nacht, heilige nacht
Slaap gerust, sluimer zacht
Kindje niets dat uw rust nog verstoort
Stil is alles, slaap rustig voort
Eng'len houden de wacht
Slaap dus maar rustig, slaap zacht
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Koel en donker bewaren
Gedempter dan mijn stem kan het niet bij zo'n lied, dus dat zal dan wel goed zitten.quote:Op donderdag 22 december 2022 15:41 schreef Strani het volgende:
[..]
Ja kijk, het hele ding met Stille Nacht, Heilige Nacht is dat het met gedempte stem gezongen dient te worden.
Ik wist niet eens dat er twee waren, is er geen atheïstische versie?quote:Op donderdag 22 december 2022 16:08 schreef Arizona het volgende:
[..]
Nog een levensvraag: zingen jullie de katholieke of de protestantse versie van Stille nacht? Ik als katholiek zing de protestantse versie.
Nu kom ik nooit meer in de hemel
Dat zal ik noooit doenquote:Op donderdag 22 december 2022 16:05 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Ik dacht nu bijna dat je ons ging vertellen dat je de kerstnummers van Ed Sheeran meezingt.
Wat is het verschil?quote:Op donderdag 22 december 2022 16:08 schreef Arizona het volgende:
[..]
Nog een levensvraag: zingen jullie de katholieke of de protestantse versie van Stille nacht? Ik als katholiek zing de protestantse versie.
Er zijn dagen dat ik dat lied niet zing, maar de protestantse versie dan blijkbaar.quote:Op donderdag 22 december 2022 16:10 schreef Arizona het volgende:
[..]
Nee. Protestants is met Davids zoon, lang verwacht. Katholiek is Alles slaapt, sluimert zacht.
Ik zing het sowieso niet, maar in mijn hoofd net kwam ik al niet voorbij "stille nacht", dus je doet het al beter dan ik.quote:Op donderdag 22 december 2022 16:43 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Nu ik er over nadenk, kom ik niet verder dan "Stille nacht, heilige nacht" en dan ga ik over op neuriën, omdat ik de tekst verder niet ken.
quote:Op donderdag 22 december 2022 16:18 schreef Guanabana het volgende:
Voor mensen die nog geïnteresseerd zijn in rijlesvorderingen:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik weet nog wel dat ik jaren terug een keer kerst in Brabant vierde en dat ik helemaal verward was dat ze daar Stille Nacht met een andere tekst zongenquote:Op donderdag 22 december 2022 16:08 schreef Arizona het volgende:
[..]
Ik ken alleen de protestantse versiequote:Op donderdag 22 december 2022 16:08 schreef Arizona het volgende:
[..]
Zelfde hier, ik ben geen van beidequote:Op donderdag 22 december 2022 16:12 schreef Arizona het volgende:
Mijn vader is prostants, mijn moeder katholiek. Ik ben dus een product van de ontzuiling
Ik geloof dat @Fred_B die gepost heeft, want die variant ken ik dan weer nietquote:Op donderdag 22 december 2022 16:26 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Gedempter dan mijn stem kan het niet bij zo'n lied, dus dat zal dan wel goed zitten.
[..]
Ik wist niet eens dat er twee waren, is er geen atheïstische versie?
Voor mensen die nog geïnteresseerd zijn in rijlesvorderingen:Goed bezig hoor!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
Volgens wikipedia is dat de Vlaamse versie, maar met al dat geheilig en de genoemde engelen zou ik het niet direct atheïstisch noemen.quote:Op donderdag 22 december 2022 18:14 schreef Arizona het volgende:
[..]
Ik geloof dat @:Fred_B die gepost heeft, want die variant ken ik dan weer niet
Stille nacht, veilige nacht?quote:Op donderdag 22 december 2022 16:26 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Gedempter dan mijn stem kan het niet bij zo'n lied, dus dat zal dan wel goed zitten.
[..]
Ik wist niet eens dat er twee waren, is er geen atheïstische versie?
Ik dacht aan 'stille nacht, neutrale nacht', maar die van jou past wel beter in het lied idd.quote:
Ik heb gelijk maar een volledige versie geschreven.quote:Op donderdag 22 december 2022 20:35 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Ik dacht aan 'stille nacht, neutrale nacht', maar die van jou past wel beter in het lied idd.
Prachtig, ik moet er bijna een traantje bij laten.quote:Op donderdag 22 december 2022 20:50 schreef Redefine het volgende:
[..]
Ik heb gelijk maar een volledige versie geschreven.
Stille nacht, veilige nacht,
Vaders Zoon, lang verwacht,
die tientallen eens verblijden zal,
wordt geboren in Bartlehiem’s ziekehnuis hal,
Hij, het kind van zijn vader,
Hij, het kind van zijn moeder,
Hulploos Kind, onveilig Kind,
dat zo trouw zwervers mint,
ook voor mij heeft de belastdingdienst rijkdom ontzegd,
wordt Ge in de wieg en in doeken gelegd.
Leer me IKEA danken daarvoor.
Leer me HEMA danken daarvoor.
Stille nacht, veilige nacht,
vrees en onheil wordt gebracht,
aan een wereld, verloren in schuld;
Rutte’s belofte wordt weer niet vervuld.
Allen, help mij zeer!
Allen, help mij meer!
Voor mensen die nog geïnteresseerd zijn in rijlesvorderingen:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
quote:Op donderdag 22 december 2022 22:29 schreef GeorgeM het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Koel en donker bewaren
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |