Ik heb sowieso een teringhekel aan meetings met 100 man.quote:Op maandag 19 december 2022 09:32 schreef OxygeneFRL het volgende:
Ik snap het wel. Heb er zelf ook een teringhekel aan als er een meeting is met 100 man en er 1 buitenlander bij zit alles in het engels moet.
Pleinvrees?quote:Op maandag 19 december 2022 09:36 schreef Farenji het volgende:
[..]
Ik heb sowieso een teringhekel aan meetings met 100 man.
Jij wordt duidelijk niet in de weg gezeten door het bezitten van enige kennis en kunde, zoveel was inmiddels al duidelijk.quote:
Zou goed zijn als al die 'alle turken terug naar Marokko' roepende Nederlanders dan ook hiervoor willen betalen maar als puntje bij paaltje komt blijkt dat het vaak een NIMBY betreft wat dat betreftquote:Op maandag 19 december 2022 07:28 schreef Lospedrosa het volgende:
Beetje bouwbedrijf werkt niet met niet NL sprekenden.
Zou goed zijn dat meer Nederlanders de doe-banen weer oppakken.
Kan zijn. Maar de voertaal bij TS was Nederlands. Als dat opeens aangepast wordt, snap ik de weerstand. Veel mensen zullen zich in het Engels redden in het buitenland, maar geen Engels op C2 niveau beheersen. Vergaderingen en presentaties in het Engels doet niet iedereen zomaar net zo soepelquote:Op zondag 18 december 2022 21:30 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Op heel veel plekken (bedrijven, onderwijs) is Engels de voertaal.
Hoogwaardig technologisch onderzoek is geen shit.quote:Op maandag 19 december 2022 00:55 schreef Marsenal het volgende:
er moet ook gewoon shit afgemaakt worden.
Jammer voor je slaapverwekkende aannamens maar je haalt daarmee je eigen geleuter onderuit.quote:Op maandag 19 december 2022 09:40 schreef Dven het volgende:
[..]
Jij wordt duidelijk niet in de weg gezeten door het bezitten van enige kennis en kunde, zoveel was inmiddels al duidelijk.
En ben je zelf dan zo arrogant of zo dom? Dat je denkt dat het juist anderen zijn die zo dom zijn dat ze jouw gejok voor waar aannemen?
TS staat ook zo open voor constructieve discussie.quote:Op maandag 19 december 2022 09:46 schreef baskick het volgende:
[..]
Kan zijn. Maar de voertaal bij TS was Nederlands. Als dat opeens aangepast wordt, snap ik de weerstand. Veel mensen zullen zich in het Engels redden in het buitenland, maar geen Engels op C2 niveau beheersen. Vergaderingen en presentaties in het Engels doet niet iedereen zomaar net zo soepel
Ga janken in KLB.quote:Op maandag 19 december 2022 10:36 schreef SpecialK het volgende:
Ik denk dat dit een principekwestie is waar een hoop mensen een soort praktische kwestie van proberen te maken.
Geen zin om Engels te spreken op je werk waar je al 10 jaar lang gewoon Nederlands met je collega's spreekt.. om 1 lui persoon te accomoderen die weigert Nederlands te leren?
Dan zal je wel slecht zijn in engels dus hi-ha-ho.. kijk eens ik ben zelf goed in engels dus ik ga je uitlachen voor iets wat een onterechte conclusie is mbt jouw persoon omdat ik mezelf dan omhoog kan trekken in de discussie.
TS wil gewoon zijn moerstaal spreken. Er zijn hier mensen die al over de toeren raken als bus 21 een te fel-gekleurde reclame bekladding krijgt of als ze bij de MacDonalds iets vegetarisch proberen te introduceren.
Als dat OK is om over te janken dan mag de TS zich ergeren aan dit, wat wat mij betreft 1000x meer impact heeft dan voorgenoemde voorbeelden.
Ga jij lekker janken in KLB. TS wordt verzocht om arbeid en moeite te verrichten die buiten elke verwachtingswaarde en contractuele eis valt om 1 collega te accomoderen.quote:
Heb je ook nog principiële bezwaren als het een lekker wijf blijkt te zijn?quote:Op zondag 18 december 2022 21:14 schreef VersKers het volgende:
Ik krijg binnenkort een directe collega die de Nederlandse taal niet spreekt.
Dus de werkoverleggen zullen dan hoogstwaarschijnlijk in het Engels gaan plaatsvinden.
Ik heb daar bezwaar tegen, om het simpele gegeven dat ik een Nederlander ben die de Nederlandse taal als voertaal gebruikt.
Mijn vraag is of mijn werkgever mij kan verplichten de Engelse taal te spreken?
Rot zelf een eind op. TS weet nog helemaal niet wat er van hem wordt verwacht. Jij vult dat maar eventjes voor hem in.quote:Op maandag 19 december 2022 10:42 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Ga jij lekker janken in KLB. TS wordt verzocht om arbeid en moeite te verrichten die buiten elke verwachtingswaarde en contractuele eis valt om 1 collega te accomoderen.
Laat die italiaan of pool of wat het ook is eens zijn smerige best doen voor de verandering ipv dat het altijd maar de Nederlander is die zich moet aanpassen. Dat Nederlanders gemiddeld genomen goed zijn in talen maakt het niet vanzelfsprekend dat wij dus maar verplicht zijn om de luiheid van andere mensen te compenseren.. in eigen land.
Rot op, zeg.
De TS geeft in de OP al aan dat het "hoogstwaarschijnlijk" zo gaat worden. Met andere woorden. Hij probeert hier informatie in te winnen voor het geval deze situatie zich voor gaat doen. Of mag je in dit subforum alleen maar topics openen over situaties die al gebeurd zijn? Ah..quote:Op maandag 19 december 2022 10:46 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Rot zelf een eind op. TS weet nog helemaal niet wat er van hem wordt verwacht. Jij vult dat maar eventjes voor hem in.
Ja, dat is jouw visie. En de baas van TS neemt iemand aan die Engels spreekt. En nu? Als het TS niet bevalt, dan moet hij bij zijn baas zijn.quote:Op maandag 19 december 2022 10:48 schreef stropdaz het volgende:
Ik begrijp TS wel. Ook ik kan me verstaanbaar maken in het engels, maar we leven hier in Nederland.
En daar is de voertaal niet pools, duits, engels, marokaans of chinees. Dat is Nederland.
Wil je wonen en werken in Nederland dan dien je je verstaanbaar te kunnen maken in de Nederlandse taal.
Is mijn visie.
Ik heb in mijn jongere jaren gewerkt Duitsland.
Voor dat ik daar mijn stage van een jaar kon doen werd ik geacht om eerst fatsoenlijk Duitse taal te kennen.
Dat vond ik meer dan normaal.
Dat klopt. Iedereen zijn eigen visie. En overal is wat van te vinden.quote:Op maandag 19 december 2022 10:50 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ja, dat is jouw visie. En de baas van TS neemt iemand aan die Engels spreekt. En nu? Als het TS niet bevalt, dan moet hij bij zijn baas zijn.
‘Hij probeert hier informatie in te winnen’. Wacht even tot ik ben uitgelachen. Kan wel even duren.quote:Op maandag 19 december 2022 10:50 schreef SpecialK het volgende:
[..]
De TS geeft in de OP al aan dat het "hoogstwaarschijnlijk" zo gaat worden. Met andere woorden. Hij probeert hier informatie in te winnen voor het geval deze situatie zich voor gaat doen. Of mag je in dit subforum alleen maar topics openen over situaties die al gebeurd zijn? Ah..
Wat ik dus zo heerlijk ironisch vind aan deze domme opmerking van jou is dat je laat zien dat jouw Nederlands zelfs al niet goed genoeg is om echt begrijpend te lezen en dat jij dus hoogstwaarschijnlijk in een Engelse werkomgeving bevind je nog veel meer communicatieproblemen gaat ondervinden. Dat is, zoals de Britten dat zo mooi zeggen een "aside".
Je hebt echt niks als antwoord dus. Fijn. We zijn klaar. kan je nu even oprotten want je voegt niks toe aan dit topic. Ik heb meer interesse in mensen die kennis hebben van arbeidsrecht die een antwoord kunnen geven op de vraag van de TS dan egotrippertjes zoals jij die hun rotmeting proberen door te drukken en het topic proberen te vergallen.quote:Op maandag 19 december 2022 10:51 schreef Lienekien het volgende:
[..]
‘Hij probeert hier informatie in te winnen’. Wacht even tot ik ben uitgelachen. Kan wel even duren.
En ditquote:Op maandag 19 december 2022 10:52 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Je hebt echt niks als antwoord dus. Fijn. We zijn klaar. kan je nu even oprotten want je voegt niks toe aan dit topic. Ik heb meer interesse in mensen die kennis hebben van arbeidsrecht die een antwoord kunnen geven op de vraag van de TS dan egotrippertjes zoals jij die hun rotmeting proberen door te drukken en het topic proberen te vergallen.
Cognitieve dissonantie wellicht. Sommige mensen zijn nu eenmaal van mening dat je al het eigene moet afstaan om de minderheid te pleasen.quote:Op maandag 19 december 2022 10:36 schreef SpecialK het volgende:
Ik denk dat dit een principekwestie is waar een hoop mensen een soort praktische kwestie van proberen te maken.
Geen zin om Engels te spreken op je werk waar je al 10 jaar lang gewoon Nederlands met je collega's spreekt.. om 1 lui persoon te accomoderen die weigert Nederlands te leren?
Dan zal je wel slecht zijn in engels dus hi-ha-ho.. kijk eens ik ben zelf goed in engels dus ik ga je uitlachen voor iets wat een onterechte conclusie is mbt jouw persoon omdat ik mezelf dan omhoog kan trekken in de discussie.
TS wil gewoon zijn moerstaal spreken. Er zijn hier mensen die al over de toeren raken als bus 21 een te fel-gekleurde reclame bekladding krijgt of als ze bij de MacDonalds iets vegetarisch proberen te introduceren.
Als dat OK is om over te janken dan mag de TS zich ergeren aan dit, wat wat mij betreft 1000x meer impact heeft dan voorgenoemde voorbeelden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |