Nou nee hoor, we liepen gewoon achter de feiten aan toen, ken je Pechthold nog met zijn "pang-pang" opmerking in 2015? Toen hadden we al een schrijnend tekort.quote:Op maandag 19 december 2022 13:59 schreef Niek92 het volgende:
Hoe de huidige situatie er dan uit ziet met alles wat er nog in komend is, geen idee. Maar denk dat Defensie hierin redelijk proactief is geweest.
Fog of War. Trust no onequote:Op maandag 19 december 2022 13:20 schreef capricia het volgende:
[..]
Geen idee wie ik moet vertrouwen.
[ twitter ]
Niet zo cynisch. Deze man heeft het beste voor met de rechtstaat en soevereiniteit omdat hij daar bijna altijd over sprak.quote:Op maandag 19 december 2022 14:09 schreef AchJa het volgende:
[..]
Nou nee hoor, we liepen gewoon achter de feiten aan toen, ken je Pechthold nog met zijn "pang-pang" opmerking in 2015? Toen hadden we al een schrijnend tekort.
[ twitter ]
Niks "pro-actiefs" aan.
Een stoofpotje van pacifisme met een vleugje naïviteit geserveerd op prachtig Fukuyama-servies.quote:Op maandag 19 december 2022 14:17 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Niet zo cynisch. Deze man heeft het beste voor met de rechtstaat en soevereiniteit omdat hij daar bijna altijd over sprak.
Shit, riazop z'n hele dag weer vergaltquote:
Lekker zinnig interview zeg. Zo'n agressief mannetje ga je toch niet rustig en beleefd tegenover zitten?quote:
Is ie al kolonel?quote:
Ach dat heeft iedereen wel eens. Of andersom nog een extra stap willen nemen terwijl je er al bentquote:Op maandag 19 december 2022 14:38 schreef Starhopper het volgende:
Poetin dondert bijna van de trapHij vergeet de laatste trede
Had ie bijna weer een poepbroek![]()
[ twitter ]
Erdolf wist natuurlijk van te voren ook al wel dat het volgens de Zweedse wetten wel erg moeilijk is om iemand over te dragen aan een land waar ze op zijn zachts gezegd niet altijd even goed omspringen met de mensenrechten.quote:
Dit geeft hem wel voer om de Zweedse bid verder uit te melken voor zijn verkiezingscampagne dat nu volop gaande is, maar dat was natuurlijk altijd de insteek.quote:Op maandag 19 december 2022 14:43 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Erdolf wist natuurlijk van te voren ook al wel dat het volgens de Zweedse wetten wel erg moeilijk is om iemand over te dragen aan een land waar ze op zijn zachts gezegd niet altijd even goed omspringen met de mensenrechten.
Kijk die kinderen blij zijn danquote:Op maandag 19 december 2022 14:45 schreef xpompompomx het volgende:
De goede Sint komt ook in Bakhmut:
[ twitter ]
![]()
![]()
![]()
Die Sint is wel gewapend.quote:Op maandag 19 december 2022 14:45 schreef xpompompomx het volgende:
De goede Sint komt ook in Bakhmut:
[ twitter ]
![]()
![]()
![]()
Er lopen daar helaas een boel "kinderen" rond die niet zo braaf zijn geweest het afgelopen jaar.quote:
Gewoon de leuning pakken maar ja, dat staat zo suf.quote:Op maandag 19 december 2022 14:40 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Ach dat heeft iedereen wel eens. Of andersom nog een extra stap willen nemen terwijl je er al bent
Pechtolds opmerking was toen al misselijkmakend.quote:Op maandag 19 december 2022 14:09 schreef AchJa het volgende:
[..]
Nou nee hoor, we liepen gewoon achter de feiten aan toen, ken je Pechthold nog met zijn "pang-pang" opmerking in 2015? Toen hadden we al een schrijnend tekort.
[ twitter ]
Niks "pro-actiefs" aan.
Noem het liever ongegeneerd D66 opertunisme.quote:Op maandag 19 december 2022 14:22 schreef Perrin het volgende:
[..]
Een stoofpotje van pacifisme met een vleugje naïviteit geserveerd op prachtig Fukuyama-servies.
Het zou zo mooi zijn als het leger van Wit-Rusland zich tegen Wit-Rusland en Rusland zelf keert. Want volgens mij voelden zij niet zoveel voor die oorlog.quote:
Hij doet zomaar iets in z'n mond van vreemden... Hier heeft geheid iemand moeten voorproeven.quote:Op maandag 19 december 2022 14:38 schreef Starhopper het volgende:
Poetin dondert bijna van de trapHij vergeet de laatste trede
Had ie bijna weer een poepbroek![]()
[ twitter ]
Veel militairen zagen het idd niet zitten om Oekraïne aan te vallen.quote:Op maandag 19 december 2022 15:54 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Het zou zo mooi zijn als het leger van Wit-Rusland zich tegen Wit-Rusland en Rusland zelf keert. Want volgens mij voelden zij niet zoveel voor die oorlog.
Ze kunnen in 1 x 2 dictators....quote:Op maandag 19 december 2022 15:54 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Het zou zo mooi zijn als het leger van Wit-Rusland zich tegen Wit-Rusland en Rusland zelf keert. Want volgens mij voelden zij niet zoveel voor die oorlog.
Wilde gok: halverwege februari rijden er treinen vol soldaten nonstop richting Belarus en eind februari start het 100k man offensief richting Kyiv. Nog eens 100k doet een offensief richting Kharkiv. Met dit dubbele offensief wordt Ukraine zwaar in de verdediging gedrukt en krijgen ze geen mogelijkheid om nog iets anders te doen zoals Melitopol en Mariupol te bevrijden, laat staan de Kerch brug te bedreigen en Crimea af te snijden van bevoorrading.quote:
De Russische wapens zijn ook op. Of zullen ze musketten krijgen?quote:Op maandag 19 december 2022 16:28 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Wilde gok: halverwege februari rijden er treinen vol soldaten nonstop richting Belarus en eind februari start het 100k man offensief richting Kyiv. Nog eens 100k doet een offensief richting Kharkiv. Met dit dubbele offensief wordt Ukraine zwaar in de verdediging gedrukt en krijgen ze geen mogelijkheid om nog iets anders te doen zoals Melitopol en Mariupol te bevrijden, laat staan de Kerch brug te bedreigen en Crimea af te snijden van bevoorrading.
Als het offensief eenmaal begonnen komen er door mobilisatie constant meer Russische soldaten bij dan er wordt afgeschoten.
En de Westerse wapens zijn eerder op dan de Russische conscripts.
Ik moet helaas zeggen dat ik jouw voorspelling deel.quote:Op maandag 19 december 2022 16:28 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Wilde gok: halverwege februari rijden er treinen vol soldaten nonstop richting Belarus en eind februari start het 100k man offensief richting Kyiv. Nog eens 100k doet een offensief richting Kharkiv. Met dit dubbele offensief wordt Ukraine zwaar in de verdediging gedrukt en krijgen ze geen mogelijkheid om nog iets anders te doen zoals Melitopol en Mariupol te bevrijden, laat staan de Kerch brug te bedreigen en Crimea af te snijden van bevoorrading.
Als het offensief eenmaal begonnen komen er door mobilisatie constant meer Russische soldaten bij dan er wordt afgeschoten.
En de Westerse wapens zijn eerder op dan de Russische conscripts.
En meer goedkope gear van aliexpressquote:Op maandag 19 december 2022 16:32 schreef Starhopper het volgende:
[..]
De Russische wapens zijn ook op. Of zullen ze musketten krijgen?
Ze hebben daar ook snipers voor een prikkiequote:Op maandag 19 december 2022 16:41 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
En meer goedkope gear van aliexpress
Die goud-gele versieringen zijn ook net wat je nodig hebt in de modder.quote:Op maandag 19 december 2022 16:46 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ze hebben daar ook snipers voor een prikkie![]()
[ afbeelding ]
tuurlijk niet, of Rutte je op pad stuurt met een stel chinezen om Belgen te gaan afschietenquote:Op maandag 19 december 2022 16:03 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Veel militairen zagen het idd niet zitten om Oekraïne aan te vallen.
Ik sluit het ook niet uit, al is er 1 mitigerend gegeven; het gaat uit van dat kwaliteit van training, materiel en moraal geen impact heeft. Is puur: partij met meeste man wint.quote:Op maandag 19 december 2022 16:40 schreef polderturk het volgende:
[..]
Ik moet helaas zeggen dat ik jouw voorspelling deel.
Wij moeten de behoeften van Oekraïne beter analyseren.
Wapenleveringen moeten opgevoerd worden.
Verdubbeling HIMARS en GMLRS raketten. Nog meer lange afstandsraketten. Nog meer artillerie. Zodra Russen de grens overstekken moeten ze weggevaagd worden.
We hebben nu wel minder pzh 2000 dus wat we hebben kunnen we niet meer zo snel afvuren, dan doen we er langer meequote:Op maandag 19 december 2022 10:34 schreef AchJa het volgende:
[..]
Nou ja, vwb de zware cavalarie (Leo-2/120mm's) moeten we maar op onze oosterburen vertrouwen...![]()
En ik heb geen idee voor hoeveel maanden wij 155mm's hebben liggen maar ik gok dat dat eerder in uren geteld moet worden.
Ik denk dat de AK47 en munitie fabrieken momenteel 24/7 draaien en dat er nog wat fabrieken bijkomen.quote:Op maandag 19 december 2022 16:32 schreef Starhopper het volgende:
[..]
De Russische wapens zijn ook op. Of zullen ze musketten krijgen?
Kunnen we niet nog eens 90 tanks doneren samen met Tsjechië?quote:Op maandag 19 december 2022 18:03 schreef Nebelwerfer het volgende:
https://nos.nl/l/2456960#UPDATE-container-66254941
Iemand @:achja al aangesproken over die laatste tanks? Ophoesten die dingen ! Doneren moeten we !
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |