Ragdoll knuffel meet!!quote:Op zondag 18 december 2022 14:43 schreef NaarMensje het volgende:
[..]
Klopt ja, een lilac bicolor. Ik vond jullie katten ook al zo knap
Dit is echt nog leuker geworden dan in mijn gedachtenquote:Op zondag 18 december 2022 12:24 schreef ChildoftheStars het volgende:
Even de lijm laten drogen en dan naar de salontafel. Lampjes erbij draperen. Ik ben zo blij dit is zo leuk!!!!
[ afbeelding ]
@CaVaBien: Wauw! Liev! Ben heel benieuwd hoe die oudjes het gaan vinden. Ze krijgen voor kerst bijna nooit wat. Behalve heeeeeel veel bezoek. Rond kerst is dat net een Herberg. Dan komt familie en vrienden uit het hele land kerst vieren bij hun. Elke bank,bed en mat is dan bezet met matrasjes en slaapzakken. Dat gaat vaak tot diep in de nacht door. Zij (ik noem haar ondertussen gewoon Oma), is een indonesisch vrouwtje van 88 jaar oud en dat mens kan koken! Oh dat mens kan koken. Die maakt met kerst meestal traditionele babi pangang zoals ze het vroeger thuis maakten in Indonesië. Maar dan ook gelijk voor 40 personen omdat er altijd rond etenstijd wel mensen binnen lopen om een hapje mee te pikken. Kerst is daar altijd een gigantisch feest, maar kadootjes, daar wordt nooit aan gedaan omdat het gewoon niet praktisch is met zoveel mensen over de vloer.quote:Op zondag 18 december 2022 15:56 schreef superkimmi het volgende:
Ik hoorde van @:Cavabien dat ze er zelfs nog wat extra’s ingedaan heeft.
Heb net ff gekeken bij hem, hijs niet getraumatiseerdquote:Op zondag 18 december 2022 15:07 schreef Jentin het volgende:
[..]
Bedankt voor de warme ontvangst!
Ik moest nog even zeggen: sorry voor het vergeten van de hamster. Dat wil zeggen: ik was hem niet vergeten, maar had op het verkeerde moment aan hem gedacht.
Omdat de super niks had voor hamsters, ben ik naar de plaatselijke dierenzaak gegaan. Handig, dacht ik, want dan kon ik daar ook meteen een pakje afgeven voor PostNL.
Dus ik erheen, voor de hamster en met mijn pakket. Ik heb het pakketje weggebracht, kerstversiering meegenomen en kaplaarzen gepast, gezellig bij de konijntjes gekeken en het lokale sufferdje gepakt. Nog een leuk praatje gemaakt en intens tevree naar huis gegaan.
Zonder hamsterspullen![]()
Ik maak ‘t goed met ‘m
quote:Op zaterdag 17 december 2022 22:08 schreef Magica het volgende:
[ afbeelding ]
Dankjewel Viv en Slijkie!!!
quote:Op zaterdag 17 december 2022 22:12 schreef Magica het volgende:
Die kaart is helemaal geweldig![]()
[ afbeelding ]
Ik had deze posts gisteren gemist.quote:Op zaterdag 17 december 2022 23:39 schreef Magica het volgende:
[ afbeelding ]
De kat speelt eindelijk weer![]()
[ afbeelding ]
Heb me toch niet kunnen inhouden. Echt supertof Viv en Slijkie, hele toffe kaart, allerlei Zweedse lekkernijen (zijn al wat dingen open gegaan). Heel leuk met die hartjes erbij met aanwijzingen/ weetjes over het cadeau/ Zweden.
Echt heel tof allerlei aparte dingen maar ze lijken me allemaal lekker. De rest van de cadeautjes zijn ook top, voelt echt heel bijzonder dat iemand al die moeite voor je doet![]()
Dankjewel Viv en Slijkie, ben er echt blij mee![]()
Wowie!quote:Op zondag 18 december 2022 19:43 schreef Ireth het volgende:
Nog meer foto's!!! En nog meer![]()
![]()
![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dit is écht genieten!![]()
![]()
![]()
Heel erg bedankt @:Jentin, je hebt ons echt een sprankel gegeven in deze donkere, koude dagen!![]()
Als het pakket het land uitgescanned is, is mijn ervaring dat de volgende update een bericht van de ontvanger zelf is (meestal familie) en dat de T&T tussendoor dood is.quote:Op maandag 19 december 2022 08:38 schreef manny het volgende:
De gecombineerde Nederlandse en Noorse posterijen laten ons een beetje in de steek. We hebben een potentieel missing in action pakket. Vandaag "officiële navraag" in gang gezet. Laatste scan is ergens in een terminal in Oslo en daarna is alles pleite.
Er is contact tussen ondergetekende en de ontvanger.
Ik hoop uiteraard dat ie vandaag miraculeus opduikt en dat het pakket alsnog voor kerst bezorgd wordt.
@manny hebben jullie het pakket ook proberen te zoeken via de track & trace-pagina van PostNL?quote:Op maandag 19 december 2022 08:46 schreef Fogel het volgende:
[..]
Als het pakket het land uitgescanned is, is mijn ervaring dat de volgende update een bericht van de ontvanger zelf is (meestal familie) en dat de T&T tussendoor dood is.
Ik neem aan dat je er een «tolldokument» bij had zitten? Soms duurt dat checken ook wat extra tijd.
De Noorse post isdouaneregels
![]()
Pas op de foto zag ik dit staan op de doosquote:Op maandag 19 december 2022 03:07 schreef Rafeiro het volgende:
[..]
Wowie!
De poezel van Naarmensje is vast jaloers nu
Waarom mijn brein precies weer op het kattenvoer moet vallen is me ook niet helemaal duidelijk.
En pro-tip: Maak dit pakket niet in 1 dag op, dan word je heeeeeeeeeeeeeeeel misselijk
Wat een smul spul
quote:Op maandag 19 december 2022 08:46 schreef Fogel het volgende:
[..]
Als het pakket het land uitgescanned is, is mijn ervaring dat de volgende update een bericht van de ontvanger zelf is (meestal familie) en dat de T&T tussendoor dood is.
Ik neem aan dat je er een «tolldokument» bij had zitten? Soms duurt dat checken ook wat extra tijd.
De Noorse post isdouaneregels
![]()
Yes. Yes. Tolldokument op orde, gecheckt bij PostNL of ie opduikt in de track and trace. Navraag gedaan als verzender en niet als ontvanger. De hele riedel...quote:Op maandag 19 december 2022 08:58 schreef Viv het volgende:
[..]
@:manny hebben jullie het pakket ook proberen te zoeken via de track & trace-pagina van PostNL?
Hier (Zweden) kwam er na het bericht dat het pakket het land verlaten had geen update meer bij Postnord, maar een dag later wel via PostNL.
Dat is nog steeds zo. Als ontvanger mag je geen klacht indienen, dat moet de verzender doen. Sterker nog: ik had een tijd terug iets besteld en dat bij @Rob af laten leveren omdat ik zelf niet thuis was. Postbode had niet thuis briefje in de bus gepleurd en heeft nooit aangebeld. Toen ik daar een klacht over in wilde dienen; mocht ik dat niet doen, dat moest Rob doen omdat het om zijn adres ging. Ook al had ik de bestelling geplaatst, ik mocht geen klacht indienenquote:Op maandag 19 december 2022 09:55 schreef manny het volgende:
De fout om als ontvanger een navraag te doen is ook een klassieker. Helaas is het bij de meeste postbedrijven nog steeds zo dat de gedachte is: de verzender betaalt voor het product en dus is die degene die als enige een echte navraag kan doen. Ik weet niet hoe PostNL daar tegenwoordig mee omgaat, wellicht is dat inmiddels anders
Wow! Wat leuk!quote:Op maandag 19 december 2022 09:51 schreef Ireth het volgende:
[..]
Pas op de foto zag ik dit staan op de doos![]()
[ afbeelding ]
Bij de webshop bedoel je of bij PostNL. Want voor PostNL is Rob de ontvanger, en dan zou het dus wel kunnen om als ontvanger een klacht in te dienen.quote:Op maandag 19 december 2022 10:07 schreef DJMO het volgende:
[..]
Dat is nog steeds zo. Als ontvanger mag je geen klacht indienen, dat moet de verzender doen. Sterker nog: ik had een tijd terug iets besteld en dat bij @:Rob af laten leveren omdat ik zelf niet thuis was. Postbode had niet thuis briefje in de bus gepleurd en heeft nooit aangebeld. Toen ik daar een klacht over in wilde dienen; mocht ik dat niet doen, dat moest Rob doen omdat het om zijn adres ging. Ook al had ik de bestelling geplaatst, ik mocht geen klacht indienen
Bij PostNL dus.quote:Op maandag 19 december 2022 10:33 schreef manny het volgende:
[..]
Bij de webshop bedoel je of bij PostNL. Want voor PostNL is Rob de ontvanger, en dan zou het dus wel kunnen om als ontvanger een klacht in te dienen.
Het pakket uit Zweden was via PostNL wel vindbaar met de barcode uit Zweden, maar misschien is dat vanuit Noorwegen weer anders.quote:Op maandag 19 december 2022 09:55 schreef manny het volgende:
[..]
[..]
Yes. Yes. Tolldokument op orde, gecheckt bij PostNL of ie opduikt in de track and trace. Navraag gedaan als verzender en niet als ontvanger. De hele riedel...
IActiveer ik heb jarenlang bij PostNL gewerkt modusI
Probleem is dat die internationale pakketten eerst in een soort niemandsland tussen de 2 landen verzeild raken en daarna vaak een nieuwe Nederlandse 3S barcode krijgen (3S zijn de eerste 2 tekens van de Nederlandse barcodes), ipv de barcode van het verzendende land. Als die 2 niet goed aan elkaar gekoppeld zijn dan duikt het pakket inderdaad ineens met een andere code op bij de ontvanger.
De fout om als ontvanger een navraag te doen is ook een klassieker. Helaas is het bij de meeste postbedrijven nog steeds zo dat de gedachte is: de verzender betaalt voor het product en dus is die degene die als enige een echte navraag kan doen. Ik weet niet hoe PostNL daar tegenwoordig mee omgaat, wellicht is dat inmiddels anders
IDeactiveer ik heb jarenlang bij PostNL gewerkt modusI
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |