abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_207109536
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 21:53 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Ah, leugens zijn nu al 'gewoon meningen'.
Ik heb echt geen flauw idee of je woorden ergens op slaan, of dat je gewoon random tekst aan het spuien bent vanwege een bad trip.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  vrijdag 16 december 2022 @ 21:55:13 #204
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_207109543
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 21:51 schreef ludovico het volgende:

[..]
Ik heb echt geen flauw benul waarom je het opeens hier over hebt, ik zie de aanleiding niet.

Laat staan waar je het vandaan hebt getoverd, gaat het wel lekker met je?
Oh dat heb je wel degelijk.

Wachten is nu nog op een tirade over Covid, vaccins en hoe de grote boze overheid dat via de media allemaal heeft gehyped terwijl het noeste waarheidszoekers en kritische denkers censureerde.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_207109558
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 21:55 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Oh dat heb je wel degelijk.
Nee. You do not make any sense.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  vrijdag 16 december 2022 @ 21:57:36 #206
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_207109579
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 21:56 schreef ludovico het volgende:

[..]
Nee. You do not make any sense.
Als je inderdaad geen verschil ziet tussen een Trump en een journalist, snap ik dat.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_207109598
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 21:55 schreef EttovanBelgie het volgende:
Wachten is nu nog op een tirade over Covid, vaccins en hoe de grote boze overheid dat via de media allemaal heeft gehyped terwijl het noeste waarheidszoekers en kritische denkers censureerde.
Twitter heeft toch R Malone en peter mccullough gebanned, bijvoorbeeld, die kregen verder ook 0 zendtijd natuurlijk bij de reguliere media, noch een Jan Bonte uit Nederland bijvoorbeeld. Laatstgenoemde is overigens ook gewoon zijn baan kwijt maar dat zal die best aan zichzelf te danken hebben gehad.
pi_207109614
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 21:57 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Als je inderdaad geen verschil ziet tussen een Trump en een journalist, snap ik dat.
Ik heb ook geen idee waarom je bepaalde aannames maakt, die komen ook al uit de lucht vliegen. Met een uit de lucht gevlogen onderwerp.
Kerel ik heb geen idee waar je het over hebt of waar je het over wilt hebben, of wat je wilt uitdiepen of welk punt je wilt uitdragen, you do not make any sense.
pi_207109636
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 21:54 schreef ludovico het volgende:

[..]
De koran kan mensen ook gewelddadig maken. Verbieden maar?
Ik zou daar geen probleem mee hebben eigenlijk. Ben niet gelovig. Dus elk geloof is net als de Fabeltjeskrant voor mij.

Maar in de Westerse wereld is geloof toch al meer geaccepteerd als "iets persoonlijks en niet de objectieve waarheid voor iedereen".
  vrijdag 16 december 2022 @ 22:02:00 #210
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_207109674
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 21:58 schreef ludovico het volgende:

[..]
Twitter heeft toch R Malone en peter mccullough gebanned, bijvoorbeeld, die kregen verder ook 0 zendtijd natuurlijk bij de reguliere media, noch een Jan Bonte uit Nederland bijvoorbeeld. Laatstgenoemde is overigens ook gewoon zijn baan kwijt maar dat zal die best aan zichzelf te danken hebben gehad.
Laten we een case study openen:

Waarom werd Malone precies gebanned?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_207109684
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 22:00 schreef IndoorKite het volgende:

[..]
Ik zou daar geen probleem mee hebben eigenlijk. Ben niet gelovig. Dus elk geloof is net als de Fabeltjeskrant voor mij.

Maar in de Westerse wereld is geloof toch al meer geaccepteerd als "iets persoonlijks en niet de objectieve waarheid voor iedereen".
Nou ik vind het vrij repressief om mensen hun vrije gedachte niet te gunnen en ook hun vrijheid om de wereld te betreden en die info met mensen te delen die er naar willen luisteren.

Ik luister ook niet naar Moslim fundamentalisten, geen behoefte aan, het wordt pas een probleem als het echt gevaarlijk wordt.

En ja die mening had men natuurlijk over mensen die Covid wilden nuanceren, beetje jammer dat dit gewoon integere wetenschappers waren met allicht wel een punt maar okay.

Met een beetje angst is men dus blijkbaar in staat om mensen het zwijgen te doen opleggen "gevaarlijk" tjah, ik vind het uitholling van een grondrecht, dat daar boven hoort te staan.
  vrijdag 16 december 2022 @ 22:05:27 #212
413578 Hahug13
Parttime autist
pi_207109735
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 21:54 schreef IndoorKite het volgende:

[..]
Wat grappig is dat Musk zelf heeft gezegd dat de nieuwe Twitter veel meer "freedom of speech" zal hebben dan de oude twitter. Dat klopt nu niet. In die zin is het ms wel erger geworden.
Tja, hij is de baas dus hij bepaald de regels zoals we toen zeiden toch. Privaat bedrijf he.
pi_207109740
twitter
  vrijdag 16 december 2022 @ 22:05:45 #214
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_207109743
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 22:02 schreef ludovico het volgende:

[..]
Nou ik vind het vrij repressief om mensen hun vrije gedachte niet te gunnen en ook hun vrijheid om de wereld te betreden en die info met mensen te delen die er naar willen luisteren.

Ik luister ook niet naar Moslim fundamentalisten, geen behoefte aan, het wordt pas een probleem als het echt gevaarlijk wordt.

En ja die mening had men natuurlijk over mensen die Covid wilden nuanceren, beetje jammer dat dit gewoon integere wetenschappers waren met allicht wel een punt maar okay.

Met een beetje angst is men dus blijkbaar in staat om mensen het zwijgen te doen opleggen "gevaarlijk" tjah, ik vind het uitholling van een grondrecht, dat daar boven hoort te staan.
Van mij hoeft er ook niemand gebanned te worden, niet daar en niet hier, reden dat ik ook geen TR's zet of ga lopen zeiken in feedbacktopics.

Mijn punt is: pretendeer svp niet dat complete leugens en disinformatie hetzelfde is als vrijheid van meningsuiting. En ga vooral niet gepikeerd lopen zijn wanneer bepaalde bedrijven aangeven daar niet zo'n zin in te hebben, dat te faciliteren.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_207109749
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 21:52 schreef Hahug13 het volgende:
Wel grappig dat voordat Elon Twitter overnam de meeste mensen riepen dat "een privaat bedrijf als Twitter mocht blokkeren wie ze wilde".

Toen Trump geblokkeerd werd bijvoorbeeld.
wie vind van niet?

De meeste riepen dat twitter te politiek gestuurd was, overheid moest ingrijpen zijn nu de mensen die musk toejuigen.
pi_207109778
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 22:02 schreef ludovico het volgende:

Dat is leuk en aardig, maar de realiteit is dat ongefundeerde meningen gevaarlijk zijn. Als ze totaal niet te onderbouwen zijn moeten we een lijn ergens trekken en zeggen dat het verspreiden van totaal ongefundeerde informatie die wel veel belooft heel gevaarlijk kan zijn.

Geloof is een simpel voorbeeld ervan. Ironisch genoeg is de enige reden dat het nu wat acceptabeler is omdat mensen het minder serieus nemen.

We zien in het midden oosten wat er gebeurt als mensen zulke onzin serieus nemen. Onderdrukking van bepaalde groepen mensen als ze al niet doodleuk vermoord worden.

Informatie wordt niet onderdrukt als het onderbouwd kan worden en ondersteund door bewijs. Als je gebrek hebt aan bewijs moet je misschien daaraan werken ipv dezelfde riedeltjes te verspreiden.
  vrijdag 16 december 2022 @ 22:08:29 #217
413578 Hahug13
Parttime autist
pi_207109797
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 22:05 schreef Korenfok het volgende:

[..]
wie vind van niet?

De meeste riepen dat twitter te politiek gestuurd was, overheid moest ingrijpen zijn nu de mensen die musk toejuigen.
Nou, de EU bijvoorbeeld. Waar was de EU met sancties toen mensen voor 2022 geblokkeerd werden?
  vrijdag 16 december 2022 @ 22:08:58 #218
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_207109808
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 22:08 schreef Hahug13 het volgende:

[..]
Nou, de EU bijvoorbeeld. Waar was de EU met sancties toen mensen voor 2022 geblokkeerd werden?
Waarom werden die geblokkeerd? Leg eens uit.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_207109831
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 22:05 schreef EttovanBelgie het volgende:
Mijn punt is: pretendeer svp niet dat complete leugens en disinformatie hetzelfde is als vrijheid van meningsuiting.
Ik heb Marc Bonten horen vertellen dat 97% risicoreductie van vaccinatie kwam op IC opname op een moment dat het 80% was.

Complete leugen? Desinfo? Hij beroepte zich waarschijnlijk op verouderde cijfers uit het Pfizer rapport o.i.d. maar het is wel matig zo voor een wetenschapper (?) om maar wat te roepen.

Wie weegt af wat waarheid is of een leugen of desinformatie? En die macht kan ook makkelijk verkeerd ingezet worden, de schade van censuur is veel groter dan de baat.
pi_207109841
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 22:05 schreef Hahug13 het volgende:

[..]
Tja, hij is de baas dus hij bepaald de regels zoals we toen zeiden toch. Privaat bedrijf he.
En hij heeft bepaald dat het een platform wordt voor zogenaamd meer freedom of speech. En dat is het niet.
  vrijdag 16 december 2022 @ 22:10:48 #221
413578 Hahug13
Parttime autist
pi_207109842
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 22:08 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Waarom werden die geblokkeerd? Leg eens uit.
Ik weet toch niet waarom iedereen voor 2022 geblokkeerd werd, alsof ik daar een lijst van bijhoud.

Trump vanwege fake news bijvoorbeeld. Althans, dat gaf Twitter als rede op. Zo zou Twitter nu ook prima kunnen claimen dat deze journalist geblokkeerd zijn vanwege fake news.
pi_207109849
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 22:07 schreef IndoorKite het volgende:

[..]
Dat is leuk en aardig, maar de realiteit is dat ongefundeerde meningen gevaarlijk zijn. Als ze totaal niet te onderbouwen zijn moeten we een lijn ergens trekken en zeggen dat het verspreiden van totaal ongefundeerde informatie die wel veel belooft heel gevaarlijk kan zijn.

Geloof is een simpel voorbeeld ervan. Ironisch genoeg is de enige reden dat het nu wat acceptabeler is omdat mensen het minder serieus nemen.

We zien in het midden oosten wat er gebeurt als mensen zulke onzin serieus nemen. Onderdrukking van bepaalde groepen mensen als ze al niet doodleuk vermoord worden.

Informatie wordt niet onderdrukt als het onderbouwd kan worden en ondersteund door bewijs. Als je gebrek hebt aan bewijs moet je misschien daaraan werken ipv dezelfde riedeltjes te verspreiden.
Wat voldoende bewijs is of niet is ook een mening. Wat goede onderbouwing is of niet is ook een mening. Wat ongefundeerd is of niet is ook een mening.
  vrijdag 16 december 2022 @ 22:11:57 #223
413578 Hahug13
Parttime autist
pi_207109856
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 22:10 schreef IndoorKite het volgende:

[..]
En hij heeft bepaald dat het een platform wordt voor zogenaamd meer freedom of speech. En dat is het niet.
Hij is de baas, hij kan doen wat hij wil. Het is niet verboden om van mening te veranderen. Je kunt hem onbetrouwbaar vinden maar niemand verplicht je om op Twitter te zitten.
pi_207109865
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 22:10 schreef Hahug13 het volgende:

[..]
Ik weet toch niet waarom iedereen voor 2022 geblokkeerd werd, alsof ik daar een lijst van bijhoud.

Trump vanwege fake news bijvoorbeeld. Althans, dat gaf Twitter als rede op. Zo zou Twitter nu ook prima kunnen claimen dat deze journalist geblokkeerd zijn vanwege fake news.
Trump vanwege fake news? Niet dat het me bijster veel uitmaakt, maar het statement van Twitter zegt wat anders: https://blog.twitter.com/en_us/topics/company/2020/suspension

quote:
After close review of recent Tweets from the @realDonaldTrump account and the context around them -- specifically how they are being received and interpreted on and off Twitter -- we have permanently suspended the account due to the risk of further incitement of violence.

...
  vrijdag 16 december 2022 @ 22:12:59 #225
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_207109872
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 22:10 schreef ludovico het volgende:

[..]
Ik heb Marc Bonten horen vertellen dat 97% risicoreductie van vaccinatie kwam op IC opname op een moment dat het 80% was.

Complete leugen? Desinfo? Hij beroepte zich waarschijnlijk op verouderde cijfers uit het Pfizer rapport o.i.d. maar het is wel matig zo voor een wetenschapper (?) om maar wat te roepen.

Wie weegt af wat waarheid is of een leugen of desinformatie? En die macht kan ook makkelijk verkeerd ingezet worden, de schade van censuur is veel groter dan de baat.
Dat neem je Bonten kwalijk en je vraagt je serieus af waarom Malone gebanned is?

Malone, die beweerde dat "met elke 3 doden die we met vaccins voorkomen, we er 2 bij krijgen?" Die Malone?

Die wetenschappelijke waarheid, overigens, wordt door het peer-review proces bepaald. Is die heilig? Nee, want ook na publicatie kan verder onderzoek tot andere inzichten leiden. Hetgeen ook met Malone's artikel gebeurde, dat derhalve ook werd ingetrokken.

https://perma.cc/V432-8G6X?type=image

[ Bericht 5% gewijzigd door EttovanBelgie op 16-12-2022 22:18:15 ]
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_207109876
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 22:11 schreef Hahug13 het volgende:

[..]
Hij is de baas, hij kan doen wat hij wil. Het is niet verboden om van mening te veranderen. Je kunt hem onbetrouwbaar vinden maar niemand verplicht je om op Twitter te zitten.
Maar als hij zijn mening kan veranderen, dan is het toch niet raar dat anderen ook hun mening veranderen?
  vrijdag 16 december 2022 @ 22:13:59 #227
413578 Hahug13
Parttime autist
pi_207109895
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 22:12 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Trump vanwege fake news? Niet dat het me bijster veel uitmaakt, maar het statement van Twitter zegt wat anders: https://blog.twitter.com/en_us/topics/company/2020/suspension
Ook prima, maakt niet uit.

Er zijn ook mensen geblokkeerd voor haatzaaien of fake news verspreiden.
pi_207109905
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 22:12 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Dat neem je Bonten kwalijk en je vraagt je serieus af waarom Malone gebanned is?
Waarom zou Malone nou weer gebanned moeten worden? Wat heeft die gedaan?

Bonten is een grapjurk, lekker laten gaan, doet niks kwaad, maar het is wel desinfo.
  vrijdag 16 december 2022 @ 22:15:38 #229
413578 Hahug13
Parttime autist
pi_207109922
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 22:13 schreef IndoorKite het volgende:

[..]
Maar als hij zijn mening kan veranderen, dan is het toch niet raar dat anderen ook hun mening veranderen?
Ik ben geen fan van Elon ofzo. Ik vind Elon ook hypocriet, net zoals die mensen die nu zitten te zeuren terwijl ze eerst zeiden dat Twitter iedereen mocht blokkeren die ze maar wilde.
pi_207109939
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 22:11 schreef ludovico het volgende:

[..]
Wat voldoende bewijs is of niet is ook een mening. Wat goede onderbouwing is of niet is ook een mening. Wat ongefundeerd is of niet is ook een mening.
Wat getoetst kan worden is wel concreter dan slechts "ja ik ben het er mee eens" of "nee ik ben het er niet mee eens".

Moeten ergens beginnen.
pi_207109954
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 22:11 schreef Hahug13 het volgende:

[..]
Twitter heeft helaas internationaal een grote rol in het delen van nieuws. Twitter is zo groot dat het succes ook een verantwoordelijk geeft. Het is meer dan een speeltje van Musk.
pi_207109964
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 22:15 schreef Hahug13 het volgende:

[..]
Ik ben geen fan van Elon ofzo. Ik vind Elon ook hypocriet, net zoals die mensen die nu zitten te zeuren terwijl ze eerst zeiden dat Twitter iedereen mocht blokkeren die ze maar wilde.
Ik vind het bloedje eng dat er allerhande overheden met een zweep staan te slingeren dat Twitter wel restrictief genoeg moet zijn in zijn moderatie Cf specifieke wetgeving (alsof alles wat binnen de wet valt te ruim gedefinieerd is).

Ga toch weg, het wetboek is toch goed genoeg?! Moet Twitter dan ingezet worden als propaganda tool?
pi_207109968
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 22:15 schreef Hahug13 het volgende:

[..]
De situatie is veranderd, dus de meningen zijn ook anders.

Als Elon eerst ja zegt en dan nee, dan is het niet zo raar dat anderen die eerst nee zeggen nu ja zeggen. Het is gewoon dezelfde situatie maar omgedraaid. Echter is Elon begonnen met te beweren dat de nieuwe Twitter onder zijn leiding anders wordt.
pi_207109986
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 22:16 schreef IndoorKite het volgende:

[..]
Wat getoetst kan worden is wel concreter dan slechts "ja ik ben het er mee eens" of "nee ik ben het er niet mee eens".

Moeten ergens beginnen.
Alles kan getoetst worden maar het antwoord is niet 100% zuiver want verschillende methodieken zijn mogelijk die een suggestie kunnen leveren dat.......

Hetzelfde onderzoek kan met verschillende populaties andere resultaten geven.

Ander onderzoek kan jouw resultaten tegenspreken.

Waarom ik het eng vind als iemand gaat bepalen wat de waarheid is? Omdat die ambtenaar dan zit te pretenderen de waarheid te kennen terwijl de wetenschappelijke samenleving zelf genoeg dissidenten kent met voldoende valide punten.
Wat is er in hemelsnaam mis met het oneens zijn met elkaar?

En het is anti wetenschap andere geluiden te censureren.
  vrijdag 16 december 2022 @ 22:19:16 #235
413578 Hahug13
Parttime autist
pi_207109997
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 december 2022 22:17 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Twitter heeft helaas internationaal een grote rol in het delen van nieuws. Twitter is zo groot dat het succes ook een verantwoordelijk geeft. Het is meer dan een speeltje van Musk.
Ben ik het mee eens. Ik vind het alleen grappig dat iedereen die vroeger riep "twitter mag doen wat ze willen want privaat bedrijf, als je het vervelend vind ga je maar weg" daar nu ineens op terugkomen.
  vrijdag 16 december 2022 @ 22:20:16 #236
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_207110022
twitter
are we infinite or am I alone
pi_207110041
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 22:18 schreef ludovico het volgende:

[..]
Alles kan getoetst worden maar het antwoord is niet 100% zuiver want verschillende methodieken zijn mogelijk die een suggestie kunnen leveren dat.......

Hetzelfde onderzoek kan met verschillende populaties andere resultaten geven.

Ander onderzoek kan jouw resultaten tegenspreken.
Hoeft niet 100% zuiver te zijn. Er is bijna nooit 100% zekerheid. Er is een kans dat ik morgen een hartaanval krijg en doodga. Ik kan niet met 100% zekerheid zeggen dat ik morgen nog leef. Nou en? Er is altijd een percentage van betrouwbaarheid. En statistisch gezien is het beter om voor de hogere percentages te gaan.
pi_207110046
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 22:19 schreef Hahug13 het volgende:

[..]
Ben ik het mee eens. Ik vind het alleen grappig dat iedereen die vroeger riep "twitter mag doen wat ze willen want privaat bedrijf, als je het vervelend vind ga je maar weg" daar nu ineens op terugkomen.
Ik heb deze hele reeks nog niemand zien pleiten voor overheidsingrijpen om het beleid van Musk te wijzigen. Al lees ik ook niet elke post natuurlijk.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_207110047
FBI heeft twitter platgegooid :P
  vrijdag 16 december 2022 @ 22:21:43 #240
413578 Hahug13
Parttime autist
pi_207110060
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 22:17 schreef IndoorKite het volgende:

[..]
De situatie is veranderd, dus de meningen zijn ook anders.

Als Elon eerst ja zegt en dan nee, dan is het niet zo raar dat anderen die eerst nee zeggen nu ja zeggen. Het is gewoon dezelfde situatie maar omgedraaid. Echter is Elon begonnen met te beweren dat de nieuwe Twitter onder zijn leiding anders wordt.
Ik denk dat die mensen het nu vooral vervelend vinden dat nu de "verkeerde" mensen geblokkeerd werden. Dan vinden ze vrijheid van meningsuiting ineens heel belangrijk. Toen iemand als Jan Roos onterecht geblokkeerd werd waren ze allemaal doodstil, want daar hadden ze niet zoveel mee.
  vrijdag 16 december 2022 @ 22:21:55 #241
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_207110064
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 22:11 schreef ludovico het volgende:

[..]
Uhm nee, zo werkt dat niet.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_207110066
quote:
Een aandeel staat voor een percentage van het eigendom van een bedrijf.
Het bedrijf is niet anders dan wat het was, Elon heeft niks te maken met de lagere waardering, dat is de markt zelf.
pi_207110083
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 22:20 schreef IndoorKite het volgende:

[..]
Hoeft niet 100% zuiver te zijn. Er is bijna nooit 100% zekerheid. Er is een kans dat ik morgen een hartaanval krijg en doodga. Ik kan niet met 100% zekerheid zeggen dat ik morgen nog leef. Nou en? Er is altijd een percentage van betrouwbaarheid. En statistisch gezien is het beter om voor de hogere percentages te gaan.
Die kunnen elkaar gewoon tegenspreken, en 99x nee en 1x ja betekent 1x publiceren, namelijk "ja" dat noemen we publication bias.

Wat de waarheid is moet over gesproken kunnen worden ende gediscussieerd.
pi_207110092
Oef

twitter
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
  vrijdag 16 december 2022 @ 22:23:15 #245
413578 Hahug13
Parttime autist
pi_207110096
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 22:21 schreef Monolith het volgende:

[..]
Ik heb deze hele reeks nog niemand zien pleiten voor overheidsingrijpen om het beleid van Musk te wijzigen. Al lees ik ook niet elke post natuurlijk.
Ik in deze reeks ook niet maar ik lees hem ook niet helemaal. Maar op Twitter zie ik het wel. Dat vind ik wel komisch.
  vrijdag 16 december 2022 @ 22:23:39 #246
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_207110108
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 22:22 schreef ludovico het volgende:

[..]
Die kunnen elkaar gewoon tegenspreken, en 99x nee en 1x ja betekent 1x publiceren, namelijk "ja" dat noemen we publication bias.
... alleen als je werkelijk denkt dat wetenschappers nul integriteit hebben en/of onder druk staan van een of andere schimmige elite.

Overigens kun je met jou niet discussiëren over de waarheid omdat je zelf aangeeft dat die niet bestaat.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_207110123
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 22:23 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
... alleen als je werkelijk denkt dat wetenschappers nul integriteit hebben en/of onder druk staan van een of andere schimmige elite.
Nee, als je geen resultaat vindt dat statistisch significant is heb je niks interessants gevonden, ga je het niet publiceren, wordt het niet gepubliceerd, wordt het niet peer reviewed, verdwijnt het in de kast, wordt het überhaupt niet uitgeschreven, gebeurt er niks mee.
pi_207110127
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 22:21 schreef Hahug13 het volgende:

[..]
Ik denk dat die mensen het nu vooral vervelend vinden dat nu de "verkeerde" mensen geblokkeerd werden. Dan vinden ze vrijheid van meningsuiting ineens heel belangrijk. Toen iemand als Jan Roos geblokkeerd werd waren ze allemaal doodstil, want daar hadden ze niet zoveel mee.
Je vergeet hier iets. Het was Musk zelf die dingen zei over "vrijheid van meningsuiting". Daar wordt naar terug gerefereerd. Twitter mag mensen eraf gooien, maar het is nogal potsierlijk om Musks daden te zien als je zijn woordenleugens herinnert. Helemaal als je terugdenkt aan al die Musketeers hier en elders die mee gingen in zijn onzin over "vrijheid van meningsuiting".
  vrijdag 16 december 2022 @ 22:25:20 #249
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_207110138
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 22:24 schreef ludovico het volgende:

[..]
Nee, als je geen resultaat vindt dat statistisch significant is heb je niks interessants gevonden, ga je het niet publiceren, wordt het niet gepubliceerd, wordt het niet peer reviewed, verdwijnt het in de kast, wordt het überhaupt niet uitgeschreven, gebeurt er niks mee.
... zo werkt het echt niet.

Als je geen resultaat verkrijgt uit je hypothese, is dat het resultaat en dien je daar je hypothese op aan te passen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_207110155
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 22:25 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
... zo werkt het echt niet.
Nee dit is ook echt een verzonnen term hè, publication bias.

Kerel, lees je in, tip:
https://en.wikipedia.org/wiki/Publication_bias
  vrijdag 16 december 2022 @ 22:26:51 #251
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_207110174
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 22:25 schreef ludovico het volgende:

[..]
Nee dit is ook echt een verzonnen term hè, publication bias.

Kerel, lees je in, tip:
https://en.wikipedia.org/wiki/Publication_bias
Nee, ik heb het erover dat er pas gepubliceerd wordt wanneer er een bepaald vooropgezet resultaat zou moeten zijn behaald. Dat is dus precies hoe het niet werkt.

Tenzij je de Stapel-methode toejuicht.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_207110192
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 22:26 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Nee, ik heb het erover dat er pas gepubliceerd wordt wanneer een bepaald vooropgezet resultaat zou moeten zijn. Dat is dus precies hoe het niet werkt.
Ok nou ik heb het daar niet over?
pi_207110225
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 22:22 schreef ludovico het volgende:

[..]

Wat de waarheid is moet over gesproken kunnen worden ende gediscussieerd.
Discussieren kan iedereen, maar echt met toetsen krijg je een concreet idee of een stelling waar is of niet. Zolang er geen bewijs is om de stelling te ondersteunen, en afhankelijk van de stelling, is het gewoon onverantwoord om dezelfde stelling als geloofwaardig te verspreiden als er totaal geen bewijs voor is.
  vrijdag 16 december 2022 @ 22:29:36 #254
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_207110234
quote:
5s.gif Op vrijdag 16 december 2022 22:27 schreef ludovico het volgende:

[..]
Ok nou ik heb het daar niet over?
Fijn. Maar als werkelijk alles een mening is, is er geen waarheid. En is het ook zinloos daarover te spreken ende te discussiëren, aangezien je niet in feiten gelooft.

Is meer iets van een oneindig gesprek in een filosofisch café. Erg leuk vaak, maar voor de vooruitgang van de mens vaker totaal nutteloos.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_207110248
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 22:29 schreef IndoorKite het volgende:
Discussieren kan iedereen, maar echt met toetsen krijg je een concreet idee of een stelling waar is of niet.
Zo simpel is het dus niet.
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 22:29 schreef IndoorKite het volgende:
Zolang er geen bewijs is om de stelling te ondersteunen, en afhankelijk van de stelling, is het gewoon onverantwoord om dezelfde stelling als geloofwaardig te verspreiden als er totaal geen bewijs voor is.
Je kunt met andere testjes tegengesteld bewijs vinden voor hetzelfde fenomeen.
  vrijdag 16 december 2022 @ 22:30:53 #256
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_207110255
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 22:30 schreef ludovico het volgende:

[..]
[..]
In alle gevallen ja?

Interessant.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_207110268
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 22:23 schreef Hahug13 het volgende:

[..]
Ik in deze reeks ook niet maar ik lees hem ook niet helemaal. Maar op Twitter zie ik het wel. Dat vind ik wel komisch.
Nou ja, je riep iedereen, dus dat sommigen daar nu op terugkomen is geen bewijs voor je stelling. Sterker nog, een uitspraak met een universele kwantor is in de predicatenlogica te ontkrachten met één tegenvoorbeeld en gezien het feit dat ik nog steeds van mening ben dat een privaat bedrijf lekker zelf mag beslissen wat ze al dan niet toelaten is je stelling bij deze ontkracht.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 16 december 2022 @ 22:31:35 #258
862 Arcee
Look closer
pi_207110271
twitter
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  vrijdag 16 december 2022 @ 22:31:43 #259
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_207110273
Wanneer zal het boek van Elon “How I turned 44 billion dollar in 44 million within 44 weeks” uitkomen?
pi_207110285
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 22:29 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Fijn. Maar als werkelijk alles een mening is, is er geen waarheid. En is het ook zinloos daarover te spreken ende te discussiëren, aangezien je niet in feiten gelooft.

Is meer iets van een oneindig gesprek in een filosofisch café. Erg leuk vaak, maar voor de vooruitgang van de mens vaker totaal nutteloos.
Denk toch dat men sterk bewijs vaak wel op waarde kan beoordelen en daar wél consensus over bereikt wordt, maar het is gewoon niet zwart-wit. Met valide kritiek moet je dat gewoon kunnen uiten, anders is het in principe waarheidsontkenning, tegengeluid is geen onwaarheid.
pi_207110288
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 22:08 schreef Hahug13 het volgende:

[..]
Gaan de sancties over blokken van journalisten of over de AVG? en wanneer was de stemming of heeft 1 ep-er iets geroepen?
pi_207110298
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 22:30 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
In alle gevallen ja?

Interessant.
Nee, niet in alle gevallen............................. Waarschijnlijk, want dat moet altijd nog blijken, kan altijd dat iemand het in de toekomst wel kan presteren.
  vrijdag 16 december 2022 @ 22:33:28 #263
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_207110309
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 22:32 schreef ludovico het volgende:

[..]
Denk toch dat men sterk bewijs vaak wel op waarde kan beoordelen en daar wél consensus over bereikt wordt, maar het is gewoon niet zwart-wit. Met valide kritiek moet je dat gewoon kunnen uiten, anders is het in principe waarheidsontkenning, tegengeluid is geen onwaarheid.
Sommige zaken zijn heel zwart-wit, zeker in de exacte hoek.

En als je het over Malone hebt, die had dus geen valide kritiek.

Voorts verwijs ik naar je eigen uitspraak: alles is een mening.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_207110314
210908_1_funsat70_40.jpg
  vrijdag 16 december 2022 @ 22:33:55 #265
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_207110321
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 22:32 schreef ludovico het volgende:

[..]
Nee, niet in alle gevallen............................. Waarschijnlijk, want dat moet altijd nog blijken, kan altijd dat iemand het in de toekomst wel kan presteren.
Dan lijkt het me handig tot die tijd daar niet over te speculeren zonder hard bewijs.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_207110335
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 22:33 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Sommige zaken zijn heel zwart-wit, zeker in de exacte hoek.

En als je het over Malone hebt, die had dus geen valide kritiek.

Voorts verwijs ik naar je eigen uitspraak: alles is een mening.
Sure, eens, exacte hoek is tamelijk zwart-wit ja.
Malone geen valide kritiek? Want?
pi_207110343
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 22:33 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Dan lijkt het me handig tot die tijd daar niet over te speculeren zonder hard bewijs.
Wat is nou weer hard bewijs? Dat is weer zo fluïde als een mening. Ja die mening kan breed gedragen worden, en men kan het er over eens zijn dat het nagenoeg gewoon feitelijk is, maar toch.

Covid debacle was overigens totaal niet evidence based, maar dat het schade ging doen al die maatregelen was overduidelijk.
pi_207110353
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 21:53 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Nee dat denk ik ook niet. Dus zul je moeten modereren.
Dan lijkt het me prima om wat contacten te hebben met deskundigen die je erin kunnen adviseren.
Incelfrikandel
  vrijdag 16 december 2022 @ 22:35:57 #269
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_207110355
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 22:34 schreef ludovico het volgende:

[..]
Sure, eens, exacte hoek is tamelijk zwart-wit ja.
Malone geen valide kritiek? Want?
Ja, lees even terug.

Hebben we daar eigenlijk al een bron van, dat van de drie doden die we voorkomen met vaccins er twee overlijden?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_207110362
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 december 2022 22:35 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]
Dan lijkt het me prima om wat contacten te hebben met deskundigen die je erin kunnen adviseren.
Waarom? Moderatie doe je zelf.
pi_207110372
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 22:30 schreef ludovico het volgende:

quote:
Als dat zo is en de testmethodieken zijn ook gevalideerd en geaccepteerd als praktisch om te valideren wat je probeert te valideren dan is dat toch ook een resultaat? Deze discussie is heel hypothetisch aan het worden. Als het werkt zoals jij beweert dat het werkt hadden we nooit zoveel voortgang kunnen maken met de wetenschappelijke methode. En guess what? Dat hebben we wel. Dus stellingen toetsen en bepalen hoe nauwkeurig het is werkt wel en we hebben daar een methode voor. En het is niet "elke mening oneindig lang door blijven delen en doen alsof het waarde heeft zonder enige vorm van bewijs of toetsing". Zo werkt de realiteit gewoon niet.
pi_207110383
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 22:35 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Ja, lees even terug.

Hebben we daar eigenlijk al een bron van, dat van de drie doden die we voorkomen met vaccins er twee overlijden?
Malone zei dat?
  vrijdag 16 december 2022 @ 22:38:41 #273
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_207110409
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 22:35 schreef ludovico het volgende:

[..]
Wat is nou weer hard bewijs? Dat is weer zo fluïde als een mening. Ja die mening kan breed gedragen worden, en men kan het er over eens zijn dat het nagenoeg gewoon feitelijk is, maar toch.
Goeiedag zeg...

Hard bewijs? Hoe denk je dat men bijvoorbeeld hersenvliesontsteking diagnosticeert? Door fluïde een beetje in een hersenpan te lopen roeren?

Je geeft steeds meer aan gewoon niet in feitelijkheid te geloven (en vooral niet in zaken die een bepaalde politieke bias hebben): alles is 'fluïde', een mening, niet zwart-wit.

Logisch dat je dan graag carte blanche krijgt om werkelijk alles te roepen, ook al betreft het keiharde leugens.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_207110415
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 22:36 schreef IndoorKite het volgende:
Als dat zo is en de testmethodieken zijn ook gevalideerd en geaccepteerd als praktisch om te valideren wat je probeert te valideren dan is dat toch ook een resultaat? Deze discussie is heel hypothetisch aan het worden.
Het is fundamenteel, niet hypothetisch, de waarheid is vaak niet zo zwart-wit en censuur is doodeng, dat slaat het hele wetenschappelijke karakter van de samenleving dood, is inherent onwetenschappelijk, anti waarheidsvinding.
  vrijdag 16 december 2022 @ 22:39:16 #275
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_207110420
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 21:28 schreef Jojoke het volgende:

[..]
Ik vind het zo makkelijk. Je bent rijk, dus je hebt geen recht op privacy ofzo? Wat mij betreft mogen deze mensen ook in privacy rond bewegen. Er is gewoon geen reden waarom deze gegevens real time beschikbaar zouden moeten zijn voor de rest van de wereld. Niet real time gegevens zijn meer dan voldoende.
Als je een privé vliegtuig kunt betalen en er mee reist, dan heb je wmb geen recht om je vliegbewegingen te verbergen. Je hoéft niet met dat ding te gaan he. Dat gemak en comfort heeft een prijs.
pi_207110428
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 22:36 schreef IndoorKite het volgende:
. Als het werkt zoals jij beweert dat het werkt hadden we nooit zoveel voortgang kunnen maken met de wetenschappelijke methode.

En guess what? Dat hebben we wel. Dus stellingen toetsen en bepalen hoe nauwkeurig het is werkt wel en we hebben daar een methode voor. En het is niet "elke mening oneindig lang door blijven delen en doen alsof het waarde heeft zonder enige vorm van bewijs of toetsing". Zo werkt de realiteit gewoon niet.
Natuurlijk wel, zo wérkt wetenschap, ieder onderzoek bouwt weer voort op het vorige onderzoek, en brengt nuances aan op X.

2e deel begrijp ik even niet waar je het over hebt.
  vrijdag 16 december 2022 @ 22:41:21 #277
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_207110451
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 22:37 schreef ludovico het volgende:

[..]
Malone zei dat?

Oh en aangaande dat artikel: dat is dus herroepen omdat de methodologie niet deugde. Link gegeven in post 225
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  vrijdag 16 december 2022 @ 22:41:48 #278
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_207110459
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 22:39 schreef ludovico het volgende:

[..]
Natuurlijk wel, zo wérkt wetenschap, ieder onderzoek bouwt weer voort op het vorige onderzoek, en brengt nuances aan op X.

... enkel wanneer die nuances er ook zijn.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_207110460
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 22:41 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
[ afbeelding ]

Oh en aangaande dat artikel: dat is dus herroepen omdat de methodologie niet deugde. Link gegeven in post 225
Nou, blijkbaar ben jij het niet eens met dat onderzoek, maar het toont toch echt een bepaald verband aan.
  vrijdag 16 december 2022 @ 22:42:49 #280
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_207110478
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 22:41 schreef ludovico het volgende:

[..]
Nou, blijkbaar ben jij het niet eens met dat onderzoek, maar het toont toch echt een bepaald verband aan.
Niet alleen ik niet, academici niet. Daarom is het artikel ook herroepen. Omdat de methodologie niet deugde.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_207110480
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 22:41 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
... enkel wanneer die nuances er ook zijn.
Een andere methodiek kan ronduit andere resultaten geven.

Als je selectie biased is krijg je ook andere resultaten, dat kan perongeluk, dat kan met een matige test.
Er is een reden dat men hambert op randomized control trials, andere (mindere) onderzoeken zijn gewoon niet scherp genoeg om de waarheid goed te vatten.
  vrijdag 16 december 2022 @ 22:43:31 #282
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_207110490
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 22:42 schreef ludovico het volgende:

[..]
Een andere methodiek kan ronduit andere resultaten geven.

Als je selectie biased is krijg je ook andere resultaten, dat kan perongeluk, dat kan met een matige test.
Er is een reden dat men hambert op randomized control trials, andere (mindere) onderzoeken zijn gewoon niet scherp genoeg om de waarheid goed te vatten.
Dan is je onderzoeksopzet bijzonder onbetrouwbaar en niet valide.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_207110499
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 22:42 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Niet alleen ik niet, academici niet. Daarom is het artikel ook herroepen. Omdat de methodologie niet deugde.
Das dan interessant, dus tot moment X was het valide onderzoek, tot het herroepen werd, toen was het niet meer de waarheid.

Maar als het de waarheid is mag je het niet ontkennen dus hoe wordt het dan ooit herroepen?
Je komt in een hele paradoxale wereld terecht zo met dat censuur en waarheid en wetenschap. Het kan simpelweg niet samen.
pi_207110504
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 22:43 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Dan is je onderzoeksopzet bijzonder onbetrouwbaar en niet valide.
Zo simpel is het niet.
  vrijdag 16 december 2022 @ 22:46:08 #285
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_207110527
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 22:43 schreef ludovico het volgende:

[..]
Das dan interessant, dus tot moment X was het valide onderzoek, tot het herroepen werd, toen was het niet meer de waarheid.

Maar als het de waarheid is mag je het niet ontkennen dus hoe wordt het dan ooit herroepen?
Je komt in een hele paradoxale wereld terecht zo met dat censuur en waarheid en wetenschap. Het kan simpelweg niet samen.
Wat begrijp je niet aan: "de methodologie deugde niet".

En zoals ik al eerder zei: peer-review is niet heilig, want wanneer men bij nader onderzoek tot andere resultaten komt - op basis, o.a. van een deugdelijke methodologie - worden zaken herzien. De wetenschap is een zelfreinigend instituut.

Men gaat zaken niet herzien op basis van een 'fluïde mening' maar op basis van harde data.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  vrijdag 16 december 2022 @ 22:46:51 #286
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_207110546
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 22:44 schreef ludovico het volgende:

[..]
Zo simpel is het niet.
Ja, eigenlijk wel dus... een van de eerste regels van onderzoek doen: herhaalbaarheid.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_207110559
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 22:39 schreef ludovico het volgende:

[..]

Deze discussie is echt heel zinloos op de manier dat we de hele tijd denkbeeldige scenario's aanhalen.

Laten we even teruggaan naar mijn voorbeeld: gestolen verkiezingen. Jouw stelling is dat mensen moeten kunnen blijven herhalen dat de verkiezingen gestolen zijn, desondanks er geen concreet bewijs voor is?
pi_207110574
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 22:46 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Ja, eigenlijk wel dus... een van de eerste regels van onderzoek doen: herhaalbaarheid.
Je kunt met twee methodieken onderzoek blijven verrichten dat veelvuldig elkaar blijft tegenspreken, maar ook veelvuldig vanwege een type 1/2 error opeens een ander resultaat geeft.

Je sample is niet hetzelfde, de omstandigheden zijn niet hetzelfde, empirisch onderzoek gaat uit van geobserveerde data niet van natuurwetten.
  vrijdag 16 december 2022 @ 22:49:26 #289
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_207110581
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 22:21 schreef ludovico het volgende:

[..]
Een aandeel staat voor een percentage van het eigendom van een bedrijf.
Het bedrijf is niet anders dan wat het was, Elon heeft niks te maken met de lagere waardering, dat is de markt zelf.
Zoals iemand op twitter het samenvatte:

quote:
Tesla is the new maga hat... do your really want to put that hat on?
are we infinite or am I alone
pi_207110604
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 22:47 schreef IndoorKite het volgende:
Deze discussie is echt heel zinloos op de manier dat we de hele tijd denkbeeldige scenario's aanhalen.

Laten we even teruggaan naar mijn voorbeeld: gestolen verkiezingen. Jouw stelling is dat mensen moeten kunnen blijven herhalen dat de verkiezingen gestolen zijn, desondanks er geen concreet bewijs voor is?
Wat is het risico? Zodra het een veiligheidsrisico vormt is dat al strafbaar maar dan moet je wel iemand aanklagen en dan zal een rechter uitspraak doen. Ik zie niet zo goed in waarom we dat verder moeten censureren dan wat de rechter een gepaste straf - bij bevestigde strafbaarheid - zou vinden.
  vrijdag 16 december 2022 @ 22:51:11 #291
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_207110606
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 22:49 schreef ludovico het volgende:

[..]
Je kunt met twee methodieken onderzoek blijven verrichten dat veelvuldig elkaar blijft tegenspreken, maar ook veelvuldig vanwege een type 1/2 error opeens een ander resultaat geeft.

Je sample is niet hetzelfde, de omstandigheden zijn niet hetzelfde, empirisch onderzoek gaat uit van geobserveerde data niet van natuurwetten.
... en dat is dus wat anders dan 'fluïde meningen'.

Maar we zijn nu bijna in 2023 aanbeland. Welke bronnen hebben we onderhand die bewijzen dat vaccins tot die massaslachting als voorspeld door Malone heeft plaatsgevonden?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_207110625
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 22:51 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Maar we zijn nu bijna in 2023 aanbeland. Welke bronnen hebben we onderhand die bewijzen dat vaccins tot die massaslachting als voorspeld door Malone heeft plaatsgevonden?
Heeft Malone massaslachting voorspeld? Wat ziet hij dan als massaslachting? Had hij daar naar zijn idee redenen voor om voor te waken? Is dat nu nog hetzelfde? Waarom denkt hij dat?

Als je hem hoort praten hoor je wel dat die niet op zijn achterhoofd is gevallen hoor, vind het eigenlijk wel triest hoe men met hem omging, voor zover ik weet.
pi_207110626
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 22:49 schreef crystal_meth het volgende:

[..]
Zoals iemand op twitter het samenvatte:
[..]

Lijkt me sterk dat waarderingen zo werken. Gewoon de toekomstige verwachte cashflows berekenen en terugrekenen naar het heden.
pi_207110630
Kan dit niet in AMV? Of gewoon DM? Ik snap die constante terugval op covid en 6 januari niet zo. :')
De enige echte.
pi_207110632
twitter
Pienak!
zie email 27 oktober
  vrijdag 16 december 2022 @ 22:53:22 #296
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_207110635
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 22:52 schreef ludovico het volgende:

[..]
Heeft Malone massaslachting voorspeld? Wat ziet hij dan als massaslachting? Had hij daar naar zijn idee redenen voor om voor te waken? Is dat nu nog hetzelfde? Waarom denkt hij dat?

Als je hem hoort praten hoor je wel dat die niet op zijn achterhoofd is gevallen hoor, vind het eigenlijk wel triest hoe men met hem omging, voor zover ik weet.
Uhm... 2 doden per 5 vaccinaties.

Waar zijn ze?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_207110643
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 22:51 schreef EttovanBelgie het volgende:
Nou, dat is wel wat men dus censureert, ook, want veel meningen hebben wél een valide onderbouwing, maar iemand zou vinden van niet, lachwekkend, anti wetenschappelijk.
pi_207110654
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 22:53 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Uhm... 2 doden per 5 vaccinaties.

Waar zijn ze?
Waar doet hij dat?
pi_207110656
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 22:51 schreef ludovico het volgende:

[..]
Wat is het risico?
Wat is het risico van stellingen verspreiden, die een zeer laag gehalte van geloofwaardigheid bevatten o.a. wegens totaal gebrek aan (concreet) bewijs? Wat dacht je van statistisch een grote hoeveelheid aan mensen iets laten geloven wat hoogstwaarschijnlijk niet klopt? En dat zij stappen van hun leven ermee bepalen en dus deel van hun leven aan iets besteden wat hoogstwaarschijnlijk niet klopt? Met alle gevolgen van dien? Slechtere kwaliteit van leven voor henzelf en anderen?
  vrijdag 16 december 2022 @ 22:54:57 #300
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_207110659
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 22:54 schreef ludovico het volgende:

[..]
Nou, dat is wel wat men dus censureert, ook, want veel meningen hebben wél een valide onderbouwing, maar iemand zou vinden van niet, lachwekkend, anti wetenschappelijk.
... wanneer die mening gebaseerd is op totaal onbewijsbare hersenspinsels dan wel keiharde leugens, heeft het geen reet met wetenschap meer te maken.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  vrijdag 16 december 2022 @ 22:55:30 #301
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_207110667
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 22:54 schreef ludovico het volgende:

[..]
Waar doet hij dat?
really? :{
Omnibus in omnibus.