Als iets op een ander platform (nog) publiek is, hoeft niet te betekenen dat elk ander platform dan maar alles moet publiceren. Er zijn weldegelijk redenen waarom het delen van real time locaties onwenselijk is, zowel op Twitter (met een groot bereik) als op andere platformen. Daar hoeven we toch niet automatisch de ogen voor te sluiten omdat Musk betrokken is?quote:Op vrijdag 16 december 2022 20:11 schreef IndoorKite het volgende:
[..]
Hij citeert niets toch? Private info zijn zijn woorden. Je doet net alsof hij software schrijft om een systeem illegaal te hacken om data te vergaren. De data die hij vergaart is 100% legaal te vergaren op die manier omdat elke vliegtuig die hoort uit te zenden, incl. die van Musk.
Dit het delen van real-time locaties is uberhaupt geen probleem. Het is enkel een een excuus. Waarom blijf je doorgaan op deze slechte smoes.quote:Op vrijdag 16 december 2022 20:28 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Als iets op een ander platform (nog) publiek is, hoeft niet te betekenen dat elk ander platform dan maar alles moet publiceren. Er zijn weldegelijk redenen waarom het delen van real time locaties onwenselijk is, zowel op Twitter (met een groot bereik) als op andere platformen. Daar hoeven we toch niet automatisch te ogen voor te sluiten?
Ik denk dat de definitie van privé informatie nogal verschilt van situatie tot situatie en persoon tot persoon.quote:Op vrijdag 16 december 2022 20:26 schreef IndoorKite het volgende:
[..]
Kan best kloppen, maar ga dan niet roepen dat de informatie prive is (verkregen). Dat is het niet. De data is gewoon publiek beschikbaar. Tuurlijk kan er nog steeds misbruik van gemaakt worden, maar een vliegtuig is sowieso geen huis.
Natuurlijk is het delen van real time locaties een probleem als je te maken hebt met stalkers en criminelen. Je mag nog zo rijk zijn, maar iedereen zoekt vrijheid en veiligheid. Met enige empathie is dat goed te begrijpen.quote:Op vrijdag 16 december 2022 20:31 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Dit het delen van real-time locaties is uberhaupt geen probleem. Het is enkel een een excuus. Waarom blijf je doorgaan op deze slechte smoes.
Ja, als je nu nog niet geband bent, is dat wel een beetje sneu natuurlijkquote:Op vrijdag 16 december 2022 20:36 schreef Ulx het volgende:
Ik wil trouwens ook een twitterban. Fuck it.
Nee dat is ook niet verdedigbaar, als je je beleid omgooit dan kondig je dat netjes aan en begin je eens met waarschuwingen of korte mannetjes. Je schopt niet iemand levenslang van je platform af voor iets wat de afgelopen jaren gewoon toegestaan was. Dat is echt onbehoorlijk en niets anders dan een persoonlijke kruistocht.quote:Op vrijdag 16 december 2022 20:35 schreef Tijn het volgende:
Ik denk dat het bannen van die vliegtuigspotter nog wel te verdedigen valt. Hoewel dat natuurlijk ook een onwinbaar kat-en-muisspel is.
Maar het bannen van journalisten? Mastodon? Dat slaat toch allemaal nergens op, joh.
Het is alleen de locatie van het vliegtuig. En ik denk niet dat Musk met het OV van en naar het vliegveld gaat.quote:Op vrijdag 16 december 2022 20:34 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Natuurlijk is het delen van real time locaties een probleem als je te maken hebt met stalkers en criminelen. Je mag nog zo rijk zijn, maar iedereen zoekt vrijheid en veiligheid. Met enige empathie is dat goed te begrijpen.
Als je een privé vliegtuig kunt betalen, kun je ook fatsoenlijke beveiliging inhuren. Vrijheid en veiligheid is gewoon te koop op het niveau waar Elon Musk zich begeeft. Wat mij betreft hoort dat er gewoon bij hoor, zeker bij een Musk die zelf constant de schijnwerpers opzoekt. Bovendien, wat zo'n ElonJet doet valt in het niet bij wat voor fratsen de paparazzi allemaal uithalen.quote:Op vrijdag 16 december 2022 20:34 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Natuurlijk is het delen van real time locaties een probleem als je te maken hebt met stalkers en criminelen. Je mag nog zo rijk zijn, maar iedereen zoekt vrijheid en veiligheid. Met enige empathie is dat goed te begrijpen.
Zoals ik het heb begrepen leest en synchroniseert het softwareprogramma publieke data om de locatie van de vliegtuig te matchen met de vluchtroutes. Toegegeven dat het met de hand doen wel heel veel moeite zou kosten, maar dat maakt de informatie niet minder publiek te verkrijgen. Je moet alleen erg veel tijd en zin hebben om al die informatie met de hand te synchroniseren.quote:Op vrijdag 16 december 2022 20:33 schreef YoungDriller het volgende:
Als je bijv. een stukje code moet schrijven om bepaalde informatie die je normaalgesproken niet kunt zien, te kunnen zien, is dat nogal kwalijk. Zeker als je het vervolgens openbaar maakt terwijl je weet dat dit niet de bedoeling mag zijn.
Misschien hadden jij en ik dat ook graag gedaan, maar wij roeptoeren dan ook niet van de daken dat het vrije woord absoluut is. Het blijft gewoon heel akelig dat de ToS dus alleen bestaat om Elon persoonlijk te dienen. Hij grijpt zo'n voorval met z'n auto, dat er echt volledig los van stond, wel heel graag aan om ElonJet te verbannen, terwijl hij nog beloofde dat niet te zullen doen.quote:Op vrijdag 16 december 2022 20:34 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Dat zou inderdaad netter zijn, maar het mag duidelijk zijn dat Elon daar allemaal geen geduld voor heeftquote:Op vrijdag 16 december 2022 20:37 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Nee dat is ook niet verdedigbaar, als je je beleid omgooit dan kondig je dat netjes aan en begin je eens met waarschuwingen of korte mannetjes. Je schopt niet iemand levenslang van je platform af voor iets wat de afgelopen jaren gewoon toegestaan was. Dat is echt onbehoorlijk en niets anders dan een persoonlijke kruistocht.
Maar een coup de grace is een genadeklap, niet genade?quote:Op vrijdag 16 december 2022 21:22 schreef Rnie het volgende:
[..]
Ik denk alle accounts weer heractiveren
Sweeney had het specifiek over het schrijven van een stukje code (door hemzelf), en dat hij er vrijwel zeker van was het te kunnen. Dat hij het later vervolgens ook doet werkt niet in zijn voordeel als hij wil zeggen dat het in alle onschuld slechts 'openbare' informatie wasquote:Op vrijdag 16 december 2022 20:41 schreef IndoorKite het volgende:
[..]
Zoals ik het heb begrepen leest en synchroniseert het softwareprogramma publieke data om de locatie van de vliegtuig te matchen met de vluchtroutes. Toegegeven dat het met de hand doen wel heel veel moeite zou kosten, maar dat maakt de informatie niet minder publiek te verkrijgen. Je moet alleen erg veel tijd en zin hebben om al die informatie met de hand te synchroniseren.
Maar je hebt een klein stukje van mijn reactie overgeslagen. Ben benieuwd wat jouw mening is over de (real-time) locatie van Twitter users onbeperkt tracen, opslaan (en doorverkopen aan derden)? Is dat ook geen veiligheidsissue dan? Technisch weet je hierdoor bijna van alle users exact waar ze wonen.
Als de locatie van jouw auto op het internet te volgen is, dan zou je er theoretisch niet in hoeven te zitten maar de kans is natuurlijk wel groot.quote:Op vrijdag 16 december 2022 20:38 schreef Ulx het volgende:
[..]
Het is alleen de locatie van het vliegtuig. En ik denk niet dat Musk met het OV van en naar het vliegveld gaat.
Gevoelsmatig voor Musk is het heractiveren van iets waar hij het niet mee eens is de genadeklap. Hij geeft zich over.quote:Op vrijdag 16 december 2022 21:23 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Maar een coup de grace is de genadeklap van iets?
Ik vind het zo makkelijk. Je bent rijk, dus je hebt geen recht op privacy ofzo? Wat mij betreft mogen deze mensen ook in privacy rond bewegen. Er is gewoon geen reden waarom deze gegevens real time beschikbaar zouden moeten zijn voor de rest van de wereld. Niet real time gegevens zijn meer dan voldoende.quote:Op vrijdag 16 december 2022 20:38 schreef Terecht het volgende:
[..]
Als je een privé vliegtuig kunt betalen, kun je ook fatsoenlijke beveiliging inhuren. Vrijheid en veiligheid is gewoon te koop op het niveau waar Elon Musk zich begeeft. Wat mij betreft hoort dat er gewoon bij hoor, zeker bij een Musk die zelf constant de schijnwerpers opzoekt. Bovendien, wat zo'n ElonJet doet valt in het niet bij wat voor fratsen de paparazzi allemaal uithalen.
Hij is selectief in zijn keuzes. Hij vindt vooral keuzes belangrijk die hemzelf raken. Wat dat betreft is het een simpele man. Maar dat zegt nog niet dat hij een onterecht bezwaar heeft tegen het delen van real time locaties. Volgens mij heeft hij daar zeker een punt.quote:Op vrijdag 16 december 2022 20:46 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
[..]
Misschien hadden jij en ik dat ook graag gedaan, maar wij roeptoeren dan ook niet van de daken dat het vrije woord absoluut is. Het blijft gewoon heel akelig dat de ToS dus alleen bestaat om Elon persoonlijk te dienen. Hij grijpt zo'n voorval met z'n auto, dat er echt volledig los van stond, wel heel graag aan om ElonJet te verbannen, terwijl hij nog beloofde dat niet te zullen doen.
Openbare data delen is blijkbaar iets kwaadaardigs, maar letterlijke nazi's en andere mensen die opriepen tot geweld werden wel teruggehaald. Dat bepaalde andere groepen daardoor gevaar lopen maakt hem niks uit.
Het is heel normaal om je eigen stukje code te schrijven om bepaalde zaken te automatiseren. Je kan bijv. een simpel stukje code schrijven om data ergens van een site op te halen en dat georganizeerd op te slaan. Zegt niets over dat het illegaal is ofzo. Hij heeft het over publiek beschikbare data geautomatiseerd verzamelen om er iets nuttigs uit te concluderen.quote:Op vrijdag 16 december 2022 21:24 schreef YoungDriller het volgende:
Sweeney had het specifiek over het schrijven van een stukje code (door hemzelf), en dat hij er vrijwel zeker van was het te kunnen. Dat hij het later vervolgens ook doet werkt niet in zijn voordeel als hij wil zeggen dat het in alle onschuld slechts 'openbare' informatie was
Ik heb het over jan alleman die gewoon via Twitter qua locatie getraceerd wordt zodat die gegevens vervolgens ergens opgeslagen worden en door te verkopen aan derden zodat zij o.a. advertenties op kunnen richten. Technisch is het nog steeds heel persoonlijke data waaruit je kan halen waar elke user woont (of heel veel tijd op ene locatie heeft besteed).quote:Ik ben van mening dat mensen de ToS moeten lezen voor men ergens gebruik van wilt maken. Het traceren van misdadigers (denk aan kindermisbruikers maar ook stalkers) vind ik in het maatschappelijk belang minder kwalijk. Ook een rechter kijkt vaak naar maatschappelijk belang maar een simpel antwoord is er niet.
Maar ook twitter is 'redelijk anoniem' te gebruiken als je weet wat je doet.
"Free speech"quote:
Hoe doe je dat dan?quote:Op vrijdag 16 december 2022 19:44 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Of je kunt gewoon zelf beslissen zulke onzin niet toe te laten. Maar Twitter wist heel goed dat dat soort verantwoordelijkheid nemen een heel slecht idee was.
quote:Op vrijdag 16 december 2022 21:35 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
"Free speech"
Maar ik kan hem nog wel een keer uitleggen hoor...
Het gaat niet om "free speech" dat een gevaar is voor de democratie, maar "free disinformation". En daar hebben we ook een schitterend praktijkvoorbeeld van: 6 januari 2021.
Hoe hard men ook probeert dat debacle weg te poetsen, of te bagatelliseren, de ernstigste aanval op de Amerikaanse democratie en daadwerkelijke vrijheid sinds 1861 geschiedde op instigatie van en met aantoonbare leugens verspreid door Trump.
Dat dergelijke antidemocratische, opruiende leugens 'free speech' heet is vooral veelzeggend.
Ik denk dat het belangrijk is dat de definitie van doxxing beschreven worden (voor twitter). Want er zijn volgens mij heel verschillende interpretaties en dat zorgt nou voor gezeur.quote:Op vrijdag 16 december 2022 21:32 schreef IndoorKite het volgende:
[..]
Het is heel normaal om je eigen stukje code te schrijven om bepaalde zaken te automatiseren. Je kan bijv. een simpel stukje code schrijven om data ergens van een site op te halen en dat georganizeerd op te slaan. Zegt niets over dat het illegaal is ofzo. Hij heeft het over publiek beschikbare data geautomatiseerd verzamelen om er iets nuttigs uit te concluderen.
[..]
Ik heb het over jan alleman die gewoon via Twitter qua locatie getraceerd wordt zodat die gegevens vervolgens ergens opgeslagen worden en door te verkopen aan derden zodat zij o.a. advertenties op kunnen richten. Technisch is het nog steeds heel persoonlijke data waaruit je kan halen waar elke user woont (of heel veel tijd op ene locatie heeft besteed).
Jij en de rest van de woke kliek geen mandaat op de waarheid. Het staat je vrij je eigen platform te beginnen.quote:Op vrijdag 16 december 2022 21:35 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
"Free speech"
Maar ik kan hem nog wel een keer uitleggen hoor...
Het gaat niet om "free speech" dat een gevaar is voor de democratie, maar "free disinformation". En daar hebben we ook een schitterend praktijkvoorbeeld van: 6 januari 2021.
Hoe hard men ook probeert dat debacle weg te poetsen, of te bagatelliseren, de ernstigste aanval op de Amerikaanse democratie en daadwerkelijke vrijheid sinds 1861 geschiedde op instigatie van en met aantoonbare leugens verspreid door Trump.
Dat dergelijke antidemocratische, opruiende leugens 'free speech' heet is vooral veelzeggend.
Je weet toch van tevoren niet wat voor volk zich aanmeldt? Lijkt me niet dat je het aan de poort kan voorkomen.quote:
Ja, ik kan me indenken dat dat wat steekt...quote:
Ik woke???quote:Op vrijdag 16 december 2022 21:41 schreef YoungDriller het volgende:
[..]
Jij en de rest van de woke kliek geen mandaat op de waarheid. Het staat je vrij je eigen platform te beginnen.
Ja, de grote boze overheid...quote:Op vrijdag 16 december 2022 21:43 schreef ludovico het volgende:
Ja, het hele zooitje is tergend hypocriet. Zoveel mensen zijn verwijderd van het platform "desinformatie" amahoela. Niet overheids narratief = desinfo per definitie.
De grote vraag is wie heeft de waarheid in pacht om daarover te oordelen? Zeer zeker niet een of andere zielige ambtenaar.
Whuuu, nu gaan we opeens naar Trump?quote:Op vrijdag 16 december 2022 21:43 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ja, ik kan me indenken dat dat wat steekt...
Allemaal lopen blèren over vrijheid en democratie en ondertussen is je eigen held verantwoordelijk voor de eerste coupe in de Amerikaanse geschiedenis, omdat deze wannabe tiran een geldige verkiezingsuitslag niet kon accepteren. En dat ook veelvuldig communiceerde. Op Twitter, o.a.
Uiteraard moet je zo'n figuur ook carte blanche geven op Twitter. Free speech, enzo.
Ik heb echt geen flauw benul waarom je het opeens hier over hebt, ik zie de aanleiding niet.quote:Op vrijdag 16 december 2022 21:45 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ja, de grote boze overheid...
Maar wat die verkiezingen betreft was dat gewoon empirisch te verifiëren hoor... De waarheid was en is dat Biden meer stemmen kreeg dan Trump, meer electorale stemmen verwierf en daarmee op rechtmatige wijze president is geworden.
Kun je blijven roeptoeteren in BNW dat het allemaal 'VERDACHT' is, dat maakt de waarheid niet minder waar. Het maakt de waarheid ook niet links of rechts, of progressief of conservatief, aangezien dat nogal labeltjes zijn die je graag gebruikt om 'de waarheid' te duiden.
Tsja, dat is het gedrag van een aantal vaste BNW'ers, staatsgrepen, schietpartijen of belaging is allemaal overdreven of niet zo erg, maar als je een iets andere mening hebt ben je direct 'woke'.quote:
Ah, leugens zijn nu al 'gewoon meningen'.quote:Op vrijdag 16 december 2022 21:51 schreef ludovico het volgende:
[..]
Whuuu, nu gaan we opeens naar Trump?
Die moet van Twitter omdat hij geen kanaal mag hebben om zijn mening te ventileren want daarvan krijg je onrust bij het capitool?
A Die onrust was Trump daar verantwoordelijk voor te houden? B. Dan moet die overal het woord ontnomen worden?
Nee dat denk ik ook niet. Dus zul je moeten modereren.quote:Op vrijdag 16 december 2022 21:42 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Je weet toch van tevoren niet wat voor volk zich aanmeldt? Lijkt me niet dat je het aan de poort kan voorkomen.
Wat grappig is dat Musk zelf heeft gezegd dat de nieuwe Twitter veel meer "freedom of speech" zal hebben dan de oude twitter. Dat klopt nu niet. In die zin is het ms wel erger geworden.quote:Op vrijdag 16 december 2022 21:52 schreef Hahug13 het volgende:
Wel grappig dat voordat Elon Twitter overnam de meeste mensen riepen dat "een privaat bedrijf als Twitter mocht blokkeren wie ze wilde".
Toen Trump geblokkeerd werd bijvoorbeeld.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |